• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Leikkaamisen sijaan voisi olla hyödyllisempää yrittää poistaa kannustinloukkuja. Työn teon pitäisi aina kannattaa, ja kuulostaa myös aika järjettömältä että joissain tapauksissa esimerkiksi omatoiminen opiskelu voi johtaa tukien menetykseen. Ihan kuin tarkoituksena olisi lopullisesti passivoida osa ihmisistä.
Tuo oli joskus itse työttömänä ollessa käsittämätöntä. Yhden omatoimisen opiskelun sai suorittaa, mutta jos olisi mennyt omalla ajalla ja omalla rahalla myös sen jatkokurssille, niin tuet olisi katkenneet. Tai no päivärahat vai mitkä ne nyt olikaan.

Sen toisen opiskelun jälkeen olisi auennut pätevyydellä monen työpaikan ovet. Sen sijaan meni sitten vuosi pidempään ilman töitä.

Jos joku haluaa asua Savukoskella niin asukoon, mutta ei ole minun tehtävä maksaa siitä päätöksestä. Päätöksentekijä kantakoon vastuun persaukisuuden muodossa. Sosialismi on sairautta. Työttömällä kuuluu olla just sen verran kurjaa, että motivaatio hakea töitä pysyy yllä.
"Savukoskelainen" toki kysyy kenen etua ajaa asumistukijärjestelmä tai palveluiden keskittäminen keskuksiin ja miksi "savukoskelaisen" tulisi niistä maksaa penniäkään ja maksaa muiden päätöksestä asua muualla kuin "savukoskella". Miksi "savukoskelainen" maksaa jostain puolustusvoimista tai natoista, kun sinne "savukoskelle" ei edes ryssä vahingossa eksy valtaamaan jotain rintamamiestaloa. Miksi pitää pitää jotain varmuusvarastoja ja maksaa niistä kun kaikki varmuusvarastohan on lähimetsässä, piharakenuksissa ja kellareissa...

Yhteiskunta ei vaan toimi noin että maksettaisiin vaan niitä mikä on "tehtävä" tai enemmänkin jonkun yksilön mielestä "kivaa" maksaa ja mikä ei, miks mun tehtäväni on maksaa jostain ajokorteista ja ajoluvista, aseluvista, koronarokotteista, amerikan hävittäjistä, autokatsastuksesta, nopeusvalvonnoista, töiden vaatimista lisensoinneista jne. kun en vaan halua. Enemmänkin mun pitäs laskuttaa niistä mitkä vie mun aikaani. Pitäskö vaan olla maksamatta ja todeta että minä en ole tälläistä tänne halunnut, en maksa, sosialismi on sairautta. Eläkemaksunkin varmaan voisin käyttää paremmin, joten senkin voisi jättää maksamatta.

Tuo oli joskus itse työttömänä ollessa käsittämätöntä. Yhden omatoimisen opiskelun sai suorittaa, mutta jos olisi mennyt omalla ajalla ja omalla rahalla myös sen jatkokurssille, niin tuet olisi katkenneet. Tai no päivärahat vai mitkä ne nyt olikaan.

Sen toisen opiskelun jälkeen olisi auennut pätevyydellä monen työpaikan ovet. Sen sijaan meni sitten vuosi pidempään ilman töitä.
Tässä työttömyyskeskustelussa mun mielestäni korostuu liikaa se kuka saa ja keneltä, ja niiistä palveluista ja niiden olemattomuudesta ei puhuta. Siinä olisi se parannus tehtävissä mun mielestäni. Kerran olen käynyt työvälityksessä joskus 17 vuotiaana, vai mikä aakkosyhdistelmä se sillon olikaan, niin mitään hyötyä siitä käynnistä ei ollut. Kovasti jotain typeriä tukilippuja sun muuta skeidaa halusivat tuputtaa että haetko tuota, ja millään ei meinannut mennä kalloon että en hae mitään tukia vaan työtä. Antoivat jonkun random työtarjouksen tulosteen mikä varmaan joku geneerinen, ei sieltä muistaakseni kukaan edes vastannut. Työkkäristä luvattiin soittaa mulle, mutta kukaan ei koskaan soittanut.

Eli tässäkin olisi ilmeisesti pitänyt hakea jotain tukia jotta olisi saanut heitä välittämään minulle työtä, jos en hakenu mitään tukea kun en tarvinnut niin ihan tyhjän päällä oli, hoida itte asias kun eivät saaneet jotain outoa valtasuhdetta minuun tuon tukien nostamisen kautta, millä rajoittaa kouluttautumista tai toimintaa, kuten sinun tapauksessasi oli tehty.

Samaten sitä virkailijatyötä aika paljon vähenisi jos sieltä ne oikeasti työkyvyttömät karsittaisiin pois ja päästettäisiin eläkkeelle tuon vuosiakin kestävän kidutusrumban sijaan. Ihan turhaa niitä on välittää jos ne ei mihinkään kelpaa, parempi olisi kohdistaa kaikki resurssit niihin jotka ainakin vielä on työkykyisiä.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 441
Jäsenet
75 431
Uusin jäsen
Nonni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom