- Liittynyt
- 24.12.2016
- Viestejä
- 959
UPS paketilla mennyt nyt 3 viikkoa Kiinasta Suomeen. Ilmeisesti ei ainakaan edullisella vaihtoehdolla kovin nopeasti tavara liiku nyt.
Asun Oulussa ja käytännössä aina tuo tulee seurantaan ja paketti tulee yleensä siitä seuraavana päivänä. Epäilen, että se voi olla joku niiden sisäinen juttu. Tuskin se nyt 5 minuutissa kuitenkaan sinne Tampereelle asti oikeasti ehtii.UPS paketti, jonka toimitusosoite on Espoossa näyttäisi olevan menossa Tampereelle. Mikä homma, onko muilla ollut samanlaista? ja mitä on lopulta käynyt?
Itselläni samassa tilassa oleva paketti oli tullattu oikein, mutta se oli jäänyt jonnekin jumiin. Kysy lähetyksen perään osoitteesta tullaus@fedex.com. Jos kuluu pitkään, ole yhteydessä myyjään ja uhkaile FedExiä tarvittaessa rahojen palautuksella myyjältä.FedExin paketti vantaalla jumissa tilassa "Viivästys selvityksessä – tuonti, Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan"
Ovikoodin voi lisätä soittamalla UPS:n aspaan. Olikohan vielä niin kätevästi että aikaisintaan, edellisenä päivänä ennen toimitusta vai peräti toimituspäivän aamuna. Ainakin nyt viimeisimmistä UPS:n paketeista on tullut ihan tekstiviestikysely mahdollisesta ovikoodista ja siitä olisiko helpompi toimittaa paketti vain Accesspointiin.UPS:lle risuja. Kerran kuukaudessa tulee niiden kautta lähetys ja lähettäjä käyttää tuota kalleinta Express -palvelua. Noh tunnetusti noilla kuriireilla ei ole työpuhelimia, joten eivät ikinä soita ja kysy ollaanko paikalla tai löytyykö ovikoodia. Joka kerta ohjautuu noutopisteeseen. Seuranta on kans surkea, mitään "kuljetuksessa" päivitystä ei tule, että osais ennakkoon jättää alaoven auki, vaan nytkin viimeisin päivitys oli joku tuontiskannaus, vaikka todellisuudessa oli jo autossa.
Jotenkin hämärästi muistan, että joskus olis ollut vaihtoehto lisätä noihin lähetyksiin ovikoodi tai muita ohjeita, mutta ei ainakaan tällä Express -palvelulla.
Mulla on kans joskus ennen tullut noita tekstiviestikyselyitä, olikohan se ainakin Amazonin kautta tilatessa. Mutta näissä paketeissa ei jostain syystä tule.Ovikoodin voi lisätä soittamalla UPS:n aspaan. Olikohan vielä niin kätevästi että aikaisintaan, edellisenä päivänä ennen toimitusta vai peräti toimituspäivän aamuna. Ainakin nyt viimeisimmistä UPS:n paketeista on tullut ihan tekstiviestikysely mahdollisesta ovikoodista ja siitä olisiko helpompi toimittaa paketti vain Accesspointiin.
Kotiin jaetaan, mahdollisten noutopisteiden saatavuus riippuu paikkakunnasta ja alihankkijoista.Miten fedex Suomessa, jakavatko paketin ihan kotiin vai pitääkö hakea konttorilta/noutopisteestä tms. Noctua lähettänyt jo muutama viikko sitten pikkusälää euroopasta mutta tila on vain se että Fedexillä jossain suomen/vantaan pisteessä.
Eikä ole sieltä mitään viestiäkään/soittoa/emailia tullut.
surkeatasoista toimintaa. kuljettajilla ei ole puhelin ym. tilasin joskus kesällä amazonista jotain ja se tuli fedexillä. jäi kokonaan toimittamatta kun ei saatu sovittua toimitusaikaa ikinä. Otin rahat takaisin Amazonilta.EDIT: Mites muuten toi FedExin toiminta nykyään? EU:n sisältä on paketit tullut ihan sujuvasti, mutta viimeaikoina oli niitä älyttömiä viiveitä tullattavissa paketeissa, niin mietin uskaltaako Kiinasta tilata mitään FedExillä jos meinaa ennen joulua saada käsiin?
Et sitten koittanut palauttaa salasanaa? Tuohan nyt on ihan normaalia ettei se anna luoda tiliä, jos kyseisellä sähköpostilla on jo luotu tili aiemmin.On toi UPSi kyllä aika vekkuli firma. Olivat ninjanneet viikonloppuna tilatun paketin saksasta ja taas kerran yrittäneet työpäivän aikana sitä jakaa ilman ovikoodia tai puhelinsoittoa.
Yritin kirjautua upsin verkkopalveluun koska edellisen sähellyksen aikana loin sinne tunnukset, salasana tai käyttäjätunnus väärin vaikka käytän ulkoista salasanahallintaa noille paskasivuille ja tallennetun salasanan muoto vastaa sellaista jonka itse moiseen paskapalveluun keksisin. Noh, yritän luoda uutta tiliä --> Kaikki syöttämäni sähköpostiosoitteet ovat käytössä.
Pitääkö tässä ottaa noudolla kaikki tilaamansa kama, mikä hitto tuossa pakettien jakamisessa voi olla noin saatanan hankalaa?
Joo ihan normaalia tosiaan. En minäkään nyt ihan täysi uuno ole.Et sitten koittanut palauttaa salasanaa? Tuohan nyt on ihan normaalia ettei se anna luoda tiliä, jos kyseisellä sähköpostilla on jo luotu tili aiemmin.
Hyvin oli piilotettu. Mutta muillekin tiedoksi onnistui ihan samaan tapaan kuin Postilla eli noutajalla omat henkkarit eikä mitään paperisia "valtakirjoja" vaadittuPostnordilla on tietoa.
Valtakirjat
Valtakirjan avulla pakettisi voi vastaanottaa joku muu henkilö tai paketti voidaan toimittaa kokonaan ilman kuittausta.www.postnord.fi
Koitin itsekin tapella tänään noiden UPS:n nettisivujen kanssa, mutta oli pakko lopulta luovuttaa. Uskomatonta että noin surkeita sivuja voi nykyään olla. Toisaalta sivujen laatu vastaa kyllä täysin UPS:n muun toiminnon tasoa.Joo ihan normaalia tosiaan. En minäkään nyt ihan täysi uuno ole.
Ainoa ratkaisu mitä itse keksin oli odottaa pari päivää kunnes ne lopettaa "jakoyrityksensä" ja paketti palautuu varastoon josta sen saa noudettua.Koitin itsekin tapella tänään noiden UPS:n nettisivujen kanssa, mutta oli pakko lopulta luovuttaa. Uskomatonta että noin surkeita sivuja voi nykyään olla. Toisaalta sivujen laatu vastaa kyllä täysin UPS:n muun toiminnon tasoa.
Reklamoi verkkokauppaan niin saat postikulut takaisin ainakin.Verkkokauppa.comin saman päivän kuljetus a la Fetch näemmä ei sitten tarkoitakaan saman päivän toimitusta. Monipaketista ainoastaan toinen löysi perille eikä toinen ollut kuriirin mukaan edes kyydissä. Turha systeemi.
Jep eilen alkoi tuo vika ja se on DHL:n järjestelmissä, eikä edes Pakettipisteen, joka hallinnoi laitteita. Itsellänikin seisoo paketti automaatissa.DHLn paketin otin automaattiin, kun ajattelin että pääsee helpommalla kuin kotiinkuljetusta odottaessa.. Paketti on automaatissa, mutta sitä ei saa haettua, kun jonkin järjestelmävian takia eivät saa lähetettyä koodia lokeron avaamiseen. Ilmeisesti ei eka kerta kun näin käy. :/
Soitin tuossa hetki sitten DHL Expressin aspaan, ja pyysin, että hakevat paketin pois ja tuovat sen kotiinkuljetuksena. Lupasivat huomiseksi. Hiukan olin yllättynyt, että tämä onnistui. Pisteet siitä edes...Jep eilen alkoi tuo vika ja se on DHL:n järjestelmissä, eikä edes Pakettipisteen, joka hallinnoi laitteita. Itsellänikin seisoo paketti automaatissa.
Sanoivatko mitään siitä pin koodi ongelman aikataulusta?Soitin tuossa hetki sitten DHL Expressin aspaan, ja pyysin, että hakevat paketin pois ja tuovat sen kotiinkuljetuksena. Lupasivat huomiseksi. Hiukan olin yllättynyt, että tämä onnistui. Pisteet siitä edes...
Ei osannut sanoa mitään.Sanoivatko mitään siitä pin koodi ongelman aikataulusta?
Koodin saa nyt soittamalla sinne niiden aspaan. Ongelma kuulemma korjattu eilen, mutta koodeja lähettävät heti kun voivat, mutta soittamalla saa heti.Saman DHL:n ongelman parissa taistellaan. Kannattaa myös varautua siihen että vaikka paketti luvataan hakea pois automaatista ja toimittaa ovelle, näin ei välttämättä tapahdu koska tiedon kulku on vaikeaa firman sisällä eli kannattaa seurata tilannetta tarkasti ettei paketti lähde takaisin lähettäjälle.
Pakettipisteelle kuitenkin, noh, pisteet helposti käytettävästä chatista ja sieltä sai tiedon ongelmasta kätevästi. DHL Express ei jaksa asiasta tiedottaa missään vaikka kanavia olisi.
Äsken saapui tekstiviestillä kahteen kertaan. En tiedä vaikuttiko asiaan että lähetin aamulla sähköpostia asiakaspalveluun vai tapahtuiko automaattisesti, mutta toivottavasti automaattisesti ettei kenenkään tarvitse kysellä koodien perään.Koodin saa nyt soittamalla sinne niiden aspaan. Ongelma kuulemma korjattu eilen, mutta koodeja lähettävät heti kun voivat, mutta soittamalla saa heti.
Onko siis automaatissa vai ihan tiskiltä noudettaessa? Mää olen hakenut ilman pin koodia tiskiltä kyl. Kertonu et lähetys tullu mut en oo saanu pin koodia. Nopsaan ne on sen sieltä kaivaneet ku ei nois niin paljoa ole DHL-paketteja. Se pin koodi on vain hyllytunnus Rautakirjalla.Pitkästä aikaa DHL Expressillä paketti tulossa ja ohjasin sen lähi R-kioskille. No, sinnehän se eilen saapui ja nyt sitten odotellaan PIN-koodia
Hyvin mahdollista, että on tosiaan ihan vaan hyllyssä. Pitää käydä tänään katsomassa.Onko siis automaatissa vai ihan tiskiltä noudettaessa? Mää olen hakenut ilman pin koodia tiskiltä kyl. Kertonu et lähetys tullu mut en oo saanu pin koodia. Nopsaan ne on sen sieltä kaivaneet ku ei nois niin paljoa ole DHL-paketteja. Se pin koodi on vain hyllytunnus Rautakirjalla.