Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Hypoteettinen tilanne:
Edellä oleva auto "valuu" risteyksessä manuaalilla lähtiessä takana olevan keulaan. Kumpi on syyllinen?
Onko tuossa ylipäänsä oikeaa sääntöä että mäessä edelläolevaan pitäisi jättää tietty väli?
Se joka liikkuu ja törmää on syypää. Eihän tuossa ole mitään epäselvyyttä.
 
Auton perävaloista, osaatteko sanoa syytä minkä takia toisen sivun poltin palaa huomattavasti kirkkaammin kuin toisen sivun?
Polttimot on vaihdettu päittäin sekä mitattu että voltit ovat 0.02-0.1V sisällä toisistaan.
 
Auton perävaloista, osaatteko sanoa syytä minkä takia toisen sivun poltin palaa huomattavasti kirkkaammin kuin toisen sivun?
Polttimot on vaihdettu päittäin sekä mitattu että voltit ovat 0.02-0.1V sisällä toisistaan.

Mittasitko maata vasten vai polttimon kantaa vasten? Onko peili likainen? Entäs itse punainen sirontamuovi?
 
Haittaako nelivedon toimintaa, jos on eripari renkaat edessä ja takana? Samalla akselilla tietty samanlaiset renkaat. Jos esim. edessä kuluneempi setti kuin takana, tuleeko ongelmia?
 
mistäköhän johtuu, että mk2 Prius vuodelta 2004 verot on noin 130€ vuodessa, mutta 2008 280€ vuodessa, käytännössä sama auto?? Yritin trafin sivuilta tutkia, onko joku mittaustapa ero mutta ainoa raja on 2001 ja vanhemmat. Tarkemmin tutkien, vain yksi amerikantuonti Prius on 280€, muut kaikki on halvempia, omituinen juttu, johtuuko siitä, että EU:n ulkopuolelta tuotuna auton tiedoissa on eroa?
Itsellä on 2008:ssa 130€/v.
 
Auton perävaloista, osaatteko sanoa syytä minkä takia toisen sivun poltin palaa huomattavasti kirkkaammin kuin toisen sivun?
Polttimot on vaihdettu päittäin sekä mitattu että voltit ovat 0.02-0.1V sisällä toisistaan.
Olisiko joku maadoitusvika? Useissa autoissa tullut vastaan että takavaloille tulee yhdellä liittimellä kaikki sähköt ja tämä liitin sitten menee ajan saatossa huonoksi maadoitusjohtimen osalta.
Johonkin autoon korjasin vetämällä auton korin ja takavalaisimen rungon välille lisämaadoituksen. Johonkin on pitänyt vaihtaa uusi valaisin ja johonkin johtosarjan liitin.
 
En tiedä miten menee käytännössä, mutta tässä BMW:n virallinen ohjeistus (TIS):

Notes and specifications for tyre / wheel exchange

...

Additionally for all-wheel drive vehicles:


The tyre size, manufacturer and tyre tread must be identical on all wheels; different tyre sizes between front and rear axles are only permissible if mixed tyres are fitted.

The tyre tread difference between tyres in all wheel positions must not exceed 2 mm (normal quality of the wheel control systems and wheel alignment requirement)
 
Tyhmä tyhmänen täällä hei! Mikä on järkevin tapa saada tuulilasin sisäosa pysymään kuivana ja huurtumatta? Viime aikoina sisälasi on muuttunut igluksi, jos on vähänkin ollut kosteutta ja lämpötila matalalla. Ei viitsisi huudattaa ilmalämpöpumppua 10 minuuttia putkeen täydellä höngällä tuulilasiin joka helvetin aamu. Rätillä pyyhkiessä jää ikävästi jäljet tuulilasiin, joka näyttää skidisti tyhmältä, ja saattaa heijastaa kaikki valosaasteet (ja välillä auringonvalonkin jos tänne pohjolaankin mokoma erehtyy paistamaan) suoraan silmiin.
 
Tyhmä tyhmänen täällä hei! Mikä on järkevin tapa saada tuulilasin sisäosa pysymään kuivana ja huurtumatta? Viime aikoina sisälasi on muuttunut igluksi, jos on vähänkin ollut kosteutta ja lämpötila matalalla. Ei viitsisi huudattaa ilmalämpöpumppua 10 minuuttia putkeen täydellä höngällä tuulilasiin joka helvetin aamu. Rätillä pyyhkiessä jää ikävästi jäljet tuulilasiin, joka näyttää skidisti tyhmältä, ja saattaa heijastaa kaikki valosaasteet (ja välillä auringonvalonkin jos tänne pohjolaankin mokoma erehtyy paistamaan) suoraan silmiin.
Aloitetaan nyt siitä helpoimmasta : raitisilmasuodatin vaihdettu?
 
Tyhmä tyhmänen täällä hei! Mikä on järkevin tapa saada tuulilasin sisäosa pysymään kuivana ja huurtumatta? Viime aikoina sisälasi on muuttunut igluksi, jos on vähänkin ollut kosteutta ja lämpötila matalalla. Ei viitsisi huudattaa ilmalämpöpumppua 10 minuuttia putkeen täydellä höngällä tuulilasiin joka helvetin aamu. Rätillä pyyhkiessä jää ikävästi jäljet tuulilasiin, joka näyttää skidisti tyhmältä, ja saattaa heijastaa kaikki valosaasteet (ja välillä auringonvalonkin jos tänne pohjolaankin mokoma erehtyy paistamaan) suoraan silmiin.
Itsellä oli joskus isossa farmarijenkissä samaa ongelmaa. Laitoin sitten kosteudenpoistajan takakonttiin ja ongelma loppui.

Edullinen ainakin kokeilla. Todellinen syy lienee kuivaimessa, raitisilmasuodattimessa tai kosteudessa lattiamattojen alla tjms.
 
Viimeksi muokattu:
Tyhmä tyhmänen täällä hei! Mikä on järkevin tapa saada tuulilasin sisäosa pysymään kuivana ja huurtumatta? Viime aikoina sisälasi on muuttunut igluksi, jos on vähänkin ollut kosteutta ja lämpötila matalalla. Ei viitsisi huudattaa ilmalämpöpumppua 10 minuuttia putkeen täydellä höngällä tuulilasiin joka helvetin aamu. Rätillä pyyhkiessä jää ikävästi jäljet tuulilasiin, joka näyttää skidisti tyhmältä, ja saattaa heijastaa kaikki valosaasteet (ja välillä auringonvalonkin jos tänne pohjolaankin mokoma erehtyy paistamaan) suoraan silmiin.

Peset sen ikkunan sisäpuolelta kunnolla.

Ja toinen homma, ei mitään rättiä vaan kumilastalla onnistuu paremmmin ellei pesu auta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 153
Viestejä
4 450 802
Jäsenet
73 668
Uusin jäsen
jippajappa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom