Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

UPS: "Asiakas ei paikalla toimitusta yrittäessä. Toimitus lähellä olevaan UPS Access Point™ -toimipaikkaan noudettavaksi."

Muuten hyvä, mutta olin etupihalla viimeiset pari tuntia. Ei näkynyt UPS:n kaveria ovella sinä aikana.
 
UPS: "Asiakas ei paikalla toimitusta yrittäessä. Toimitus lähellä olevaan UPS Access Point™ -toimipaikkaan noudettavaksi."

Muuten hyvä, mutta olin etupihalla viimeiset pari tuntia. Ei näkynyt UPS:n kaveria ovella sinä aikana.
Juu, UPS tykkää harrastaa tuota aina välillä.
 
Saa nähdä mitä Tulli keksii. Sain takuusta ehjän kammen polkupyörään, en maksanut mitään itse siis. Vanhaa risaa eivät kaipaa takaisin. Tullasin sen takuuvaihtona, toivottavasti tuo nyt kelpaa, vaikka en olekaan mitään romua itse lähettänyt kovaan hintaan merten taakse, koska siinä ei ole mitään järkeä edes valmistajan mielestä.
 
Saa nähdä mitä Tulli keksii. Sain takuusta ehjän kammen polkupyörään, en maksanut mitään itse siis. Vanhaa risaa eivät kaipaa takaisin. Tullasin sen takuuvaihtona, toivottavasti tuo nyt kelpaa, vaikka en olekaan mitään romua itse lähettänyt kovaan hintaan merten taakse, koska siinä ei ole mitään järkeä edes valmistajan mielestä.

En nyt ihan saa kiinni että miten olet ton tehnyt mutta tullin sivuilta lainattua jos haluaa mennä ns. oikein ton kanssa:

Et lähetä viallista tavaraa korjaukseen tai vaihtoon

Joskus saatat saada viallisen tavaran, jota ei tarvitse palauttaa. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi:


  • Myyjä lähettää sinulle uuden tavaran ilmaiseksi.
  • Myyjä lähettää sinulle tavaraan kuuluvan uuden osan ilmaiseksi.
  • Myyjä ei lähetä uutta tavaraa tilalle, vaan hyvittää sinulle tavaran hinnan.
  • Myyjä ei lähetä uutta tavaraa tilalle eikä hyvitä tavaran hintaa.

Näissä tapauksissa voit hakea tullauspäätöksen korjausta eli oikaisua, jotta voit saada takaisin viallisesta tavarasta maksamasi maahantuontiverot.


Jos myyjä lähettää sinulle uuden tavaran tai tavaraan kuuluvan uuden osan ilmaiseksi, tullaa se. Jos tullaat tavaran Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa, valitse aloitussivulla, että haluat tullata ”ostetun tavaran”. Ilmoita tavaran tai osan arvoksi sen normaali hinta. Tämän jälkeen voit hakea alkuperäisen tullauspäätöksen korjausta eli oikaisua.

 
Ilmeisesti meni tullista läpi niin, että tullasin takuuvaihtona, ja laitoin liitteeksi sähköpostikeskustelun, ja selitykseksi että eivät halunneet vanhaa osaa takaisin. Hyvä niin. Ajattelin että tästä tulee isompikin säätö, jos saa ilmaiseksi takuusta ehjää tavaraa tilalle..
 
Ilmeisesti meni tullista läpi niin, että tullasin takuuvaihtona, ja laitoin liitteeksi sähköpostikeskustelun, ja selitykseksi että eivät halunneet vanhaa osaa takaisin. Hyvä niin. Ajattelin että tästä tulee isompikin säätö, jos saa ilmaiseksi takuusta ehjää tavaraa tilalle..
Joo tulli voi olla aika jäykkä jossain tapauksissa, ihan töiden puolesta tiedän. Mutta jos meni tuollakin niinku pitikin niin ei siinä mitään. Kannattaa muuten säästää noi sähköpostit ja muut mitä on tosta. Tullihan voi tehdä näihin max 4 vuoden sisään lisäkyselyn.
 
Näissä tapauksissa voit hakea tullauspäätöksen korjausta eli oikaisua, jotta voit saada takaisin viallisesta tavarasta maksamasi maahantuontiverot.

On muuten ihan perseestä tuo tullauspäätöksen korjaus jolla pitäisi oikeaoppisesti hoitaa nämä tuotteesta puuttuvat osat tai takuujutut joissa ei lähetetä mitään toiseen suuntaan. Tuossa keväällä puuttui noin viiden sadan euron tuotteesta noin sentin arvoinen osa (yksi pelikortti). Siinäpä sitten tullaat 500 euron arvoisena yhden pelikortin ja hyppäät 10 kuukauden tullauspäätösten korjausjonoon, josta voi tulla myös kielteinen päätös.

Juu ei, tullasin itsekin tuon "väärin" ja raapustin niin pitkät selostukset asiasta kuin lomakkeeseen sai kirjoittaa. Ei muuten kovin pitkää tarinaa saanut kirjoittaa.
 
On muuten ihan perseestä tuo tullauspäätöksen korjaus jolla pitäisi oikeaoppisesti hoitaa nämä tuotteesta puuttuvat osat tai takuujutut joissa ei lähetetä mitään toiseen suuntaan. Tuossa keväällä puuttui noin viiden sadan euron tuotteesta noin sentin arvoinen osa (yksi pelikortti). Siinäpä sitten tullaat 500 euron arvoisena yhden pelikortin ja hyppäät 10 kuukauden tullauspäätösten korjausjonoon, josta voi tulla myös kielteinen päätös.

Juu ei, tullasin itsekin tuon "väärin" ja raapustin niin pitkät selostukset asiasta kuin lomakkeeseen sai kirjoittaa. Ei muuten kovin pitkää tarinaa saanut kirjoittaa.
Tonhan olis voinu tehdä niin että lähettäjä tekee euro sentin arvosen proforman, tullaat sen puuttuvan sillä sitten kun saapuu, ja sitten hakee oikaisua tuolle sentin arvolle tuohon alkuperäiseen tullaukseen. Tosin jos tosiaan senteistä kyse niin itse en lähtisi työmäärän takia tota tekemään.
 
Ostin siis tavaran Saksasta, mutta otin asiasta yhteyttä valmistajaan ensin. Ne toimii Jenkeissä ja sanoivat että laittaa ehjää osaa tulemaan. En ole siis alun perin mitään tullannut ennen tätä takuucasea.
 
Noniin, taas mennään.. UPS laittoi Amazonin paketista jo viime viikolla kyselyviestin, jossa pyydettiin vastaamaan jos haluaa kotiinkuljetuksen ja laittamaan ovikoodin viestin loppuun. Jostain ihmeellisestä mielenhäiriöstä johtuen sitten näin tein, vaikka olisi luonnollisesti pitänyt antaa mennä suoraan sinne access pointiin.

Nyt se paketin saapuminen sitten oli eiliseksi arvioitu, ja seurantatietojen mukaan jo kuljetuksessa aamusta asti kunnes loppuillasta tuli "rescheduled for delivery", ja nyt ei sitten ole mitään tietoa missä paketti on ja koska tulossa. "The delivery date will be provided as soon as possible."

Eli joku tuuhioinut sen paketin varmaan johonkin väärään autoon tms. Jos sitä ensi kerralla jo olisi oppinut ettei edes yritä sitä kotiinkuljetusta kun se tuolla paskalafkalla menee aina säätämiseksi. Paketti olis varmaan jo eilen ollut mulla jos en ois mennyt vastaamaan siihen viestiin.

E: no saivat sentään tuotua sen tänään kotiovelle, vaikkei mitään seurantainfoa tai aika-arvioita tullutkaan sitä ennen. Ja tällä kuskilla oli jopa puhelin jolla varmisti 10 min ennen toimitusta että olen paikalla :woot:
 
Viimeksi muokattu:
DHL, FedEx vai UPS Mikähän näistä olisi paras vaihtoehto? Tarkoitus tilata kello japanista, Sakurawatchesilta.
 
DHL, FedEx vai UPS Mikähän näistä olisi paras vaihtoehto? Tarkoitus tilata kello japanista, Sakurawatchesilta.
Riippuu täysin mikä toimija operoi alueellasi. Omalla postinumeroalueella valitsisin UPSin, mutta sinun postinumeroalueella jokin toinen toimija voi palvella paremmin.
 
Riippuu täysin mikä toimija operoi alueellasi. Omalla postinumeroalueella valitsisin UPSin, mutta sinun postinumeroalueella jokin toinen toimija voi palvella paremmin.
Seinäjoen seudulla asun. Hoitavatkos kaikki firmat tullauksen yhtä vaivattomasti?
 
Onko kellään tietoa mihn tilaan seuranta vaihtuu UPS:lla kun kotiintoimituksen vaihtaa noudoksi AccessPointilta? Nyt se on tilassa

Arvioitu toimitusaika
Toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian.
Säilytystä noutoa varten pyydetty

Sähköpostiin tuli viesti jo että:

Poikkeuksen syy: Paketille on pyydetty UPS My Choice® -toimitusmuutos.
Poikkeuksen ratkaisu: Vastaanottaja noutaa paketin UPS-toimipaikasta.

Myöskin tuossa sivulla josta valittiin Access Point sanoi että se on noudettavissa tänään - 14.8 tai muuten lähtee takaisin vastaanottajalle.

Se mikä tässä nakertaa eniten on että UPS:lle laitettiin jo viikko sitten ovikoodit ja kaikki mahdollinen tieto lähettäjän puolelta ja nyt silti sieltä tuli viesti että ei voida toimittaa koska ne tiedot puutuu... Myös paketin seurannassa luki että tälle lähetykselle ei voi antaa ovikoodia verkkosivujen kautta yms. eikä ollut annettu mitään syytä miksi ei. Ainoa vaihtoehto oli siis pistää AccessPointtiin 15km päähän vaikka lähin olisi alle 2km päässä kun ei ole mitään aspa mailia tai sähköpostiskaan missään saatavilla. Onko kellään tiedossa onko noilla joku aspa numero tai jotain niin seuraavalla kerralla asiat ehkä sujuvat sutjakammin? En löytänyt ainankaan mistään verkkosivuita.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään tiedossa onko noilla joku aspa numero tai jotain niin seuraavalla kerralla asiat ehkä sujuvat sutjakammin? En löytänyt ainankaan mistään verkkosivuita.
UPS:n aspan numero löytyy täältä:

Vaikka tuo on suomalainen lankapuhelinnumero, niin varaudu siihen, että puhelu saattaa yhdistyä johonkin intialaiseen call centeriin ainakin virka-ajan ulkopuolella.
 
Onko kellään tietoa mihn tilaan seuranta vaihtuu UPS:lla kun kotiintoimituksen vaihtaa noudoksi AccessPointilta?

UPSn seurannan ns.last mile statuksilla ei ole mitään virkaa. Aivan puutaheinää eikä edes ajantasalla. Viimeisin toimitus meni viikon yli ekasta yrityksestä ja status pysyi samana kunnes se oli noudettavissa, edes kotiintuonti ei onnistunut soitoista huolimatta kolmena eri päivänä. En tilaa enää Nike.comista koska heillä tulee kamat upsilla. :D
 
UPSn seurannan ns.last mile statuksilla ei ole mitään virkaa. Aivan puutaheinää eikä edes ajantasalla. Viimeisin toimitus meni viikon yli ekasta yrityksestä ja status pysyi samana kunnes se oli noudettavissa, edes kotiintuonti ei onnistunut soitoista huolimatta kolmena eri päivänä. En tilaa enää Nike.comista koska heillä tulee kamat upsilla. :D

Tää lafka josta tilasin soitti mulle Hollannista asti kun huomasivat että UPS vaatii ovikoodia, oikeaa osotetta yms. Olivat valmiita selvittämään asiaa puolestani. Tekisi mieli tukea jatkossakin vastaavaa yritystä, mutta jos tosiaan UPS on toimittajana niin melko iso pala niellä. Muutan tosin parin kuukauden päästä uuteen kaupunkiin, joten ehkä siellä toimii paremmin..
 
Mukava huomata että kuriirien palvelu kuluttajia kohtaan on kehittynyt huomattavasti muutaman vuoden takaiseen verrattuna. Nyt tulossa paketit DHL Expressillä ja DPD:llä (jota operoi suomessa Postnord). DHL kyseli hyvissä ajoin ovikoodia tai noutopistettä paketille, ja Postnord tarjosi paria päivää toimitukselle ja vei suoraan noudettavaksi kun pyysin toimitusohjekentässä. Näin siis PK-seudulla. Toimii erittäin hyvin näin jatkuvasti työmatkalla olevalle!
 
Innostauduinpa nyt kirjoittamaan tästä älyttömästä kokemuksestani Postnordin kanssa. Tilasin Zalandolta vaatteita jotka lähetettiin Ruotsista Postnordin kautta. Tilasin nämä Helsinkiin automaattiin joka sijaitsee vajaa 200m päässä S-marketissa. Aivan ensimmäiseksi lupailivat toimitusajaksi perjantaita, kuitenkin seurannan mukaan koko paketti saapui vasta Suomeen tuolloin jolloin toimitusaika siirtyi maanantaille. Ei tässä vielä mitään, ymmärrän jos paketti voi myöhästyä päivällä tai parilla.

Maanantai sitten koitti, ja sain sähköpostia Postnordilta: Lähetykseni on uudelleenohjattu Helsingistä 85 kilometrin päähän Lopin K-Markettiin. Tästä hämmentyneenä koitin etsiä Postnordin asiakaspalvelua, mutta näköjään ainoa tapa saada kysymyksiin vastaus on soittaa heidän 1€/minuutti maksavaan asiakaspalvelunumeroonsa. Laitoin sitten suoraan Zalandolle viestiä, että mitä ihmettä tässä on tapahtunut ja voisivatko selvittää asian Postnordin kanssa.

Heiltä tuli sitten varsin turha vastaus, jossa voivottelivat tapahtunutta ja totesivat, että paketti toimitettiin Loppiin koska alunperin valittu noutopiste oli täynnä ja tämä oli lähin vapaa noutopiste. He siis väittävät, että kaikki Helsingin, Vantaan ja Espoon noutopisteet ovat täynnä, ja lähin vapaa olisi 85 kilometrin päässä Helsingistä? Katsoin vielä Postnordin haulla että pelkästään minun lähelläni on >30 noutopaikkaa. Sanoivat, että valitettavasti paketin uudelleenohjaus takaisin Helsinkiin ei ole mahdollista. Kuitenkaan uudelleenohjauksessa Loppiin ei ollut ongelmaa?

Tilanne on nyt se että paketti saa puolestani lähteä takaisin lähettäjälle. En omista autoa enkä ole käyttämässä 4 tuntia julkisissa päästäkseni noutamaan tämän yhden paketin, ja muutenkin olen maksanut Postnordille että he toimittaisivat paketin Helsinkiin missä he eivät ole onnistuneet. Tämän kokemuksen jälkeen en kyllä ole enää ikinä tilaamassa mitään Postnordilla, jos se on verkkokaupassa ainut toimitusvaihtoehto niin jää ostokset tekemättä. Liikaa päänsärkyä.

Ei myöskään näyttäisi olevan ainoa kerta kun siellä sekoillaan tällä tavalla, tässä tapauksessa tarvittiin somepostaus ja iltalehden & hesarin artikkeli jotta mitään saatiin aikaiseksi:
Purkka pysähtyi Miikan suussa, kun hän totesi joutuneensa Postnordin pakettikurimukseen – Ja sitten oli Zalandon vuoro lähettää "naurettava" viesti

Tuossakin itse Postnordin toimitusjohtaja myönsi, että tässä oli toimittu väärin. Sama meno näköjään jatkuu edelleen. Minullekkin tarjosivat tuota turhaa 10% alennuskuponkia Zalandolta, ikään kuin tämän kokemuksen jälkeen enää sieltä mitään ostaisin :p
 
PostNordin aspaan saa (hitaasti) yhteyden myös WhatsAppin kautta, eri asia saako sieltä mitään apua. Jostain idioottimaisesta syystä niillä ei ole tunnu olevan sähköpostiosoitetta tai edes nettilomaketta aspaan.
 
Joo. huomasin tuon Whatsapin mutta netistä muiden kokemuksia lukeneena sieltä näyttäisi saavan samaa purkitettua vastausta päivän viiveellä. Uudelleenohjaus ei ole mahdollista edes näin käsittämättömässä tilanteessa. No, mullehan tästä ei tule kuluja kun Zalando palauttaa rahat kunhan paketti palautuu. Postnordille tässä tulee tappiota, kun joutuvat ravaamaan pakettia edes takaisin Pohjoismaita. FB:tä en käytä joten Messenger ei ollut mulle mahdollinen.
 
Eikö Suomessa ole mahdollista kiikuttaa Fedexin paketteja itse mihinkään, että pakko on tilata nouto?
Monena päivänä "tilannut" noudon ja kökkinyt kotona mutta ei kyllä kuskia näy / eikä sähköpostiin tule vahvistusta vaikka lomake on mennyt perille kuittauksesta päätellen. Fedexin chatissa ei ole mahdollista yhdistää kenenkään Suomessa eikä hekään osaa sanoa miksei noudon tilauksesta tule kuittausta sähköpostiin. Kaikki muut paketit voi kiikuttaa Ärrälle mutta näitä Fedexin paketteja ilmeisesti ei?
 
Eikö Suomessa ole mahdollista kiikuttaa Fedexin paketteja itse mihinkään, että pakko on tilata nouto?
Monena päivänä "tilannut" noudon ja kökkinyt kotona mutta ei kyllä kuskia näy / eikä sähköpostiin tule vahvistusta vaikka lomake on mennyt perille kuittauksesta päätellen. Fedexin chatissa ei ole mahdollista yhdistää kenenkään Suomessa eikä hekään osaa sanoa miksei noudon tilauksesta tule kuittausta sähköpostiin. Kaikki muut paketit voi kiikuttaa Ärrälle mutta näitä Fedexin paketteja ilmeisesti ei?
Helsinki-Vantaan kupeessa on toimista jonne voi ainakin viedä. Ei tietysti auta jos asuu jossain kauempana.

Kai ne palautukset onnistuu myös Pakettipisteen automaattien kautta jos sellainen löytyy?
 
Helsinki-Vantaan kupeessa on toimista jonne voi ainakin viedä. Ei tietysti auta jos asuu jossain kauempana.

Kai ne palautukset onnistuu myös Pakettipisteen automaattien kautta jos sellainen löytyy?
En ainakaan Googlella löydä mitään Fedexin pakettipisteitä. Pakettipiste (Matkahuolto, Postnord ja DHL) sentään löytyy joka nurkalta.
Tilasin nyt noudon eri selaimella, eri sähköpostilla ja poistin ääkköset nimestä. Aina tulee tuo "Noutopyyntösi on lähetetty. Saat pian vahvistusviestin." mutta ei tule puhelimeen/sähköpostiin mitään.
 
En ainakaan Googlella löydä mitään Fedexin pakettipisteitä. Pakettipiste (Matkahuolto, Postnord ja DHL) sentään löytyy joka nurkalta.
Tilasin nyt noudon eri selaimella, eri sähköpostilla ja poistin ääkköset nimestä. Aina tulee tuo "Noutopyyntösi on lähetetty. Saat pian vahvistusviestin." mutta ei tule puhelimeen/sähköpostiin mitään.
Eikun joo sori, mä sekoilen nyt itsekin. Ei tainnut nuo pakettipisteen automaatit toimia Fedex:llä.
 
Eikun joo sori, mä sekoilen nyt itsekin. Ei tainnut nuo pakettipisteen automaatit toimia Fedex:llä.
Ei taida joo olla Fedexillä automaatteja, vain kaksi toimipistettä Vantaalla ja Turussa. Ei edes Smartmile-automaateissa taida olla Fedexiä vaikka siinä muuten onkin noita kuriireja joka lähtöön (ainakin Matkahuolto, DHL, Postnord, Schenker ja taisi olla joku muukin).
 
Ei taida joo olla Fedexillä automaatteja, vain kaksi toimipistettä Vantaalla ja Turussa. Ei edes Smartmile-automaateissa taida olla Fedexiä vaikka siinä muuten onkin noita kuriireja joka lähtöön (ainakin Matkahuolto, DHL, Postnord, Schenker ja taisi olla joku muukin).
Noiden mainittujen lisäksi saattaa pystyä viemään paikallisen alihankkijan toimipisteeseen, itse olen vienyt Pirkkalan Ensetin terminaaliin Fedex-paketteja.
 
Hei jeesatkaas vähän. Dhl express tuo tavaraa jenkeistä Suomeen. Eilen tilasin ja tänään tuli tekstari dhl:ltä jossa mainitaan näin
Screenshot_20230825_171155_Chrome.jpg


No mähän valkkaan tietenkin itsetullauksen, jotta en joudu maksamaan palvelumaksua.
Sitten alhaalla lukeekin näin:

"Valitsemalla itsetullauksen hyväksyt tässä mainitut ehdot ja palvelumaksut". Siis mitkä DHL palvelumaksut hyväksyn kun tullaan itse?

Screenshot_20230825_171424_Chrome.jpg
 
Tulipa tilattua työkaluja Saksasta ja 15€ toimituksen hoiti - UPS. Meni jopa aika hyvin: kahden paketin toimitus jakautui kahteen osaan, joista ensimmäinen tuotiin ajallaan ja toinen seuraavana päivänä - suoraan kotiovelle!

Tämä kuulostaa varmaan liian hyvältä ollakseen totta, tai koko totuus? ...ja niin se onkin.

Päivän myöhästynyt paketti olikin aika rouheassa kunnossa ja tarkemmin tutkiessa osoittautui, että teräksisen koneen runko oli saatu banaaniksi ja pohjalevy ruttuun. Tein paketista reklamaation mutta mitä on jatkossa odotettavissa? Ensi arvaus on, että vetoavat siihen, että pakkaus ei ole ollut oikealla tavalla hyväksytty tjsp. Oli nimittäin laitettu suoraan tuotepakkaus kuljetukseen.
 
UPS:ilta tuli perjantaina tekstiviesti, että tulossa tullattava lähetys ja vastasinkin jo perjantaina siinä olleeseen sähköpostiosoitteeseen, että tullaan lähetyksen itse. Tekstiviestissä luvattiin tullaustiedot maahantulopäivänä mutta eipä näy, vaikka lähetys on jo eilisestä lähtien ollut suomen varastolla "odottamassa päätöstä" tjsp. Kestääkö noilla tuossa useita päiviä, vai pitääkö pistää uutta postia?
Viiden päivän kohdalla kuitenkin jo uhkaavat lähettää paketin takaisin.
 
Mulla on pari viimeisintä UPSin huolintaohjepyyntöä tullut mailiin vasta joskus yhdeksän aikaan illalla, mutta toki samana päivänä. Jos et tänään(kään) mailia saa niin ottaisin kyllä UPSiin yhteyttä.
 
Juu, laitoin alkuillasta uudelleen pyyntöä menemään, katsotaan vastaavatko mitään tällä kertaa.


E: äsken tuli tiedot. Eli kolme vuorokautta panttasivat tietoja siitä, kun paketti on tullut suomen varastoon.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä ottaa pattiin DHL:n/mahdollisen alohankkijan toiminta. Tilasin saksalaisesta verkkokaupasta johon ei millään saanut puhelinnumeroa liitettyä tilaukseen. Gmailiin tuli viesti että tulee kohta. No kävin heti laittamassa ulko-oven (kerrostalo) auki säppiin ja odottelin. Puolen tunnin päästä tulee viesti että on yritetty toimittaa mutta ei ollut koodia oveen. Kävin katsomassa niin ulko-ovi edelleen seppoisen selällään auki tapissa kiinni kuten sen jätin. Vaihdoin toimituksen sitten noutopisteeseen mutta oisihan tuon tänään mielellään vastaanottanut mutta vissiin muutamien rappujen nousu olisi ollut liikaa kuskille.
 
Kylläpä ottaa pattiin DHL:n/mahdollisen alohankkijan toiminta. Tilasin saksalaisesta verkkokaupasta johon ei millään saanut puhelinnumeroa liitettyä tilaukseen. Gmailiin tuli viesti että tulee kohta. No kävin heti laittamassa ulko-oven (kerrostalo) auki säppiin ja odottelin. Puolen tunnin päästä tulee viesti että on yritetty toimittaa mutta ei ollut koodia oveen. Kävin katsomassa niin ulko-ovi edelleen seppoisen selällään auki tapissa kiinni kuten sen jätin. Vaihdoin toimituksen sitten noutopisteeseen mutta oisihan tuon tänään mielellään vastaanottanut mutta vissiin muutamien rappujen nousu olisi ollut liikaa kuskille.
Ei ole välttämättä kuriiri käynyt edes paikalla, jotkut tekevät tuota ihan tarkoituksella kun eivät jaksa toimitella noita paketteja. Tässäkin ketjussa taitaa olla kymmeniä vastaavanlaisia tapauksia mainittuna.
 
Tänne pieni raivonpurkaus: asun kerrostalossa ja tilasin noin 20kg tavaraa kotiin UPS:n kuljetuksella Italiasta. Tänään piti tulla toimitus, olen siis kotona. Aamupäivällä DHL toimitti onnistuneesti toisen paketin kotiovelle. Kahden pintaan tuli meili UPS:ltä " Yritimme toimittaa pakettisi, mutta emme voineet jättää sitä ilman allekirjoitusta." Paketti kuulemma toimitetaan kilometrin päähän k-kauppaan. Kerrostaloon pääsee kahdesta ovesta sisään, toinen on lukittu ja toinen auki. Joko kuski ei ollut edes yrittänyt toimittaa sitä, tai törmännyt lukittuun oveen eikä yrittänyt muuta vaihtoehtoa. Tavallaan ymmärrettävää. Sain UPS:n asiakaspalvelusta henkilön kiinni ja hän kertoi, ettei UPS:n kuskeilla ole puhelimia, joilla soittaa. Tämä on kyllä hämmentävää. Lupasivat yrittää huomenna uudelleen.

UPS:n kanssa kokemukset ovat olleet niin huonoja, että en usko, että ovat edes yrittäneet toimittaa pakettia. Varmaankin kolmas kerta lyhyehkön ajan sisään käy näin. Miten voi olla näin umpisurkeaa asiakaspalvelua??!?!??!?!
 
Kerrostaloon pääsee kahdesta ovesta sisään, toinen on lukittu ja toinen auki. Joko kuski ei ollut edes yrittänyt toimittaa sitä, tai törmännyt lukittuun oveen eikä yrittänyt muuta vaihtoehtoa.
Kannattaa varmuudeksi käydä avaamassa se toinen ulko-ovi (laita joku kivi sinne väliin tms. siten että ei mene lukkoon).
 
Tänne pieni raivonpurkaus: asun kerrostalossa ja tilasin noin 20kg tavaraa kotiin UPS:n kuljetuksella Italiasta. Tänään piti tulla toimitus, olen siis kotona. Aamupäivällä DHL toimitti onnistuneesti toisen paketin kotiovelle. Kahden pintaan tuli meili UPS:ltä " Yritimme toimittaa pakettisi, mutta emme voineet jättää sitä ilman allekirjoitusta." Paketti kuulemma toimitetaan kilometrin päähän k-kauppaan. Kerrostaloon pääsee kahdesta ovesta sisään, toinen on lukittu ja toinen auki. Joko kuski ei ollut edes yrittänyt toimittaa sitä, tai törmännyt lukittuun oveen eikä yrittänyt muuta vaihtoehtoa. Tavallaan ymmärrettävää. Sain UPS:n asiakaspalvelusta henkilön kiinni ja hän kertoi, ettei UPS:n kuskeilla ole puhelimia, joilla soittaa. Tämä on kyllä hämmentävää. Lupasivat yrittää huomenna uudelleen.

UPS:n kanssa kokemukset ovat olleet niin huonoja, että en usko, että ovat edes yrittäneet toimittaa pakettia. Varmaankin kolmas kerta lyhyehkön ajan sisään käy näin. Miten voi olla näin umpisurkeaa asiakaspalvelua??!?!??!?!
Toi on kyllä hauska ettei muka Ups:n kuskeilla ole puhelinta joilla soittaa, koska yhden kerran Ups:n kuski on soittanut pakettia toimittaessa olenko kotona.
No joo, niillä ei siis ole duuniluuria tms. Mutta yleisesti ottaen en ota enää ikinä "ups et ollut kotona" kuljetusta. Ennemmin jätän tilaamatta.
 
Toi on kyllä hauska ettei muka Ups:n kuskeilla ole puhelinta joilla soittaa, koska yhden kerran Ups:n kuski on soittanut pakettia toimittaessa olenko kotona.
No joo, niillä ei siis ole duuniluuria tms. Mutta yleisesti ottaen en ota enää ikinä "ups et ollut kotona" kuljetusta. Ennemmin jätän tilaamatta.
Sama, jäi viimeiseksi ups-kuljetukseksi tämä. Sääli, sillä firma mistä tilaan Italiasta toimittaa vain UPSllä Suomeen. Laitan sinnekin viestiä mutta tuskin siitä mitään hyötyä on
 
Tämä oma pakettini on vieläkin toimittamatta. Piti siis tulla maanantaina. Jäin tiistaina etätöihin odottamaan pakettia. Pakettia ei kuulunut, menin tuonne noutopisteelle, mutta pakettia ei ollut sielläkään. Odotin pakettia tiistaina, soitin asiakaspalveluun eivätkä osanneet sanoa tuleeko sinä päivänä. Ei tullut. Keskiviikkona soitin ja sanoivat illalla, että ei ehdikään keskiviikkona vaan tulee torstaina 12-18. Ei tullut tänäänkään. Soitin ja sanoivat, että tuskin ehtivät huomennakaan, mutta voisin noutaa sen itse Vantaalta (asun Pasilassa). Kieltäydyin tästä, 20kg paketti ja murtunut varvas eivät ole hyvä yhdistelmä. Ja maksoin kotiinkuljetuksesta. Totesivat että tuskin tulee huomennakaan, mutta minun pitäisi nyt kuulemma huomenna katsoa aamulla UPS:n sivuilta mikä paketin tilanne on ja sitten soittaa sinne. Saapa nähdä. Aikamoista uhkapeliä on UPS:n käyttäminen Suomessa. Erittäin huonosti operoitu...
 
Mikähän Postnordia nyt vaivaa. 4.9 olen jättänyt paketin (palautus) lähiärrälle ja toistaiseksi paketti ei ole sovelluksen/seurannan mukaan liikahtanut mihinkään. Ruotsiin on paketti menossa, mutta luulisi että olisi jo kuitenkin noudettu ja edes jonkinlainen merkintä olisi tullut.

EDIT: Ja juuri tulikin päivitys että paketti on liikahtanut eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu jos Pakettipiste-automaatti on DHL:n oletustoimitustapana, mutta paketti ei mahdu sinne?
 
Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu jos Pakettipiste-automaatti on DHL:n oletustoimitustapana, mutta paketti ei mahdu sinne?
Meillä on lähikaupassa sekä "monikuriiripakettiautomaatti" että kaupan palvelutiskillä about kaikkien kuriirien palvelupiste. Ne paketit jotka eivät ole mahtuneet tuohon automaattiin menevät nykyään tuohon kaupan palvelupisteeseen. Ennen tuota ne menivät minne sattuu, pääsääntöisesti parin kilsan päähän asiamiespostiin. DHL:n paketit taisivat mennä yleensä tosiaan tuohon asiamiespostiin mutta jonkun kuriirin paketit joutui noutamaan ihan kuriirin konttorilta.
 
Mikähän tolla DHL:llä kestää. Tulossa kahdesta eri paikasta paketti. Molemmat paketit olleet tiistaista lähtien tilassa "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta".
Meneekö tosiaan 3pv Saksan ja Suomen välillä?
 
Mikähän tolla DHL:llä kestää. Tulossa kahdesta eri paikasta paketti. Molemmat paketit olleet tiistaista lähtien tilassa "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta".
Meneekö tosiaan 3pv Saksan ja Suomen välillä?
Helposti kestää noin viikon jos tulee "perus-DHL"-kuljetuksella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom