- Estetty
- #12 501
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 6 683
Tai sitten voisi miettiä sairaiden ovelta-ovelle kyydityksen jotenkin uusiksi.Taksilupien määrähän oltaisiin voitu vapauttaa ja silti varmistaa, että palvelutaso pysyy. Ne Kela-kyyditkin voisi ihan hyvin kilpailuttaa päivystysvelvoitteen kanssa. Oli täydellinen emämunaus "vapaan kilpailun" nimissä romuttaa koko toimiva ja laadukas järjestelmä. Kun asioita tehdään ideologia edellä, hommat tuppaavat menemään joka kerta aivan perseelleen. Oli se ideologia mikä hyvänsä.
"Saatanan tunarit"
Lisäys: Seuraava askel on varmaan poistaa ajokorttivaatimus kaikilta kuljettajilta (myös raskas liikenne). Haittaa kilpailua. Ilmoitus halukkuudesta riittäisi ihan hyvin.
Koska onhan se nyt aika outo homma, että taksifirman menestys on siitä kiinni, että saa päästä kuskaamaan valtion piikkiin sairaita. Nehän ovat sitten poissa muilta asiakkailta.
Kyllä bussifirmatkin oli katkeria, kun lopetettiin maaseudun linjojen tukeminen, mutta eihän siinä kyllä mitään järkeä ollut, että iso bussi ajaa säännöllistä reittiä mukanaan alle kymmenen matkustajaa.
Kyllähän käsittääkseni tuo kela-taksi kilpailutus ja vaatimukset siihen ovat ihan pirun jäykkiä ja hankalia.