En ole tuollaista nähnyt omassa työelämässäni. Ehkä sellaisessa yrityksessä, jolla on paljon kunta- ja valtioasiakkuuksia, on myynnillä ja ylemmällä johdolla oltava laaja puoluepoliittinen verkosto. Millaisista yrityksistä ja ammateista puhut?
Ymmärsin että j1h2d haluaa olla poleeminen poliitikko etenkin AY-asioissa. Tuollaisia ei kukaan jaksa kuunnella töissä ainakaan omalla alallani.
Jos olen AY-liikkeen kannattaja, ei se tarkoita että minä julistaisin sen ilosanomaa jatkuvasti työpaikalla tai olisin hankala ”liiton mies” Tiedän vain työntekijän oikeudet. Enkä anna minua kairata perseeseen siivilissä tai työpaikalla. Siltikin tunnustan, että AY-liikkeessä olisi parannettavaa.
Työntekijänä olen aina ollut firman mies ja oikeastaan jälkikäteen ajateltuna on se ollut lähinnä hyödyllisenä idioottina olemista.
Politiikka ei mielestäni kuulu työpaikalle, paitsi sinne kahvihuoneeseen jos kaikki sitä haluavat.
Edellinen toimitusjohtaja luuli, että olen lähtemässä kokoomuksen listoilta ehdolle. Niin hyvin olen ollut valepuvussa työelämässä.
Viimeisessä työpaikassa liiton jäsenyys oli se vipuvarsi, jonka kortin paljastin vasta siinä vaiheessa kun minua yritettiin kairata takapuoleen.
Muutama vuosi sitten minulle annettiin huono irtisanomisilmoitus, sitä ei oltu valmiita muuttamaan kunnes mainitsin taikasanan ammattiliitto.
Mulla on tuo puhelu vielä nauhalla. Se on hauskaa kuinka äänensävy vaihtui sen jälkeen.
Minun näkemykseni on se, että yritykset tarvitsevat työntekijöitä ja työntekijät yrityksiä.
Yksipuolinen sanelupolitiikka on se, mitä vastaan lähden taistelemaan.
Olen valmis esim. siihen, että ansiosidonnaista lyhennetään jos sitä alkupäästä korotetaan. Eli tässä asiassa olen valmis muuttamaan mielipidettäni asiaa pohdittuani.
Haluan työelämästä ja politiikasta vastavuoroista, jos työntekijä joustaa pitää myös EK:n porukan joustaa. Nyt se ei niin ole.
Joskus oli sellaisia yrittäjiä jotka myivät mielummin nosturiautojaan, kuin lomauttivat tai irtisanoivat työntekijöitään. Nykyään ovat katoavaa kansanperinnettä.
Työntekijästä otetaan maksimaalinen irti ja sitten ihmetellään kun jengi vaihtuu. Kukaan ei tietääkseni voita tässä pitkällä tähtäimellä, lyhyellä tähtäimellä yrityksen omistajat kyllä.