• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 798
Kylhä siel paljon perustuslain vastaisia ajatuksia on aina ollut. Onneks (toistaiseksi) öyhöt törmää siihen. Mallia on otettu myös paljon Republikaaneista, jollaiseksi uskonnollis-oikeisto-konservatiiveiksi Persut mun mielestä yrittää profiloitua.
En kyllä mitään konkretiaa odottanutkaan, mutta hyvää öyhöttämistä.

Toi nyt on yks olkiukko, jota persut tykkää paukoa: yhteinen vihollinen jne. Miks ei äänestäis Kokoomusta, jos toi on ainut pointti?
Niin, miksipä äänestää muita kuin demareita ja kokoomusta, sitäpä voi jokainen miettiä itsekseen.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
Aika mielenkiintoiseksi menee politiikka jos kansanedustaja ei saisi omata lakien vastaisi tavoitteita tai ajatuksia ja tehdä toimia lakien muuttamiseksi. Itse olen kyllä käsittänyt että se on ihan kansanedustajien homma ja demokratian mukaista.

Mutta ehkä voit listata mitä demokratiaa heikentäviä lakimuutoksia tai ajatuksia perussuomalaiset on ajaneet tai omanneet?
Kyl mun mielestä on populismia ja äänestäjien typeryyttä, jos uskoo suoraan USA:n republikaaneilta kopioitua retoriikkaa.

Sinällään halukkuus muuttaa lakeja ei ole väärin, mut mulla kyl jokin hälytyskello soi, jos törmään republikaanien retoriikkaan Suomalaisen puolueen kohdalla. Itse en näe tuohon kopiointiin muuta syytä, kuin populistisen ratsastamisen Trumpin (toivottavasti katoavalla) aallon harjalla. Niin läpinäkyvää.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
En kyllä mitään konkretiaa odottanutkaan, mutta hyvää öyhöttämistä.
En pakota ymmärtämään.

Niin, miksipä äänestää muita kuin demareita ja kokoomusta, sitäpä voi jokainen miettiä itsekseen.
Tämäpä oli rakentavaa... Voisitko vaikka kertoa oman syysi? (Itsekkin toki äänestän tuon kaksikon ulkopuolelka olevaa puoluetta, vaik veto Kokoomukseen on kova. Konservatiivisuuden vuoksi en sitä kuitenkaan tee.)
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
Kerro nyt jo että mitä retoriikkaa on kopioitu?
Yleensäkkin sellainen öyhötys, et ollaan kaikkivoipia. Viimeisenä matchas juuri halu muuttaa perustuslakia, kun Trumppi sitä USA:ssa haluaa. Voi toki olla sattumaakin, mut kyl mä hyvin paljon näen yhteneväisyyksiä Persujen to be -tilan (wannabe) ja Republikaanien kanssa.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Yleensäkkin sellainen öyhötys, et ollaan kaikkivoipia. Viimeisenä matchas juuri halu muuttaa perustuslakia, kun Trumppi sitä USA:ssa haluaa. Voi toki olla sattumaakin, mut kyl mä hyvin paljon näen yhteneväisyyksiä Persujen to be -tilan (wannabe) ja Republikaanien kanssa.
Täsmentäisitkö vähän että mitä retoriikkaa on kopioitu? Mitä lakia haluttiin muuttaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 577
Perustuslakia halutaan muuttaa molemmissa maissa populistien toimesta.
Suomessa ei kyllä perustuslakia muuteta yhden puolueen turvin ja hyvin epätodennäköistä, että edes kahden. Käytännössä yhden ison puolueen vastustaminen torppaa ko. Hankkeet.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
:sdarra:

Joko kertoisit että mitä kohtaa laissa perussuomalaiset haluaa muuttaa mikä heikentää demokratiaa?

Miksi se on republikaanien retoriikan kopiointia kun perustuslakia on aika monta kertaa muutettu monen puolueen toimesta?
Jäi vaan mieleen Ykkösaamusta, et Persujen pitkän aikavälin tavoite on muuttaa perustuslakia siten, et mamuja vois kurmuuttaa enemmän. En nyt valitettavasti muista eksaktia lakipykälää.

Mielestäni demokratiaa heikentää, jos sama populistinen retoriikka uppoaa Suomessa, kuin USA:ssa, vaik mitään yhteyttä mihinkään todelliseen ongelmaan ei edes ole - porukka ilmeisesti vaan haluaa tänne samanlaisen ilmapiirin, ku USA:ssa.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Jäi vaan mieleen Ykkösaamusta, et Persujen pitkän aikavälin tavoite on muuttaa perustuslakia siten, et mamuja vois kurmuuttaa enemmän. En nyt valitettavasti muista eksaktia lakipykälää.

Mielestäni demokratiaa heikentää, jos sama populistinen retoriikka uppoaa Suomessa, kuin USA:ssa, vaik mitään yhteyttä mihinkään todelliseen ongelmaan ei edes ole - porukka ilmeisesti vaan haluaa tänne samanlaisen ilmapiirin, ku USA:ssa.
Olisi kiva jos antaisit spesifimmän quoten niin ei tarvitsisi pitää tätä valheena.

Miten maahanmuuttolakien muuttaminen on demokratian heikentämistä? Mitä ihmettä.

Maahanmuutolla on kyllä ihan tutkitusti yhteyksiä liutaan erilaisia ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 798
Tämäpä oli rakentavaa... Voisitko vaikka kertoa oman syysi? (Itsekkin toki äänestän tuon kaksikon ulkopuolelka olevaa puoluetta, vaik veto Kokoomukseen on kova. Konservatiivisuuden vuoksi en sitä kuitenkaan tee.)
Yhtä rakentava oli vastaus, no mun syitä voi olla vaikka sun esittämä uskonnollis-oikeisto-konservatismi, mitäs sitten?

Perustuslakia halutaan muuttaa molemmissa maissa populistien toimesta.
Viimeksi täällä on kait nykyinen hallitus yrittänyt muuttaa perustuslakia valmiuslakia uudistaessa. Mutta, hei meillä on näkymätön uhka täällä, pitää vain uskoa tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 577
Huomautus - asiaton käytös, tämä ei ole rakentavaa keskustelua
Jäi vaan mieleen Ykkösaamusta, et Persujen pitkän aikavälin tavoite on muuttaa perustuslakia siten, et mamuja vois kurmuuttaa enemmän. En nyt valitettavasti muista eksaktia lakipykälää.

Mielestäni demokratiaa heikentää, jos sama populistinen retoriikka uppoaa Suomessa, kuin USA:ssa, vaik mitään yhteyttä mihinkään todelliseen ongelmaan ei edes ole - porukka ilmeisesti vaan haluaa tänne samanlaisen ilmapiirin, ku USA:ssa.
Älä jauha paskaa!
Eduskunnassa lakiesitys tai aloite menee lähetekeskustelun jälkeen valiokunnan käsiteltäväksi. Valiokunnassa asiaa pohditaan perusteellisesti ja kuullaan asiantuntijoita.

Valiokunta valmistelee mietinnön, ja esitys palaa eduskunnan täysistuntoon ensimmäiseen käsittelyyn. Siinä käydään yleiskeskustelu, jonka aikana eduskunta voi lähettää esityksen suuren valiokunnan käsittelyyn.

Yksityiskohtaisessa käsittelyssä päätetään lakiesityksen sisällöstä.



Toisessa käsittelyssä eduskunta hyväksyy tai hylkää esityksen.



Hyväksytty laki annetaan presidentin vahvistettavaksi. Jos hän ei vahvista sitä kolmen kuukauden kuluessa, laki palaa eduskuntaan. Jos eduskunta pysyy kannassaan, laki tulee voimaan ilman presidentin vahvistustakin.



Perustuslain muuttaminen tapahtuu samalla tavoin toisen käsittelyn loppuun asti, jolloin eduskunta hyväksyy sen lepäämään seuraavien eduskuntavaalien yli. Uuden eduskunnan äänestyksessä kahden kolmasosan edustajista on kannatettava muutosta. Perustuslakia voidaan muuttaa yhdessäkin eduskunnassa, jos muutos julistetaan kiireelliseksi viiden kuudesosan enemmistöllä. Tasavallan presidentti, valtioneuvosto tai ministeriö voivat antaa asetuksia perustuslain nojalla tai eduskunnan säätämän lain perusteella.
Persut tai mikään muukaan puolue ei yksin muuta perustuslakia PISTE
Edit. Lisätty lähde
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
Olisi kiva jos antaisit spesifimmän quoten niin ei tarvitsisi pitää tätä valheena.

Miten maahanmuuttolakien muuttaminen on demokratian heikentämistä? Mitä ihmettä.

Maahanmuutolla on kyllä ihan tutkitusti yhteyksiä liutaan erilaisia ongelmia.
Voit kaivaa YLE:n Areenasta Ykkösaamun, jossa Purraa haastateltiin, jos kiinnostaa tarpeeksi. Vaikea siihen on sinällään viitata, kun en viitsis alkaa litteroimaan koko haastattelua.

En mä puhukkaan sinällään maahanmuuttolaeista, vaan siitä, miten populistinen puhesaaste ei tee hyvää demokratialle, koska heikoimmat uskoo.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
Huomautus - olkiukkoilu, jätä käyttäjien turha analysointi pois
Yhtä rakentava oli vastaus, no mun syitä voi olla vaikka sun esittämä uskonnollis-oikeisto-konservatismi, mitäs sitten?


Viimeksi täällä on kait nykyinen hallitus yrittänyt muuttaa perustuslakia valmiuslakia uudistaessa. Mutta, hei meillä on näkymätön uhka täällä, pitää vain uskoa tarpeeksi.
No, sul on oikeus mielipiteeseesi.

Mun mielestä ei ole kovinkaan uskon asia, et USA:n republikaanit vaikuttais olevan hyvin saman kaltainen (uskonnollis-oikeisto-konservatiivinen) puolue, kuin Persut. Jokainen voi sit itsenäisesti pohtia, kuinka suureksi uhkaksi sen näkee.

Omasta mielestäni suurin uhka on, et Suomi myy jotain tärkeitä periaatteitaan halvalla, ku Persut lupailee tyhjiä. Tästäkin voi toki olla montaa mieltä, ja oletettavasti sun kanta ei ole sama, kun mulla, koska olet uskonnollis-oikeisto-konservatiivi. Itse en usko jumaliin, olen keskellä ja olen arvoliberaali, joten olet täysin toisessa laidassa.

Edit. Tietty persujen oikeistolaisuudestakin voi olla montaa mieltä, mut sellaista kuvaa ne kuitenkin itsestään kiillottaa.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 139
Tarkoitatko demokraatteja ja sdp:tä? Siis nämähän on ainoat jotka ovat perustuslakia muuttaneet tässä lähiaikoina?
2018 kun perustuslakia muutettiin taisi olla kepu, kok ja persut. Siis nämähän on ainoat, jotka ovat perustuslakia muuttaneet tässä lähiaikoina.
[oikeasti kaikki puolueet yhdessä]
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 548
Miks ei äänestäis Kokoomusta, jos toi on ainut pointti?
Kokoomus on probisnes ei pro market. Lisäksi ajavat kaksilla rattailla maahanmuuton suhteen ja tuskin tulevat kiristämään maahanmuutopolitiikka, ilman että ps on hallituksessa, vaan jatkavat ruotsin tiellä.
Kylhän Persujen pidemmän aijavälin tavoite on Ykkösaamun haastiksen perusteella muuttaa perustuslakia, kuten sitä tavoitellaan näemmä myös USA:ssa. Sit kai vois kurmuuttaa mamuja paremmin
Mainitsemassani Purran haastattelussa, jossa hän mainitsi sen Persujen pitkän aikavälin tavoitteeksi
Ps siis haluaa muuttaa pitkällä aikavälillä sosiaaliturvan kansalaisuusperustaiseksi, ja Purra myönsi tämän vaativan perustuslain muutosta. Tällä ei ole mitään tekemistä trumpin perustuslainpäättämispuheiden kanssa. Epärehellistä rinnastaa nämä toisiinsa ja väittää tämän heikentävän demokratiaa.

Lisäksi se että on tavoite muuttaa perustuslakia jotta kansalaisuusperustainen sosiaaliturva onnistuu ei ole unelmointia perustuslain yksipuolisesta muuttamisesta, varsinkin kun Purra totesi ettei sen toteutuminen ole realistista lähitulevaisuudessa.
Mun mielestä näitä tavotteita ei kantsi hylätä, koska: sota. Enempi noi kiihdyttää uuteen Venäjästä riippumattomaan talouteen. Ymmärrän kuitenkin pointtisi, et se voi vaikuttaa populismilta, koska moni sitä haluaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin parempi tavoite, ku rajat kiinni.
Kyllä, venäjästä (ja kiinasta) pitää irroittautua, mutta se pitää tapahtua järkevästi ilman että hirtetään itseämme.

Rajat kiinni on ihan fiksu tavoite oikeassa kontekstissa. Jotain tuolle ongelmalliselle maahanmuutolle pitää tehdä. Ja ratkaisu ei ole kaataa lisää rahaa.

Pidän populismina huudella että suomi hiilineutraaliksi vuoteen 2030 mennessä kun tämä on varsin epärealistinen tavoite ja maksaa älyttömästi, ilman että maailman mittakaavassa siitä oli hyötyä.
Vihreät eivät myöskään kiihota kansaa, tai jaa kansaa eliittiin ja "tavalliseen kansaan", joka on osa populismin määritelmää Wikipedian mukaan.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 139
Kokoomus on probisnes ei pro market. Lisäksi ajavat kaksilla rattailla maahanmuuton suhteen ja tuskin tulevat kiristämään maahanmuutopolitiikka, ilman että ps on hallituksessa, vaan jatkavat ruotsin tiellä.


Ps siis haluaa muuttaa pitkällä aikavälillä sosiaaliturvan kansalaisuusperustaiseksi, ja Purra myönsi tämän vaativan perustuslain muutosta. Tällä ei ole mitään tekemistä trumpin perustuslainpäättämispuheiden kanssa. Epärehellistä rinnastaa nämä toisiinsa ja väittää tämän heikentävän demokratiaa.

Lisäksi se että on tavoite muuttaa perustuslakia jotta kansalaisuusperustainen sosiaaliturva onnistuu ei ole unelmointia perustuslain yksipuolisesta muuttamisesta, varsinkin kun Purra totesi ettei sen toteutuminen ole realistista lähitulevaisuudessa.

Kyllä, venäjästä (ja kiinasta) pitää irroittautua, mutta se pitää tapahtua järkevästi ilman että hirtetään itseämme.

Rajat kiinni on ihan fiksu tavoite oikeassa kontekstissa. Jotain tuolle ongelmalliselle maahanmuutolle pitää tehdä. Ja ratkaisu ei ole kaataa lisää rahaa.

Pidän populismina huudella että suomi hiilineutraaliksi vuoteen 2030 mennessä kun tämä on varsin epärealistinen tavoite ja maksaa älyttömästi, ilman että maailman mittakaavassa siitä oli hyötyä.
Ongelmallista on lähinnä syntyvyyden heikentyminen ja työvoimapula. Migrissä on nyt uuden johtajan aikana hyvä muutos aloitettu valvontaprganisaatiosta kohti palveluorganisaatiota.
Kokoomuksen vastuulla on nyt pitää etumatkansa, voittaa vaalit ja valita sitten hallituskumppanit siten viisaasti, että tuota hyvää muutosta ei missään nimessä vaaranneta eikä maahanmuuttopolitiikkaa ja sen käytänteitä nykyisestä ainakaan kiristetä. Ja demarien on syytä onnistua pitämään persut takanaan.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 548
Ongelmallista on lähinnä syntyvyyden heikentyminen ja työvoimapula. Migrissä on nyt uuden johtajan aikana hyvä muutos aloitettu valvontaprganisaatiosta kohti palveluorganisaatiota.
Kokoomuksen vastuulla on nyt pitää etumatkansa, voittaa vaalit ja valita sitten hallituskumppanit siten viisaasti, että tuota hyvää muutosta ei missään nimessä vaaranneta eikä maahanmuuttopolitiikkaa ja sen käytänteitä nykyisestä ainakaan kiristetä. Ja demarien on syytä onnistua pitämään persut takanaan.
Sinipuna jatkaisi ruotsin tiellä. Maahanmuuton ongelmille ummistetaan silmät. Eikä tuohon työvoimapulaan auta se että tänne tulee lisää sosialiturvalla eläjiä. Jos veneessä on reikä ja siellä on vettä, ratkaisu on tukkia reikä ja äysköröidä vettä pois, ei tehdä uusia reikiä.

Joten ei kiitos.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 139
Sinipuna jatkaisi ruotsin tiellä. Maahanmuuton ongelmille ummistetaan silmät. Eikä tuohon työvoimapulaan auta se että tänne tulee lisää sosialiturvalla eläjiä. Jos veneessä on reikä ja siellä on vettä, ratkaisu on tukkia reikä ja äysköröidä vettä pois, ei tehdä uusia reikiä.

Joten ei kiitos.
Ruotsin pikkuhikat on aivan hyväksyttävissä, kunhan vaan saadaan ruotsalainen talouskehitys ja työllisyysaste meillekin, voisi ruiskukat hyvin sanoa (mutta eivät tietenkään uskalla sanoa sitä ääneen).
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Nähtiinhän se viime kaudellakin kun oli oikeisto porvarihallitus että mitä se maahanmuuttopolitiikka on, kun tuli pakolaiskriisi niin rajan yli tuli kymmeniä tuhansia pakolaisia ja itse pääministeri lupautui antamaan asuntonsa heidän käyttöön. Se että vasemmisto jotenkin haalisi tänne pakolaisia on mielestäni täysin virheellinen käsitys ja pelkkää populismia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 798
Nähtiinhän se viime kaudellakin kun oli oikeisto porvarihallitus että mitä se maahanmuuttopolitiikka on, kun tuli pakolaiskriisi niin rajan yli tuli kymmeniä tuhansia pakolaisia ja itse pääministeri lupautui antamaan asuntonsa heidän käyttöön. Se että vasemmisto jotenkin haalisi tänne pakolaisia on mielestäni täysin virheellinen käsitys ja pelkkää populismia.
Siellähän oli koko vasemmistosiipi vaatimassa pakolaiskiintiön tuplaamista, humanitaarista viisumia, tarveharkinnan poistamista jne. Ilmeisesti aika kultaa muistot? Ikävä kyllä, oppositiosta tuleva paine ja pelko/epäily kansalaisten asenteista osaltaan vaikutti hallituksen lepsuiluun.

Googlesta voi valita mielensä virkistämiseksi aikajanaksi 2016 pakolaiskriisin uutisoinnin osalta, niin näkee millaista rummutusta se opposition pakolaispolitiikka oli,.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 548
Ruotsin pikkuhikat on aivan hyväksyttävissä, kunhan vaan saadaan ruotsalainen talouskehitys ja työllisyysaste meillekin, voisi ruiskukat hyvin sanoa (mutta eivät tietenkään uskalla sanoa sitä ääneen
Pikkuhikat? Ruotsissa meno on kuin lähi-idässä. Ps vastustaa tätä ongelmallista maahanmuuttoa. Pitääkö niiden ongelmien antaa päästä pahaksi ennenkuin niille voi tehdä mitään? Ja siitäkin huolimatta vasemmisto kiistää faktat ja ongelmien olemassa olon(katso ruotsiin).

Nähtiinhän se viime kaudellakin kun oli oikeisto porvarihallitus että mitä se maahanmuuttopolitiikka on, kun tuli pakolaiskriisi niin rajan yli tuli kymmeniä tuhansia pakolaisia ja itse pääministeri lupautui antamaan asuntonsa heidän käyttöön. Se että vasemmisto jotenkin haalisi tänne pakolaisia on mielestäni täysin virheellinen käsitys ja pelkkää populismia.
No silloin soini petti puolueen. Yritti suosikinsa istuttaa uudeksi puheenjohtajaksi, joka hävisi. Tämän johdosta soini hajoitti puolueen. Mutta älä anna faktojen pilata epärehellistä öyhötystäsi.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 165


Vähän tullut takkiin hallituskaudella, mutta tulopuolelle reilu korotus ensi vuodelle vaikka talouskasvua ei paljoa ennusteta.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 419
Ruotsin pikkuhikat on aivan hyväksyttävissä, kunhan vaan saadaan ruotsalainen talouskehitys ja työllisyysaste meillekin, voisi ruiskukat hyvin sanoa (mutta eivät tietenkään uskalla sanoa sitä ääneen).
Suomessa on joillakin tahoilla kummallinen väärinymmärrys syy-seuraussuhteista. Kuvitellaan, että kun Ruotsissa taloudella menee hyvin, ja kun Ruotsi on ottanut maahan satojatuhansia kehitysmaalaisia veronmaksajien eläteiksi, niin ensinmainittu olisi jälkimmäisen ansiota. Tähän harhaan sopii hyvin, että kun raiskaukset ovat Ruotsissa Etelä-Afrikan tasolla ja rikollisjengt ammuskelevat kuin Yhdysvalloissa, niin niitä vähätellään vain "pikkuhikkoina".

Mutta huoli pois, kyllä nykymenolla nämä Ruotsin "pikkuhikat" saadaan aivan varmasti Suomeenkin. Yllätyksenä voi tosin tulla sen huomaaminen, ettei ruotsalaista talouskasvua ja työllisyysastetta saatukaan samalla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
953
Asiaton käytös - henkilökohtaisuudet, samasta asiasta huomautettu aiemmin
No, sul on oikeus mielipiteeseesi.

Mun mielestä ei ole kovinkaan uskon asia, et USA:n republikaanit vaikuttais olevan hyvin saman kaltainen (uskonnollis-oikeisto-konservatiivinen) puolue, kuin Persut. Jokainen voi sit itsenäisesti pohtia, kuinka suureksi uhkaksi sen näkee.

Omasta mielestäni suurin uhka on, et Suomi myy jotain tärkeitä periaatteitaan halvalla, ku Persut lupailee tyhjiä. Tästäkin voi toki olla montaa mieltä, ja oletettavasti sun kanta ei ole sama, kun mulla, koska olet uskonnollis-oikeisto-konservatiivi. Itse en usko jumaliin, olen keskellä ja olen arvoliberaali, joten olet täysin toisessa laidassa.

Edit. Tietty persujen oikeistolaisuudestakin voi olla montaa mieltä, mut sellaista kuvaa ne kuitenkin itsestään kiillottaa.
Melkoinen päätelmä. Itse olen ateisti, suht. arvoliberaali ja pidän sekoiluasi lähinnä kallonmittaajien tai hesalaisten kuutiotalouden klikkiin kuulumisena.
 
  • Tykkää
Reactions: skl
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 933
Vähän tullut takkiin hallituskaudella, mutta tulopuolelle reilu korotus ensi vuodelle vaikka talouskasvua ei paljoa ennusteta.
Sote uudistuksen mainostamiseen tarvitaan kipeästi lisää euroja. Niin moni ei vielä tiedä sen ulottuvuuksia kuten verotuksen muutokset.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 139
Nyt jään mielenkiinnolla odottamaan arvoliberaalien vihreiden, rkp:n, kokkarien kirsipihojen ja persujen yhteistyötä sekä erityisesti yhteisiä arvoliberaaleja poliittisia avauksia.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 548
Nyt jään mielenkiinnolla odottamaan arvoliberaalien vihreiden, rkp:n, kokkarien kirsipihojen ja persujen yhteistyötä sekä erityisesti yhteisiä arvoliberaaleja poliittisia avauksia.
Noh, rkp nyt myy vaikka oman äitinsä jos saavat pakotettua lisää pakkoruotsia. Tosin tässä voi olla persuilla kakomista. Kd kaveriksi ja jos paikat riittää voidaan näen hallituksen täysin mahdollisena. Jos tarvitaan vihreitä, niin menee todella vaikeaksi, mutta ei täysin mahdottomaksi, jos sdp tai kepu ei lähde kolmanneksi jolloin pikkupuolueet varmaan jäisi pois.

Jos ei edellä mainittu tuota tulosta, niin sitten suurin vääntö on kokoomuksen ja demarien välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 381
^^Mistähän niitä arvoliberaaleja vihreitä saataisiin?
Nykyään vihreät yrittävät pakottaa koko kansan syömään uskontonsa mukaista ruokaa. Tuo johtaa pahimmillaan auktoriteetin valtaan. En hyväksy.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Onkohan ruvettu lunastamaan "luottamuspääomaa", kun talouskasvua ei tosiaan juuri ole näköpiirissä. Tai onkohan näistä huikeista EU suhmuroinneista alkanut vihdoin tulla "rahaa", niinkuin mainittiinkin mm. Elpymispaketin osalta (7.2mrd maksuosuus josta takaisin saadaan hiluja, + 6.6mrd lainaosuudesta vastuu).

Muutama miljardi sinne tai tänne kun vauras Suomi kannattelee, yhtä suurta onnistumistarinaahan tuo kertoo. Ja hyvinvoinnin kehityksen suuntimia me maistellaan jo. :beye:
Kannattaa nyt ihan ensin perehtyä mikä muuttuu valtion tulonmuodostuksessa 2023, ja miksi.

Ivanille samat, mut se on pitkälle ohi oppimiskykynsä sekä etenkin halunsa.
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Pikkuhikat? Ruotsissa meno on kuin lähi-idässä. Ps vastustaa tätä ongelmallista maahanmuuttoa. Pitääkö niiden ongelmien antaa päästä pahaksi ennenkuin niille voi tehdä mitään? Ja siitäkin huolimatta vasemmisto kiistää faktat ja ongelmien olemassa olon(katso ruotsiin).


No silloin soini petti puolueen. Yritti suosikinsa istuttaa uudeksi puheenjohtajaksi, joka hävisi. Tämän johdosta soini hajoitti puolueen. Mutta älä anna faktojen pilata epärehellistä öyhötystäsi.
Oli odotettavissa tämä selitys , koska omien virheiden myöntäminen on tietenkin vaikeaa, aina löytyy joku selitys. Nämäkin ihmiset ovat nyt todellisuudessa täällä Suomessa ja ovat olleet jo vuosia.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
^^Mistähän niitä arvoliberaaleja vihreitä saataisiin?
Nykyään vihreät yrittävät pakottaa koko kansan syömään uskontonsa mukaista ruokaa. Tuo johtaa pahimmillaan auktoriteetin valtaan. En hyväksy.
Sul on sit varmaan jotain tukea väitteelle, et pakottaa, ja et on uskonto? Ei kukaan estä ostamasta naudan lihaa, vaik siihen ei kannusteta.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Sul on sit varmaan jotain tukea väitteelle, et pakottaa, ja et on uskonto? Ei kukaan estä ostamasta naudan lihaa, vaik siihen ei kannusteta.
No siis tieteenhän voi suorilta heittää romukoppaan, jos sen perusteella esim säädellään MTK:n etupiiriin kuuluvien maataloustukien ohjausta.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 139
No siis tieteenhän voi suorilta heittää romukoppaan, jos sen perusteella esim säädellään MTK:n etupiiriin kuuluvien maataloustukien ohjausta.
Maataloustukien ohjauksella ei ole kumpaakaan, ei niin ideologista eikä tieteellistä pohjaa. Ne lienee koko EU-politiikan umpipolitisoitunein osa-alue.
Ne on yhdistelmä konservatiivista elinkeino- ja valtarakenteen säilyttämiseen pyrkimistä, työllisyyspolitiikkaaa, huoltovarmuutta ja etujärjestöjen vaikutusvaltaa. Suomessa (ja monessa muussakin maassa) lisäksi aluepolitiikkaa. Ja toki maatalouspolitiikkaa.
EU:n maataloustuet ja luvat kansallisten lisätukien maksamiseen sovitaan aina aivan umpipoliittisissa neuvotteluissa. Ja budjettikäsittelyjen iltalypsyissä Suomi pyrkii aina viimeiseksi neuvottelemaan vielä ns. maatalouskirjekuoren lisätuen.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 139
Kansanedustaja kertoo saaneensa hyvin julmaa joulupostia – ”Täytyy tuoda päivänvaloon” - Kotimaa - Ilta-Sanomat (is.fi)





Al-Taee kertoo saaneensa postissa hirttoköyden.

Kirjeessä näyttää olevan vähän outouksia kuten että postimerkkiä ei ole leimattu ja eduskunta on kirjoitettu virheellisesti.
Tommoset leimat, mitä kuoressa on siellä alhaalla osoiterivin alla näkyvillä on nykyään yleisiä.

SDP-topiciin kommentoin, että jo 90-luvulla erityisesti vasemmistopoliitikoille ja virkamieskunnasta Sailakselle tuli kakkakirjeitä, hylsyjä ja köydenpätkiä. Juhlapyhät jostain syystä oli silloinkin se aika, ehkä avohoidokeilla meni yli tai sitten viinahommat... tiedä häntä.
Sitä en tiedä miten Tiitisen porukat niiden suhteen teki, mutta ohje oli että he hoitaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 330
Tommoset leimat, mitä kuoressa on siellä alhaalla osoiterivin alla näkyvillä on nykyään yleisiä.

SDP-topiciin kommentoin, että jo 90-luvulla erityisesti vasemmistopoliitikoille ja virkamieskunnasta Sailakselle tuli kakkakirjeitä, hylsyjä ja köydenpätkiä. Juhlapyhät jostain syystä oli silloinkin se aika, ehkä avohoidokeilla meni yli tai sitten viinahommat... tiedä häntä.
Sitä en tiedä miten Tiitisen porukat niiden suhteen teki, mutta ohje oli että he hoitaa.
Tuosta on henkilökohtaista kokemustakin kun eräänä juhlapäivänä vanha kaveri, jolla persuilu on kiihtynyt jatkuvasti sekosi ja päätti että tämä päivämäärä on hyvä manifestinsa julkaisulle. Toki eri aineiden väärinkäytöt tähän päälle. Sitä ennen oltiin vuosia sivistyneesti keskusteltu politiikkaa ilman pelkoa siitä että erimielisyys haittaisi mitään, mutta taisi silti lopulta ottaa liian koville kun muut ei tunnusta samaa uskoa. Tai ehkä sama tyyppi lähettelee kirjeitään poliitikoille myös, ei yllättäisi enää.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
No siis tieteenhän voi suorilta heittää romukoppaan, jos sen perusteella esim säädellään MTK:n etupiiriin kuuluvien maataloustukien ohjausta.
Mä en nyt tajua, miten tiede liittyy tähän. Mut kylhä lehmistä tulee metaanipäästöjä, joten niiden vähentäminen tukis ilmastonlämpenemisen (tieteellisesti todistettua) agendaa.

En ole varsinaisesti alan asiantuntija, mut et vaikuta sinäkään olevan, jos puhut pakottamisesta ja uskonnosta. Niihin väitteisiin olisin vaan kaivannut lisää perusteluja.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 167
Kokoomus on probisnes ei pro market. Lisäksi ajavat kaksilla rattailla maahanmuuton suhteen ja tuskin tulevat kiristämään maahanmuutopolitiikka, ilman että ps on hallituksessa, vaan jatkavat ruotsin tiellä.
Eli se ei ollutkaan ainut syy.
Ps siis haluaa muuttaa pitkällä aikavälillä sosiaaliturvan kansalaisuusperustaiseksi, ja Purra myönsi tämän vaativan perustuslain muutosta. Tällä ei ole mitään tekemistä trumpin perustuslainpäättämispuheiden kanssa. Epärehellistä rinnastaa nämä toisiinsa ja väittää tämän heikentävän demokratiaa.

Lisäksi se että on tavoite muuttaa perustuslakia jotta kansalaisuusperustainen sosiaaliturva onnistuu ei ole unelmointia perustuslain yksipuolisesta muuttamisesta, varsinkin kun Purra totesi ettei sen toteutuminen ole realistista lähitulevaisuudessa.
Eipä sitä mikään muu puolue halua muuttaa, ni kylhä se hieman yksipuoliselta hekumoinnilta kuulostaa, jotta porukka vielä äänestäis.

Mut mä sanoinkin, et voi olla sattumaa, et Republikaanit ja Persut haluavat muuttaa perustuslakia. Silti tämä vaan korostaa puolueiden samankaltaisuutta. Itse en ainakaan toivo Suomessa kehitystä, joka johtaisi kaksipuoluejärjestelmään. Siksi demokratian heikkeneminen.

Pidän populismina huudella että suomi hiilineutraaliksi vuoteen 2030 mennessä kun tämä on varsin epärealistinen tavoite ja maksaa älyttömästi, ilman että maailman mittakaavassa siitä oli hyötyä.
Sä voit katsoa sen populismiksi, mutta määritelmän mukaan se ei sitä ole.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Mä en nyt tajua, miten tiede liittyy tähän. Mut kylhä lehmistä tulee metaanipäästöjä, joten niiden vähentäminen tukis ilmastonlämpenemisen (tieteellisesti todistettua) agendaa.

En ole varsinaisesti alan asiantuntija, mut et vaikuta sinäkään olevan, jos puhut pakottamisesta ja uskonnosta. Niihin väitteisiin olisin vaan kaivannut lisää perusteluja.
Niin mistäs uskonnosta ja pakottamisesta sä puhuitkaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 395
Viestejä
4 285 254
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom