Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 259
Onko oikeasti veloitettukin itsetullauksesta? Veikkaan että tuo on vain epämääräisesti muotoiltu, ja oikeasti tuo palvelumaksu kuuluu otsikon "Palvelutullaus" alle, eli ei veloitettaisi itsetullauksesta.
Lopullista totuutta saa vielä odottaa hetken, paketti on matkalla vielä. Tuon ukaasin muotoilun perusteella kuitenkin mielestäni voivat sen laskun kirjoittaa. Mielelläni olisin kuitenkin väärässä.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
Pistämpä jakoon oman seurantahistorian jos jotakuta kiinnostaa kuinka paljon FedExiä pitää tällä hetkellä odotella. Tullauksen tein itse eikä muita ongelmia ole ollut kuin tuo odottelu Vantaalla. Laitoin myös verkkosivun lomakkeella heille viestin mutta siihen ei tullut vastausta ja lähettäjä on ollut Amerikan päässä FedExiin yhteydessä ja lupasivat silloin viime viikolle toimitusta. Eipä ole näkynyt. En ole hetkeen sen kummemmin jaksanut heitä pommittaa kun tuolla nyt ei varsinaisesti ole kiire, pääasia vain että joskus tulee ehjänä perille. Tällä hetkellä arvioitu toimitusaika on siis ”Pending”.
Siis 6 viikkoa seisonut jo? Ei jumaliste tuota voi ymmärtää millään. Mulla meinas mennä hermot jo siihen, kun kerran kiinanpaketti seisoi 5 päivää vantaalla :D
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
Siis 6 viikkoa seisonut jo? Ei jumaliste tuota voi ymmärtää millään. Mulla meinas mennä hermot jo siihen, kun kerran kiinanpaketti seisoi 5 päivää vantaalla :D
Täällä on jo yli kuukauden verran seisonut mm auton korjaamiseen tarvittavaa elektroniikkaa sisältävä lasti vantaalla... Onneksi ei ole kriittinen vika...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
424
Juu, itse käytän sitä usein ebay-myynteihin tai tuotepalautuksiin (ellei ole esim. Postin kirje halvempi).

Kanadassa saattaa UPSilla lähetettäessä tulle vastaanottajalle korkeammat tullauskulut kuin mitä postipaketeissa, eli jos postipaketti ei ole merkittävästi kalliimpi niin varmaan sellaisena laittaisin - tosin UPS on todennäköisesti nopeampi. Jos tuote alle 3cm paksu niin valmiiksi maksettu Postin seurannallinen Expres-kuori on hieman halvempi (22€) kuin tuo UPS.

Mutta jos et ole luvannut mitään tiettyä postitustapaa niin toki UPS on ihan käypä - omissa myynneissäni Kanadaan UPS-paketeilla vastaanottajat ovat maksaneet tullit/verot mukisematta, mutta ne ovat kaikki olleet pikatoimituksia joista ostaja maksoi ekstraa.

Shipit osaa kyllä tulostaa commercial invoicen suoraan syöttämistäsi tiedoista eli sitä ei tarvitse itse laatia jos ei halua.
Ok, paljon kiitoksia näistä tiedoista. Tuotteiden pakkaus on n. 10x10x10cm joten tuossa Express kuoressa ei saa liikkeelle noita.

Sen verran pakko kysyä vielä tarkennusta että mitä dokumentteja täytyy laatia sekä tulostaa pakkukseen mukaan itse Shipit:n kautta pakettia lähetettäessä esim juuri Kanadaan? Miten esim nuo CN22 tai CN23 ym ilmoitukset? Tuotteiden myyntihinta n. 55€ eli tuo CN22 ilmeisesti ainakin luotava?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Sen verran pakko kysyä vielä tarkennusta että mitä dokumentteja täytyy laatia sekä tulostaa pakkukseen mukaan itse Shipit:n kautta pakettia lähetettäessä esim juuri Kanadaan? Miten esim nuo CN22 tai CN23 ym ilmoitukset? Tuotteiden myyntihinta n. 55€ eli tuo CN22 ilmeisesti ainakin luotava?
Shipitin kautta tulostuu kaikki tarvittava, eli itse tarvitsee vain lisätä allekirjoitukset. Jos kyseessä on Postin paketti niin silloin tulostuu CN23 ja Commercial Invoice, jos UPS-paketti niin silloin pelkkä Commercial Invoice. CN22 ja CN23 koskevat vain postilähetyksiä.

Postin Kanada-ohjeiden mukaan Commercial Invoice pitää olla 4 kappaleena ja UPS:n ohjeiden mukaan 3 kappaleena, mutta tämä ei ole tietääkseni niin tarkkaa vaan yhdelläkin menee oikeasti.

Lisäys vielä aiempaan: Jos tuote on alle 250g niin ihan tavallinen maksikirje Kanadaan olisi 13,10€, mutta siinä ei ole seurantaa eli jos vastaanottaja sanoo ettei tullut perille niin automaattisesti häviät casen.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 259
Ei siitä silti maksua tule, just eilen tullasin Kiinasta tulleen lähetyksen. En muista lukiko mulla samalla tavalla, mutta en usko, että veloittavat mitään.
Nyt tuli saapumistiedot paketista, että pääsisi tullausta tekemään ja viesti dhl:tä, että tullata tarttis. Mutta homma tyssää siihen, kun tullausta tehdessä kysytään "Myyjän IOSS-tunnus". Yritin tätä kysyä Iherbiltä, mutta se on kuulemma salaista tietoa, eivät voi sitä antaa. Ja sanovat vielä siellä, että mun ei pidä tehdä täällä päässä mitään, kaikki verot ja tullaukset ja kaikki muut mahdolliset kulut kuuluvat tuohon dhl sopimukseen, joka veloitettiin jos ostoskorissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
424
Shipitin kautta tulostuu kaikki tarvittava, eli itse tarvitsee vain lisätä allekirjoitukset. Jos kyseessä on Postin paketti niin silloin tulostuu CN23 ja Commercial Invoice, jos UPS-paketti niin silloin pelkkä Commercial Invoice. CN22 ja CN23 koskevat vain postilähetyksiä.

Postin Kanada-ohjeiden mukaan Commercial Invoice pitää olla 4 kappaleena ja UPS:n ohjeiden mukaan 3 kappaleena, mutta tämä ei ole tietääkseni niin tarkkaa vaan yhdelläkin menee oikeasti.

Lisäys vielä aiempaan: Jos tuote on alle 250g niin ihan tavallinen maksikirje Kanadaan olisi 13,10€, mutta siinä ei ole seurantaa eli jos vastaanottaja sanoo ettei tullut perille niin automaattisesti häviät casen.
Ok, suuret kiitokset näistä infoista. Täytyypä koittaa ostaa kuljetus ja saada paketit lähtöön. Tarramuovitaskuja pitää varmaan jostakin hommata noita kauppalaskuja varten että ne saa paketin ulkopinnalle kiinnitettyä!
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 259
Ok, suuret kiitokset näistä infoista. Täytyypä koittaa ostaa kuljetus ja saada paketit lähtöön. Tarramuovitaskuja pitää varmaan jostakin hommata noita kauppalaskuja varten että ne saa paketin ulkopinnalle kiinnitettyä!
Muutamalle paketille tasku on helpoiten minigrip pussi ja reunoista pakkausteipillä kiinni. Muuten pakkaustarvikkeet saa melko edullisesti (ja helposti jos ei ole yritystä itsellä) www.pakendikeskus.ee
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
424
Muutamalle paketille tasku on helpoiten minigrip pussi ja reunoista pakkausteipillä kiinni. Muuten pakkaustarvikkeet saa melko edullisesti (ja helposti jos ei ole yritystä itsellä) www.pakendikeskus.ee
Totta, minigrip pusseja löytyykin kotoa niin mennään sillä. Mitä muuten olet mieltä tuosta että hlötunnus pitää luovuttaa sähköpostilla vientiselvitystä varten UPS:lle? Mielestäni vähän outo näin vuonna 2021 kun jonnin verran nuo identiteettivarkaudet tapetilla, olisi edes jokin verkkopalvelu johon kirjaudutaan sähköpostin sijaan.
 
Liittynyt
10.07.2021
Viestejä
1
Erehdyin itsekin kokeilemaan FedExiä tilatessani romua, enkä odottanut että tilanne voisi ylipäätänsä olla niin huono, kuin miltä näyttää. Tullasin tavaran itse ja pääsin asiakaspalveluun aamulla läpi puhelimitse, jossa kuitattiin että sen pitäisi edetä itsekseen, ja että tieto valuisi heille Tullista. Asiakirjojen toimittamista ei siis ainakaan minun tapauksessani tarvittu. Kuulemma näkyy tilassa "Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan" siihen asti, että ehtivät purkaa sen Tullin jonosta tms. Jotenkin aivan käsittämätöntä, että nuo tilapäivitykset on jätetty google translate-suomeksi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
891
Itellä oli tulossa DHL paketti postin smart lokeroon. No DHL oli antanut oman spostinsa postille ja heille meni smart koodi. Ja DHL ei antanut sitä mulle. Mutta sain patekin lokerosta pienen selvittelyn jälkeen tai siis asiakasposti soitti vissiin pääpostiin saadakseen sen koodin.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 872
Nyt on kahdesti sovittu PostNordin kanssa että toimittavat tuotteen ensimmäisen postininja yrityksen jälkeen. Molemmilla kerroilla no show. Pakettia ei myöskään saa noutopisteeseen vaan ainoa tapa on suoraan kotiin. Liitty kai siihen että on alunperin DPD:n.

Miten voi olla noin paska firma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
103
Nyt on kahdesti sovittu PostNordin kanssa että toimittavat tuotteen ensimmäisen postininja yrityksen jälkeen. Molemmilla kerroilla no show. Pakettia ei myöskään saa noutopisteeseen vaan ainoa tapa on suoraan kotiin. Liitty kai siihen että on alunperin DPD:n.

Miten voi olla noin paska firma.
Itsellä samansuuntaiset fiilikset kyseisestä lafkasta. Sattumalta huomasin GPS-seurannasta että lähetti kävi kadun päässä kääntymässä jonka jälkeen seurantaan ilmestyi "Osoite on virheellinen". Seurantalinkin tmv. takaa löytyi kuitenkin palautekenttä johon iskin "*tanan laiska paska 1/5" palautetta ja kas kummaa lähetti ilmestyi takaisin hetken päästä hieman nöyrän oloisena. Tiedä sitten toimiko tuo palaute vai oliko vain sattumaa :D
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
Jaaha, eilen tuli tekstiviesti koskien tuota jo reippasti yli kuukauden reissussa ollutta fedex express pakettia ja ohjeet miten pyydän sille uuden toimituksen... No se niiden verkkosivu josta tuo pitäisi tehdä ei löydä minun lähetystä ja pyytää vain soittamaan samaan maksulliseen prkl puhelinnumeroon.
Seuranta kyllä löytää lähetyksen...

Lähettäjä onnistui saamaan FedEx:iltä vastauksen että oli kuulemma yritetty toimittaa kesäkuun alussa, mutta ketään ei ollut paikalla ja kuulemma olisi pitänyt olla lappukin jätettynä siitä... Eipä ole lappua ollut, itse olen ollut paikalla ja lisäksi samassa talossa toimii tuttavan yritys joka on aina arkena paikalla ja valppaana kuriirien suhteen.

Että sellaista...
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
735
Vielä viime viikolla DHL lähetykset tuli Englannista päivässä noudettavaks Tampereelle, tällä viikolla alkanut hidastelu. Päivässä tulee tänne hienosti mut sit Treen päässä kaks kolme päivää säätävät tullauksia (joidenka alvit ja tullit on hoidettu jo lähettäjän puolesta). Liekö sit ruuhkaa vai mikä. Viime viikolla vielä lupas et päivässä tulee, nyt arvioitu toimituspäivä menee heti 3-4 päivän päähän. Harmillisesti vielä maksanu tuosta Expressistä lisähintaa jotta kamat sais päivässä.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
24
Pari UPS:n pakettia tulossa...

Ensimmäistä pakettia oli yritetty toimittaa aamupäivällä kun olin kotona, status "Delivery attempted". Toista pakettia oli yritetty toimittaa tänään lähes samaan aikaan, taas "Delivery attempted".

Varmuudella voin sanoa ettei kukaan ole soittanut summeria tai ovikelloa koko aamupäivän aikana kumpanakaan päivänä. Puhelinkaan ei ole soinut. UPS:n asikaspalvelusta luvattiin laittaa palautetta kuskin esimiehelle ja pyyntö että toimittavat molemmat paketit minulle kotiin.

Nyt toista pakettia oli yritetty iltapäivällä toimittaa uudelleen (edelleen olin kotona), statuksena "Delivery attempted - Business closed".
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
343
Kauankohan DHL:llä kestää lähettää tiedot itsetullausta varten? Valitsin tietysti sen, koska heidän tullaaminen maksaa 20€ plus jotain prosenttia ja siinä sanottiin, että tiedot tulee sähköpostiin, kunhan paketti on saapunut maahan. Noh se on tullut keskiviikon ja torstain välisenä yönä tänne ja torstaina käynyt Helsingissä ja jatkanut Tampeereelle ja myös tullistatustakin on useampaan kertaan päivitetty, mutta edelleenkään tullaukseen tarvittavia tietoja ei ole tullut. Arvioitu toimitusaika on maanantaina, mutta ei kyllä siihen tule, jos ei pysty tullaamaan.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Kauankohan DHL:llä kestää lähettää tiedot itsetullausta varten? Valitsin tietysti sen, koska heidän tullaaminen maksaa 20€ plus jotain prosenttia ja siinä sanottiin, että tiedot tulee sähköpostiin, kunhan paketti on saapunut maahan. Noh se on tullut keskiviikon ja torstain välisenä yönä tänne ja torstaina käynyt Helsingissä ja jatkanut Tampeereelle ja myös tullistatustakin on useampaan kertaan päivitetty, mutta edelleenkään tullaukseen tarvittavia tietoja ei ole tullut. Arvioitu toimitusaika on maanantaina, mutta ei kyllä siihen tule, jos ei pysty tullaamaan.
Mulla muistaakseni nuo tiedot ovat tulleen paketin saavuttua Helsinkiin, joten luulisi että tossa vaiheessa olisi jo tullut. Omien kokemuksien mukaan tullauksen tehtyä tulee aika usein vielä samana päivänä iltajakeluun, jos ehtii aamulla tullata. Varmaan oltava aspaan yhteydessä, jos ei ala kuulumaan.
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
343
Mulla muistaakseni nuo tiedot ovat tulleen paketin saavuttua Helsinkiin, joten luulisi että tossa vaiheessa olisi jo tullut. Omien kokemuksien mukaan tullauksen tehtyä tulee aika usein vielä samana päivänä iltajakeluun, jos ehtii aamulla tullata. Varmaan oltava aspaan yhteydessä, jos ei ala kuulumaan.
Kiitos. Tämän tiedon pohjalta näin parhaimmaksi soittaa heti sinne aspaan ja siellä todettiin vain, että no ei ole lähetetty tietoja ei. Lupasi soittaa heti huolintaan, että laittavat ne tulemaan ja aika nopeasti ne tulivatkin sähköpostiin. Siirryin sitten heti tullin nettipalveluun hoitamaan asian pois alta niin "Lähetyksesi on matkalla, mutta sitä ei voi vielä tullata. Ole hyvä ja odota tietoa lähetyksen saapumisesta kuljetusyritykseltä. " Huoh. :facepalm: Toivottavasti ei mene kauan, että tieto välittyy tuonnekin.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Kiitos. Tämän tiedon pohjalta näin parhaimmaksi soittaa heti sinne aspaan ja siellä todettiin vain, että no ei ole lähetetty tietoja ei. Lupasi soittaa heti huolintaan, että laittavat ne tulemaan ja aika nopeasti ne tulivatkin sähköpostiin. Siirryin sitten heti tullin nettipalveluun hoitamaan asian pois alta niin "Lähetyksesi on matkalla, mutta sitä ei voi vielä tullata. Ole hyvä ja odota tietoa lähetyksen saapumisesta kuljetusyritykseltä. " Huoh. :facepalm: Toivottavasti ei mene kauan, että tieto välittyy tuonnekin.
Ton tullauksen kanssa tuntuu olevan aina säätöä. Varsinkin DHL:n lähetyksiä kun tullannut noilla ennakkotiedoilla, niin ei oo aina antanut valita sitä DHL Express-vaihtoehtoa. Niin jos käy niin valitset sen Muu kuljettaja-vaihtoehdon ja lähetät sit sen luovutuspäätöksen niiden huolintaan. Ei se onneksi oo lähetyksiä viivästyttänyt kun tuntuvat käsittelevän niitä maileja nopeasti.
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
343
Ton tullauksen kanssa tuntuu olevan aina säätöä. Varsinkin DHL:n lähetyksiä kun tullannut noilla ennakkotiedoilla, niin ei oo aina antanut valita sitä DHL Express-vaihtoehtoa. Niin jos käy niin valitset sen Muu kuljettaja-vaihtoehdon ja lähetät sit sen luovutuspäätöksen niiden huolintaan. Ei se onneksi oo lähetyksiä viivästyttänyt kun tuntuvat käsittelevän niitä maileja nopeasti.
Soitin sinne aspaan ja niin nekin neuvoivat ja pääsin eteenpäin. Nyt tosin sitten selvisi se syy, miksi sitä sähköpostia ei ollut tullaustiedoista tullut, kun MRN-numero puuttuu kokonaan. En siis päässyt seuraavaa vaihetta edemmäs ilman kolmatta yhteydenottoa DHL:n aspaan. Kolmas aspa ihmetteli, että ei niiden tullaustietojen olisi edes pitänyt ilman sitä numeroa lähteä, mutta joo.... Lupasi sen nyt laittaa taas sähköpostiin.

edit: Kysyin muuten aspasta, että jos tullaan muu kuljettajana niin aspa sanoi iloisesti, että ei tarvitse itse lähetellä mitään, kyllä se tieto tullilta heille siitä huolimatta tulee. Sitä odotellessa...
 
Liittynyt
18.07.2019
Viestejä
17
Itsellänikin on Fedexin lähetys Taiwanilta ollut jumissa Vantaalla kuukauden verran. Viimeisin päivitys 6.7. (Kuljetettavana: Asiakirjat saatavilla muulle kuin FedExin tulliselvittäjälle).

Maksoin onneksi Paypalilla, joten pitää pian laittaa valitus Paypalin kautta. On tosin harmillista, jos lähetyksen hyvitys lankeaa lähettäjän/myyjän eikä Fedexin maksettavaksi.

Toinen vaihtoehto olisi ilmeisesti ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja tehdä valitus. Kuluttaja-asiamies voisi ajaa tätä ryhmävalituksena. Kyseinen yritys lienee kuitenkin FedEx Express Europe (NL), jolloin pitäisikin siis ottaa yhteyttä ECC:hen kotimaisen kuluttajaneuvonnan sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4
Minun Fedexin paketti oli itseasiassa jumissa Postnordilla. Fedexin seuranta näytti "Odottava" ja "Luovutettu valtuutetulle asiamiehelle lopullista toimitusta varten". Kävin Fedexin pisteellä Vantaalla Tullimiehentiellä ja sain sieltä tiedon että paketti alihankkijalla Postnordilla, joka hoitaa Fedexin kotiinkuljetukset tietyillä Vantaan alueilla. Seuraavaksi ajoin Postnordille Osumakujalle josta paketti löytyi ja luovuttivat sen.

Mielenkiintoisesti paketin päällä oli Postnordin tarra jonka mukaan yritetty kotiintoimitusta 12.7, mutta ketään ei mukamas ole tavoitettu, vaikka olin koko päivän kotona. Jostain syystä Postnord ei ole myöskään yrittänyt uudelleentoimistusta vaan paketti jäänyt jumittamaan heille.

Eli tässä tapauksessa syypää hidasteluun ei ollut Fedex vaan Postnord. Fedexiltä tuo paketti oli mennyt Postnordille jo samana päivänä kuin saapunut Suomeen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Todella harmillinen kyllä tuo Fedexin tilanne. Etenkin kun on liikkeitä, jotka ei suostu muualla kun Fedexillä toimittamaan, vaikka maksaisin. Toivottavasti koko Suomen sivupiste lakkautetaan, tai ne saavat jonkun ryhtiliikkeen sinne, ei tollasen firman olemassaolosta oo kun haittaa täällä Suomessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Minun Fedexin paketti oli itseasiassa jumissa Postnordilla. Fedexin seuranta näytti "Odottava" ja "Luovutettu valtuutetulle asiamiehelle lopullista toimitusta varten". Kävin Fedexin pisteellä Vantaalla Tullimiehentiellä ja sain sieltä tiedon että paketti alihankkijalla Postnordilla, joka hoitaa Fedexin kotiinkuljetukset tietyillä Vantaan alueilla. Seuraavaksi ajoin Postnordille Osumakujalle josta paketti löytyi ja luovuttivat sen.

Mielenkiintoisesti paketin päällä oli Postnordin tarra jonka mukaan yritetty kotiintoimitusta 12.7, mutta ketään ei mukamas ole tavoitettu, vaikka olin koko päivän kotona. Jostain syystä Postnord ei ole myöskään yrittänyt uudelleentoimistusta vaan paketti jäänyt jumittamaan heille.

Eli tässä tapauksessa syypää hidasteluun ei ollut Fedex vaan Postnord. Fedexiltä tuo paketti oli mennyt Postnordille jo samana päivänä kuin saapunut Suomeen.
Täälläpäin on kanssa tuo PostNord sellainen postininja ettei tosikaan välillä. Monta kertaa olen ollut kotona ja on väitetty että on yritetty toimittaa ja sitten on paketti lingottu jonnekin noutopisteeseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
PostNord ei kokeile kuin kerran kotitoimitusta, jonka jälkeen se palautuu terminaaliin. Minullakin on paketti jumissa terminaalissa, johon ei saa mennä noutamaan ennenkuin asiakaspalvelu vastaa, että ok. Luonnollisesti asiakaspalvelu ei ole vastannut mitään, mutta ihan sama, jos menee takaisin Puolaan se paketti niin menkööt, tiedän jatkossa tilata jostain toisesta paikasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Todella harmillinen kyllä tuo Fedexin tilanne. Etenkin kun on liikkeitä, jotka ei suostu muualla kun Fedexillä toimittamaan, vaikka maksaisin. Toivottavasti koko Suomen sivupiste lakkautetaan, tai ne saavat jonkun ryhtiliikkeen sinne, ei tollasen firman olemassaolosta oo kun haittaa täällä Suomessa.
Sellainen lisähuomio, että jos Fedexillä tulee EU:n alueelta sisältä (eli ei tarvitse tullata/maksaa ALV jne.), niin ei ole itselläni ainakaan ollut mitään ongelmia edes viime aikoina. Juuri maanantaina saapui yksi Fedexin paketti aamusta Turkuun, ja ilitapäivästä oli kotiovella Jyväskylässä.

Ohjautuuko tuonne Vantaan mustaan aukkoon näitä EU:n sisäisiä paketteja/onko jollain semmoisia siellä jumissa, vai onko tuolla pelkästään tullattavia paketteja?
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Sellainen lisähuomio, että jos Fedexillä tulee EU:n alueelta sisältä (eli ei tarvitse tullata/maksaa ALV jne.), niin ei ole itselläni ainakaan ollut mitään ongelmia edes viime aikoina. Juuri maanantaina saapui yksi Fedexin paketti aamusta Turkuun, ja ilitapäivästä oli kotiovella Jyväskylässä.

Ohjautuuko tuonne Vantaan mustaan aukkoon näitä EU:n sisäisiä paketteja/onko jollain semmoisia siellä jumissa, vai onko tuolla pelkästään tullattavia paketteja?
Toivotaan tosiaan näin. Tuli äsken Saksasta tilattua tavaraa, huomasin että kuljetustapana on Fedex ja nimenomaan valitsin sen takia normaalin postin. Laittoivat perkele silti Fedexillä tulemaan. Saa nähdä miten käy.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
189
Kysytääs täälläkin oikeassa ketjussa.. Eli onko kokemuksia UPS:n kadottamista paketeista? Löytääkö ne ikinä niitä? Oma pakettini on ollut nyt kohta 2 viikkoa kateissa. Kyseessä iso n. 100x50x50cm kokoinen paketti, ja painoa vähintään 12 kg. Arvokasta elektroniikkaa sisällä. Paketti lähetetty EU:n sisällä, katosi Suomessa, import scan tehty ja seurannassa lukee matkalla. UPS:n asiakaspalveluun olen ollut koko tämän ajan yhteydessä. Eivät edes aloita etsimään pakettia ennen kuin myyjä tekee reklamaatioilmoituksen. Myyjä väittää tehneensä ilmoituksen jo viikko sitten jonkun "agencyn" kautta. Mitään ei kuitenkaan UPS:n sivuilla näy. Tein itse sitten ilmoituksen perjantaina.
Mutta onko tosiaan kokemuksia, että UPS löytäisikin kadottamiaan paketteja?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Jepjep. Läppärin akku on odottanut Vantaan Fedexillä 15. kesäkuusta saakka, ja on siellä edelleen. Asiakaspalveluun ei saa mitään yhteyttä. Mitähän ihmettä tässä pitäisi tehdä, että saisi tuon paketin tuolta edes joskus ulos? Lähteä itse hakemaan se Oulusta saakka?
 
Liittynyt
01.02.2020
Viestejä
184
Jepjep. Läppärin akku on odottanut Vantaan Fedexillä 15. kesäkuusta saakka, ja on siellä edelleen. Asiakaspalveluun ei saa mitään yhteyttä. Mitähän ihmettä tässä pitäisi tehdä, että saisi tuon paketin tuolta edes joskus ulos? Lähteä itse hakemaan se Oulusta saakka?
Jos seurannan perusteella istuu vantaalla niin se voi olla missä päin suomea vaan. Itsellä luki "Vantaa, luovutettu lopullisen kuljetusyrityksen haltuun" tjsp viimeisenä merkintänä kun tuli ouluu
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Jos seurannan perusteella istuu vantaalla niin se voi olla missä päin suomea vaan. Itsellä luki "Vantaa, luovutettu lopullisen kuljetusyrityksen haltuun" tjsp viimeisenä merkintänä kun tuli ouluu
Lähetyksessä lukee vain: "VANTAA FI - At local FedEx facility", joten tuskinpa se on sieltä liikahtanut :coffee:
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
Lähetyksessä lukee vain: "VANTAA FI - At local FedEx facility", joten tuskinpa se on sieltä liikahtanut :coffee:
Samaa itselläkin. " VANTAA FI - Paikallisessa FedExin toimipaikassa"

Tosin nyt kuljetus kuvaan on tullut punainen huutomerkki ja sivulla on teksti "MAHDOLLISESTI MYÖHÄSSÄ"... Niin, eihän se toimituspäivä ollut kuin 7.6.2021
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Samaa itselläkin. " VANTAA FI - Paikallisessa FedExin toimipaikassa"

Tosin nyt kuljetus kuvaan on tullut punainen huutomerkki ja sivulla on teksti "MAHDOLLISESTI MYÖHÄSSÄ"... Niin, eihän se toimituspäivä ollut kuin 7.6.2021
Sama ilmestyi tännekin. Hieman tuli sellainen "No shit, Sherlock" -fiilis. Olisipa mukava tietää tarkemmin mitä tuolla kulissien takana tapahtuu. Eikö FedExillä ole rahaa ostaa kuriiripalveluja täältä, vai eikö toimijoita ole tarpeeksi?
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
343
Oma DHL Express paketti, jonka tullaamisessa oli vähän hankaluuksia, tuli tänään ilman mitään ylimääräisiä säätöjä. Voin siis vahvistaa, että vaikka paketin tullaa "muuna kuljettajana" niin kunhan tullaustiedot on oikein, kyllä tullilta menee se vapautustieto kuitenkin sinne, minne pitää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
79
Todella harmillinen kyllä tuo Fedexin tilanne. Etenkin kun on liikkeitä, jotka ei suostu muualla kun Fedexillä toimittamaan, vaikka maksaisin. Toivottavasti koko Suomen sivupiste lakkautetaan, tai ne saavat jonkun ryhtiliikkeen sinne, ei tollasen firman olemassaolosta oo kun haittaa täällä Suomessa.
Vahva tämä. En voi käsittää miten Fedex aina ylittää paskuutensa vaikka aina sitä kuvittelisi, että jos nyt tällä kertaa ei tulisi mitään. Ongelma ei olisi läheskään niin paha jos he vain heittäisivät pienet paketit johonkin lähimarkettiin epäonnistuneen toimituksen jälkeen. 2 pakettia olen lähiaikoina _joutunut_ vastaanottamaan Fedexin kautta ja toinen onneksi meni putkeen, mutta toisen kanssa taas sama saatanan souvi. Yli 2 tuntia jonotusta aspaan missä vielä 45min jälkeen puhelu vain katkesi. Lopulta sain jonkun sieltä kiinni ja hän kyllä ystävällisesti yritti parhaansa tapaan asiaa hoitaa, mutta kun eivät edes skannaile paketteja saapumasta paikalliselle varastolle missä myös Postnord oleilee, niin ei hän edes pystynyt järjestämään noutoa. Eikö tästä perseilystä kukaan ota vastuuta? Tämä ala-arvoinen toiminta on jo jatkunut vuosia.

Pisteet kyllä viime paketin toimittaneelle kuskille joka lähetti tekstiviestin 10min ennen toimitusta! Viesti tosin oli englanniksi ja kuski ei suomea varsin puhunut. Minulle tämä ei ollut ongelma, mutta muilla voi pientä hämminkiä tulla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Sama ilmestyi tännekin. Hieman tuli sellainen "No shit, Sherlock" -fiilis. Olisipa mukava tietää tarkemmin mitä tuolla kulissien takana tapahtuu. Eikö FedExillä ole rahaa ostaa kuriiripalveluja täältä, vai eikö toimijoita ole tarpeeksi?
Tämä on jotenkin hassua, että TNT:n toiminnot pyörivät normaalisti, mutta Fedex-brändillä homma ei oikein toimi. Ovat siis olleet jo vuodesta 2016 lähtien samaa yritystä.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
160
Jaahas FedExin seuranta näyttää

"Kuljetettavana
Paketti saatavissa selvitystä varten"

Mitä perkelettä tää nyt tarkoittaa. Tullausta ei pitäis joutua tekemään, kerta Hollannista tulossa. Noh tätä lankaa kun seuraa niin tuskin tuolta ihan heti lähtee liikkeelle. Aspaan en ees jaksa olla yhteydessä. Kesän alussa noi kyllä tuli suht ripeästi ainakin täällä Helsingissä ja TNT:n kuskit toivat perille.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
Ei HELVETTI!

Eilen sain kontaktin tuohon saatanan fedexsiin ja lupasivat toimittaa tänään. Nyt paukahti puhelimeen viesti että yritimme toimittaa, et ollut paikalla.
No kyllä helvetti olen, mutta eipä voida muuten olla yhteydessä. Samoin ollaan paikalla toimistossa johon mennään saman talon etuovesta, mutta sielläkään ei ole huomattu mitään vaikka hekin odottavat toisen firman kuriiria.

¤#%&#&#
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Vielä koomisempaa tästä FedExin tapauksesta tekee se, että moni on kehottanut ottaa yhteyttä Kuluttajaneuvontaan asian tiimoilta. Vaikuttaa tosin siltä, että Kuluttaneuvontakin on ruuhkautunut, kun sieltä tulee vain viestiä, että palvelussamme on ruuhkaa etkä voi jättää edes soittopyyntöä :D
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
Jaa, nyt on vielä tullut sellainen ukaasi että tuo paketti palautuu lähettäjälle 6 pvä:n päästä jos sitä ei saada toimitettua... Että voi alkaa palaa käämi tätä yhtä prkl firmaa kohtaan...

Edit: paketti toimitettiin tänään, 21 päivä. Odotus viimeinkin ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 061
Kerran tilasin kuriirin noutamaan englannista paketin ja myyjä kertoi ettei kuriiri ollut käynyt.
Sitten paljastui, että kuriiri oli käynyt vahingossa myyjän naapurissa ja lopulta saimme kuriirin noutamaan oikeasta osoitteesta. Mutten muista enää veikö lopulta myyjä paketin sitten itse, kaupat saatiin kuitenkin hoidettua hyvin.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
189
2 viikkoa nyt puolen kuution paketti UPS:llä ollut kateissa Suomen päässä. Onko joku sen viskannut mereen vai mihin on kadonnut. Luulisi ettei noin iso paketti kovin helpolla hukkuisi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
2 viikkoa nyt puolen kuution paketti UPS:llä ollut kateissa Suomen päässä. Onko joku sen viskannut mereen vai mihin on kadonnut. Luulisi ettei noin iso paketti kovin helpolla hukkuisi.
Katosikohan se oikeasti Suomessa. Minulla oli viime kesänä Fedexin kanssa samanlainen juttu ja lopulta kävi selväksi, että ei ne sitä pakettia olleet skannanneet vaan kontin/kuljetuslaatikon missä sen piti olla. Myöhemmin paketti oli sitten muka menossa jo Saksassa, mutta eihän se oikeasti siellä ollut vaan se pelkkä kontti. Paketti siis katosi kontista jo matkalla Suomeen (Italia-Suomi).
 

Pocket.demon

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
147
Tämä on jotenkin hassua, että TNT:n toiminnot pyörivät normaalisti, mutta Fedex-brändillä homma ei oikein toimi. Ovat siis olleet jo vuodesta 2016 lähtien samaa yritystä.
Kyllä TNT puoli on kanssa ollut viimeisen 1.5v sekaisin, tyyliin siitä kun alkoivat oikeasti yhdistää toimintoja
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
189
Katosikohan se oikeasti Suomessa. Minulla oli viime kesänä Fedexin kanssa samanlainen juttu ja lopulta kävi selväksi, että ei ne sitä pakettia olleet skannanneet vaan kontin/kuljetuslaatikon missä sen piti olla. Myöhemmin paketti oli sitten muka menossa jo Saksassa, mutta eihän se oikeasti siellä ollut vaan se pelkkä kontti. Paketti siis katosi kontista jo matkalla Suomeen (Italia-Suomi).
Löytyikö omaasi ikinä?
Omassa oli import scan tehty ja sen jälkeen kuljetuksessa/matkalla. Tiedä sitten. Tanskasta oli edellinen leimaus ja parin päivän päästä oli import scan. Tutkinta on aloitettu, UPS:ltä kait kuukauden päästä voi jotain kuulua.
Se siinä hämää, et seurannan mukaan paketin paino on 1kg, kun oikeasti painon pitäisi olla likemmäs 15kg.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Löytyikö omaasi ikinä?
Omassa oli import scan tehty ja sen jälkeen kuljetuksessa/matkalla. Tiedä sitten. Tanskasta oli edellinen leimaus ja parin päivän päästä oli import scan. Tutkinta on aloitettu, UPS:ltä kait kuukauden päästä voi jotain kuulua.
Se siinä hämää, et seurannan mukaan paketin paino on 1kg, kun oikeasti painon pitäisi olla likemmäs 15kg.
Eipä sitä löytynyt. Seuranta näytti sen tulleen Turkuun, sitten se olikin jo Belgiassa ja muutaman viikon päästä Saksassa, mutta ei sitä sieltäkään löytynyt vaan se oli vain se kontti. Ei onneksi ollut mikään ainutkertainen tuote, myyjä lähetti uuden tilalle ja ilmeisesti sai jotain korvauksia.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
863
Nyt tuli saapumistiedot paketista, että pääsisi tullausta tekemään ja viesti dhl:tä, että tullata tarttis. Mutta homma tyssää siihen, kun tullausta tehdessä kysytään "Myyjän IOSS-tunnus". Yritin tätä kysyä Iherbiltä, mutta se on kuulemma salaista tietoa, eivät voi sitä antaa. Ja sanovat vielä siellä, että mun ei pidä tehdä täällä päässä mitään, kaikki verot ja tullaukset ja kaikki muut mahdolliset kulut kuuluvat tuohon dhl sopimukseen, joka veloitettiin jos ostoskorissa.
Sama juttu kävi mulla iHerbin kanssa, eivät sieltä antaneet tuota IOSS tunnusta vaikka ilmoitin että homma ei etene Tullissa ilman sitä - piti sitten maksaa nettitullauksessa verot uudelleen ja laittaa niistä kuitti iHerbille, sitten palautivat heidän jo ostovaiheessa perimänsä verot.

iHerbin verkkokauppa laskee näköjään verot väärin, kun verojen määrä oli jokusen euron eri kuin mitä Tullin palvelussa. Toivottavasti korjaavat systeeminsä että ei tarvi jatkossa taistella tuon kansa.
 
Liittynyt
27.03.2019
Viestejä
189
Eipä sitä löytynyt. Seuranta näytti sen tulleen Turkuun, sitten se olikin jo Belgiassa ja muutaman viikon päästä Saksassa, mutta ei sitä sieltäkään löytynyt vaan se oli vain se kontti. Ei onneksi ollut mikään ainutkertainen tuote, myyjä lähetti uuden tilalle ja ilmeisesti sai jotain korvauksia.
Miten kauan muuten meni että tehtiin päätös "juu kadonnut se on eikä löydy"? 1,5 viikkoa nyt oma ollut selvittelyssä, mitään ei ole tapahtunut. Eilen soitin aspaan, menikin sitten englanninkieliseen. Jotain yritti vakuutella että paketti ei ole kadonnut, vaan "selvittelyssä" ja kestää hetken että se saadaan eteenpäin. En ymmärtänyt täysin.
Muutenkin UPS:n aspa on ihan järkyttävä. Ei meinaa saada mitään selvää puheesta. Todella epäselvää puuroa kaikilla linjoilla. Yhden aspan taustalla kuului liian kova liikenteen melu ja tööttäily.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Miten kauan muuten meni että tehtiin päätös "juu kadonnut se on eikä löydy"?
En tiedä, siis melkein kuukausi sitä kyseltiin, seurattiin ja ihmeteltiin ja sitten myyjä laittoi uuden tilalle. Kysyin vielä viikko tuon jälkeen oliko hän saanut uutta tietoa ja olivat kuulemma vain uudelleen kysyneet paketin tuntomerkkejä eikä muuta ollut tapahtunut. En tiedä miten tuossa lopulta kävi. Mutta tuo siis oli Fedex (vai oliko se TNT, paketti kun näkyi seurannassa molemmilla ja kumpikin väitti paketin olevan toisen firman hallussa...) Asiat voi muissa firmoissa edetä nopeammin, tai sitten ei.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 301
Viestejä
4 197 355
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom