Mulla on luonnostaan aamuisin ruokahalu kadoksissa. Yritin jokusen vuoden aamuisin ottaa jonkun nopean ja helpon proteiinipirtelön tai juotavan jogurtin tms. mutta en huomannut siitä olevan mitään hyötyä esim. treenin kannalta, joka sijoittuu pääsääntöisesti aamupäivään ennen lounasta. Syön kyllä iltaisin vielä joskus 22-23 aikaan yleensä ja lounas 11-12, joten tunteja tuohon tulee hiukan vähemmän. Tää ei tosin oo mikään tietoinen pätkäpaasto, vaan nälän puuttuessa olen sitten päättänyt nyttemmin skipata aamupalan.Itse teen tuota kuurinomaisesti aina vähän väliä. Itselleni toimii melko ongelmitta tuo, että illalla kasilta on iltapala (jotain puuroa, pähkinöitä jne.) ja seuraavaksi on siinä klo. 12:00 pintaan seuraavana päivänä lounas. Tästä tulee sellainen ~16 tunnin jakso, jolloin menee vain teetä/kahvia ja vettä. Toimiihan tuo kohtuuhyvin, mutta ei sitä pidemmän päälle jaksa. Varsinkin kun itse käyn salilla yleensä aamukuuden maissa, olisi hienoa saada jotain energiaa tuon jälkeen joten siksi teen tätä 2-3 viikon vuoroissa. Mutta toimiihan tuo kivasti ja samalla sitä huomaa, kuinka paljon vähemmän kaikkea roskaa tulee syötyä.
Ja varmaan tuo ainakin helpottaa pitämään nälkää loitolla. Proteiinin lisääminen yli tarpeen voi olla myös hyödyllistä, koska sen pilkkominen kuluttaa itsessään aika hyvin energiaa. Sillä on myös tuo nälkää poistava vaikutus.Yksi kikka voisi olla lisätä (hyvää) rasvaa reilusti. Elimistö polttaa paremmin olemassa olevaa rasvaa kun uutta tulee ruoan mukana. Tämä on yllättänyt monet kuinka hyvin toimii.
How Protein Can Help You Lose Weight Naturally
This is a detailed review of the weight loss effects of protein. A high protein diet can boost metabolism and reduce appetite, helping you lose weight.
www.healthline.com
A high protein intake has been shown to boost metabolism and increase the amount of calories burned by about 80 to 100 per day (14, 15, 16).
This effect is particularly pronounced during overfeeding, or while eating at a caloric surplus. In one study, overfeeding with a high protein diet increased calories burned by 260 per day (12).
By making you burn more calories, high protein diets have a “metabolic advantage” over diets that are lower in protein.