Itse pääsin 30-vuotiaana ylimpään tulodesiiliin (5k€/kk) ja olin järkyttynyt kuinka köyhiä suomalaiset ovat jos top 10% palkansaajien alaraja menee 5000€/ kk. Nyt Marin odottaa että galluppien ykkönen kokoomus taipuisi hänen lapselliseen tahtoonsa, vaikka hänen puolueensa on vasta kolmanneksi suosituin. Marin tekee ihan hartiavoimin töitä viedessään puoluettaan oppositioon.
Niin no, tuossa voi kyllä mennä vähän asioita ja johtopäätöksiä sekaisin...
- Suomalaiset olisivat kansainvälisesti katsoen huomattavasti parempituloisia, jos palkan sivukuluja ei kierrätettäisi työnantajan kautta, vaan työntekijä maksaisi ne itse. Ostovoimaan tällä ei tietenkään olisi mitään vaikutusta.
- Syy suomalaisten heikkotuloisuuteen tuskin on progressiivinen ansiotuloverotus, ainakaan siellä aivan kaikkein korkeimmissa tuloluokissa.
Hauskaa pientä ironiaa tuossa kyllä että Marin painostaa Orpoa hoitamaan oman hallituksensa aiheuttamaa velkaongelmaa, ja toisaalta se että vassareita syytetään noista lisäkuluista kun suurin jatkuva menopotti meni perusväylänpitoon, eli haiskahtaa enemmän siltä Kepun suunnalta. Tosin Kepu on onnistunut sotkemaan itsensä niin syvään murheen alhoon ettei niitä kukaan edes viitsi syytellä mistään