Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Millähän lie kuriirilla on kyydissä meidän paketti. Reilu puoli vuotta on ollut kuriirilla varmaan siellä ohjaamossa penkin alla tai ovilokerossa. Ruotsista asiakas lähetti meille laitteen takaisinpäin, eikä koskaan tullut perille. Oulussa siis ollaan ja laite lähettää nykyasetuksilla sijaintinsa 6 tunnin välein. Paikannus perustuu 4G verkon tukiasemiin, joten paikannustarkkuus on liikkeessä ollessa useamman sata metriä, varsinkin jos ympärillä ei ole useita tukiasemia. Lämmöt laitteessa ovat heitelleet päivittäin ja lähes päivittäin on ajoneuvo ollut anturidatan perusteella liikkeellä. Oulu-Oulunsalo (Lentokenttä)-Kempele-Jääli välillä tuntuu liikuskelevan, mutta tämän vuoden puolella on ainakin yksi reissu Savonlinnassa maaliskuun toisella puoliskolla ja heti perään yksi reissu tehty Inarin suuntaan Nellimiin. Paikannusmetodin epätarkkuudesta johtuen tuolla on pari pistettä osunut Kempeleenlahteen, mutten usko laitteen olleen pilkkireissulla kuitenkaan mukana. Tekisi kyllä mieli laittaa paikannusväli lyhyeksi ja lähteä metsästämään kuriiria itseään.

Olispa kiva saada tuokin laite takaisin ja kuulla miten tuo paketti on jäänyt huomaamatta.

1682264625981.png

Eikös tossa saa jo aika hyvin tiedon siitä, että missä autossa on ollut kun noin tarkkaa tietoa jo kuitenkin on? Vai onko firmakin epäselvä? Vois nimittäin laittaa "hei, mein paketti on jääny johki teiän autoon ja se on ollut päivänä XYZ paikassa WFY" ni luulis niitäki kiinnostavan.
Toisaalta ehkä vielä siistimpää olis seurata kuinka hunttaat kuriiria pitkin kyliä tiheällä paikannusajalla, jos sen pystyy tiheyttämään x)
 
Eikös tossa saa jo aika hyvin tiedon siitä, että missä autossa on ollut kun noin tarkkaa tietoa jo kuitenkin on? Vai onko firmakin epäselvä? Vois nimittäin laittaa "hei, mein paketti on jääny johki teiän autoon ja se on ollut päivänä XYZ paikassa WFY" ni luulis niitäki kiinnostavan.
Toisaalta ehkä vielä siistimpää olis seurata kuinka hunttaat kuriiria pitkin kyliä tiheällä paikannusajalla, jos sen pystyy tiheyttämään x)

Juu, ei ole kuriiriakaan tiedossa. Tiedetään vain, että koska on lähtenyt Ruotsista tulemaan, muttei yhtään tietoa millä kyydillä on lähtenyt. En ole aivan varma, saisiko tuota 2 minuutin intervallille, mutta ainakin 5 minuutin intervallille saisi. Nykyisellä 6 tunnin lähetysvälillä voidaan seurata laitteen kulkemista reilun 5 vuoden ajan, mutta 5 minuutin intervallilla patterin ikä lyhenee jo johonkin 3-4 kuukauteen.

Ei tuolla sinänsä niin hätä ole tuota laitetta takaisin saada. Asiakaskin on korvaavan jo saanut aikaa sitten.
 
Selannut tätä ketjua ja hakuakin mutta pakko kysyä vaikka on varmaan kysytty monesti. Eli: UPS:llä tulossa paketti Kanadasta (Ebay). Kauhulla odottelen tullausprosessia. Onko kamalaa ripulia yrittää itse tullata vai olisiko parempi maksaa siitä (mitä nykyään maksaakaan)? Jos itsetullaus niin kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan.
 
Selannut tätä ketjua ja hakuakin mutta pakko kysyä vaikka on varmaan kysytty monesti. Eli: UPS:llä tulossa paketti Kanadasta (Ebay). Kauhulla odottelen tullausprosessia. Onko kamalaa ripulia yrittää itse tullata vai olisiko parempi maksaa siitä (mitä nykyään maksaakaan)? Jos itsetullaus niin kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan.

Tulli on parhaimpia esimerkkejä siitä, missä viranomaistoimintaa on digitalisoitu. Itsetullaus on tehty todella helpoksi, ja se on muutaman minuutin homma, ehkä vartin jos tekee ensimmäistä kertaa ja lukee kaikki ohjeet.

Kerrot UPS:lle että tullaat itse, he lähettää tarvittavat lähetyksen tiedot sulle sähköpostiin. Sitten menet tulli.fi ja klikkaat heti ylhäältä löytyvää "Tullaa pakettisi". Sen jälkeen vain seuraat ohjeita.
 
Tulli on parhaimpia esimerkkejä siitä, missä viranomaistoimintaa on digitalisoitu. Itsetullaus on tehty todella helpoksi, ja se on muutaman minuutin homma, ehkä vartin jos tekee ensimmäistä kertaa ja lukee kaikki ohjeet.

Kerrot UPS:lle että tullaat itse, he lähettää tarvittavat lähetyksen tiedot sulle sähköpostiin. Sitten menet tulli.fi ja klikkaat heti ylhäältä löytyvää "Tullaa pakettisi". Sen jälkeen vain seuraat ohjeita.
Jep, ja kun tuon on kerran tehnyt niin tietää miten tuo toimii ja sitten seuraavalla kerralla tuo tosiaan menee parissa minuutissa kun tietää mitä tekee.
 
Tulli on parhaimpia esimerkkejä siitä, missä viranomaistoimintaa on digitalisoitu. Itsetullaus on tehty todella helpoksi, ja se on muutaman minuutin homma, ehkä vartin jos tekee ensimmäistä kertaa ja lukee kaikki ohjeet.

Kerrot UPS:lle että tullaat itse, he lähettää tarvittavat lähetyksen tiedot sulle sähköpostiin. Sitten menet tulli.fi ja klikkaat heti ylhäältä löytyvää "Tullaa pakettisi". Sen jälkeen vain seuraat ohjeita.

Juu itsetullattu on ennenkin mutta UPS:n kanssa olen lukenut kauhujuttuja etteivät toimita tarvittavia dokumentteja tai niissä on puutteita. Saapa nähdä miten käy siis.
 
Tulli on parhaimpia esimerkkejä siitä, missä viranomaistoimintaa on digitalisoitu. Itsetullaus on tehty todella helpoksi, ja se on muutaman minuutin homma, ehkä vartin jos tekee ensimmäistä kertaa ja lukee kaikki ohjeet.

Kerrot UPS:lle että tullaat itse, he lähettää tarvittavat lähetyksen tiedot sulle sähköpostiin. Sitten menet tulli.fi ja klikkaat heti ylhäältä löytyvää "Tullaa pakettisi". Sen jälkeen vain seuraat ohjeita.
Tämä tavallaan jo meni ohi omalla kohdalla, mutta itsellä on uk:sta tulossa paketti ja posti kehotti hoitamaan tullauksen omapostin kautta hintaan 0,9 €. Olisiko tuolta tulli.fi kautta säästänyt tuon vajaan euron vai onko siellä joku palvelumaksu myös? Tullin sivuilla puhuttiin, että postin kuljettamiin paketteihin tulisi joku 2,9 € käsittelymaksu, jota posti ei itseltä pyytänyt ainakaan vielä.

Olin ennen kovinkin aktiivinen kiinatilaaja, mutta se loppui tuon tulliuudistuksen jälkeen, kun en jaksanut selvitellä näitä. Taannoin tilasin kyllä silmälasit jostain kaukoidästä ja silloin tuli sähköpostiin ilmoitus kuljetusfirmalta, että myyjä on hoitanut tullit puolestani ja mielestäni minulta ei missään kohtaa peritty mitään maksuja, joten se tilaus onnistui kohtuullisen hyvin.
 
Lähetys ei etene jos et maksa sitä Postin palvelumaksua. Voit hoitaa sen helposti OmaPosti apissa. Services - More - Pay handling fee.

Sitä ei tarvitse maksaa jos lähetyksestä ei kanneta veroja. Ei tullilla mitään palvelumaksuja ole. Simppelit ja hyvät sivut. Lähetyksen tullaus ottaa noin kaksi minuuttia jos ei kiirehdi, sisältäen verkkopankkimaksun (jos tarvitsee). Kiinasta nyt kannattaa ostaa mahdollisimman vähän muutenkin mutta helppoahan se nykyään on koska alvit leivottu sisään hintoihin eivätkä nauti enää ’veroedusta’ muihin maihin nähden.
 
Nyt pitää vaihteeksi kehua UPS:ia, osittain. Paketti oli siis tulossa palvelulla Express Saver ja juuri ennen maahansaapumista tuli tekstari jossa pyydettiin hetua jos antaa UPS:n tullata, muutoin sähköpostilla kysely tullaustiedoista. Tullaustiedot tuli välittömästi paketin saavuttua maahan, tein tullauksen tullin sivuilla ja paketti lähti melkein samantien jakeluun. Mutta tapansa mukaan ei se UPS pakettia ovelle edes yritä tuoda vaan vei suoraan noutopisteeseen.
 
Jos UPS (Liuttu Logistiikka) ilmoitti, että huomenna 15-21 olisi toimitus, niin tuleeko siitä vielä huomenna vielä tarkempi aika?
 
Okei, no sitten täytyy toivoa, että tuon heidän Google docsin muutospyynnöt toimivat sujuvasti. :D Hyvät aspa-ajatkin kyseisellä firmalla: ma-pe 16-18..
Liuttu toi google docs on aina toiminut minulla moitetomasti. Nyt vaan täällä Vaasan seudulla on joku uusi paska alihankija joka jätää lappu oveen joka ei toimi se koodi tai ei ole edes puhelinnumero.
 
Mielenkiintoista, vielä pari kk sitten ne oli 8-20.
Kieltämättä aika oudot ajat, olisko UPS paketeille lyöty oma aspa normi aspan jälkeen.. Noh, eipä tuolla mitään väliä taida muutenkaan olla. Eilen illalla paketti skannattu Helsingissä ja sieltä ei ole mihinkään ainakaan seurannan perusteella liikkunut, eli varmaan aika turha odottaa sitä tänään muutenkaan.
 
Saakohan DB Schenkerin paketteja noudettua suoraan terminaalista? Vähän vaikuttaa siltä, että paketti tulee huomenna kaupunkiin, mutta ehtisi jakeluun vasta viikonlopun jälkeen.
 
Yleensä noihin terminaalinoutoihin ei olla kovin iloisia, soita ja sovi etukäteen, anna nimi ja lähetjyksen tiedot, niin ehkä.
 
Tilasin kamaa Saksasta Ouluun. UPS:n seuranta näytti jo viikonloppuna, että paketti tulee tänään. Seurannan mukaan paketti on ollut Tampereella jo 29.5. eli eilen. Tänään sitten seuranta ilmoitti, että "Osoitetiedot vaaditaan" ja että "Yritämme saada pääsykoodin rakennukseen toimitusta varten".

Soitin UPS:lle että missä mättää. Kuulemma yritetty luovuttaa klo 9.35. Sanoin että olen ollut koko päivän kotona, miksei tsuppari soita? Ei kuulemma ole työpuhelimia. Paketti menee sitten lähimpään noutopaikkaan.

Ei minulle iso ongelma, mutta onhan tämä nyt aivan paskalafka, eihän tuossa ole edes onnistumisen edellytyksiä. Seuranta näyttää mitä sattuu eli kokonaan eri kaupunkia, jakelun loppupäässä ajankohtaa ei tarkenneta millään ja jakelijoilla ei ole yhteydenpitovälineitä.
 
Tilasin kamaa Saksasta Ouluun. UPS:n seuranta näytti jo viikonloppuna, että paketti tulee tänään. Seurannan mukaan paketti on ollut Tampereella jo 29.5. eli eilen. Tänään sitten seuranta ilmoitti, että "Osoitetiedot vaaditaan" ja että "Yritämme saada pääsykoodin rakennukseen toimitusta varten".

Soitin UPS:lle että missä mättää. Kuulemma yritetty luovuttaa klo 9.35. Sanoin että olen ollut koko päivän kotona, miksei tsuppari soita? Ei kuulemma ole työpuhelimia. Paketti menee sitten lähimpään noutopaikkaan.

Ei minulle iso ongelma, mutta onhan tämä nyt aivan paskalafka, eihän tuossa ole edes onnistumisen edellytyksiä. Seuranta näyttää mitä sattuu eli kokonaan eri kaupunkia, jakelun loppupäässä ajankohtaa ei tarkenneta millään ja jakelijoilla ei ole yhteydenpitovälineitä.
Hoitaako UPS itse Oulussa vai onko alihankinassa?
 
Tilasin Lenovolta läppärin ja UPS otti paketin haltuun lauantaina, maanantaina lähti sitten liikkeelle Kiinasta, kiersi Korean kautta Saksaan tiistaina ja sieltä sitten Suomeen aamuksi. Tekstiviesti tuli, että milloin haluan vastaanottaa ja valitsin tottakai tämänpäivän klo 14:30-16:30 välisen ajan, tuossa tovi sitten soikin summeri (taloyhtiön ovet lukittu, soitettava summeria että voi päästää sisään, pelkäsin vähän, että käykö kuski tuon takia vaan ovella pyörähtämässä) ja sitten hetkenpäästä ovikello soi ja paketti käteen.
UPSilla ei voi antaa toimitukselle lisätietoja mitenkään ennen toimitusta, vasta jos epäonnistuu, niin tulee koodi jonka kautta voi sitten antaa tarkemmat ohjeet uudelle toimitukselle. Pyrin aina antamaan lisäohjeet tuon taloyhtiön lukittujen ovien takia, mutta nyt ei pystynyt, mutta onneksi kuski hoiti homman kunnialla.

Näin siis Jyväskylässä, pari kertaa aiemminkin on vuosien varrella tullut UPSilla paketti ja aina on kyllä toiminut hyvin palvelu täällä.

Edit: Nyt jälkikäteen tuli sellainen mieleen, että seurannassa ja kaikessa viestinnässä kovasti painotettiin, että allekirjoitus vaaditaan, mutta eipä sellaista pyydetty, vaan paketti kouraan ja morjens.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Lenovolta läppärin ja UPS otti paketin haltuun lauantaina, maanantaina lähti sitten liikkeelle Kiinasta, kiersi Korean kautta Saksaan tiistaina ja sieltä sitten Suomeen aamuksi. Tekstiviesti tuli, että milloin haluan vastaanottaa ja valitsin tottakai tämänpäivän klo 14:30-16:30 välisen ajan, tuossa tovi sitten soikin summeri (taloyhtiön ovet lukittu, soitettava summeria että voi päästää sisään, pelkäsin vähän, että käykö kuski tuon takia vaan ovella pyörähtämässä) ja sitten hetkenpäästä ovikello soi ja paketti käteen.
UPSilla ei voi antaa toimitukselle lisätietoja mitenkään ennen toimitusta, vasta jos epäonnistuu, niin tulee koodi jonka kautta voi sitten antaa tarkemmat ohjeet uudelle toimitukselle. Pyrin aina antamaan lisäohjeet tuon taloyhtiön lukittujen ovien takia, mutta nyt ei pystynyt, mutta onneksi kuski hoiti homman kunnialla.

Näin siis Jyväskylässä, pari kertaa aiemminkin on vuosien varrella tullut UPSilla paketti ja aina on kyllä toiminut hyvin palvelu täällä.

Edit: Nyt jälkikäteen tuli sellainen mieleen, että seurannassa ja kaikessa viestinnässä kovasti painotettiin, että allekirjoitus vaaditaan, mutta eipä sellaista pyydetty, vaan paketti kouraan ja morjens.
Näissä näyttää olevan isoja eroja. Minulle ei tullut tekstaria missään vaiheessa lähetyksen aikana, eikä annettu vaikutta jakelun ajankohtaan.

Minun toimitukseen pyydettiin lisätietoja. Toki kirjauduin sinne UPS:n sivuille, koska sillä sai tarkempaa seurantaa (joka oli kuitenkin täysin virheellistä tietoa).

Nyt kun paketti on mennyt sinne noutopisteeseen (kauppaan) epäonnistuneen jakelun vuoksi, tuli tekstari.
 
Onko kellään kokemusta miten FedEx toimii jos tulee Virheellinen osoite Toiminnallinen Viive?

Osoitteessa on Ä ja Fedexin järjestelmiin se on mennyt ae:na. Ilmeisesti liian vaikeaa vielä 2023 näitä käsitellä ja kuskikaan ei osaa vissiin oikeaa osoitetta iskeä naviin.

Olen saanut ainoastaan päivityksiä tästä sähköpostilla. Kuulema ennen yhtä tulisi seuraava päivitys.

Edit: ei kuulunut päivitystä. Huomasin että tuolla on chatti johon sain heti yhteyttä ja väittivät että korjattu osoite ja ovikoodi olisi lähetetty varastolle alta parin minuutin chatin. Jos näin tosiaan on niin FedEx selvästi parantanut asiakaspalveluaan.
 
Viimeksi muokattu:
DPD /PostNord.

Aivan susiskeidaa touhua: Tilasin saksasta Rengas-Onlinestä kaksi rengasta toukokuulla. Ne lähti sieltä heti, mutta sitten ei kuulunut mitään. Lopulta selvittelin asiaa niin DPD / PostNord on hävittänyt ne jonnekin, pakettiseuranta päättyy heidän Vantaan terminaaliinsa ja aspa / ym. levittelee käsiään eli kukaan ei tiedä minne ne ovat menneet. Viimeinen statuspäivitys 31.5...

Asiaan liittyen soittivat mulle Rengas-Onlinesta ja lähettivät uudet renkaat tulemaan. 5/5 palvelua sieltä!
 
Aina tulee ihmeteltyä miten paska UPS on. Aivan järjetöntä skeidaa tuo toiminta. Alle kaksi viikkoa sitten lähetys viety jonnekin Nesteen asemalle vaikka piti kotiin tuoda ja jännäksi menee taas vaihteeksi. Mikäköhän viivästys tällä kertaa ja mihin lähetys lopulta päätyy. :hammer:

Viimeksi kävi tuuri ja näin alakerrassa upsin kuskin ja kerroin että lähetys vietiin huoltikselle kodin sijasta, hän sanoi hakevansa sen seuraavana päivänä ja sitä seuraavana tuovansa sen minulle. :rofl2:

IMG_1940.jpeg
 
Aina tulee ihmeteltyä miten paska UPS on. Aivan järjetöntä skeidaa tuo toiminta. Alle kaksi viikkoa sitten lähetys viety jonnekin Nesteen asemalle vaikka piti kotiin tuoda ja jännäksi menee taas vaihteeksi. Mikäköhän viivästys tällä kertaa ja mihin lähetys lopulta päätyy. :hammer:

Viimeksi kävi tuuri ja näin alakerrassa upsin kuskin ja kerroin että lähetys vietiin huoltikselle kodin sijasta, hän sanoi hakevansa sen seuraavana päivänä ja sitä seuraavana tuovansa sen minulle. :rofl2:

IMG_1940.jpeg

Omat UPS paketit Espoossa menevät Leppävaarassa olevaan Afro Asian Markettiin. Ihan sama oliko kyseessä kotiinkuljetus vai ei, aina menevät sinne. Siellä sitten tyypit merkkaavat kuljetuksen toimitetuksi samantien kun vastaanottavat sen. Jos ei jatkuvasti kyttää seurantaa niin tuostahan ei tule mitään ilmoitusta että se on noudettavissa. Sitten niillä on paketit aina ihan huhanhajan kauppaa ilman mitään järkevää systeemiä ja aina joku vartin kaivaminen joskus jopa 3 ukon voimin että löytävät pakettini.

Vituttaa tuo UPS pelleily niin paljon että jos verkkokaupassa ainoa toimitusvaihtoehto on UPS jätän nykyään tilaamatta ellei ole aivan pakko kyseisestä puljusta tilata.
 
Viimeksi muokattu:
Torstaina kinkeistä lähtinFedexillä paketti.
Seuraavana maanantaina ilmoitus että tullaus pitää suorittaa, hoidett ma iltana.
Tiistaina päivällä paketti kotona.

Hätäistä hommaa :)
 
Omat UPS paketit Espoossa menevät Leppävaarassa olevaan Afro Asian Markettiin. Ihan sama oliko kyseessä kotiinkuljetus vai ei, aina menevät sinne. Siellä sitten tyypit merkkaavat kuljetuksen toimitetuksi samantien kun vastaanottavat sen. Jos ei jatkuvasti kyttää seurantaa niin tuostahan ei tule mitään ilmoitusta että se on noudettavissa. Sitten niillä on paketit aina ihan huhanhajan kauppaa ilman mitään järkevää systeemiä ja aina joku vartin kaivaminen joskus jopa 3 ukon voimin että löytävät pakettini.

Vituttaa tuo UPS pelleily niin paljon että jos verkkokaupassa ainoa toimitusvaihtoehto on UPS jätän nykyään tilaamatta ellei ole aivan pakko kyseisestä puljusta tilata.
Tuo oli kyllä todella ärsyttävä paikka hakea paketteja. Onneksi omat menee nykyään Lintuvaaran Kukkataloon, josta ne saa jopa aika nopeasti.
 
Ei oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. En käsitä miten kivikautinen toteutus UPSin ns. last mile on Suomessa. Tavara liikkuu kivasti pidemmältäkin Vantaalle, mutta vienti vastaanottajalle kusee isolla rahalla.

Eilen oli jo merkitty toimitukseen ja sitten tuli tyhjentävän selityksen antava Delay -teksti. Sitten poistuikin kuljetuksesta ja onkin taas ’matkalla’

IMG_1954.jpeg
 
UPS:llä myös tulossa paketti, saapunut Helsinkiin viime torstaina, seurannassa vaan pyörinyt tilana matkalla joka päivä siitä saakka eikä mitään ilmoitusta arvioidusta toimituspäivästä tms.

No asiakaspalvelusta kävi ilmi, että ovat koittaneet toimittaa joka päivä siitä saakka pakettia mutta eivät ole onnistuneet yllättäen ja tänään klo 10-17 välillä olisi kuulemman taas yritys, no kiva tietää se näin 10.20, kun olen kaukana kotoa, ei herranen aika mitä touhua tuo voi olla.
 
Minäkin edelleen odottelen lähetystä joka piti jo maanantaina toimittaa. Soitin äsken UPSlle ja kuulemma maanantaina ollut varastolla ’kauhea kaaos’. Nyt on kuulemma autossa jo kyydissä ja iltapäivällä pitäisi saapua. Seuranta kertoo edelleen, että toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman nopeasti.

Uskomattoman amatöörimäistä neppailua. Ei sinänsä yllätä kun aiemmin muutaman kerran käynyt heidän Vantaan varastolla noutamassa lähetyksen joita eivät osanneet toimittaa.

Joku Bring/DHL-> Posti -kombo toimii helvetin paljon paremmin, puhumattakaan DHL Expressistä.
 
Tänään tuli Fedex paketti jota en edes tiennyt että on tulossa. Eilen lähti Itävallasta ja tänään tuli. Kuski soitti alhaalta ja paketti oli kourassa kunhan sai vaatteet ensiksi päälle.

Oletin että valuu postilla tms. kun oli täysin ilmainen tuote ja lähetys.

Tuo parin postauksen takainen Ä - > ae sekoilukin selvisi sen chatin kautta ja paketti oli kourassa seuraavana päivänä. Vaikuttaisi siltä että FedEx on toimivin tällä hetkellä jos vaan muistaa ottaa osoitteesta äät pois.
 
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
 
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.

Mitä jos ei pääse sinne access pointtiin helposti tai laisinkaan? Lisäksi tuskin se on liikaa vaadittu jos saa lähetyksensä kuten on sovittu myyjän kanssa? Oma, ketjussa aiemmin seikkailut lähetys vietiin access pointtiin tasan viikkoa myöhemmin kuin se piti minulle tuoda himaan. Ei pysty ihan täysiä pisteitä antamaan toiminnasta. Bonuksena seurantatiedoissa ei ollut mitään tietoa muuta kuin, että uusi aikataulu ilmoitetaan kohta puoliin.
 
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia?

Viime vuonna yritin tätä tekstiviestein ja aspaan soittamalla. Ei onnistunut, tuli jatkuvasti kotiinkuljetuksella vaikka seurannassa luki, että oli pyydetty Access Point toimitusta, että ei tämäkään aina autuaaksi tee :D
 
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
juuh. tuota voi verrata siihen että tilaat suomalaisesta verkkokaupasta tavaraa kotiinkuljetuksella ja se viedäänkin ilman sun lupaa tai pyyntöä postitoimipaikkaan noudettavaksi. olisitko tyytyväinen?

totta kai pitää vaatia että UPS tuo kotiin jos UPSin toimitusmuoto on kotiinkuljetus!
 
Viime vuonna yritin tätä tekstiviestein ja aspaan soittamalla. Ei onnistunut, tuli jatkuvasti kotiinkuljetuksella vaikka seurannassa luki, että oli pyydetty Access Point toimitusta, että ei tämäkään aina autuaaksi tee :D

Ja täällä päin kuskataan Access pointtiin jos ei viesteihin reagoi hetkessä vaikka etäilen 100% niin paikalla päivällä varmasti ja voisi oletusarvoisesti aina tuoda kotiovelle. Ei käy yksiin jne. Saakohan tollasta "toimitus aina kotiin" -vipua päälle mihinkään omaan profiiliin.
 
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
Viimeisimmän kokemuksen mukaan, toimitusyrityksenkin saa tietoonsa vain neljä päivää myöhemmin itse soittamalla asiakaspalveluun niin onhan toi nyt aivan naurettavaa toimintaa yhdeltä suurimmista kuriireista.

Ihan sama toimiiko se Accespointti paremmin vai ei, jos paketti on kotiin toimituksella tilattu niin kyllähän sen nyt pitäisi sitten myös onnistua.
Ja tässähän sitten kävi vielä niin, että asiakaspalveluun soitosta, missä henkilö sanoi paketin olevan kuriirin kyydissä ja tulevan iltapäivällä, kesti vain viikko, että oikeasti toimittivat pakettia seuraavan kerran ja sen sain, niin onhan toi nyt aika uskomatonta.
 
DPD /PostNord.

Aivan susiskeidaa touhua: Tilasin saksasta Rengas-Onlinestä kaksi rengasta toukokuulla. Ne lähti sieltä heti, mutta sitten ei kuulunut mitään. Lopulta selvittelin asiaa niin DPD / PostNord on hävittänyt ne jonnekin, pakettiseuranta päättyy heidän Vantaan terminaaliinsa ja aspa / ym. levittelee käsiään eli kukaan ei tiedä minne ne ovat menneet. Viimeinen statuspäivitys 31.5...

Asiaan liittyen soittivat mulle Rengas-Onlinesta ja lähettivät uudet renkaat tulemaan. 5/5 palvelua sieltä!

Taas tämä mystinen Vantaan terminaali. Tuntuu, että siellä ahtaajat nostelee kontteja laivaan, joka ei vielä ole satamassa (eli suoraan satama-altaaseen). Samaan mustaan aukkoon hävisi pari vuotta takaperin firman lähettämä komponenttilähetys (DPD:n mukaan). Iso laatikko jossa oli kelakaupalla komponentteja matkalla tehtaalle. Taisi olla hankinta-arvoltaan jotain kymppitonnin arvoinen paketti, joka hävisi kuin pieru saharaan DPD:n kuljettamana juuri pahimman komponenttipulan alussa. Enemmän tuossa kirpasi, kun uusia komponentteja oltaisiin saatu odotella käytännössä 22 kuukautta. Onneksi löytyi kyseiseen tuotantoerään korvaavia komponentteja laarin pohjalta ennen kuin nekin loppuivat. Tämän jälkeen ollaan koitettu vältellä DPD:tä. Iso paketti ja kaikkea. Ei tuonkaan paketin sisällöllä paljoa narkkarille ole arvoa, kun ei noita nyt niin paljoa maailmalla kysyntää ole tuollaiselle random setille komponentteja. Tuon jälkeen ollaan päätetty laittaa trackerit vähänkään arvokkaamien pakettien kyytiin. Kerran kyllä laitettiin yksi pienen arvon omaava paketti, jossa sattui trackeri olemaan ihan featurena ja seurattiin mielenkiinnolla, kun paketti seilasi Turku - Tukholma väliä kahdeksan kertaa edestakaisin. Ruotsin keskiosiin oli matkalla ja näytti käyvän Etelä-Ruotsissa pari kertaa matkan aikana. Paketti löysi lopulta tiensä perille, kun oltiin aktiivisesti yhteydessä DPD:hen ja päivitettiin paketin sijaintia ja aikatauluja, milloin oli missäkin ollut. Saivat kuriirin kiinni ja kuskilta kootut selitykset.
 
Tuon jälkeen ollaan päätetty laittaa trackerit vähänkään arvokkaamien pakettien kyytiin. Kerran kyllä laitettiin yksi pienen arvon omaava paketti, jossa sattui trackeri olemaan ihan featurena ja seurattiin mielenkiinnolla, kun paketti seilasi Turku - Tukholma väliä kahdeksan kertaa edestakaisin.

Ihan mielenkiinnosta mitä träkkeriä käytitte?
 
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.
Joo noh kyllä se olisi hyvä juttu jos sais 1. Yhteytä Aspan. 2. Yhteytä UPS alihankijan.
 
Täällä ollu paljon valitusta tosta UPS touhusta, niin miksi ei vaan pyydä lähimpään access pointtiin tuota pakettia? No okei ei ehkä järkevää jos on isokin paketti ja/tai kaukana. Itse ainakin tullut kaikki pienemmät tullut vaan pistettyä lähimpään ja hyvin on toiminu, ei tarvii miettiä koska se lähetti käy siellä pihassa.

Koska se access point haisee pilantuuneelle kalalle aina, kielimuurin takia kommunikaatio ei toimi, paikan päällä palvelu hidasta ja sekavaa ja access point merkkaa paketit toimitetuiksi kun vastaanottavat?
 
Ihan mielenkiinnosta mitä träkkeriä käytitte?

Ei se nyt varsinainen trackeri sinänsä ole. Eli kyseisessä paketissa meni meidän muuhun tarkoitukseen oleva tuote, joka keskustelee pilvipalvelun kanssa matkapuhelinverkon kautta. Paikannus tapahtuu tukiasemien kentän voimakkuuksia vertailemalla ja tarkkuus on kymmenestä metristä pariin sataan metriin riippuen monesta tekijästä. Laite raportoi halutessa sijaintinsa halutulla intervallilla muun lähetettävän datan ohessa. Operaattorina on globaali virtuaalioperaattori ja laite toimii lähes kaikkialla, missä NB-IoT / CAT-M1 verkkoa löytyy.

Metodin etuna on lähes olematon virrankulutus. GPS onnistuisi, mutta tarvittavia komponentteja ei yleensä laiteta levylle kun se vie niin paljon virtaa ja lisää kustannuksia.
 
Amazonista olisi tulossa lähetys. Nyt seurantaan tuli tämmönen viesti:

5:01 PM Delivery attempted - Front door / Driveway was not accessible

Mitään esteitä ei ole ja olen ollut kotona koko päivän eikä kukaan ole käynyt ovella. Kuljetusliike on DPD / PostNord.
 
Kannattaa vilkaista kuljetusfirman omasta seurannasta tarkempia tietoja. Joskus Amazonin seurantaan tulee vääriä merkintöjä. Tosin useiden ihmisten kokemusten mukaan PostNordin kuljettajat ajelevat talojen ohi tai muuten jättävät kuljettamatta (itselleni PostNordin kautta tulleet pakettit ovat tulleet perille ok, tosin niitä ei ole kuin muutama kun harvoin tulee sitä kautta itselleni mitään).
 
Kannattaa vilkaista kuljetusfirman omasta seurannasta tarkempia tietoja. Joskus Amazonin seurantaan tulee vääriä merkintöjä. Tosin useiden ihmisten kokemusten mukaan PostNordin kuljettajat ajelevat talojen ohi tai muuten jättävät kuljettamatta (itselleni PostNordin kautta tulleet pakettit ovat tulleet perille ok, tosin niitä ei ole kuin muutama kun harvoin tulee sitä kautta itselleni mitään).

PostNordin omassa seurannassa lukee:

Ei voitu toimittaa
Vastaanottajan tavaran vastaanotto on suljettu tänään.

:rolleyes:
 
Olisivatkohan yrittäneet toimittaa johonkin noutopisteeseen joka oli jostain syystä suljettu tms.
 
Olisivatkohan yrittäneet toimittaa johonkin noutopisteeseen joka oli jostain syystä suljettu tms.

Sellaista noutopistettä ei ole lähettyvillä joka olisi tänään ollut suljettu. Seurannassa lukee ”Toimitus ovelle”.

Tänään on satanut koko päivän, joten epäilen että kuljettaja ei tahtonut astua ulos autosta. Laitoin viestin PostNordin aspaan. Saa nähdä tuleeko sieltä mitään selitystä.
 
Sellaista noutopistettä ei ole lähettyvillä joka olisi tänään ollut suljettu. Seurannassa lukee ”Toimitus ovelle”.

Tänään on satanut koko päivän, joten epäilen että kuljettaja ei tahtonut astua ulos autosta. Laitoin viestin PostNordin aspaan. Saa nähdä tuleeko sieltä mitään selitystä.

Lähetys toimitettiin ovelle tänään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom