Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Tänään UPS vei paketin suoraan johonkin itämaiseen kauppaan. Mitään lippuakaan ei ollut jätetty. Sattumoisin katoin mitä paketille kuuluu. Luki, että yritetty toimittaa 16:11, mutta ovikello kamerassa ei ollut mitään. Soitto UPSille ja pienellä väännöllä lupas toimittaa kotiin. Myönsi, ettei ole käynyt kun on ”haastavat liikenneososuhteet”. No ei ole. Näin tälläkertaa
Sama vastaus se on kesälläkin, "Asiakkaan luona oli este", ja ainoa este on se että kuski ei ole jaksanut ottaa pakettia ja tuoda sitä perille...
 
DHL osaa ja suorittaa. Paketti tsekeistä tampereelle ~15h, siitä eteenpäin viimiset 40km ottanu jo yli 25h.
 
Omakohtaisesti ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa UPSista.

Kahdesti ovat minulle paketin toimittaneet Alankomaista. Molemmilla kerroilla toimitus tapahtunut alle viikossa ja olen pyytänyt pakettia läheiseen, noin 1 km päässä olevaan noutopisteeseen, mutta ovat tuoneet paketin ilmaiseksi kotiovelle.
 
Omakohtaisesti ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa UPSista.

Kahdesti ovat minulle paketin toimittaneet Alankomaista. Molemmilla kerroilla toimitus tapahtunut alle viikossa ja olen pyytänyt pakettia läheiseen, noin 1 km päässä olevaan noutopisteeseen, mutta ovat tuoneet paketin ilmaiseksi kotiovelle.

Ootappa vaan kun yrität saada pakettia minnekään muualle kuin noutopisteeseen. Kuski törmää yllättävään toimitusesteeseen 99 kertaa sadasta. :D Ja 98 kertaa niistä se on ettei löytänyt autollaan edes oikeaan kaupunginosaan vaan suoraan sinne noutopisteelle.
 
Itsekin kehuin jossain kohtaa, että UPS:n MyChoice toimii. Toimi muutaman kerran, mutta ei toimi enää.
 
Pakko kehua, kun moni haukkuu.

Minulle tuli postnordin paketti, jo toista kertaa ja täysin ongelmitta taas. Mutta ei siinä mitään. Kysyin ottaako hän kuljetukseen minulta lähtevän TNT paketin (oletin että he ovat toimituskumppani alueellani), niin sanoi juu. Näkee kuulemma tnt kuljettajan parin tunnin päästä, niin antaa pakettini sille ja säästyy siltä säästyy yksi ajo.

Noh, seurannassa näkyy paketti, eli perille meni :) Ehkä tämä olisi enemmän palautetta työntekijöille, mutta hienoa työtä!
 
Postnord Tampereella / Pirkkalassa kans tuntuu olevan melko sekaisin. Paketti maannu kolme päivää terminaalissa ilman että voisi noutaa tai tietoa koska liikkuis eteenpäin. Ymmärrän tietysti et pakettia on paljon mut näihin kantsis vähän varautua kuitenkin jollain tasolla ettei joka vuosi yllätetä housut kintuissa. Postnord on heittämällä surkein vuodesta toiseen. Posti saa täällä paljon kritiikkiä mut omalla kohdalla se on melkein parhaiten toimiva kokonaisuus näistä puljuista. Varmaan toki asiaan vaikuttaa se että asuu noutopaikan vieressä eikä tarvii käyttää automaatteja.

No nii, tää paketti sitten hukkui Pirkkalan terminaalin syvään kitaan. Toinen kerta ko. terminaalin kanssa mitä itselle käynyt (en varsinaisesti kummastele, niin sekaselta niiden systeemit siel sisällä on aina näyttänyt). Paketteja on tullut runsaasti joten prosentuaalisesti se ei ole paljon mut sit jos vertailee esim UPS, DHL ja Postiin ni koskaan ei ole heidän kautta paketti hukkunut, ei koskaan. Jos Postin kautta on tullut noin 1000 lähetystä ja UPS sekä DHL aika lailla varmaan tasoissa Postnordin kanssa noin 100 lähetyksellä vuosikymmenen ajalta ni kyllä Postnord jää jalkoihin. Ei sillä, pari hukkunutta jostain sadasta ei kuulosta paljolta mut onhan se vitun perseestä silti.
 
Tietenkään kellään ei ole kristallipalloa, mutta ummikkona ekaa kertaa tilasin paketin käyttäen Matkahuoltoa kuriirina. Onko tässä toivoakaan, että voisi tulla jo huomenna? Asustelen n. 120km päässä Vantaasta, hämää nuo merkinnät vaan kun eka "valmiina jatkamaan" ja sitten onkin jo matkalla.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221221_184208_Paketit.jpg
    Screenshot_20221221_184208_Paketit.jpg
    132,2 KB · Luettu: 102
Tietenkään kellään ei ole kristallipalloa, mutta ummikkona ekaa kertaa tilasin paketin käyttäen Matkahuoltoa kuriirina. Onko tässä toivoakaan, että voisi tulla jo huomenna? Asustelen n. 120km päässä Vantaasta, hämää nuo merkinnät vaan kun eka "valmiina jatkamaan" ja sitten onkin jo matkalla.

Luulis että on huomenna perillä ellet nyt jossain keskellä metsää asu. Jos illalla on lähtenyt eteenpäin ni yleensä se saapuu yöllä päätekaupungin läheiseen Matkahuollon lajittelukeskuksen ja aamulla sitä lähdetään kuljettamaan kohti noutopaikkaa.

Tyyliin tälleen:


25.11.2022 08:07 Tampere 33900
Viemme lähetystä juuri pakettipisteeseen. Lähetämme vastaanottajalle viestin, kun se on noudettavissa.
25.11.2022 01:07 Tampere 33900
Lähetys on saapunut Matkahuoltoon Tampere ja odottaa kuljetusta pakettipisteeseen R-kioski Tampere. Ilmoitamme vastaanottajalle, kun lähetys on noudettavissa.
25.11.2022 01:07 Tampere 33900
Lähetys on käsittelyssä
24.11.2022 19:38 Helsinki 00100
Lähetys on matkalla
24.11.2022 18:01 Helsinki 00100
Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Helsinki
 
Tietenkään kellään ei ole kristallipalloa, mutta ummikkona ekaa kertaa tilasin paketin käyttäen Matkahuoltoa kuriirina. Onko tässä toivoakaan, että voisi tulla jo huomenna? Asustelen n. 120km päässä Vantaasta, hämää nuo merkinnät vaan kun eka "valmiina jatkamaan" ja sitten onkin jo matkalla.

Asenna Matkahuollon appi, sinne tulee (jostain syystä) tarkempaa tietoa arvioidusta toimitusajankohdasta.
 
Piti laittaa näytönohjain huoltoon Nvidialle ja FedEx nouti valmiiksi Nvidian maksaman palautuspaketin maanantai aamuna mutta sen jälkeen ei seuranta ole päivittynyt. Vai onko normaalia hitautta? Kuitenkin kyseessä yli 2000e arvoinen paketti niin toivoisin etten ottaisi tässä takkiin.
 
Piti laittaa näytönohjain huoltoon Nvidialle ja FedEx nouti valmiiksi Nvidian maksaman palautuspaketin maanantai aamuna mutta sen jälkeen ei seuranta ole päivittynyt. Vai onko normaalia hitautta? Kuitenkin kyseessä yli 2000e arvoinen paketti niin toivoisin etten ottaisi tässä takkiin.
Mikä tuossa nyt on ongelma? Paketti on nvidian vastuulla sen jälkeen kun olet sen luovuttanut kuskille.
 
Onko täällä viimeaikaisia kokemuksia DHL:n perus deutsche post-paketeista? Itävallasta tulossa loota jonka piti tulla UPS:n expressinä, mutta näköjään lähtikin sitten Austria Postin pakettina ja siirtyi DP/DHL:n kuljetettavaksi heti Saksaan päästyään.

Viimeisin merkintä Hampurista 04.01 aamuyöllä;

Wed, 04.01.2023, 01:53, Hamburg, Germany
The international shipment was processed in the export parcel center and is on its way to the recipient's region.
 
Onko täällä viimeaikaisia kokemuksia DHL:n perus deutsche post-paketeista? Itävallasta tulossa loota jonka piti tulla UPS:n expressinä, mutta näköjään lähtikin sitten Austria Postin pakettina ja siirtyi DP/DHL:n kuljetettavaksi heti Saksaan päästyään.

Viimeisin merkintä Hampurista 04.01 aamuyöllä;

Wed, 04.01.2023, 01:53, Hamburg, Germany
The international shipment was processed in the export parcel center and is on its way to the recipient's region.
Edellinen (pari viikkoa sitten) Hampurissa käsitelty CxxxDE -koodillinen paketti tuli 2 arkipäivässä Suomeen lajitteluun.
 
Edellinen (pari viikkoa sitten) Hampurissa käsitelty CxxxDE -koodillinen paketti tuli 2 arkipäivässä Suomeen lajitteluun.
Kiitos vastauksesta!

Tuo olikin tässä tänään iltapäivällä näköjään lajiteltu Vantaalla. Positiivinen yllätys aikaisempiin kokemuksiin verrattuna, kun loota on matkannut viikkoja Saksasta Suomeen.

Asiasta toiseen, tässä on viime aikoina joutunut tilailemaan juttuja ulkomailta isälle metsästys yms hommiin kun ukolla itsellään on jo ihan riittävästi kiireitä ja itse saikulla ehtii hoitaa. Käytössä on ollut UPS:n express saver, ja tuosta on aikalailla positiivista sanomista. Hintaansa nähden helvetin nopea, ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia kotitoimituksen kanssa - kaupunkina siis Turku. 20-30 lähetyksen otanta. EU:n ulkopuolelta tulleiden lähetysten kanssa tullaus on sujunut pirun nopeasti, tosin olen laiskuudesta johtuen maksanut UPS:lle siitä sen 16€ vai mitä nyt olikaan, kun kyseessä ei ole omat rahat.
 
Edellinen (pari viikkoa sitten) Hampurissa käsitelty CxxxDE -koodillinen paketti tuli 2 arkipäivässä Suomeen lajitteluun.

Jos saan vielä vaivata vähän, niin miten nopeasti tuo sattui tulemaan perille Suomen päässä? Tuli vilkaistua tuota postin seurantaa, ja se näyttää edelleen, että lajiteltu Vantaalla lauantaina, mutta pirustako sitä tietää mitä se "lajiteltu" tuossa tosissaan tarkoittaa.

20230109_234613.jpg

Lähettäjän perseilyn takia joutuu nyt sitten turhaan stressaamaan aikataulusta, että milloin se suvaitsee sujahtaa kohti Turun suuntaa. Toisaalta noin yleensäkin kiinnostaisi tietää ihmisten kokemuksia näiden EU:n sisäisten postipakettien liikkumisesta Suomen päässä.

Samalla täytyy muuten kehaista postin aspaa äskettäisen express-paketin suhteen. Loota jäi jostain syystä kuljetuksesta, mutta logistiikan kaverit hoitivat sen perille silti samana päivänä. Tuo oli kyllä iso helpotus kun muuten se olisi sitten mennyt noutopisteelle, ja yritäpä liikuntavammakkona sitä itse noutaa. Isot pisteet sinne.
 
Jos saan vielä vaivata vähän, niin miten nopeasti tuo sattui tulemaan perille Suomen päässä? Tuli vilkaistua tuota postin seurantaa, ja se näyttää edelleen, että lajiteltu Vantaalla lauantaina, mutta pirustako sitä tietää mitä se "lajiteltu" tuossa tosissaan tarkoittaa.

20230109_234613.jpg

Lähettäjän perseilyn takia joutuu nyt sitten turhaan stressaamaan aikataulusta, että milloin se suvaitsee sujahtaa kohti Turun suuntaa. Toisaalta noin yleensäkin kiinnostaisi tietää ihmisten kokemuksia näiden EU:n sisäisten postipakettien liikkumisesta Suomen päässä.

Samalla täytyy muuten kehaista postin aspaa äskettäisen express-paketin suhteen. Loota jäi jostain syystä kuljetuksesta, mutta logistiikan kaverit hoitivat sen perille silti samana päivänä. Tuo oli kyllä iso helpotus kun muuten se olisi sitten mennyt noutopisteelle, ja yritäpä liikuntavammakkona sitä itse noutaa. Isot pisteet sinne.
Itsellä silloin muutama viikko sitten perjantaiaamuna lajiteltiin Vantaalla ja seuraavana maanantai-iltana oli noudettavissa Tampereella, eli yksi arkipäivä. Sinun tapauksessasi siis varmaan tiistaina perillä.

Ainakin minulla on EU:sta tulevat C- ja E-alkuiset paketit liikkuneet kotimaassa pääsääntöisesti samalla vauhdilla kuin kotimaan postipaketit, eli maahan saapumisesta yksi arkipäivä perille Tampereelle.
 
Elättelin vielä alkuviikosta toiveita että olisi viikonlopuksi saanut DHL:n paketin joka lähti tiistaina liikkeelle Liettuasta. Paketti kävi jo Tallinnassa keskiviikkona, mutta viimeisin merkintä onkin Puolasta. Jos tuo pitää paikkansa niin miksi ihmeessä se on ensin viety Viroon ja sitten Puolaan? Vai onkohan laitettu väärän rekan kyytiin Tallinnassa...
 
Piti laittaa näytönohjain huoltoon Nvidialle ja FedEx nouti valmiiksi Nvidian maksaman palautuspaketin maanantai aamuna mutta sen jälkeen ei seuranta ole päivittynyt. Vai onko normaalia hitautta? Kuitenkin kyseessä yli 2000e arvoinen paketti niin toivoisin etten ottaisi tässä takkiin.
Saivat paketin eilen toimitettua :)
Ei kannata näemmä Fedexiä käyttää jos näin hidasta on.
 
UPS kerää taas irtopisteitä: tuli tekstiviesti jotta jos haluat toimituksen noutopisteeseen toiselle puolen lääniä vastaa 1, ja jos haluat vahtia kotona ehkä saapuvaa kuuriiria vastaa 2, mutta vastaa tänään klo 22 mennessä jokatapauksessa.

No, soitin nohevana asiakaspalveluun jotta voisiko sen kenties toimittaa johonkin noista puolesta tusinasta nurkan takana olevasta noutopisteestä... paketille vaan ei kuulemma voi tehdä mitään, koska ei ole vielä saapunut suomeen ja pitää soittaa uudestaan jahka on rantautunut suomen puolelle. Arvio oli jotta saapuu suomeen ehkä tänään tai huomenna. Eli siis fifti-siksti voiko tuota edes ajoissa muuttaa. :facepalm:
 
Älkää koskeko Fedexiin pitkällä tikullakaan. Alla viimepäivien saldoa heidän tekemisen tasosta.
  • Tilasin palautettavalla paketille noudon 12.1 verkkolomakkeen kautta. En saanut luvattua vahvistusviestiä sähköpostiin tai mitään kuittausta noudon rekisteröitymisestä.
  • Soitin 13.1 Fedexin aspaan, joka kertoi, että mitään pyyntöä ei ole rekisteröity. Nouto tilattu ja ilmoitettu noutoaika maanantaina 16.1.
  • 16.1 pakettia ei noudettu. Soitin aspaan 17.1 ja kuski oli jättänyt tiedoksi "Osoitetta ei löydy", mutta ei ollut vissiin juurikaan yrittänyt, kun ei minulle soittanut vaikka Fedex juuri sitä varten pyysi puhelinnumeroni. Tilasin uuden noudon ja se luvattiin samalle päivälle (17.1). Tällä kertaa kuskille jätettiin soittopyyntö ja tarkistettiin ilmoitettu osoite (joka oli oikein koko ajan).
  • 17.1 pakettia ei noudettu. Laitoin asiasta sähköpostia aspalle. Jälleen kuski jätti samat terveiset "Osoitetta ei löydy", myöskään pyydettyä soittoa ei tullut vaikka tarjouduin tuomaan paketin kuskin käsiin tontin reunalle. Lisätietona että kyseinen taloyhtiö on rakennettu 2007 ja löytyy kaikista karttapalveluista mitä olen keksinyt käyttää. Alkaa olla siis ilmeistä, että kuski ei ole varikolta tänne vielä kertaakaan lähtenyt. Asia eskaloitu tässä vaiheessa Fedexin toimesta esimiehille ja nouto tilattu 18.1 12-15 väliselle ajalle.
  • Juuri äsken sain kuittausviestin lomakkeella 12.1 tekemästäni noutopyynnöstä, että paketti tullaan noutamaan tänään ja sain tälle erillisen noutoviitteen. Tälle päivälle on siis organisoitu kaksi eri noutoa. En tiedä miksi, mutta ilmoitin aspalle että perukaa toinen näistä. Olisi voinut jälkikäteen ajatellen olla vaan hiljaa ja antaa lähettien ihmetellä, jos siis ikinä tänne aikovat tulla.
No mutta onneksi heidän kauttaan on myös tulossa minulla paketti. Sekin on nyt päivän myöhässä arvioidusta toimitusajasta, ilman toimitusaika-arviota tai mitään päivitystä liittyen tilauksen liikkumiseen. Pitääköhän tuokin ilmoittaa varastetuksi Fedexin toimesta ennen kuin suostuvat asialle mitään tekemään?

On niitä negatiivisia kokemuksia muistakin firmoista, mutta tämä on kyllä kaiken huippu. Aspa sentään toimii ja vastaa hyvin, mutta kuriireja ei taida olla lainkaan. UPS, DHL, Posti, Matkahuolto ja muut sähläävät kyllä ajoittain, mutta tämä alkaa olla jo ihan naurettavan huono kokemus. Tästä tekee hullumpaa vielä se, että ellei asu Fedexin kahden Suomessa sijaitsevan varaston lähellä (Vantaa ja Turku), niin tämä noutamisen tilaus on ainoa tapa palauttaa paketti heidän kauttaan. Ajattelin kohtaa alkaa kirjoittamaan heille laskuja tämän asian selvittämiseen käytetystä ajasta, koska aspa on perinteisesti toimistoaikaan auki, jolloin tähän on palanut omaa työaikaakin.
 
Tästä tekee hullumpaa vielä se, että ellei asu Fedexin kahden Suomessa sijaitsevan varaston lähellä (Vantaa ja Turku), niin tämä noutamisen tilaus on ainoa tapa palauttaa paketti heidän kauttaan.
Kyllä niitä on muitakin tapoja, esim. itse vien nuo Fedex-palautuslähetykset aina Ensetin terminaaliin Pirkkalassa. Mutta näitä ei toki ole missään kerrottu.
 
Kyllä niitä on muitakin tapoja, esim. itse vien nuo Fedex-palautuslähetykset aina Ensetin terminaaliin Pirkkalassa. Mutta näitä ei toki ole missään kerrottu.

Kappas, olisin siis saanut asiani jo viime viikolla hoidettua. On tämä mahtavaa. En tajua mikseivät edes mainitse tuota puhelimessa vaihtoehtona, kun pääsee ihmisen kanssa juttelemaan. Ihan älytöntä toimintaa.
 
UPS kerää taas irtopisteitä: tuli tekstiviesti jotta jos haluat toimituksen noutopisteeseen toiselle puolen lääniä vastaa 1, ja jos haluat vahtia kotona ehkä saapuvaa kuuriiria vastaa 2, mutta vastaa tänään klo 22 mennessä jokatapauksessa.

No, soitin nohevana asiakaspalveluun jotta voisiko sen kenties toimittaa johonkin noista puolesta tusinasta nurkan takana olevasta noutopisteestä... paketille vaan ei kuulemma voi tehdä mitään, koska ei ole vielä saapunut suomeen ja pitää soittaa uudestaan jahka on rantautunut suomen puolelle. Arvio oli jotta saapuu suomeen ehkä tänään tai huomenna. Eli siis fifti-siksti voiko tuota edes ajoissa muuttaa. :facepalm:
Täälä ups on kans alkanut lähettelemään saman sisältöisä viestejä ja kun valitset tuon 2. vaihtoehdon kiikuttaa posti sen kotiin 1-2 päivää myöhemmin mitä ups lupaa
 
Pahoittelen pitempää postausta, mutta ajattelin kuvata koko jutun yhteen viestiin :)

Tilasin Backworkistä käytetyn puhelimen, joka lähti Italiasta matkaan kohti Suomea. Kuriirina tässä toimi FedEx, josta minulla ei ole ollut aiemmin mitään kokemusta (paitsi toki tiesin, että kyseessä on ihan jäätävän kokoinen logistiikkaketju). Tilausvaiheessa sattui myös sellainen asia, että jostain syystä paketti lähti ilman asunnon tarkentavaa numeroa backworkin käyttöliittymän bugisuudesta johtuen (asiasta jatkan myöhemmin). Seurailin pakettia tiuhaan koska minua kiinnosti, että pitääkö tuo toimitusaika nyt ollenkaan paikkaansa ja mihinhän paketti lopulta menee? Eritoten asia kiinnosti kun luin tästä ketjusta varoituksia ja paketille oli luvattu todella nopea toimitusaika. Maanantai-tiistai yönä tilatulle tuotteelle luvattiin jo torstaille toimitus, joka jo pelkällä Postin aikatauluilla ei Helsingistä Ouluun aina onnistu.
Yllättäen asiat menivät kuitenkin kuin elokuvissa ja ohessa paketin toimituksesta screenshotti:
1674125808867.png

Häätyy sanoa kyllä, että homma skulasi jostain syystä kuin rasvattu. Toki tuolla Roissyssä pakettia luettiin useammin kuten tässä ketjussa on aiemmin tullut esille.
Kun paketista tuli keskiviikkona tieto, että "In transit, Tendered to authorized agent for final delivery" katsoin foorumin ohjeistuksen mukaan, että oliko paketti tullut Postnordin palveluun tarjolle (koska toimituspaikka Oulussa). Paketti näkyi palvelussa, mutta sitä ei oltu vielä skannattu lukulaitteessa.

Palataan nyt siihen puuttuvaan asunnon numeroon! Eli koska pakettiin oli sovittu postilaatikkotoimitus ja kyseinen paketti ei sinne olisi sopinut, olisin kuitenkin joutunut hakemaan paketin terminaalista. Tämä oli toimitusehtojen mukainen toimenpide, joten asia oli ok. Lisäksi kun asunnon numeroa ei paketissa ollut, ei paketin jakaja olisi voinut sitä edes toimittaa oikeaan osoitteeseen.
Tämä virhe tulee kun yrittää Backworkin verkkosivujen moobiliversiossa syöttää asunnon tarkkaa osoitetta. Verkkosivun automaattinen osoitteen täyttäjä api/ominaisuus näyttää kirjoittamasi osoitteen "esimerkkikatu 2 A59" muodossa, mutta kun painat seuraava niin osoitteeksi tulee "esimerkkikatu 2". Tästä syystä oma paketti lähti sitten ilman tuota tarkentavaa tietoa ja paketti ei olisi löytänyt perille..

Mutta juttu jatkuu. Soitin Oulun Autokuljetukselle (OAK ) paketista keskiviikko iltapäivällä, että tällainen olisi tulossa seuraavanlaisella seurantakoodilla ja onnistuisiko paketin "pysäyttäminen terminaaliin". Tämä kuulemma onnistui ja lupasivat laittaa minulle viestiä sitten kun paketti on noudettavissa. Tämä viesti jäi kuitenkin tulematta, mutta aamulla piti tarkastaa joko paketti olisi luettu Oulussa.. Ja olihan se!
1674126755917.png

Kävin paketin noutamassa OAK:n terminaalissa sijaitsevasta pakettipisteestä ja homma oli sillä selvä.

Oma kokemus oli 9/10. Sain tuotteen itselleni ja logistiikka toimi todella tehokkaasti. Mitä olen ymmärtänyt niin aina näin ei kuitenkaan ole. Ainut miinus tuossa tuli siitä, että en sitä tekstaria saanut erikseen vaikka se luvattiin.
 
DHL lähetys jenkeistä (MyUSA palvelun kautta).
Kokeilutilaus noin 10$ nippeli, postitkin jo tuplahintaiset mutta näin kokeena siedettävää. DHL lähestyi tullaamisen merkeissä, automaattisesti oli olevinaan edullisin ja toimiva palvelun tarjoajan toimesta, no valitsin "tullaan itse" vaihtoehdon, saas nähdä miten toimii.
 
Elättelin vielä alkuviikosta toiveita että olisi viikonlopuksi saanut DHL:n paketin joka lähti tiistaina liikkeelle Liettuasta. Paketti kävi jo Tallinnassa keskiviikkona, mutta viimeisin merkintä onkin Puolasta. Jos tuo pitää paikkansa niin miksi ihmeessä se on ensin viety Viroon ja sitten Puolaan? Vai onkohan laitettu väärän rekan kyytiin Tallinnassa...

Mulla DHL:n paketti lähti liettuasta ja nyt se o saksassa .....meneeköhän kaikki sitte saksan kautta :hmm:
 
DHL lähetys jenkeistä (MyUSA palvelun kautta).
Kokeilutilaus noin 10$ nippeli, postitkin jo tuplahintaiset mutta näin kokeena siedettävää. DHL lähestyi tullaamisen merkeissä, automaattisesti oli olevinaan edullisin ja toimiva palvelun tarjoajan toimesta, no valitsin "tullaan itse" vaihtoehdon, saas nähdä miten toimii.
Omassa tapauksessa paketti tuli Saksan kautta Suomeen, ja kun lähti Saksasta niin tuli myös sähköpostiin tiedot tullausta varten. Niistä ei sitten tarvinnutkaan kuin seurantakoodin, loput tullin järjestelmä arpoi itse.

Hintatiedot piti totta kai tilausvahvistuksesta kaivaa niin saivat alvit veloitettua, ja suurin piirtein tuotetta vastaava koodi niin tullaus meni läpi ja paketti pääsi jatkamaan matkaa.

Näin pk-seudulla kuski soitti illalla kun oli tuomassa pakettia, ja jätti toivomaani lähellä olevaan noutopisteeseen kun en sattunut olemaan kotona
 
Mulla DHL:n paketti lähti liettuasta ja nyt se o saksassa .....meneeköhän kaikki sitte saksan kautta :hmm:

Jos tulee ilmateitse ni päähubi on Leipzigissä joten liki kaikki tulee sen kautta. Kumikyydillä jos tulee ni kiertää toki monet maat.
 
Fedex lähetyksen tullaaminen ei mennytkään ihan helposti. Tullin sivuilta löyty lähetystunnuksella lähetyksen tiedot, mutta koska edellisen asiakirjantyyppi on 337 Väliaikaisen varastoinnin ilmoitus, niin sen kanssa pitääkin sitten tietää kaikki lentokoneen kansallisuudesta lähtien. Näitä tietoja ei tietenkään toimitettu sähköpostiin tullaamista varten huoh.
 
Omassa tapauksessa paketti tuli Saksan kautta Suomeen, ja kun lähti Saksasta niin tuli myös sähköpostiin tiedot tullausta varten. Niistä ei sitten tarvinnutkaan kuin seurantakoodin, loput tullin järjestelmä arpoi itse.

Hintatiedot piti totta kai tilausvahvistuksesta kaivaa niin saivat alvit veloitettua, ja suurin piirtein tuotetta vastaava koodi niin tullaus meni läpi ja paketti pääsi jatkamaan matkaa.

Näin pk-seudulla kuski soitti illalla kun oli tuomassa pakettia, ja jätti toivomaani lähellä olevaan noutopisteeseen kun en sattunut olemaan kotona

Jees. Tämä toimi yllättävän joustavasti. Pe tuli tullaustiedot, tänään paketti on noutopisteessä noudettavana. Ei ylimääräisiä DHL kuluja.
 
Nyt täytyy aiemmin kehumaani UPS:ää haukkua ja pahasti.

6.tammikuuta tuli UPS:ltä sähköposti jossa tarvittiin tullausta varten henkilötunnus ja kerrottiin "lähettäjän maksavan kaikki kulut".

Laitoin sen tunnuksen ja nyt olen kiltisti odotellut kun se on maannut muutaman viikon varastossa. Päättivät jostain syystä laittaa koko paketin tänään paaliin.

Eipä ole 25 vuoden nettishoppailuiden aikana koskaan tälläistä tapahtunut.

24.01.2023
11:50
Ei voida toimittaa
Pakettia ei voida toimittaa, ja sitä ollaan hävittämässä paikallisten ohjeiden mukaan.
Helsinki, Finland
24.01.2023
11:50
Matkalla
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille. / Pakettisi on matkalla
24.01.2023
11:49
Pakettisi on matkalla
24.01.2023
6:49
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
23.01.2023
5:07
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
20.01.2023
6:42
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
19.01.2023
6:39
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
18.01.2023
6:51
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
17.01.2023
14:00
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille. / Otamme yhteyttä lähettäjään tai vastaanottajaan tästä toimituksesta.
Helsinki, Finland
17.01.2023
5:51
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
16.01.2023
4:59
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
13.01.2023
5:20
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
12.01.2023
7:08
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
11.01.2023
5:39
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
10.01.2023
4:45
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
16:08
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille.
Helsinki, Finland
09.01.2023
11:29
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
9:26
Tuontiskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
1:00
Saapunut toimipaikkaan
Helsinki, Finland
06.01.2023
9:52
UPS on saanut tarvittavat tiedot paketin lähettämiseksi tulliselvitykseen.
06.01.2023
9:04
Pakettisi on matkalla
06.01.2023
9:04
UPS otti yht. vastaanott. tai tuojaan tulliselvitystiet. takia. Kun tiedot on saatu, UPS lähettää ne tulliselvitykseen.
05.01.2023
19:45
Lähtenyt toimipaikasta
Glostrup, Denmark
05.01.2023
7:00
Saapunut toimipaikkaan
Glostrup, Denmark
04.01.2023
20:20
Lähtenyt toimipaikasta
Herne-Boernig, Germany
04.01.2023
14:26
Saapunut toimipaikkaan
Herne-Boernig, Germany
04.01.2023
4:53
Lähtenyt toimipaikasta
Stanford Le Hope, United Kingdom
03.01.2023
9:00
Toimintaolosuhteiden vuoksi pakettisi voi olla myöhässä
31.12.2022
5:55
Vientiskannaus
Stanford Le Hope, United Kingdom
31.12.2022
4:22
Saapunut toimipaikkaan
Stanford Le Hope, United Kingdom
31.12.2022
1:16
Lähtenyt toimipaikasta
Tamworth, United Kingdom
30.12.2022
3:13
Toimintaolosuhteiden vuoksi pakettisi voi olla myöhässä
29.12.2022
23:31
Saapunut toimipaikkaan
Tamworth, United Kingdom
29.12.2022
20:30
Lähtenyt toimipaikasta
Sedgefield, United Kingdom
29.12.2022
16:15
Lähtöskannaus
Sedgefield, United Kingdom
29.12.2022
15:19
Rahtikirja luotu
Lähettäjä on laatinut rahtikirjan, UPS ei ole vielä vastaanottanut pakettia.
United Kingdom
 
Nyt täytyy aiemmin kehumaani UPS:ää haukkua ja pahasti.

6.tammikuuta tuli UPS:ltä sähköposti jossa tarvittiin tullausta varten henkilötunnus ja kerrottiin "lähettäjän maksavan kaikki kulut".

Laitoin sen tunnuksen ja nyt olen kiltisti odotellut kun se on maannut muutaman viikon varastossa. Päättivät jostain syystä laittaa koko paketin tänään paaliin.

Eipä ole 25 vuoden nettishoppailuiden aikana koskaan tälläistä tapahtunut.

24.01.2023
11:50
Ei voida toimittaa
Pakettia ei voida toimittaa, ja sitä ollaan hävittämässä paikallisten ohjeiden mukaan.
Helsinki, Finland
24.01.2023
11:50
Matkalla
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille. / Pakettisi on matkalla
24.01.2023
11:49
Pakettisi on matkalla
24.01.2023
6:49
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
23.01.2023
5:07
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
20.01.2023
6:42
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
19.01.2023
6:39
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
18.01.2023
6:51
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
17.01.2023
14:00
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille. / Otamme yhteyttä lähettäjään tai vastaanottajaan tästä toimituksesta.
Helsinki, Finland
17.01.2023
5:51
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
16.01.2023
4:59
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
13.01.2023
5:20
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
12.01.2023
7:08
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
11.01.2023
5:39
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
10.01.2023
4:45
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
16:08
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille.
Helsinki, Finland
09.01.2023
11:29
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
9:26
Tuontiskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
1:00
Saapunut toimipaikkaan
Helsinki, Finland
06.01.2023
9:52
UPS on saanut tarvittavat tiedot paketin lähettämiseksi tulliselvitykseen.
06.01.2023
9:04
Pakettisi on matkalla
06.01.2023
9:04
UPS otti yht. vastaanott. tai tuojaan tulliselvitystiet. takia. Kun tiedot on saatu, UPS lähettää ne tulliselvitykseen.
05.01.2023
19:45
Lähtenyt toimipaikasta
Glostrup, Denmark
05.01.2023
7:00
Saapunut toimipaikkaan
Glostrup, Denmark
04.01.2023
20:20
Lähtenyt toimipaikasta
Herne-Boernig, Germany
04.01.2023
14:26
Saapunut toimipaikkaan
Herne-Boernig, Germany
04.01.2023
4:53
Lähtenyt toimipaikasta
Stanford Le Hope, United Kingdom
03.01.2023
9:00
Toimintaolosuhteiden vuoksi pakettisi voi olla myöhässä
31.12.2022
5:55
Vientiskannaus
Stanford Le Hope, United Kingdom
31.12.2022
4:22
Saapunut toimipaikkaan
Stanford Le Hope, United Kingdom
31.12.2022
1:16
Lähtenyt toimipaikasta
Tamworth, United Kingdom
30.12.2022
3:13
Toimintaolosuhteiden vuoksi pakettisi voi olla myöhässä
29.12.2022
23:31
Saapunut toimipaikkaan
Tamworth, United Kingdom
29.12.2022
20:30
Lähtenyt toimipaikasta
Sedgefield, United Kingdom
29.12.2022
16:15
Lähtöskannaus
Sedgefield, United Kingdom
29.12.2022
15:19
Rahtikirja luotu
Lähettäjä on laatinut rahtikirjan, UPS ei ole vielä vastaanottanut pakettia.
United Kingdom
Sori, naurahdin tuota paaliin laittamista. Siellä joku janipetteri laittamassa pakettia viimeiselle matkalleen.

En ole myös koskaan nähnyt tuollaista.

Miten noin on voinut käydä? Olisiko virheskannaus.

Oletko soittanut UPSille ja kysynyt mitä vattua?
 
Amazonista tilasin joitakin tuotteita ja lähtivät tulemaan kahdessa eri paketissa ja UPS:lla toimitus. Saapuivat 6.1 suomeen molemmat. Maanantaina ja tiistaina tuli ilmoitus että toimituksessa, no ei tullut. Keskiviikkona päiväittyi seuranta, että viivästys. Soittelin perjantaina aspaan ja sieltä sanoivat että ottavat yhteyttä kuljettavaan tahoon. No, ei kuulunut sitten viikkoon mitään ja soitin 19. päivä aspaan taas. Sanoivat, että tunnin sisään joku soittaa aiheesta. No ei kuulunut soittoa ja kun pääsin töistä kotiin oli paketit saapuneet perille. Osoitekortista oli postinumero ja toimipaikka viivattu yli ja laitettu tilalle vaan että parkano (n. 100km sivuun oikeasta paikasta) ja toisessa sama, mutta siihen oli kirjoitettu esperi. Eli oli ihan oikea osoite viivattu yli ja koitettu toimittaa johonkin ihan muualle. Aikaisemmin ihan mallikkaasti UPS toimittanut paketit, mutta nyt ei kyllä mennyt ihan niin hyvin.
 
Oletko soittanut UPSille ja kysynyt mitä vattua?

1674556416604.png


Tommoinen tuli yllättäen vastaukseksi.

Niin, kämppäni on täynnä nykyajan uusia vitsauksia eli paperitoukkia ja tuote joita tilasin on liima-ansoja joissa on houkuttimena feromoneja ja tämä jäi suomalaisen byrokratian hampaisiin.

 
Nyt täytyy aiemmin kehumaani UPS:ää haukkua ja pahasti.

6.tammikuuta tuli UPS:ltä sähköposti jossa tarvittiin tullausta varten henkilötunnus ja kerrottiin "lähettäjän maksavan kaikki kulut".

Laitoin sen tunnuksen ja nyt olen kiltisti odotellut kun se on maannut muutaman viikon varastossa. Päättivät jostain syystä laittaa koko paketin tänään paaliin.

Eipä ole 25 vuoden nettishoppailuiden aikana koskaan tälläistä tapahtunut.

24.01.2023
11:50
Ei voida toimittaa
Pakettia ei voida toimittaa, ja sitä ollaan hävittämässä paikallisten ohjeiden mukaan.
Helsinki, Finland
24.01.2023
11:50
Matkalla
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille. / Pakettisi on matkalla
24.01.2023
11:49
Pakettisi on matkalla
24.01.2023
6:49
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
23.01.2023
5:07
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
20.01.2023
6:42
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
19.01.2023
6:39
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
18.01.2023
6:51
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
17.01.2023
14:00
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille. / Otamme yhteyttä lähettäjään tai vastaanottajaan tästä toimituksesta.
Helsinki, Finland
17.01.2023
5:51
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
16.01.2023
4:59
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
13.01.2023
5:20
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
12.01.2023
7:08
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
11.01.2023
5:39
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
10.01.2023
4:45
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
16:08
Pakettisi odottaa viraston luovutusta. Heti kun paketti luovutetaan, se kuljetetaan perille.
Helsinki, Finland
09.01.2023
11:29
Varastoskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
9:26
Tuontiskannaus
Helsinki, Finland
09.01.2023
1:00
Saapunut toimipaikkaan
Helsinki, Finland
06.01.2023
9:52
UPS on saanut tarvittavat tiedot paketin lähettämiseksi tulliselvitykseen.
06.01.2023
9:04
Pakettisi on matkalla
06.01.2023
9:04
UPS otti yht. vastaanott. tai tuojaan tulliselvitystiet. takia. Kun tiedot on saatu, UPS lähettää ne tulliselvitykseen.
05.01.2023
19:45
Lähtenyt toimipaikasta
Glostrup, Denmark
05.01.2023
7:00
Saapunut toimipaikkaan
Glostrup, Denmark
04.01.2023
20:20
Lähtenyt toimipaikasta
Herne-Boernig, Germany
04.01.2023
14:26
Saapunut toimipaikkaan
Herne-Boernig, Germany
04.01.2023
4:53
Lähtenyt toimipaikasta
Stanford Le Hope, United Kingdom
03.01.2023
9:00
Toimintaolosuhteiden vuoksi pakettisi voi olla myöhässä
31.12.2022
5:55
Vientiskannaus
Stanford Le Hope, United Kingdom
31.12.2022
4:22
Saapunut toimipaikkaan
Stanford Le Hope, United Kingdom
31.12.2022
1:16
Lähtenyt toimipaikasta
Tamworth, United Kingdom
30.12.2022
3:13
Toimintaolosuhteiden vuoksi pakettisi voi olla myöhässä
29.12.2022
23:31
Saapunut toimipaikkaan
Tamworth, United Kingdom
29.12.2022
20:30
Lähtenyt toimipaikasta
Sedgefield, United Kingdom
29.12.2022
16:15
Lähtöskannaus
Sedgefield, United Kingdom
29.12.2022
15:19
Rahtikirja luotu
Lähettäjä on laatinut rahtikirjan, UPS ei ole vielä vastaanottanut pakettia.
United Kingdom
Huumeita ja kaikkea kiellettyä tilatessa lienee vakiotoimintatapa, mutta mitä sinulle oli tulossa ?

Edit. Siis ei välttämättä edes laitonta, vaan myös maahantuontikielto voi johtaa tuohon
 
Viimeksi muokattu:
No niin oma Dhl paketin viimeisin merkintä 18.01 Saksassa ja tänää oli postilaatikossa. Luulis että ois joku merkintä suomesta mutta ei näköjään.
 
Täälä ups on kans alkanut lähettelemään saman sisältöisä viestejä ja kun valitset tuon 2. vaihtoehdon kiikuttaa posti sen kotiin 1-2 päivää myöhemmin mitä ups lupaa
Itse en tuohon vastannut mitään ja seuraavana päivänä tuli melkein perätysten ”oletko kotona, paketti tulossa kohta” ja ”et sitten ollut kotona, paketti on nurkan takana olevassa noutopisteessä” -viestit eli sikäli meni kyllä ihan hyvin. En kyllä silti tuosta antaisi UPS:lle mitään irtopisteitä vaikka menikin loppupeleissä sinne mihin halusinkin, korkeintaan fiksulle/laiskalle kuriirille joka jätti paketin lähimpään toimipisteeseen eikä UPS:n ehdottamaan toisella puolen kaupunkia…
 
Olen mahdollisesti lähettämässä Saksaan paketin (särkyvä) jonka ostaja maksaa ennakkoon, onko kokemuksia minkä kautta kannattaisi lähettää ? Postin kautta näyttäisi maksavan 40-50€ riippuen paketin koosta, pikapakettina triplaten. Entäpä lähetyksen vakuuttaminen ? Kyse aika kalliista tuotteesta.
 
Olen mahdollisesti lähettämässä Saksaan paketin (särkyvä) jonka ostaja maksaa ennakkoon, onko kokemuksia minkä kautta kannattaisi lähettää ? Postin kautta näyttäisi maksavan 40-50€ riippuen paketin koosta, pikapakettina triplaten. Entäpä lähetyksen vakuuttaminen ? Kyse aika kalliista tuotteesta.
Tarkista mitä tulisi maksamaan shipit.fi kautta
 
Pitkästä aikaa tuli ebaysta tilattua, Global Shipping Company on käytössä ja maksuvaiheessa jo maksettu shipping sekä import charges.

Nyt on paketti ilmeisesti siirtynyt DHL:lle. Ja seuraavanlainen tekstiviesti tuli:

Hei! (in ENG below) Sinulle on saapumassa tullattava DHL Express-lähetys rahtikirjannumerolla 123456789. Lähetyksesi tullauksesta ei tule lisäkuluja. Käythän hyväksymässä lähetyksen kuljetusehdot linkin kautta. Yrityksiltä tarvitsemme tullauksen tekemiseksi lisäksi Y-tunnuksen sekä sähköpostiosoitteen, jotka toimittamalla valtuutatte DHL:n suorittamaan tullauksen puolestanne. Ilmoitathan tiedot suojatun linkin https://huolinta.dhlexpress.fi/h/dhlexpress/fi/123456789 kautta. Samasta linkistä saat lisätietoja tullauksesta ja palveluehdot. Linkki on aktiivinen 24 tunnin ajan.
Ystävällisin terveisin,
DHL Express huolinta
puh. 0205338023
email fiennakko@dhl.com

Onko muilla ollut samanlainen tilanne, tuolla linkissä kun vierailee on valittavissa yritys tai yksityinen, tavaran arvo yli tai alle 150€, sekä henkilö-tunnus.

Kun tuo kerran on jo Global Shipping Companyn kautta maksettu.
 
Pitkästä aikaa tuli ebaysta tilattua, Global Shipping Company on käytössä ja maksuvaiheessa jo maksettu shipping sekä import charges.

Nyt on paketti ilmeisesti siirtynyt DHL:lle. Ja seuraavanlainen tekstiviesti tuli:

Hei! (in ENG below) Sinulle on saapumassa tullattava DHL Express-lähetys rahtikirjannumerolla 123456789. Lähetyksesi tullauksesta ei tule lisäkuluja. Käythän hyväksymässä lähetyksen kuljetusehdot linkin kautta. Yrityksiltä tarvitsemme tullauksen tekemiseksi lisäksi Y-tunnuksen sekä sähköpostiosoitteen, jotka toimittamalla valtuutatte DHL:n suorittamaan tullauksen puolestanne. Ilmoitathan tiedot suojatun linkin https://huolinta.dhlexpress.fi/h/dhlexpress/fi/123456789 kautta. Samasta linkistä saat lisätietoja tullauksesta ja palveluehdot. Linkki on aktiivinen 24 tunnin ajan.
Ystävällisin terveisin,
DHL Express huolinta
puh. 0205338023
email fiennakko@dhl.com

Onko muilla ollut samanlainen tilanne, tuolla linkissä kun vierailee on valittavissa yritys tai yksityinen, tavaran arvo yli tai alle 150€, sekä henkilö-tunnus.

Kun tuo kerran on jo Global Shipping Companyn kautta maksettu.
Joo, noin se toimii aina kun DHL toimittaa GSP-lähetyksen. Ei tule kuluja, niinkuin viestissä sanottiin.
 
Voi jummi jammi. Tilasin Virosta HC Prolta punttikamoja ja valitsin DPD:n postin sijaan. Tilausta tehdessä oletin jostain syystä ,että DPD:n Suomalainen yhteistyökumppani olisi DHL tai Schenker, mutta se olikin perkeleen PostNord. Paketti pääsi Virosta Suomeen alle alle 15h siitä kun DPD oli paketin myyjäliikkeeltä saanut käsiinsä, mutta Suomessa kolme päivää siihen että PostNord sai paketin Vantaalta Tampereelle asti. Nyt paketti on maannut viikon PostNordin jakeluterminaalissa Tampereella eikä näytä sieltä etenevän mihinkään. PostNordin aspaan ei tunnu saavan yhteyttä soittamalla, whatsappilla eikä facen messengerillä. Mikä ihmeen pilipalifirma tää PostNord Finland oikein on?
 
Voi jummi jammi. Tilasin Virosta HC Prolta punttikamoja ja valitsin DPD:n postin sijaan. Tilausta tehdessä oletin jostain syystä ,että DPD:n Suomalainen yhteistyökumppani olisi DHL tai Schenker, mutta se olikin perkeleen PostNord. Paketti pääsi Virosta Suomeen alle alle 15h siitä kun DPD oli paketin myyjäliikkeeltä saanut käsiinsä, mutta Suomessa kolme päivää siihen että PostNord sai paketin Vantaalta Tampereelle asti. Nyt paketti on maannut viikon PostNordin jakeluterminaalissa Tampereella eikä näytä sieltä etenevän mihinkään. PostNordin aspaan ei tunnu saavan yhteyttä soittamalla, whatsappilla eikä facen messengerillä. Mikä ihmeen pilipalifirma tää PostNord Finland oikein on?
Seurannan mukaan paketti on pian kolme viikkoa maannut siellä Postnordin Tampereen jakelukeskuksessa. Facebookin messengerin kautta olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä useamman kerran ja vastaus on aina ollut "selvitellään ja pahoitellaan viivästymistä". Tänään ehdotin Postnordin aspalle että josko paketin voisi tässä kohtaa todeta hävityksi keissiksi ja että reklamoin tästä lähettäjälle. Tämä sopi heidän virtaansa. Toivottavasti tuo Virolainen pulju, joka tässä tapauksessa on se lähettäjä, ei ala hankalaksi homman kanssa vaan toimii meidän paikallisten kuluttajansuojalakien mukaisesti. Postnordille annan -0.5/5.

Edit. Onneksi lähettäjä (HC Pro) ei alkanut hankalaksi, vaan lupasi saman tien pistää uuden paketin tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Seurannan mukaan paketti on pian kolme viikkoa maannut siellä Postnordin Tampereen jakelukeskuksessa. Facebookin messengerin kautta olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä useamman kerran ja vastaus on aina ollut "selvitellään ja pahoitellaan viivästymistä". Tänään ehdotin Postnordin aspalle että josko paketin voisi tässä kohtaa todeta hävityksi keissiksi ja että reklamoin tästä lähettäjälle. Tämä sopi heidän virtaansa. Toivottavasti tuo Virolainen pulju, joka tässä tapauksessa on se lähettäjä, ei ala hankalaksi homman kanssa vaan toimii meidän paikallisten kuluttajansuojalakien mukaisesti. Postnordille annan -0.5/5.

Edit. Onneksi lähettäjä (HC Pro) ei alkanut hankalaksi, vaan lupasi saman tien pistää uuden paketin tulemaan.

Hävisi Pirkkalan Postnordin syvään kitaan. Kaksi pakettia hävinny sinne meikältä myös. Millään muulla firmalla ei oo moista käynyt sadoista paketeista huolimatta. Vanhan terminaalin suhteen en kummastele, oli ihan järkyttävän sekanen läävä. Tää uus mesta päällisin puolin ok (sisälle halliin en oo nähny) mut ilmeisesti sama sekoilu jatkuu.
 
Onko täällä kokemusta DHL Expressin kotiinkuljetuksesta Turussa?

EU:n sisäinen lähetys on tänään aamupäivällä nimittäin saapunut Turkuun kello 11 nurkilla, ja viimeinen merkintä on "Saapunut DHL-toimipisteeseen TURKU". Mietin, että tuolla mitään tsäänssiä tulla nyt tänään vielä ovelle - DHL:n aspaan kun ei ole saanut yhteyttä.

Aikaisemmin expressin paketeista on tullut tekstarilla ilmoitus arvioidusta toimitusajasta, ja toimitus alkuiltapäivästä tällä (Haritun) alueella, mutta viime paketista on aikaa jo vuosia.
 
Jätän tämän vain tähän. (pistetään oikeaan ketjuun)

1676643700272.png




Vähän kontekstia:

Todellisuudessa tuon Vantaan ja Tampereen välissä on vielä Turku. (Aspasta kertoivat)
Asiakaspalveluun soitettu useasti, "selvityksiä" pistetty nyt kaksin kappalein. Käyty jopa kyselemässä noutopisteeltä koska "Ehkä, voisi olla siellä" -PostNordin asiakaspalvelu. No ei ollut. Soitettu myös sinne, viimeksi tänään. Ei ole siellä.

PaskaNord ei itsekkään asiakaspalvelusta tiedä varmaksi mitä paketille käynyt tai missä tällä hetkellä menee.

Voiko paskempaa kuljetusliikettä olla? Ebayn kautta siis tavaraa tilasin ja DPD oli alkuperäinen kuriiri. Muita vaihtoehtoa ei annettu. Eikä ole ensimmäinen rodeo kyseisen puljun kanssa.

Myöskään tuo sähköposti ei ole minun, vaan lähettäjän. Mitähän sinne mennyt? Koska ainakaan nouto-ilmoitusta sinne ei ole mennyt.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 107
Viestejä
4 502 201
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom