Missä minä olen sanonut, että rajoitukset on pahasta? Kyllä ne pakkotestaukset/negatiivinen testi rajoilla olisi pitänyt ottaa käyttöön viimeistään syksyllä. Rajoitukset pitäisi olla oikein kohdennettuja. Hallitukselta on puuttunut pallit tehdä oikeita ratkaisuja, on tehty vaan ne helpot ratkaisut. Nytkin tartutaan taas siihen viimeiseen oljenkorteen, poikkeusolojen julistamiseen kun iski paniikki. Vanhuksia kuolee hoitokodeissa viikossa se ~400 ennen koronaakin, joten kannattaa tulla pois sieltä pumpulista ja katsoa mitä se todellisuus on. Kummallisesti nyt kaikkia kiinnostaa ne vanhukset kun korona, ennen ei paljon kiinnostanut miten niillä vanhuksilla menee. Missä minä olen sanonut, että vanhukset saa kärsiä eikä sillä ole väliä? Kannattaa ne omat värilasit välillä ottaa pois silmiltä ja katsoa mikä se todellisuus on.

Ei kyllä vaikuta, että ainakaan hallitus on kovin sivystynyt kun katsoo sen räpellystä. Vuoteen ei ole juuri mitään saatu aikaa, paitsi toivottua on kyllä kovasti. Sivistyneessä maassa olettaisin päättäjien käyttävän normaaliolojen lakeja ja poikkeusolot julistettaisiin sitten vasta kun _kaikki_ muut keinot on jo kokeiltu ja todettu ettei onnistu.