Tarvitsen tukea ajoneuvon arvon laskentaan tai ymmärtää ylipäätänsä, mitä vaatia takaisin? Autolla oli paljon ajettu yli 500tkm ja ysäriajoilta.
Tilanne: Yrittäjä huijasi varmenteen ennakkoon, eikä maksanut autosta, eikä muista asioista mitää. Autoon sama yrittäjä teki huoltoja, mutta osa jäi tekemättä ja alkuperäinen vika ei tullut korjattua. Rahojen vaatiessa takaisin, tuli aina uusia selityksiä ja lopuksi tappouhkauksia suullisesti henkilöltä. Miten määrittää ajoneuvon arvo, joka on romutettu luvatta? Yritys on yhä toiminnassa. Kolmena yönä kuskasin tyhmänä yrittäjää erilaisiin tapahtumiin rahan toivossa ja palelin kylmässä vilustuen. Samalla yrittäjä kerskui kavereilleen ym. Miten on rahoissa. Työsuhteeni purettiin henkisen ja fyysisen pahoinvoinnin ilmenemänä tämän yrittäjän aiheuttaman taakan vuoksi. Tappioni on käytännössä kuusi tuhatta euroa, koska ylivelkaannuin taloudellisesti ja ainoa syy käyttää yritystä oli päästä töihin autolla. Hinauskustannukset ja kaikki yhteensä ovat isoja lukuja. Olen pyytänyt useasti, voisiko joku ulkopuolinen päättää summan ja hän vain maksaisi tilille ja voisin elämää jatkaa? Minun olisi pitänyt pelätä, että yrittäjän vaimo HUS tai terveysasemasta saisi urkittua henkilötietoja. Nuo uutiset muutamista tietoturva epäilystä ovat vähäisiä, koska ymmärtääkseni tietoja jakelee monet vuokratyösuhteessa olevat terveysalalla rikollisjärjestöille.
Minä jäin autopetoksen uhriksi, koska olin lääkityksessä ja korona oli raskasta aikaa. Tuo yrittäjä uhkaili, ettei saa kertoa, koska jos liikun kadulla, niin heimon veljensä viiltää kurkkuni auki ja asuu samalla kadulla. Uhkaukset ovat esitetty suullisesti, joten ei ole todisteita uhkauksista ja osa uhkauksista on esitetty humalassa suullisesti minulle puhelimitse. Ainoa selkeä asia, että auto on saatu haltuun kirjottamalla, että maksaa myöhemmin. Aion tulevaisuudessa julkaista kaikki tiedot yrittäjästä, tapahtuneista ym. Jos ei suostu maksamaan rikos sovittelun jälkeen vapaaehtoisesti ja pysytellä itse piilossa mahdolliselta väijytykseltä. Tai sitten antaa asian vain olla ja ajoittain masentua muistellessani nuoruutta.
Olin silloin nuori ja en ymmärtänyt maailmassa on pahoja ihmisiä. Nyt olen vanhempi ja viisaampi.
Ethän kommentoi asiattomuuksia ja avustus on tervetullutta, sekä ethän ota kuvakaappausta.
C'est la vie.
Mitä minulla on sanoa virkavallasta? Jos auto on petoksella saatu ja romutettu, niin uhri jää ilman KKV:ta ja oikeutta.
Rikokseen en ryhdy tässä elämässä. Olen yrittänyt jo erilaisin laillisin menetelmin saada takaisin saatavia.
Surullista, ettei rikoksesta tuomita ja helppoudesta varastaa toisilta joutumatta vastuuseen ollenkaan.
Moni on neuvonut vain antaa asian olla ja uhraamatta itseään, se on vain 'rahaa' ja voi toivoa jumalan tai karman antavan pahalle palkkansa tai pyytää jumalan armahtavan antamaan anteeksi.