Eipä ollu.Yksisuuntainen katu on myöskin skeidaa.
Kausiluonteinen roinaaminen tietty eri asia.
Eipä ollu.Yksisuuntainen katu on myöskin skeidaa.
Kyllä oli ainakin itellä.Eipä ollu.
Kausiluonteinen roinaaminen tietty eri asia.
reeni, ruoka,lepo ja lisä tai "lisä"ravinteet.Mikäköhän mahtaa olla tässä pähkinä?
![]()
Stefan, 49, hankki sixpackin kolmessa kuukaudessa itse keksimällään menetelmällä – ”Sulattaa rasvan ja säilyttää lihasmassan”
Norjalainen Stefan, 49, kyllästyi olemukseensa ja treenasi rasvasta tiukkaa lihasta itse kehittämällään ohjelmalla. ”Olen nyt paremmassa kunnossa kuin 19-vuotiaana.”www.iltalehti.fi
Ihan mielenkiinnosta ois hauska lukea että minkälaisella tempulla onnistui. Kurinalaisuutta ainakin vaatii.Mikäköhän mahtaa olla tässä pähkinä?
![]()
Stefan, 49, hankki sixpackin kolmessa kuukaudessa itse keksimällään menetelmällä – ”Sulattaa rasvan ja säilyttää lihasmassan”
Norjalainen Stefan, 49, kyllästyi olemukseensa ja treenasi rasvasta tiukkaa lihasta itse kehittämällään ohjelmalla. ”Olen nyt paremmassa kunnossa kuin 19-vuotiaana.”www.iltalehti.fi
Tyyppi on ilmeisesti ruotsalainen Los Angelesissa asuva personal trainer, joka mainostaa firmansa palveluita tällä itse kehittämällään ihmemenetelmällä. Joku kasvipohjainen, hyvin kurinalainen ja vahvaa sitoutumista edellyttävä viritys siinä on taustalla. Vaikuttaa "liian hyvää ollakseen totta" -tason jutulta ja sivujenkin myötä tulee mieleen TV-shopin mainos.Ihan mielenkiinnosta ois hauska lukea että minkälaisella tempulla onnistui. Kurinalaisuutta ainakin vaatii.
Joo hyvin lähellä kyllä varmasti ollaan too good to be true osastoa. Varmaan myös eduksi jos kroppa on nopeasti muutoksiin reagoivaa sorttia ja aineenvaihdunta vähintään kohtalainen.Tyyppi on ilmeisesti ruotsalainen Los Angelesissa asuva personal trainer, joka mainostaa firmansa palveluita tällä itse kehittämällään ihmemenetelmällä. Joku kasvipohjainen, hyvin kurinalainen ja vahvaa sitoutumista edellyttävä viritys siinä on taustalla. Vaikuttaa "liian hyvää ollakseen totta" -tason jutulta ja sivujenkin myötä tulee mieleen TV-shopin mainos.
Tuo kolmoskohdan "manipulate hormones to your advantage" särähtää vähän korvaan.
Jep ja valitsevat asiakkaansakin omilla kriteereillään varmaan juuri niin, että asiakas sopii asenteen ja fyysisen kuntonsa puolesta kuvioon ja lopputulos on tiedossa jollakin tasolla jo etukäteen.Joo hyvin lähellä kyllä varmasti ollaan too good to be true osastoa. Varmaan myös eduksi jos kroppa on nopeasti muutoksiin reagoivaa sorttia ja aineenvaihdunta vähintään kohtalainen.
En sano, etteivätkö jutut ja kuvat olisi totta (korkeintaan ehkä vähän liioiteltuja), mutta on harhaanjohtavaa uutisoida, että kyse olisi jostakin uudesta ihmedieetistä, joka toimii kaikille sellaisenaan.If you would like to get the same results as my client below got, schedule a transformation session to find out if we are a fit.
mcgill big three hyvin tehtynä loistavaa juttua corelle. Ei tietty ole showlihas treeniä eikä seksikästä, mutta terveyttä edistää maksimit. Helppo tehdä väärin ja tulos nolla.Miten te olette harjoitelleet alavatsan lihaksistoa? voimapyörällä saa hieman, mutta tuntuu että sillä saa enemmänkin vaan yläkropan notkeammaks.
Ja siis ihan kotikonsteja meinaan. En ole salille lähdössä.
Edit: ja myös alaselälle jokin kikkakolmonen olis jees. Leuanveto kyl yläselälle ok, mutta alaselkä siinäkin jää vähiin vaikka kuinka perseestä asti yrittää puristaa liikettä.
Best Ab Workouts for Men | Perfect Abs Workout | ATHLEAN-X tuolla on hyviä vatsaliikkeitä kun kelaa vähän alaspäin kohtaan : The Best Abs Workout: Step By Step . Tuossa käydään koko vatsan alue aika tehokkaasti läpi.Miten te olette harjoitelleet alavatsan lihaksistoa? voimapyörällä saa hieman, mutta tuntuu että sillä saa enemmänkin vaan yläkropan notkeammaks.
Kiitos. Näyttäs vähän sen suuntaselta mitä hainkin.mcgill big three
Kiitos.Best Ab Workouts for Men | Perfect Abs Workout | ATHLEAN-X tuolla on hyviä vatsaliikkeitä kun kelaa vähän alaspäin kohtaan : The Best Abs Workout: Step By Step . Tuossa käydään koko vatsan alue aika tehokkaasti läpi.
Tässä vielä painokäyrää tuon mun kreatiinitestin ajalta. Tarkalleen 4,6kg kertyi painoa kolmessa viikossa pelkästään kreatiinin aiheuttaman solunsisäisen nesteen vuoksi. Aikamoinen hyppy, joka näkyy hyvin tuossa käyrässä.Kuinka paljon kreatiinin käyttö voi käytännössä lisätä painoa? Yleensä sanotaan, että noin 1-3kg.
Kysyn siksi, koska aloitin kreatiinin ottamisen 30.4, eli hieman vajaat 4 viikkoa sitten ja siitä hetkestä painoa on tullut lisää noin 5kg liikunta -tai syömistottumusten mitenkään muuttumatta (jatkuvilla miinuskaloreilla ja tarkalla seurannalla). Suurin osa tuosta on tullut viimeisen 1,5 viikon aikana. Ei tuossa kaiketi ole pajon muita mahdollisuuksia kuin että sen täytyy olla nestettä ja sen kyllä myös tuntee kropassa "turvotuksena", mutta voiko kreatiini aiheuttaa kehossa tällaista nestekertymää muualle kuin lihaksiin?
Annostuksena on ollut suositusten mukaisesti viiden päivän ajan 4x6g/vrk ja siitä sitten 5g/vrk.
Oho aika kova, oletan että oma paino on jossain alle 100kg joten prosentuaalisesti yli 5% kerää painoa. Tuohon vielä jos tankkaa hiilaria samaan aikaan niin 10% helposti nestettä kehossa, sinänsä suht nopeasti saa hyvän kiristyksen jos tarvii sellaistaTässä vielä painokäyrää tuon mun kreatiinitestin ajalta. Tarkalleen 4,6kg kertyi painoa kolmessa viikossa pelkästään kreatiinin aiheuttaman solunsisäisen nesteen vuoksi. Aikamoinen hyppy, joka näkyy hyvin tuossa käyrässä.
![]()
Olisi tosiaan voinut laittaa mukaan ne painotkin pystyakselilta. 91kg on paino tällä hetkellä. Alin paino ennen kreatiinia oli 92,6kg ja korkein paino 97,2kg noin 3vk aloituksesta.Oho aika kova, oletan että oma paino on jossain alle 100kg joten prosentuaalisesti yli 5% kerää painoa. Tuohon vielä jos tankkaa hiilaria samaan aikaan niin 10% helposti nestettä kehossa, sinänsä suht nopeasti saa hyvän kiristyksen jos tarvii sellaista
Juuh, taljassa huomaa että kyllä siinä käsivarretkin rasittuu, mutta tuntuu se selässäkin ihan kunnolla. Painon vähentäminen ja tekniikan parantaminen on kyllä sellaista mitä on joutunut harjoittelemaan vaikka se 10 toistoa menisikin sarjassa.Ylätaljassa itselläni ongelmana oli liian iso paino ja kykenemättömyys saada oikeat lihakset toimimaan. Eli niitä tehdessä meni kädet ensimmäisenä tukkoon. Luotettavan tutun neuvoilla vähensin painoa merkittävästi ja keskityin jonkun aikaa pitkiin sarjoihin, jonka tarkoituksena oli oppia saamaan se liike oikeille lihaksille. Sen jälkeen ylätalja ei ole enää samalla tavalla rasittanut käsivarsia, vaan osuu nimenomaan eri puolille selkää riippuen kahvasta.
Energian suhteen on saanut yllättyä siitä, miten iso vaikutus edeltävällä 24 tunnilla on treenin kulkemiseen. Kaikki nukkuminen ja syöminen sinä aikana on merkityksellistä. Onneksi tähän voi pienellä suunnittelulla vaikuttaa itse hyvin paljon, mutta välillä sitä ei vaan jaksa/ehdi/ymmärrä kunnioittaa hyvää valmistautumista, mikä näkyy ainakin omalla kohdalla nopeasti treeneissä. Siis jos puhutaan jostain 60–90 minsan käynneistä, joihin ei lähtökohtaisesti mitään välijuomia tarvita.
Ihmisten kyky kehittää lihasta vaihtelee paljon, joten salilla varmasti näkee isoja tyyppejä paskalla tekniikalla. Eli en ihmisen koon perusteella tekisi johtopäätöksiä sen tekniikan suhteen. Kai siis joillain kehittyneillä kavereilla on joskus perustellut syyt vetää hauiskääntöä, ylätaljaa tai vaikka vipunostoa rajusti heiluen, mutta siitä en tällaisena arkitreenaajana osaa enempää sanoa.
Mun mielestä kannattaa pyrkiä pitämään se saavutettu lihasmassa yllä (vs. voimatasot) Eli tee vaikka 1.pvä työntävät ja 2.pvä vetävät ja toistoja joku 3 x 8 ja ylläpitävän ollessa kyseessä jätät toiston pari varastoon.Aiempaan kreatiinikeskusteluun viitaten ajattelin itsekin pitää nyt keventelykauden, ei niinkään pai on vaan treenin suhteen. Silti kiinnostaa miten vaikuttaa, nyt on 89kg mittarissa niin kuukauden päästä tsekkaus vaikuttaako mitenkään.
Mutta sitten kysymys kevennyskaudesta, ajattelin vähentää intensiteettiä niin minkälaista ylläpitotreeniä voisi tehdä kuukauden - kaksi?
Oma ajatus on 1-2krt viikossa koko kroppa 3x3 setillä mutta vähentää painoja, kuvittelisin että pitää parhaiten tasoja yllä? Vai 3x5?
Ei huono idea, voisi samalla hinkata tekniikkaa paremmaksi.Mun mielestä kannattaa pyrkiä pitämään se saavutettu lihasmassa yllä (vs. voimatasot) Eli tee vaikka 1.pvä työntävät ja 2.pvä vetävät ja toistoja joku 3 x 8 ja ylläpitävän ollessa kyseessä jätät toiston pari varastoon.
Älä pidä tankoo sormilla vaan kämmenessä niin ei tuu känsiä tuonne sormien juuren päälle (vaan kämmeneen ja nivelten alapuolille yleensä)...? Valehteleeks kuva mut sulla joku haavauma keskarin tyvessä? Kesäksi veemäinen homma, hoida kuntoon äkkiä jos on kuten kuvassa näyttää. Ja älä venytä tangolla sormias irtiMitäs nämä hiekkapaperimiehet ajattelee? Kuinka paljos vedetään pois tuosta, silleen että rupeaa nestettä valumaan vai ihan verta? Olisi mulla hiomakonekkin
![]()
Ei se hiekkapaperiohje ihan fuulaa ole ja kyllä sitä on ehdoteltu muuallakin, mutta tuossa on tilanne jo päässyt sen verran pahaksi, että ei taida ihan yhdellä tai kahdella kerralla helpottaa.Mitäs nämä hiekkapaperimiehet ajattelee? Kuinka paljos vedetään pois tuosta, silleen että rupeaa nestettä valumaan vai ihan verta? Olisi mulla hiomakonekkin
![]()
Omat setit on jotkut tarjouslenkkarit Stadium Outletistä ja sitten kyykkyyn erikseen kyykkykengät. Mavessa sukkasillaan. Perustelut lähinnä, että lenkkarit on mukavat ja kyykyssä pehmeäpohjaiset ei oikein toimi. En muista minkä merkkiset nuo mun kyykkykengät on, mutta niissä on sen verran kantakiilaa, että helpottaa myös kankeanilkkaisen kaverin toimintaa. Käytännössä nuo on ikuiset, jos käyttää vain kyykyissä. Maksaahan ne satasen, mutta omat on uudenveroiset vielä muutaman vuoden jäljliltä, mitä nyt salikassissa ehkä vähän nuhjuuntuneet, mutta muuten.Treenikengät, onko suosituksia minkälaiset. Nyt on Puman peruslenkkarit ja pohjathan niissä on samaa mitä krokseissa. Löytyyköhän markkinoilta kenkää mikä on vähän kuin hybridi, pehmeä muttei ihan kakkoskutonen lankku eli siltä väliltä.
Vaikea sanoa, kun ei näe lähtötasoa, mutta kyllä muutamassa kuukaudessa saa rasvaa ihan hyvin pois luomukonsteilla. Jos lähtötilanne on vaikka 25 % rasvat ja siitä ottaa 15 kg rasvakudosta pois niin ollaan 100 kg kaverin kohdalla 10 % rasvoissa, joka on jo ihan rantatiukka, vaikkei lavalla pärjäisikään. Lihaksia tuossa ajassa ei paljon kasvateta erityisesti kun ollaan dieetillä, mutta jos siellä rasvan alla on fysiikka olemassa niin sen saa kyllä muutamassa kuukaudessa esiin aika hienosti pelkällä kurinalaisuudella.Joo hyvin lähellä kyllä varmasti ollaan too good to be true osastoa. Varmaan myös eduksi jos kroppa on nopeasti muutoksiin reagoivaa sorttia ja aineenvaihdunta vähintään kohtalainen.
Kyykky, penkki ja veto olis mun vastaus mut joku sen täällä totesi jo aiemmin vääräksiMiten te olette harjoitelleet alavatsan lihaksistoa? voimapyörällä saa hieman, mutta tuntuu että sillä saa enemmänkin vaan yläkropan notkeammaks.
Edit: ja myös alaselälle jokin kikkakolmonen olis jees. Leuanveto kyl yläselälle ok, mutta alaselkä siinäkin jää vähiin vaikka kuinka perseestä asti yrittää puristaa liikettä.
Ite oon hionut sen verran, kun helposti lähtee. Tervettä ihoa hiekkapaperi ei oikein syökään kun ei paina oikein kovasti ja se korppuosuus lähteekin aika hyvin siitä pois, ei tarvitse montaa sekuntia hinkata / kohta. Mitään ei kyllä saisi valua mistään, ei oo tarkoitus kirurgisiin toimenpiteisiin ryhtyä.Mitäs nämä hiekkapaperimiehet ajattelee? Kuinka paljos vedetään pois tuosta, silleen että rupeaa nestettä valumaan vai ihan verta? Olisi mulla hiomakonekkin![]()
Kyllähän se virtsa tahtoo väriä muuttaa jos alkaa kuivumaan. Jos nestettä on mennyt tarpeeksi niin ehkä suoloja sitten reilummin voi kokeilla.Voisko mun mesteet tosiaan olla vähissä, kusen ulos kaiken mitä juon. Rakko opetettu huonoille tavoille, ja kahviakin kuluu. Nestetysjauhetta kyllä käyttänyt tässä lähiaikoina. Jos kroppa pääsee ”kuivahtamaan” niin tällaset pienet vammat tulee herkemmin. Virtsasta pitäis siltin huomata jos nesteet vähissä.
Jos se on jo vaivannut jonkinaikaa niin siellä voi joku tulehdus olla. Ehkä buranakuuri? Vaikea sanoa. Lepo varmaan paras.Eikai tuollaiselle venähdys / revähdys tyyppisille vammoille mitään lääkettä tai ravintolisää taida olla? Nesteytys nyt lähinnä ja kompressiokamat ehkä tulee mieleen.Kompressio = plasebo.
Buranaa joo tähän väliin. Pohkeet taitaa olla kyllä kovilla vaikkei sen kummallisempaa teekkään, mutta paljon siltin jaloille töitä kun pyöräilee, lenkki/kävely, salit.Kyllähän se virtsa tahtoo väriä muuttaa jos alkaa kuivumaan. Jos nestettä on mennyt tarpeeksi niin ehkä suoloja sitten reilummin voi kokeilla.
Voihan noita kaikkia kramppeja ja venähdyksiä kyllä tulla vaikka nestetasapaino kunnossa olisikin.
Jos se on jo vaivannut jonkinaikaa niin siellä voi joku tulehdus olla. Ehkä buranakuuri? Vaikea sanoa. Lepo varmaan paras.
Mikäs jumppa tämä on missä menee 2h? Ilmeisesti 3 kertaa raskas vitonen. Noh, itse jaksa ikinä tuntia kauempaa salilla viihtyä että saa moiset unohtaa.Aika hyvältä tuntuu nyt ylläpitokaudella kerran viikkoon koko kroppa 3x5 settiä. Pysyy painot maltillisena ja samalla tulee tekniikkaa paranneltua.
Aika tiukka kyllä jos pitäis 2xviikossa vetää tätä normaalisti, melkein 2 tuntia menee settiin ja lopussa alkaa olla osa lihaksista ihan tiltissä. Ja menee jo kestävyystreenin puolelle, vaikea pitää sykkeitä kovin alhaalla.
LämmittelytMikäs jumppa tämä on missä menee 2h? Ilmeisesti 3 kertaa raskas vitonen. Noh, itse jaksa ikinä tuntia kauempaa salilla viihtyä että saa moiset unohtaa.
Nojuu jos siulla on bodaustreenit menossa ojentajineen ja koukistajineen niin mikäs siinä. Tuosta alkulämpästäkin voisit suosiolla tiputtaa crosstrainerin vittuun ja tehdä lajinomaisia lämmittelyjä. Mutta jos on aikaa kolme tuntia jumppailla ni antaa mennä vaanVuorottelu kyykyssä ja vedossa / niissä mis tarvii eniten lämpöö ja valmistavia settejä?
Toki 2-3 h:han on ihan jees. Itte teen just 3/5/1 FSL:ää ja eilen oli 531+ kyykkypäivä ja perään 5x5 kyykkyä niin kellosta katottuna (alkaen yleislämpästä crosstrainer, sitte liikeketjujen avaus ja lajilämppä) oli 1 h 28 min kun sain vikan kyykyn tehtyä ja sit sen jälkeen siirryttyä apuihin (5x10 reidenkoukistus, 5x10 reidenojennus, 3x10 voimapyörä lisäpainolla). Kyl siin vaan menee aikaa et lämpii ja sit lämppärisetit 20 kg välein, vaikka olis kevyt viikko. Toki jos vaikka kyykyn 1RM on 60 kg niin asia eri, ku homma aloitusvaiheessa ja eiliset säbätreenit toimi lämmittelynä.
Mikäs kiire sitä valmiissa maailmassaNojuu jos siulla on bodaustreenit menossa ojentajineen ja koukistajineen niin mikäs siinä. Tuosta alkulämpästäkin voisit suosiolla tiputtaa crosstrainerin vittuun ja tehdä lajinomaisia lämmittelyjä. Mutta jos on aikaa kolme tuntia jumppailla ni antaa mennä vaan![]()
Okei. Ja ettei itsellä mene ihan huuteluksi niin oma jalkojen voimapäivä on seuraava.Mikäs kiire sitä valmiissa maailmassaEi osaa luopua yleislämpästä (soutu/crosstrainer) ku on tottunu niin hyvään. Rutiinit on tärkeitä henkimaailman juttuja ja niissä yleensä jo tietää päivän kunnostakin paljon. Välillä täytyy tehdä apuliikepuolellakin korkeaa volyymia ja silkka lineaarinen volyymiprogressio 3 viikkoa kasvua ja kevennysviikko päälle neljäntenä -> sit taas pakkia ja 3. viikolla mennään aina volyymienkkaan avuissakin tälleen peruskaudella. Kiertäjille (etu/keski/taka erikseen) teen aina 2x15-20 toiston sarjoja / osio ihan vaan huoltobodausmielessä. Halvin ja helpoin vakuutus penkkaajalle hyvän penkin(selkänojan) ja laadukkaan tangon ohessa.
Kokeile vaihtaa liikkeisiin missä puolierot tasoittuu?Juuh, alkuviikosta kipeytyi nivusen seutu toiselta puolelta taas kunnolla, sellainen polttava/repivä tunne kyykkyä tehdessä. No 3 päivää taukoa ja nyt tein kyykkyjä todella kapealla asennolla, kantapäät melkein yhdessä. Nyt ei kipeytynyt juurikaan. Tuuriako, en tiedä. Tasapainon pitäminen oli aavistuksen hankalampaa ja tekniikka taisi välillä vähän kusta mutta täytyy ehkä jatkossakin kokeilla näin.
Mutta kyllä tässä treenatessa jotenkin korostuu kaikki epäsymmetria mitä kropassa on.
Kyykyssä kipeytyy vain toinen puoli, ei koskaan toinen.
Hauiskäännöissä (kulmatanko Scott penkissä) tuntuma on parempi toisella puolella ja näkee jotenkin peilistäkin että tämä puoli tekee enemmän työtä.
Pystypunnerruksessa huomaa että tanko ei ala-asennossa välttämättä osu symmetrisesti rinnalle.
Että onkohan vaan ruho syntyperäisesti epäsymmetrinen vai onko vuosien röhnötys atk:lla vääntänyt sen näin pahasti vinoon?
Huomasin ensimmäistä kertaa peilistä että jotain näkyviä tuloksia on tullut. Ei paljoa mutta kuitenkin. On tässä paljon tehtävää mutta hyvä jatkaa näin kai.
Syömisen ajoittaminen oikein ennen treeniä on edelleen vähän hakusessa. Totesin juuri että Hart sport juoman hörppiminen treenin aikana ei parantanut jos ei huonontanutkaan tuloksia.Taitaa se kyllä olla enemmän kestävyysurheiluun tehty.
Jos tavoite on vain joku lyhyehkö ylläpitojakso niin luulisin siihen riittävän ihan pena, leuat, kyykky ja pystärit vaikka se 3x5 ja noita voi tehdä ristiin siten, että kun penasta on palautus niin tekee kyykkyjä jne. Noin 30 min jumppa sis. suihku.Lämmittelyt
Valakyykky
Pystypunnerrus
Kulmasoutu
Joku kyykkyvariaatio
Maastaveto
Dippi
Ylätalja
Joskus bonuksena lantionnostoa / olkapäitä
Core (2-3 eri liikettä)
Nopeasti laskettuna 7x3x5 työsarjaa, menis aika rankaksi vetää noi tuntiin. Yleensä pari kolme lämmittelysarjaa per liike pohjalle, työsarjat on sellaisia semikovia.
Mitä tuosta jättäisi pois?
Omat parin minuutin lämmittelysetit kyykkyyn:Okei. Ja ettei itsellä mene ihan huuteluksi niin oma jalkojen voimapäivä on seuraava.
2min soutua, 10 x hyvää huomenta tangolla, 10 jotain vatsoja, 20m pitkiä askelkyykkyjä missä pohjassa lyhyt venytys, 10 x ilmakyykky missä pohjassa pieni venytys.
Tuo x 3.
Sit onkin tanko jo räkissä. Siihen 60kg, ja sitten kutosia 3sek. pohjapidolla asentoa hakien. Noita minuutin palautuksella kaksi. Kympit päihin lisää eli 80kg ja yksi viidentoista sarja tekniikkaa miettien.
Tässä vaiheessa mietin teenkö volyymia vai voimaa. Sovitaan että voimaa. Kokeilen vielä satasella kutosen ja suoraan painojen säätämisen jälkeen 120kg kutonen. Niitä sitten 5 sarjaa 2min palautuksella.
Sitten onkin sen verran aikaa miettiä kun puran tangon, vetäisinkö bulgarialaista- vai askelkyykkyä. Niitä sitten kolme sarjaa per jalka.
Lopuksi, koska ei ole ollut käsillä mitään tekemistä, tangosta roikkuen polvia kyynärpäihin neljä sarjaa, niin monta kuin menee.
Aikalailla 60min tuo on taputeltu
edit. Ja hitusen varmaan riippuu oma katsanto siitä että olen 40+ lievästi ylipainoinen ukkeli.
Aika vähäiset lämmittelysarjat esim. omaan verrattuna. Itse tehnyt pohkeille 1x20, etureisiojennus 2x20, koukistus 2x20, kyykky tangolla 2 x 15 (20kg) ja 1 x 15 (40kg) ja sitten vasta alkanu työsarjat. Kyykyn lämmittelysarjat teen itse aina niin pohjaan kun ikinä pystyy. Samoin työsarjat. (Tyyliin milko tokola.. Olen toki hupiukko tuohon kaveriin verrattuna.) ps. aika hurja tuo pig squat -setti. Siitä vaan kokeilemaanOmat parin minuutin lämmittelysetit kyykkyyn:
- 20 kg x 10
- 60 kg x 10
- 100 kg x muutama (joskus tää on jo sarjapaino)
- Sarjat
Usein kyllä huomaa, että eka sarja on raskain, voi olla että jos lämmittelis paremmin niin ei tuntuisi siltä? Nyt taitaa käydä niin, et paikat lämpee vasta työsarjojen aikana. Yläkropassa ollut enemmän kolotuksia ja vihlomisia niin esim. ennen penaa pitää tehdä kumpparijumppaa, ettei olkapäät satu, mut jalkojen kanssa ongelmat kyllä vähäisiä tähän mennessä.
Milkolla on kyllä aika hyvän näköistä toi tekeminen. Eikö kuitenkin kyykkyjen tekemisessä lähtökohta ole mennä niin pohjaan kuin pystyy ellei juuri halua kehittää tiettyä osaa kyykystä ja sen takia tehdä osittaisia toistoja? Tai näin olen itse pyrkinyt kyykkyjä tehdä.Aika vähäiset lämmittelysarjat esim. omaan verrattuna. Itse tehnyt pohkeille 1x20, etureisiojennus 2x20, koukistus 2x20, kyykky tangolla 2 x 15 (20kg) ja 1 x 15 (40kg) ja sitten vasta alkanu työsarjat. Kyykyn lämmittelysarjat teen itse aina niin pohjaan kun ikinä pystyy. Samoin työsarjat. (Tyyliin milko tokola.. Olen toki hupiukko tuohon kaveriin verrattuna.) ps. aika hurja tuo pig squat -setti. Siitä vaan kokeilemaan.
Monenlaista tekijää ja tavoitetta. Esim. kilpanostajilla syvän kyykyn (IPF) määritelmä oli muistaakseni että lonkkanivel kävisi polven yläpinnan alapuolella, joten ymmärrettävästi he panostavat paljon siihen. Kyllä itsekin pyrin tekemään juuri nimenomaan tuota ATG (ass to the grass) tekniikkaa mukaillen. Isompia painoja sais kyllä itsekin käytettyä jos ei vetäis noin pohjaan, mutta minulla se ei ole minkäänlainen tavoite (isot painot siis)Milkolla on kyllä aika hyvän näköistä toi tekeminen. Eikö kuitenkin kyykkyjen tekemisessä lähtökohta ole mennä niin pohjaan kuin pystyy ellei juuri halua kehittää tiettyä osaa kyykystä ja sen takia tehdä osittaisia toistoja? Tai näin olen itse pyrkinyt kyykkyjä tehdä.
Itse meen juuri liikkuvuuden mukaan niin syvälle kuin pystyy. Tokolan kyykyt yläselkä pystyssä ja alaselkä pyöristymättä noin alhaalla mun liikkuvuudella käytännössä mahdotonta.Eikö kuitenkin kyykkyjen tekemisessä lähtökohta ole mennä niin pohjaan kuin pystyy ellei juuri halua kehittää tiettyä osaa kyykystä ja sen takia tehdä osittaisia toistoja?
Minä olen itse raskaammilla painoilla tehnyt tuon lonkka alle polven. Lämmittelyissä sitten tuota persettä ruohoon.Monenlaista tekijää ja tavoitetta. Esim. kilpanostajilla syvän kyykyn (IPF) määritelmä oli muistaakseni että lonkkanivel kävisi polven yläpinnan alapuolella, joten ymmärrettävästi he panostavat paljon siihen. Kyllä itsekin pyrin tekemään juuri nimenomaan tuota ATG (ass to the grass) tekniikkaa mukaillen. Isompia painoja sais kyllä itsekin käytettyä jos ei vetäis noin pohjaan, mutta minulla se ei ole minkäänlainen tavoite (isot painot siis)