Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Kyllä, ensisijaisesti paketin tiedossa olevaan matkapuhelinnumeroon ja mahdollisesti myös sähköpostiosoitteeseen. Mutta miksi ihmettelen, niin maanantaina saapuvan lähetyksen tiedot katosi kun muutin yhteystietoihin uuden puh.numeroni. Vanhalla numerolla saapumispäivä ja lokerikon tuleva sijainti näkyi. Eli tästä päättelen että Paketit-sovellus toimii matkapuhelinnumeron perusteella. Mutta kun nyt se numero on vaihtunut (kiitos Elisan kampanjan) MH netti-asiakaspalvelussa ei kysymykseen osata vastata.
Olisin lähettäjään yhteydessä, että päivittävät lähetyksen tietoja. Eiköhä se onnistu, ainaki yritysten kohdalla, mut varmaan yksityishenkilöillekkin onnistuu. Esim. numeron typotys kuite tuskin ihan harvinainen tilanne on.
Näyttökuva 2025-03-23 kello 20.58.01.png
 
Ensi kertaa tulossa Fedexiltä pakettia. Paketti on tullut Virosta Suomeen 10.3. ja Fedexiltä tulee joka päivä sähköpostia, että paketti toimitetaan kotiin seuraavana päivänä ennen klo 18. Huominen on nyt kestänyt pari viikkoa ja paketti on vieläkin Vantaan lajittelukeskuksella. Luulisi, että Lahden suunnalle olisi tulossa muitakin paketteja.

Paketilla ei ole kyllä sinällään kiire. Ostin äidille joulukuussa uuden Samsungin suoraan Samsungilta ja äiti lähetti vanhan laitteen, kun siitä sai lisähyvityksen. Vanha puhelin jäi sammuttamatta ja en hyväksynyt 1€ hyvityshintaa, koska laitteessa ei ollut virtaa ja se tulkittiin rikkinäiseksi. Useamman yhteydenoton jälkeen lähettivät puhelimen takaisin maaliskuun alussa. Tähän meni aikaa pari kuukautta, vaikka laitteen piti automaattisesti palautua viikon sisällä ilmoituksesta, eli tammikuun alussa.

Edit: tänään sitten oli yritetty toimittaa pakettia 5min sen jälkeen, kun lähdin kotoa. Täytyy vaaan huomenna kyttäillä kotona, jos se jossain vaiheessa ilmestyy. Tuon saisi hyvin jättää ovem eteen, jos semmoinen vaihtoehto olisi:

Hei,


Olemme yrittäneet toimittaa lähetystä rahtikirjannumerolla xxx . Voit sopia uudelleen toimituksesta osoitteessa www.fedex.com/fi/delivery valitsemalla emme tavoittaneet teitä - viesti alas veto valikosta tai laittamalla meilin helaops@fedex.com. Lähetys palautuu lähettäjälle kolmen päivän kuluttua, jos uusintajakoa ei saada sovittua. Kiitos. Yst.Terv. FedEx
 
Viimeksi muokattu:
Olisin lähettäjään yhteydessä, että päivittävät lähetyksen tietoja. Eiköhä se onnistu, ainaki yritysten kohdalla, mut varmaan yksityishenkilöillekkin onnistuu. Esim. numeron typotys kuite tuskin ihan harvinainen tilanne on.
Näyttökuva 2025-03-23 kello 20.58.01.png

Olipa hyvä kun sanoit että numero pitää päivittää lähettäjän sivuille omiin yhteystietoihin. Näin tein illalla ja aamulla Temulta tuli sposti että "toimitustila on päivitetty" sekä iltapäivällä "toimitus saapunut noutopaikkaan koodilla xxxx" Matkahuollon viestintä täysin mykkä, noutokoodia en saanut txt, spostilla tai edes Paketit-sovelluksella. Ihan ok että noutokoodi pitää tilata kiinasta.

Kaksi virhettä tein; virhe 1. Missään nimessä kesken toimituksen ei pidä mennä vaihtamaan kännykkäliittymää/puh.nroa. Virhe 2; ainakaan mennä päivittämään kuriirin sovellukseen uutta numeroa koska järjestelmä hävittää seurantatiedot sekä noutokoodin.
 
En tiedä sopiiko paremmin tähän topicciin vai johonkin muuhun, mutta kyllähän on taas nettisivuja uudistaessa saatu hyvästä ja toimivasta loihdittua kakkaa. Meinaan Shipitin sivut.
Aikaisemmin oli helppoa ja selkeää, nyt uudistetulla sivulla ei ole kumpaakaan. Jokainen yksinkertainenkin asia vaatii enemmän eforttia ja klikkailua kuin aikaisemmin.
Ei käytännössä mitään uutta toiminnallisuutta, kunhan vaan on haluttu uudistaa uudistamisen ilosta ja käyttöliittymän käytettävyys on jätetty huomioimatta kokonaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
272 648
Viestejä
4 707 575
Jäsenet
76 923
Uusin jäsen
Huuts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom