Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, UPS tykkää harrastaa tuota aina välillä.UPS: "Asiakas ei paikalla toimitusta yrittäessä. Toimitus lähellä olevaan UPS Access Point™ -toimipaikkaan noudettavaksi."
Muuten hyvä, mutta olin etupihalla viimeiset pari tuntia. Ei näkynyt UPS:n kaveria ovella sinä aikana.
Saa nähdä mitä Tulli keksii. Sain takuusta ehjän kammen polkupyörään, en maksanut mitään itse siis. Vanhaa risaa eivät kaipaa takaisin. Tullasin sen takuuvaihtona, toivottavasti tuo nyt kelpaa, vaikka en olekaan mitään romua itse lähettänyt kovaan hintaan merten taakse, koska siinä ei ole mitään järkeä edes valmistajan mielestä.
Joo tulli voi olla aika jäykkä jossain tapauksissa, ihan töiden puolesta tiedän. Mutta jos meni tuollakin niinku pitikin niin ei siinä mitään. Kannattaa muuten säästää noi sähköpostit ja muut mitä on tosta. Tullihan voi tehdä näihin max 4 vuoden sisään lisäkyselyn.Ilmeisesti meni tullista läpi niin, että tullasin takuuvaihtona, ja laitoin liitteeksi sähköpostikeskustelun, ja selitykseksi että eivät halunneet vanhaa osaa takaisin. Hyvä niin. Ajattelin että tästä tulee isompikin säätö, jos saa ilmaiseksi takuusta ehjää tavaraa tilalle..
Näissä tapauksissa voit hakea tullauspäätöksen korjausta eli oikaisua, jotta voit saada takaisin viallisesta tavarasta maksamasi maahantuontiverot.
Tonhan olis voinu tehdä niin että lähettäjä tekee euro sentin arvosen proforman, tullaat sen puuttuvan sillä sitten kun saapuu, ja sitten hakee oikaisua tuolle sentin arvolle tuohon alkuperäiseen tullaukseen. Tosin jos tosiaan senteistä kyse niin itse en lähtisi työmäärän takia tota tekemään.On muuten ihan perseestä tuo tullauspäätöksen korjaus jolla pitäisi oikeaoppisesti hoitaa nämä tuotteesta puuttuvat osat tai takuujutut joissa ei lähetetä mitään toiseen suuntaan. Tuossa keväällä puuttui noin viiden sadan euron tuotteesta noin sentin arvoinen osa (yksi pelikortti). Siinäpä sitten tullaat 500 euron arvoisena yhden pelikortin ja hyppäät 10 kuukauden tullauspäätösten korjausjonoon, josta voi tulla myös kielteinen päätös.
Juu ei, tullasin itsekin tuon "väärin" ja raapustin niin pitkät selostukset asiasta kuin lomakkeeseen sai kirjoittaa. Ei muuten kovin pitkää tarinaa saanut kirjoittaa.
Riippuu täysin mikä toimija operoi alueellasi. Omalla postinumeroalueella valitsisin UPSin, mutta sinun postinumeroalueella jokin toinen toimija voi palvella paremmin.DHL, FedEx vai UPS Mikähän näistä olisi paras vaihtoehto? Tarkoitus tilata kello japanista, Sakurawatchesilta.
Seinäjoen seudulla asun. Hoitavatkos kaikki firmat tullauksen yhtä vaivattomasti?Riippuu täysin mikä toimija operoi alueellasi. Omalla postinumeroalueella valitsisin UPSin, mutta sinun postinumeroalueella jokin toinen toimija voi palvella paremmin.
UPS:n aspan numero löytyy täältä:Onko kellään tiedossa onko noilla joku aspa numero tai jotain niin seuraavalla kerralla asiat ehkä sujuvat sutjakammin? En löytänyt ainankaan mistään verkkosivuita.
Onko kellään tietoa mihn tilaan seuranta vaihtuu UPS:lla kun kotiintoimituksen vaihtaa noudoksi AccessPointilta?
UPSn seurannan ns.last mile statuksilla ei ole mitään virkaa. Aivan puutaheinää eikä edes ajantasalla. Viimeisin toimitus meni viikon yli ekasta yrityksestä ja status pysyi samana kunnes se oli noudettavissa, edes kotiintuonti ei onnistunut soitoista huolimatta kolmena eri päivänä. En tilaa enää Nike.comista koska heillä tulee kamat upsilla.
FB:n Messengerillä olen pari keissiä selvittänyt PostNordin kanssa, mutta syöpäinen firmahan tuo on.
Helsinki-Vantaan kupeessa on toimista jonne voi ainakin viedä. Ei tietysti auta jos asuu jossain kauempana.Eikö Suomessa ole mahdollista kiikuttaa Fedexin paketteja itse mihinkään, että pakko on tilata nouto?
Monena päivänä "tilannut" noudon ja kökkinyt kotona mutta ei kyllä kuskia näy / eikä sähköpostiin tule vahvistusta vaikka lomake on mennyt perille kuittauksesta päätellen. Fedexin chatissa ei ole mahdollista yhdistää kenenkään Suomessa eikä hekään osaa sanoa miksei noudon tilauksesta tule kuittausta sähköpostiin. Kaikki muut paketit voi kiikuttaa Ärrälle mutta näitä Fedexin paketteja ilmeisesti ei?
En ainakaan Googlella löydä mitään Fedexin pakettipisteitä. Pakettipiste (Matkahuolto, Postnord ja DHL) sentään löytyy joka nurkalta.Helsinki-Vantaan kupeessa on toimista jonne voi ainakin viedä. Ei tietysti auta jos asuu jossain kauempana.
Kai ne palautukset onnistuu myös Pakettipisteen automaattien kautta jos sellainen löytyy?
Eikun joo sori, mä sekoilen nyt itsekin. Ei tainnut nuo pakettipisteen automaatit toimia Fedex:llä.En ainakaan Googlella löydä mitään Fedexin pakettipisteitä. Pakettipiste (Matkahuolto, Postnord ja DHL) sentään löytyy joka nurkalta.
Tilasin nyt noudon eri selaimella, eri sähköpostilla ja poistin ääkköset nimestä. Aina tulee tuo "Noutopyyntösi on lähetetty. Saat pian vahvistusviestin." mutta ei tule puhelimeen/sähköpostiin mitään.
Ei taida joo olla Fedexillä automaatteja, vain kaksi toimipistettä Vantaalla ja Turussa. Ei edes Smartmile-automaateissa taida olla Fedexiä vaikka siinä muuten onkin noita kuriireja joka lähtöön (ainakin Matkahuolto, DHL, Postnord, Schenker ja taisi olla joku muukin).Eikun joo sori, mä sekoilen nyt itsekin. Ei tainnut nuo pakettipisteen automaatit toimia Fedex:llä.
Noiden mainittujen lisäksi saattaa pystyä viemään paikallisen alihankkijan toimipisteeseen, itse olen vienyt Pirkkalan Ensetin terminaaliin Fedex-paketteja.Ei taida joo olla Fedexillä automaatteja, vain kaksi toimipistettä Vantaalla ja Turussa. Ei edes Smartmile-automaateissa taida olla Fedexiä vaikka siinä muuten onkin noita kuriireja joka lähtöön (ainakin Matkahuolto, DHL, Postnord, Schenker ja taisi olla joku muukin).
Varastointimaksun jos et tullaa ajoissa."Valitsemalla itsetullauksen hyväksyt tässä mainitut ehdot ja palvelumaksut". Siis mitkä DHL palvelumaksut hyväksyn kun tullaan itse?
Tein paketista reklamaation mutta mitä on jatkossa odotettavissa?
Ei ole välttämättä kuriiri käynyt edes paikalla, jotkut tekevät tuota ihan tarkoituksella kun eivät jaksa toimitella noita paketteja. Tässäkin ketjussa taitaa olla kymmeniä vastaavanlaisia tapauksia mainittuna.Kylläpä ottaa pattiin DHL:n/mahdollisen alohankkijan toiminta. Tilasin saksalaisesta verkkokaupasta johon ei millään saanut puhelinnumeroa liitettyä tilaukseen. Gmailiin tuli viesti että tulee kohta. No kävin heti laittamassa ulko-oven (kerrostalo) auki säppiin ja odottelin. Puolen tunnin päästä tulee viesti että on yritetty toimittaa mutta ei ollut koodia oveen. Kävin katsomassa niin ulko-ovi edelleen seppoisen selällään auki tapissa kiinni kuten sen jätin. Vaihdoin toimituksen sitten noutopisteeseen mutta oisihan tuon tänään mielellään vastaanottanut mutta vissiin muutamien rappujen nousu olisi ollut liikaa kuskille.
Kannattaa varmuudeksi käydä avaamassa se toinen ulko-ovi (laita joku kivi sinne väliin tms. siten että ei mene lukkoon).Kerrostaloon pääsee kahdesta ovesta sisään, toinen on lukittu ja toinen auki. Joko kuski ei ollut edes yrittänyt toimittaa sitä, tai törmännyt lukittuun oveen eikä yrittänyt muuta vaihtoehtoa.
Toi on kyllä hauska ettei muka Ups:n kuskeilla ole puhelinta joilla soittaa, koska yhden kerran Ups:n kuski on soittanut pakettia toimittaessa olenko kotona.Tänne pieni raivonpurkaus: asun kerrostalossa ja tilasin noin 20kg tavaraa kotiin UPS:n kuljetuksella Italiasta. Tänään piti tulla toimitus, olen siis kotona. Aamupäivällä DHL toimitti onnistuneesti toisen paketin kotiovelle. Kahden pintaan tuli meili UPS:ltä " Yritimme toimittaa pakettisi, mutta emme voineet jättää sitä ilman allekirjoitusta." Paketti kuulemma toimitetaan kilometrin päähän k-kauppaan. Kerrostaloon pääsee kahdesta ovesta sisään, toinen on lukittu ja toinen auki. Joko kuski ei ollut edes yrittänyt toimittaa sitä, tai törmännyt lukittuun oveen eikä yrittänyt muuta vaihtoehtoa. Tavallaan ymmärrettävää. Sain UPS:n asiakaspalvelusta henkilön kiinni ja hän kertoi, ettei UPS:n kuskeilla ole puhelimia, joilla soittaa. Tämä on kyllä hämmentävää. Lupasivat yrittää huomenna uudelleen.
UPS:n kanssa kokemukset ovat olleet niin huonoja, että en usko, että ovat edes yrittäneet toimittaa pakettia. Varmaankin kolmas kerta lyhyehkön ajan sisään käy näin. Miten voi olla näin umpisurkeaa asiakaspalvelua??!?!??!?!
Sama, jäi viimeiseksi ups-kuljetukseksi tämä. Sääli, sillä firma mistä tilaan Italiasta toimittaa vain UPSllä Suomeen. Laitan sinnekin viestiä mutta tuskin siitä mitään hyötyä onToi on kyllä hauska ettei muka Ups:n kuskeilla ole puhelinta joilla soittaa, koska yhden kerran Ups:n kuski on soittanut pakettia toimittaessa olenko kotona.
No joo, niillä ei siis ole duuniluuria tms. Mutta yleisesti ottaen en ota enää ikinä "ups et ollut kotona" kuljetusta. Ennemmin jätän tilaamatta.
Riipuu varmaan alihankijasta. Mutta varmaan Postiin jos sielä on sellainen.Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu jos Pakettipiste-automaatti on DHL:n oletustoimitustapana, mutta paketti ei mahdu sinne?
Meillä on lähikaupassa sekä "monikuriiripakettiautomaatti" että kaupan palvelutiskillä about kaikkien kuriirien palvelupiste. Ne paketit jotka eivät ole mahtuneet tuohon automaattiin menevät nykyään tuohon kaupan palvelupisteeseen. Ennen tuota ne menivät minne sattuu, pääsääntöisesti parin kilsan päähän asiamiespostiin. DHL:n paketit taisivat mennä yleensä tosiaan tuohon asiamiespostiin mutta jonkun kuriirin paketit joutui noutamaan ihan kuriirin konttorilta.Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu jos Pakettipiste-automaatti on DHL:n oletustoimitustapana, mutta paketti ei mahdu sinne?
Helposti kestää noin viikon jos tulee "perus-DHL"-kuljetuksella.Mikähän tolla DHL:llä kestää. Tulossa kahdesta eri paikasta paketti. Molemmat paketit olleet tiistaista lähtien tilassa "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta".
Meneekö tosiaan 3pv Saksan ja Suomen välillä?