- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 338
Kiitti. Löytyy vaan metallivärejä sinisestä. Oliskohan tuo smart blue metallic se minkä värisiä ceedejä tulee paljon vastaan liikenteessä.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitti. Löytyy vaan metallivärejä sinisestä. Oliskohan tuo smart blue metallic se minkä värisiä ceedejä tulee paljon vastaan liikenteessä.
Etsi auton rekkarilla esim. Motonetin sivuilta alustanumero ja syötä se VIN decoderiin, sieltä pitäisi alkuperäinen värikoodi selvitä. En tosin tiedä, toimiiko KIA:ssa, varmaan merkkifoorumeilta kannattaa etsiä tietoa.Olisiko kellään värikoodia Kia Ceed 2010 vakiovärinä olleeseen siniseen? Niitä on todella paljon liikkeellä ja pitäisi saada paikkamaali. Auto on nyt toisella paikkakunnalla, niin en pääse itse tarkistamaan koodia.
Mitä pahimmillaan voi tapahtua, jos rahoitusyhtiön omistamalla (leasing) autolla käy Tallinnassa ilman maastavientivaltakirjaa vs. valtakirja on?
Huonoimmillaan jo Suomessa kysyvät papereita etkä pääse laivaan tai Tallinnassa kysyvät papereita ja käännyttävät takaisin. Lisäksi jos jotain sattuu autolle niin olet varmasti ongelmissa. Parempi vaan toimia oikein.Mitä pahimmillaan voi tapahtua, jos rahoitusyhtiön omistamalla (leasing) autolla käy Tallinnassa ilman maastavientivaltakirjaa vs. valtakirja on?
Miksei täällä myydä tuollaisia renkaita? Siis Michelin valmistaisi. Talvella tuonne väleihin kertyisi helposti tietysti lunta ja moskaa
Koska eivät vain ole saaneet niitä toimimaan kuten perinteiset kumit, vielä. Näen että tulevaisuudessa on asia, tällä hetkellä ei. Normi ajossa nuo voivat olla jo ihan ok, mutta yhtään haastavammat ajokelit, sporttisempi ajo tai esim talvirenkaissa tms... en usko että pääsevät lähellekkään nykyisiä normi renkaita.
Tweel maantievauhdeissa täristää, meluaa ja kuumenee. Erilaisiin työkoneisiin niitä on kaupattu jo pitkään. En tiedä kuinka suosittuja ovat.Miksei täällä myydä tuollaisia renkaita? Siis Michelin valmistaisi. Talvella tuonne väleihin kertyisi helposti tietysti lunta ja moskaa
Kuinka tärkeää on vaihtaa öljyproppu ja tiiviste joka öljynvaihdon yhteydessä? Oli jo vanhat öljyt vadissa, kun huomasin uuden propun olevan aivan liian lyhyt kierteiltään. Laitoin sitten vanhan takaisin.
![]()
Jos se ei vuoda niin vaihdat sitten seuraavalla kerralla.Kuinka tärkeää on vaihtaa öljyproppu ja tiiviste joka öljynvaihdon yhteydessä? Oli jo vanhat öljyt vadissa, kun huomasin uuden propun olevan aivan liian lyhyt kierteiltään. Laitoin sitten vanhan takaisin.
![]()
Osassa noista propuista, kuten kuvan mallissa, on kiinteä tuo tiiviste eli pitää vaihtaa koko proppu jos tiiviste ei pidä.Minkä takia proppu tarvisi vaihtaa ikinä, jos kierre on kunnossa? Tiivisteen vaihdon ymmärrän.
Ylempi merkki ilmoittaa mitä saa tai mitä ei saa tehdä, ajalla sitten kerrotaan koska saa ja koska ei saa tehdä.Minulla on parisen kysymystä pysäköinnistä.
Ensiksi miten tulkitsen pysäköintikiellon merkkiä, jonka alla on keltainen lisäkilpi, jossa lukee klo 8 - 18. Tarkoittaako tämä, että pysäköinti on sallittua kaikkina muina aikoina paitsi klo 8 - 18 arkisin?
Toisena kysymyksenä samanlainen pysäköintikilpi, jonka alla lukee yksityisalue. Kilven takana sijaitsee parkkialue, jossa parkkipaikkojen sinisen P-Merkin alla on sinisen lisäkilpi, jossa lukee: Vain luvan saaneille klo 8 -17. Tarkoittaako tämä, että kuka tahansa saa pysäköidä alueelle muina aikoina paitsi kllo 8 - 17 arkisin? Vai pitääkö olla erikseen pysäköintilupa? Todella hämärää, eikä tuo alue taida kuulua edes kunnallisen pysäköintivalvonnan piiriin, koska aluetta hallinnoi yksityinen urheilupuisto ja halliyhtiö.
Ja tuota lukemista helpottaa kun ymmärtää alkaa lukemaan niitä merkkejä ylhäältä alaspäin. Lisämerkit ovat ylimääräisiä määrityksiä sille päämerkille.Ylempi merkki ilmoittaa mitä saa tai mitä ei saa tehdä, ajalla sitten kerrotaan koska saa ja koska ei saa tehdä.
Ja tuota lukemista helpottaa kun ymmärtää alkaa lukemaan niitä merkkejä ylhäältä alaspäin. Lisämerkit ovat ylimääräisiä määrityksiä sille päämerkille.
Minulla on parisen kysymystä pysäköinnistä.
Ensiksi miten tulkitsen pysäköintikiellon merkkiä, jonka alla on keltainen lisäkilpi, jossa lukee klo 8 - 18. Tarkoittaako tämä, että pysäköinti on sallittua kaikkina muina aikoina paitsi klo 8 - 18 arkisin?
Toisena kysymyksenä samanlainen pysäköintikilpi, jonka alla lukee yksityisalue. Kilven takana sijaitsee parkkialue, jossa parkkipaikkojen sinisen P-Merkin alla on sinisen lisäkilpi, jossa lukee: Vain luvan saaneille klo 8 -17. Tarkoittaako tämä, että kuka tahansa saa pysäköidä alueelle muina aikoina paitsi kllo 8 - 17 arkisin? Vai pitääkö olla erikseen pysäköintilupa? Todella hämärää, eikä tuo alue taida kuulua edes kunnallisen pysäköintivalvonnan piiriin, koska aluetta hallinnoi yksityinen urheilupuisto ja halliyhtiö.
Lisäkilpi kellonajoilla kertoo, milloin ylhäällä oleva liikennemerkki on voimassa. Ensimmäinen merkki tarkoittaa, että pysäköinti on kielletty klo 8-18 arkisin. Muuna aika pysäköintiä ei kielletä eli on sallitua (jos joku muu syy ei kiellä pysäköintiä).Miten toista merkkiä ja sen sinistä lisäkilpeä tulisi tulkita yksityisalueen pysäköintialueen sisällä. Kumoaako se aluekohtaisen pysäköintikiellon kaikilta kellonaikojen ulkopuolella vai pitääkö olla erillinen pysäköintilupa yksityisalueella?
Tämä menee juuri näin. Käytännössä paikka on siis varattu lastauspaikaksi arkipäivisin ja muulloin sitä hyödynnetään pysäköintiin.Minulla on parisen kysymystä pysäköinnistä.
Ensiksi miten tulkitsen pysäköintikiellon merkkiä, jonka alla on keltainen lisäkilpi, jossa lukee klo 8 - 18. Tarkoittaako tämä, että pysäköinti on sallittua kaikkina muina aikoina paitsi klo 8 - 18 arkisin?
Ensinnäkin yksityisalueiden merkkeihin kannattaa suhtautua suuremmalla epäilyksellä kuin julkisilla alueilla oleviin merkkeihin.Toisena kysymyksenä samanlainen pysäköintikilpi, jonka alla lukee yksityisalue. Kilven takana sijaitsee parkkialue, jossa parkkipaikkojen sinisen P-Merkin alla on sinisen lisäkilpi, jossa lukee: Vain luvan saaneille klo 8 -17. Tarkoittaako tämä, että kuka tahansa saa pysäköidä alueelle muina aikoina paitsi kllo 8 - 17 arkisin? Vai pitääkö olla erikseen pysäköintilupa? Todella hämärää, eikä tuo alue taida kuulua edes kunnallisen pysäköintivalvonnan piiriin, koska aluetta hallinnoi yksityinen urheilupuisto ja halliyhtiö.
Kannetaan nyt omankin korsi kekoon.
Tämä menee juuri näin. Käytännössä paikka on siis varattu lastauspaikaksi arkipäivisin ja muulloin sitä hyödynnetään pysäköintiin.
Ensinnäkin yksityisalueiden merkkeihin kannattaa suhtautua suuremmalla epäilyksellä kuin julkisilla alueilla oleviin merkkeihin.
Jos siellä on ihan tavallinen pyöreä pysäköintikiellon merkki, niin se ei koske mitään muuta kuin kyseisen tien oikeaa reunaa. Usein noissa on kuitenkin pysäköintikieltoalueen merkki (eli pysäköintikiellon merkki, johon on lisätty keltainen neliönmuotoinen tausta). Tämä tarkoittaa sitä, että vain merkityille paikoille saa pysäköidä - ei esimerkiksi tienlaitaan.
Joka tapauksessa siis pysäköintikielto+"yksityisalue" ei vaikuta niihin merkittyihin paikkoihin. Eli merkityillä paikoilla saa pysäköidä arkisin luvan kanssa, muulloin ilman lupaa.
Tässäkin voi yrittää miettiä merkkien asettajan tarkoitusperiä. Liekö tuolla tarkoituksena esimerkiksi, että mahdollisen naapurikorttelin toimiston työntekijät eivät pidä autojaan urheilupuiston paikoilla työpäivän ajan.
Maalari tuskin antaa mitään takuuta valmiiksi pohjamaalatulle osalle. Moni maalari haluaa tehdä pohjat itse, koska asiakas saattaa tuoda minkämoisilla pohjilla tahansa osia ja sitten maalari joutuu niitä korjailemaan.Kuinka paljon halvemmaksi tulee työ jos maalarille vie uuden pohjamaalatun osan vs vanhan osan joka pitää hioa?
Voi, mutta se peltiosien varastomaali on yleensä ihan täyttä paskaa ja asiallinen maalari pyyhkii sen ensin pois.Sitä yritän laskelmoida, että miten paljon uuden tehtaalla pohjamaalatun osan hinnasta voi vähentää maalauskuluissa. Eikös tommosen osan voi maalata suoraan?
Se joka liikkuu ja törmää on syypää. Eihän tuossa ole mitään epäselvyyttä.Hypoteettinen tilanne:
Edellä oleva auto "valuu" risteyksessä manuaalilla lähtiessä takana olevan keulaan. Kumpi on syyllinen?
Onko tuossa ylipäänsä oikeaa sääntöä että mäessä edelläolevaan pitäisi jättää tietty väli?
Se joka liikkuu ja törmää on syypää. Eihän tuossa ole mitään epäselvyyttä.
Auton perävaloista, osaatteko sanoa syytä minkä takia toisen sivun poltin palaa huomattavasti kirkkaammin kuin toisen sivun?
Polttimot on vaihdettu päittäin sekä mitattu että voltit ovat 0.02-0.1V sisällä toisistaan.
Maata vasten, uudet polttimot hommasin (turhaan kun ei mitään muutosta). Peilit näyttävät samoilta mut huomattava kirkkauseroMittasitko maata vasten vai polttimon kantaa vasten? Onko peili likainen? Entäs itse punainen sirontamuovi?
Riippuu nelivedon tekniikasta. Mikä auto?Haittaako nelivedon toimintaa, jos on eripari renkaat edessä ja takana? Samalla akselilla tietty samanlaiset renkaat. Jos esim. edessä kuluneempi setti kuin takana, tuleeko ongelmia?
Itsellä on 2008:ssa 130€/v.mistäköhän johtuu, että mk2 Prius vuodelta 2004 verot on noin 130€ vuodessa, mutta 2008 280€ vuodessa, käytännössä sama auto?? Yritin trafin sivuilta tutkia, onko joku mittaustapa ero mutta ainoa raja on 2001 ja vanhemmat. Tarkemmin tutkien, vain yksi amerikantuonti Prius on 280€, muut kaikki on halvempia, omituinen juttu, johtuuko siitä, että EU:n ulkopuolelta tuotuna auton tiedoissa on eroa?
Olisiko joku maadoitusvika? Useissa autoissa tullut vastaan että takavaloille tulee yhdellä liittimellä kaikki sähköt ja tämä liitin sitten menee ajan saatossa huonoksi maadoitusjohtimen osalta.Auton perävaloista, osaatteko sanoa syytä minkä takia toisen sivun poltin palaa huomattavasti kirkkaammin kuin toisen sivun?
Polttimot on vaihdettu päittäin sekä mitattu että voltit ovat 0.02-0.1V sisällä toisistaan.
BMW 530 vm. 2011 tai 2012.Riippuu nelivedon tekniikasta. Mikä auto?
Notes and specifications for tyre / wheel exchange
...
Additionally for all-wheel drive vehicles:
The tyre size, manufacturer and tyre tread must be identical on all wheels; different tyre sizes between front and rear axles are only permissible if mixed tyres are fitted.
The tyre tread difference between tyres in all wheel positions must not exceed 2 mm (normal quality of the wheel control systems and wheel alignment requirement)
Maata vasten, uudet polttimot hommasin (turhaan kun ei mitään muutosta). Peilit näyttävät samoilta mut huomattava kirkkausero
Aloitetaan nyt siitä helpoimmasta : raitisilmasuodatin vaihdettu?Tyhmä tyhmänen täällä hei! Mikä on järkevin tapa saada tuulilasin sisäosa pysymään kuivana ja huurtumatta? Viime aikoina sisälasi on muuttunut igluksi, jos on vähänkin ollut kosteutta ja lämpötila matalalla. Ei viitsisi huudattaa ilmalämpöpumppua 10 minuuttia putkeen täydellä höngällä tuulilasiin joka helvetin aamu. Rätillä pyyhkiessä jää ikävästi jäljet tuulilasiin, joka näyttää skidisti tyhmältä, ja saattaa heijastaa kaikki valosaasteet (ja välillä auringonvalonkin jos tänne pohjolaankin mokoma erehtyy paistamaan) suoraan silmiin.
Aloitetaan nyt siitä helpoimmasta : raitisilmasuodatin vaihdettu?
Itsellä oli joskus isossa farmarijenkissä samaa ongelmaa. Laitoin sitten kosteudenpoistajan takakonttiin ja ongelma loppui.Tyhmä tyhmänen täällä hei! Mikä on järkevin tapa saada tuulilasin sisäosa pysymään kuivana ja huurtumatta? Viime aikoina sisälasi on muuttunut igluksi, jos on vähänkin ollut kosteutta ja lämpötila matalalla. Ei viitsisi huudattaa ilmalämpöpumppua 10 minuuttia putkeen täydellä höngällä tuulilasiin joka helvetin aamu. Rätillä pyyhkiessä jää ikävästi jäljet tuulilasiin, joka näyttää skidisti tyhmältä, ja saattaa heijastaa kaikki valosaasteet (ja välillä auringonvalonkin jos tänne pohjolaankin mokoma erehtyy paistamaan) suoraan silmiin.