Juu, itse käytän sitä usein ebay-myynteihin tai tuotepalautuksiin (ellei ole esim. Postin kirje halvempi).
Kanadassa saattaa UPSilla lähetettäessä tulle vastaanottajalle korkeammat tullauskulut kuin mitä postipaketeissa, eli jos postipaketti ei ole merkittävästi kalliimpi niin varmaan sellaisena laittaisin - tosin UPS on todennäköisesti nopeampi. Jos tuote alle 3cm paksu niin valmiiksi maksettu Postin seurannallinen Expres-kuori on hieman halvempi (22€) kuin tuo UPS.
Mutta jos et ole luvannut mitään tiettyä postitustapaa niin toki UPS on ihan käypä - omissa myynneissäni Kanadaan UPS-paketeilla vastaanottajat ovat maksaneet tullit/verot mukisematta, mutta ne ovat kaikki olleet pikatoimituksia joista ostaja maksoi ekstraa.
Shipit osaa kyllä tulostaa commercial invoicen suoraan syöttämistäsi tiedoista eli sitä ei tarvitse itse laatia jos ei halua.
Ok, paljon kiitoksia näistä tiedoista. Tuotteiden pakkaus on n. 10x10x10cm joten tuossa Express kuoressa ei saa liikkeelle noita.
Sen verran pakko kysyä vielä tarkennusta että mitä dokumentteja täytyy laatia sekä tulostaa pakkukseen mukaan itse Shipit:n kautta pakettia lähetettäessä esim juuri Kanadaan? Miten esim nuo CN22 tai CN23 ym ilmoitukset? Tuotteiden myyntihinta n. 55€ eli tuo CN22 ilmeisesti ainakin luotava?