Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Pyöräkärrystä irtosi akseli toiselta puolelta. Akselissa on lattarauta, joka puristetaan rungossa olevaa lattarautaa vasten matalalla neliskanttisella holkilla, jossa on ruuvi. Tämä holkkiosa putosi toiselta puolelta.

Onko olemassa saman asian ajavaa yleisosaa? On kiire korjata. Ei vain keksi, millä hakusanoilla moista korvaavaa osaa etsisi.

Ehjä puoli.
IMG20241120075710.jpg

Hajonnut puoli. Holkkiosa pudonnut.
IMG20241120075717.jpg
Eikö tuohon voisi vaan yksinkertaisesti porata reikää molemmista lattaraudoista läpi, ja pultilla+mutterilla siitä kiinni?
 
Ääni täältäkin u-pultille tai laadukas letkulemmari voisi käydä myös,ostaa tukevan avattavan mallin tai tarvittaessa pistää kaksi.
 
Pyöräkärrystä irtosi akseli toiselta puolelta. Akselissa on lattarauta, joka puristetaan rungossa olevaa lattarautaa vasten matalalla neliskanttisella holkilla, jossa on ruuvi. Tämä holkkiosa putosi toiselta puolelta.

Onko olemassa saman asian ajavaa yleisosaa? On kiire korjata. Ei vain keksi, millä hakusanoilla moista korvaavaa osaa etsisi.

Ehjä puoli.
IMG20241120075710.jpg

Hajonnut puoli. Holkkiosa pudonnut.
IMG20241120075717.jpg
Saisko tuon hätäseen kiinni putkiklemmarilla ja täytepaloilla?

 
Ford S-Max vm. 2012 ja 1.6 tdci koneena. Syttyi eile kesken ajon engine malfunction -ilmoitus, muttei mene vikatilaan vaan toimii täysin normaalisti.

Ainoa havaittava muutos on, että vakionopeudensäädin lakkas toimimasta. Vikakoodeja ei bilteman halpislukijalla löytynyt ja nyt tuo syttyy heti kun lyö virrat päälle vaikkei starttaa. Ilmoituksen saa pelkät virrat päällä lukijalla nollattua, mutta syttyy heti uudestaan vaikkei kone ole käynnissä. Joku sähkövika ehkä siis.

Kaks kysymystä:
1) Auto kävi edeltävänä päivänä huollossa ja vaihdettiin mm. raitisilmansuodatin, joka on todella kusisessa paikassa jalkatilassa yhden sulaketaulun takana. Voiko tällä olla yhteys asiaan? Huollon jälkeen kerkesin ajella ehkä 10km ilman vikavaloa, eli heti huollosta ajaessa ei syttynyt vaan vasta seuraavana päivänä.

2) Tuleeko tosta katsastuksessa hylsy jos ei varsinaista moottorin vikakoodia ole ja kone pelittää hyvin?
 
Ford S-Max vm. 2012 ja 1.6 tdci koneena. Syttyi eile kesken ajon engine malfunction -ilmoitus, muttei mene vikatilaan vaan toimii täysin normaalisti.

Ainoa havaittava muutos on, että vakionopeudensäädin lakkas toimimasta. Vikakoodeja ei bilteman halpislukijalla löytynyt ja nyt tuo syttyy heti kun lyö virrat päälle vaikkei starttaa. Ilmoituksen saa pelkät virrat päällä lukijalla nollattua, mutta syttyy heti uudestaan vaikkei kone ole käynnissä. Joku sähkövika ehkä siis.

Kaks kysymystä:
1) Auto kävi edeltävänä päivänä huollossa ja vaihdettiin mm. raitisilmansuodatin, joka on todella kusisessa paikassa jalkatilassa yhden sulaketaulun takana. Voiko tällä olla yhteys asiaan? Huollon jälkeen kerkesin ajella ehkä 10km ilman vikavaloa, eli heti huollosta ajaessa ei syttynyt vaan vasta seuraavana päivänä.

2) Tuleeko tosta katsastuksessa hylsy jos ei varsinaista moottorin vikakoodia ole ja kone pelittää hyvin?
Kuulostaa aivan mittaristovialta, joka oli omassa toisessa focuksessa. Odottelen et toinenkin enemmän ajettu focus ilmoittelee. 2min meni itsellä et mittariston sai irti, 2 ruuvia ja paistinlasta klipsiin, 150e meni paikalliseen elektroniikka korjaamoon, 4h päästä sai takaisin ja 2min asennukseen. Kolvaavat uudelleen ainakin johtosarjan liittimen. Tämä varsinkin, jos vikaa ei ole kun auton uudelleen käynnistää eli ehkei tämä olekkaan ongelmana kerran vikavalo syttyykin heti (huonosti luin ekalla kerralla)

Merkkiliikekin noita varmaan korjailee, mut uskon et siinä menee kauemmin ja maksaa huomattavasti enemmän.

Täällä ford-foorumilla myös vastaavia oireita ja tuo on kuulemma yleinen vika näissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ford S-Max vm. 2012 ja 1.6 tdci koneena. Syttyi eile kesken ajon engine malfunction -ilmoitus, muttei mene vikatilaan vaan toimii täysin normaalisti.

Ainoa havaittava muutos on, että vakionopeudensäädin lakkas toimimasta. Vikakoodeja ei bilteman halpislukijalla löytynyt ja nyt tuo syttyy heti kun lyö virrat päälle vaikkei starttaa. Ilmoituksen saa pelkät virrat päällä lukijalla nollattua, mutta syttyy heti uudestaan vaikkei kone ole käynnissä. Joku sähkövika ehkä siis.

Kaks kysymystä:
1) Auto kävi edeltävänä päivänä huollossa ja vaihdettiin mm. raitisilmansuodatin, joka on todella kusisessa paikassa jalkatilassa yhden sulaketaulun takana. Voiko tällä olla yhteys asiaan? Huollon jälkeen kerkesin ajella ehkä 10km ilman vikavaloa, eli heti huollosta ajaessa ei syttynyt vaan vasta seuraavana päivänä.

2) Tuleeko tosta katsastuksessa hylsy jos ei varsinaista moottorin vikakoodia ole ja kone pelittää hyvin?
Ihan täysin ei vikakuvaus täsmää, mutta osaksi omaan vikaan joka oli vuosia sitten..

Talvella yhtäkkiä sytytti engine malfuction ja ei ensin vikakoodia, lukuisten nollausten ja vikavalon syttymisen jälkeen bilteman lukijalla näytti ihan randomi vikakoodia (joku yleinen anturi moottorissa).

Forscannilla sain oikean vikakoodin selville ja trrrrr.. egr vikahan se siellä. En jaksanu alkaa tutkimaan asiaa enenpää, tilasin uuden egr jussinmäeltä (ei maksettu mainos, sillon 5vuotta sitten oli halvin kotomaassa sieltä), ruuvasin paikalleen ja vika oli pois.

Tosiaan, aloita vikahaku jollain esim. Elm327 pohjaisella palikalla käyttäen fordscannia niin saat oikeat vikakoodit näkyviin.. itellä on käytössä elekman myymä https://www.elekma.com/vikakoodinlu...ink-bluetooth-5-0-adapteri/p/201/#description nexlink, tuolla pärjäs aika pitkälle fordin, opelin, pösön ja fiatin kans, vagiin tuolla ei pääse kovin syvälle, jotain perusjuttuja näkee..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 392
Viestejä
4 511 179
Jäsenet
74 361
Uusin jäsen
liam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom