Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Juu, tai sitten jos hakee toisen puolesta paketteja niinkuin me emännän kanssa tehdään aika paljonkin, se kumpi sattuu olemaan liikkeellä käy ohimennessään hakemassa paketin. Tuossa äppijutussa vissiin pitäisi toisen puhelin ottaa mukaan tai jos se toimii verkon yli niin pitäisi soitella toiselle kun on paikanpäällä että pistäs avaten. Melkein sopisi tuo asia taas "suunnittelun kukkaset" tai "digitalisaatio" -ketjuihin...

E pitäisi toimia verkon yli vaan bt:n avulla, eli oltava laite mukana.

Totta tossa on edes mahdollisuus pyytää toiseen noutopaikkaan ilmaiseksi? Pakkohan tossa joku takaportti olla käytettävissä, ku vastaanottajalla ei aina ole mahdollisuutta siihen alunperin vaikuttaa.
 
Totta tossa on edes mahdollisuus pyytää toiseen noutopaikkaan ilmaiseksi? Pakkohan tossa joku takaportti olla käytettävissä, ku vastaanottajalla ei aina ole mahdollisuutta siihen alunperin vaikuttaa.

Toimitus noihin kännykkää vaativiin noutopaikkoihin pitää erikseen valita tilausvaiheessa. Omien kokemusten mukaan ne on olleet selkeästi merkitty kun on valitsemassa noutopaikkaa.
 
Minulla oli päällimmäinen huoli Postnordin sovelluksen suhteen juuri se, että miten saan noudettua paketteja muiden puolesta. No, onnistui sitten kuitenkin niinkin kätevästi että lisäsin vain sovellukseen niitä puhelinnumeroita tai sähköposteja, joilla tilauksia oli tehty. Vaativat vahvistuksen lisättävään puhelinnumeroon tai sähköpostiin lähetettävän koodin kautta.

Edelleenkään en pidä yhtään ajatuksesta että yksinkertaisen tekstarikoodin sijaan pitää ladata sovelluksia, antaa lupia ja tehdä tilejä mutta ainakin Postnordin sovelluksen käyttö lopulta olikin ongelmatonta. Lukuun ottamatta sitä että alun rekisteröitymisen jälkeen piti pakottaa sovellus kiinni ennen kuin alkoi toimimaan, missä kohtaa netin mukaan on monilla jäänyt kokonaan jumiin. Tai eivät ole osanneet vain sitä force shutdownia.

Ulkoautomaateissa tietysti tuo on perusteltava systeemi mutta ehkä tässä on minulla ihan yleistäkin ärsytystä siihen että ihan liian monelle asialle on sovellus, tili tai bonuskortti.

Tuon Lähiboksin tämän kertaisesta toimivuudesta huolimatta tulen jatkossa ottamaan tilaukseni sellaisilla toimituksilla, joihin ei sovelluksia tarvita.
 
Minulla oli päällimmäinen huoli Postnordin sovelluksen suhteen juuri se, että miten saan noudettua paketteja muiden puolesta. No, onnistui sitten kuitenkin niinkin kätevästi että lisäsin vain sovellukseen niitä puhelinnumeroita tai sähköposteja, joilla tilauksia oli tehty. Vaativat vahvistuksen lisättävään puhelinnumeroon tai sähköpostiin lähetettävän koodin kautta.

Edelleenkään en pidä yhtään ajatuksesta että yksinkertaisen tekstarikoodin sijaan pitää ladata sovelluksia, antaa lupia ja tehdä tilejä mutta ainakin Postnordin sovelluksen käyttö lopulta olikin ongelmatonta. Lukuun ottamatta sitä että alun rekisteröitymisen jälkeen piti pakottaa sovellus kiinni ennen kuin alkoi toimimaan, missä kohtaa netin mukaan on monilla jäänyt kokonaan jumiin. Tai eivät ole osanneet vain sitä force shutdownia.

Ulkoautomaateissa tietysti tuo on perusteltava systeemi mutta ehkä tässä on minulla ihan yleistäkin ärsytystä siihen että ihan liian monelle asialle on sovellus, tili tai bonuskortti.

Tuon Lähiboksin tämän kertaisesta toimivuudesta huolimatta tulen jatkossa ottamaan tilaukseni sellaisilla toimituksilla, joihin ei sovelluksia tarvita.
Tuo on kyllä ärsyttävää että nykyään joka asialle pitää olla oma äppi ja sitten ne äpit vaativat kaikenmaailman rekisteröitymisiä, kirjautumisia, MFA-tunnistautumisia sun muita ja niille tarvitsee antaa kaikenlaisia oikeuksia kun joku koodi esim tekstarilla olisi paljon simppelimpi asiakkaan/käyttäjän näkökulmasta. Ja sitten kun ne äpit vielä toimii vähän miten sattuu, kuten esim OmaPosti muistaakseni alkuvuodesta jolloin jouduin ottamaan siitä 2FA:n pois ja muutenkin säätelemään asetuksia kun muuten sen käyttö meni ainakin itselläni ihan mahdottomaksi (pyysi koko ajan kirjautumaan uudestaan ja tunnistautumaan jne).
 
Tuo on kyllä ärsyttävää että nykyään joka asialle pitää olla oma äppi ja sitten ne äpit vaativat kaikenmaailman rekisteröitymisiä, kirjautumisia, MFA-tunnistautumisia sun muita ja niille tarvitsee antaa kaikenlaisia oikeuksia kun joku koodi esim tekstarilla olisi paljon simppelimpi asiakkaan/käyttäjän näkökulmasta. Ja sitten kun ne äpit vielä toimii vähän miten sattuu, kuten esim OmaPosti muistaakseni alkuvuodesta jolloin jouduin ottamaan siitä 2FA:n pois ja muutenkin säätelemään asetuksia kun muuten sen käyttö meni ainakin itselläni ihan mahdottomaksi (pyysi koko ajan kirjautumaan uudestaan ja tunnistautumaan jne).
sit jos ei tarkemmin katso, nii asentaessa voivat vaatia ties mitä oikeuksia, mitä eivät oikeasti tarvisi. Mut kyl tää on jo suunnittelun kukkasia, kuten (sinä?) jo mainittu. Ei varmasti ole kustannuskysymys, että asiakkaat voi näpytellä koodin avatakseen laatikon.
 
Liekö Posti halvin tapa lähettää 24 x 24 x 8 cm, <1kg paketti Kyprokselle ja sekin hintaan 24e? Katselin muita palveluja, niin karkaa aivan naurettavuuksiin. Huvittavinta on, että sama pehmustetu kirjekuori matkasi Kyprokselta Suomeen näköjään hintaan 4,90e. Joku tässä nyt mättää.

OT tarina: sapettaa jo muutenkin, kun ostaa vaikeasti löydettävää tavaraa sanoilla "yes, yes it is NOS, brand new" ja kuukauden venailun jälkeen paketista sujahtaa selkeästi käytetty, naarmuilla ja pinttyneessä paskassa oleva osa. "but most of the wear is on the inside, it wont be visible". Joo-o tuuppaa läpees eikä elettäkään, että tulisi vastaan muuten kuin ottamalla tavaran takaisin ja toki lähetykset meikäläisen piikkiin. Hohhoijaa. Ehkä vain nielen satasen tappioni enkä ota riskiä siitä, että kyproksen kaveri vie osan ja bonuksena maksoin vielä lähetyksenkin takaisin.
 
Liekö Posti halvin tapa lähettää 24 x 24 x 8 cm, <1kg paketti Kyprokselle ja sekin hintaan 24e? Katselin muita palveluja, niin karkaa aivan naurettavuuksiin. Huvittavinta on, että sama pehmustetu kirjekuori matkasi Kyprokselta Suomeen näköjään hintaan 4,90e. Joku tässä nyt mättää.

OT tarina: sapettaa jo muutenkin, kun ostaa vaikeasti löydettävää tavaraa sanoilla "yes, yes it is NOS, brand new" ja kuukauden venailun jälkeen paketista sujahtaa selkeästi käytetty, naarmuilla ja pinttyneessä paskassa oleva osa. "but most of the wear is on the inside, it wont be visible". Joo-o tuuppaa läpees eikä elettäkään, että tulisi vastaan muuten kuin ottamalla tavaran takaisin ja toki lähetykset meikäläisen piikkiin. Hohhoijaa. Ehkä vain nielen satasen tappioni enkä ota riskiä siitä, että kyproksen kaveri vie osan ja bonuksena maksoin vielä lähetyksenkin takaisin.
Katsoitko shipit.fi mitä hintaa tarjoaa lähetykselle? Tuota kautta Suomenkin sisällä saa halvemmat hinnat mitä postilta normaalisti.
 
Mites, onko kellään kokemusta vastaavasta tapauksesta; Itävallan postin & Deutsche postin kautta tulevan paketin sähköinen ilmoitus lähti kokonaan tulematta postille Itävallan postin sekoilun takia, sieltä jäi joku skannaus välistä. Paketti on DHL/Deutsche postin seurannan mukaan kuitenkin päässyt eteenpäin Saksaan ja on ilmeisesti lähtenyt Hampurista Suomea kohti keskiviikkona aamuyöllä.

Onkohan tuolla sähköisen tiedon puuttumisella jotain katastrofaalisia vaikutuksia? Lähetys ei siis edelleenkään näy Postin seurannassa ollenkaan. Nimi ja postinumero on kuitenkin ainakin ihan oikein Deutsche postin seurannan perusteella.

Screenshot_20241108_193039_Chrome.jpg
 
FedEx parasta ikinä. Joka hiton kerta sormet ristissä saa toivoa, että paketti tulee perille. Ei sitten millään ole firmalla ymmärrystä, että voisi viedä ostoskeskuksiin, vaan joka hiton kerta koettavat ovelle tuoda. Keskellä työpäivää, eivät ilmoita, ovatko tulossa vai tullaanko vasta seuraavana piväänä. Ja sitten vielä pääsiassa väärässä kaupungissa ovat. Viimeisin kerta oli huvittava, kun porukassa kuriirin kanssa kirottiin, että on perkeleen paska firma.

Tätä ennen toki koetin FedExille soittaa, että missä hitossa paketti. No mutta ylläripylläri, puhelintukirobotti kyseli asiakasnumeroa, jonka saa vaan rahalla. No koetin rekisteröityä heidän ympäristöön, niin eihän se perkele edes toimi. Ja paketin toimitustapaa ei tietenkään voi vaihtaa, ei vaikka kovasti kentät valmiina webbisivuilla, mutta mitäpä niitä suomessa tukemaan. Noh, perkeleitä sitten ladoin palautekenttiin, niin ylläripyllläri sieltä joku asiakasvastaava vastasi sähköpostitse jopa ihan paikallisella kiellä, että "no mikä on hätänä" (mistä saavat ihan yhden lisäpisteen). Selvitin, että mitenkä hemmetti, että eivät voi siirtyä nykyaikaaan, vaan pitää jossain 90-luvun teknologiassa roikkua. Ei tullut vastausta, liekkö pahoittivat nyt mielensä. Nyt kun vielä keksisi jonkun tavan mitenkä kyseistä firmaa voisi vältellä, mutta ei tämä tunnu olevan mahdollista. Ei sitten ei millään.
 
Viimeksi muokattu:
Huvittavinta on, että sama pehmustetu kirjekuori matkasi Kyprokselta Suomeen näköjään hintaan 4,90e. Joku tässä nyt mättää.
Seuraa maallikkotulkinta joka ei välttämättä ole tarkasti oikea.

Tässä mättää historia, nimittäin Universal Postal Union. Alunperin sovittiin kansainvälisesti postimaksuista, ulkomaille lähtevän postin tuotto kuului kullekin postilaitokselle ja ulkomailta saapuva posti jaettiin veloituksetta. Ajatus oli että postin kulku on kirjeenvaihtoa joten kaikki postilaitokset saavat postimaksutuloja tasapainoisesti.

Näin ei kuitenkaan ole(kaiketi koskaan ollut) ja postilähetysten luonne muuttui jo kauan sitten enimmäkseen(nyttemmin ihan kokonaan) muuksi kuin vuorovaikuttavaksi viestinnäksi. Jossain vaiheessa siirtomaiden itsenäistyessä oli kehitysmaita joiden postilaitoksilla oli hirveä duuni ja surkeat postimaksutulot koska ne saivat enemmän postia kuin ne lähettivät. Tätä alettiin kompensoida postilaitosten välisillä tulonsiirroilla. Silloisten teollisuusmaiden postit maksavat suojelurahaa silloisten kehittyvien maiden posteille.

Tämän takia Kiinan roskanettikauppaskene syntyi niin luontevasti. Pienen nyssäkän lähettäminen esimerkiksi Kiinasta Suomeen on lähettäjälle melkein ilmaista. Toiseen suuntaan ei niinkään.

Maiden kustannustasoissa on toki eroja, mutta homma kuitenkin perustuu ihan yleissopimustasolta alkaen siihen, että me maksetaan se. Sitä vaan ei koulussa kerrottu.
 
Liekö Posti halvin tapa lähettää 24 x 24 x 8 cm, <1kg paketti Kyprokselle ja sekin hintaan 24e? Katselin muita palveluja, niin karkaa aivan naurettavuuksiin. Huvittavinta on, että sama pehmustetu kirjekuori matkasi Kyprokselta Suomeen näköjään hintaan 4,90e. Joku tässä nyt mättää.

OT tarina: sapettaa jo muutenkin, kun ostaa vaikeasti löydettävää tavaraa sanoilla "yes, yes it is NOS, brand new" ja kuukauden venailun jälkeen paketista sujahtaa selkeästi käytetty, naarmuilla ja pinttyneessä paskassa oleva osa. "but most of the wear is on the inside, it wont be visible". Joo-o tuuppaa läpees eikä elettäkään, että tulisi vastaan muuten kuin ottamalla tavaran takaisin ja toki lähetykset meikäläisen piikkiin. Hohhoijaa. Ehkä vain nielen satasen tappioni enkä ota riskiä siitä, että kyproksen kaveri vie osan ja bonuksena maksoin vielä lähetyksenkin takaisin.
Opettelet ebayta käyttämään ja tulkitsemaan. Siellä erittäin harvinaista. Ja pienissä tilauksissa ebay/paypal toimii kohtuullisesti ongelmien syntyessä.
 
FedEx parasta ikinä. Joka hiton kerta sormet ristissä saa toivoa, että paketti tulee perille. Ei sitten millään ole firmalla ymmärrystä, että voisi viedä ostoskeskuksiin, vaan joka hiton kerta koettavat ovelle tuoda. Keskellä työpäivää, eivät ilmoita, ovatko tulossa vai tullaanko vasta seuraavana piväänä. Ja sitten vielä pääsiassa väärässä kaupungissa ovat. Viimeisin kerta oli huvittava, kun porukassa kuriirin kanssa kirottiin, että on perkeleen paska firma.

Tätä ennen toki koetin FedExille soittaa, että missä hitossa paketti. No mutta ylläripylläri, puhelintukirobotti kyseli asiakasnumeroa, jonka saa vaan rahalla. No koetin rekisteröityä heidän ympäristöön, niin eihän se perkele edes toimi. Ja paketin toimitustapaa ei tietenkään voi vaihtaa, ei vaikka kovasti kentät valmiina webbisivuilla, mutta mitäpä niitä suomessa tukemaan. Noh, perkeleitä sitten ladoin palautekenttiin, niin ylläripyllläri sieltä joku asiakasvastaava vastasi sähköpostitse jopa ihan paikallisella kiellä, että "no mikä on hätänä" (mistä saavat ihan yhden lisäpisteen). Selvitin, että mitenkä hemmetti, että eivät voi siirtyä nykyaikaaan, vaan pitää jossain 90-luvun teknologiassa roikkua. Ei tullut vastausta, liekkö pahoittivat nyt mielensä. Nyt kun vielä keksisi jonkun tavan mitenkä kyseistä firmaa voisi vältellä, mutta ei tämä tunnu olevan mahdollista. Ei sitten ei millään.
Ompas sattunut. Fedexin kanssa ollut ikinä mitään ongelmaa. Pari kertaa kuussa tulee heidän kautta romppeet. Antanut aina hoitaa tullauksen ja toimituksen samaan osoitteeseen.
Laskulla jopa kulut jälkikäteen.
y tunnus tosin.
 
Mites, onko kellään kokemusta vastaavasta tapauksesta; Itävallan postin & Deutsche postin kautta tulevan paketin sähköinen ilmoitus lähti kokonaan tulematta postille Itävallan postin sekoilun takia, sieltä jäi joku skannaus välistä. Paketti on DHL/Deutsche postin seurannan mukaan kuitenkin päässyt eteenpäin Saksaan ja on ilmeisesti lähtenyt Hampurista Suomea kohti keskiviikkona aamuyöllä.

Onkohan tuolla sähköisen tiedon puuttumisella jotain katastrofaalisia vaikutuksia? Lähetys ei siis edelleenkään näy Postin seurannassa ollenkaan. Nimi ja postinumero on kuitenkin ainakin ihan oikein Deutsche postin seurannan perusteella.

Screenshot_20241108_193039_Chrome.jpg
Lähetys oli eilen illalla vihdoin rekisteröity Vantaalla, mutta odotetusti kulkeminen seisahtui sinne puuttuvan EDI-tiedon takia. Postin aspasta oli tullut montaa eri tietoa. Yksi sanoo, ettei tule perille eikä voida luovuttaa puuttuvien sähköisten tietojen takia. Toinen sanoi, että tulee perille normaalisti koska tiedot osoitekortissa on oikein. Kolmas sanoi, että pitää odottaa puuttuvaa EDI-tietoa. Neljäs kertoo, että Posti tulostaa uuden osoitekortin jakelua varten. Ota noista sitten selvää.

Screenshot_20241114_113432_OmaPosti.jpg
 
Kokemuksia päätyykö brexitin jälkeen kaikki briteistä tulevat nyssäkät automaattisesti tullin haaviin? Tulee dhl:n kautta kirjeenä. Jos tuo jää tulliin niin tuleeko omapostiin kirje ja tullaus tullin sivujen kautta?
 
Kokemuksia päätyykö brexitin jälkeen kaikki briteistä tulevat nyssäkät automaattisesti tullin haaviin? Tulee dhl:n kautta kirjeenä. Jos tuo jää tulliin niin tuleeko omapostiin kirje ja tullaus tullin sivujen kautta?
Jos se DHL:n tuomana tulee, saat heiltä tekstarin kun lähetys on Suomessa ja pyynnön suorittaa saapumisilnoitus tai antaa heidän tehdä se. Eivätkä lähetykset jää tullin haaviin vaan kaikki EU:n ulkopuoliset lähetykset vaativat tuonti-ilmoituksen eivätkä tule perille ilman sitä.
 
Kokemuksia päätyykö brexitin jälkeen kaikki briteistä tulevat nyssäkät automaattisesti tullin haaviin? Tulee dhl:n kautta kirjeenä. Jos tuo jää tulliin niin tuleeko omapostiin kirje ja tullaus tullin sivujen kautta?

Riippuu ihan lähettäjästä. Jos kauppa käyttää DDP:tä niin silloin alle 150 euron arvoisten tilausten yhteydessä kauppa veloittaa ALV:n ja maksaa sen joten siitä ei pitäisi tulla mitään muita kuluja. Itselläni on tullut näin useampia Postin kautta ja ei ole tarvinnut tehdä mitään itse.
 
Lähettivät Saksasta paketin, DHL:n seurannan mukaan tänään joku muka yrittänyt tuoda pakettia. No koko päivä oltu kotona, eikä ole ketään käyny.
Samalla seurantakoodilla näkyy Postin sivuilla samat tiedot mutta ei mainintaa mistää käynnistä. Kaipa tuo huomenna on jossain Postin konttorilla?
Sama kuullu aiemminkin, että ovat väitetysti kokeilleet toimitusta mutta oikeasti eivät ole kuitenkaan.
 
Lähetys oli eilen illalla vihdoin rekisteröity Vantaalla, mutta odotetusti kulkeminen seisahtui sinne puuttuvan EDI-tiedon takia. Postin aspasta oli tullut montaa eri tietoa. Yksi sanoo, ettei tule perille eikä voida luovuttaa puuttuvien sähköisten tietojen takia. Toinen sanoi, että tulee perille normaalisti koska tiedot osoitekortissa on oikein. Kolmas sanoi, että pitää odottaa puuttuvaa EDI-tietoa. Neljäs kertoo, että Posti tulostaa uuden osoitekortin jakelua varten. Ota noista sitten selvää.

Screenshot_20241114_113432_OmaPosti.jpg
Tämä keissi näyttää päättyvän hyvin - ilmeisesti posti tulosti uuden osoitekortin kun paketti on viety lähipostiin. Saa vielä nähdä onnistuuko luovutus vai ei.

Tasan 2 viikkoa meni tällä kertaa, että paketti kulki Itävallasta Turkuun. Viime viikon keskiviikkona lähti Hampurista, ja keskiviikkona saapui Vantaalle. Ylihuomenna pääsee kokeilemaan noutoa.

Viime aikoina Itävallan/Saksan postin paketeilla on mennyt Hampuri-Vantaa välillä sen normaalin 3-5 päivän sijaan lähinnä 5-10 päivän verran. Mistä lie johtuu.
 
FedEx parasta ikinä...Nyt kun vielä keksisi jonkun tavan mitenkä kyseistä firmaa voisi vältellä, mutta ei tämä tunnu olevan mahdollista. Ei sitten ei millään.
Samoja tunteita.
Epsanjasta ovat paketit tällä tulleet ja ihan hiton vikkelästi Turkuun asti, mutta sitten tahmaa ja pahasti!
Olen kyllä pyytänyt etteivät käyttäisi tätä firmaa jos sen vaan etukäteen tietää, mutta välillä eivät voi mitään kun sopimukset...
 
"Kaverin" puolesta kyselen. Mikähä tässä voi olla taustalla? Pisto-tarkastus? Ei Suomessakaa vielä etämyynti kiellot ole astunu voimaan, mut tosiaan Ruotsin tullissa tämä kaiketi. Kiinnostaa, koska itselläki pusseja Tanskasta tulossa :D

UPS:n kautta tulossa niksapusseja, seurannassa tuli tälläinen ilmoitus:

Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille

Koskaan ennen ei ole tullut tälläistä :hmm:

Tuo on siis päätynyt 'virastolle' ruotsin päässä, ei suomen päässä. Ihan normaali tilaus nikotiinipusseja, mitä aiemminkin tilattu ja perille päässyt ilman ongelmia 🙂
 
"Kaverin" puolesta kyselen. Mikähä tässä voi olla taustalla? Pisto-tarkastus? Ei Suomessakaa vielä etämyynti kiellot ole astunu voimaan, mut tosiaan Ruotsin tullissa tämä kaiketi. Kiinnostaa, koska itselläki pusseja Tanskasta tulossa :D
Paketti lähti tänään jatkamaan matkaa, veikkaan että pistotarkastus kyseessä!
 
GT omegan sivuilta tein tilauksen koska "eu-kauppa" mutta briteistähän paketti lähti niin UPS sitten kyseli verotietoja niin kaippa tässä saa vielä verotkin maksaa kaiken päälle.
Ja ei siinä muuten mitään mutta sivustolla ei ole missään mitään mainintaa mistä tuotteet lähtevät.
UPS:n puolelle toki sen verran noottia että oli aika epäselvä tuo tullaus homma, tuli kyllä ups:ilta tekstari mutta ajattelin että olisi saanut selvitettyä ihan nettisivujen kautta tuon.
 
Viimeksi muokattu:
GT omegan sivuilta tein tilauksen koska "eu-kauppa" mutta briteistähän paketti lähti niin UPS sitten kyseli verotietoja niin kaippa tässä saa vielä verotkin maksaa kaiken päälle.
Ja ei siinä muuten mitään mutta sivustolla ei ole missään mitään mainintaa mistä tuotteet lähtevät.
UPS:n puolelle toki sen verran noottia että oli aika epäselvä tuo tullaus homma, tuli kyllä ups:ilta tekstari mutta ajattelin että olisi saanut selvitettyä ihan nettisivujen kautta tuon.
No vähän samanlainen tapaus DHL:n kanssa paitsi että oli huijaus, soitin DHL:n toimistoon jolloin asia selvisi
 
Onko hajua kuka toimittaa FedExin paketit asiakkaalle Kymenlaaksossa? Seurannassa lukee vaan geneerisesti third party vendor... kiitos..

EDIT: Paketti kuulemma tuleekin nyt suoraan FedExiltä Vantaalta tänne 150km päähän heidän itsensä kuljettamana. Vähän epäilen. No seuraillaan tilannetta...

EDIT2: Kyllä ne paketin tänään toi. :D
 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoa miten GLS:n paketit toimitetaan Suomessa? Muistaakseni joskus ainakin nuo tulivat Matkahuollon kuljettamina. Tuolla GLS:n numerolla ei ainakaan vielä löydy mitään MH:n seurannasta, mutta olikohan se niin, että pitää odotella paketin saapumista maahan ensin.

Tanskasta on viimeisin merkintä 4. päivä;

04/12/2024 20:43
The parcel has left the parcel center.
Denmark Kolding

Edit: Tämä asia selvisikin pienellä lisäkaivamisella. MH:n toimipisteeseen kuskataan, ja näkyy MH:n seurannassa numerolla jonka saa vasta lähetyksen saavuttua maahan.
 
Viimeksi muokattu:
UPS paketti piti mennä torstaina noutopisteelle. Seuranta ei ole kuitenkaan päivittynyt puolen päivän jälkeen, kun oli kuljetuksessa. Onko kellään käynyt niin, että paketti on noutopisteellä mutta seuranta ei ole päivittynyt (ei skannatu tms)? Tietty voi olla etteivät ole ehtineet/mahtunut kyytiin.
 
Itsellä UPS teki ekaa kertaa elämässä oharit. Piti tulla paketti kotiin, mutta sen sijasta tuli kaksi tekstivisestiä, jossa pyydettiin vastaamaan lomakkeella minne paketti toimitetaan. Kuitenkin lomake oli vain valinta täyttää valtakirja -jos en halua pakettia kotiin ->En täyttänyt valtakirjaa, kun paketin halusin kotiin. Sitten tuli tekstiviesti että en ollut tavoitettavissa kun jakelua yritettiin, paketti siirretään toimipisteelle. No ei mitään ilmoitusta, mutta seurannasta katsoin että 10minuutin päästä paketti oli toimipisteellä. Eivät siis edes yrittäneet kotiinkuljetusta
 
Onko muuten kokemuksia siitä miten kauan GLS:n paketeilla on kestänyt saapua Suomeen tuolta Tanskasta? Keskiviikkona 4.12 illalla 21 aikaan Koldingissa näkyy olevan edelleen viimeinen merkintä.
 
UPS paketti piti mennä torstaina noutopisteelle. Seuranta ei ole kuitenkaan päivittynyt puolen päivän jälkeen, kun oli kuljetuksessa. Onko kellään käynyt niin, että paketti on noutopisteellä mutta seuranta ei ole päivittynyt (ei skannatu tms)? Tietty voi olla etteivät ole ehtineet/mahtunut kyytiin.
UPS:n seurannasta pitäisi näkyä, kun pakettia viedään kohti noutopistettä tai vastaanottajalle. Tällöin viimeisin kirjaus on "Toimitusvaiheessa". Jos paketin tila on "Matkalla", sitä ei ole vielä lähdetty viemään noutopisteelle.

Onko muuten kokemuksia siitä miten kauan GLS:n paketeilla on kestänyt saapua Suomeen tuolta Tanskasta? Keskiviikkona 4.12 illalla 21 aikaan Koldingissa näkyy olevan edelleen viimeinen merkintä.
Ei ole nimenomaan GLS:stä kokemusta, mutta ei tuo kaksi arkipäivää mitenkään erikoiselta kuulosta: Torstaina rekalla Tukholmaan ja perjantaina lautalla Turkuun. Olettasin, että maanantaina on käsittelyssä jossain logistiikkakeskuksessa Suomessa, jos/kun lähetyksiä ei käsitellä viikonloppuisin.
 
UPS:n seurannasta pitäisi näkyä, kun pakettia viedään kohti noutopistettä tai vastaanottajalle. Tällöin viimeisin kirjaus on "Toimitusvaiheessa". Jos paketin tila on "Matkalla", sitä ei ole vielä lähdetty viemään noutopisteelle.
Kiitos! "Matkalla" tämä. Toivotaan että liikkuu taas arkena. Amazonin paketit tuntuu liikkuvan postin kautta paremmin, niin saisivat pysyä siinä. Mutta välillä joukkoon osuu UPSikuljetuksia. Näissä on vielä ärsyttävää, että viikkoa ennen tulee jo viesti, että ohjataan noutopisteeseen jos et vastaa.
 
Itselläki sattu viime viikolla taas pitkästä aikaa upsilta ohiveto. Koko hemmetin päivän päivystin kotona pakettia ja yhtäkkiä seurannasta luin, että pakettia oli mukamas yritetty toimittaa 5-10 minuuttia sitten. Oli nikotiinpussivarastot loppuneet jo, niin en pyytänyt uutta toimitusta vaa nöyrryin muutaman kilsan iltalenkille, vaikka vitutti ja periaatteesta teki mieli laittaa uudelleenkuljetuspyyntö. e: joskus aiemmin, ku sama sattunu, nii upsin appista tollaisen vaihtoehdon löysin ja sain uudelleenkuljetuksen vielä samalle päivälle, ku vastaava oli sattunu aamusta.

Rovaniemellä vielä asuessani, nii oli mukavaa, ku paikallinen firma hoiti noita ja soitti aina 5-10 minuuttia aikasemmin, että ollaanko kämpillä. Täällä Keravalla vissii upsin omat kuskit tulee, ku tulee, jos tulee.
 
Tainnu UPS:lla olla torstaina Suomen henkilökunnalla kiire itsenäisyyspäivän viettoon. Sen verran kuullu näitä "yritetty toimittaa" viestejä.
 
Itselläki sattu viime viikolla taas pitkästä aikaa upsilta ohiveto. Koko hemmetin päivän päivystin kotona pakettia ja yhtäkkiä seurannasta luin, että pakettia oli mukamas yritetty toimittaa 5-10 minuuttia sitten. Oli nikotiinpussivarastot loppuneet jo, niin en pyytänyt uutta toimitusta vaa nöyrryin muutaman kilsan iltalenkille, vaikka vitutti ja periaatteesta teki mieli laittaa uudelleenkuljetuspyyntö. e: joskus aiemmin, ku sama sattunu, nii upsin appista tollaisen vaihtoehdon löysin ja sain uudelleenkuljetuksen vielä samalle päivälle, ku vastaava oli sattunu aamusta.

Rovaniemellä vielä asuessani, nii oli mukavaa, ku paikallinen firma hoiti noita ja soitti aina 5-10 minuuttia aikasemmin, että ollaanko kämpillä. Täällä Keravalla vissii upsin omat kuskit tulee, ku tulee, jos tulee.
UPS:n toiminta on kyllä sekavaa. Kuskeilla ei ainakaan ennen ollut edes työpuhelimia. Tulee säännöllisesti niiden kautta paketteja ja eihän ne koskaan ovelle asti tule. Ei sinänsä haittaa hakea noutopisteeltä, ja jos tulee viestiä paketin ohjauksesta niin laitan menemään suoraan noutopisteeseen jos nopeuttaisi edes vähän kuljetusta. Välillä tiputtavat lähetyksiä ihan minne sattuu reitin varrelle ja joutuu lähtemään pidemmälle. Ongelmia syntyi siinä vaiheessa kun tuli vähän arvokkaampi lähetys, jota ei jostain syystä suostuttu tiputtamaan noutopisteelle ollenkaan, vaan "yritettiin" toimittaa useita kertoja, eli käytännössä vaan iskettiin seurantaan, että ollaan käyty ovella (ei oltu). Sovelluksesta olisi ilmeisesti pystynyt muuttamaan kuljetusta, mutta tunnuksien kanssa oli ihme sekoilua ja ei onnistunut. Aspan kanssa piti erikseen sopia ennen kuin paketti olisi lähtenyt takaisin lähettäjälle.
 
UPS:n seurannasta pitäisi näkyä, kun pakettia viedään kohti noutopistettä tai vastaanottajalle. Tällöin viimeisin kirjaus on "Toimitusvaiheessa". Jos paketin tila on "Matkalla", sitä ei ole vielä lähdetty viemään noutopisteelle.


Ei ole nimenomaan GLS:stä kokemusta, mutta ei tuo kaksi arkipäivää mitenkään erikoiselta kuulosta: Torstaina rekalla Tukholmaan ja perjantaina lautalla Turkuun. Olettasin, että maanantaina on käsittelyssä jossain logistiikkakeskuksessa Suomessa, jos/kun lähetyksiä ei käsitellä viikonloppuisin.
Oli näköjään just viime yönä saapunut Suomeen.

GLS:n seurantaan oli ilmestynyt "Finland tracking number" mutta MH:n seuranta ei ainakaan tunnista sitä. Onko tuossa vain viive vai meneekö tuo jollekin toiselle firmalle sittenkin?
 
UPS:n seurannasta pitäisi näkyä, kun pakettia viedään kohti noutopistettä tai vastaanottajalle. Tällöin viimeisin kirjaus on "Toimitusvaiheessa". Jos paketin tila on "Matkalla", sitä ei ole vielä lähdetty viemään noutopisteelle.
Tämä ilmestyi lopulta suoraan noutopaikkaan. Ei ollut välissä kuljetuksessa. Pitäisi kai olla tyytyväinen että paketti lopulta tuli.
upsi.png
 
Viimeksi muokattu:
TNTn seurannassa lukee

"Shipment arrived at TNT location" viime perjantaille paikkaan joka on parinkymmenen kilometrin päässä toimitusosoitteesta(lähin lajittelukeskus/tukikohta/varasto) ja lähetyksen tila "Scheduled delivery pending"

Sen jälkeen ei mitään päivityksiä seurantasivulla, luulisi että tänään yrittäisivät toimittaa.

Onkohan tämä nyt jossain jumitilassa, pikagoogletus siitä mitä tuo "scheduled delivery pending" vihjaisi siihen?

Kun kehtasin kirjoittaa ovikoodin paketin toiseen osoitekenttään, menikö joku automaattinen lajittelu sekaisin(yrittää löytää katua nimeltään "door code"), vai kuriirit miettii että miten he nyt voi väittää että eivät päässeet lukitusta ulko-ovesta porraskäytävään ja päättivät vaan rankaista hidastelemalla pari ylimääräistä päivää?


Edit: Paketti ilmestyikin ovelle ja tuli, ilman että missään vaihesssa seurannassa huomasin mitään tietoa siitä että olisi lähtenyt varastolta. Tällä kertalla kuriiri hoiti hommansa hyvin, osasi lukea sen ovikoodinkin siitä paketin kyljestä. Seurantasivu ei vaan ollut ihan ajan tasalla.
 
Viimeksi muokattu:
Oli näköjään just viime yönä saapunut Suomeen.

GLS:n seurantaan oli ilmestynyt "Finland tracking number" mutta MH:n seuranta ei ainakaan tunnista sitä. Onko tuossa vain viive vai meneekö tuo jollekin toiselle firmalle sittenkin?
Ilmestyy MH:n seurantaan hiukan ennen kuin MH saa sen haltuunsa. Siinä on pieni viive.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 387
Viestejä
4 536 643
Jäsenet
74 794
Uusin jäsen
kurrexd

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom