Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Puhelinlaskuun oli tullut n. 15€ Fedexin asiakaspalveluun jonottamisesta (~1,5h). Ikinä en sinne päässyt läpi. Hienon rahastuskoneen ovat keksineet kun puhelu aina katkesi n. vartin jälkeen joten se on ihan tuurista kiinni kuka sinne pääsee läpi.
 
Meillä firma käyttää FedExin palveluita ulkomaille menevissä/saapuvissa kirjeissä / paketeissa ja kaikki toiminut erittäin mallikkaasti. Ei tosin ole tarvinnut olla aspaan yhteydessä.

Tosin KAM:ille ei voi soittaa kun koronan takia tekevät etätöitä vaan voi jättää soittopyynnön? :D No onneksi vastannut meileihin suht nopeasti.
 
Yrityspuoli on ainakin TNT:llä toiminut viivettä ja normaalisti. En sitten tiedä kuseeko kuluttajapuoli jotenkin.
Kyllä yrityspuolikin on kussut nyt huolella. Unohdettua hakea tilattuja noutoja, paskottu ja hävitetty paketteja. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia.
 
Bike24:sta tilattu DHL:n paketti on saapunut Matkahuollon palvelupisteeseen.
  • DHL:n saapumisilmoitus sähköposti sanoo "Tarvitset PIN-koodin noutaaksesi lähetyksesi. Odota, kunnes olet saanut sen ennen kuin noudat lähetyksesi..." ja "Mikäli noudat lähetyksen palvelupisteestä tai pakettiautomaatista, tarvitset PIN-koodin."
  • Matkahuollon saapumisilmoitus taas sanoo: "Teille on saapunut lähetys, jonka voitte noutaa alla mainitusta noutopisteestä." (ei mainintaa PIN koodista)
Mitään PIN-koodia ei ole näkynyt ja ei kai sellaisia koskaan palvelupisteellä ole tarvinnut? Oletan että DHL puhuu omiaan ja käyn tänään Matkahuollossa kääntymässä.

EDIT: Sain paketin haettua pelkällä ajokortilla.
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikon to tein tilauksen uk:sta. Tilattaessa luki toimitus 2-3 päivää . No maksun jälkeen ilmestyi fedexin
seurantanumero. Eiliseen asti siinä luki toimitetaan 3 elokuuta ennen klo: 18.00 ,sitten 18;sta jälkeen end of day ja nyt lukee
odottava. Mitään muuta tietoa ei sieltä näy kun seurantaro on tehty fedexillä..

Vasta haettua firman nimellä netistä näin että tuohan on varmaan paskin firma ikinä.. Olis jääny tilaus tekemättä jos oisin tiennyt että tuo on toimittaja.
Kyse ei ole kuin 40 eur kamppeesta mut saapa nähdä milloin saapuu, odotukset ei ole kovin korkealla. Aspaan ei ilmeisesti saa millään yhteyttä?
Soittelemaan en ala mihinkään kalliisiin numeroihin.
 
Viime viikon to tein tilauksen uk:sta. Tilattaessa luki toimitus 2-3 päivää . No maksun jälkeen ilmestyi fedexin
seurantanumero. Eiliseen asti siinä luki toimitetaan 3 elokuuta ennen klo: 18.00 ,sitten 18;sta jälkeen end of day ja nyt lukee
odottava. Mitään muuta tietoa ei sieltä näy kun seurantaro on tehty fedexillä..

Vasta haettua firman nimellä netistä näin että tuohan on varmaan paskin firma ikinä.. Olis jääny tilaus tekemättä jos oisin tiennyt että tuo on toimittaja.
Kyse ei ole kuin 40 eur kamppeesta mut saapa nähdä milloin saapuu, odotukset ei ole kovin korkealla. Aspaan ei ilmeisesti saa millään yhteyttä?
Soittelemaan en ala mihinkään kalliisiin numeroihin.

Ilmeisesti sinne aspaan pääsee joskus läpi ihan tuurilla, mutta jonottamaan voi joutua pari viikkoakin päivittäin. Oma paketti lojuu tuolla edelleen (toimituspäivä 15.6.), eikä mitään tietoa miten saan sen tuolta ulos.
 
Milloin nää tilaukset on tehty? Tuon uudistuksen jälkeen iHerb hoitaa tullauksen automaattisesti ja verot maksetaan tilauksen yhteydessä. Tällä viikolla tilasin ja perjantaina tuli paketti, eikä mitään tarvinnut tehdä. Ihan oikeassa ne siellä ovat, täällä päässä ei joudu tekemään mitään vaan DHL hoitaa kaiken. Vai oliko nää jotain ennen heinäkuuta tehtyjä tilauksia?

iHerb tilaus tehty 1.8 ja nyt DHL on lähettänyt kaksi viestiä. Ensimmäisessä pyydettiin sähköpostia ja toisessa henkilötunnusta tullausta varten. Toivottavasti ei tule laskua.
 
Sunnuntaina 1.8. tilattu iHerbin paketti tuotiin eilen kotiin, ei edes tarvinnut tullin sivuilla itse käydä säätämässä mitään.
 
Nyt seuranta näyttää:
  • Shipment held - Available upon receipt of payment
    August 05 2021 10:03:00
    TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA-FIN

Miten tulee toimia jos DHL lähettää laskun?
 
@Kaj-tzu Annoitko DHLlle email+ henkkarisi siin textarissa? Sillon valtuutit DHL tekeen tullauksen ja hyväksyit tulevat maksut (näin oli ainakin ennen).
 
Noniin, DHL:ltä tuli lasku jossa maksettava 37 euroa. :thumbsdown::(
Tottakai sieltä laskua tulee, jos oot hyväksynyt palvelutullauksen. En kyllä ymmärrä miten tähän tilanteeseen oot päässy jos kyseessä tosiaan iHerb-tilaus? Ennen verouudistusta tuota vaihtoehtoa tarjottiin, mutta silloinkin pystyi valita itsetullauksen.
 
Tottakai sieltä laskua tulee, jos oot hyväksynyt palvelutullauksen. En kyllä ymmärrä miten tähän tilanteeseen oot päässy jos kyseessä tosiaan iHerb-tilaus? Ennen verouudistusta tuota vaihtoehtoa tarjottiin, mutta silloinkin pystyi valita itsetullauksen.

Kyllä kyseessä on viime sunnuntaina (1.8.2021) tehty iHerb tilaus. Nytkin pystyi valita itsetullauksen, mutta en voinut valita sitä koska iHerb ei anna IOSS tunnusta tullausta varten.

Mitä tapahtuu jos jätän maksamatta?
 
Olin yhteydessä iHerbiin ja he kehottivat maksaa DHL laskun. Lupasivat korvata maksun. En kuitenkaan usko, että suostuvat maksamaan DHL:n 20e palvelumaksun. Saa nähdä miten käy. Tulee kyllä negatiivista palautetta Trustpilotiin, jos en saa rahani takaisin. :mad:
 
No jotain sää oot tehnyt väärin kun ite tilasin viime viikon torstaina DHL:llä iHerbistä ja se saapui kotiin tämän viikon keskiviikkona. Minun ei tarvinnu tehdä mitään, ei edes antaa henkilötunnusta DHL:lle. Kaikki tapahtui automaattisesti ilman ylimääräisiä veloituksia.

Super yksinkertainen toimitus.
 
No jotain sää oot tehnyt väärin kun ite tilasin viime viikon torstaina DHL:llä iHerbistä ja se saapui kotiin tämän viikon keskiviikkona. Minun ei tarvinnu tehdä mitään, ei edes antaa henkilötunnusta DHL:lle. Kaikki tapahtui automaattisesti ilman ylimääräisiä veloituksia.

Super yksinkertainen toimitus.

iHerbiin mukaan en ole ainut jolle tämä on sattunut, joten jossain pässää joku tekee jotain väärin, ja en kyllä ymmärrä miten minä olisin voinut tehdä jotain väärin tässä asiassa. Sinulle ei siis tullut mitään yhteydenottoa DHL:ltä ja sinun ei tarvinnut toimittaa heille mitään tietoa?
 
iHerbiin mukaan en ole ainut jolle tämä on sattunut, joten jossain pässää joku tekee jotain väärin, ja en kyllä ymmärrä miten minä olisin voinut tehdä jotain väärin tässä asiassa. Sinulle ei siis tullut mitään yhteydenottoa DHL:ltä ja sinun ei tarvinnut toimittaa heille mitään tietoa?

Mulla oli sama juttu, heinäkuun alussa tehty tilaus, olisi pitänyt maksaa verot toiseen kertaan täällä saapuessa ja dhl:le vielä lisämaksu. Kysyin tästä Iherbiltä, että mitäs viddua, sieltä kehoittivat olemaan maksamatta jotta paketti palautuu heille ja saan täyden hyvityksen. Hyvitys tulikin, mutta noin parikymmentä euroa vajaana, tästä puuttuvasta osuudesta on vielä vääntö kesken.
 
iHerbiin mukaan en ole ainut jolle tämä on sattunut, joten jossain pässää joku tekee jotain väärin, ja en kyllä ymmärrä miten minä olisin voinut tehdä jotain väärin tässä asiassa. Sinulle ei siis tullut mitään yhteydenottoa DHL:ltä ja sinun ei tarvinnut toimittaa heille mitään tietoa?

Vastaus lienee varsin yksinkertainen. Iherb:llä ei todellisuudessa ole IOSS tunnusta! Suora lainaus heiltä itse saamastani vastauksesta => "We do not have the IOSS number to share, or we would gladly provide it".

Osa paketeista voi tuurilla/epähuomiossa yhä tulla perille ohi tullin, kuten on tapahtunut kautta aikain, mutta pääosa joutuu maksaan alvit 2kertaan, mikäli haluaa toimituksen saada myös perille asti ja sitten ryhtyä paperisotaan Iherb:n kanssa alv osuuden palautuksesta!

Summat ovat omalla kohtaani varsin merkityksettömiä, mutta aion kuitenkin itse äänestää jaloillani ja siirtää omat tilaukseni johonkin muualle, sillä en yksinkertaisesti voi sietää tälläistä asiakkaiden aliarvioimista ja tahallista väärän tiedon käyttöä markkinoinnissa!

Muutenhan Iherb:n toiminta on hyvää ja hinnat kilpailukykyisiä, mutta tämänkaltaiset lisäsekoilut eivät ole mielestäni vuoden 2021 maailmassa enää hyväksyttävissä!
 
Vastaus lienee varsin yksinkertainen. Iherb:llä ei todellisuudessa ole IOSS tunnusta! Suora lainaus heiltä itse saamastani vastauksesta => "We do not have the IOSS number to share, or we would gladly provide it".
En tiedä mikä on asian laita, mutta tuo vastaus voi mielestäni tarkoittaa myös sitä, että iHerbilla voi olla IOSS-tunnus, mutta asiakaspalvelu ei tiedä sitä (koska iHerb ei halua IOSS-tunnuksen päätyvän vääriin käsiin, jolloin iHerb voisi joutua vastuuseen ALVeista jotka eivät oikeasti ole iHerb-tilauksista).
 
En tiedä mikä on asian laita, mutta tuo vastaus voi mielestäni tarkoittaa myös sitä, että iHerbilla voi olla IOSS-tunnus, mutta asiakaspalvelu ei tiedä sitä (koska iHerb ei halua IOSS-tunnuksen päätyvän vääriin käsiin, jolloin iHerb voisi joutua vastuuseen ALVeista jotka eivät oikeasti ole iHerb-tilauksista).

Mulle vastasivat, että verotunnus kyllä on, mutta se on salainen, sitä ei voi asiakkaille antaa.
 
En tiedä mikä on asian laita, mutta tuo vastaus voi mielestäni tarkoittaa myös sitä, että iHerbilla voi olla IOSS-tunnus, mutta asiakaspalvelu ei tiedä sitä (koska iHerb ei halua IOSS-tunnuksen päätyvän vääriin käsiin, jolloin iHerb voisi joutua vastuuseen ALVeista jotka eivät oikeasti ole iHerb-tilauksista).

Voi toki tarkoittaa, eikä takuulla myöskään ajaudu "vääriin käsiin", kun kerran homma on täysin retuperällä heillä!

EU.n IOSS-ohjeet => IOSS ja sieltä loppupuolelta "
What you need to do if you use the IOSS?"-osio => "provide the information required for customs clearance in the EU, including the IOSS VAT identification number to the person declaring the goods at the EU border"

Kuinka ihmeessä niin monet muut saavat tämän toimimaan täysin moitteettomasti ja ainoastaan Iherb onnistuu ryssimään tämän asian näin totaalisesti?
 
Ei voi kyllä ups suositella pk-seudulla. Seurantaan oli vaan ilmestynyt. Mitään ovikoodeja ei ole edes koko talossa.. "Pyrimme hankkimaan kuljettajallemme tätä toimitusta varten tarvittavan turvallisuusluokituksen."
 
EU.n IOSS-ohjeet => IOSS ja sieltä loppupuolelta "
What you need to do if you use the IOSS?"-osio => "provide the information required for customs clearance in the EU, including the IOSS VAT identification number to the person declaring the goods at the EU border"
Yleensä tuo tuossa mainittu "person declaring the goods" on kuitenkin kuljetusyhtiö eikä vastaanottaja. Esim. tuolla linkitetyssä Explanatory Notesissa sivulla 61:
Provide to the transporter/customs declarant of the goods (such as postal operators or express carriers or customs agent) the information required for the customs clearance in the EU, including the IOSS VAT identification number in order to avoid that VAT is levied at the moment of importation (release for free circulation).
Suomi on tässä tapauksessa poikkeus tuon itsetullausmahdollisuuden vuoksi, eivätkä myyjät ole tästä välttämättä tietoisia (tai eivät vain halua ottaa riskiä IOSS-numeron paljastumisesta).
 
Yleensä tuo tuossa mainittu "person declaring the goods" on kuitenkin kuljetusyhtiö eikä vastaanottaja. Esim. tuolla linkitetyssä Explanatory Notesissa sivulla 61:

Suomi on tässä tapauksessa poikkeus tuon itsetullausmahdollisuuden vuoksi, eivätkä myyjät ole tästä välttämättä tietoisia (tai eivät vain halua ottaa riskiä IOSS-numeron paljastumisesta).

Sinulla lienee runsaasti Iherb:n affi-linkkejä netissä, joiden klikkauksien pelkäät tämän härdellin takia romahtavan, kun kokoajan koitat keksimällä keksiä selityksiä ongelmaan, josta todella monet muut tässäkin ketjussa ovat kertoneet kärsivänsä?
 
Sinulla lienee runsaasti Iherb:n affi-linkkejä netissä, joiden klikkauksien pelkäät tämän härdellin takia romahtavan, kun kokoajan koitat keksimällä keksiä selityksiä ongelmaan, josta todella monet muut tässäkin ketjussa ovat kertoneet kärsivänsä?
En ole koskaan käynyt edes niiden sivuilla.

Eikö kaikilla ongelmilla ole aina jokin selitys? En ole väittänyt ettei ongelmia ole tai ettei iHerb olisi niistä vastuussa. Kerroin vain todennäköisiä syitä iHerbin toiminnalle.
 
Viimeksi muokattu:
PostNordilta sain paketit lopulta, asiakaspalvelun piti vastata 24h aikana, no vastasivat 8 päivän päästä. Itse terminaalissa oli kyllä hyvä palvelu, Pirkkalasta kävin hakemassa joten en nyt kauheasti jaksa asiaa harmitella. Ei ollut niin kiirekään, koska olin itse lomalla toisella puolella suomea.

Mutta PostNord toimi hyvin, jos se ensimmäinen paketin nouto meni nappiin, jos ei niin sitten tulikin vähän turhan paljon säätämistä.
 
Mulle olisi pitänyt tulla torstaina paketti matkahuollolta.
"Viemme lähetystä juuri pakettipisteeseen. Lähetämme vastaanottajalle viestin, kun se on noudettavissa." Tuollainen oli aamulla ollut. Onkohan tuossa joku virhe sattunut, että se on viety sinne muttei kirjattu?

Varmaan sitä voisi tuolla kaupassa käydä kysymässä että onko se sinne tullut.


Kävin kysymässä. Ei kuulemma ollut. Mutta toisaalta kassa tarkisti sen koneelta. Ajattlin että jos sitä ei ole kirjattu niin silloin se ei olisi koneella. Muilla kokemusta, toi on outoa kun mulla tuli samalta lähettäjältä samaan aikaan lähetetty paketti perjantaina? Miksi matkahuolto sitä hautoisi jossain randomissa paikassa yli vuorokauden?

Just joo, tuo oli tullut noudettavaksi sunnuntaiaamuna juuri kaupan avautumisen jälkeen. Epäilen että se oli uinunut siellä torstaista lähtien, ja lauantaisen kyselyn jälkeen joku sitten päätti oikeasti tarkistaa että onko kirjaamattomia paketteja tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Olin yhteydessä iHerbiin ja he kehottivat maksaa DHL laskun. Lupasivat korvata maksun. En kuitenkaan usko, että suostuvat maksamaan DHL:n 20e palvelumaksun. Saa nähdä miten käy. Tulee kyllä negatiivista palautetta Trustpilotiin, jos en saa rahani takaisin. :mad:

iHerb palautti tänään koko DHL:n keräämän summan. :thumbsup::)
 
Jahas. Koitin soittaa FedExin asiakaspalveluun, mutta tällä kertaa sieltä tulikin: "Numero ei ole käytössä" -viesti. Näin se homma hoituu.
 
Tuli tilattua tavaraa briteistä ja toki lähti Fedexillä kun ei itse saanut valita. Valmistauduin parin kuukauden odotteluun paketin saapuessa Suomeen, mutta Fedex kuskasi pakettia ensin viikon Suomeen ja sitten Postnord toi paketin ovelle seuraavana päivänä.

Oletettavasti Fedex lähettää jonkunlaisen laskun sitten jälkeenpäin sillä mitään tullausta en ole tehnyt tai maksuja maksanut, eikä Fedex ole pistänyt mitään viestiä asiasta esim. paketin saapuessa Suomeen. Toisaalta jos tästä selviää tuolla Fedexin sivuilla mainitulla +15 euron lisämaksulla (tullimaksut 50-600e) niin olkoot tällä kertaa tietäen tämän hetkisen tilanteen.

Tietty jos asiaa ajattelee niin että maksan mieluummin palvelumaksun verran lisää koska Fedexillä hommat kusee niin meneehän se vähän väärinpäin, hyvin toimivasta palvelusta pitäisi sataa firman kassaan euroja.
 
Mitenhän tulisi toimia, kun Fedex vei paketin väärään osoitteeseen ja joku oli sen kuitannut siellä? Paketissa kuitenkin puhelinnumero ja oikea osoite...

Chatilla, sähköpostilla enkä puhelimella en saanut yhteyttä.

Refundin kyllä voisi tehdä, mutta kun ei ole lähettäjän vika. Ja miten voi saada jo maksetut tullit/verot takaisin, kun pakettia ei ole mistä ottaa?
 
Viivästys selvityksessä - tuonti, VANTAA FI, Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.

Kyseessä tietysti Fedex. Kuvittelen tullauksen olevan seuraava vaihe, ja olen hätäpäissäni yrittänyt sitä Tullin sivuilla tehdäkin. Ei onnistu, kun ei ole Fedexin saapumisilmoitusta.

Osaako joku neuvoa, mitä pitää tehdä? Odottaako vaan, vai ottaa johonkin Fedexillä yhteyttä, jotta pääsisin hoitamaan tullit.
 
Viivästys selvityksessä - tuonti, VANTAA FI, Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.

Kyseessä tietysti Fedex. Kuvittelen tullauksen olevan seuraava vaihe, ja olen hätäpäissäni yrittänyt sitä Tullin sivuilla tehdäkin. Ei onnistu, kun ei ole Fedexin saapumisilmoitusta.

Osaako joku neuvoa, mitä pitää tehdä? Odottaako vaan, vai ottaa johonkin Fedexillä yhteyttä, jotta pääsisin hoitamaan tullit.

Itsekin odottelen pakettia saapuvaksi fedexitä, ja se on nyt ollut jumissa samassa tilassa viikon verran.

Sain kuitenkin tullin sivuilla tehtyä tullauksen viime viikolla ja nyt perään kyseltyäni sain seuraavan vastauksen:

”Lähetyksesi on tullattu onnistuneesti. Ilmoitan varastolle, että paketin voi toimittaa pikimmiten.

Maahantuojan selvitysohjeet tarkoittavat tullausta ja jäävät joskus seurantaan jumiin vaikka tullaus olisi tehty.”

Kokeilisin tullin sivuilla sen tuontitullauksen täyttää. Toki jos olet valtuuttanut Fedexin tekemään tullauksen, niin voi olla että pitää vaan odottaa.
 
Itsekin odottelen pakettia saapuvaksi fedexitä, ja se on nyt ollut jumissa samassa tilassa viikon verran.

Sain kuitenkin tullin sivuilla tehtyä tullauksen viime viikolla ja nyt perään kyseltyäni sain seuraavan vastauksen:

”Lähetyksesi on tullattu onnistuneesti. Ilmoitan varastolle, että paketin voi toimittaa pikimmiten.

Maahantuojan selvitysohjeet tarkoittavat tullausta ja jäävät joskus seurantaan jumiin vaikka tullaus olisi tehty.”

Kokeilisin tullin sivuilla sen tuontitullauksen täyttää. Toki jos olet valtuuttanut Fedexin tekemään tullauksen, niin voi olla että pitää vaan odottaa.

Valtuutusta en ole (ainakaan tietääkseni) tehnyt, sillä Fedexiltä ei ole tosiaan tullut minkään sortin yhteydenottoa tuota tullaamista koskien. :rolleyes: Otin neuvosta vaarin, ja kävin vielä kerran kokeilemassa Tullin sivuilla, ja tällä kertaa onnistui.

Seuraavaksi sitten jännätään, montako viikkoa menee ennen kuin Fedexkin tämän noteeraa.
 
Viestinnästä pitää kyllä pyyhkeitä antaa. En itsekään saanut minkäänlaisia yhteydenottoja Fedexiltä, ja kun itse ensimmäisen kerran otin heihin päin yhteyttä, niin sain vastaukseksi: ”Tullauksessa kaikki kunnossa.”

Tämä ei varsinaisesti vastannut kysymykseeni, sillä kysyin että mitä tarkoittavat tuolla maahantuojan selvityksellä, ja että tarvitseeko minun toimittaa jotain asiakirjoja asiaan liittyen. Nyt vaan odottelen paketin saapumista.
 
Mitäs täällä Fedexiä oikein haukutaan. Paketti Jenkeistä matkaan 9.8. ja perillä pari tuntia sitten :)
 
Mitenhän tulisi toimia, kun Fedex vei paketin väärään osoitteeseen ja joku oli sen kuitannut siellä? Paketissa kuitenkin puhelinnumero ja oikea osoite...

Chatilla, sähköpostilla enkä puhelimella en saanut yhteyttä.

Refundin kyllä voisi tehdä, mutta kun ei ole lähettäjän vika. Ja miten voi saada jo maksetut tullit/verot takaisin, kun pakettia ei ole mistä ottaa?

Suomen lainsäädännön mukaan myyjä vastaa toimituksesta, joten on myyjän asia reklamoida kuljetuksesta. Ihanteellisesti menee ainakin näin. Pyydät siis vain refund tai laitat dispute.
 
Suomen lainsäädännön mukaan myyjä vastaa toimituksesta, joten on myyjän asia reklamoida kuljetuksesta. Ihanteellisesti menee ainakin näin. Pyydät siis vain refund tai laitat dispute.

Näin jouduin itsekin tekemään. Soitin Kuluttajaneuvontaan, ja he pyysivät, että otan ensimmäisenä yhteyttä paikkaan josta tein tilauksen, koska heille maksoin postituksenkin. On siis heidän vastuullaan. Tämä siis siitä huolimatta, vaikka paketti lojuu Suomessa Vantaalla. Myyjä lupasi olla yhteydessä FedExiin ja pyysi varmuuden vuoksi osoitetietoni. Katsotaan mitä tapahtuu.
 
Suomen lainsäädännön mukaan myyjä vastaa toimituksesta, joten on myyjän asia reklamoida kuljetuksesta. Ihanteellisesti menee ainakin näin. Pyydät siis vain refund tai laitat dispute.
Näin pitänee tehdä.

Mitenhän jo maksetun veron/tullimaksun kanssa? Muutamasta kympistä kyse. :tdown:
 
Viestinnästä pitää kyllä pyyhkeitä antaa. En itsekään saanut minkäänlaisia yhteydenottoja Fedexiltä, ja kun itse ensimmäisen kerran otin heihin päin yhteyttä, niin sain vastaukseksi: ”Tullauksessa kaikki kunnossa.”

Tämä ei varsinaisesti vastannut kysymykseeni, sillä kysyin että mitä tarkoittavat tuolla maahantuojan selvityksellä, ja että tarvitseeko minun toimittaa jotain asiakirjoja asiaan liittyen. Nyt vaan odottelen paketin saapumista.

Joko olet saanut pakettisi? Omani on seurannan mukaan päässyt tullista tänään aamulla, toimitusajankohta on kuitenkin tilassa "odottava".

Pääasia, että asia etenee.
 
Viestinnästä pitää kyllä pyyhkeitä antaa. En itsekään saanut minkäänlaisia yhteydenottoja Fedexiltä, ja kun itse ensimmäisen kerran otin heihin päin yhteyttä, niin sain vastaukseksi: ”Tullauksessa kaikki kunnossa.”

Tämä ei varsinaisesti vastannut kysymykseeni, sillä kysyin että mitä tarkoittavat tuolla maahantuojan selvityksellä, ja että tarvitseeko minun toimittaa jotain asiakirjoja asiaan liittyen. Nyt vaan odottelen paketin saapumista.

En tiedä miten ajattelevat siellä Fedexillä asioita, mutta tuo status "maahantuojan selvitys tarvitaan" on erittän hämärä pakettiaan odottavalle.
Varmana sadat ihmiset kyselevät että pitääkö heidän tehdä jotain, ja tämä tapahtuu päivittäin. Ei ihme että asiakaspalvelu on tukossa.

Pieni lisäys tuohon statukseen, että vastaanottajan ei tarvitse tehdä mitään, riittäisi. Mutta ei.

Toivottavasti joku Fedexin luupää lukee tämän. Helpottaisi heidän omaa toimintaa huomattavasti ja aikaa jäisi tehdä muutakin kun vastata samaan kysmykseen päivitään uudestaan ja uudestaan.
 
Puhelinlaskuun oli tullut n. 15€ Fedexin asiakaspalveluun jonottamisesta (~1,5h). Ikinä en sinne päässyt läpi. Hienon rahastuskoneen ovat keksineet kun puhelu aina katkesi n. vartin jälkeen joten se on ihan tuurista kiinni kuka sinne pääsee läpi.

Katselin kanssa että jonotus on ollut maksullinen. Kolme kertaa piti soitella ja kaikki kerrat oli Fedexin omien sähläyksien selvittelyä. Eihän tämmöisissä tapauksissa saa mistään jonotuksista veloittaa, varsinkin kun siitä ei edes mainita mitään puhelun alussa. Onko joku ollut kuluttajansuojaan ikinä yhteydessä Fedexin osalta?

En tiedä miten ajattelevat siellä Fedexillä asioita, mutta tuo status "maahantuojan selvitys tarvitaan" on erittän hämärä pakettiaan odottavalle.
Varmana sadat ihmiset kyselevät että pitääkö heidän tehdä jotain, ja tämä tapahtuu päivittäin. Ei ihme että asiakaspalvelu on tukossa.

Pieni lisäys tuohon statukseen, että vastaanottajan ei tarvitse tehdä mitään, riittäisi. Mutta ei.

Toivottavasti joku Fedexin luupää lukee tämän. Helpottaisi heidän omaa toimintaa huomattavasti ja aikaa jäisi tehdä muutakin kun vastata samaan kysmykseen päivitään uudestaan ja uudestaan.

Itsellä oli myös tuo tulliviivästys-status ja "maahantuojan selvitys tarvitaan" vaikka lähettäjä oli tullit ja vero maksanut sekä tullin sivuilta katsoessa paketin tullaus oli ok. On kyllä sekaisin koko firma.
 
Onko joku ollut kuluttajansuojaan ikinä yhteydessä Fedexin osalta?

Yritin valittaa FedExistä Euroopan kuluttajakeskukseen toimituksen viivästymisen osalta. Valittaminen ei ollut mahdollista, koska sopimus kuljetuksesta oli myyjän ja Fedexin välinen.

Myyjä keskusteli paikallisen FedExin toimiston kanssa pariin kertaan, ja lähetin Suomen FedExille (tullaus@fedex.com) myyjän kanssa käymäni keskustelut ja uhkasin pyytää myyjältä rahojen palautuksen. Jouduin odottamaan, että FedExin ainut huomaavainen tulliselvittäjä palasi lomalta, jolloin hän käski terminaalia pistämään lähetyksen liikkeelle.

Lähetys saapui lopulta 7 viikkoa myöhässä.
 
Mun on pakko nyt vähän kehua, kun aihetta on. Ennen toimitusyritystä kuljettaja soitti ja kysyi, olenko paikalla vastaanottamassa. Vastasin kieltävästi ja kerroin olevani töissä, jolloin kuljettaja tarjoutui toimittamaan paketin työpaikkani sijainnista riippuen minulle töihin! Näin myös kävi.

Joskus ilmeisesti onnistuukin.

Edit: kyseessä siis Fedex
 
DPD toi paketin Alankomaista Suomeen kuudessa päivässä. Nyt PostNord hautonut pakettia saman aikaa Suomen päässä eikä helpotusta näy. Kahdesti ovat kai jo paketin lastanneet autoon ja vieneet takaisin terminaaliin yöksi. :)
 
Kas kummaa, sain puhelinsoiton FedExiltä ja kertoivat, että pakettini osoitetiedot ja puhelinnumero ovat olleet väärin, joten paketti ei ole voitu toimittaa (?), ja se palautui sen takia Vantaalle. Olin viikko sitten yhteydessä Saksaan paikkaan josta lähetyksen tilasinkin ja he lupasivat päivittää yhteystietoni FedExille. Näemmä se auttoi, sillä paketin pitäisi saapua nyt perjantaina.

Toki ihmetyttää miten sekä osoite, että puhelinnumero ovat voineet olla väärin. Jälkimmäisen ymmärrän, mutta tänne toimitus onnistuu kyllä pelkän osoitteenkin perusteella, sillä ulkona on summerit. No, pääasia, että lähetys on kohta perillä. Melkoista säätöä. Ei siis lopulta ollut myöhässä kuin vähän päälle 2kk.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 233
Viestejä
4 505 751
Jäsenet
74 341
Uusin jäsen
jolophi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom