Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, tiedän tuon asetuksen. Ihmetelly joskus että mitäköhän se tarkoittaa. Pitää ottaa pois päältä nyt tuo kun tiedän mitä tämä Coming home / Leaving home-ominaisuus tarkoittaa.
Kyseinen ominaisuus on amerikkalainen juttu. Siellä hyökkäykset ja kidnappaukset ovat mahdollisia. Valot vähentävät tätä, koska rikolliset eivät tykkää toimia valoisassa.
 
Kyseinen ominaisuus on amerikkalainen juttu. Siellä hyökkäykset ja kidnappaukset ovat mahdollisia. Valot vähentävät tätä, koska rikolliset eivät tykkää toimia valoisassa.
Tai sitten ihan vain auttamaan pimeällä pihalla autolta/autolle kävelyä. Yhdessä kämpässä oli pimeä parkkis ja siellä oli erittäin mukava ominaisuus kun näki minne mennä. Noita on toki eri toteutuksella, Toyotassa taisi olla että paina viikseä tms kun olet lähdössä autolta ja valot jäävät päälle.
 
Tai sitten ihan vain auttamaan pimeällä pihalla autolta/autolle kävelyä. Yhdessä kämpässä oli pimeä parkkis ja siellä oli erittäin mukava ominaisuus kun näki minne mennä. Noita on toki eri toteutuksella, Toyotassa taisi olla että paina viikseä tms kun olet lähdössä autolta ja valot jäävät päälle.
Jenkeissä myytävissä autoissa takaboksin avausvipu pitää olla myös takaboksin sisällä, että takaboksiin kidnapattu pääsee sieltä pois. On siellä noita ihmeellisyyksiä.
 
VAG konsernin laitteissa tuo tunnetaan "coming home / leaving home" ominaisuutena, ainakin OBD portin kautta saa ohjelmoitua päälle/pois ja kestoakin, OBDelevenissä taisi olla ihan pika-adaptaatiotkin.
Juu OBD:stä onnistuu, riippuen softasta yms. Itsellä oli kiina VAG com vai mikä olikaan ja sillä koodailin mm nuo silloiseen Skodaan.
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?
 
Onko joku keksinyt näppärää ajastinta hybridin lataamiseen? Halu olisi kova ladata öisin, tämän ajastaminen autosta onnistui toki, mutta koen työlääksi vaihtaa kellon aikaa auton valikosta kaiken aikaa, koska välillä sähkö on riittävän edullista päivällä ja tarve ladata heti. Toistaiseksi vielä rutiinin puutteessa unohtuu vaihtaa aika ja akku lähtiessä tyhjänä.

Koska lataan normi sukosta niin varmaan löytyisi joku ajastin, johon saa laitettua ajastuksen tietylle välille, tai valittua "heti päälle" vaihtoehdon. Olisiko vinkkejä tuotteesta?

Mulla saa laturista säädettyä latausajat (ctek)
 
mistäköhän johtuu, että mk2 Prius vuodelta 2004 verot on noin 130€ vuodessa, mutta 2008 280€ vuodessa, käytännössä sama auto?? Yritin trafin sivuilta tutkia, onko joku mittaustapa ero mutta ainoa raja on 2001 ja vanhemmat. Tarkemmin tutkien, vain yksi amerikantuonti Prius on 280€, muut kaikki on halvempia, omituinen juttu, johtuuko siitä, että EU:n ulkopuolelta tuotuna auton tiedoissa on eroa?
 
Viimeksi muokattu:
mistäköhän johtuu, että mk2 Prius vuodelta 2004 verot on noin 130€ vuodessa, mutta 2008 280€ vuodessa, käytännössä sama auto?? Yritin trafin sivuilta tutkia, onko joku mittaustapa ero mutta ainoa raja on 2001 ja vanhemmat. Tarkemmin tutkien, vain yksi amerikantuonti Prius on 280€, muut kaikki on halvempia, omituinen juttu, johtuuko siitä, että EU:n ulkopuolelta tuotuna auton tiedoissa on eroa?

Tämä yksilö ilmeisesti kyseessä. Traficomin julkisissa ajoneuvotiedoissa ei näy tuolle yksilölle CO2-päästöä ollenkaan, sen sijaan kokonaismassaksi on merkitty 1805kg ja vuosittaiseksi veroksi 299,30€, joka osuu kokonaismassan mukaan verotettavan auton ajoneuvoveroksi (taulukko traficomin sivuilla). Perusvero menee kokonaismassan mukaan, jos CO2-päästöarvoa ei ole rekisteritiedoissa. Maahantuodessa on varmaankin möhlitty CO2-päästöjen ilmoituksen kanssa tai sitten jenkkiläisessä rekisteriotteessa sitä ei kerrota, joten tieto on jäänyt auton rekisteröintitiedoista puuttumaan. En tiedä, olisiko mahdollista muutoskatsastaa nuo tiedot tuohon autoon.
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?
miten autosta voi jäädä yli toimiva katalysaattori, miksi sitä ottaisi pois jos se toimii? Tätä voi moni kysyä kun yrität myydä sitä ja toivottavasti kierrätyspisteet pyytää jotenkin todistamaan, että omistit auton josta sen irroitit. Mutta siis romuliikkeeseen kai tuo kannattaa viedä, joku metalliromun kierrättäjä.
 
miten autosta voi jäädä yli toimiva katalysaattori, miksi sitä ottaisi pois jos se toimii? Tätä voi moni kysyä kun yrität myydä sitä ja toivottavasti kierrätyspisteet pyytää jotenkin todistamaan, että omistit auton josta sen irroitit. Mutta siis romuliikkeeseen kai tuo kannattaa viedä, joku metalliromun kierrättäjä.
Siten, että autoon vaihtaa 200cpi:n katalysaattorin, ja vanha jää ylimääräiseksi? Tällä hetkellä on itseasiassa kolme kattia, joista yksi on catless. Yhtäkään en ole varastanut ;)
 
Siten, että autoon vaihtaa 200cpi:n katalysaattorin, ja vanha jää ylimääräiseksi? Tällä hetkellä on itseasiassa kolme kattia, joista yksi on catless. Yhtäkään en ole varastanut ;)
joo ei mitään, tuohan oli hyvä selvennys. Onneksi et kysynyt kuitenkaan puukkosahan teristä samassa viestissä:)
 
'13 N55 Bemarista jäi ylimääräiseksi toimiva alkuperäinen katalysaattori, kun vaihdoin uuteen. Uutena nuo kustantaa yli 1200 euroa. Onko jotain hyvää paikkaa, johon tuollaisen voi myydä järkevään hintaan vai laittaako suoraan itse myyntiin? Voi liikkua aika hitaasti. Ei viitsisi varmaan ihan romuhintana myydä?

Varmaan btcf.fi saisit parhaiten kaupaksi, toki niin marginaaliosa että joko löydät ostajan heti tai joku saattaa löytää haulla parin vuoden päästä.

Myydään BMW osat ja tarvikkeet - BTCF Forum

Edit: Tietysti hinnan pitää olla kohtuullinen ettei esim. ovoko.fi tai katalysaattorivarkailta saa halvemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kellään värikoodia Kia Ceed 2010 vakiovärinä olleeseen siniseen? Niitä on todella paljon liikkeellä ja pitäisi saada paikkamaali. Auto on nyt toisella paikkakunnalla, niin en pääse itse tarkistamaan koodia.
 

Liitteet

  • Screenshot_2024-09-23-18-16-28-24_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    Screenshot_2024-09-23-18-16-28-24_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    104,1 KB · Luettu: 11
Olisiko kellään värikoodia Kia Ceed 2010 vakiovärinä olleeseen siniseen? Niitä on todella paljon liikkeellä ja pitäisi saada paikkamaali. Auto on nyt toisella paikkakunnalla, niin en pääse itse tarkistamaan koodia.
Etsi auton rekkarilla esim. Motonetin sivuilta alustanumero ja syötä se VIN decoderiin, sieltä pitäisi alkuperäinen värikoodi selvitä. En tosin tiedä, toimiiko KIA:ssa, varmaan merkkifoorumeilta kannattaa etsiä tietoa.
 
Toimii, kiitos! Mielenkiintoisesti Kialla on 5B-koodilla monta ei väriä. Auton värikoodi on 5B Purple mica, mitä ei löydy valmiina Motonetin valikoimasta tai Motipltä. Jännä juttu, kun se oli aikanaan suositun automallin vakioväri.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä pahimmillaan voi tapahtua, jos rahoitusyhtiön omistamalla (leasing) autolla käy Tallinnassa ilman maastavientivaltakirjaa vs. valtakirja on?
 
Mitä pahimmillaan voi tapahtua, jos rahoitusyhtiön omistamalla (leasing) autolla käy Tallinnassa ilman maastavientivaltakirjaa vs. valtakirja on?

No jos kolaroit/joku muu kolaroi/sattuu ilkivaltaa niin jäät ainakin kiinni. En tiedä mitkä on sanktiot, ei ne varmaan kohtuuttomat ole jos esität tietämätöntä.
 
Mitä pahimmillaan voi tapahtua, jos rahoitusyhtiön omistamalla (leasing) autolla käy Tallinnassa ilman maastavientivaltakirjaa vs. valtakirja on?
Huonoimmillaan jo Suomessa kysyvät papereita etkä pääse laivaan tai Tallinnassa kysyvät papereita ja käännyttävät takaisin. Lisäksi jos jotain sattuu autolle niin olet varmasti ongelmissa. Parempi vaan toimia oikein.
 
Miksei täällä myydä tuollaisia renkaita? Siis Michelin valmistaisi. Talvella tuonne väleihin kertyisi helposti tietysti lunta ja moskaa

1727553938378.png
 
Miksei täällä myydä tuollaisia renkaita? Siis Michelin valmistaisi. Talvella tuonne väleihin kertyisi helposti tietysti lunta ja moskaa

Koska eivät vain ole saaneet niitä toimimaan kuten perinteiset kumit, vielä. Näen että tulevaisuudessa on asia, tällä hetkellä ei. Normi ajossa nuo voivat olla jo ihan ok, mutta yhtään haastavammat ajokelit, sporttisempi ajo tai esim talvirenkaissa tms... en usko että pääsevät lähellekkään nykyisiä normi renkaita.
 
Miksei täällä myydä tuollaisia renkaita? Siis Michelin valmistaisi. Talvella tuonne väleihin kertyisi helposti tietysti lunta ja moskaa
Tweel maantievauhdeissa täristää, meluaa ja kuumenee. Erilaisiin työkoneisiin niitä on kaupattu jo pitkään. En tiedä kuinka suosittuja ovat.
 
Kuinka tärkeää on vaihtaa öljyproppu ja tiiviste joka öljynvaihdon yhteydessä? Oli jo vanhat öljyt vadissa, kun huomasin uuden propun olevan aivan liian lyhyt kierteiltään. Laitoin sitten vanhan takaisin.

1727609037442.png
 
Kuinka tärkeää on vaihtaa öljyproppu ja tiiviste joka öljynvaihdon yhteydessä? Oli jo vanhat öljyt vadissa, kun huomasin uuden propun olevan aivan liian lyhyt kierteiltään. Laitoin sitten vanhan takaisin.

1727609037442.png

Ihan riippuu mitä autosi ohjekirja sanoo. Mulla oli yhdessä pösössä proppu jonka kuparinen littaantuva tiiviste tuli vaihtaa joka kerta. Seuraavissa olikon sellainen jota ei tarvitse vaihtaa.
 
Kuinka tärkeää on vaihtaa öljyproppu ja tiiviste joka öljynvaihdon yhteydessä? Oli jo vanhat öljyt vadissa, kun huomasin uuden propun olevan aivan liian lyhyt kierteiltään. Laitoin sitten vanhan takaisin.

1727609037442.png
Jos se ei vuoda niin vaihdat sitten seuraavalla kerralla.
 
noita kuparisia voi kaiketi toholla vähän lämmittää niin toimii paremmin toisenkin kerran, olen itse usein käyttänyt useamman kerran samaa proppua tai tiivistettä eikä ole vuotanut.
 
Minkä takia proppu tarvisi vaihtaa ikinä, jos kierre on kunnossa? Tiivisteen vaihdon ymmärrän.
 
Minkä takia proppu tarvisi vaihtaa ikinä, jos kierre on kunnossa? Tiivisteen vaihdon ymmärrän.
Osassa noista propuista, kuten kuvan mallissa, on kiinteä tuo tiiviste eli pitää vaihtaa koko proppu jos tiiviste ei pidä.

Itse en ole koskaan joutunut vaihtamaan edes tuota tiivistettä, kupariprikat on kyllä tuntuneet tiivistävän uusiokäytettyinäkin.
 
Minulla on parisen kysymystä pysäköinnistä.
Ensiksi miten tulkitsen pysäköintikiellon merkkiä, jonka alla on keltainen lisäkilpi, jossa lukee klo 8 - 18. Tarkoittaako tämä, että pysäköinti on sallittua kaikkina muina aikoina paitsi klo 8 - 18 arkisin?
Toisena kysymyksenä samanlainen pysäköintikilpi, jonka alla lukee yksityisalue. Kilven takana sijaitsee parkkialue, jossa parkkipaikkojen sinisen P-Merkin alla on sinisen lisäkilpi, jossa lukee: Vain luvan saaneille klo 8 -17. Tarkoittaako tämä, että kuka tahansa saa pysäköidä alueelle muina aikoina paitsi kllo 8 - 17 arkisin? Vai pitääkö olla erikseen pysäköintilupa? Todella hämärää, eikä tuo alue taida kuulua edes kunnallisen pysäköintivalvonnan piiriin, koska aluetta hallinnoi yksityinen urheilupuisto ja halliyhtiö.
 
Minulla on parisen kysymystä pysäköinnistä.
Ensiksi miten tulkitsen pysäköintikiellon merkkiä, jonka alla on keltainen lisäkilpi, jossa lukee klo 8 - 18. Tarkoittaako tämä, että pysäköinti on sallittua kaikkina muina aikoina paitsi klo 8 - 18 arkisin?
Toisena kysymyksenä samanlainen pysäköintikilpi, jonka alla lukee yksityisalue. Kilven takana sijaitsee parkkialue, jossa parkkipaikkojen sinisen P-Merkin alla on sinisen lisäkilpi, jossa lukee: Vain luvan saaneille klo 8 -17. Tarkoittaako tämä, että kuka tahansa saa pysäköidä alueelle muina aikoina paitsi kllo 8 - 17 arkisin? Vai pitääkö olla erikseen pysäköintilupa? Todella hämärää, eikä tuo alue taida kuulua edes kunnallisen pysäköintivalvonnan piiriin, koska aluetta hallinnoi yksityinen urheilupuisto ja halliyhtiö.
Ylempi merkki ilmoittaa mitä saa tai mitä ei saa tehdä, ajalla sitten kerrotaan koska saa ja koska ei saa tehdä.
 
Ylempi merkki ilmoittaa mitä saa tai mitä ei saa tehdä, ajalla sitten kerrotaan koska saa ja koska ei saa tehdä.
Ja tuota lukemista helpottaa kun ymmärtää alkaa lukemaan niitä merkkejä ylhäältä alaspäin. Lisämerkit ovat ylimääräisiä määrityksiä sille päämerkille.
 
Ja tuota lukemista helpottaa kun ymmärtää alkaa lukemaan niitä merkkejä ylhäältä alaspäin. Lisämerkit ovat ylimääräisiä määrityksiä sille päämerkille.

Miten toista merkkiä ja sen sinistä lisäkilpeä tulisi tulkita yksityisalueen pysäköintialueen sisällä. Kumoaako se aluekohtaisen pysäköintikiellon kaikilta kellonaikojen ulkopuolella vai pitääkö olla erillinen pysäköintilupa yksityisalueella?
 
Minulla on parisen kysymystä pysäköinnistä.
Ensiksi miten tulkitsen pysäköintikiellon merkkiä, jonka alla on keltainen lisäkilpi, jossa lukee klo 8 - 18. Tarkoittaako tämä, että pysäköinti on sallittua kaikkina muina aikoina paitsi klo 8 - 18 arkisin?
Toisena kysymyksenä samanlainen pysäköintikilpi, jonka alla lukee yksityisalue. Kilven takana sijaitsee parkkialue, jossa parkkipaikkojen sinisen P-Merkin alla on sinisen lisäkilpi, jossa lukee: Vain luvan saaneille klo 8 -17. Tarkoittaako tämä, että kuka tahansa saa pysäköidä alueelle muina aikoina paitsi kllo 8 - 17 arkisin? Vai pitääkö olla erikseen pysäköintilupa? Todella hämärää, eikä tuo alue taida kuulua edes kunnallisen pysäköintivalvonnan piiriin, koska aluetta hallinnoi yksityinen urheilupuisto ja halliyhtiö.
Miten toista merkkiä ja sen sinistä lisäkilpeä tulisi tulkita yksityisalueen pysäköintialueen sisällä. Kumoaako se aluekohtaisen pysäköintikiellon kaikilta kellonaikojen ulkopuolella vai pitääkö olla erillinen pysäköintilupa yksityisalueella?
Lisäkilpi kellonajoilla kertoo, milloin ylhäällä oleva liikennemerkki on voimassa. Ensimmäinen merkki tarkoittaa, että pysäköinti on kielletty klo 8-18 arkisin. Muuna aika pysäköintiä ei kielletä eli on sallitua (jos joku muu syy ei kiellä pysäköintiä).

Sitten taas tuon pysäköintikieltoalueella olevan P-paikan kanssa menee vähän mutuiluksi. Periaatteessahan pysäköintikieltoalue kieltää pysäköinnin kokonaan, ja P-merkin lisäkilpi rajoittaa sen voimassaolon vain luvan saaneille klo 8-17 arkisin. Muuna aikana olisi pysäköinti siis kielletty tuon aluerajoituksen vuoksi. Yksityisalueella tosin omistaja/haltija huolehtii pysäköinninvalvonnan järjestämisestä eli kunnallinen tuskin tulee hallin pihaan kirjoittamaan pysäköintivirhemaksua klo 17:01 arki-iltana, mutta parkkipate voi tulla. Joku lakia paremmin tunteva voi korjata, jos olen väärässä.
 
En oikein osunu omilla hakusanoilla, mutta onko jotain hyvää vinkkiä miten auton umpioista sais kosteuden pois? Nyt syksyllä alkanu keräämään kunnolla kosteutta niin, että näkyy ihan selviä vesipisaroita sisäpuolella linssissä.
 
Kannetaan nyt omankin korsi kekoon.
Minulla on parisen kysymystä pysäköinnistä.
Ensiksi miten tulkitsen pysäköintikiellon merkkiä, jonka alla on keltainen lisäkilpi, jossa lukee klo 8 - 18. Tarkoittaako tämä, että pysäköinti on sallittua kaikkina muina aikoina paitsi klo 8 - 18 arkisin?
Tämä menee juuri näin. Käytännössä paikka on siis varattu lastauspaikaksi arkipäivisin ja muulloin sitä hyödynnetään pysäköintiin.

Toisena kysymyksenä samanlainen pysäköintikilpi, jonka alla lukee yksityisalue. Kilven takana sijaitsee parkkialue, jossa parkkipaikkojen sinisen P-Merkin alla on sinisen lisäkilpi, jossa lukee: Vain luvan saaneille klo 8 -17. Tarkoittaako tämä, että kuka tahansa saa pysäköidä alueelle muina aikoina paitsi kllo 8 - 17 arkisin? Vai pitääkö olla erikseen pysäköintilupa? Todella hämärää, eikä tuo alue taida kuulua edes kunnallisen pysäköintivalvonnan piiriin, koska aluetta hallinnoi yksityinen urheilupuisto ja halliyhtiö.
Ensinnäkin yksityisalueiden merkkeihin kannattaa suhtautua suuremmalla epäilyksellä kuin julkisilla alueilla oleviin merkkeihin.

Jos siellä on ihan tavallinen pyöreä pysäköintikiellon merkki, niin se ei koske mitään muuta kuin kyseisen tien oikeaa reunaa. Usein noissa on kuitenkin pysäköintikieltoalueen merkki (eli pysäköintikiellon merkki, johon on lisätty keltainen neliönmuotoinen tausta). Tämä tarkoittaa sitä, että vain merkityille paikoille saa pysäköidä - ei esimerkiksi tienlaitaan.

Joka tapauksessa siis pysäköintikielto+"yksityisalue" ei vaikuta niihin merkittyihin paikkoihin. Eli merkityillä paikoilla saa pysäköidä arkisin luvan kanssa, muulloin ilman lupaa.

Tässäkin voi yrittää miettiä merkkien asettajan tarkoitusperiä. Liekö tuolla tarkoituksena esimerkiksi, että mahdollisen naapurikorttelin toimiston työntekijät eivät pidä autojaan urheilupuiston paikoilla työpäivän ajan.
 
Mihin vuosimalliin saakka audilla oli ongelmia tfsi koneiden öljynsyönnin kanssa?
 
Kannetaan nyt omankin korsi kekoon.

Tämä menee juuri näin. Käytännössä paikka on siis varattu lastauspaikaksi arkipäivisin ja muulloin sitä hyödynnetään pysäköintiin.


Ensinnäkin yksityisalueiden merkkeihin kannattaa suhtautua suuremmalla epäilyksellä kuin julkisilla alueilla oleviin merkkeihin.

Jos siellä on ihan tavallinen pyöreä pysäköintikiellon merkki, niin se ei koske mitään muuta kuin kyseisen tien oikeaa reunaa. Usein noissa on kuitenkin pysäköintikieltoalueen merkki (eli pysäköintikiellon merkki, johon on lisätty keltainen neliönmuotoinen tausta). Tämä tarkoittaa sitä, että vain merkityille paikoille saa pysäköidä - ei esimerkiksi tienlaitaan.

Joka tapauksessa siis pysäköintikielto+"yksityisalue" ei vaikuta niihin merkittyihin paikkoihin. Eli merkityillä paikoilla saa pysäköidä arkisin luvan kanssa, muulloin ilman lupaa.

Tässäkin voi yrittää miettiä merkkien asettajan tarkoitusperiä. Liekö tuolla tarkoituksena esimerkiksi, että mahdollisen naapurikorttelin toimiston työntekijät eivät pidä autojaan urheilupuiston paikoilla työpäivän ajan.

Joo, pysäköintikieltoalueesta on kyse. Alueella on ns. ulkopuolisia käyttäjiä runsaasti työmaista johtuen, jotka ovat varanneet leijonasosan kiekollisista pysäköintipaikoista ja kesäisin muutama festari varastaa samat paikat omaan käyttöönsä. Toistaiseksi sakkoja ei ole tullut, kuumotusta tosin senkin edestä. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä, minkä firman pysäköintisakko tulee, koska alueella ei näy Parkkipaten tai muiden koijarifirmojen tolppia.
 
Tuossa laitoin Mastonin Rust stoppia auton apurunkoon, niin mietin että pitääkö tuo päälle maalata sitten kun kuivuu vai onko tuo päälle maalaus näissä ruosteen pysäyttäjissä enemmänkin ulkonäön vuoksi. Tuo apurunko ei tietenkään mitenkään ulospäin näy, niin sen suhteen ole merkitystä laittaako mustaa maalia vai ei. Muutenhan tässä voisi renkaan laittaa kiinni ja siirtää autoa sen verran, että pääsisi toiselta puolelta repimään alatukivartta irti.
 
Onko kenelläkään tietoa maalaamojen hinnoista, esimerkiksi yksittäisen paneelin maalaus?

Kuinka paljon halvemmaksi tulee työ jos maalarille vie uuden pohjamaalatun osan vs vanhan osan joka pitää hioa?
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka paljon halvemmaksi tulee työ jos maalarille vie uuden pohjamaalatun osan vs vanhan osan joka pitää hioa?
Maalari tuskin antaa mitään takuuta valmiiksi pohjamaalatulle osalle. Moni maalari haluaa tehdä pohjat itse, koska asiakas saattaa tuoda minkämoisilla pohjilla tahansa osia ja sitten maalari joutuu niitä korjailemaan.
 
Sitä yritän laskelmoida, että miten paljon uuden tehtaalla pohjamaalatun osan hinnasta voi vähentää maalauskuluissa. Eikös tommosen osan voi maalata suoraan?
 
Sitä yritän laskelmoida, että miten paljon uuden tehtaalla pohjamaalatun osan hinnasta voi vähentää maalauskuluissa. Eikös tommosen osan voi maalata suoraan?
Voi, mutta se peltiosien varastomaali on yleensä ihan täyttä paskaa ja asiallinen maalari pyyhkii sen ensin pois.
 
Hypoteettinen tilanne:
Edellä oleva auto "valuu" risteyksessä manuaalilla lähtiessä takana olevan keulaan. Kumpi on syyllinen?
Onko tuossa ylipäänsä oikeaa sääntöä että mäessä edelläolevaan pitäisi jättää tietty väli?
 
No ei se ainakaan paikallaan olevan auton kuskin syy ole.. Ja valuttelijan kannattais varmaan opetella se ihmeellinen mäkilähtö.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 759
Viestejä
4 495 143
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom