- Liittynyt
- 12.02.2023
- Viestejä
- 16
DHL on kallein
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jätän tämän vain tähän. (pistetään oikeaan ketjuun)
![]()
Vähän kontekstia:
Todellisuudessa tuon Vantaan ja Tampereen välissä on vielä Turku. (Aspasta kertoivat)
Asiakaspalveluun soitettu useasti, "selvityksiä" pistetty nyt kaksin kappalein. Käyty jopa kyselemässä noutopisteeltä koska "Ehkä, voisi olla siellä" -PostNordin asiakaspalvelu. No ei ollut. Soitettu myös sinne, viimeksi tänään. Ei ole siellä.
PaskaNord ei itsekkään asiakaspalvelusta tiedä varmaksi mitä paketille käynyt tai missä tällä hetkellä menee.
Voiko paskempaa kuljetusliikettä olla? Ebayn kautta siis tavaraa tilasin ja DPD oli alkuperäinen kuriiri. Muita vaihtoehtoa ei annettu. Eikä ole ensimmäinen rodeo kyseisen puljun kanssa.
Myöskään tuo sähköposti ei ole minun, vaan lähettäjän. Mitähän sinne mennyt? Koska ainakaan nouto-ilmoitusta sinne ei ole mennyt.
Olisi UPS:llä tulossa paketti, kotiinkuljetuksella tilasin.
Eilen oli UPS:ilta tullut tekstari, jonka vain vilkaisin nopeasti koska siinä luki jotain malliin "Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen". Tilasin kotiinkuljetuksen ja edelleen haluan että paketti tuodaan kotiin, joten ajattelin että viesti ei koska minua ja jatkoin päivääni. Äsken kuitenkin huomasin, että viesti jatkui että paina 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen, ja että viestiin olisi pitänyt vastata eilen klo 22 mennessä.
Kuinkahan todennäköisesti nuo apinat nyt roudaavat pakettini tuonne noutopisteeseen, ihan vaan kun en ollut herkeämättä vahtimassa ja vahvistamassa, että kyllä toden totta haluan juuri sen palvelun jonka olen vittu tilannut?
En ole tainnut aina vastata kyselyyn ja on ne sen kotiin pääsääntöisesti toimittanut. Ihan hyvä tuo palvelu kun ei aina ole mahdollista olla kotona kun toimittavat tuotteet, niin saa noutopisteeseen.Olisi UPS:llä tulossa paketti, kotiinkuljetuksella tilasin.
Eilen oli UPS:ilta tullut tekstari, jonka vain vilkaisin nopeasti koska siinä luki jotain malliin "Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen". Tilasin kotiinkuljetuksen ja edelleen haluan että paketti tuodaan kotiin, joten ajattelin että viesti ei koska minua ja jatkoin päivääni. Äsken kuitenkin huomasin, että viesti jatkui että paina 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen, ja että viestiin olisi pitänyt vastata eilen klo 22 mennessä.
Kuinkahan todennäköisesti nuo apinat nyt roudaavat pakettini tuonne noutopisteeseen, ihan vaan kun en ollut herkeämättä vahtimassa ja vahvistamassa, että kyllä toden totta haluan juuri sen palvelun jonka olen vittu tilannut?
Edit: Yleinen kysymys tähän samaan, eli saakohan tuon paketin lähetystunnuksella kun näyttää että olisi jo saapunut noutopisteeseen, mutta ei minulle ole tullut noutoilmoitusta?
Fedexillä on montaa eri nopeutta.Voi luoja että Fedex on hidas. 8 päivää kestää paketilla tulla Floridasta. Tänään aamulla paketti on päätynyt Belgiaan pyörimään. Ehkä ensi maanantaina perillä. Tuskin fedexille pääsee edes perjantaina koputtelemaan jos paketin saisi edes noudettua.
Ja samaan aikaan Mindfactorystä paketit tulee mailboxde ja UPS yhdistelmällä kotiovelle 5 arkipäivässä verkkokaupan tilauksesta sisältäen Saksan sisäisen DHL Mindfactory -> mailboxde varasto viiveen.
MyUS lupasi 2-5 arkipäivää.Eli kun et kertonut millä tuotteella paketti tulee, viestisi on täysin turha valitusvirsi.
Tuo on jenkeistä Suomeen aika kova arvio, paketti liikkuu jo sielläkin tuon aikaa sinne omaan "lokeroon" mistä se sitten lähtee eteenpäin. Mutta luotettavaksi olen todennut, eli tulee kuitenkin.MyUS lupasi 2-5 arkipäivää.
Täytyy todeta hämmästyneenä, että arvio piti kuin pitikin paikkaansa.Tuo on jenkeistä Suomeen aika kova arvio, paketti liikkuu jo sielläkin tuon aikaa sinne omaan "lokeroon" mistä se sitten lähtee eteenpäin. Mutta luotettavaksi olen todennut, eli tulee kuitenkin.
http://privpakportal.schenker.nu/TrackAndTrace/packageinfo.aspx?packagesurrid=F1<numerosarja>
http://www.logistics.dbschenker.se/ [tukisivu, uudelleenohjaa]
Adlibris on ruotsalainen firma, joten siksi ohjannee noihin ruotsinkielisiin seurantapalveluihin. DB Schenkerillä on myös suomenkielinen pakettienseuranta, joka käyttää https:ää:Schenkerin paketinseuranta on jossain määrin edelleen HTTP:n takana — onko kuinka poikkeuksellista?
Koodi:http://privpakportal.schenker.nu/TrackAndTrace/packageinfo.aspx?packagesurrid=F1<numerosarja> http://www.logistics.dbschenker.se/ [tukisivu, uudelleenohjaa]
Adlibris-tilaus kyseessä, sivu on lisäksi ruotsiksi (en näe mahdollisuutta vaihtaa kieltä).
Kiitos tiedosta. Ei valitettavasti löydä mitään omalla Adlibriksen 'seurantatunnuksella'.Adlibris on ruotsalainen firma, joten siksi ohjannee noihin ruotsinkielisiin seurantapalveluihin. DB Schenkerillä on myös suomenkielinen pakettienseuranta, joka käyttää https:ää:
No tämä on uutta tietoa, kait toi sitten vasta tänään tuolta notkahtaa.Eihän GLS ole mikään kuriirifirma vaan käyttää ns. postikeskuksia hyväkseen lajittelussa eikä kauheasti yleensä liiku viikonloppuisin. Suomessa heilahtaa seurantaan yleensä Liedossa Postin logistiikkakeskuksessa ja sitten esim. Vantaalla tai Tampereella riippuen missä vastaanottaja asustelee.
No tämä on uutta tietoa, kait toi sitten vasta tänään tuolta notkahtaa.
Tuntuu olevan DHL toimitus aika hidasta kun viikko sitten lähtenyt saksasta suomeen eikä postin seurantaan vieläkään ilmestynyt, toki voi olla että postikin sitä pakettia jossain hamstraa, mikä ei olisi mitään uutta.
Jaa okei itellä ei tuota ilmoitusta näkynyt kun avasi seurannan linkin kautta, mutta kun meni postin sivuilta seurantakoodilla niin näkyy tuo ilmoitus. No pääseepähän taas postia syyttämään.Postin sivuilla ollut jo jonkin aikaa ilmoitus
"Saksasta saapuvien lähetysten käsittelyssä on vielä viivettä jo päättyneen ahtaajien lakon vuoksi. Käsittelemme lähetyksiä päivittäin, saat saapumisimoituksen kun lähetyksesi on noudettavissa. "
Kiinasta pitäisi tilata yli 150 euron arvoinen paketti. Myyjät tarjoaa lisämaksusta DHL ja FedEx vaihtoehtoja tavalliselle postille ja sanovat myös laittavansa "optimoidun" arvon noihin, tiedä sitten miten se toimii jos oikea ostokuitti vaaditaan.. Millaisia lisäkuluja nuo kuljetusfirmat perii ja miten hankalaa itse tehty tullaus niissä nykyään on? Fiilispohjalta valintani olisi DHL.
Omia kokemuksia yleistettynä: Kiinan sisällä ja Kiinasta lähtiessä FedEx on toiminut ripeämmin kuin DHL, mutta paketin saapuessa maahan on DHL:n toimitusketju aivan ylivoimainen FedExiin verrattuna.Kiinasta pitäisi tilata yli 150 euron arvoinen paketti. Myyjät tarjoaa lisämaksusta DHL ja FedEx vaihtoehtoja tavalliselle postille ja sanovat myös laittavansa "optimoidun" arvon noihin, tiedä sitten miten se toimii jos oikea ostokuitti vaaditaan.. Millaisia lisäkuluja nuo kuljetusfirmat perii ja miten hankalaa itse tehty tullaus niissä nykyään on? Fiilispohjalta valintani olisi DHL.
Tilasin tavaraa FedExillä Isosta-Britanniasta pääkaupunkiseudulle ja sain äsken tiedon lähetyksen ennakkorekisteröinnistä. Paketti on "Delivery Duty Paid", eli ei pitäisi joutua enää tullaamaan, ja lähettäjän mukaan toimitusaika on 1-2 työpäivää. Mutta FedExin seuranta ennustaa toimituksen ajankohdaksi ke 12.4. ennen klo 22.
Mitenköhän tämä nyt menee? Yrittävätkö toimitusta kerrostaloon vai vievätkö johonkin postin toimipisteeseen, ja sieltä tulee sitten aikanaan kirje?
Moni haukkuu UPS standardia. Ei se todellakaan täydellinen firma ole tai läheskään paras. Mutta tuossa pari viikkoa sitten tuli tilanne jossa paketti oli noutopisteelle mennyt, vaikka en ollut mitään ohjausta sinne tehnyt. Aspasta pahottelivat tilannetta ja soittivat pari kertaa perään että paketti tulee vielä saman päivän aika meikäläiselle. Lopulta sitten kuriiri toimitti paketin ovelle.On kyllä omasta mielestä paskin kuriirifirma verrattuna muihin.
Tähän mennessä UPS:n kanssa toimivia kommunikaatiotapoja ovat olleet UPS:n lähettämään tekstiviestiin vastaaminen ja puhelinpalveluun soittaminen virka-aikana, kun se ei ohjaudu Intiaan.Onko muilla ollut ongelmaa vaihtaa UPS toimituspaikkaa? Noutopisteen valittuani ja tiedot täytettyäni alkaa vaan latausrinkula pyöriä eikä tapahdu mitään.
Ok. Kiitti. Odotellaan siis tekstiviestiä.Tähän mennessä UPS:n kanssa toimivia kommunikaatiotapoja ovat olleet UPS:n lähettämään tekstiviestiin vastaaminen ja puhelinpalveluun soittaminen virka-aikana, kun se ei ohjaudu Intiaan.
Minkään UPS:n nettipalvelun kautta en ole koskaan onnistunut vaikuttamaan minkään lähetyksen toimitukseen.
Millähän lie kuriirilla on kyydissä meidän paketti. Reilu puoli vuotta on ollut kuriirilla varmaan siellä ohjaamossa penkin alla tai ovilokerossa. Ruotsista asiakas lähetti meille laitteen takaisinpäin, eikä koskaan tullut perille. Oulussa siis ollaan ja laite lähettää nykyasetuksilla sijaintinsa 6 tunnin välein. Paikannus perustuu 4G verkon tukiasemiin, joten paikannustarkkuus on liikkeessä ollessa useamman sata metriä, varsinkin jos ympärillä ei ole useita tukiasemia. Lämmöt laitteessa ovat heitelleet päivittäin ja lähes päivittäin on ajoneuvo ollut anturidatan perusteella liikkeellä. Oulu-Oulunsalo (Lentokenttä)-Kempele-Jääli välillä tuntuu liikuskelevan, mutta tämän vuoden puolella on ainakin yksi reissu Savonlinnassa maaliskuun toisella puoliskolla ja heti perään yksi reissu tehty Inarin suuntaan Nellimiin. Paikannusmetodin epätarkkuudesta johtuen tuolla on pari pistettä osunut Kempeleenlahteen, mutten usko laitteen olleen pilkkireissulla kuitenkaan mukana. Tekisi kyllä mieli laittaa paikannusväli lyhyeksi ja lähteä metsästämään kuriiria itseään.
Olispa kiva saada tuokin laite takaisin ja kuulla miten tuo paketti on jäänyt huomaamatta.
![]()
Eikös tossa saa jo aika hyvin tiedon siitä, että missä autossa on ollut kun noin tarkkaa tietoa jo kuitenkin on? Vai onko firmakin epäselvä? Vois nimittäin laittaa "hei, mein paketti on jääny johki teiän autoon ja se on ollut päivänä XYZ paikassa WFY" ni luulis niitäki kiinnostavan.
Toisaalta ehkä vielä siistimpää olis seurata kuinka hunttaat kuriiria pitkin kyliä tiheällä paikannusajalla, jos sen pystyy tiheyttämään x)
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.