Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Odota muutama viikko niin saat paketin.Oma paketti jumissa Fedexillä.. Tilana näkyy "Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan".
Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä? Pari päivää ollut tuo tilana. Ja 2 päivää sitten maksoin tulli.fin kautta verot.
Fedexillä aina vain jumittaa, eli puhelimella ei pääse läpi.
Pitääkö tässä vain odotella? Mitään viestiä/ohjetta ei Fedexiltä ole tullut.
Muutako tässä ei ole tehtävissä? Pitääkö tullauspäätös tms toimittaa Fedexille?Odota muutama viikko niin saat paketin.
Mitenköhän toi UPS Express ei anna syöttää ovikoodia? Eli harmaana nettisivulla, mutta "jättää ulko-ovelle" vaihtoehto on aktiivinen? Ei myöskään tullut tekstiviestiä tästä
Mulle tulossa kaksi pakettia Kiinasta - toinen TNT ja DHL. Molemmat jumissa Shanghaissa eilis aamusta. Mikähän siellä on kun molempiin vaikuttaa? Molemmissa vieläkin luvatut toimitusaika-arviot.
Ei noissa mitään erikoista ole.UPS on näköjään alkanut säveltää seurantatietojaan - tai sitten heillä on käytössään aikakone...
Katsoin tänä aamuna klo 5:36 Saksan Amazonin seurannasta pakettini tilannetta. Sen mukaan paketti oli lähtenyt Herneestä klo 3:14 ja saapunut Hampuriin klo 8:00 ja jatkanut kulkuaan klo 9:00.
![]()
Omien kokemuksien mukaan tuossa tulee Postin takia vähintään 2 päivän viivästys toimitukseen, mahdollisesti enemmänkin varsinkin jos on tulossa kotiovelle eikä postitoimipaikkaan. Tuo siis yleisesti kokemuksena minkä tahansa paketin siirtymisessä miltä tahansa kuriirilta Postin haltuun.UPS on näköjään alkanut dumpata UPS Express Saver -pakettejaan Postin kuljetettavaksi.
Keskiviikkona Hollannista lähetetty paketti oli alun perin arvioitu UPS:n seurannassa saapuvaksi seuraavana päivänä eli torstaina, kuten UPS Express Saver -tuoteselosteessa lukee (eli Euroopan sisällä toimitus perille seuraavan päivän loppuun mennessä).
Torstaina UPS:n seurannan ylälaitaan ilmestyi teksti: "Paikallinen postitoimisto suorittaa lopullisen toimituksen", joka kuulosti erikoiselta. Ajattelin sen olevan joku käännöskukkanen, ja tarkoittavan sitä, että paketti olisi päätymässä UPS Access Pointtiin noudettavaksi.
Paketti ilmestyi tämän jälkeen Postin seurantaan UPS:n seurantanumerolla, niin että OmaPostissa näkyy lähettäjänä alkuperäisen lähettäjän sijaan UPS Finland Oy. Postin seurannassa lukee palveluna: "Posti Express-paketti Samana Päivänä 00". No ajattelin, että kai se sieltä tulee, kun oli kerran rekisteröity kuljetettavaksi skannauksen kera ja samana päivanä piti edelleen tulla. Eipä tullut.
Perjantaina UPS:n seurantaan oli arvioitu saapumisajankohta muuttunut tekstiksi: "Tarkista aikataulun mukainen toimitus myöhemmin". Ajattelin, että ehkä Posti saa samana päivänä perille kuljetettavan sentään seuraavana päivänä toimitetuksi. No eipä saanut. Ei mitään päivitystä seurantaan koko päivän aikana.
No, katsellaan kuinka pahasti Posti saa tämän yhden päivän kuljetuksen mokattua... jää nähtäväksi.
Tämä kuitenkin varoituksena, että UPS Express Saveria ei näköjään kannata enää todellakaan käyttää, jos haluaa paketin nopeasti perille ilman Postin sekoilua. Tuntuu suorastaan petolliselta, että joku maksaa UPS:ille korkean hinnan siitä, että paketti tulisi luotettavasti perille, mutta sitten luottamus petetään dumppaamalla paketti ala-arvoisimmalle kuljetuspalvelulle hoidettavaksi.
Täytyy varmaan reklamoida UPS:lle sitten kun on nähnyt kuinka pahasti Posti vielä sekoilee tämän kanssa.
Ei ole riskiä ellei ole erikseen mainittu että jotain kuluja tulee. DHL kertoo mahdollisen palvelumaksun ennen tullaustoimeksiantoa.DHL:lta tuli viesti, että tuote pitää tullata. Luki vielä, että tästä ei tule lisäkuluja.
Onko tässä nyt silti joku riski jos antaa DHL:n hoitaa tullauksen, että tuleekin joku 20-40€ palvelumaksu?
Tilaus on briteistä tehty viime vuoden puolella, mutta lähettäjä kyllä lupasi hoitaa kaikki tullimaksut.
Uudesta en tiedä, mutta tapa kusettaa kyllä.Myyn läppäriä ja ostaja haluaisi maksaa tällaisella PostNordin palvelulla johon hän maksaisi tuotteen ja rahdin. Saisin linkin mistä saan rahani ja kuriiri noutaisi läppärin. En ole kuullutkaan moisesta, onko tämä joku uusi tapa kusettaa?
![]()
Miten toimitus toimii
Säännöt pakettien lähettämiseen ja vastaanottamiseen PostNordin virallisen palvelun kautta, tältä sivulta löydät säännöt pakettien lähettämiseen ja vastaanotta.postnord.fi-online.info
Tuohan on ihan väärästä osoitteesta fi-online.info, vaikka yllättävänkin hyvän näköiset sivut ovat jaksaneet vääntää.Myyn läppäriä ja ostaja haluaisi maksaa tällaisella PostNordin palvelulla johon hän maksaisi tuotteen ja rahdin. Saisin linkin mistä saan rahani ja kuriiri noutaisi läppärin. En ole kuullutkaan moisesta, onko tämä joku uusi tapa kusettaa?
![]()
Miten toimitus toimii
Säännöt pakettien lähettämiseen ja vastaanottamiseen PostNordin virallisen palvelun kautta, tältä sivulta löydät säännöt pakettien lähettämiseen ja vastaanotta.postnord.fi-online.info
Juu, vahvasti huijaukselta haiskahtaa, ainakin tuon osoitteen kannalta. Kannattaa varulta raportoida tuo kyberturvallisuuskeskukselle ja Postnordille niin ainakin tieto menee eteenpäin (ja tieto myös siitä jos tuo jotenkin sattuukin olemaan ihan legit-juttu).
Aika vahvasti veikkasinkin että huijaus tuo on mutta tuli vaan mieleen että aikanaan meidän duunin työterveysfirma lähetti jonkun kyselyn jostakin ihme osoittesta ja sitten ihmettelivät kun juuri kukaan ei siihen vastannut. Itsekään en siihen vastannut kun kyselyn osoitteessa ei ollut edes missään kohdassa mainittu työterveysfirman tai minkään tunnetun kyselyfirman osoitetta/nimeä joten tottakai ensimmäinen oletus on että linkki on kusetus. Tosin, sitten muutaman viikon päästä työterveyshoitaja soitti kiukkuisena miksen ollut vastannut ennakkotietokyselyyn ja varannut määräaikaistarkastusaikaa. Tuli kyllä sanottua jokunen valittu sana tuosta kyselyn toteutuksesta...Ei ole todellakaan mikään legit-juttu, puhtaasta scammista on kyse.
Saattaa olla venäläis-krimikset asialla, koska domain on rekisteröity venäläisen domainvälittäjän kautta. Juuri muuta tietoa tuosta ei irtoakaan (Cloudflare piilottaa, missä saitti on hostattu jne).
Joo noi on tosiaan kusetuksia, aika paljon näkynyt noita "kuriiri noutaa paketin sulta" tyyppisiä kusetuksia Torissa ja FB:ssä.Myyn läppäriä ja ostaja haluaisi maksaa tällaisella PostNordin palvelulla johon hän maksaisi tuotteen ja rahdin. Saisin linkin mistä saan rahani ja kuriiri noutaisi läppärin. En ole kuullutkaan moisesta, onko tämä joku uusi tapa kusettaa?
![]()
Miten toimitus toimii
Säännöt pakettien lähettämiseen ja vastaanottamiseen PostNordin virallisen palvelun kautta, tältä sivulta löydät säännöt pakettien lähettämiseen ja vastaanotta.postnord.fi-online.info
En pysty yhtään auttamaan tilanteeseesi, mutta sen osaan sanoa että Ups on perseestä. Jos on mahdollisuus käyttää mitä tahansa muuta kuljetuspalvelua niin käytä sitä. Omalla kohdalla yksikään kotiovelle tilattu tilaus ei ole tullut ovelle, vaikka on ollut paketin päällä ovikoodit ja puhelinnumerot. Ja toi Ups:n asiakaspalvelu on naurettavinta paskaa mitä asiakaspalveluna olen joutunu olemaan yhteydessä. Siellä ei tiedetä mistään mitään ja ei pystytä vaikuttamaan siihen missä se paketti loppujen lopuks liikkuu.Ja....eihän se paketti tule. Se ei vaan tule. Paketti uudelleenaikataulutettiin keskiviikkona perjantaille, mutta nyt status muuttuikin "tarkasta toimitusaikataulu myöhemmin". Soitin aspaan..ja Aspa sanoo että voi olla silti että tulee vielä illan tunteina..mutta sivulla lukee juuri nyt, että paketti on matkalla Helsingin UPS varastolle.
Suomen aspaa ei saa kiinni kuin meilillä ja sieltä pahoitellaan toki tilannetta puuttumatta siihen. Soitot menee Intiaan tai mikä lie ja eivät tiedä missä paketti aidosti Suomen päässä on. Miten tämä nyt näin saatanan hankalaa on.
En pysty yhtään auttamaan tilanteeseesi, mutta sen osaan sanoa että Ups on perseestä. Jos on mahdollisuus käyttää mitä tahansa muuta kuljetuspalvelua niin käytä sitä. Omalla kohdalla yksikään kotiovelle tilattu tilaus ei ole tullut ovelle, vaikka on ollut paketin päällä ovikoodit ja puhelinnumerot. Ja toi Ups:n asiakaspalvelu on naurettavinta paskaa mitä asiakaspalveluna olen joutunu olemaan yhteydessä. Siellä ei tiedetä mistään mitään ja ei pystytä vaikuttamaan siihen missä se paketti loppujen lopuks liikkuu.
Onneksi itse asuu uudellamaalla ja sellaisessa paikassa että useammankin kuriirin konttori on kohtalaisen matkan päässä. Monesti kun nuo toimitukset ovat ruvenneet tökkimään niin on tullut haettua paketteja ihan suoraan kyseisten puljujen "hubeista". On kyllä melkoisen uskomatonta kuinka hankalaa noiden pakettien toimitus välillä on, monesti on muka oltu toimittamassa mutta kukaan ei ole kyllä käynyt ovella tai sitten ei osata edes ovikelloa käyttää kun kuitenkin monesti on sattunut olemaan kotona koko toimituspäivän ajan.Joo mä olen aina saanut UPS:ltä paketit ajoissa kotiovelle eikä mitään ongelmia ole ollut. Nyt on ensimmäinen kerta, mutta hyvin sulaa luottamus kuriiria kohtaan. Asiakaspalvelukokemus on myös uskomaton ja sen voi jokainen kokeilla itse jos haluaa, soittamalla asiakaspalvelunumeroon. En ole ikinä kuullut näin montaa tiedotetta putkeen alavalintoineen. Lisäksi tiedotteen äänenvoimakkuus vaihtelee tallenteen perusteella.
Jokainen soitto menee englanninkieliseen tukeen ja he eivät näe yhtään sen enempää kuin asiakas pakettiseurantasivua kyttäämällä. Nyt laitoin Suomen puolen asiakaspalvelulle sähköpostia, että ottavat minuun maanantaina yhteyttä soittamalla, mikäli paketti ei ole toimitettuna. Tosin en pidättele hengitystä tuonkaan osalta.
Ehkäpä tässä voisi sen verran tuohtua, että reklamoin lähettäjälle ja miksen sitten samalla peruisi tilausta jota en ole ikinä saanut. Verkkokauppaostos kuitenkin, niin voivat keskenään sumplia tavaran palautuksen. Olisin tavarat toki halunnut, mutta sen verran paskaa toimintaa jo maksamalleni tavaralle. Toki kun tässä mielikuvitus lähtee laukkaamaan, niin vetääkö joku melkoisen arvokkaan paketin välistä ja paketti jää loopittamaan ikuiseen kierteeseen UPS:n järjestelmään.
Onneksi itse asuu uudellamaalla ja sellaisessa paikassa että useammankin kuriirin konttori on kohtalaisen matkan päässä. Monesti kun nuo toimitukset ovat ruvenneet tökkimään niin on tullut haettua paketteja ihan suoraan kyseisten puljujen "hubeista". On kyllä melkoisen uskomatonta kuinka hankalaa noiden pakettien toimitus välillä on, monesti on muka oltu toimittamassa mutta kukaan ei ole kyllä käynyt ovella tai sitten ei osata edes ovikelloa käyttää kun kuitenkin monesti on sattunut olemaan kotona koko toimituspäivän ajan.
Tuo seuranta näyttää epäilyttävästi siltä että asiakaspalvelija laittoi paketillesi jonkun "mukautettu toimitus" -pyynnön jonka käsittely vain viivästytti pakettia lisää useammalla päivälläMiten paketin voi käydä hakemassa, ja voiko niin tehdä UPS:llä. Minäkin asun etelässä ja voin käydä hakemassa jos eivät osaa kotiin tuoda.
Katsokaa tätä lokia:
![]()
"Olemme saaneet vastaanott..." -viesti syntyi siitä, kun valitin aspalle että paketti ei liiku mihinkään. Nyt paketti olevinaan kuljetuksessa, mutta etusivulla:
![]()
Mistä tietää missä tuo paketti on? Ja voiko tosiaan UPS:ltä hakea.
Kannattaa koittaa jos pääsee lähimmän UPS:n toimipisteen aspaan läpi ja pyytää että ottavat paketin haltuunsa ja haet heidän konttorilta. Tai sitten jos on ihan lähellä niin käyt vaan heidän konttorilla asiakaspalvelupisteessä selittämässä asian että haluat noutaa sieltä. Joskus rupeavat mussuttamaan että pitäisi ensin olla yksi toimitusyritys mutta asiallisesti vaan sanoo vastaan että haluat vaihtaa noutopaikaksi heidän toimipisteen niin asia pitäisi hoitua, riippuu vähän aspahenkilöstä.Miten paketin voi käydä hakemassa, ja voiko niin tehdä UPS:llä. Minäkin asun etelässä ja voin käydä hakemassa jos eivät osaa kotiin tuoda.
Katsokaa tätä lokia:
![]()
"Olemme saaneet vastaanott..." -viesti syntyi siitä, kun valitin aspalle että paketti ei liiku mihinkään. Nyt paketti olevinaan kuljetuksessa, mutta etusivulla:
![]()
Mistä tietää missä tuo paketti on? Ja voiko tosiaan UPS:ltä hakea.
Jos ei ole hirveän byrokraattinen ja/tai suuri työpaikka niin helpoin tilata sinne, itse otan yleensä aina duuniin paketit jos eivät tule noutopisteeseen. En ole oikein kotitoimitusten viehätystä itse ikinä ymmärtänyt, kun se huomattavasti helpompaa yleensä hakea itse jostain kuin päivystää kotona, ihan sama mikä firma toimittaa.Kannattaa koittaa jos pääsee lähimmän UPS:n toimipisteen aspaan läpi ja pyytää että ottavat paketin haltuunsa ja haet heidän konttorilta. Tai sitten jos on ihan lähellä niin käyt vaan heidän konttorilla asiakaspalvelupisteessä selittämässä asian että haluat noutaa sieltä. Joskus rupeavat mussuttamaan että pitäisi ensin olla yksi toimitusyritys mutta asiallisesti vaan sanoo vastaan että haluat vaihtaa noutopaikaksi heidän toimipisteen niin asia pitäisi hoitua, riippuu vähän aspahenkilöstä.
Kaveri on siirtänyt jo homman nextille levelille kun ajelee Vantaan UPS:n ohi melkein joka päivä, tilaa jo paketit suoraan sinne UPS:n konttorille omalla nimellään ja käy hakemassa ohi ajaessaan.
Juu, niin harvoin itselle nykyään tulee noita UPS/DHL/Fedex/vastaavia toimituksia että olin jo unohtanut tuon firmaan tilaamisen. Itsekin sitä aikanaan käytin mutta nyt on varastomies firmalla vaihtunut niin pitää varmaan käydä uuden kaverin kanssa kaljalla niin homma varmaan toimii jatkossakinJos ei ole hirveän byrokraattinen ja/tai suuri työpaikka niin helpoin tilata sinne, itse otan yleensä aina duuniin paketit jos eivät tule noutopisteeseen. En ole oikein kotitoimitusten viehätystä itse ikinä ymmärtänyt, kun se huomattavasti helpompaa yleensä hakea itse jostain kuin päivystää kotona, ihan sama mikä firma toimittaa.
Tosin eikös UPS:kin saa nuo nykyään noutopisteeseen, jos ei suoraan niin ekan jakeluyrityksen jälkeen, vaikka olisi ollut alunperin ovitoimitus? Muistaakseni ainakin joku tämmöinen vaihtoehto oli kun joskus vahingossa tilasin heillä kotiin kun en tiennyt toimitustapaa. DHL on aikakin tuota muutosta tarjonnut, samoin GLS ja Postikin tuota yleensä tekstarilla ehdottaa jos paketti on heidän kauttaan tulossa ovelle (tosin Posti nyt vie joka tapauksessa epäonnistuneen jälkeen noudettavaksi ja hyvä niin).
Melkein vuoden vanha postaus, mutta muistatko miten lähetys meni Dachserin kanssa? Minulle olisi tulossa työtuoli Saksasta tuon rahtifirman kautta ja tämä on ensimmäinen kerta kun törmään tähän firmaan.Onko kellään tullut eteen DACHSER logistiikkayhtiötä? Olisi tulossa paketti näiden kyydissä Saksasta, 24h sitten lähettty mutta vielä ei näy ainakaan dachserin seurannassa mitään. Siirtynee varmaan Postille sitten kun suomeen saapuu?
joo itselle tuli kanssa tuoli ja ihan hyvin tuo meni. Eihän se mikään maailman nopein ole kun tulee rahtina. Kuski sitten soitteli yhtenä päivänä että olisi tuomassa pakettia ja olenko kotona.Melkein vuoden vanha postaus, mutta muistatko miten lähetys meni Dachserin kanssa? Minulle olisi tulossa työtuoli Saksasta tuon rahtifirman kautta ja tämä on ensimmäinen kerta kun törmään tähän firmaan.
Mulle tuli viime viikolla paketti. Edellisenä päivänä tuli maili missä kyseltiin milloin voi tuoda ma-pe 8-16. Ja seuraavana tuli eli ihan OK. Paketin tulosta en ollut tietoinen, joten toimitusajasta ei tietoa.Melkein vuoden vanha postaus, mutta muistatko miten lähetys meni Dachserin kanssa? Minulle olisi tulossa työtuoli Saksasta tuon rahtifirman kautta ja tämä on ensimmäinen kerta kun törmään tähän firmaan.
Juu GLS EuroBusinessParcel on maantiekuljetuspalvelu. Koldingista kestää kaksi päivää Suomeen ja siirtyy sitten Postille.Ei mikään nopein kuljetus tuolla GLS:llä. Lienee sanomattakin selvää, ettei ole paketti tällä viikolla pirkanmaalla. Varsinkin jos paketti vielä turussa siirtyy armoitetun palvelulaitoksemme postin kuljetukseen.
![]()
Toi on kyl suorastaan kusipäistä toimintaa noilta firmoilta. Tapahtunu samaa monesti.FedEx teki taas oharit, seurantaan leimaus "Asiakas ei ollut paikalla". Olen ollut koko päivän parin metrin päässä ulko-ovesta etätöissä, kun odotin tuota lähetystä ja Fedex-ninjaa. Soitto aspaan aiheutti sitten jo suonen katkeamisen otsassa, kun sieltä aletaan innokkaana valehtelemaan miten kuski on varmasti soittanut ennen toimitusta. No ei tasan ole soittanut. Lähetyksen pysäytys ei myöskään onnistu tälle päivälle enää terminaaliin ja eikä tuntunut onnistuvan huomisellakaan, koska "käsittelyprosessit".
Mulla oli tavaraa lainassa UK:ssa ja palautuessaan hki-vantaalle kesti 4 arkipäivää ennen kuin paketti liikahti eteenpäin. Kerkesin tosin pari kertaa soittamaan välissä FedExille kyselläkseni tilannetta. Nopeuttiko prosessia, niin en tiedä. Yllättäen muuten tuo FedExin puhelinpalvelu toimi toisin kuin tuossa kesällä.Videotykki kävi UK:ssa takuuhuollossa. Nyt ollut viikon odottamassa tullausta.
Tuo status on niin hämäävä, että soitin DHL:lle, että onko kaikki OK ja odottaako joltain taholta lisätietoja. Sanoivat, että kaikki OK ja odottaa tullauslupaa.
Onkohan tuollainen viikko ihan normia?
Selvisi. Paketti siis meni DHL:n tullausprosessiin 18.9., vastasin tullauslupakyselyyn jo 17.9. Nyt 27.9. selvisi, että DHL:llä inhimillinen erehdys ja oli jäänyt laittamatta eteenpäin Tullille tms.Videotykki kävi UK:ssa takuuhuollossa. Nyt ollut viikon odottamassa tullausta.
Tuo status on niin hämäävä, että soitin DHL:lle, että onko kaikki OK ja odottaako joltain taholta lisätietoja. Sanoivat, että kaikki OK ja odottaa tullauslupaa.
Onkohan tuollainen viikko ihan normia?
Fedexin ongelmat taisivat liittyä tullaukseen, joten ei pitäisi olla ongelma Saksasta? Mutta itselläni ei viimeaikaisia kokemuksia. Noutopisteitä tuolla firmalla ollut perinteisesti huonosti.Puhelinta olen tilaamassa Saksasta. Puhelimen litium-akku karsii muutaman kuriirifirman vaihtoehdoista.
FedExillä rahta olisi Suomeen 31 euroa ja DPD kuriirilla taas 11 euroa kalliimpi.
Tilaanko suosiolla DPD firman rahdilla kympin kalliimmalla hinnalla? Eli onko tuo FedEx edelleen kuriirifirma, josta kannattaa pysyä äärimmäisen kaukana jos tilatat tavarat on tarkoitus saadakkin perille esimerkiksi alle viikossa?
Asun Oulussa ja käytännössä aina tuo tulee seurantaan ja paketti tulee yleensä siitä seuraavana päivänä. Epäilen, että se voi olla joku niiden sisäinen juttu. Tuskin se nyt 5 minuutissa kuitenkaan sinne Tampereelle asti oikeasti ehtii.UPS paketti, jonka toimitusosoite on Espoossa näyttäisi olevan menossa Tampereelle. Mikä homma, onko muilla ollut samanlaista? ja mitä on lopulta käynyt?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.