Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Oma paketti jumissa Fedexillä.. Tilana näkyy "Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan".
Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Pari päivää ollut tuo tilana. Ja 2 päivää sitten maksoin tulli.fin kautta verot.
Fedexillä aina vain jumittaa, eli puhelimella ei pääse läpi.
Pitääkö tässä vain odotella? Mitään viestiä/ohjetta ei Fedexiltä ole tullut.
 
Mitenköhän toi UPS Express ei anna syöttää ovikoodia? Eli harmaana nettisivulla, mutta "jättää ulko-ovelle" vaihtoehto on aktiivinen? Ei myöskään tullut tekstiviestiä tästä
 
Onko kokemusta Fiugen palvelusta? Onko paketit liikkuneet nopeasti?

Kyseessä siis joukkoistamiseen perustuva palvelu, vertautuu Woltiin ja Uberiin.
 
Oma paketti jumissa Fedexillä.. Tilana näkyy "Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan".
Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Pari päivää ollut tuo tilana. Ja 2 päivää sitten maksoin tulli.fin kautta verot.
Fedexillä aina vain jumittaa, eli puhelimella ei pääse läpi.
Pitääkö tässä vain odotella? Mitään viestiä/ohjetta ei Fedexiltä ole tullut.
Odota muutama viikko niin saat paketin.
 
Odota muutama viikko niin saat paketin.
Muutako tässä ei ole tehtävissä? Pitääkö tullauspäätös tms toimittaa Fedexille?

Paketti tuli kahdessa päivässä Kiinasta Suomeen. Tosin myyjä ilmoitti toimitusajaksi kuukauden, joten loput 28 päivää taitaa sitten jumittaa Vantaalla.
 
Mitenköhän toi UPS Express ei anna syöttää ovikoodia? Eli harmaana nettisivulla, mutta "jättää ulko-ovelle" vaihtoehto on aktiivinen? Ei myöskään tullut tekstiviestiä tästä

Jooh, itellekin oli tänään tulossa UPS Expressillä paketti. Sähköposti tuli kun paketti oli rekisteröity lähtiessä, sen jälkeen ei minkäänlaisia viestejä. Nyt lukee seurannassa että toimitusta yritetty, asiakas ei paikalla. Ei varmaan tule kellekään yllätyksenä että ovikello tai puhelin ei ole soinut, ja laitoin jo tilatessa toimitusosoitteeseen suoraan myös ovikoodin. Viimeksi se ilmeisesti auttoi koska paketti saatiin kotiovelle asti, mutta tällä kertaa sattui vissiin kohdalle lukutaidoton kuski.

No, näillä mennään ja itse sitten Access pointista hakemaan kunhan sinne saapuu (varmaan siihenkin menee pari päivää).

On tuo vaan paska firma, kerta toisensa jälkeen suorittaa omalla tasollaan.
 
Mulle tulossa kaksi pakettia Kiinasta - toinen TNT ja DHL. Molemmat jumissa Shanghaissa eilis aamusta. Mikähän siellä on kun molempiin vaikuttaa? Molemmissa vieläkin luvatut toimitusaika-arviot.
 
Mulle tulossa kaksi pakettia Kiinasta - toinen TNT ja DHL. Molemmat jumissa Shanghaissa eilis aamusta. Mikähän siellä on kun molempiin vaikuttaa? Molemmissa vieläkin luvatut toimitusaika-arviot.

Vastaus hitauteen löytyi:

 
UPS on näköjään alkanut säveltää seurantatietojaan - tai sitten heillä on käytössään aikakone...

Katsoin tänä aamuna klo 5:36 Saksan Amazonin seurannasta pakettini tilannetta. Sen mukaan paketti oli lähtenyt Herneestä klo 3:14 ja saapunut Hampuriin klo 8:00 ja jatkanut kulkuaan klo 9:00.

UPS Tracking.png
 
Viimeksi muokattu:
UPS on näköjään alkanut säveltää seurantatietojaan - tai sitten heillä on käytössään aikakone...

Katsoin tänä aamuna klo 5:36 Saksan Amazonin seurannasta pakettini tilannetta. Sen mukaan paketti oli lähtenyt Herneestä klo 3:14 ja saapunut Hampuriin klo 8:00 ja jatkanut kulkuaan klo 9:00.

UPS Tracking.png
Ei noissa mitään erikoista ole.
 
UPS on näköjään alkanut dumpata UPS Express Saver -pakettejaan Postin kuljetettavaksi.

Keskiviikkona Hollannista lähetetty paketti oli alun perin arvioitu UPS:n seurannassa saapuvaksi seuraavana päivänä eli torstaina, kuten UPS Express Saver -tuoteselosteessa lukee (eli Euroopan sisällä toimitus perille seuraavan päivän loppuun mennessä).

Torstaina UPS:n seurannan ylälaitaan ilmestyi teksti: "Paikallinen postitoimisto suorittaa lopullisen toimituksen", joka kuulosti erikoiselta. Ajattelin sen olevan joku käännöskukkanen, ja tarkoittavan sitä, että paketti olisi päätymässä UPS Access Pointtiin noudettavaksi.

Paketti ilmestyi tämän jälkeen Postin seurantaan UPS:n seurantanumerolla, niin että OmaPostissa näkyy lähettäjänä alkuperäisen lähettäjän sijaan UPS Finland Oy. Postin seurannassa lukee palveluna: "Posti Express-paketti Samana Päivänä 00". No ajattelin, että kai se sieltä tulee, kun oli kerran rekisteröity kuljetettavaksi skannauksen kera ja samana päivanä piti edelleen tulla. Eipä tullut.

Perjantaina UPS:n seurantaan oli arvioitu saapumisajankohta muuttunut tekstiksi: "Tarkista aikataulun mukainen toimitus myöhemmin". Ajattelin, että ehkä Posti saa samana päivänä perille kuljetettavan sentään seuraavana päivänä toimitetuksi. No eipä saanut. Ei mitään päivitystä seurantaan koko päivän aikana.

No, katsellaan kuinka pahasti Posti saa tämän yhden päivän kuljetuksen mokattua... jää nähtäväksi.

Tämä kuitenkin varoituksena, että UPS Express Saveria ei näköjään kannata enää todellakaan käyttää, jos haluaa paketin nopeasti perille ilman Postin sekoilua. Tuntuu suorastaan petolliselta, että joku maksaa UPS:ille korkean hinnan siitä, että paketti tulisi luotettavasti perille, mutta sitten luottamus petetään dumppaamalla paketti ala-arvoisimmalle kuljetuspalvelulle hoidettavaksi.

Täytyy varmaan reklamoida UPS:lle sitten kun on nähnyt kuinka pahasti Posti vielä sekoilee tämän kanssa.
 
UPS on näköjään alkanut dumpata UPS Express Saver -pakettejaan Postin kuljetettavaksi.

Keskiviikkona Hollannista lähetetty paketti oli alun perin arvioitu UPS:n seurannassa saapuvaksi seuraavana päivänä eli torstaina, kuten UPS Express Saver -tuoteselosteessa lukee (eli Euroopan sisällä toimitus perille seuraavan päivän loppuun mennessä).

Torstaina UPS:n seurannan ylälaitaan ilmestyi teksti: "Paikallinen postitoimisto suorittaa lopullisen toimituksen", joka kuulosti erikoiselta. Ajattelin sen olevan joku käännöskukkanen, ja tarkoittavan sitä, että paketti olisi päätymässä UPS Access Pointtiin noudettavaksi.

Paketti ilmestyi tämän jälkeen Postin seurantaan UPS:n seurantanumerolla, niin että OmaPostissa näkyy lähettäjänä alkuperäisen lähettäjän sijaan UPS Finland Oy. Postin seurannassa lukee palveluna: "Posti Express-paketti Samana Päivänä 00". No ajattelin, että kai se sieltä tulee, kun oli kerran rekisteröity kuljetettavaksi skannauksen kera ja samana päivanä piti edelleen tulla. Eipä tullut.

Perjantaina UPS:n seurantaan oli arvioitu saapumisajankohta muuttunut tekstiksi: "Tarkista aikataulun mukainen toimitus myöhemmin". Ajattelin, että ehkä Posti saa samana päivänä perille kuljetettavan sentään seuraavana päivänä toimitetuksi. No eipä saanut. Ei mitään päivitystä seurantaan koko päivän aikana.

No, katsellaan kuinka pahasti Posti saa tämän yhden päivän kuljetuksen mokattua... jää nähtäväksi.

Tämä kuitenkin varoituksena, että UPS Express Saveria ei näköjään kannata enää todellakaan käyttää, jos haluaa paketin nopeasti perille ilman Postin sekoilua. Tuntuu suorastaan petolliselta, että joku maksaa UPS:ille korkean hinnan siitä, että paketti tulisi luotettavasti perille, mutta sitten luottamus petetään dumppaamalla paketti ala-arvoisimmalle kuljetuspalvelulle hoidettavaksi.

Täytyy varmaan reklamoida UPS:lle sitten kun on nähnyt kuinka pahasti Posti vielä sekoilee tämän kanssa.
Omien kokemuksien mukaan tuossa tulee Postin takia vähintään 2 päivän viivästys toimitukseen, mahdollisesti enemmänkin varsinkin jos on tulossa kotiovelle eikä postitoimipaikkaan. Tuo siis yleisesti kokemuksena minkä tahansa paketin siirtymisessä miltä tahansa kuriirilta Postin haltuun.

Ei sen puoleen, ei Postnord paljon parempi ole. Eilen tuli aamulla ilmoitus emännälle että olisi paketti kotiintoimituksena, kelpaako toimitus 16-21 välisenä aikana? No, tuon jälkeen tuli parikin ilmoitusta että paketti tulee joko "Näemme torstaina, kiitos tilauksesta" taikka toisessa ilmoituksessa "Arvioitu toimitus 27.8.2021" eli oli vähän arpapeliä kumpana päivänä tulee. Onneksi tuli eilen, tänään olisi molemmat olleet satunnaisesti käymässä tuolla aikavälillä asioilla eri paikoissa joten olisi ollut aika arpapeliä olisiko jompikumpi ollut kotona ottamassa koppia paketista. Ja lisäksi tässä on vielä sekin twisti että alunperin paketin piti tulla tuohon läheiseen pakettiautomaattiin mutta yllättäen olikin vaihtunut kotiintoimitukseksi matkan varrella (ihan ilman lisämaksua).

Eli ei oikein mihinkään kuriiriin voi luottaa, ei edes toimitustavan suhteen. Toimitustapa vaihtuu lennosta ja päivät heittää ihan miten sattuu. Välillä paketti vaihtaa kuriirilta toiselle ja toimitus siirtyy. Toisaalta ymmärrän että suurin osa paketeista noilla menee firmoille mutta tavallisille kuluttaja-asiakkaille nuo ovat ihan liian arpapeliä.
 
DHL:lta tuli viesti, että tuote pitää tullata. Luki vielä, että tästä ei tule lisäkuluja.

Onko tässä nyt silti joku riski jos antaa DHL:n hoitaa tullauksen, että tuleekin joku 20-40€ palvelumaksu?

Tilaus on briteistä tehty viime vuoden puolella, mutta lähettäjä kyllä lupasi hoitaa kaikki tullimaksut.
 
DHL:lta tuli viesti, että tuote pitää tullata. Luki vielä, että tästä ei tule lisäkuluja.

Onko tässä nyt silti joku riski jos antaa DHL:n hoitaa tullauksen, että tuleekin joku 20-40€ palvelumaksu?

Tilaus on briteistä tehty viime vuoden puolella, mutta lähettäjä kyllä lupasi hoitaa kaikki tullimaksut.
Ei ole riskiä ellei ole erikseen mainittu että jotain kuluja tulee. DHL kertoo mahdollisen palvelumaksun ennen tullaustoimeksiantoa.
 
Myyn läppäriä ja ostaja haluaisi maksaa tällaisella PostNordin palvelulla johon hän maksaisi tuotteen ja rahdin. Saisin linkin mistä saan rahani ja kuriiri noutaisi läppärin. En ole kuullutkaan moisesta, onko tämä joku uusi tapa kusettaa?
 
Myyn läppäriä ja ostaja haluaisi maksaa tällaisella PostNordin palvelulla johon hän maksaisi tuotteen ja rahdin. Saisin linkin mistä saan rahani ja kuriiri noutaisi läppärin. En ole kuullutkaan moisesta, onko tämä joku uusi tapa kusettaa?
Uudesta en tiedä, mutta tapa kusettaa kyllä.

Onhan noista PN:llä tiedotekin Huijausviestejä liikkeellä

Ja samoja ihan tulee myös Postin, FedExin, GLS:n, TNT:n, DHL:n jne. nimissä.
 
Myyn läppäriä ja ostaja haluaisi maksaa tällaisella PostNordin palvelulla johon hän maksaisi tuotteen ja rahdin. Saisin linkin mistä saan rahani ja kuriiri noutaisi läppärin. En ole kuullutkaan moisesta, onko tämä joku uusi tapa kusettaa?
Tuohan on ihan väärästä osoitteesta fi-online.info, vaikka yllättävänkin hyvän näköiset sivut ovat jaksaneet vääntää.
 
Juu, vahvasti huijaukselta haiskahtaa, ainakin tuon osoitteen kannalta. Kannattaa varulta raportoida tuo kyberturvallisuuskeskukselle ja Postnordille niin ainakin tieto menee eteenpäin (ja tieto myös siitä jos tuo jotenkin sattuukin olemaan ihan legit-juttu).
 
Juu, vahvasti huijaukselta haiskahtaa, ainakin tuon osoitteen kannalta. Kannattaa varulta raportoida tuo kyberturvallisuuskeskukselle ja Postnordille niin ainakin tieto menee eteenpäin (ja tieto myös siitä jos tuo jotenkin sattuukin olemaan ihan legit-juttu).

Ei ole todellakaan mikään legit-juttu, puhtaasta scammista on kyse.

Saattaa olla venäläis-krimikset asialla, koska domain on rekisteröity venäläisen domainvälittäjän kautta. Juuri muuta tietoa tuosta ei irtoakaan (Cloudflare piilottaa, missä saitti on hostattu jne).
 
Ei ole todellakaan mikään legit-juttu, puhtaasta scammista on kyse.

Saattaa olla venäläis-krimikset asialla, koska domain on rekisteröity venäläisen domainvälittäjän kautta. Juuri muuta tietoa tuosta ei irtoakaan (Cloudflare piilottaa, missä saitti on hostattu jne).
Aika vahvasti veikkasinkin että huijaus tuo on mutta tuli vaan mieleen että aikanaan meidän duunin työterveysfirma lähetti jonkun kyselyn jostakin ihme osoittesta ja sitten ihmettelivät kun juuri kukaan ei siihen vastannut. Itsekään en siihen vastannut kun kyselyn osoitteessa ei ollut edes missään kohdassa mainittu työterveysfirman tai minkään tunnetun kyselyfirman osoitetta/nimeä joten tottakai ensimmäinen oletus on että linkki on kusetus. Tosin, sitten muutaman viikon päästä työterveyshoitaja soitti kiukkuisena miksen ollut vastannut ennakkotietokyselyyn ja varannut määräaikaistarkastusaikaa. Tuli kyllä sanottua jokunen valittu sana tuosta kyselyn toteutuksesta...
 
Myyn läppäriä ja ostaja haluaisi maksaa tällaisella PostNordin palvelulla johon hän maksaisi tuotteen ja rahdin. Saisin linkin mistä saan rahani ja kuriiri noutaisi läppärin. En ole kuullutkaan moisesta, onko tämä joku uusi tapa kusettaa?
Joo noi on tosiaan kusetuksia, aika paljon näkynyt noita "kuriiri noutaa paketin sulta" tyyppisiä kusetuksia Torissa ja FB:ssä.
 
Täytyy kyllä mainita, että kyllä se UPS on välillä paska firma, ei aina, mutta välillä. Paketti tullut ulkomailta Suomeen, ja jäänyt Helsinkiin. Näkyy statuksella "kuljetuksessa", mutta ei saavu perille. Soitin UPS:n tukeen, ja 3minuutin tiedoteintron jälkeen sain vihdoin alavalinnoilla tavoitettua englannin kieltä puhuvan aspan kiinni, jonka ääni lopulta kuului kuin tunnelista.

Sain kuitenkin selvää, että on ihan normaalia, että paketti jää määränpäävarastoon lojumaan kuljettamattomana, ja se pitää uudelleen aikatauluttaa kuljetuksen osalta. Tätä en ole kyllä itse ikinä kuullutkaan. Eli paketti tulee kohdemaahan ja notkuu varaston hyllyllä, eikä sitä kukaan osaa poimia mukaan ilman, että se uudelleen aikataulutetaan. Tämä siis suoraan käännettynä siitä, mitä aspan hlö sanoi.
Ei myöskään huomiseksi halunnut aikatauluttaa pakettia, koska todennäköisesti tarkoittaa sitä, että minä soitan pe aamuna uudelleen kun pakettia ei näy. Eli sanoi suoraan, että saat ehkä perjantaina ja jos et saa niin soittele uudelleen. Äh.. vtu mitä touhua.
 
Ja....eihän se paketti tule. Se ei vaan tule. Paketti uudelleenaikataulutettiin keskiviikkona perjantaille, mutta nyt status muuttuikin "tarkasta toimitusaikataulu myöhemmin". Soitin aspaan..ja Aspa sanoo että voi olla silti että tulee vielä illan tunteina..mutta sivulla lukee juuri nyt, että paketti on matkalla Helsingin UPS varastolle.
Suomen aspaa ei saa kiinni kuin meilillä ja sieltä pahoitellaan toki tilannetta puuttumatta siihen. Soitot menee Intiaan tai mikä lie ja eivät tiedä missä paketti aidosti Suomen päässä on. Miten tämä nyt näin saatanan hankalaa on.
 
Ja....eihän se paketti tule. Se ei vaan tule. Paketti uudelleenaikataulutettiin keskiviikkona perjantaille, mutta nyt status muuttuikin "tarkasta toimitusaikataulu myöhemmin". Soitin aspaan..ja Aspa sanoo että voi olla silti että tulee vielä illan tunteina..mutta sivulla lukee juuri nyt, että paketti on matkalla Helsingin UPS varastolle.
Suomen aspaa ei saa kiinni kuin meilillä ja sieltä pahoitellaan toki tilannetta puuttumatta siihen. Soitot menee Intiaan tai mikä lie ja eivät tiedä missä paketti aidosti Suomen päässä on. Miten tämä nyt näin saatanan hankalaa on.
En pysty yhtään auttamaan tilanteeseesi, mutta sen osaan sanoa että Ups on perseestä. Jos on mahdollisuus käyttää mitä tahansa muuta kuljetuspalvelua niin käytä sitä. Omalla kohdalla yksikään kotiovelle tilattu tilaus ei ole tullut ovelle, vaikka on ollut paketin päällä ovikoodit ja puhelinnumerot. Ja toi Ups:n asiakaspalvelu on naurettavinta paskaa mitä asiakaspalveluna olen joutunu olemaan yhteydessä. Siellä ei tiedetä mistään mitään ja ei pystytä vaikuttamaan siihen missä se paketti loppujen lopuks liikkuu.
 
En pysty yhtään auttamaan tilanteeseesi, mutta sen osaan sanoa että Ups on perseestä. Jos on mahdollisuus käyttää mitä tahansa muuta kuljetuspalvelua niin käytä sitä. Omalla kohdalla yksikään kotiovelle tilattu tilaus ei ole tullut ovelle, vaikka on ollut paketin päällä ovikoodit ja puhelinnumerot. Ja toi Ups:n asiakaspalvelu on naurettavinta paskaa mitä asiakaspalveluna olen joutunu olemaan yhteydessä. Siellä ei tiedetä mistään mitään ja ei pystytä vaikuttamaan siihen missä se paketti loppujen lopuks liikkuu.

Joo mä olen aina saanut UPS:ltä paketit ajoissa kotiovelle eikä mitään ongelmia ole ollut. Nyt on ensimmäinen kerta, mutta hyvin sulaa luottamus kuriiria kohtaan. Asiakaspalvelukokemus on myös uskomaton ja sen voi jokainen kokeilla itse jos haluaa, soittamalla asiakaspalvelunumeroon. En ole ikinä kuullut näin montaa tiedotetta putkeen alavalintoineen. Lisäksi tiedotteen äänenvoimakkuus vaihtelee tallenteen perusteella.

Jokainen soitto menee englanninkieliseen tukeen ja he eivät näe yhtään sen enempää kuin asiakas pakettiseurantasivua kyttäämällä. Nyt laitoin Suomen puolen asiakaspalvelulle sähköpostia, että ottavat minuun maanantaina yhteyttä soittamalla, mikäli paketti ei ole toimitettuna. Tosin en pidättele hengitystä tuonkaan osalta.
Ehkäpä tässä voisi sen verran tuohtua, että reklamoin lähettäjälle ja miksen sitten samalla peruisi tilausta jota en ole ikinä saanut. Verkkokauppaostos kuitenkin, niin voivat keskenään sumplia tavaran palautuksen. Olisin tavarat toki halunnut, mutta sen verran paskaa toimintaa jo maksamalleni tavaralle. Toki kun tässä mielikuvitus lähtee laukkaamaan, niin vetääkö joku melkoisen arvokkaan paketin välistä ja paketti jää loopittamaan ikuiseen kierteeseen UPS:n järjestelmään.
 
Joo mä olen aina saanut UPS:ltä paketit ajoissa kotiovelle eikä mitään ongelmia ole ollut. Nyt on ensimmäinen kerta, mutta hyvin sulaa luottamus kuriiria kohtaan. Asiakaspalvelukokemus on myös uskomaton ja sen voi jokainen kokeilla itse jos haluaa, soittamalla asiakaspalvelunumeroon. En ole ikinä kuullut näin montaa tiedotetta putkeen alavalintoineen. Lisäksi tiedotteen äänenvoimakkuus vaihtelee tallenteen perusteella.

Jokainen soitto menee englanninkieliseen tukeen ja he eivät näe yhtään sen enempää kuin asiakas pakettiseurantasivua kyttäämällä. Nyt laitoin Suomen puolen asiakaspalvelulle sähköpostia, että ottavat minuun maanantaina yhteyttä soittamalla, mikäli paketti ei ole toimitettuna. Tosin en pidättele hengitystä tuonkaan osalta.
Ehkäpä tässä voisi sen verran tuohtua, että reklamoin lähettäjälle ja miksen sitten samalla peruisi tilausta jota en ole ikinä saanut. Verkkokauppaostos kuitenkin, niin voivat keskenään sumplia tavaran palautuksen. Olisin tavarat toki halunnut, mutta sen verran paskaa toimintaa jo maksamalleni tavaralle. Toki kun tässä mielikuvitus lähtee laukkaamaan, niin vetääkö joku melkoisen arvokkaan paketin välistä ja paketti jää loopittamaan ikuiseen kierteeseen UPS:n järjestelmään.
Onneksi itse asuu uudellamaalla ja sellaisessa paikassa että useammankin kuriirin konttori on kohtalaisen matkan päässä. Monesti kun nuo toimitukset ovat ruvenneet tökkimään niin on tullut haettua paketteja ihan suoraan kyseisten puljujen "hubeista". On kyllä melkoisen uskomatonta kuinka hankalaa noiden pakettien toimitus välillä on, monesti on muka oltu toimittamassa mutta kukaan ei ole kyllä käynyt ovella tai sitten ei osata edes ovikelloa käyttää kun kuitenkin monesti on sattunut olemaan kotona koko toimituspäivän ajan.
 
Onneksi itse asuu uudellamaalla ja sellaisessa paikassa että useammankin kuriirin konttori on kohtalaisen matkan päässä. Monesti kun nuo toimitukset ovat ruvenneet tökkimään niin on tullut haettua paketteja ihan suoraan kyseisten puljujen "hubeista". On kyllä melkoisen uskomatonta kuinka hankalaa noiden pakettien toimitus välillä on, monesti on muka oltu toimittamassa mutta kukaan ei ole kyllä käynyt ovella tai sitten ei osata edes ovikelloa käyttää kun kuitenkin monesti on sattunut olemaan kotona koko toimituspäivän ajan.

Miten paketin voi käydä hakemassa, ja voiko niin tehdä UPS:llä. Minäkin asun etelässä ja voin käydä hakemassa jos eivät osaa kotiin tuoda.
Katsokaa tätä lokia:

1631294677583.png


"Olemme saaneet vastaanott..." -viesti syntyi siitä, kun valitin aspalle että paketti ei liiku mihinkään. Nyt paketti olevinaan kuljetuksessa, mutta etusivulla:
1631294784619.png


Mistä tietää missä tuo paketti on? Ja voiko tosiaan UPS:ltä hakea.
 
Miten paketin voi käydä hakemassa, ja voiko niin tehdä UPS:llä. Minäkin asun etelässä ja voin käydä hakemassa jos eivät osaa kotiin tuoda.
Katsokaa tätä lokia:

1631294677583.png


"Olemme saaneet vastaanott..." -viesti syntyi siitä, kun valitin aspalle että paketti ei liiku mihinkään. Nyt paketti olevinaan kuljetuksessa, mutta etusivulla:
1631294784619.png


Mistä tietää missä tuo paketti on? Ja voiko tosiaan UPS:ltä hakea.
Tuo seuranta näyttää epäilyttävästi siltä että asiakaspalvelija laittoi paketillesi jonkun "mukautettu toimitus" -pyynnön jonka käsittely vain viivästytti pakettia lisää useammalla päivällä :)
 
Miten paketin voi käydä hakemassa, ja voiko niin tehdä UPS:llä. Minäkin asun etelässä ja voin käydä hakemassa jos eivät osaa kotiin tuoda.
Katsokaa tätä lokia:

1631294677583.png


"Olemme saaneet vastaanott..." -viesti syntyi siitä, kun valitin aspalle että paketti ei liiku mihinkään. Nyt paketti olevinaan kuljetuksessa, mutta etusivulla:
1631294784619.png


Mistä tietää missä tuo paketti on? Ja voiko tosiaan UPS:ltä hakea.
Kannattaa koittaa jos pääsee lähimmän UPS:n toimipisteen aspaan läpi ja pyytää että ottavat paketin haltuunsa ja haet heidän konttorilta. Tai sitten jos on ihan lähellä niin käyt vaan heidän konttorilla asiakaspalvelupisteessä selittämässä asian että haluat noutaa sieltä. Joskus rupeavat mussuttamaan että pitäisi ensin olla yksi toimitusyritys mutta asiallisesti vaan sanoo vastaan että haluat vaihtaa noutopaikaksi heidän toimipisteen niin asia pitäisi hoitua, riippuu vähän aspahenkilöstä.

Kaveri on siirtänyt jo homman nextille levelille kun ajelee Vantaan UPS:n ohi melkein joka päivä, tilaa jo paketit suoraan sinne UPS:n konttorille omalla nimellään ja käy hakemassa ohi ajaessaan.
 
Kannattaa koittaa jos pääsee lähimmän UPS:n toimipisteen aspaan läpi ja pyytää että ottavat paketin haltuunsa ja haet heidän konttorilta. Tai sitten jos on ihan lähellä niin käyt vaan heidän konttorilla asiakaspalvelupisteessä selittämässä asian että haluat noutaa sieltä. Joskus rupeavat mussuttamaan että pitäisi ensin olla yksi toimitusyritys mutta asiallisesti vaan sanoo vastaan että haluat vaihtaa noutopaikaksi heidän toimipisteen niin asia pitäisi hoitua, riippuu vähän aspahenkilöstä.

Kaveri on siirtänyt jo homman nextille levelille kun ajelee Vantaan UPS:n ohi melkein joka päivä, tilaa jo paketit suoraan sinne UPS:n konttorille omalla nimellään ja käy hakemassa ohi ajaessaan.
Jos ei ole hirveän byrokraattinen ja/tai suuri työpaikka niin helpoin tilata sinne, itse otan yleensä aina duuniin paketit jos eivät tule noutopisteeseen. En ole oikein kotitoimitusten viehätystä itse ikinä ymmärtänyt, kun se huomattavasti helpompaa yleensä hakea itse jostain kuin päivystää kotona, ihan sama mikä firma toimittaa.

Tosin eikös UPS:kin saa nuo nykyään noutopisteeseen, jos ei suoraan niin ekan jakeluyrityksen jälkeen, vaikka olisi ollut alunperin ovitoimitus? Muistaakseni ainakin joku tämmöinen vaihtoehto oli kun joskus vahingossa tilasin heillä kotiin kun en tiennyt toimitustapaa. DHL on aikakin tuota muutosta tarjonnut, samoin GLS ja Postikin tuota yleensä tekstarilla ehdottaa jos paketti on heidän kauttaan tulossa ovelle (tosin Posti nyt vie joka tapauksessa epäonnistuneen jälkeen noudettavaksi ja hyvä niin).
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä saa noutopisteen, mutta kun oletus on kotitoimitus ja sen perusteella olettaa, että paketti tulee ovelle viikon sisällä kun on saapunut pääkallopaikalle. Voi olla tosiaan viimeinen kerta kun tilailen UPSia käyttäen mitään. Hieman voi olla haastavaa päästä edes oikeaan toimipisteeseen kiinni, kun ei minulle sano mitään lokissa näkyvä Helsingin piste. Missä se on ja mitkä sen yhteystiedot edes ovat.
Jos Vantaalla olisi, niin sieltä voisi hakeakin jos sinne pääsisi jotenkin kiinni. Täytyy varmaan maanantaina etsiä numeroita Suomen puolelle josko sieltä saisi ihmisen kiinni.
 
Jos ei ole hirveän byrokraattinen ja/tai suuri työpaikka niin helpoin tilata sinne, itse otan yleensä aina duuniin paketit jos eivät tule noutopisteeseen. En ole oikein kotitoimitusten viehätystä itse ikinä ymmärtänyt, kun se huomattavasti helpompaa yleensä hakea itse jostain kuin päivystää kotona, ihan sama mikä firma toimittaa.

Tosin eikös UPS:kin saa nuo nykyään noutopisteeseen, jos ei suoraan niin ekan jakeluyrityksen jälkeen, vaikka olisi ollut alunperin ovitoimitus? Muistaakseni ainakin joku tämmöinen vaihtoehto oli kun joskus vahingossa tilasin heillä kotiin kun en tiennyt toimitustapaa. DHL on aikakin tuota muutosta tarjonnut, samoin GLS ja Postikin tuota yleensä tekstarilla ehdottaa jos paketti on heidän kauttaan tulossa ovelle (tosin Posti nyt vie joka tapauksessa epäonnistuneen jälkeen noudettavaksi ja hyvä niin).
Juu, niin harvoin itselle nykyään tulee noita UPS/DHL/Fedex/vastaavia toimituksia että olin jo unohtanut tuon firmaan tilaamisen. Itsekin sitä aikanaan käytin mutta nyt on varastomies firmalla vaihtunut niin pitää varmaan käydä uuden kaverin kanssa kaljalla niin homma varmaan toimii jatkossakin :D Meillä ei ole ainakaan ollut niin kovin tarkkaa kunhan paketissa on vastaanottajan nimi, varastomies on kiikuttanut paketin työpisteelle.

Juu, UPS:lla taitaa olla että saa noutopisteeseen tosiaan vasta ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen ellei sitten erikseen tinkaa sitä jollekin paketille joka jumittaa järjestelmässä. Suurin ongelmahan tuossa taitaa olla se, että sitä ensimmäistä yritystäkään ei meinaa millään saada välillä aikaiseksi kun paketti jää jumiin johonkin järjestelmän syövereihin.
 
Onko kellään tullut eteen DACHSER logistiikkayhtiötä? Olisi tulossa paketti näiden kyydissä Saksasta, 24h sitten lähettty mutta vielä ei näy ainakaan dachserin seurannassa mitään. Siirtynee varmaan Postille sitten kun suomeen saapuu?
Melkein vuoden vanha postaus, mutta muistatko miten lähetys meni Dachserin kanssa? Minulle olisi tulossa työtuoli Saksasta tuon rahtifirman kautta ja tämä on ensimmäinen kerta kun törmään tähän firmaan.
 
Melkein vuoden vanha postaus, mutta muistatko miten lähetys meni Dachserin kanssa? Minulle olisi tulossa työtuoli Saksasta tuon rahtifirman kautta ja tämä on ensimmäinen kerta kun törmään tähän firmaan.
joo itselle tuli kanssa tuoli ja ihan hyvin tuo meni. Eihän se mikään maailman nopein ole kun tulee rahtina. Kuski sitten soitteli yhtenä päivänä että olisi tuomassa pakettia ja olenko kotona.

Tuoli tuli isona pakettina kokonaisena. Ihan ok kokemus.
 
Melkein vuoden vanha postaus, mutta muistatko miten lähetys meni Dachserin kanssa? Minulle olisi tulossa työtuoli Saksasta tuon rahtifirman kautta ja tämä on ensimmäinen kerta kun törmään tähän firmaan.
Mulle tuli viime viikolla paketti. Edellisenä päivänä tuli maili missä kyseltiin milloin voi tuoda ma-pe 8-16. Ja seuraavana tuli eli ihan OK. Paketin tulosta en ollut tietoinen, joten toimitusajasta ei tietoa.
 
Ei mikään nopein kuljetus tuolla GLS:llä. Lienee sanomattakin selvää, ettei ole paketti tällä viikolla pirkanmaalla. Varsinkin jos paketti vielä turussa siirtyy armoitetun palvelulaitoksemme postin kuljetukseen. :D

DF915A21-4FE6-466E-A21A-B3ED8F01B2A3.jpeg
 
Ei mikään nopein kuljetus tuolla GLS:llä. Lienee sanomattakin selvää, ettei ole paketti tällä viikolla pirkanmaalla. Varsinkin jos paketti vielä turussa siirtyy armoitetun palvelulaitoksemme postin kuljetukseen. :D

DF915A21-4FE6-466E-A21A-B3ED8F01B2A3.jpeg
Juu GLS EuroBusinessParcel on maantiekuljetuspalvelu. Koldingista kestää kaksi päivää Suomeen ja siirtyy sitten Postille.
 
Juu varmaan joskus tiistaina tai keskiviikkona täällä pienellä pirkanmaalaisella peräkylällä.
 
FedEx teki taas oharit, seurantaan leimaus "Asiakas ei ollut paikalla". Olen ollut koko päivän parin metrin päässä ulko-ovesta etätöissä, kun odotin tuota lähetystä ja Fedex-ninjaa. Soitto aspaan aiheutti sitten jo suonen katkeamisen otsassa, kun sieltä aletaan innokkaana valehtelemaan miten kuski on varmasti soittanut ennen toimitusta. No ei tasan ole soittanut. Lähetyksen pysäytys ei myöskään onnistu tälle päivälle enää terminaaliin ja eikä tuntunut onnistuvan huomisellakaan, koska "käsittelyprosessit".
 
FedEx teki taas oharit, seurantaan leimaus "Asiakas ei ollut paikalla". Olen ollut koko päivän parin metrin päässä ulko-ovesta etätöissä, kun odotin tuota lähetystä ja Fedex-ninjaa. Soitto aspaan aiheutti sitten jo suonen katkeamisen otsassa, kun sieltä aletaan innokkaana valehtelemaan miten kuski on varmasti soittanut ennen toimitusta. No ei tasan ole soittanut. Lähetyksen pysäytys ei myöskään onnistu tälle päivälle enää terminaaliin ja eikä tuntunut onnistuvan huomisellakaan, koska "käsittelyprosessit".
Toi on kyl suorastaan kusipäistä toimintaa noilta firmoilta. Tapahtunu samaa monesti.
 
Tää on kyllä niin tätä näiden kanssa. Postnordin alihankkijan ninja oli kyllä käynyt oikeasti pihassa, vaan ei ollut ketään paikalla vastaanottamassa lähetystä. Sattumalta huomasin valvontakamerasta että joku siellä kävi ja aloin etsimään lähetysseurantoja läpi. Jälkeenpäin seurannasta kun katseli niin siellähän lukee reteästi että on lähetetty tekstiviesti asiakkaalle. Ei kyllä ole, vaikka ainakin lähettävän kaupan tiedoissa on aivan oikea puhelinnumero. Luki siellä toisaalta myös, että kuljettaja on jättänyt ilmoituksen käynnistään. Vitut ole jättänyt, tuo valvontakameran kuva oli ainoa johtolanka siihen että joku olisi käynyt ovella. Jos olisin tiennyt etukäteen, niin olisin kyllä voinut olla kotona odottamassa lähetystä.
 
Videotykki kävi UK:ssa takuuhuollossa. Nyt ollut viikon odottamassa tullausta.

Tuo status on niin hämäävä, että soitin DHL:lle, että onko kaikki OK ja odottaako joltain taholta lisätietoja. Sanoivat, että kaikki OK ja odottaa tullauslupaa.

Onkohan tuollainen viikko ihan normia?

Screenshot_20210926_092726.jpg
 
Videotykki kävi UK:ssa takuuhuollossa. Nyt ollut viikon odottamassa tullausta.

Tuo status on niin hämäävä, että soitin DHL:lle, että onko kaikki OK ja odottaako joltain taholta lisätietoja. Sanoivat, että kaikki OK ja odottaa tullauslupaa.

Onkohan tuollainen viikko ihan normia?
Mulla oli tavaraa lainassa UK:ssa ja palautuessaan hki-vantaalle kesti 4 arkipäivää ennen kuin paketti liikahti eteenpäin. Kerkesin tosin pari kertaa soittamaan välissä FedExille kyselläkseni tilannetta. Nopeuttiko prosessia, niin en tiedä. Yllättäen muuten tuo FedExin puhelinpalvelu toimi toisin kuin tuossa kesällä.
Asianmukainen vientiselvitys oli minun toimesta FedExille toimitettu ennakkoon heti kun lähetysilmoitus minulle tuli. Seurannan status taisi olla koko prosessin jotain "maahantuojan selvitys vaaditaan".
 
Viime aikoina tullut tilattua paljon ulkomailta ja oma kokemukseni on, että normaaleissa (ei mitään erikois-expressejä tms.) on onnekasta, jos paketin jakelu Suomessa tapahtuu Postin toimesta. Lähes aina paketti on Suomeen saavuttuaan lähtenyt Postin kyytiin melkein samoin tein. Huonoin suoritus oli, kun paketin kulku Suomessa kesti pari päivää, mutta siinä oli viikonloppu pahimmoilleen välissä. Toimitusaika-arviot on pitäneet kutinsa lähes poikkeuksetta, ennakollinen viesti tulee ajallaan ja toimitusaikoja ja myös toimituspaikka on ollut helppo muuttaa. Yhtä hyvin on toiminut DHL:n kotitoimitukset.

Huonoin vaihtoehto on joka kerta Postnord, joka on toisinaan hidas ja toimitusaika-arviot vaihtelee ihmeellisesti jo paketin matkalla ollessakin, jopa useita kertoja toimituksen aikana. Firma ei itsekään tunnu tietävän missä paketti on milloinkin menossa. Esim. tulee viesti, että paketti saapuu päivänä x mutta lähetti on kolkuttelemassa ovella päivänä x-1. Tästä asetelmasta Postnord vs. Posti sai taas äsken oikein erinomaisen vertailun kun samasta tilauksesta osatoimituksen toi Posti ja osatoimituksen Postnord. Postin kanssa tiesi missä tavara on menossa ja koska saapuu. Postnordin kanssa koko homma oli ihan arpomista ja tosiaankin lähetti oli ovella päivää ennen kuin mitä tekstarin perusteella piti olla.
 
Videotykki kävi UK:ssa takuuhuollossa. Nyt ollut viikon odottamassa tullausta.

Tuo status on niin hämäävä, että soitin DHL:lle, että onko kaikki OK ja odottaako joltain taholta lisätietoja. Sanoivat, että kaikki OK ja odottaa tullauslupaa.

Onkohan tuollainen viikko ihan normia?
Selvisi. Paketti siis meni DHL:n tullausprosessiin 18.9., vastasin tullauslupakyselyyn jo 17.9. Nyt 27.9. selvisi, että DHL:llä inhimillinen erehdys ja oli jäänyt laittamatta eteenpäin Tullille tms.

Viikon sisällä soitin kaksi kertaa DHL:lle, molemmilla kerroilla sanottiin että olen toimittanut kaikki tiedot. Soittelin viikolla myös Tullille ja sieltä tänään selvisi, että ei löydy mitään tietoja toimituksesta. Kolmannella soitolla DHL:lle vihdoin huomasivat, että homma roikkuu heillä.

Ihme säätöä. Ihmettelen myös miksei asiakaspalvelu voinut huomata heidän virhettään heti ensimmäisillä soittokerroilla.
 
Puhelinta olen tilaamassa Saksasta. Puhelimen litium-akku karsii muutaman kuriirifirman vaihtoehdoista.

FedExillä rahta olisi Suomeen 31 euroa ja DPD kuriirilla taas 11 euroa kalliimpi.

Tilaanko suosiolla DPD firman rahdilla kympin kalliimmalla hinnalla? Eli onko tuo FedEx edelleen kuriirifirma, josta kannattaa pysyä äärimmäisen kaukana jos tilatat tavarat on tarkoitus saadakkin perille esimerkiksi alle viikossa?
 
Puhelinta olen tilaamassa Saksasta. Puhelimen litium-akku karsii muutaman kuriirifirman vaihtoehdoista.

FedExillä rahta olisi Suomeen 31 euroa ja DPD kuriirilla taas 11 euroa kalliimpi.

Tilaanko suosiolla DPD firman rahdilla kympin kalliimmalla hinnalla? Eli onko tuo FedEx edelleen kuriirifirma, josta kannattaa pysyä äärimmäisen kaukana jos tilatat tavarat on tarkoitus saadakkin perille esimerkiksi alle viikossa?
Fedexin ongelmat taisivat liittyä tullaukseen, joten ei pitäisi olla ongelma Saksasta? Mutta itselläni ei viimeaikaisia kokemuksia. Noutopisteitä tuolla firmalla ollut perinteisesti huonosti.

DPD Saksasta kestänee sen viikon verran jos ei PostNord säädä paljoa Suomen päässä. Riippunee myös tarkasta pakettituotteesta.
 
UPS paketilla mennyt nyt 3 viikkoa Kiinasta Suomeen. Ilmeisesti ei ainakaan edullisella vaihtoehdolla kovin nopeasti tavara liiku nyt.
 
On nää kyllä parhaimmillaan nopeita. Tilasin keskiviikkona illalla klo 19:20 Ipadin+suojakuoren ja airpodit applelta. Perjantaiksi lupaili toimitusta ja vähän epäilin, kun eilen torstaina illalla ei ollut vielä paketti saapunut DHL:n käsiin. No äsken katsoin tilannetta:

Friday
01. October 2021
  • 11:16 Local time | With delivery courier HELSINKI - FINLAND
    1 Piece ID
Friday
01. October 2021
  • 09:44 Local time | Arrived at Sort Facility HELSINKI - FINLANDHELSINKI - FINLAND
    1 Piece ID
  • 04:52 Local time | Departed Facility in LEIPZIG - GERMANYLEIPZIG - GERMANY
    1 Piece ID
  • 04:51 Local time | Transferred through LEIPZIG - GERMANYLEIPZIG - GERMANY
    1 Piece ID
  • 00:37 Local time | Departed Facility in BRUSSELS - BELGIUMBRUSSELS - BELGIUM
    1 Piece ID

Thursday
30. September 2021
  • 20:26 Local time | Processed at BRUSSELS - BELGIUMBRUSSELS - BELGIUM
    1 Piece ID
  • 15:58 Local time | Shipper has generated a shipment label, but the shipment has not yet been handed over to DHLEINDHOVEN - NETHERLANDS, THE
Ei tossa näköjään kauaa nokka tuhise, kun vain on prosessit kunnossa ja pikatilauksella mennään.
 
Screenshot_20211001-144815.jpg


UPS paketti, jonka toimitusosoite on Espoossa näyttäisi olevan menossa Tampereelle. Mikä homma, onko muilla ollut samanlaista? ja mitä on lopulta käynyt?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 809
Viestejä
4 558 270
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
Erästäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom