Iltalehden mukaan nainen kertoi Hesarille Rydmanin ahdistelukäytöksestä. Hesarin julkaistua jutunsa poliisi halusi kuulla naista. Poliisin kuulemisessa nainen kertoi poliisille enemmän kuin mitä Hesarin jutussa kerrottiin. Naisen kertoman perusteella poliisi aloitti Rydmania vastaan tutkinnan, epäilynä mahdollinen raiskaus.Millaisesta perättömästä ilmiannosta tässä on kyse? Kyseinen henkilöhän ei ymmärtääkseni syyttänyt rydmania mistään laittomasta, vaan kertoi vain omia kokemuksiaan. Tulkinta siitä että kyse voisi olla raiskauksesta taisi olla poliisin, jota sittemmin tutkittiin ja todettiin että ei taida kriteerit täyttyä.
Korjaa toki jos olen väärässä, en ole tätä kyseistä tapausta kovin läheltä tarkastellut.
Mielenkiintoista on se, että kuka käskytti poliisin kuulemaan naista jos kerta nainen itse ei ollut aloitteellinen.
Itse en millään jaksa uskoa, että poliisi olisi oma-aloitteisesti Hesaria lukemalla aloittanut tutkinnan. En myöskään usko siihen, että poliisi aloittaisi tutkintaa tämän kaltaisessa asianomistaja -tapauksessa, mikäli joku vasemmistoaktivisti juoruaisi Hesarissa olevasta artikkelista.
Wille Rydman julkaisi salatun naisen nimen – Syyttäjä harkitsee rikostutkintaa uudelleen
Syyttäjä harkitsee uudelleen, tulisiko elinkeinoministeri Wille Rydmanin (ps) epäilty salassapitorikos tutkia.