Teippaa vaikka jonkun pahvin siihen ilmaisimen linssin eteen niin että se ei pääse liikkumaan eikä ilmaisin enää näe mitään. Jos vieläkin tulee mystisiä liipaisuja niin ilmaisimessa on vikaa tai lähellä on joku vahva häiriölähde (joka kuitenkin kotioloissa on epätodennäköistä). Tietty en ole noihin IKEAn liiketunnistimiin tutustunut kuinka herkkiä ne ovat ulkopuolisille häiriöille mutta luulisi ettei ne kovin herkkiä ole esim millekään vieressä kulkevalle sähköjohdolle jossa mahdollisesti välillä kulkee sähkö ja välillä ei. Toki, itse olen juuri IKEA Trådfri gatewaystä hankkiutumassa eroon kun tuo IKEAn oma systeemi sekoilee itselläni joskus HA:n kanssa, tosin lähinnä hukkaamalla laitteita tai useamman valon ryhmät menevät epäsynkkaan.Siitä voisi lähteä liikkeelle, että pistät anturin seuraavaksi vaikka jonkun laatikon tai kaapin sisään ja seuraat tuleeko vieläkin hälytyksiä.
Ei noiden pitäisi mistään lattialämmityksistä triggeröityä, se lämpötilanmuutos on kuitenkin niin hidas. Meillä on joka paikassa lattialämmitys, eikä nuo anturit reagoi edes siihen, että aurinko paistaa tummalle lattialle tms.
Yleensä PIR-ilmaisimen ei pitäisi olla kovin herkkiä lattialämmölle mutta jos se on kovin lämpimällä ja kovin pinnassa niin lämpötilanvaihtelut saattavat aiheuttaa hälytyksiä. Yleensä kuitenkin lämmitettävää massaa on sen verran että ei reagoi.
Tietty yksi juttu olisi koittaa siirtää ilmaisinta esimerkiksi johonkin toiseen paikkaan tuota tilaa. Tuon kuvan perusteella olisin itse ehkä laittanut ilmaisimen toiseen paikkaan mutta kun ei tiedä kaikkia muita ympäröiviä tekijöitä niin paha sanoa. Yleisesti siis liiketunnistimet laitetaan katsomaan esim eteistiloissa asuntoon sisäänpäin, eli ilmaisin ei katso suoraan ovea vaan on mieluummin oven vieressä katsomassa sisäänpäin niin että ovesta kulkija kulkee ilmaisimen keilan ohi. Toki tuohon sijoitukseen vaikuttaa lukuisat muutkin asiat joten pelkän kuvan perusteella ei voi oikein sanoa tarkemmin.