Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Jätän tämän vain tähän. (pistetään oikeaan ketjuun)

1676643700272.png




Vähän kontekstia:

Todellisuudessa tuon Vantaan ja Tampereen välissä on vielä Turku. (Aspasta kertoivat)
Asiakaspalveluun soitettu useasti, "selvityksiä" pistetty nyt kaksin kappalein. Käyty jopa kyselemässä noutopisteeltä koska "Ehkä, voisi olla siellä" -PostNordin asiakaspalvelu. No ei ollut. Soitettu myös sinne, viimeksi tänään. Ei ole siellä.

PaskaNord ei itsekkään asiakaspalvelusta tiedä varmaksi mitä paketille käynyt tai missä tällä hetkellä menee.

Voiko paskempaa kuljetusliikettä olla? Ebayn kautta siis tavaraa tilasin ja DPD oli alkuperäinen kuriiri. Muita vaihtoehtoa ei annettu. Eikä ole ensimmäinen rodeo kyseisen puljun kanssa.

Myöskään tuo sähköposti ei ole minun, vaan lähettäjän. Mitähän sinne mennyt? Koska ainakaan nouto-ilmoitusta sinne ei ole mennyt.
Tämä tuli erittäin tutuksi aikoinaan kun kyseisen puljun kanssa joutui asioimaan. Silloin joihinkin DPD paketteihin liittyi vielä ylimääräistä säätöä, kun paketti kulki DPD-Postnord-Matkahuolto reittiä, eikä kaikkien koodit ilmeisesti sopineet toisten järjestelmiin. Se ja Postnordin yleinen aikaansaamattomuus aiheutti ihan naurettavia tilanteita, joissa jouduin itse toimimaan salapoliisina. Kymmenistä paketeistä 3-4 tuli perille moitteetta.

Tuo DHL:n paketti onkin näköjään vielä illaksi tulossa perille - jos kuskia huvittaa kantaa se portaat ylös.
 
Hienosti menee TNT/Tulli-kombinaatiollakin. Ensin tuli maanjäristys Turkissa ja nyt en pysty tullaamaan lähetystä, kun Tullin nettipalvelun mielestä se on jo tullattu. TNT ja Tulli syyttävät toisiaan ja aikaa kuluu...
Olisiko tullut tavallisena postipakettina nopeammin ja halvemmalla?

Paikallista aikaaSijainti Toimenpide
17.2.2023 10.05Turku Lähetys kuljetuksessa.
17.2.2023 10.05Turku Lähetys TNT:n toimipisteessä.
16.2.2023 11.37Turku Lähetys saapunut toimipisteeseemme.
16.2.2023 10.51Turku Lähetys TNT:n toimipisteessä.
16.2.2023 10.51Turku Lähetys kuljetuksessa.
15.2.2023 9.51Turku Lähetys TNT:n toimipisteessä.
15.2.2023 9.51Turku Lähetys kuljetuksessa.
14.2.2023 14.43 Tulliasiakirjat luovutettu vastaanottajan huolitsijalle. Toimitamme tulliselvityksen jälkeen.
14.2.2023 10.31Turku Lähetys kuljetuksessa.
14.2.2023 10.31Turku Lähetys TNT:n toimipisteessä.
14.2.2023 9.15Turku Lähetys saapunut toimipisteeseemme.
14.2.2023 9.08Vantaa Mahdollinen viivästys kuljetuksessa.
14.2.2023 8.20Vantaa Lähetys kuljetuksessa.
14.2.2023 3.27Roissy Charles De Gaulle Lähetys kuljetuksessa.
13.2.2023 23.30Roissy Charles De Gaulle Lähetys TNT:n toimipisteessä.
13.2.2023 18.18Roissy Charles De Gaulle Lähetys kuljetuksessa.
12.2.2023 1.53 Lähetys kuljetuksessa.
11.2.2023 0.09Pendik Lähetys TNT:n toimipisteessä.
11.2.2023 0.05Pendik Mahdollinen viivästys kuljetuksessa.
10.2.2023 23.04Pendik Lähetys kuljetuksessa.
10.2.2023 13.11Pendik Myöhästyminen jatkoyhteydestä luonnonolosuhteista johtuen. Korjaavat toimenpiteet käynnissä.
10.2.2023 0.31Pendik Lähetys TNT:n toimipisteessä.
10.2.2023 0.29Pendik Mahdollinen viivästys kuljetuksessa.
9.2.2023 22.19Pendik Lähetys kuljetuksessa.
9.2.2023 22.18Pendik Lähetys TNT:n toimipisteessä.
9.2.2023 13.49Gaziemir Myöhästyminen jatkoyhteydestä luonnonolosuhteista johtuen. Korjaavat toimenpiteet käynnissä.
8.2.2023 18.43Gaziemir Lähetys kuljetuksessa.
8.2.2023 18.41Gaziemir Mahdollinen viivästys kuljetuksessa.
8.2.2023 17.22Gaziemir Lähetys kuljetuksessa.
8.2.2023 16.36Gaziemir Lähetys toimipisteessämme.
8.2.2023 12.50Ortaca Lähetys toimipisteessämme.
8.2.2023 12.50Ortaca Lähetys noudettu nouto-osoitteesta.
8.2.2023 13.03Ortaca Lähetys noudettu nouto-osoitteesta.
 
DHL ja Eu:n ulkopuolelta tuleva yli 150 eur paketti.
Vaikka tullaan itse, en pysty välttämään DHLn 20 eur "palvelumaksua" ?
 
Jätän tämän vain tähän. (pistetään oikeaan ketjuun)

1676643700272.png




Vähän kontekstia:

Todellisuudessa tuon Vantaan ja Tampereen välissä on vielä Turku. (Aspasta kertoivat)
Asiakaspalveluun soitettu useasti, "selvityksiä" pistetty nyt kaksin kappalein. Käyty jopa kyselemässä noutopisteeltä koska "Ehkä, voisi olla siellä" -PostNordin asiakaspalvelu. No ei ollut. Soitettu myös sinne, viimeksi tänään. Ei ole siellä.

PaskaNord ei itsekkään asiakaspalvelusta tiedä varmaksi mitä paketille käynyt tai missä tällä hetkellä menee.

Voiko paskempaa kuljetusliikettä olla? Ebayn kautta siis tavaraa tilasin ja DPD oli alkuperäinen kuriiri. Muita vaihtoehtoa ei annettu. Eikä ole ensimmäinen rodeo kyseisen puljun kanssa.

Myöskään tuo sähköposti ei ole minun, vaan lähettäjän. Mitähän sinne mennyt? Koska ainakaan nouto-ilmoitusta sinne ei ole mennyt.

Tähän pieni update: Lopulta paketti keskeytettiin "ja hyllytettiin". Tästä soittelin "???" niin kuulemma otettiin paketti erilliskäsittelyyn. Maanantaina iltana oli sitten paketti noudettavissa K-marketista.

Yllättäen kyllä, lasinen sivupaneeli koteloon oli ihan yhtenä kappaleena paketin sisällä. Jatkossa kyllä kysyn lähettäjältä että käyttääkö mahdollisesti DPD:tä tai vastaavaa joka PostNordille paketin luovuttaa. PaskaNordia vältän kyllä kuin ruttoa tästä eteenpäin.
 
Olisi UPS:llä tulossa paketti, kotiinkuljetuksella tilasin.

Eilen oli UPS:ilta tullut tekstari, jonka vain vilkaisin nopeasti koska siinä luki jotain malliin "Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen". Tilasin kotiinkuljetuksen ja edelleen haluan että paketti tuodaan kotiin, joten ajattelin että viesti ei koska minua ja jatkoin päivääni. Äsken kuitenkin huomasin, että viesti jatkui että paina 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen, ja että viestiin olisi pitänyt vastata eilen klo 22 mennessä.

Kuinkahan todennäköisesti nuo apinat nyt roudaavat pakettini tuonne noutopisteeseen, ihan vaan kun en ollut herkeämättä vahtimassa ja vahvistamassa, että kyllä toden totta haluan juuri sen palvelun jonka olen vittu tilannut?
 
Olisi UPS:llä tulossa paketti, kotiinkuljetuksella tilasin.

Eilen oli UPS:ilta tullut tekstari, jonka vain vilkaisin nopeasti koska siinä luki jotain malliin "Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen". Tilasin kotiinkuljetuksen ja edelleen haluan että paketti tuodaan kotiin, joten ajattelin että viesti ei koska minua ja jatkoin päivääni. Äsken kuitenkin huomasin, että viesti jatkui että paina 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen, ja että viestiin olisi pitänyt vastata eilen klo 22 mennessä.

Kuinkahan todennäköisesti nuo apinat nyt roudaavat pakettini tuonne noutopisteeseen, ihan vaan kun en ollut herkeämättä vahtimassa ja vahvistamassa, että kyllä toden totta haluan juuri sen palvelun jonka olen vittu tilannut?

Oman kokemuksen mukaan tulee kyllä ihan kotiovelle. Toi 2-vaihtoehto on ilm. sen takia että voi sen ovikoodin tuupata mukaan mikä menee (ehkä) kuljettajallekin asti. Täällä periferiassa tulee kuljettavalta firmalta vielä erikseen tekstari missä linkki formiin missä voi säätää kuljetusta, esim. droppaavat ovelle.
 
Edit: Yleinen kysymys tähän samaan, eli saakohan tuon paketin lähetystunnuksella kun näyttää että olisi jo saapunut noutopisteeseen, mutta ei minulle ole tullut noutoilmoitusta?


Olisi UPS:llä tulossa paketti, kotiinkuljetuksella tilasin.

Eilen oli UPS:ilta tullut tekstari, jonka vain vilkaisin nopeasti koska siinä luki jotain malliin "Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen". Tilasin kotiinkuljetuksen ja edelleen haluan että paketti tuodaan kotiin, joten ajattelin että viesti ei koska minua ja jatkoin päivääni. Äsken kuitenkin huomasin, että viesti jatkui että paina 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen, ja että viestiin olisi pitänyt vastata eilen klo 22 mennessä.

Kuinkahan todennäköisesti nuo apinat nyt roudaavat pakettini tuonne noutopisteeseen, ihan vaan kun en ollut herkeämättä vahtimassa ja vahvistamassa, että kyllä toden totta haluan juuri sen palvelun jonka olen vittu tilannut?
En ole tainnut aina vastata kyselyyn ja on ne sen kotiin pääsääntöisesti toimittanut. Ihan hyvä tuo palvelu kun ei aina ole mahdollista olla kotona kun toimittavat tuotteet, niin saa noutopisteeseen.
 
Edit: Yleinen kysymys tähän samaan, eli saakohan tuon paketin lähetystunnuksella kun näyttää että olisi jo saapunut noutopisteeseen, mutta ei minulle ole tullut noutoilmoitusta?

Jos UPS:n paketista oli kyse, niin paketin saa noutopisteestä henkkareita näyttämällä. Lähetystunnusta ei tarvitse tietää.
 
Voi luoja että Fedex on hidas. 8 päivää kestää paketilla tulla Floridasta. Tänään aamulla paketti on päätynyt Belgiaan pyörimään. Ehkä ensi maanantaina perillä. Tuskin fedexille pääsee edes perjantaina koputtelemaan jos paketin saisi edes noudettua.

Ja samaan aikaan Mindfactorystä paketit tulee mailboxde ja UPS yhdistelmällä kotiovelle 5 arkipäivässä verkkokaupan tilauksesta sisältäen Saksan sisäisen DHL Mindfactory -> mailboxde varasto viiveen.
 
Voi luoja että Fedex on hidas. 8 päivää kestää paketilla tulla Floridasta. Tänään aamulla paketti on päätynyt Belgiaan pyörimään. Ehkä ensi maanantaina perillä. Tuskin fedexille pääsee edes perjantaina koputtelemaan jos paketin saisi edes noudettua.

Ja samaan aikaan Mindfactorystä paketit tulee mailboxde ja UPS yhdistelmällä kotiovelle 5 arkipäivässä verkkokaupan tilauksesta sisältäen Saksan sisäisen DHL Mindfactory -> mailboxde varasto viiveen.
Fedexillä on montaa eri nopeutta.

Fedex Priority Express olisi jo ollut Suomessa sun luona ajat sitten. Ja sitäkin on kolmea eri sorttia muistaakseni, 1 Day, 2 Day, 3 Day Priority Express.

Sitten on kaikkia muita nopeuksia, Economya, Groundia, jne.

Eli kun et kertonut millä tuotteella paketti tulee, viestisi on täysin turha valitusvirsi.
 
DHL Express on saanut täällä runtua, niin välillä positiivisempaa asiaa. Tässä on tullut hoidettua naapurissa asuvan, vähän varttuneemman tutun lähetyksiä, ja nyt viiden lähetyksen otannalla hommat on toiminu hienosti. Euroopasta tulleet paketit ovat olleet ovella asianmukaisesti seuraavana arkipäivänä, ja kuski on jaksanut ovelle asti joka kerta (Turku, Haritun suunnassa).

UPS:n kanssa on ollut vähän vaikeampaa. Kuski on osannut perille, mutta tullaushommissa on ollut tökkimistä EU:n ulkopuolisissa lähetyksissä. Useamman kerran lähetyksen on pitänyt olla tullattu, mutta se on jäänyt varastoon useammaksi päiväksi - siihen asti kunnes on saanut aspaan yhteyttä. Pari lähetystä vaati 4-5 yhteydenottoa ennen kuin asialle tapahtui mitään.
 
Tuo on jenkeistä Suomeen aika kova arvio, paketti liikkuu jo sielläkin tuon aikaa sinne omaan "lokeroon" mistä se sitten lähtee eteenpäin. Mutta luotettavaksi olen todennut, eli tulee kuitenkin.
Täytyy todeta hämmästyneenä, että arvio piti kuin pitikin paikkaansa.
Tarkennetaan nyt siis sen verran että tuo oli aika mikä kesti MyUS varastolta Suomeen kotiovelle. Tuossa ei tietenkään ollut mukana Newegg -> MyUS-varasto -siirtymä.

Paketti lähti MyUS-varastolta torstaina 23.2. seilaamaan osavaltiosta toiseen. 1.3. PostNord toi paketin perille. Eli kolme ehjää arkipäivää paketti oli reissussa. Fedexin seuranta ei tietenkään osannut päivittää 6.3. arviotaan oikeaksi kun vasta sitten kun PostNord oli toimittanut paketin.
 
Schenkerin paketinseuranta on jossain määrin edelleen HTTP:n takana — onko kuinka poikkeuksellista?

Koodi:
http://privpakportal.schenker.nu/TrackAndTrace/packageinfo.aspx?packagesurrid=F1<numerosarja>
http://www.logistics.dbschenker.se/ [tukisivu, uudelleenohjaa]

Adlibris-tilaus kyseessä, sivu on lisäksi ruotsiksi (en näe mahdollisuutta vaihtaa kieltä).
 
Schenkerin paketinseuranta on jossain määrin edelleen HTTP:n takana — onko kuinka poikkeuksellista?

Koodi:
http://privpakportal.schenker.nu/TrackAndTrace/packageinfo.aspx?packagesurrid=F1<numerosarja>
http://www.logistics.dbschenker.se/ [tukisivu, uudelleenohjaa]

Adlibris-tilaus kyseessä, sivu on lisäksi ruotsiksi (en näe mahdollisuutta vaihtaa kieltä).
Adlibris on ruotsalainen firma, joten siksi ohjannee noihin ruotsinkielisiin seurantapalveluihin. DB Schenkerillä on myös suomenkielinen pakettienseuranta, joka käyttää https:ää:
 
Onko kokemuksia paketin lähettämisestä EU:n ulkopuolelle myynti tarkoituksessa ?

Sain kyselyt koskien myynnissä olevia simukamppeitani, UK & USA mutta vastasin kyselijöille että liikaa vaivaa (tulli selvitykset) hintaansa nähden.

Lisäksi PayPal ottaa siivun koska perhe/ystävä optiota ei ymmärtääkseni voi käyttää lähetettäessä EU:n ulkopuolelle, mahdollisesti lisäkustannuksia myös valuutta konversiosta.

Kyseessä siis "vain" 100€ & 200€ tuotteet joten itse koin etteivät olleet kaiken vaivan arvoista.
 
GLS:llä tulossa Mailboxde paketti, onko normoa ettei ole tän jälkeen päivittynyt? Eikö Suomeen tulevat paketit mene yleensä Tanskan kautta, luulis että olis sinne ehtinyt viikonlopun ylitte jo?

1678687044133.png
 
Eihän GLS ole mikään kuriirifirma vaan käyttää ns. postikeskuksia hyväkseen lajittelussa eikä kauheasti yleensä liiku viikonloppuisin. Suomessa heilahtaa seurantaan yleensä Liedossa Postin logistiikkakeskuksessa ja sitten esim. Vantaalla tai Tampereella riippuen missä vastaanottaja asustelee.
 
Eihän GLS ole mikään kuriirifirma vaan käyttää ns. postikeskuksia hyväkseen lajittelussa eikä kauheasti yleensä liiku viikonloppuisin. Suomessa heilahtaa seurantaan yleensä Liedossa Postin logistiikkakeskuksessa ja sitten esim. Vantaalla tai Tampereella riippuen missä vastaanottaja asustelee.
No tämä on uutta tietoa, kait toi sitten vasta tänään tuolta notkahtaa.
 
No tämä on uutta tietoa, kait toi sitten vasta tänään tuolta notkahtaa.

Eihön tuo mikään nopea ole ikinä ollut Suomeen, käytännössä noin viikko lähettämisestä ja harvemmin viikonloppuisin missään sen ihmeemmin käsittelyjä.
Koska ei vielä yhtään luentaa ollut Suomesta niin ihmettelen suuresti jos tänään tulisi edes Turun seudulle (missä ensikosketus Suomen kamaralle).
 
GLS omat sivut puhuvat vain Postista, mutta paketti voi tulla myös Matkahuollon kautta; näin kävi ainakin GLS BusinessParcel:n kanssa. GLS:n seuranta näyttää kyllä tällöin myös Suomen puoleiset tapahtumat. Tämän lisäksi GLS:n gls-group.eu:n puoli näyttää viitenumeron, jolla paketti löytyy MH:n seurannasta.

Em. GLS:n seurantasivu käyttää niiden omaa REST API:a. Tuolta tulevasta JSON-vastauksesta voi paketin tyypin kurkistaa esim. selaimen Developer Tools:n (tms.) kautta (ei valittavasti näytetä suoraan missään). Kaikki muu taisi näkyä suoraan veppisivun kautta. Sen sijaan esimerkiksi saksalainen gls-pakete.de on rajoittuneempi ja suomalainen seurantakoodi puuttuu täysin.
 
Mulla tuli GLS paketti DB Schenkerillä eli voi tulla melki millä vaan.
 
Tuntuu olevan DHL toimitus aika hidasta kun viikko sitten lähtenyt saksasta suomeen eikä postin seurantaan vieläkään ilmestynyt, toki voi olla että postikin sitä pakettia jossain hamstraa, mikä ei olisi mitään uutta.
dhlkusee.png
 
Tuntuu olevan DHL toimitus aika hidasta kun viikko sitten lähtenyt saksasta suomeen eikä postin seurantaan vieläkään ilmestynyt, toki voi olla että postikin sitä pakettia jossain hamstraa, mikä ei olisi mitään uutta.

Postin sivuilla ollut jo jonkin aikaa ilmoitus

"Saksasta saapuvien lähetysten käsittelyssä on vielä viivettä jo päättyneen ahtaajien lakon vuoksi. Käsittelemme lähetyksiä päivittäin, saat saapumisimoituksen kun lähetyksesi on noudettavissa. "
 
Postin sivuilla ollut jo jonkin aikaa ilmoitus

"Saksasta saapuvien lähetysten käsittelyssä on vielä viivettä jo päättyneen ahtaajien lakon vuoksi. Käsittelemme lähetyksiä päivittäin, saat saapumisimoituksen kun lähetyksesi on noudettavissa. "
Jaa okei itellä ei tuota ilmoitusta näkynyt kun avasi seurannan linkin kautta, mutta kun meni postin sivuilta seurantakoodilla niin näkyy tuo ilmoitus. No pääseepähän taas postia syyttämään.
 
Jos sinne jäi lakon takia Saksaan ja osa Suomeen yhteensä 50 merikontillista lähetyksiä niin se voi hetken kestää, että palautuu normaaliksi. :woot:
 
Kiinasta pitäisi tilata yli 150 euron arvoinen paketti. Myyjät tarjoaa lisämaksusta DHL ja FedEx vaihtoehtoja tavalliselle postille ja sanovat myös laittavansa "optimoidun" arvon noihin, tiedä sitten miten se toimii jos oikea ostokuitti vaaditaan.. Millaisia lisäkuluja nuo kuljetusfirmat perii ja miten hankalaa itse tehty tullaus niissä nykyään on? Fiilispohjalta valintani olisi DHL.
 
Kiinasta pitäisi tilata yli 150 euron arvoinen paketti. Myyjät tarjoaa lisämaksusta DHL ja FedEx vaihtoehtoja tavalliselle postille ja sanovat myös laittavansa "optimoidun" arvon noihin, tiedä sitten miten se toimii jos oikea ostokuitti vaaditaan.. Millaisia lisäkuluja nuo kuljetusfirmat perii ja miten hankalaa itse tehty tullaus niissä nykyään on? Fiilispohjalta valintani olisi DHL.

FedExillä oli ainakin vielä viime vuoden puolella todella massiivisia ongelmia, ja paketit saattoi jäädä pitkiksikin ajoiksi jumiin ties minne. Minäkin valitsisin noista ehdottomasti DHL:n.

Kuljetusfirmat perii mielestäni kohtuuttomia kuluja siihen nähden, miten helpoksi itsetullaus on tehty. Puhutaan luokkaa 20-30e kertasummasta, firmasta riippuen. Käytännössä itsetullauksessa ilmoitat kuriirille kun kysyvät, että tullaat itse, jolloin saat sähköpostiisi tarvittavat tiedot lähetyksestä. Sitten niiden kanssa menet tulli.fi:hin ja seuraat ohjeita.
 
Kiinasta pitäisi tilata yli 150 euron arvoinen paketti. Myyjät tarjoaa lisämaksusta DHL ja FedEx vaihtoehtoja tavalliselle postille ja sanovat myös laittavansa "optimoidun" arvon noihin, tiedä sitten miten se toimii jos oikea ostokuitti vaaditaan.. Millaisia lisäkuluja nuo kuljetusfirmat perii ja miten hankalaa itse tehty tullaus niissä nykyään on? Fiilispohjalta valintani olisi DHL.
Omia kokemuksia yleistettynä: Kiinan sisällä ja Kiinasta lähtiessä FedEx on toiminut ripeämmin kuin DHL, mutta paketin saapuessa maahan on DHL:n toimitusketju aivan ylivoimainen FedExiin verrattuna.
DHL ehdottaa saapumisen lähestyessä tekstiviestillä valintaa vaihtoehtoisesta toimitussijainnista (noutopiste, pakettiautomaatti). FedExin jakaa Postnordin alihankkija (ainakin näin täällä pk-seudun ulkopuolella) ja paketin välittämisessä tuntuu kestävän siirtäessä pakettia FedExiltä Postnordin haltuun ja siitä eteenpäin maakuntiin. FedEx saattaa hyvällä tuurilla jopa ilmoittaa, että paketti on saapumassa ja tarvitsee tullausta. Täällä Postnordin alihankkija hyvin harvoin soittelee pakettiin liittyvää asiaa. Muutaman kerran jakeluun on tullut +1 pv osoitteenmuutoksesta.
DHL:n alihankkijan jakelu ainakin täällä päin tuntuu homma toimivan paremmin.
 
Postnordin paketti ollut 20 kilsan päässä eilisestä aamusta. Tänään laitettu viiden aikaan viimeiselle matkalleen mutta ei oo vieläkään saapunut perille. Voi jeesus sentään. Edit tuli viesti että uudelleen ohjattu paketti jonnekkii.
 
DB Schenker makuuttanut pakettia tiistai aamusta tossa n. parin kymmenen kilsan päässä, joka oli myös arvioitu toimitusaika noutopisteeseen. Eilen pistin viestiä sinne suuntaan, muttei mitään vastausta ole tullut. Näköjään nää viimeiset kilometrit on ne vaikeimmat tässä maassa.
 
Mulle tuli paketti eilen. Tosin jäi vielä 15 kilsaa matkaa noutopisteelle. No ei varmaan lähemmäksi sopinut tai jotain.
 
Tuntuu että vaikka noita noutopisteiden lokeroita lisätään koko ajan niin silti ne on koko ajan täynnä. Meilläkin oli lähikaupassa ennen joku parikymmentä Postin lokeroa ja ehkä 50 lokeroa Schenker/DHL/Matkahuolto -yhdistelmäautomaatissa ja nyt ne on lisääntyneet yli sataan Postin lokeroon, yhdistelmäautomaatti on tuplaantunut kooltaan ja tullut vielä erillinen Budbee-automaatti ja silti tuntuu että joka toinen kerta paketit ohjautuvat muualle kun on täyttä. Onneksi kyseinen kauppias otti palvelutiskilleen asiamiespalvelut niin suuri osa lokerosta pois ohjautuvista jää kuitenkin samaan rakennukseen.
 
Itellä paikalliselle R-kioskille tulossa ja siellä muistaakseni nuo DBS:n paketit on ihan tiskin takaa saatavissa, ainakin aiemmin ollut. Sinällään ei mitään, mutta uus näyttis tulossa ja nykyinen alkaa vetelemään viimeisiään. Niin olisi kiva saada ennen, kuin leipoo lopullisesti.
 
Tilasin tavaraa FedExillä Isosta-Britanniasta pääkaupunkiseudulle ja sain äsken tiedon lähetyksen ennakkorekisteröinnistä. Paketti on "Delivery Duty Paid", eli ei pitäisi joutua enää tullaamaan, ja lähettäjän mukaan toimitusaika on 1-2 työpäivää. Mutta FedExin seuranta ennustaa toimituksen ajankohdaksi ke 12.4. ennen klo 22.

Mitenköhän tämä nyt menee? Yrittävätkö toimitusta kerrostaloon vai vievätkö johonkin postin toimipisteeseen, ja sieltä tulee sitten aikanaan kirje?
 
Tilasin tavaraa FedExillä Isosta-Britanniasta pääkaupunkiseudulle ja sain äsken tiedon lähetyksen ennakkorekisteröinnistä. Paketti on "Delivery Duty Paid", eli ei pitäisi joutua enää tullaamaan, ja lähettäjän mukaan toimitusaika on 1-2 työpäivää. Mutta FedExin seuranta ennustaa toimituksen ajankohdaksi ke 12.4. ennen klo 22.

Mitenköhän tämä nyt menee? Yrittävätkö toimitusta kerrostaloon vai vievätkö johonkin postin toimipisteeseen, ja sieltä tulee sitten aikanaan kirje?

FedEx toimittaa käsittääkseni paketit aina kotiin eikä varsinaista noutopaikkaa ole mahku valita ainakaan Tampereella. Täällä ne soittaa yleensä puol tuntii ennen et ollaanko kotosalla.

Just toissa päivänä tosin tuli lähetys nii et luuri soi klo 21 maissa et olis alaovella (summeri). Sanoin et hyvä, avaan alaoven mut kaveri kysy et pystykkö tulee hakee. No mää hain sen sit. Yllättävän hyvin kuitenki FedEx toiminu näissä jopa sen jälkeen kun Enset alkoi niit roudaa.
 
Screenshot 2023-03-30 at 21-55-40 Track & Trace Express DHL.png


DHL:n seuranta mielestäni kovin optimistinen, kun vielä lupailee tämän päivän loppuun mennessä paketin saapuvaksi n. klo 22 illalla. Edellinen aikaleima Leipzigin terminaalissa klo 0:06..
 
FedEx:stä pari kokemusta ja surkeinta kastia mitä alalla voi olla.
TrustPilotista voi lukea muiden tyytyväisten kokemuksia.

Ihme kyllä hiljattain TNT:llä tullut paketti meni kivuttomasti vain päivän viiveellä paikalliseen pakettiautomaattiin, mutta FedEx (ilmeisesti ovat eri putiikkia nykyään) paketti makaa ties kuinka kauan Vantaan varastolla ja kukaan ei tiedä yhtään mitään.
Lähettävälle firmalle informoin ja hekin kyllästyneet tähän putiikkiin, vaihtavat toiseen kuljetusyritykseen.

UPS':sta (Access Point toimitukset) ja DHL:stä ei mulla ole mitään pahaa sanottavaa.
Post Nordic on paska, Posti ihan ok, Matkahuolto hyvä.
 
PostNord taas osaa. Tuli tekstiviesti että paketti on noudettavissa automaatista (ne on niitä joissa pitää apilla avata luukku BT:lla). Viestissä kerrottiin että lataa appi ja sillä voi luukun avata.
No se appi on kyllä asennettuna ja olen ennenkin paketteja noutanut kyseisestä automaatista. Mutta kun lisään sen seurantakoodin sinne niin pyytää rekisteröimään puh. numeron tai sähköpostin. Kokeilin kumpaakin ja ilmoittaa että on jo rekisteröity. Eli appi ei tunnista puhelinnumeroa, vaikka samaan numeroon tuli kyllä se tekstiviesti :facepalm:
Tässä sitten jonotellaan 0,99€/min maksavaan asiakaspalveluun. Joka sitten lopulta kertoi vaan että uudelleen ohjataan paketti johonkin toiseen pisteeseen "ensi viikon aikana".

Onko tää niin luokattoman halpa palvelu firmoille, vai miten tätä paskaa ei saada konkurssiin tällä toiminnalla? Tämä siis Tampereella. Toinen tapaus tossa pari viikkoa sitten on että paketti meni 2-3 km päähän ja myyjäliike yritti sitä uudelleen ohjata lähemmäksi alkuperäistä noutopistettä. (Noin kymmenkunta muuta pistettä löytyy tämän ja sen uudelleen ohjauksen väliltä). Postnord ilmoitti että mihinkään näistä ei voida toimittaa/kaikki on "täynnä". Saa melkoisen täynnä lähellä olevat k-marketit olla jos ei sinne paketti mahdu. :asif: Jätin sitten ihan vittuillakseni paketin noutamatta.
Joka ikinen tilaus niin vähintään joka toisen paketin kanssa on jotain päin persettä postnordin toimesta. Valitettavasti esim Zalando ei suostu millään muulla toimittamaan kuin tuolla. Ei vaikka edes lisää voisit maksaa sen muutaman euron. Lopputuloksena sitten se että yrität viimeseen saakka vältellä näitä jälleenmyyjiä jotka vain paskanordilla toimittaa...

 
Täältä kanssa risuja Postnordille, viime perjantaina paketti saapunut Vantaalle ja näköjään pääsiäisen takia jäänyt jumiin/limboon kun ei ole sen jälkeen mitään liikettä tapahtunut. 3 tuntia odotettu Whatsappin kyselyyn viestiä eikä vielä vastausta, kai sitä joutuu vielä jonottamaan puhelimitse että saisi paketin liikkeelle. On kyllä omasta mielestä paskin kuriirifirma verrattuna muihin.
 
On kyllä omasta mielestä paskin kuriirifirma verrattuna muihin.
Moni haukkuu UPS standardia. Ei se todellakaan täydellinen firma ole tai läheskään paras. Mutta tuossa pari viikkoa sitten tuli tilanne jossa paketti oli noutopisteelle mennyt, vaikka en ollut mitään ohjausta sinne tehnyt. Aspasta pahottelivat tilannetta ja soittivat pari kertaa perään että paketti tulee vielä saman päivän aika meikäläiselle. Lopulta sitten kuriiri toimitti paketin ovelle.
En siis ollut mitään ohjausta tehnyt ja vielä aspalle aiemmin kerroin että nimenomaan tämän paketin haluan kotiin toimitettavaksi.

Postnordilla taas kun ovat jotain sössineet: "Laittavat pyyntöä eteenpäin. Toivon mukaan ensi viikolla olisi asia korjattu"

Mainittakoon vielä se että UPS tapauksessa riippuu myös siitä että kuka alihankkija on alueella ja kuka siellä aspassa sulle vastaa. Eli tuuria myös mukana tässä. Postnordin tapauksessa edes nämä kaikki pienet tuurit voit heti suoraan unohtaa.
 
Onko muilla ollut ongelmaa vaihtaa UPS toimituspaikkaa? Noutopisteen valittuani ja tiedot täytettyäni alkaa vaan latausrinkula pyöriä eikä tapahdu mitään.
 
Onko muilla ollut ongelmaa vaihtaa UPS toimituspaikkaa? Noutopisteen valittuani ja tiedot täytettyäni alkaa vaan latausrinkula pyöriä eikä tapahdu mitään.
Tähän mennessä UPS:n kanssa toimivia kommunikaatiotapoja ovat olleet UPS:n lähettämään tekstiviestiin vastaaminen ja puhelinpalveluun soittaminen virka-aikana, kun se ei ohjaudu Intiaan.

Minkään UPS:n nettipalvelun kautta en ole koskaan onnistunut vaikuttamaan minkään lähetyksen toimitukseen.
 
Tähän mennessä UPS:n kanssa toimivia kommunikaatiotapoja ovat olleet UPS:n lähettämään tekstiviestiin vastaaminen ja puhelinpalveluun soittaminen virka-aikana, kun se ei ohjaudu Intiaan.

Minkään UPS:n nettipalvelun kautta en ole koskaan onnistunut vaikuttamaan minkään lähetyksen toimitukseen.
Ok. Kiitti. Odotellaan siis tekstiviestiä.
 
Deutche Post/DHL. Saksasta Suomeen. Via dolorosa.

4.4. Näyttää olevan lähetyspäivä.
5.4. Kaikki normaalisti.
6.4. Shipment arrived at Parcel Investigation.

Muutaman päivän radiohiljaisuus ja...

11.4. The recipient of the shipment is currently being investigated due to missing address details. No, tiedot on kyllä toimitettu lähettäjälle ja tuonne asti kuitenkin päässyt, mutta koitin vielä lisätä ne erilaisten DHL:n yhteydenottokanavien kautta.

12.4. The shipment could not be delivered. Please contact the DHL Customer Service. Ja ei muuta kuin ensimmäistä kertaa saksaksi mongertamaan ensin tsättibotille ja sitten ihan asiakaspalvelijalle. Asiakaspalvelija sanoi tutkivansa, odotutti vartin, nosti kädet pystyyn ja käski olemaan yhteydessä lähettäjään. Siitä huolimatta pistin tuonne vielä toista väylää pitkin yhteydenoton, annoin osoitteen ja niin edelleen.

Mitä veikkaatte, lieköhän peli menetetty? Yksityishenkilöltä välittäjäsivuston kautta tilattu paketti, onneksi PayPalin kautta maksettu ja rahat saan takaisin, mutta ihan tarpeeseen tuo tilaus oli tehty.
 
CRC:ltä pyörä tulossa ja DHL:ltä tuli tekstiviesti jossa linkki, että lähetys tullauskäsittelyssä ja tarvivat henkilötunnuksen jne. Painoin linkistä ehkä 10min siitä kun tekstari oli tullut ja ilmoittaa, että "vastausaika mennyt umpeen rahtikirjanumeron xxx tullaukseen liittyen." Mitähän helvettiä?
 
Millähän lie kuriirilla on kyydissä meidän paketti. Reilu puoli vuotta on ollut kuriirilla varmaan siellä ohjaamossa penkin alla tai ovilokerossa. Ruotsista asiakas lähetti meille laitteen takaisinpäin, eikä koskaan tullut perille. Oulussa siis ollaan ja laite lähettää nykyasetuksilla sijaintinsa 6 tunnin välein. Paikannus perustuu 4G verkon tukiasemiin, joten paikannustarkkuus on liikkeessä ollessa useamman sata metriä, varsinkin jos ympärillä ei ole useita tukiasemia. Lämmöt laitteessa ovat heitelleet päivittäin ja lähes päivittäin on ajoneuvo ollut anturidatan perusteella liikkeellä. Oulu-Oulunsalo (Lentokenttä)-Kempele-Jääli välillä tuntuu liikuskelevan, mutta tämän vuoden puolella on ainakin yksi reissu Savonlinnassa maaliskuun toisella puoliskolla ja heti perään yksi reissu tehty Inarin suuntaan Nellimiin. Paikannusmetodin epätarkkuudesta johtuen tuolla on pari pistettä osunut Kempeleenlahteen, mutten usko laitteen olleen pilkkireissulla kuitenkaan mukana. Tekisi kyllä mieli laittaa paikannusväli lyhyeksi ja lähteä metsästämään kuriiria itseään.

Olispa kiva saada tuokin laite takaisin ja kuulla miten tuo paketti on jäänyt huomaamatta.

1682264625981.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 389
Viestejä
4 489 658
Jäsenet
74 150
Uusin jäsen
JM11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom