Niin onko tuota joku muu sanonut, kuin Trump itse? Ei ole ainakaan mitään juttua sellaisesta.Korjasin vain väärän väitteen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Niin onko tuota joku muu sanonut, kuin Trump itse? Ei ole ainakaan mitään juttua sellaisesta.Korjasin vain väärän väitteen.
Ainoa mitä tiedetään on:Et korjannut. Tiedossa on vain Trumpin väite aiheesta. Trumpin 'they say' valehtelu sen omista keksimistä asioista tuntuu toistuvan usein. Eli ei ole epäseniiliä lähdettä tuolle.
Väite oli:US President Donald Trump on Monday claimed that European leaders “jokingly” refer to him as the “President of Europe,”
Tässä tiedossa olevat asiat lähteineen. Jos tämä ei ole totta, niin varmaankin jotain lähteitä löytyy kumoamaan tämän väitteen. Ja ei tarvitse jatkaa.Onhan hän omasta mielestään Euroopan presidentti
Lukutaidoista vielä sen verran, että "Yhdysvaltain presidentti Donald Trump väitti maanantaina, että eurooppalaiset johtajat kutsuvat häntä ”vitsikkäästi” ”Euroopan presidentiksi”. ja tämä väännetään muotoon: "Onhan hän omasta mielestään Euroopan presidentti". Mutta tämä tästä.Taitaa lukutaidot joillakin olla välillä mielenkiintoiset, kun kerta "Donald Trump on Monday claimed" ymmärretään varmana faktana ja vaaditaan lähteitä vastaväitteille. Ku Donald itse on väittänyt näin ilman mitään lähteitä totuudesta...
Elon Musk on sitten vielä kertaluokkaa pahempi vastus, ja tämän Trump ehkä tajusikin aiemmin kun saavuttivat jonkinlaisen aselevon sen jälkeen kun ajautuivat erimielisyyksiin...Trump vaatimassa syytteitä George Sorosille sekä hänen pojalleen. Todennäköisesti syytteet tulevat pohjaamaan pelkkiin salaliittoteorioihin.
George Sorosin varallisuus on lähemmäs 10 miljardia $ joten eiköhän hän perikuntineen saa laitettua ihan kivan tappelun pystyyn lapsivauva Trumpin oikeushaasteisiin. Tämä on sitä isojen poikien leikkiä, oikeastaan isommaksi ei enää pääse.
No Musk ei ole Soroksen parhaimpia ystäviä: "Elon Musk claims George Soros ´hates humanity'". Joten jos pitäisi veikata niin Soroksen väitetyt $10 miljardia eivät asiaa tule ratkaisemaan. RICO-syytteet ovat aika lailla merkittäviä, jos niitä tullaan nostamaan. Jostain syystä Yle tuossa uutisessaan yksipuolisesti ilmoittaa, että väitteet siirtolaiskriisin levittämisestä Euroopassa ja USA:ssa jne. ovat perättömiä. Eihän tätä asiaa ole edes vielä oikeudessa käsitelty.Elon Musk on sitten vielä kertaluokkaa pahempi vastus, ja tämän Trump ehkä tajusikin aiemmin kun saavuttivat jonkinlaisen aselevon sen jälkeen kun ajautuivat erimielisyyksiin...
Jostain syystä Yle tuossa uutisessaan yksipuolisesti ilmoittaa, että väitteet siirtolaiskriisin levittämisestä Euroopassa ja USA:ssa jne. ovat perättömiä. Eihän tätä asiaa ole edes vielä oikeudessa käsitelty.
Kyseesssä mahdollinen oikeustapaus, ja Yle ottaa asiaan kantaa julistamalla asian perättömäksi. Siinä Ylen jutussa oli vielä lopussa, jota en aiemmin lainannut:Hämmentävä ongelma. Valheita voidaan tunnistaa valheiksi ilman oikeuskäsittelyä. Ehkä asiaa hämmentää Trumpin jatkuva valehtelu ja lukuisat oikeusjutut?
Ja Trumpin Truth aiemmasta kuvakaappauksesta:sekä joukkomielenosoitusten järjestämisestä poliisiväkivaltaa vastaan George Floydin tapon jälkeen vuonna 2020.
Sama suomeksi:should be charged with RICO because of their support of Violent Protests, and much more, all throughout the United States of America."
Ja tämä on Ylen mukaan perätön syyte. Jään seuraamaan josko uutista editoidaan hieman tasapuolisemmaksi.pitäisi syyttää RICO-laista, koska he ovat tukeneet väkivaltaisia mielenosoituksia ja paljon muuta ympäri Yhdysvaltoja.
Tämä on siis se mitä Trump luulee kuulleensa. Aivan varmasti tuo on hänen itse keksimänsä heitto. Narsisti kun on.Ainoa mitä tiedetään on:
Väite oli:
Tässä tiedossa olevat asiat lähteineen. Jos tämä ei ole totta, niin varmaankin jotain lähteitä löytyy kumoamaan tämän väitteen. Ja ei tarvitse jatkaa.
Kymmenen sotaa vielä kiinnostaa ja Intia-tullit ovat aika merkittävä asia.
Mielenosoituksen järjestäjä vastuussa porukan tekemisistä. Ok. Mä nään tässä mielenkiintoisen ennakkotapauksen, toki eka pitää todistaa, että Soros tosiaan järjesti sen.Kyseesssä mahdollinen oikeustapaus, ja Yle ottaa asiaan kantaa julistamalla asian perättömäksi. Siinä Ylen jutussa oli vielä lopussa, jota en aiemmin lainannut:
Ja Trumpin Truth aiemmasta kuvakaappauksesta:
Sama suomeksi:
Ja tämä on Ylen mukaan perätön syyte. Jään seuraamaan josko uutista editoidaan hieman tasapuolisemmaksi.
e. lisätty suomennus, koska tämä näyttää aiheuttavan ongelmia osalla kirjoittajista.
Jutustasi:Tämä on siis se mitä Trump luulee kuulleensa. Aivan varmasti tuo on hänen itse keksimänsä heitto.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin mukaan eurooppalaiset johtajat ovat alkaneet kutsua häntä vitsikkäästi ”Euroopan presidentiksi”.
![]()
Paljastus EU-johtajien tapaamisesta: Trump sai hämmentävän lempinimen - Suomenmaa.fi
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin mukaan eurooppalaiset johtajat ovat alkaneet kutsua häntä vitsikkäästi ”Euroopan...www.suomenmaa.fi
Ei hän pidä itseään Euroopan presidenttinä, jos et vielä ymmärtänyt. "sisäpiirivitsi", kuten lainaamassasi jutussakin sanotaan.Trump kertoo johtajien sisäpiirivitsistä noin viikko sen jälkeen, kun seitsemän eurooppalaista poliittista johtajaa vieraili Valkoisessa talossa Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyin kanssa. Kokouksen tavoitteena oli pohtia, millaisia diplomaattisia ja sotilaallisia keinoja mailla olisi Ukrainaa sodassa Venäjää vastaan.
Trump pitää itseään ihan minä vaan, kuninkaasta diktaattoriin ainakin omien puheidensa mukaan. On niin addiktoitunut saamaan Nobelin rauhan palkinnon niin ensin ilmoitti 6 sotaa ja seuraavana päivänä 7.Jutustasi:
Ei hän pidä itseään Euroopan presidenttinä, jos et vielä ymmärtänyt. "sisäpiirivitsi", kuten lainaamassasi jutussakin sanotaan.
Kerro vielä ne kymmenen sotaa, kiitos.
Kiina ei anna venäjän hävitä.Minun mielestä Kiina tekee pian strategisen virheen jos se ei heitä Putinia bussin alle ja ala lähestymään Eurooppaa. Minä vähän epäilen, että Trump ei tule selviämään dynamiikasta minkä hän on laittanut liikkeelle, mutta se vaatiisi hieman liikumatilaa Kiinalle lisää. Jos Tullikierros kakkonen alkaa pian, minusta Euroopan on siinä vaiheessa otettava itsestäänselvyys vastaan ja siirryttävä opponoimaan Trumppia.
Trump on kuitenkin tietyllä tapaa lapsen kehityksen asteella ja hän ei välttämättä pysty tunnistamana ylipelattua kättä hyvin pelatusta kädestä. Silloin tuuri ratkaisee kaiken ja geopolitiikassa tuuri on harvoin myötä.
Tuossahan se sanoo lopettaneen 10 sotaa, koska laskee mukaan ns. pre-war...Kerro vielä ne kymmenen sotaa, kiitos.
Onhan se ikävää kun Trump höpöttelee tyhjiä. Vaikka fanien mielestä kaikki on totta mitä Trump suustaan suoltaa.Jutustasi:
Ei hän pidä itseään Euroopan presidenttinä, jos et vielä ymmärtänyt. "sisäpiirivitsi", kuten lainaamassasi jutussakin sanotaan.
Kerro vielä ne kymmenen sotaa, kiitos.
Tuossahan se sanoo lopettaneen 10 sotaa, koska laskee mukaan ns. pre-war...
Linkki: https://youtu.be/KQtQQHBVQBI?t=1589
Kiina ei anna venäjän hävitä.
En epäile, etteivätkö Demokraatit jatkaisi Trumpin syyttämistä kaikista mahdollisesti rikoksista mitä keksivätkään vailla todellisuuspohjaa, ei se ole tähänkään mennessä estänyt. Tosin huonolla menestyksellä, ja itse asiassa luultavasti murhayrityksen ohella yksi suurimmista syistä itse politiikan lisäksi miksi Trump nousi presidentiksi toistamiseen. Soroksen tapaus on tosin nyt ajankohtainen ja mielenkiintoinen. Jäädään odottamaan miten käy.Mielenosoituksen järjestäjä vastuussa porukan tekemisistä. Ok. Mä nään tässä mielenkiintoisen ennakkotapauksen, toki eka pitää todistaa, että Soros tosiaan järjesti sen.
Mutta mulla tulee mieleen yksi toinen tyyppi ja yksi muutaman vuoden takainen Tammikuu. Jos tuosta tulee nyt ennakkopäätös ja järjestäjät todetaan syyllisiksi, on Trump välittömästi oikeudessa, kun tulee demari hallinto.
Hienoa. Mielestäni kuuden sodan päättäminen on hatun noston arvoinen suoritus.Trump pitää itseään ihan minä vaan, kuninkaasta diktaattoriin ainakin omien puheidensa mukaan. On niin addiktoitunut saamaan Nobelin rauhan palkinnon niin ensin ilmoitti 6 sotaa ja seuraavana päivänä 7.
Kymmenen sotaa oli sarkasminen heitto.
![]()
Yhdysvallat | Rauhanpalkintoa tavoitteleva Trump sanoo lopettaneensa jo kuusi sotaa
Trumpin hallinnolla on ollut rooli useiden konfliktien tukahduttamisessa, mutta Trumpin puheissa on myös liioittelun makua.www.hs.fi
Yksi kiistattomimmista Trumpin saavutuksista on Armenian ja Azerbaidžanin johtajien kutsuminen Valkoiseen taloon allekirjoittamaan yhteisjulistus elokuun alussa.
Myös Yhdysvallat osallistui Iranin pommittamiseen, mikä saattoi edistää sodan nopeaa päätöstä.
Pakistan ylisti Trumpin roolia konfliktin lopettamisessa ja ehdotti hänelle Nobelin rauhanpalkintoa.
Kesäkuussa Ruandan ja Kongon huippudiplomaatit saapuivat Valkoiseen taloon allekirjoittamaan rauhansopimuksen, joka tavoittelee yli kolme vuosikymmentä jatkuneen konfliktin päätöstä.
Kaksi päivää myöhemmin Malesian ja Yhdysvaltojen välittämät neuvottelut Malesiassa päättyivät tulitaukoon. Asiantuntijoiden mukaan Trumpilla oli vaikutusta siihen, että väkivaltaisuudet loppuivat, vaikka konfliktin juurisyitä ei ole vieläkään ratkaistu.
Egypti-Etiopia hieman epämääräinen, mutta kuyka tietää mitä tuolla suunnalla todellisuudessa tapahtuu.Egyptin ja Etiopian välillä ei ole sotaa, vaikka jännitteet ovat kiristyneet jo vuosia Etiopian rakentaman padon vuoksi.
Tuossahan se sanoo lopettaneen 10 sotaa, koska laskee mukaan ns. pre-war...
Linkki: https://youtu.be/KQtQQHBVQBI?t=1589
USA asetti juuri 50 % tullit omalle tuonnilleen Intiasta, koska ostaa öljyä jne. Venäjältä. Jatkossa mahdollisesti Kiinalle sama jos ei tilanne muutu ennen sitä. En ole nähnyt mitään viitettä siitä, että Eurooppa tekisi saman ratkaisun. Kiinassa varmaan mietitään mitä tehdä. Eurooppaan ei varmaankaan kukaan näissä asioissa luota, että mitään päätöksiä saataisi kohtuullisessa ajassa.Minun mielestä Kiina tekee pian strategisen virheen jos se ei heitä Putinia bussin alle ja ala lähestymään Eurooppaa. Minä vähän epäilen, että Trump ei tule selviämään dynamiikasta minkä hän on laittanut liikkeelle, mutta se vaatiisi hieman liikumatilaa Kiinalle lisää. Jos Tullikierros kakkonen alkaa pian, minusta Euroopan on siinä vaiheessa otettava itsestäänselvyys vastaan ja siirryttävä opponoimaan Trumppia.
Trump on kuitenkin tietyllä tapaa lapsen kehityksen asteella ja hän ei välttämättä pysty tunnistamana ylipelattua kättä hyvin pelatusta kädestä. Silloin tuuri ratkaisee kaiken ja geopolitiikassa tuuri on harvoin myötä.
Ei tarvii keksiä mitään, jos tapahtuman järjestäjät todetaan syyllisiksi tapahtumaan osallistuvien toimiin. Siinä on ennakkopäätös ja Trump vastaa silloin Jan 6 tapahtumista.En epäile, etteivätkö Demokraatit jatkaisi Trumpin syyttämistä kaikista mahdollisesti rikoksista mitä keksivätkään vailla todellisuuspohjaa, ei se ole tähänkään mennessä estänyt. Tosin huonolla menestyksellä, ja itse asiassa luultavasti murhayrityksen ohella yksi suurimmista syistä itse politiikan lisäksi miksi Trump nousi presidentiksi toistamiseen. Soroksen tapaus on tosin nyt ajankohtainen ja mielenkiintoinen. Jäädään odottamaan miten käy.
Et kai nyt vaan syyllisty samaan, kuin mistä syytät YLEä? Kannattaa ehkä elää, kuten saarnaa.Jostain syystä Yle tuossa uutisessaan yksipuolisesti ilmoittaa, että väitteet siirtolaiskriisin levittämisestä Euroopassa ja USA:ssa jne. ovat perättömiä. Eihän tätä asiaa ole edes vielä oikeudessa käsitelty.
Kerro nyt tarkemmin millä tavalla Trump on ollut itse pääosallisena näiden sotien päättymiseen. Ihan oikeilla lähteillä, kiitos.En epäile, etteivätkö Demokraatit jatkaisi Trumpin syyttämistä kaikista mahdollisesti rikoksista mitä keksivätkään vailla todellisuuspohjaa, ei se ole tähänkään mennessä estänyt. Tosin huonolla menestyksellä, ja itse asiassa luultavasti murhayrityksen ohella yksi suurimmista syistä itse politiikan lisäksi miksi Trump nousi presidentiksi toistamiseen. Soroksen tapaus on tosin nyt ajankohtainen ja mielenkiintoinen. Jäädään odottamaan miten käy.
Hienoa. Mielestäni kuuden sodan päättäminen on hatun noston arvoinen suoritus.
Egypti-Etiopia hieman epämääräinen, mutta kuyka tietää mitä tuolla suunnalla todellisuudessa tapahtuu.
Mahtavaa. Kymmenen! Vaikkakin "pre-war". Luulin sitä sarkastiseksi heitoksi.
Mihin ennakkopäätökseen viittaat?Ei tarvii keksiä mitään, jos tapahtuman järjestäjät todetaan syyllisiksi tapahtumaan osallistuvien toimiin. Siinä on ennakkopäätös ja Trump vastaa silloin Jan 6 tapahtumista.
Ja on monilla asioilla ihan todellisuus pohjaa, osa vaan ei kerennyt mennä oikeuteen. Eli mites se nyt sun ajatusmaailmassa menikää:
Et kai nyt vaan syyllisty samaan, kuin mistä syytät YLEä? Kannattaa ehkä elää, kuten saarnaa.
Ne on tuossa ylläolevassa viestissäni lyhyesti lainattuna HS:n artikkelista, jonka keskusteluun linkitit. Pääosallinen on eri asia, koska sotaan ja rauhaan vaikuttavat lukuisat tekijät, mutta yksi merkittävimmistä mahdollistajista. Sitä ei varmaankaan kukaan kiellä näissä ylläolevissa tapauksissa. Nobel-komitea ratkaiskoon asian sitten myöhemmin.Kerro nyt tarkemmin millä tavalla Trump on ollut itse pääosallisena näiden sotien päättymiseen. Ihan oikeilla lähteillä, kiitos.
Se että hän kertoo itse päättäneensä kuusi sotaa on samanlainen "totuus" kuin suurin osa Trumpin saavutuksista.
Mihin ennakkopäätökseen viittaat?
Ei tarvii keksiä mitään, jos tapahtuman järjestäjät todetaan syyllisiksi tapahtumaan osallistuvien toimiin. Siinä on ennakkopäätös ja Trump vastaa silloin Jan 6 tapahtumista.
Höpöjä "totuuksia" edelleen. Kerro nyt mitä Trump teki saadakseen nuo sodat päätökseen. Ai niin, oli mukana allekirjoittamassa jotain.Mihin ennakkopäätökseen viittaat?
Ne on tuossa ylläolevassa viestissäni lyhyesti lainattuna HS:n artikkelista, jonka keskusteluun linkitit. Pääosallinen on eri asia, koska sotaan ja rauhaan vaikuttavat lukuisat tekijät, mutta yksi merkittävimmistä mahdollistajista. Sitä ei varmaankaan kukaan kiellä näissä ylläolevissa tapauksissa. Nobel-komitea ratkaiskoon asian sitten myöhemmin.
No ei ton Putinin hallinnon kanssa keskustelu tunnu sotaa millään tavalla lopettavan. Melkein päinvastoin saa Putin lisää virtaa hyökkäykseen kun on puhunut Trumpin kanssa. Miksi Trump panttaa pakotteita, jotka ovat se toimiva osa, jolla sota lähenee loppua?Tehottomia, koska mikään ei nähtävästi muuttunut sodan kannalta. Biden tai hallinto ei tietääkseni puhunut Putinin kanssa suoraan 2022 alun jälkeen, joten se siitä. Intialle Trumpin nyt asettamat kovat ja voimassa olevat tullit mielestäni parempia yrityksiä lopettaa sota.
Jostain syytä ne sinne Valkoiseen Taloon tulivat papereita kirjoittamaan jne. Diplomatiaa ja painostusta tapahtuu myös kulissien takana, josta minulla tai sinulla ei ole tietoa, mutta ei ole tosiaan antaa kirjeenvaihtoa asiasta joten luovutan.Höpöjä "totuuksia" edelleen. Kerro nyt mitä Trump teki saadakseen nuo sodat päätökseen. Ai niin, oli mukana allekirjoittamassa jotain.
Varsinainen työ ja saavutus.
Ehdin jo editoita aiempaa viestiäni ennen vastaustasi, kirjoitin siihen: "e. Soros ei siis ymmärtääkseni mitään erityistä tapahtumaa ole järjestänyt, eikä vastaavasti myöskään Trump siinä mielessä, miten näitä verrataan." Mikä oli se ennakkopäätös mihin viittaat?Ei tarvii keksiä mitään, jos tapahtuman järjestäjät todetaan syyllisiksi tapahtumaan osallistuvien toimiin. Siinä on ennakkopäätös ja Trump vastaa silloin Jan 6 tapahtumista.
Intialle laitettiin jo 50 % tullit Venäjästä johtuen, ei minusta vaikuta panttaukselta. Esim. Eurooppa ei tietääkseni ole edes suunnitellut mitään vastaavaan.No ei ton Putinin hallinnon kanssa keskustelu tunnu sotaa millään tavalla lopettavan. Melkein päinvastoin saa Putin lisää virtaa hyökkäykseen kun on puhunut Trumpin kanssa. Miksi Trump panttaa pakotteita, jotka ovat se toimiva osa, jolla sota lähenee loppua?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.