Tuo huuhaa-artikkeli on helppo todistaa huuhaaksi:
"Suomessa vakiintuneet termit, kuten ”vihervasemmisto”, ”maahanmuuttokriittisyys” ja ”haittamaahanmuutto” eivät ole siirtyneet yleiskieleen vahingossa, vaan maahanmuuttoa vastustavien ryhmien aktiivisen työn seurauksena."
1. vihervasemmisto itse käyttää itsestään termiä vihervasemmisto
2. maahanmuuttokriittisyys on ihan asiallinen termi, jolla tehdään ero maahanmuuttovastaisuuteen. Kriittisyys nimenomaan tarkoittaa sitä, että ei kategorisesti vastusteta kaikkea maahanmuuttoa, vaan sananmukaisesti suhtaudutaan kriittisesti, jotta voidaan tehdä ero erilaisiin maahanmuuton osa-alueisiin. Ne on nämä vasemmalle kallellaan olevat tahot, jotka itse yrittävät vetää yhtäläisyysmerkkejä maahanmuuttokriittisyyden ja rasismin välille.
3. haittamaahanmuutto on nimenomaan tarkennus siihen, kun tämä vasemmalle kallellaan oleva klikki pyrkii niputtamaan kaiken maahanmuuton yhdeksi ja samaksi, jolloin voisivat aina väittää henkilöä maahanmuuttovastaiseksi, jos tämä vastustaa yhtäkään maahanmuuton osa-aluetta.
Eli yhteenvetona, ne on nämä vasemmalle kallellaan olevat tahot, jotka pyrkivät itse kielenkäytöllä lokeroimaan ja tuomitsemaan "väärää" mieltä olevia. Ja nyt heitä vituttaa rankasti, kun näitä termejä tarkennetaan, koska heillä on vaikeampaa hyökätä erimielisiä vastaan. Kun jokainen ymmärtää, että haitallisen maahanmuuton vastustamisessa ei ole mitään väärää, niin näiden on vaikeampi tuomita ihmisiä jotka tarkennettuna vastustavat haittamaahanmuuttoa, koska tämän tarkennuksen jälkeen eivät voi enää niin helposti niputtaa näitä ihmisiä kaiken maahanmuuton vastustajiksi.
Eli koko arkitteli on vain tämän ideologisen klikin turhautumisen purkautumista, koska heidän oma asenteellisuutensa ja syrjiminen tulee paljastetuksi.