Ei tule.Jos UPS (Liuttu Logistiikka) ilmoitti, että huomenna 15-21 olisi toimitus, niin tuleeko siitä vielä huomenna vielä tarkempi aika?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tule.Jos UPS (Liuttu Logistiikka) ilmoitti, että huomenna 15-21 olisi toimitus, niin tuleeko siitä vielä huomenna vielä tarkempi aika?
Okei, no sitten täytyy toivoa, että tuon heidän Google docsin muutospyynnöt toimivat sujuvasti.Ei tule.
Liuttu toi google docs on aina toiminut minulla moitetomasti. Nyt vaan täällä Vaasan seudulla on joku uusi paska alihankija joka jätää lappu oveen joka ei toimi se koodi tai ei ole edes puhelinnumero.Okei, no sitten täytyy toivoa, että tuon heidän Google docsin muutospyynnöt toimivat sujuvasti.Hyvät aspa-ajatkin kyseisellä firmalla: ma-pe 16-18..
Mielenkiintoista, vielä pari kk sitten ne oli 8-20.Hyvät aspa-ajatkin kyseisellä firmalla: ma-pe 16-18..
Kieltämättä aika oudot ajat, olisko UPS paketeille lyöty oma aspa normi aspan jälkeen.. Noh, eipä tuolla mitään väliä taida muutenkaan olla. Eilen illalla paketti skannattu Helsingissä ja sieltä ei ole mihinkään ainakaan seurannan perusteella liikkunut, eli varmaan aika turha odottaa sitä tänään muutenkaan.Mielenkiintoista, vielä pari kk sitten ne oli 8-20.
Soita ja kysy.Saakohan DB Schenkerin paketteja noudettua suoraan terminaalista? Vähän vaikuttaa siltä, että paketti tulee huomenna kaupunkiin, mutta ehtisi jakeluun vasta viikonlopun jälkeen.
Hoitaako UPS itse Oulussa vai onko alihankinassa?Tilasin kamaa Saksasta Ouluun. UPS:n seuranta näytti jo viikonloppuna, että paketti tulee tänään. Seurannan mukaan paketti on ollut Tampereella jo 29.5. eli eilen. Tänään sitten seuranta ilmoitti, että "Osoitetiedot vaaditaan" ja että "Yritämme saada pääsykoodin rakennukseen toimitusta varten".
Soitin UPS:lle että missä mättää. Kuulemma yritetty luovuttaa klo 9.35. Sanoin että olen ollut koko päivän kotona, miksei tsuppari soita? Ei kuulemma ole työpuhelimia. Paketti menee sitten lähimpään noutopaikkaan.
Ei minulle iso ongelma, mutta onhan tämä nyt aivan paskalafka, eihän tuossa ole edes onnistumisen edellytyksiä. Seuranta näyttää mitä sattuu eli kokonaan eri kaupunkia, jakelun loppupäässä ajankohtaa ei tarkenneta millään ja jakelijoilla ei ole yhteydenpitovälineitä.
En osaa sanoa. Alihankkijoilla kuulemma saattaa olla puhelimia. On tämä koomista touhua.Hoitaako UPS itse Oulussa vai onko alihankinassa?
Näissä näyttää olevan isoja eroja. Minulle ei tullut tekstaria missään vaiheessa lähetyksen aikana, eikä annettu vaikutta jakelun ajankohtaan.Tilasin Lenovolta läppärin ja UPS otti paketin haltuun lauantaina, maanantaina lähti sitten liikkeelle Kiinasta, kiersi Korean kautta Saksaan tiistaina ja sieltä sitten Suomeen aamuksi. Tekstiviesti tuli, että milloin haluan vastaanottaa ja valitsin tottakai tämänpäivän klo 14:30-16:30 välisen ajan, tuossa tovi sitten soikin summeri (taloyhtiön ovet lukittu, soitettava summeria että voi päästää sisään, pelkäsin vähän, että käykö kuski tuon takia vaan ovella pyörähtämässä) ja sitten hetkenpäästä ovikello soi ja paketti käteen.
UPSilla ei voi antaa toimitukselle lisätietoja mitenkään ennen toimitusta, vasta jos epäonnistuu, niin tulee koodi jonka kautta voi sitten antaa tarkemmat ohjeet uudelle toimitukselle. Pyrin aina antamaan lisäohjeet tuon taloyhtiön lukittujen ovien takia, mutta nyt ei pystynyt, mutta onneksi kuski hoiti homman kunnialla.
Näin siis Jyväskylässä, pari kertaa aiemminkin on vuosien varrella tullut UPSilla paketti ja aina on kyllä toiminut hyvin palvelu täällä.
Edit: Nyt jälkikäteen tuli sellainen mieleen, että seurannassa ja kaikessa viestinnässä kovasti painotettiin, että allekirjoitus vaaditaan, mutta eipä sellaista pyydetty, vaan paketti kouraan ja morjens.

Aina tulee ihmeteltyä miten paska UPS on. Aivan järjetöntä skeidaa tuo toiminta. Alle kaksi viikkoa sitten lähetys viety jonnekin Nesteen asemalle vaikka piti kotiin tuoda ja jännäksi menee taas vaihteeksi. Mikäköhän viivästys tällä kertaa ja mihin lähetys lopulta päätyy.
Viimeksi kävi tuuri ja näin alakerrassa upsin kuskin ja kerroin että lähetys vietiin huoltikselle kodin sijasta, hän sanoi hakevansa sen seuraavana päivänä ja sitä seuraavana tuovansa sen minulle.
![]()
Tuo oli kyllä todella ärsyttävä paikka hakea paketteja. Onneksi omat menee nykyään Lintuvaaran Kukkataloon, josta ne saa jopa aika nopeasti.Omat UPS paketit Espoossa menevät Leppävaarassa olevaan Afro Asian Markettiin. Ihan sama oliko kyseessä kotiinkuljetus vai ei, aina menevät sinne. Siellä sitten tyypit merkkaavat kuljetuksen toimitetuksi samantien kun vastaanottavat sen. Jos ei jatkuvasti kyttää seurantaa niin tuostahan ei tule mitään ilmoitusta että se on noudettavissa. Sitten niillä on paketit aina ihan huhanhajan kauppaa ilman mitään järkevää systeemiä ja aina joku vartin kaivaminen joskus jopa 3 ukon voimin että löytävät pakettini.
Vituttaa tuo UPS pelleily niin paljon että jos verkkokaupassa ainoa toimitusvaihtoehto on UPS jätän nykyään tilaamatta ellei ole aivan pakko kyseisestä puljusta tilata.

Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia?
juuh. tuota voi verrata siihen että tilaat suomalaisesta verkkokaupasta tavaraa kotiinkuljetuksella ja se viedäänkin ilman sun lupaa tai pyyntöä postitoimipaikkaan noudettavaksi. olisitko tyytyväinen?Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
Viime vuonna yritin tätä tekstiviestein ja aspaan soittamalla. Ei onnistunut, tuli jatkuvasti kotiinkuljetuksella vaikka seurannassa luki, että oli pyydetty Access Point toimitusta, että ei tämäkään aina autuaaksi tee![]()
Viimeisimmän kokemuksen mukaan, toimitusyrityksenkin saa tietoonsa vain neljä päivää myöhemmin itse soittamalla asiakaspalveluun niin onhan toi nyt aivan naurettavaa toimintaa yhdeltä suurimmista kuriireista.Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
DPD /PostNord.
Aivan susiskeidaa touhua: Tilasin saksasta Rengas-Onlinestä kaksi rengasta toukokuulla. Ne lähti sieltä heti, mutta sitten ei kuulunut mitään. Lopulta selvittelin asiaa niin DPD / PostNord on hävittänyt ne jonnekin, pakettiseuranta päättyy heidän Vantaan terminaaliinsa ja aspa / ym. levittelee käsiään eli kukaan ei tiedä minne ne ovat menneet. Viimeinen statuspäivitys 31.5...
Asiaan liittyen soittivat mulle Rengas-Onlinesta ja lähettivät uudet renkaat tulemaan. 5/5 palvelua sieltä!
Tuon jälkeen ollaan päätetty laittaa trackerit vähänkään arvokkaamien pakettien kyytiin. Kerran kyllä laitettiin yksi pienen arvon omaava paketti, jossa sattui trackeri olemaan ihan featurena ja seurattiin mielenkiinnolla, kun paketti seilasi Turku - Tukholma väliä kahdeksan kertaa edestakaisin.
Joo noh kyllä se olisi hyvä juttu jos sais 1. Yhteytä Aspan. 2. Yhteytä UPS alihankijan.Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
Ihan mielenkiinnosta mitä träkkeriä käytitte?
5:01 PM Delivery attempted - Front door / Driveway was not accessible
Kannattaa vilkaista kuljetusfirman omasta seurannasta tarkempia tietoja. Joskus Amazonin seurantaan tulee vääriä merkintöjä. Tosin useiden ihmisten kokemusten mukaan PostNordin kuljettajat ajelevat talojen ohi tai muuten jättävät kuljettamatta (itselleni PostNordin kautta tulleet pakettit ovat tulleet perille ok, tosin niitä ei ole kuin muutama kun harvoin tulee sitä kautta itselleni mitään).
Ei voitu toimittaa
Vastaanottajan tavaran vastaanotto on suljettu tänään.
Olisivatkohan yrittäneet toimittaa johonkin noutopisteeseen joka oli jostain syystä suljettu tms.
Sellaista noutopistettä ei ole lähettyvillä joka olisi tänään ollut suljettu. Seurannassa lukee ”Toimitus ovelle”.
Tänään on satanut koko päivän, joten epäilen että kuljettaja ei tahtonut astua ulos autosta. Laitoin viestin PostNordin aspaan. Saa nähdä tuleeko sieltä mitään selitystä.
Juu, UPS tykkää harrastaa tuota aina välillä.UPS: "Asiakas ei paikalla toimitusta yrittäessä. Toimitus lähellä olevaan UPS Access Point™ -toimipaikkaan noudettavaksi."
Muuten hyvä, mutta olin etupihalla viimeiset pari tuntia. Ei näkynyt UPS:n kaveria ovella sinä aikana.
Saa nähdä mitä Tulli keksii. Sain takuusta ehjän kammen polkupyörään, en maksanut mitään itse siis. Vanhaa risaa eivät kaipaa takaisin. Tullasin sen takuuvaihtona, toivottavasti tuo nyt kelpaa, vaikka en olekaan mitään romua itse lähettänyt kovaan hintaan merten taakse, koska siinä ei ole mitään järkeä edes valmistajan mielestä.
Joo tulli voi olla aika jäykkä jossain tapauksissa, ihan töiden puolesta tiedän. Mutta jos meni tuollakin niinku pitikin niin ei siinä mitään. Kannattaa muuten säästää noi sähköpostit ja muut mitä on tosta. Tullihan voi tehdä näihin max 4 vuoden sisään lisäkyselyn.Ilmeisesti meni tullista läpi niin, että tullasin takuuvaihtona, ja laitoin liitteeksi sähköpostikeskustelun, ja selitykseksi että eivät halunneet vanhaa osaa takaisin. Hyvä niin. Ajattelin että tästä tulee isompikin säätö, jos saa ilmaiseksi takuusta ehjää tavaraa tilalle..
Näissä tapauksissa voit hakea tullauspäätöksen korjausta eli oikaisua, jotta voit saada takaisin viallisesta tavarasta maksamasi maahantuontiverot.
Tonhan olis voinu tehdä niin että lähettäjä tekee euro sentin arvosen proforman, tullaat sen puuttuvan sillä sitten kun saapuu, ja sitten hakee oikaisua tuolle sentin arvolle tuohon alkuperäiseen tullaukseen. Tosin jos tosiaan senteistä kyse niin itse en lähtisi työmäärän takia tota tekemään.On muuten ihan perseestä tuo tullauspäätöksen korjaus jolla pitäisi oikeaoppisesti hoitaa nämä tuotteesta puuttuvat osat tai takuujutut joissa ei lähetetä mitään toiseen suuntaan. Tuossa keväällä puuttui noin viiden sadan euron tuotteesta noin sentin arvoinen osa (yksi pelikortti). Siinäpä sitten tullaat 500 euron arvoisena yhden pelikortin ja hyppäät 10 kuukauden tullauspäätösten korjausjonoon, josta voi tulla myös kielteinen päätös.
Juu ei, tullasin itsekin tuon "väärin" ja raapustin niin pitkät selostukset asiasta kuin lomakkeeseen sai kirjoittaa. Ei muuten kovin pitkää tarinaa saanut kirjoittaa.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.