Joo onhan se, kun toimeentulotuella saisin käytännössä melkein yhtä paljon käteen jääväänä rahana. Erotus on että olen 100€ plussalla.
@Paapaa Tuostakin on kahdenlaisia tutkimuksia. Toisessa väitetään toista toisessa toista. Olen jopa valmis ottamaan jotain noista päivistä pois, mutta en siihen että itse tuen määrään kosketaan koska itsellänikin tekee atm aika tiukkaa vaikka ainut kulu on melkeinpä vuokra ja tonnin ruoska auto jonka otin väliaikaisesti.
Toimeentulotuen ei pitäisi vähentää ansiosidonnaista, joten sun pitäisi voida hakea sekä ansiosidonnaista että toimeentulotukea. Ei ole tuosta omaa kokemusta, mutta kysy ihmeessä jos tekee tiukkaa etkä saa kaikkea sinulle kuuluvaa tukea.
Mutta tässä ei nyt ole tarkoitus sorvata juuri sinulle parhaiten sopivaa tukimallia, vaan saada säästöjä Suomen kuralla olevaan talouteen. Se tarkoittaa että saavutetuista eduista on tingittävä.
Lisäksi tulonsiirroista puhuin siinä mielessä, että kokoomus on ehdottanut osakesäästötilin rajan nostamista 200 000€ minkä kulut olisi laskelmien mukaan 200 miljoonaa euroa valtiolle. Eli hyvin trumpmaista politiikkaa. Väitetään että tasapainotetaan, kun tosiasiassa tehdään jotain muuta.
No ei. OST:n katon poisto maksaisi 200M. Korotus 100k:hon olisi vaikutukselta 30M ja 200k:hon 60M. Ja OST onerityisesti tavallisten piensijoittajien tapa säästää. Sillä ei ole mitään merkitystä rikkaille ja kovatuloisille, joiden varallisuus on paljon isompi kuin 50k. Ja jos saa oman mielipiteen sanoa, niin musta suomalaisten omistamisen kasvattamisen eteen pitäisi tehdä paljon enemmän töitä. Se lisäisi pääomatuloja, investointeja, näistä saatavia verotuloja ja sitä että isompi osa kotimaisista firmoista olisi suomalaisten omistuksessa. 30M olisi pieni raha lisätä sijoittamisen suosiota, mutta ei tuo munkaan mielestä mikään tärkein asia ole. Eikä ole vihaamasi kokoomuksenkaan mielestä.