DHL Expressin kuriiritoimitukset kansainvälisiin lähetyksiin. Tarjoamme nopeita, käteviä pikakuljetuksia vientiin ja tuontiin. Tutustu palveluihimme MyDHL+:ssa.
mydhl.express.dhl
DHL muuttaa tullauspalvelua tarjoavaa markkinointiviestiään.
yle.fi
Miten vältyn DHL scammilta? Olen tilannut eräästä Japanilaisesta nettikaupasta tavaraa, joka on tavallisesti tullut postiin, postilta ilmoitus että paketti pitää tulllata, jonka olen tehnyt tullin sivuilla, ja maksanut postin 3e käsittelymaksun, jonka jälkeen paketti on tullut noutopisteeseen.
Tällä kertaa sain tarjouskoodilla "free shipping" DHL toimituksena. Heti paketin tultua DHL:lle, heiltä on tullut viestejä paketin tullaukseen liittyen, yrittävät saada minut hyväksymään jotain ehtoja jotka vaikuttavat hyvin sekavilta. Kun kerran toimituksen piti olla ilmainen, en ole todellakaan maksamassa mitään 20e tai 40e scammimaksuja. Toisaalta mihin tuo postin käsittelymaksun maksuvelvollisuus perustuu, johonkin lakiin kun tullauksesta aiheutuu kuluja? Ja miten tämä suhteutuu yksityisiin kuljetusfirmoihin, voivatko kiskoa mitä haluaa? Miten saan paketin DHL:ltä ilman ylimääräisiä kiskuriveloituksia? Tullaan vain itse lähetystunnuksella enkä hyväksy mitään DHL ehtoja?
Koitin juuri tullata tullissa: "Lähetyksesi on matkalla, mutta sitä ei voi vielä tullata. Ole hyvä ja odota tietoa lähetyksen saapumisesta kuljetusyritykseltä." Ehkä tuo sitten tulee tullattavaksi kun lähetys saapuu maahan, vai voikohan DHL yrittää jemmata pakettia tullilta yrittäen saada minua hyväksymään ehdot? Kunhan nyt ennakoin.
EDIT: löytyi tämmöinen, ei tarvi maksaa. En tiedä mikä käytäntö on nykyään:
Tullauksen palvelumaksu
EDIT2: No jo on aggressiivista, tekstiviestejä on tullut 5 kpl 2 vuorokauden sisällä, tässä uusin: "Hei! Olemme yrittäneet tavoittaa sinua tekstiviestitse koskien tullattavaa lähetystäsi rahtikirjalla x. Lähetyksen tullaus on suoritettava 7 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta Suomeen. Ilmoitathan tiedot linkin [DHL:n tullauspalvelu kuten screenshotissa] kautta. Mikäli tullausta ei ole suoritettu määräajassa palautuu lähetys takaisin lähettäjälle. Yst.terv. DHL Express huolinta". Lähetys on siis eilen lähtenyt maasta