Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Onko jotain tehtävissä kun tilasin rockautosta fedexillä jarrukengät ja muuta romua. Eilen torstaina 15.9 piti olla toimitus, tänään paketti saapunut ranskaan ja toimitusaika ei ole tiedossa. Rockauton sivuilta pystyy valitsemaan ns nopean kuljetuksen ja hitaan väliltä. Hitaalla fedexillä olisi ollut perillä ensi viikon keskiviikkona. Nopea maksaa 20e enemmän ja olisi pitänyt eilen saapua. Eipä taida saada rahdeista alennusta vaikka olisi tullut 20e halvemmaksi ottaa se hidas kuljetus, kun toimituspäivä on näemmä melkein sama?

Vituttaa kun auto seisoo telakalla ja saa maksaa tyhjästä vaikka pointti oli nimenomaan saada kengät tälle viikonlopulle...
Fedex ei tuommoisessa tapauksessa korvaa suoraan sulle mitään. Ja jos korvaa, niin myyjän/lähettäjän pitää hoitaa reklamaatiot Fedexille, jos on esim ostettu toimituslupauksella oleva lähetys.

Rockauto voi korvata asian sulle, vaikka Fedex ei korvaisi sitä Rockautolle, mutta se on sitten siitä kiinni, onko Rockautolla hyvä asiakaspalvelu vai ei. Voit kokeilla lähettää valituksen sinne.
 
Sunnuntaina yöllä sormi klikkasi tilausnappia, tiistaina lähti paketti liikenteeseen ja perjantaina hain sen viereisestä R-kioskista.

Myyjänä Razer EU, toimitus lähtikin honkkarista asti. Toimisipa aina näin hienosti.

perjantai
syyskuu, 16 2022
16:39 Paikallinen aika
Lähetys on toimitettu.

Service Area: TURKU - FINLAND
1 Kolli:
perjantai
syyskuu, 16 2022
14:01 Paikallinen aika
Odottaa vastaanottajan noutoa

TURKU - FINLAND
1 Kolli:
11:45 Paikallinen aika
Lähetys on kuriirin kyydissä

TURKU - FINLAND
1 Kolli:
10:45 Paikallinen aika
Saapunut DHL-toimipisteeseen TURKU - FINLAND

TURKU - FINLAND
1 Kolli:
08:22 Paikallinen aika
Lähetys on lähtenyt DHL-toimipisteestä HELSINKI - FINLAND

HELSINKI - FINLAND
1 Kolli:
07:24 Paikallinen aika
Lähetys on matkalla määräpaikkaan.

HELSINKI - FINLAND
1 Kolli:
05:02 Paikallinen aika
Lähetys on lähtenyt DHL-toimipisteestä LEIPZIG - GERMANY

LEIPZIG - GERMANY
1 Kolli:
torstai
syyskuu, 15 2022
21:18 Paikallinen aika
Käsittelyssä DHL:n toimipisteessä LEIPZIG - GERMANY

LEIPZIG - GERMANY
1 Kolli:
04:30 Paikallinen aika
Tullistatus päivitetty Huom. Tullausprosessi voi alkaa lähetyksen ollessa matkalla kohteeseen.

LEIPZIG - GERMANY
04:29 Paikallinen aika
Tullistatus päivitetty Huom. Tullausprosessi voi alkaa lähetyksen ollessa matkalla kohteeseen.

LEIPZIG - GERMANY
01:43 Paikallinen aika
Tullauskäsittely valmis LEIPZIG - GERMANY

LEIPZIG - GERMANY
1 Kolli:
01:33 Paikallinen aika
Saapunut DHL-toimipisteeseen LEIPZIG - GERMANY

LEIPZIG - GERMANY
1 Kolli:
00:37 Paikallinen aika
Tullistatus päivitetty Huom. Tullausprosessi voi alkaa lähetyksen ollessa matkalla kohteeseen.

LEIPZIG - GERMANY
00:34 Paikallinen aika
Tullistatus päivitetty Huom. Tullausprosessi voi alkaa lähetyksen ollessa matkalla kohteeseen.

LEIPZIG - GERMANY
keskiviikko
syyskuu, 14 2022
23:28 Paikallinen aika
Tullistatus päivitetty Huom. Tullausprosessi voi alkaa lähetyksen ollessa matkalla kohteeseen.

LEIPZIG - GERMANY
22:08 Paikallinen aika
Lähetys on lähtenyt DHL-toimipisteestä EAST MIDLANDS - UK

EAST MIDLANDS - UK
1 Kolli:
19:46 Paikallinen aika
Käsittelyssä DHL:n toimipisteessä EAST MIDLANDS - UK

EAST MIDLANDS - UK
1 Kolli:
01:14 Paikallinen aika
Saapunut DHL-toimipisteeseen HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA

HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA
1 Kolli:
00:30 Paikallinen aika
Lähetys on lähtenyt DHL-toimipisteestä HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA

HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA
1 Kolli:
00:20 Paikallinen aika
Käsittelyssä DHL:n toimipisteessä HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA

HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA
1 Kolli:
tiistai
syyskuu, 13 2022
18:32 Paikallinen aika
Lähetys noudettu

HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA
 
Minulle on huomenissa ("Arvioitu toimitusaika Keskiviikko, Syyskuu 21 päivän loppuun mennessä") tulossa UPS:n toimittamana paketti ulkomailta (Palvelu UPS Express Saver®). Tällä hetkellä tiedän lähetyksen seurantanumeron ja että lähetys on "Matkalla, UPS noutanut". Olen myös ottanut käyttöön UPS My Choice -palvelun ja asentanut mobiilisovelluksen.

Onko mahdollista että voisin jo nyt valita että lähetys toimitetaan tiettyyn valitsemaani UPS Access Pointtiin eikä sitä edes yritettäisi toimittaa suoraan vastaanottajan osoitteeseen? En ainakaan tässä vaiheessa löytänyt mistään sellaista mahdollisuutta.

UPS:n seurantasivustolla näkyy lähetyksen kohdalla Muuta toimitusta -nappula, jonka takaa löytyy:

Muuta toimitusta
Voit muuttaa toimitusta toimitusyrityksen jälkeen. Yritä seurantaa uudelleen InfoNotice-numerolla, joka on merkitty saamaasi ilmoitukseen viivakoodin yläpuolelle.
Anna InfoNotice-numero


Mutta tuota InfoNotice-numeroa minulla ei tietenkään tällä hetkellä ole. Vai saako sen jostain? Vai pitääkö se eka toimitusyritys aina missata ennenkuin vastaanottaja voi tehdä jotain valintoja toimitustavan suhteen?
 
Onko jollain tietoa onko minun UPS MyChoice rikki vai onko se Suomessa vain paska?

Olin vuosia sitten ottanut tuon käyttöön, silloin siihen pystyi asettamaan katuosoitteen ja sähköpostiosoitteen.

Nyt kun muutin asuntoa, koitin löytää miten katuosoitteen voi muuttaa, mutta ei ollut mitään keinoa muuttaa sitä. Weppisivulla ei ollut edes my choice katuosoitteen poistopainiketta, mutta mobiiliappikaatiosta löysin keinon poistaa vanha katuosoite.

Uutta katuosoitetta ei kuitenkaan voi syöttää My choiceen kummassakaan, mobiilissa tai wepissä.

Lisäksi puhelinnumeroa ei voi syöttää ollenkaan?

Ainoastaan sähköpostiosoitteen voi laittaa.

Eli todella paska palvelu jos on näin?

Juuri tänään reggauduin palveluun ja ihmettelin miksi omaa v**un osoitetta ei saa laitettua Profiilissa olevaan Omat tietoni -kohtaan.

Osoitteet-kohdan alta löytyy sitten "Osoitteet" ja "Omat yhteystietoni", mutta haiskahtaa siltä että kyseessä on vain jollekin "massapostaajalle" tarkoitettu osoitekirja johon saa laitettua vakio-vastaanottajat ikäänkuin preseteiksi. Tai jotain? Joka tapauksessa erittäin epäselvästi toteutettu koko systeemi.
 
Tilasin jenkeistä muutama päivä sitten kaksi 50g purkkia lämpökittiä. Toimitustapana UPS. Tilasin tarkoituksella kaksi, koska näin säästin postituksesta aiheutuvat (18 USD) kustannukset. Purkit lähtivät jo samana päivänä matkaan kohti Suomea. Hienoa ja nopeaa palvelua!

Huomasin tänään ihan vahingossa, että kerrostaloni rappukäytävän ulko-oveen oli lätkäisty nimelläni varustettu Valitettavasti emme tavoittaneet Teitä -lappu. Lapun mukaan käynyt paikalla klo 11. Nyt on vain niin, että olen ollut koko päivän kotona, eikä alakerran ovi ole edes lukossa. Tästä huolimatta lappu oli liimattu kerrostalon ulko-oveen.

UPSin kaveri ei vaivautunut edes soittamaan minulle alakerrasta, tai kiivetä kolmanteen kerrokseen soittamaan ovikelloa. Mitä ---tua? Tilaamani julmetun suuri ja raskas paketti painaa todellakin n. 200 grammaa.

Lapusta kävi myös ilmi, että tämä oli viimeinen toimitusyritys. Mutta ei hätää, voin noutaa pakettini lähimmästä noutopaikasta Joutsenon Ahvenlammen K-Marketista, jonne on kartan mukaan matkaa vain 23,9 kilometriä.

Käyn tänään hakemassa paketin. Illalla lähtee UPSille hieman palautetta. VMP.
 
Juuri tänään reggauduin palveluun ja ihmettelin miksi omaa v**un osoitetta ei saa laitettua Profiilissa olevaan Omat tietoni -kohtaan.

Osoitteet-kohdan alta löytyy sitten "Osoitteet" ja "Omat yhteystietoni", mutta haiskahtaa siltä että kyseessä on vain jollekin "massapostaajalle" tarkoitettu osoitekirja johon saa laitettua vakio-vastaanottajat ikäänkuin preseteiksi. Tai jotain? Joka tapauksessa erittäin epäselvästi toteutettu koko systeemi.
Normaalisti pitäisi tällä MyChoice-asetussivulla olla osoitteen, puhelinnumeron ja noutopisteen valinta, mutta tuntuu tosiaan olevan hajalla ollut jo pidempään Suomessa ja noita asetuskohtia ei näy - vuosia sitten toimi viimeksi itsellä.
 
Normaalisti pitäisi tällä MyChoice-asetussivulla olla osoitteen, puhelinnumeron ja noutopisteen valinta, mutta tuntuu tosiaan olevan hajalla ollut jo pidempään Suomessa ja noita asetuskohtia ei näy - vuosia sitten toimi viimeksi itsellä.

Pienen selvittelyn jälkeen havaitsin että halutun UPS Access Pointin voi valita helpolla ja nykyaikaisella tavalla soittamalla UPS:n asiakaspalveluun. Nyt oma pakettini pitäisi päätyä suoraan haluamaani noutopisteeseen samalla kun tapahtumasta lähtee minulle ilmoitus tekstarina/emailitse. Eikä kuljettaja missään vaiheessa edes yritä toimittaa pakettia vastaanottajan osoitteeseen.

Nähtäväksi jää toimiiko homma kuten Help Desk vakuutteli. Sinänsä kyllä typerää että asiakas ei voi etukäteen seivata haluamaansa noutopistettä UPS My Choicen asetuksiin, toisin kuin vaikka Postin sovelluksessa voi tehdä. Posti tosin ei IKINÄ toimita lähetystä sinne haluttuun noutopisteseen, mutta se on jo toinen tarina se.
 
Sinänsä kyllä typerää että asiakas ei voi etukäteen seivata haluamaansa noutopistettä UPS My Choicen asetuksiin, toisin kuin vaikka Postin sovelluksessa voi tehdä. Posti tosin ei IKINÄ toimita lähetystä sinne haluttuun noutopisteseen, mutta se on jo toinen tarina se.

Hmm. Jos laitan postin sovellukseen paikallisen Citymarketin oletukseksi, niin mahtaisko ne paketit sitten tulla johonkin näistä kolmesta ihan vieressä olevasta automaatista?

Toisinpäin se ei ainakaan toimi :btooth:
 
Tulipa taas kerran todistettua DHL:n paskuutta: DHL express paketti piti toimittaa tänään kotiin, mutta vietiin suoraan noutopisteeseen toiselle puolelle kaupunkia. Vituttaa kun ei voi valita toista kuriirifirmaa.
 
Tulipa taas kerran todistettua DHL:n paskuutta: DHL express paketti piti toimittaa tänään kotiin, mutta vietiin suoraan noutopisteeseen toiselle puolelle kaupunkia. Vituttaa kun ei voi valita toista kuriirifirmaa.
Älä yleistä. DHL Tampereella toimii loistavasti.

Aina soitetaan etukäteen "oletko kotona, olis paketti tulossa DHL:n kuskaamana?"

Ja paketit tuodaan klo 17 jälkeen kotiosotteisiin ainakin minun kokemuksieni mukaan joten sekin hyvä asia.

UPS:n kanssa on minulla ollut enemmän ongelmia, liian usein vievät lähikauppaan vaikka aina olen valinnut haluavani sen toimitettavan kotiin. Tampereella UPS:n kuljetukset hoitaa Liuttu Logistiikka, en tiedä kuka hoitaa DHL:n.
 
Tilasin jenkeistä muutama päivä sitten kaksi 50g purkkia lämpökittiä. Toimitustapana UPS. Tilasin tarkoituksella kaksi, koska näin säästin postituksesta aiheutuvat (18 USD) kustannukset. Purkit lähtivät jo samana päivänä matkaan kohti Suomea. Hienoa ja nopeaa palvelua!

Huomasin tänään ihan vahingossa, että kerrostaloni rappukäytävän ulko-oveen oli lätkäisty nimelläni varustettu Valitettavasti emme tavoittaneet Teitä -lappu. Lapun mukaan käynyt paikalla klo 11. Nyt on vain niin, että olen ollut koko päivän kotona, eikä alakerran ovi ole edes lukossa. Tästä huolimatta lappu oli liimattu kerrostalon ulko-oveen.

UPSin kaveri ei vaivautunut edes soittamaan minulle alakerrasta, tai kiivetä kolmanteen kerrokseen soittamaan ovikelloa. Mitä ---tua? Tilaamani julmetun suuri ja raskas paketti painaa todellakin n. 200 grammaa.

Lapusta kävi myös ilmi, että tämä oli viimeinen toimitusyritys. Mutta ei hätää, voin noutaa pakettini lähimmästä noutopaikasta Joutsenon Ahvenlammen K-Marketista, jonne on kartan mukaan matkaa vain 23,9 kilometriä.

Käyn tänään hakemassa paketin. Illalla lähtee UPSille hieman palautetta. VMP.
Perus UPS, ittelle kävi just kuriirilotossa tämä Mustapekka. Saksasta UPS:lla. Pitänee tehdä joku my UPS tili ja laittaa sinne suoraan että jättäkää lähimpään "toimituspisteeseen" koska kotiin asti eivät salettivarmasti näitä saa tuotua (lapun kylläkin).

EDIT: Paketti tuli, KOTIIN asti! Eka kerta 2 vuoteen kun UPS toimitti!
 
Viimeksi muokattu:
Perus UPS, ittelle kävi just kuriirilotossa tämä Mustapekka. Saksasta UPS:lla. Pitänee tehdä joku my UPS tili ja laittaa sinne suoraan että jättäkää lähimpään "toimituspisteeseen" koska kotiin asti eivät salettivarmasti näitä saa tuotua (lapun kylläkin).

Omien havaintojeni mukaan upsin sähköiset palvelut ovat ihan yhtä kehnolla tolalla kuin pakettien jakelukin.
 
Älä yleistä. DHL Tampereella toimii loistavasti.

Aina soitetaan etukäteen "oletko kotona, olis paketti tulossa DHL:n kuskaamana?"

Ja paketit tuodaan klo 17 jälkeen kotiosotteisiin ainakin minun kokemuksieni mukaan joten sekin hyvä asia.

UPS:n kanssa on minulla ollut enemmän ongelmia, liian usein vievät lähikauppaan vaikka aina olen valinnut haluavani sen toimitettavan kotiin. Tampereella UPS:n kuljetukset hoitaa Liuttu Logistiikka, en tiedä kuka hoitaa DHL:n.
Tämä tapahtui Tampereella. UPS toimii loistavasti.
 
UPS toimi hyvin silloin kun liuttu hoiti sen, en tiedä kuka hoitaa se nykään. Ennen vanhaa tuli tekstiviesti missä oli linki missä sai muutaa toimitusosoite jos halusi. Mutta nyt käytiin vaan kaksi kertaa päivällä ja jätetiin lappu jossa oli koodi mikä toimi vasta kahen yrityksen jälkeen seuravanpäivän. Nyt paketti on lähetetty takasin varastoon Helsinkiin vaikka muutin toimitusosoite.
 
Postnord ja klassikkotemppu. Ilmoitetaan, että tänään tulee paketti klo 17.00-22.00. Eipä näkynyt kaveria. Seuranta ei oo päivittynyt. Tämä Vantaalla. Kiitos postnord. pvm 26.9

Päivitys 1. Seurantaan päivittynyt, että paketti palautunut Vantaan terminaaliin. Soitto aspaan, josta sanottiin että paketti varmasti tulee huomenna kotiovelle. Niinpä niin. Katellaas huomiseen sitten. pvm 27.9
Päivitys 2. Lähetys edelleen pysäytettynä terminaalissa. Eilen aspa sanoi, että varmasti tulee tänään perille 8-16. Vaikuttaa kyllä lupaavalta. pvm 28.9
Päivitys 3. Lähetys seurannan mukaan edelleen terminaalissa. Piti olla toimitettuna 16 mennessä. Soitto aspaan. "Joo olis tulossa klo 18-19". pvm 28.9
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi palauttaa paketti lähettäjälle saksaan, lähettäjä lähetti valmiin maksetun palautuslapun joka piti liittää paketin päälle ja siinä oli myös osoite mihin postnord automaattiin pitää viedä. Ei kelvannut paketti automaattiin. Ajoin sitten seuraavalle postnord pisteelle, jossa on ihan oikea ihminen tiskin takana. Ei kelvannut sinnekään paketti, on kuulemma sellainen postnord paketti, joka ei kuulu just tämän postnord pisteen sopimuksen piiriin. VMP sanon minä!
 
Onko teillä käyny niin että Postnordin paketti jää jumittamaan jonnekin, ja aspa ei auta asiassa mitenkään.

Tilasin Ovokolta auton osia 16.9.

Postnordin appin mukaan paketti odottaa 21.9. terminaalissa, sen jälkeen on vain valittu toimituspaikka mutta paketti ei ole jakeluterminaalista liikkunut mihinkään. Matkaa terminaalille n. 30 kilsaa, aikaa kulunu jo viikko.
 
Onko teillä käyny niin että Postnordin paketti jää jumittamaan jonnekin, ja aspa ei auta asiassa mitenkään.

Tilasin Ovokolta auton osia 16.9.

Postnordin appin mukaan paketti odottaa 21.9. terminaalissa, sen jälkeen on vain valittu toimituspaikka mutta paketti ei ole jakeluterminaalista liikkunut mihinkään. Matkaa terminaalille n. 30 kilsaa, aikaa kulunu jo viikko.
Ei nyt ihan noin kauaa, mutta eilen aspa luvannut paketin tänään kotiin klo 16 mennessä, mutta seuranta sanoo edelleen "Lähetys odottaa terminaalissa, toimitus sovitaan vastaanottajan kanssa. ". Kysyin eilen, että mitäs jos ei tule, johon aspa vastasi, että kyllä se tulee :D
 
Viime vuosina UPS tuntuu aina sekoilevan näiden pakettien kanssa. Mitähän tästäkin ajattelee.
1665799300574.png
 
Suomessa toimivat kuljetusyritykset ovat kyllä poikkeuksetta ala-arvoisia. Sanoisinko jopa huijareita. Pahimmasta päästä tuntuvat olevan tosiaan PostNord ja UPS. Suomen Postikaan ei enää kauhean paljon paremmin vedä. Viimeisestä 50:stä paketista kaksi on tullut ajallaan. Keskimääräinen myöhästymisaika (mediaani siitä kun paketti saapuu Suomeen. Jostain syystä ulkomailla kulkiessa ei ongelmaa koskaan ole) kaikista paketeista on ollut melkein viikon (4 päivää), joista pahimmat myöhästyneet yli kuukaudella. Nyt taas kerran odotellaan UPS:ää sormet ristissä ja ihmetellään minne paketti tällä kertaa matkustaa. Ovelle on turha pakettia odottaa, sillä kuljettajat eivät perille aja. Laittavat vain viestiä kilometrin päästä, etten muka ollut kotona, vaikka olen reaaliseurannasta seurannut auton liikettä koko ajan odottaen pakettia (esim. PostNord). Eilen piti olla paketti kotiovella Thomannin mukaan. Tanskasta lähtenyt kolme päivää sitten paketti, joka ei vieläkään muka ole saapunut edes Suomeen. Ja jos tässä vielä Postille siirretään kotimaankuljetuksen osuus, niin kuin usein UPS tekee, niin taitaa olla turha toivoa pakettia ennen ensi viikkoa ainakaan. Minä en vain pysty käsittämään, miksi Suomessa toimivat kuljetusyritykset ovat niin surkeita, ja miksi niiden annetaan jatkaa toimintaansa ja asiakkaiden huijaamista. Loppujenlopuksi paketit joutu itse hakemaan kymmenien kilometrien päästä viikkoja myöhässä jostain takahallista, vaikka on maksanut montakymmentä euroa kuljetuksesta ovelle. Parhaimmassa tapauksessa paketti on hakiessa sentään ehjä, mikä sekään ei nykyään tunnu olevan kovin taattua.
 
Viimeisestä 50:stä paketista kaksi on tullut ajallaan. Keskimääräinen myöhästymisaika (mediaani siitä kun paketti saapuu Suomeen. Jostain syystä ulkomailla kulkiessa ei ongelmaa koskaan ole) kaikista paketeista on ollut melkein viikon (4 päivää)

Mielenkiinnosta, miten lasket ajallaan olemisen? Monilla ihmisillä on aivan järjettömän tuuheat odotukset mitä logistiikkayrityksen pitäisi lähetyksen eteen tehdä ja missä ajassa.

Esim. tämä lainaus:

Eilen piti olla paketti kotiovella Thomannin mukaan. Tanskasta lähtenyt kolme päivää sitten paketti, joka ei vieläkään muka ole saapunut edes Suomeen.

Thomann voi lupailla mitä haluaa, mutta se Thomannin paketti yleensä matkaa Saksasta merikontilla Hankoon ja sieltä rekan vetämänä sama kontti Vantaalle Postin logistiikkakeskukseen, jossa se heitellään kontista käsipelillä lajittelukoneelle ja sieltä runkokuljetuksilla arkipäivisin maakuntiin.

Eli kolmessa päivässä se lähetys ei pidäkään olla vielä Suomessa kun se kulkee kumipyörillä ja laivalla.
 
Kellään kokemusta onko Fedexin Vantaan toimipisteeltä nouto jotenkin mahdollista?

Olis paketti siellä jo ja toimitus kotiin vasta huomiseksi, voisin ihan hyvin ite hakea. Soitin toki kysyäkseni, mut tulee vain robottikysymstä robottikysymksen jälkeen ja sit lyö luurin korvaan kun ei ollut antaa asiakasnumeroa...

Englannikielisestä aspa chatistä sanoivat, että ei ainakaan vielä onnistu nouto, mut jätti asian jotenkin vähän auki. Onneks sentään ovikoodin suostui ottamaan välitettäväksi niin ehkä eivät bumerangia pelaa paketillani ihan kauheesti.
 
UPS on mielenkiintoinen. Netti palvelussa samalla mailille useampi tunnus ja vanhaan ei uuden jälkeen pääsyt.

Haasteena se että tilauksen lähettäjä jakanut tavarat kahteen pakettiin(molemmat olisivat samaan lootaan mahtuneet ja kestäneet kuljetuksen). Noh onneksi sen tärkeämmän sai. Toinen vielä jossain matkalla, Silti jännä ihmetellä miten vastata kun tuli kaksi tekstaria peräjälkeen...
 
Fedexistä hyvä kokemus. Alkuun ennustelivat paketin saapumista keskiviikoksi 2.11. Aikaistivat päivällä saatuaan sen käsiinsä Puolassa ja tänään aamulla kun se rekisteröitiin Vantaalla aikaistivat vielä yhdellä päivällä. Aspalle toimitin ovikoodin, en tiedä menikö läpi, koska kuljettaja soitti puhelimeen ja menin ulos vastaan.
 
Mitäköhän postnordilla oikein tapahtuu, piti viikko sitten tulla paketti kotiinkuljetuksella, ei saapunut sovittuun aikaan ja asiakaspalvelu ei ole vastannut yhteenkään tiedusteluun.
Tänään sitten matkahuollon sovellus ilmoitti saapuvasta paketista samalla seurantakoodilla, tässäkin näkyy kyllä saapuminen noudettavaksi vasta perjantaina.
 
Ei mitään uutta, PostNord on yksi synkeimmistä toimijoista, tuntuu, että kuskit voivat osata navigoida aavikolla, mutta eivät edes navigaattorin avulla urbaanissa ympäristössä. Ollut monta kertaa ongelma saada lähetys Espooseen ja selitys ollut että osoitetta ei ole olemassa -> ei voida toimittaa. Silloinen asunto oli talossa joka oli lähes 10 vuotta vanha ja kaikki muut löysivät perille + jokainen navigaattori löysi osoitteen.

Paras oli kun lukittu rapun ovi oli ’merkittävä este joka estää lähetyksen toimituksen’ siinä vieressä oli ovipuhelimen konsoli josta olisi pitänyt oivaltaa etsiä nimi ja/tai ovinumero ja painaa ko. nappia.

PN ja MH aloittivat 2019 lajitteluyhteistyön PN:n Turun logistiikkakeskuksessa, joten luulisi lähetystenkin kulkevan osin molempien tavaravirroissa koska synergiaa kannattaa hyödyntää.
 
Mitäköhän postnordilla oikein tapahtuu, piti viikko sitten tulla paketti kotiinkuljetuksella, ei saapunut sovittuun aikaan ja asiakaspalvelu ei ole vastannut yhteenkään tiedusteluun.
Tänään sitten matkahuollon sovellus ilmoitti saapuvasta paketista samalla seurantakoodilla, tässäkin näkyy kyllä saapuminen noudettavaksi vasta perjantaina.

Itse kanssa reilun viikon odottanut lähtystä postnordilta. Löysin tämmöisen ilmoituksen heidän sivuilta.

"Delays in shipments via Vantaa terminal
Due to a disruption in the distribution track at our Vantaa terminal, there are currently delays in package deliveries, especially in the capital region."
 
Itse kanssa reilun viikon odottanut lähtystä postnordilta. Löysin tämmöisen ilmoituksen heidän sivuilta.

"Delays in shipments via Vantaa terminal
Due to a disruption in the distribution track at our Vantaa terminal, there are currently delays in package deliveries, especially in the capital region."

Postnordin terminaali Pakkalasta muutti/muuttaa uuteen terminaaliin muistaakseni Hakkilaan. Aiheuttanut paljon ongelmia.
 
Itse kanssa reilun viikon odottanut lähtystä postnordilta. Löysin tämmöisen ilmoituksen heidän sivuilta.

"Delays in shipments via Vantaa terminal
Due to a disruption in the distribution track at our Vantaa terminal, there are currently delays in package deliveries, especially in the capital region."

Keskiviikkona taisi lukea toimituksissa olevan 2-3 päivän viive, itsellä paketti saapunut 22 päivä Vantaalle ja 25 päivä piti olla toimitus, seurannan mukaan pakettia ei ole edes siirretty kuljetukseen ollut vain terminaalissa odottamassa kuljetusta.
Nyt kun katselin niin on päässyt matkahuoltoon Helsinkiin ja lupaisi huomenna saapuvan omaan noutopisteeseen Helsingissä.
 
Tämä UPS on kyllä hyvä firma. Eilen piti olla toimitus ja seurannassa luki normaaliin tapaan että paketti on lähtenyt aamulla Helsingistä ja on toimituksessa. Koko päivän odottelin lähetystä täysin turhaan. Tänään sitten tarkistin seurannasta että paketti on päätynyt lajitteluvirheen takia jollain Viroon. Edes posti ei ole koskaan onnistunut kuljettamaan lähetystä Suomen rajojen ulkopuolelle vaikka joskus paketit onkin lähtenyt väärään kaupunkiin. :think:
 
Noniin UPS. Täällä foorumilla onkin paljon hyviä (!) kokemuksia.

Riippuu näemmä toimituspalvelusta miten pakettia käsitellään ja tuleeko tekstareita vai ei. Kokemukset suunnilleen näin:
- amazon.de paketit menee suoraan noutopisteeseen, vaikka tulisi tekstari jossa kysytään toimitusvaihtoehdoista (tekstarit tulee aivan satunnaisesti joistain ja joistain ei)
- Reichelt.de saksasta tulee kai paremmalla palvelulla, ainakin lähes 40 kg paketti tuli kiltisti ovelle tosin ei sieltä kukaan soitellut
- Digikeyn paketti (UPS Worldwide Saver). Ei tekstareita ja seurantaan vain ilmestyi just ennen klo 16 että Delivered. Säikähdin jo että mihin se jäi mutta tunti siitä pamahtikin noutopisteeseen.
 
- amazon.de paketit menee suoraan noutopisteeseen, vaikka tulisi tekstari jossa kysytään toimitusvaihtoehdoista (tekstarit tulee aivan satunnaisesti joistain ja joistain ei)

Itse en aikaisemmin tänä vuonna saanut UPSin pakettia noutopisteeseen vaan pakolla toivat sen kotiin mikä oli varsin ärsyttävää. Tekstiviesti toimitustavasta tuli, ekan epäonnistuneen toimituksen jälkeen soitin aspaan ja siellä merkattiin uudestaan, että vievät noutopisteeseen, mutta yrittivät kuitenkin toimittaa sitä kotiin jolloin onneksi olin kotona.

Että joo, Ups on nimensä mukainen :)
 
On tämä DHL:n kanssa välillä myös hankalaa. Samaan aikaan uhkaus että 3 päivää varastoivat pakettia ja sitten alkavat laskuttamaan varastoinnista, mutta toisaalta eivät vastaa sähköpostiosoitteesta johon pitää viestiä laittaa että paketin voi saada kulkemaan.
 
Pystyykö UPS:lla jossain jos kirjautuneena asettaa toivotun noutopisteen jos niitä samalla alueella useampia kuin yksi. Siis että se olisi aina siellä oletuksena. Tikkurilassa esim on kaksi, Afromarket ja sitten nykyinen Postin pisteen yhteydessä oleva Tikkurin K-kaupassa.

Haluaisin ennemmin pakettien noissa tapauksissa menevän sinne postin yhteydessä olevaan noutopisteeseen enkä Afromarkettiin, se ei ole minun paikkani. Kerran muutin(tai yritin) tuota kesken kaiken muuttaa "muuta toimistusta" ja silloin paketti meni Loviisaan enkä koskaan saanut sitä...
 
Pystyykö UPS:lla jossain jos kirjautuneena asettaa toivotun noutopisteen jos niitä samalla alueella useampia kuin yksi. Siis että se olisi aina siellä oletuksena.
Teoriassa UPS:n My Choice -palvelulla (josta tässäkin ketjussa taitaa olla aiempaa keskustelua), tuon pitäisi pystyä tekemään. Käytännössä UPS ei taida välittää sinne kirjatuista tiedoista pätkän vertaa. Ainakaan omalla kohdalla yksikään saapumassa ollut lähetys ei ole tunnistunut tuonne My Choice -palveluun, vaikka sinne on syötetty samat yhteystiedot, joilla lähetystä ollaan toimittamassa.
 
Teoriassa UPS:n My Choice -palvelulla (josta tässäkin ketjussa taitaa olla aiempaa keskustelua), tuon pitäisi pystyä tekemään. Käytännössä UPS ei taida välittää sinne kirjatuista tiedoista pätkän vertaa. Ainakaan omalla kohdalla yksikään saapumassa ollut lähetys ei ole tunnistunut tuonne My Choice -palveluun, vaikka sinne on syötetty samat yhteystiedot, joilla lähetystä ollaan toimittamassa.
Joo, ainakin itsellä toimi viime vuosikymmenellä hyvin mutta lakkasi toimimasta 2020 alussa.
 
Itselleni tuli nyt tämä viesti:

FedEx-lähetyksesi XXXXXXXX on saapumassa. Jos haluat, että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö-/Y-tunnus ja lähetystunnus; tullaus@fedex.com.Veloitamme tullivakuuspalkkion, joka määräytyy tullimaksujen/verojen mukaan.Lisätietoja:FedEx | System Down. Voit tullata lähetyksen myös itse maahantulon jälkeen:Tullaa pakettisi - Tulli ,rahtitullaus,yksityisasiakkaan tuontitullaus.

Suositteletteko tullaamaan itse vai käyttämään FedEx:in tullauspalvelua?
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen tullannut pari kertaa itse ilman mitään ongelmia. Jos FedEx hoitaa tullauksen niin ne kai veloittavat siitä jonkin verran, mutta teoriassa voi toimia nopeammin jos paketilla on kiire.
 
Jaaha...Postnord on näemmä päättänyt olla toimittamatta pakettia kotio ja heittänyt sen suoraan noudoksi terminaalista (150km päässä) :facepalm:

Saakohan tuonne mitenkään yhteyttä järkevästi ja millainen sota tästäkin kehittyy vai reklamoiko suoraan lähettäjää tästä?

Ja tosiaan paketissa on tabletin kotelo ja näytönsuoja
 
Itse taas pyysin postnordia että veisi paketin lähimpään noutopisteeseen mutta se ei taas onnistu, pakko toimittaa kotiinkuljetuksella. Kyseessä siis pieni paketti joka mahtuisi varmaan postiluukustakin. Ja kun heille ilmoittaa uuden päivän milloi voi toimittaa niin mitään ei tapahdu, eikä viesteihin vastailla.. Paketti kyyhöttää varastolla. On aivan älytöntä toimintaa.
 
itsellä pitkästä aikaa näköjään probleema Upsin kanssa, tai en tiedä onko ongelma heillä. 2/3:sta paketista sain Pe, hain ne noutopisteestä, mutta saman tilauksen kolmas vaiheessa. Ensin oli että olisi ollut jaossa Ma, nyt seurannassa mystinen ilmoitus " Paketti on turvallisessa paikassa odottamassa selvitystä tai ratkaisua." ja on ilmeisesti Hgin varastossa, kuten oli alunperinkin kun oli maahan tullut.
 
Itse taas pyysin postnordia että veisi paketin lähimpään noutopisteeseen mutta se ei taas onnistu, pakko toimittaa kotiinkuljetuksella. Kyseessä siis pieni paketti joka mahtuisi varmaan postiluukustakin. Ja kun heille ilmoittaa uuden päivän milloi voi toimittaa niin mitään ei tapahdu, eikä viesteihin vastailla.. Paketti kyyhöttää varastolla. On aivan älytöntä toimintaa.

Tänään kun katsoin postnordin sovellusta ollaan pakettiani palauttamassa toimittajalle... Ja viimeksi eilen ilmoitin heille milloin voivat tuoda paketin, heidän pyynnöstään.. On tämä nyt aivan kusista touhua. Piti soittaa aika vihainen puhelu sinne asiakaspalveluun.
 
Jaaha...Postnord on näemmä päättänyt olla toimittamatta pakettia kotio ja heittänyt sen suoraan noudoksi terminaalista (150km päässä) :facepalm:

Saakohan tuonne mitenkään yhteyttä järkevästi ja millainen sota tästäkin kehittyy vai reklamoiko suoraan lähettäjää tästä?

Ja tosiaan paketissa on tabletin kotelo ja näytönsuoja
Ja updatee pukkaa!

eli Whatsappiin on turha heittää mitään viestiä postnordiin, vastaavat noin kolmessa päivässä ja 8 tunnissa.
mutta homma lähti rullaamaan kun soitin heidän aspaan noin 12 aikaan päivällä ja jonottelin noin 5-6min, jonka jälkeen selitin aspalle etten kyllä mitään noutoa 150km päästä ollut sopinut ja hän laittoi paketin uudelleen tulemaan. samalla soitolla onnistuin sopimaan että kuski jättää paketin ulko-ovelle ja minä puolestani teen kuskille valtakirjan paketin jäättämistä varten oveeni.

kuski vielä soitti kun oli tuomassa pakettia mutta annoin samata ohjeet kuin aspa oli kirjaillut paketin päälle

varmaan eka kerta kuin tuon kioskin kanssa ongelma on hoitunut näin kivuttomasti
 
Postnordin toiminta vähän kummastuttaa. Tähän mennessä kaikki toiminut aivan hyvin omalla kohdalla ku on paketit tilannut suoraan läheiseen noutopisteeseen.
Nyt tuli DPD:n paketti jonka näköjään Postnord toimittaa täällä. Paketti oli tulossa kotiovelle saakka ja 1.12. tuli viestiä että seuraavana päivänä toimitus. No muutin toimituksen läheiseen noutopisteeseen kun en kuitenkaan kotona olisi ollut. Tällöin paketti oli seurannan mukaan ainakin viereisessä kaupungissa. Luvattiin toimitus 1-2 työpäivän kuluessa. Mitään ei sitten kuulunut moneen päivään, tietty viikonloppu ja itsenäisyyspäivä hidastaa. Sitten 7.12. löytyi seurannasta merkintä että paketti olisi kulkeutunut Turkuun joka on yli 100km päässä edellisestä paikasta. Hetken jo ajattelin että niinköhän lähti paketti jo takaisin. No niin vain tänään sai paketin vihdoin noudettua.

Samaan aikaan tilaamani toinen paketti tuli UPS:lla. Sen kanssa yllättävän helpolla päässy vastoin mitä täältä useasti saanut lukea. Voi vaikuttaa asiaan että Liuttu toimittaa paketit. Ainut miinus on että lähin noutopiste on 20 km päässä. Noutopisteeseen tähän mennessä kaikki paketit pyytänyt viemään.
Nyt kuitenkin tiesin että paketti pitäisi olla niin pieni että mahtuu postilaatikkoon ja niin pyysin että jättää sinne. Satuin kuitenkin olemaan vielä kotona kun paketti tuli ja toivat sen suoraan ovelle. Se jäi epäselväksi että olisiko jättäny postilaatikkoon jos en olisi ollut kotona, mahtunut se olisi sinne hyvin kuitenkin.
 
Postnord Tampereella / Pirkkalassa kans tuntuu olevan melko sekaisin. Paketti maannu kolme päivää terminaalissa ilman että voisi noutaa tai tietoa koska liikkuis eteenpäin. Ymmärrän tietysti et pakettia on paljon mut näihin kantsis vähän varautua kuitenkin jollain tasolla ettei joka vuosi yllätetä housut kintuissa. Postnord on heittämällä surkein vuodesta toiseen. Posti saa täällä paljon kritiikkiä mut omalla kohdalla se on melkein parhaiten toimiva kokonaisuus näistä puljuista. Varmaan toki asiaan vaikuttaa se että asuu noutopaikan vieressä eikä tarvii käyttää automaatteja.
 
Pääsin tutustumaan fedexin laatuun ja se kyllä oli kamalampi kuin postnord. Paketti tuli kyllä hyvin keskieuroopasta suomeen, mutta kesti 8 päivää että se saatiin täällä asiakkaalle. Ensimmäinen toimitusaika kustiin kun kuskilla oli kammo soittaa ovisummeria. 6 päivää meni että tuli tekstarikysely milloin haluan uuden toimitusyrityksen. Pakettia ei saatu liikkeelle valitsemanani päivänä vaan vasta siitä seuraavana päivänä.

Fedexin asiakaspalvelu on hanurista... tai oikeastaan sitä ei ole. Asiakaspalvelunumeroon ihan turha soittaa kun puhelu automaattisesti katkeaa jos ei ole antaa asiakasnumeroa. Sähköisiäviestejä ei lueta tai asiaan saatetaan palata kahden viikon kuluttua.
 
Tänään UPS vei paketin suoraan johonkin itämaiseen kauppaan. Mitään lippuakaan ei ollut jätetty. Sattumoisin katoin mitä paketille kuuluu. Luki, että yritetty toimittaa 16:11, mutta ovikello kamerassa ei ollut mitään. Soitto UPSille ja pienellä väännöllä lupas toimittaa kotiin. Myönsi, ettei ole käynyt kun on ”haastavat liikenneososuhteet”. No ei ole. Näin tälläkertaa
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 114
Viestejä
4 502 340
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom