Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

UPS paketti, jonka toimitusosoite on Espoossa näyttäisi olevan menossa Tampereelle. Mikä homma, onko muilla ollut samanlaista? ja mitä on lopulta käynyt?
Asun Oulussa ja käytännössä aina tuo tulee seurantaan ja paketti tulee yleensä siitä seuraavana päivänä. Epäilen, että se voi olla joku niiden sisäinen juttu. Tuskin se nyt 5 minuutissa kuitenkaan sinne Tampereelle asti oikeasti ehtii.
 
FedExin paketti vantaalla jumissa tilassa "Viivästys selvityksessä – tuonti, Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan"
Kun kävin tullin sivuilla ja laitoin seurantakoodin niin tulli ilmoittaa että tavara olisi jo tullattu.

Kumpikohan tässä nyt on kyseessä?

A: Paketti on oikeasti tullattu eikä mitään toimenpiteitä tarvita ja lähtee Fedexin mustasta aukosta liikkeelle sitten joskus.

B: Pakettia ei ole tullattu ja Fedex tarvitsee lisätietoja paketin sisällöstä/ym jotta voisi tullata paketin
 
FedExin paketti vantaalla jumissa tilassa "Viivästys selvityksessä – tuonti, Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan"

Itselläni samassa tilassa oleva paketti oli tullattu oikein, mutta se oli jäänyt jonnekin jumiin. Kysy lähetyksen perään osoitteesta tullaus@fedex.com. Jos kuluu pitkään, ole yhteydessä myyjään ja uhkaile FedExiä tarvittaessa rahojen palautuksella myyjältä.
 
UPS:lle risuja. Kerran kuukaudessa tulee niiden kautta lähetys ja lähettäjä käyttää tuota kalleinta Express -palvelua. Noh tunnetusti noilla kuriireilla ei ole työpuhelimia, joten eivät ikinä soita ja kysy ollaanko paikalla tai löytyykö ovikoodia. Joka kerta ohjautuu noutopisteeseen. Seuranta on kans surkea, mitään "kuljetuksessa" päivitystä ei tule, että osais ennakkoon jättää alaoven auki, vaan nytkin viimeisin päivitys oli joku tuontiskannaus, vaikka todellisuudessa oli jo autossa.

Jotenkin hämärästi muistan, että joskus olis ollut vaihtoehto lisätä noihin lähetyksiin ovikoodi tai muita ohjeita, mutta ei ainakaan tällä Express -palvelulla.
 
UPS:lle risuja. Kerran kuukaudessa tulee niiden kautta lähetys ja lähettäjä käyttää tuota kalleinta Express -palvelua. Noh tunnetusti noilla kuriireilla ei ole työpuhelimia, joten eivät ikinä soita ja kysy ollaanko paikalla tai löytyykö ovikoodia. Joka kerta ohjautuu noutopisteeseen. Seuranta on kans surkea, mitään "kuljetuksessa" päivitystä ei tule, että osais ennakkoon jättää alaoven auki, vaan nytkin viimeisin päivitys oli joku tuontiskannaus, vaikka todellisuudessa oli jo autossa.

Jotenkin hämärästi muistan, että joskus olis ollut vaihtoehto lisätä noihin lähetyksiin ovikoodi tai muita ohjeita, mutta ei ainakaan tällä Express -palvelulla.

Ovikoodin voi lisätä soittamalla UPS:n aspaan. Olikohan vielä niin kätevästi että aikaisintaan, edellisenä päivänä ennen toimitusta vai peräti toimituspäivän aamuna. Ainakin nyt viimeisimmistä UPS:n paketeista on tullut ihan tekstiviestikysely mahdollisesta ovikoodista ja siitä olisiko helpompi toimittaa paketti vain Accesspointiin.
 
Ups tainnut nyt itsellä mokata ensimmäista kertaa, seurannan mukaan paketti on jossain Loviisassa kun pitäisi olla Vantaan Tikkurilassa yhdessä Upsin noutopisteessä. Toki laitoin nyt spostia ja että kuinka nopeasti sitten korjaavat tuon. Niin ja siis kävin Tikkurilan pisteellä kysymässä eikä pakettia ollut tosiaan siellä.
 
Ovikoodin voi lisätä soittamalla UPS:n aspaan. Olikohan vielä niin kätevästi että aikaisintaan, edellisenä päivänä ennen toimitusta vai peräti toimituspäivän aamuna. Ainakin nyt viimeisimmistä UPS:n paketeista on tullut ihan tekstiviestikysely mahdollisesta ovikoodista ja siitä olisiko helpompi toimittaa paketti vain Accesspointiin.
Mulla on kans joskus ennen tullut noita tekstiviestikyselyitä, olikohan se ainakin Amazonin kautta tilatessa. Mutta näissä paketeissa ei jostain syystä tule.
 
Ups sentään ihan ok alkoi paketti-asiaa korjaamaan kun laitoin illalla viestiä, nyt oli tullut vastaus.
"Kiitos viestistäsi!

Järjestelmävirheen vuoksi paketti on toimitettu väärään kaupunkiin ja väärään Access Pointiin. Tein pyynnön paketin noutamisesta ja toimittamisesta pyytämäänne paikkaan."
"
 
...ja nyt sitten ilmeisesti ihmetellään että onko tuo tyyliin viikon/tai enemmän- projekti. Näin parissa päivässä ei homma ole edennyt näennäisesti mitenkään, onko sitten kuski laiska eikä halua loviisaan ajaa?
 
UPS:n paketti lähti Saksasta 6.10 ja tänään aamulla tuli kotiovelle Liutun toimittamana. Ihan asianmukaisesti toimi ja paketti jätettiin ovelle ilman kuittausta kuten pyysin.
 
Saa nähdä miten itsellä etenee(-kö?) tuo UPS-paketin oikein toimittaminen, kun jossain vaiheessa ilmestynyt kirjaus että asiakkaan noutama sieltä Loviisassa enkä minä täältä vantaalta todellakaan ole mihinkään lähtenyt. Ellei sitten liity siihen että ovat voineet sen sieltä hakea jotta saavat tänne oikeaan suuntaan. Laitoin kyllä taas spostia sinne että josko osaavat vastailla.
 
Vitut se tietenkään oikein mennyt. Vaikka luvattiin niin pakettia ei tuotu oikein tänne Vantaan suuntaan ja nyt ovat lähettäneet sen maasta lähettäjäfirmalle. On se kumma kun ei homma toimi. Toki saavat maksaa hillot jos ei muuten rahoja saa takaisin. Ihme kusipäitä.
 
UPS kuriiri ja kotiintoimituksen toimivuus riippuu myös kuljettajan ammattitaidosta ja suoraselkäisyydestä. Aikaisemmin vähän raskaammatkin paketit löytyivät perille ovikellon soidessa ja kiitos näkemiin. Nyt on kuljettaja vaihtunut joka hoitaa tätä aluetta ja pakettia toimittaessaan kuittaa kylmästi, että yritetty toimittaa, ei ketään kotona -> paketti toimitetaan heidän noutopisteeseen. Parasta, että koko porukka kotona odottamassa paketin saapumista eikä kaveri ole edes pihalla käynyt kääntymässä saati soittanut ovikelloa. Puhelinta ei UPS anna työn puolesta kuljettajille.

UPS:n asiakaspalvelu on ihan tyhjä arpa ja paketin kotiintoimitukseen tulee 2 päivää lisää. Viimeksi kun kuljettaja valehteli, että yritetty toimittaa, reklamaatiota lähettäjälle rahdinkuljettajasta ja tilaus hyvitykseen. Siinähän haudotte sitä pakettia ja palauttelette toiselle puolelle Eurooppaa. # Rant over
 
Miten fedex Suomessa, jakavatko paketin ihan kotiin vai pitääkö hakea konttorilta/noutopisteestä tms. Noctua lähettänyt jo muutama viikko sitten pikkusälää euroopasta mutta tila on vain se että Fedexillä jossain suomen/vantaan pisteessä.

Eikä ole sieltä mitään viestiäkään/soittoa/emailia tullut.
 
Miten fedex Suomessa, jakavatko paketin ihan kotiin vai pitääkö hakea konttorilta/noutopisteestä tms. Noctua lähettänyt jo muutama viikko sitten pikkusälää euroopasta mutta tila on vain se että Fedexillä jossain suomen/vantaan pisteessä.

Eikä ole sieltä mitään viestiäkään/soittoa/emailia tullut.
Kotiin jaetaan, mahdollisten noutopisteiden saatavuus riippuu paikkakunnasta ja alihankkijoista.
 
Tuli tilattua fedex 1-2 pv kuljetus, tuli kyllä suomeen päivässä mutta sitten kuljetus kotiin kesti useamman päivän. Koittivat ensin sokkona toimittaa päivästä ilman etukäteisilmotusta ja jäi sitten käsittelylaitokselle lojumaa. Ihmettelin kun ei liikkunu viikonlopun jälkee paketti niin chatin kautta sai iltakuljetuksen seuraavalle päivälle mutta sitte niiden kuljettajalta loppu akku niin esimies kuljetti sen melkee puoliltaöin. Perille tuli vihdoin mutta turhaa maksoin tosta nopeempaa kuljetusta. Posti sentää kysyy tekstarilla etukätee millo sopis tulla niin luulis fedexiltä löytyvä jotai ratkasua mutta ei.
 
Kyllä se vaan edelleen on hankalaa UPS:in kanssa. Tällä kertaa huomasin seurannasta, että kuljetuksessa, niin jätin alaoven auki. Siitä huolimatta ilmoitus, että asiakas ei paikalla ja menee noutopisteeseen. Tällä kertaa tarjottiin mailitse vaihtoehtoa, että voi antaa luvan kuskille jättää paketin ovelle tai lisätä ovikoodin, mutta jostain syystä noita ei pystynyt klikata ja hyväksymään. Noh katsotaan ehtiikö vielä tänää noutopisteeseen, näyttää ainakin ohjaavan jonnekin vähän pidemmälle. Eipä toi nyt haittaa, mutta maksan kuitenkin nopeasta ovelta ovelle kuljetuksesta, ja tää lisää aina ylimääräisen päivän kuljetukseen.

EDIT: Mites muuten toi FedExin toiminta nykyään? EU:n sisältä on paketit tullut ihan sujuvasti, mutta viimeaikoina oli niitä älyttömiä viiveitä tullattavissa paketeissa, niin mietin uskaltaako Kiinasta tilata mitään FedExillä jos meinaa ennen joulua saada käsiin?
 
Viimeksi muokattu:
EDIT: Mites muuten toi FedExin toiminta nykyään? EU:n sisältä on paketit tullut ihan sujuvasti, mutta viimeaikoina oli niitä älyttömiä viiveitä tullattavissa paketeissa, niin mietin uskaltaako Kiinasta tilata mitään FedExillä jos meinaa ennen joulua saada käsiin?

surkeatasoista toimintaa. kuljettajilla ei ole puhelin ym. tilasin joskus kesällä amazonista jotain ja se tuli fedexillä. jäi kokonaan toimittamatta kun ei saatu sovittua toimitusaikaa ikinä. Otin rahat takaisin Amazonilta.
 
On toi UPSi kyllä aika vekkuli firma. Olivat ninjanneet viikonloppuna tilatun paketin saksasta ja taas kerran yrittäneet työpäivän aikana sitä jakaa ilman ovikoodia tai puhelinsoittoa.
Yritin kirjautua upsin verkkopalveluun koska edellisen sähellyksen aikana loin sinne tunnukset, salasana tai käyttäjätunnus väärin vaikka käytän ulkoista salasanahallintaa noille paskasivuille ja tallennetun salasanan muoto vastaa sellaista jonka itse moiseen paskapalveluun keksisin. Noh, yritän luoda uutta tiliä --> Kaikki syöttämäni sähköpostiosoitteet ovat käytössä.

Pitääkö tässä ottaa noudolla kaikki tilaamansa kama, mikä hitto tuossa pakettien jakamisessa voi olla noin saatanan hankalaa?
 
On toi UPSi kyllä aika vekkuli firma. Olivat ninjanneet viikonloppuna tilatun paketin saksasta ja taas kerran yrittäneet työpäivän aikana sitä jakaa ilman ovikoodia tai puhelinsoittoa.
Yritin kirjautua upsin verkkopalveluun koska edellisen sähellyksen aikana loin sinne tunnukset, salasana tai käyttäjätunnus väärin vaikka käytän ulkoista salasanahallintaa noille paskasivuille ja tallennetun salasanan muoto vastaa sellaista jonka itse moiseen paskapalveluun keksisin. Noh, yritän luoda uutta tiliä --> Kaikki syöttämäni sähköpostiosoitteet ovat käytössä.

Pitääkö tässä ottaa noudolla kaikki tilaamansa kama, mikä hitto tuossa pakettien jakamisessa voi olla noin saatanan hankalaa?
Et sitten koittanut palauttaa salasanaa? Tuohan nyt on ihan normaalia ettei se anna luoda tiliä, jos kyseisellä sähköpostilla on jo luotu tili aiemmin.
 
Et sitten koittanut palauttaa salasanaa? Tuohan nyt on ihan normaalia ettei se anna luoda tiliä, jos kyseisellä sähköpostilla on jo luotu tili aiemmin.

Joo ihan normaalia tosiaan. En minäkään nyt ihan täysi uuno ole.
 

Liitteet

  • Nimetön.png
    Nimetön.png
    11,8 KB · Luettu: 134
Onko kellään hajua tarvitseeko Postnordin (DPD) pakettiin olla valtakirjaa enää tätä nykyä vai riittääkö omat henkkarit samaan tapaan kuin Postilla? Heidän sivuillaan lukee, että tarvis olla valtakirja mutta näyttää aika vanhalta tuo dokkari.

Piti hakea kaverin nimellä pakettiautomaattiin tilattu paketti kun hän reissussa loppuviikkoon asti, mutta yllätys-yllätys se on ohjattu toimipaikkaan. Autovaraosia Eestinmaalta ja potilas odottaa kovasti tallissa osia :(

Aspa ehti mennä jo kiinni enkä viitsisi turhaan lähteä sotkemaan fillarilla 5 kilometriä enää tänään.
 
Postnordilla on tietoa.
 
Postnordilla on tietoa.

Hyvin oli piilotettu. Mutta muillekin tiedoksi onnistui ihan samaan tapaan kuin Postilla eli noutajalla omat henkkarit eikä mitään paperisia "valtakirjoja" vaadittu
 
Ainakin täällä Oulun seudulla UPS:n toimittajafirma Kolliveikot hoitaa hommat mallikkaasti. Olisiko toinen tai kolmas kerta kun heidän kauttaan tuotiin tavaraa. Rupesi tosin huolestuttamaan kun UPS:n sivulla tai appissa ei paketti päivittynyt Ouluun saapuneeksi vaikka Tampereelta oli lähtenyt edellisen päivän iltapäivänä, mutta sieltä kuski kuitenkin soitteli yhden jälkeen ja sanoi, että tunnin sisällä olisi tulossa.
 
Koitin itsekin tapella tänään noiden UPS:n nettisivujen kanssa, mutta oli pakko lopulta luovuttaa. Uskomatonta että noin surkeita sivuja voi nykyään olla. Toisaalta sivujen laatu vastaa kyllä täysin UPS:n muun toiminnon tasoa.

Ainoa ratkaisu mitä itse keksin oli odottaa pari päivää kunnes ne lopettaa "jakoyrityksensä" ja paketti palautuu varastoon josta sen saa noudettua.
 
DHL Expressiä täytyy kehua, tuli ennakkoo viesti miten toimitetaan ja sai noudettua parin pv sisällä noutoautomaatista. Ihan eri tasolla palvelu kuin tuo fedex. Harmi ettei noita useasti voi valita mitä firmaa käyttää kun ostaa tavaraa
 
DHL kivasti lotonnut edellisen asuinpaikan noutopisteen. Meni hetki kaivaa mikä heillä on oikea sivu vaihtaa tuo. Pitää vielä jaksaa seuraavalla pisteellä/automaatilla käydä noutamassa.
 
Ups oli yrittänyt jo tänään tuoda Amazonin pakettia jonka olisi pitänyt vasta Ma 29.11. Joten en tietenkään ollut varautunut, tai itse asiassa nukuin silloin kun ilmeisesti yrittivät joskus 10 aikoihin tuoda. Mitä ei myöskään yleensä koskaan, melkein aina ollut tuonnit loppupäivästä.
 
Verkkokauppa.comin saman päivän kuljetus a la Fetch näemmä ei sitten tarkoitakaan saman päivän toimitusta. Monipaketista ainoastaan toinen löysi perille eikä toinen ollut kuriirin mukaan edes kyydissä. Turha systeemi.
 
Viimeksi muokattu:
DHLn paketin otin automaattiin, kun ajattelin että pääsee helpommalla kuin kotiinkuljetusta odottaessa.. Paketti on automaatissa, mutta sitä ei saa haettua, kun jonkin järjestelmävian takia eivät saa lähetettyä koodia lokeron avaamiseen. Ilmeisesti ei eka kerta kun näin käy. :/
 
DHLn paketin otin automaattiin, kun ajattelin että pääsee helpommalla kuin kotiinkuljetusta odottaessa.. Paketti on automaatissa, mutta sitä ei saa haettua, kun jonkin järjestelmävian takia eivät saa lähetettyä koodia lokeron avaamiseen. Ilmeisesti ei eka kerta kun näin käy. :/

Jep eilen alkoi tuo vika ja se on DHL:n järjestelmissä, eikä edes Pakettipisteen, joka hallinnoi laitteita. Itsellänikin seisoo paketti automaatissa.
 
Jep eilen alkoi tuo vika ja se on DHL:n järjestelmissä, eikä edes Pakettipisteen, joka hallinnoi laitteita. Itsellänikin seisoo paketti automaatissa.
Soitin tuossa hetki sitten DHL Expressin aspaan, ja pyysin, että hakevat paketin pois ja tuovat sen kotiinkuljetuksena. Lupasivat huomiseksi. Hiukan olin yllättynyt, että tämä onnistui. Pisteet siitä edes...
 
Soitin tuossa hetki sitten DHL Expressin aspaan, ja pyysin, että hakevat paketin pois ja tuovat sen kotiinkuljetuksena. Lupasivat huomiseksi. Hiukan olin yllättynyt, että tämä onnistui. Pisteet siitä edes...
Sanoivatko mitään siitä pin koodi ongelman aikataulusta?
 
Saman DHL:n ongelman parissa taistellaan. Kannattaa myös varautua siihen että vaikka paketti luvataan hakea pois automaatista ja toimittaa ovelle, näin ei välttämättä tapahdu koska tiedon kulku on vaikeaa firman sisällä eli kannattaa seurata tilannetta tarkasti ettei paketti lähde takaisin lähettäjälle.

Pakettipisteelle kuitenkin, noh, pisteet helposti käytettävästä chatista ja sieltä sai tiedon ongelmasta kätevästi. DHL Express ei jaksa asiasta tiedottaa missään vaikka kanavia olisi.
 
10 vuoden tauon jälkeen DHL toimitus saapuvana:

Ensin tulee tekstari: haluatko että pakettisi tuodaan tai noudetaan ja valitsen järjestelmään noutopisteen.

Sitten oli yritetty kumminki toimittaa kotiin ja oli vaan lapussa "emme pystyneet toimittamaan kun puhelinnumero puuttui" :D
 
Saman DHL:n ongelman parissa taistellaan. Kannattaa myös varautua siihen että vaikka paketti luvataan hakea pois automaatista ja toimittaa ovelle, näin ei välttämättä tapahdu koska tiedon kulku on vaikeaa firman sisällä eli kannattaa seurata tilannetta tarkasti ettei paketti lähde takaisin lähettäjälle.

Pakettipisteelle kuitenkin, noh, pisteet helposti käytettävästä chatista ja sieltä sai tiedon ongelmasta kätevästi. DHL Express ei jaksa asiasta tiedottaa missään vaikka kanavia olisi.
Koodin saa nyt soittamalla sinne niiden aspaan. Ongelma kuulemma korjattu eilen, mutta koodeja lähettävät heti kun voivat, mutta soittamalla saa heti.
 
Koodin saa nyt soittamalla sinne niiden aspaan. Ongelma kuulemma korjattu eilen, mutta koodeja lähettävät heti kun voivat, mutta soittamalla saa heti.

Äsken saapui tekstiviestillä kahteen kertaan. En tiedä vaikuttiko asiaan että lähetin aamulla sähköpostia asiakaspalveluun vai tapahtuiko automaattisesti, mutta toivottavasti automaattisesti ettei kenenkään tarvitse kysellä koodien perään.
 
Pitkästä aikaa DHL Expressillä paketti tulossa ja ohjasin sen lähi R-kioskille. No, sinnehän se eilen saapui ja nyt sitten odotellaan PIN-koodia :facepalm:
 
Pitkästä aikaa DHL Expressillä paketti tulossa ja ohjasin sen lähi R-kioskille. No, sinnehän se eilen saapui ja nyt sitten odotellaan PIN-koodia :facepalm:

Onko siis automaatissa vai ihan tiskiltä noudettaessa? Mää olen hakenut ilman pin koodia tiskiltä kyl. Kertonu et lähetys tullu mut en oo saanu pin koodia. Nopsaan ne on sen sieltä kaivaneet ku ei nois niin paljoa ole DHL-paketteja. Se pin koodi on vain hyllytunnus Rautakirjalla.
 
Onko siis automaatissa vai ihan tiskiltä noudettaessa? Mää olen hakenut ilman pin koodia tiskiltä kyl. Kertonu et lähetys tullu mut en oo saanu pin koodia. Nopsaan ne on sen sieltä kaivaneet ku ei nois niin paljoa ole DHL-paketteja. Se pin koodi on vain hyllytunnus Rautakirjalla.
Hyvin mahdollista, että on tosiaan ihan vaan hyllyssä. Pitää käydä tänään katsomassa. :tup:
 
Pitkästä aikaa DHL Expressillä paketti tulossa ja ohjasin sen lähi R-kioskille. No, sinnehän se eilen saapui ja nyt sitten odotellaan PIN-koodia :facepalm:
Mitään koodia ei tule. Sen voi noutaa näyttämällä sitä viestiä jossa näkyy se tunnus. Ärrällä ne sitten hakee sen hyllystä. PIN-koodit on vaan automaateille, joita R-kioskeissa ei ole. Typerä tuo viesti, kun se antaa olettaa että tulisi joku erillinen pin-koodi.
 
Eilen tilasin iPadin backmarketista ja tabu tuli Hollannista. Tilasin ~ klo18 ja tänään oli kädessä klo ~17. Alle 24h DHL Express palvelulla, joka lupaa toimitusajaksi 60h. Nostaisin hattua, jos moisen omistaisin :thumbsup:
 
DHL Express ei sitten tullut eilen. Seurannassa lukee että "ovea ei avattu" ja sitten minuutin päästä lukee että noudettavissa. Kotona olen ollut ja ei lue mistä noudettavista!;:D aspassa kukaan ei vastaa. Kävin lähi k marketissa johon paketit menee ja ei ollut sieläkään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 746
Viestejä
4 556 253
Jäsenet
75 050
Uusin jäsen
Lartonki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom