Koronavirus SARS-CoV-2 ja sen aiheuttama tauti COVID-19 (Yleinen keskustelu)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Näitä "muuntoviruksia" levisi jo silloin kun valmiuslakia öyhötettiin, laiton sulku otettiin käyttöön ja taputeltiin itseä olalle hyvästä varautumisesta. Siis paljon ennen jylhä-sarmaste-kauppoja. Muumeja on ollut useita ja ne otettiin keppihevoseksi vasta kun muut kortit alkoi olla pelattu loppuun.

Minä ja moni muu palaa normaaliin ihan näillä näppäimillä. Voimaantumistalkoille on nyt annettu tarpeeksi aikaa. Enää ei ole kysymys kuin punakaartin kannatuksen nostosta.
Jostain syystä suurempi sulku näköjään pistetään vasta 8.3. Kolmeksi viikoksi, eli kerkeät vielä puolitoista viikkoa törpötellä (rajoitetusti), sitten menee säppiin, pahemmilla alueilla tiukiten. 3 Viikon jälkeen osa sulkutoimista puretaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
218
Pääministeri Marin: Suomeen julistetaan sulkutila 8.3. alkaen – ravintoloita suljetaan kevään tapaan, etäopetusta käyttöön

Jaksetaan vielä on sanoma
8.3. Toki odotetaan kunnes etelä- ja keskisuomi saa pidettyä lomat.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
374
Ensin valitetaan kun mitään ei tehdä, nyt valitetaan kun tehdään mutta tehtiinkin vasta 8.3 eli liian myöhään. Hankalaa meillä kyllä on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 869
Ensin valitetaan kun mitään ei tehdä, nyt valitetaan kun tehdään mutta tehtiinkin vasta 8.3 eli liian myöhään. Hankalaa meillä kyllä on.
Nuo ovat ihan sama asia. Eli valitetaan kun ei tehdä. Se on tekemättömyyttä että yhä vaan ei mitään tehdä ja odotellaan sitä tekemistä.

Ja ennen kaikkea: räkälät pysyvät yhä auki :facepalm: (Eli siis vielä 2vk että ne saadaan kiinni.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 063
Suljetaan kaikki, kielletään kaikki. Paitsi ravintolat.

Mitenköhän se nyt taas meni. Lasten harrastukset (taas) jäihin, mutta anniskeluravintolat jatkavat rajoitettua toimintaansa kuten ennenkin. Kumpikohan on kansan- ja mielenterveydelle tärkeämpää.
 

Elux

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
373
Kyllähän ravintolat tullaan sulkemaan myöskin ensiviikon jälkeen
 

mti

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
Eikös ne ravintolat nyt ole menossa kolmeksi viikoksi kiinni, etämyyntiä lukuunottamatta?
Kyllä, perustuslain 23 §:n mukaisin toimivaltuuksin tehdyllä väliaikaisella lainsäädännöllä. Tähän tarvitaan poikkeusolojen julistaminen, kuten kyseisessä pykälässä kerrotaan (otsikossa "perusoikeudet poikkeusoloissa"). Valmiuslain muita pykäliähän ei silti ole pakollista ottaa käyttöön, vaikka pykälän 3 mukaiset poikkeusolot julistettaisiinkin.

Onhan tuosta tosiaan aivan selvästi kerrottu tiedotustilaisuudessa useampaan kertaan :) (ei henkilökohtaisesti sinulle, vaan yleisenä huomiona).
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 610
Joo. Kyllä lapset levittää eilen oli poika uimassa ja turusta asti oli ollut muita lapsia uimassa ja me ollaan savossa eli ainakin mahdollista on levitä laajemmin hiihtoloman aikaan kun koulussa pyörimällä.. Mitään järkeä ole odottaa sinne 8 päivään asti. Paitsi uimahallit sais olla auki. Mitään järkeä oo niitä sulkea.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
No se on päivittynyt tieto sitten ja hyvä niin.
Kyllä se kerrottiin tuolla tavalla jo alkuvaiheessa ja moneen kertaan sen jälkeen.

Marinin mukaan kaikki ravintolatilat suljetaan alueilla, jotka ovat koronaepidemian kiihtymis- tai leviämisvaiheessa. Sulku ei siis koskisi perustasolla olevia maakuntia kuten esimerkiksi Pohjois-Savoa.

Vaikka ravintolatilat suljetaan, etämyynti on pääministerin mukaan sallittua.

Oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin (rp.) mukaan hallitus on päättänyt yrityksille annettavista tuista.

Marinin mukaan ravintoloita avataan kolmen viikon sulkutilan päätteeksi rajoitetusti.
Minä ja moni muu palaa normaaliin ihan näillä näppäimillä. Voimaantumistalkoille on nyt annettu tarpeeksi aikaa. Enää ei ole kysymys kuin punakaartin kannatuksen nostosta.
Häh?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
98
Näin diabeetikkona mietin samaa, mutta kai tuossa jokin logiikka on. En nyt löydä artikkelia aiheesta enää uudestaan, mutta kakkosryhmäläisiä taisi olla sairastunut yli 1000. Ykkösiä alle 200. Ykkösiä ei ole menehtynyt yhtään. Kakkosia taisi olla. Toki jos ykkösen hoitotasapaino ei ole hyvä ja on jotain sisäelinongelmia, tuossa jonossa kai pääsee ylöspäin. Sama jos ikää on riittävästi. En ole kysellyt pääseekö nuoremmat diabeetikot etuilemaan.
Tässä on se, että 2 tyypin diabeetikot ovat huonoilla elintavoilla, rapakuntoisia ja ylipainpainoisia kaikki, 1 tyypin diabeetikko voi ja monesti onkin todella hyvä kuntoinen.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 767
No sulkeeko ne nyt kateudesta myös niitä perustasolla olevia alueita vai ei? Nämä tasot ovat yksi vitsi kun ei niillä ole mitään käytännön merkitystä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 986
Mitään järkeä ole odottaa sinne 8 päivään asti.
On siinä jonkinlaista järkeä että lukiot/amikset ja yläkoulut saa sen viikon aikaa hoitaa etäkäytänteet kuntoon, ja tosiaan ravintoloillakin organisoida homma niin että etämyynti on mahdollista sekä säätää työvuorot noiden rajoitteiden mukaan. Isompi kaaos siitä tulis jos tosta vaan sanottas että kaikki jää kotiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
No sulkeeko ne nyt kateudesta myös niitä perustasolla olevia alueita vai ei? Nämä tasot ovat yksi vitsi kun ei niillä ole mitään käytännön merkitystä.
Sinun pitäisi öyhöttelyn sijaan yrittää keskittyä vähän enemmän siihen mitä on sanottu tiedotustilaisuuksissa ja täällä.

Lainaan edellisestä viestistäni:
"Marinin mukaan kaikki ravintolatilat suljetaan alueilla, jotka ovat koronaepidemian kiihtymis- tai leviämisvaiheessa. Sulku ei siis koskisi perustasolla olevia maakuntia kuten esimerkiksi Pohjois-Savoa."
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 361
Onhan tämä kyllä naurettavaa, että poikkeusolot julistetaan puolitoista viikkoa etukäteen, ja siihen asti siis korona saa kiihtyä ihan rauhassa.

Ja THL:hän toisaalta omalta osaltaan julisteli huhtikuun 1. päivän poikkeusoloja jo tammikuussa...
 

mti

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
Eli siis takeaway ruokaa saa edelleen ja Wolt/Foodora toimii? :D
Kyllä. Ei liene mitään syytä kieltää näitä.
No sulkeeko ne nyt kateudesta myös niitä perustasolla olevia alueita vai ei? Nämä tasot ovat yksi vitsi kun ei niillä ole mitään käytännön merkitystä.
Siihen ymmärrykseen jäin, että perustason alueilla ei ravintoloita suljettaisi, mutta täysin yksiselitteistä käsitystä en tosiaan saanut. Tähän varmaan saamme lisätietoa ihan lähipäivinä (jollei sitten jo tänäänkin), joten katsotaan nyt rauhassa.

Lähde: Ylen päivittyvä uutinen tänään kello 9:49: "Lisäksi hallitus tuo eduskuntaan esityksen ravintoloiden sulkemisesta, kuitenkin niin että toimet eivät tulisi perustason alueilla käyttöön."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 767
Sinun pitäisi öyhöttelyn sijaan yrittää keskittyä vähän enemmän siihen mitä on sanottu tiedotustilaisuuksissa ja täällä.

Lainaan edellisestä viestistäni:
"Marinin mukaan kaikki ravintolatilat suljetaan alueilla, jotka ovat koronaepidemian kiihtymis- tai leviämisvaiheessa. Sulku ei siis koskisi perustasolla olevia maakuntia kuten esimerkiksi Pohjois-Savoa."
Luin jo mutta kun uutisia päivitetään koko ajan. En jaksanut valvoa sen äärellä.

Sinun pitäisi lopettaa tuo jatkuva ininä muista keskustelijoista. Todella ärsyttävä tyyppi. Laita ilmoitusta ylläpidolle jos häiritsee, mitään järkeä paskoa ketjua inisemällä koko ajan muista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
Joo. Kyllä lapset levittää eilen oli poika uimassa ja turusta asti oli ollut muita lapsia uimassa ja me ollaan savossa eli ainakin mahdollista on levitä laajemmin hiihtoloman aikaan kun koulussa pyörimällä.. Mitään järkeä ole odottaa sinne 8 päivään asti. Paitsi uimahallit sais olla auki. Mitään järkeä oo niitä sulkea.
Miksi uimahallit olisivat mikään poikkeus? Tiiviit pukuhuonetilat ja paljon ihmisiä samoissa tiloissa ja paljon vaihtuvuutta myös noissa tiloissa, joten pintojenkin kautta on mahdollista tarttua. Itse altaissa on kyllä sellaiset litkut, että niissä ei pöpöt pääse rellestämään, mutta harva pääsee altaaseen ilman noita välivaiheita. :D

Ja jos uimahallit olisivat jostain syystä auki ja muut paikat kiinni, niin olisi taas aika vinoutunutta logiikkaa. Lisäksi niiden muiden paikkojen kävijät pakkautuisivat todennäköisesti sinne uimahalliin, kun se olisi ainoa auki oleva paikka.
Siihen ymmärrykseen jäin, että perustason alueilla ei ravintoloita suljettaisi, mutta täysin yksiselitteistä käsitystä en tosiaan saanut. Tähän varmaan saamme lisätietoa ihan lähipäivinä (jollei sitten jo tänäänkin), joten katsotaan nyt rauhassa.
En tiedä mistä sen varmempaa tietoa olisi saatavilla kuin pääministerin suusta. Toki tilanne voi muuttua, mutta näin asia on tässä vaiheessa kerrottu.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
374
Luin jo mutta kun uutisia päivitetään koko ajan. En jaksanut valvoa sen äärellä.

Sinun pitäisi lopettaa tuo jatkuva ininä muista keskustelijoista. Todella ärsyttävä tyyppi. Laita ilmoitusta ylläpidolle jos häiritsee, mitään järkeä paskoa ketjua inisemällä koko ajan muista.
Tässä keskustelussa jos ininä loppuu niin aika hiljaista on.
On siinä jonkinlaista järkeä että lukiot/amikset ja yläkoulut saa sen viikon aikaa hoitaa etäkäytänteet kuntoon, ja tosiaan ravintoloillakin organisoida homma niin että etämyynti on mahdollista sekä säätää työvuorot noiden rajoitteiden mukaan. Isompi kaaos siitä tulis jos tosta vaan sanottas että kaikki jää kotiin.
Tuohan se syy varmaan osittain ainakin on, vuosi sittenhän oltiin isoissa ongelmissa kouluissa varsinkin.
 

mti

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
En tiedä mistä sen varmempaa tietoa olisi saatavilla kuin pääministerin suusta. Toki tilanne voi muuttua, mutta näin asia on tässä vaiheessa kerrottu.
Niin, siksipä yliviivasinkin (parempi yliviivata kuin vain ninjaeditoida pois, pysyy keskustelu seurattavampana) heti kun tajusin, että onhan tuohon linkitettävä lähde saatavilla, ja muokkasin toki lainauksesi jälkeen sen viestiini. Ja kuten sanoin, odotetaan lisätietoa, ei varmistusta. Lisätiedon ajattelin nyt lähinnä olevan tämä tulossa oleva lainsäädäntö, että mitä siellä sitten oikeasti määrätään, ja mitä alueita koskien (ei siis ole mitään syytä epäillä, etteikö kyseistä lakia/asetusta säädettäisi juuri, kuten tiedotustilaisuudessa kuulimme).
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 437
Noniin hyvä päätös oli, vaikka koskettaa aika monen työpaikkaa ja elantoa, on ravintola-ala valitettavasti sellainen että sen rajoittaminen ei romuta taloutta ja on varmasti aika selkeää että rajoittaa ihmisten liikkumista ja tartuntojen määrää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
Luin jo mutta kun uutisia päivitetään koko ajan. En jaksanut valvoa sen äärellä.
Älä viitsi. Alusta lähtien on sanottu samalla tavalla.

Sinun pitäisi lopettaa tuo jatkuva ininä muista keskustelijoista. Todella ärsyttävä tyyppi. Laita ilmoitusta ylläpidolle jos häiritsee, mitään järkeä paskoa ketjua inisemällä koko ajan muista.
Ei minulla ole sinua vastaan mitään ihmisenä kun en sinua tunne, mutta ketjussa levittämäsi misinformaatio ja vihamielinen trollaus kieltämättä häiritsee keskustelua ja niitä on syytä välillä oikaista. Moderaattoreiden ohje on ollut pyrkiä ensisijaisesti toimimaan näin. Tunnuksesi olen laittanut ignoreen, kuten varmaan moni muukin, mutta välistä noita mölinöitä pääsee silti läpi muiden lainaamana tms.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 767
Älä viitsi. Alusta lähtien on sanottu samalla tavalla.

Ei minulla ole sinua vastaan mitään ihmisenä kun en sinua tunne, mutta ketjussa levittämäsi misinformaatio ja vihamielinen trollaus kieltämättä häiritsee keskustelua ja niitä on syytä välillä oikaista. Moderaattoreiden ohje on ollut pyrkiä ensisijaisesti toimimaan näin. Tunnuksesi olen laittanut ignoreen, kuten varmaan moni muukin, mutta välistä noita mölinöitä pääsee silti läpi muiden lainaamana tms.
Oikaise vaan, mutta kun tarkoituksenasi ei ole edes keskustella tai oikaista vaan keskityt enemmän siihen muiden pilkkaamiseen. Ja todella säälittävää että ignooraat itse ja sitten vastaat silti. Taisi harmittaa kun ei päässyt enää pilkkaamaan niin piti vielä vähän avata ignorea.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
Oikaise vaan, mutta kun tarkoituksenasi ei ole edes keskustella tai oikaista vaan keskityt enemmän siihen muiden pilkkaamiseen. Ja todella säälittävää että ignooraat itse ja sitten vastaat silti. Taisi harmittaa kun ei päässyt enää pilkkaamaan niin piti vielä vähän avata ignorea.
Voisitko näyttää missä olen "keskittynyt muiden pilkkaamiseen"? Tästä löydät suoraan kaikki postaukseni tässä ketjussa, niin ei tarvitse kaivella.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Tyyppi lukee raamattua kuin piru tilanteita. Kuvittelettö tre oijkesrti ettö tämä kaveri on messissä
Syytetään hallitusta ja sun muuta paskaa, vaikka itse teidetään että mistä se on kiinni, elä ole näiti' muita
 

machia

Team SER
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Joku taisi kommentoida täällä että hallitus on purkalla kasassa. En kyllä oikein muuta syytä näe miten pitää poikkeusolot ottaa käyttöön että saadaan karaokebaarit säppiin

Marinin mukaan ravintoloita ei ole voitu sulkea normaalin lainsäädännön puitteissa, koska elinkeinotoimintaa ei voi sulkea normaalilla lainsäädännöllä. Siksi poikkeusolot ovat hänen mukaansa tarpeen.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Hyvä että ehtii hiihtoloman viettää normaalisti. Auto pakattuna ja huomenna matkaan.
:kippis:

Edit: Saa nähdä miten tuo "hallituksen suositus" puree baareihin kiihtymisalueilla esim. Pirkanmaalla. :hmm:
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
367
Joo. Kyllä lapset levittää eilen oli poika uimassa ja turusta asti oli ollut muita lapsia uimassa ja me ollaan savossa eli ainakin mahdollista on levitä laajemmin hiihtoloman aikaan kun koulussa pyörimällä.. Mitään järkeä ole odottaa sinne 8 päivään asti. Paitsi uimahallit sais olla auki. Mitään järkeä oo niitä sulkea.
Oma logiikka tämän koulut vs. loma-aika & harrastukset menee niin, että koulussa lapsilla tulee helposti satoja kontakteja / tilanteita päivän mittaan vs. loma-aikana vaikka tuolla uimahallissa ja päivän mittaan tulee max kymmeniä. Eli todennäköisyyksien pohjalta normikoulupäivänä helpommin tulee osumia koronan suhteen.

Uimahalleista jo kommentoitiinkin, mutta jos niissä otettaisiin sama moodi mitä tytön lätkässä. Eli jo kotona kaikki varusteet päälle, sisään 5min ennen harjoituksia ja luistimet vaan kopissa jalkaan ja jäälle 50% osallistujilla niin tuskin juu tulee tilanteita. Mutta olisikohan kiva vetää uikkareissa tuolla ulkona ja siitä uimahallilla suoraan altaaseen..
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 767
Tyyppi lukee raamattua kuin piru tilanteita. Kuvittelettö tre oijkesrti ettö tämä kaveri on messissä
Syytetään hallitusta ja sun muuta paskaa, vaikka itse teidetään että mistä se on kiinni, elä ole näiti' muita
Voi sitä ihan viestiä lainata jos on tarkoitus. Täällä on paljon näitä uniikkeja lumihiutaleita, jotka kuvittelevat että he voivat määrätä miten muut keskustelevat nettipalstalla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
169
Onhan tämä oululaisena vähän surkuhupaisaa seurattavaa. Pohjois-Pohjanmaa on kai "leviämisvaiheessa", käytännössä esim. Oulussa tapauksia on yksittäisiä per pv ja muissa kunnissa vielä vähemmän. Nyt sitten pitäisi pistää täälläkin laudat oviin, kun niin on katastrofi päällä. Mikäs siinä, onneksi omat tekemiset sattuu kärsimään noista toimenpiteistä aika vähän, kun lapset ovat vielä pieniä ja salille + hiihtoladulle päässee normaalisti jatkossakin.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Onhan tämä oululaisena vähän surkuhupaisaa seurattavaa. Pohjois-Pohjanmaa on kai "leviämisvaiheessa", käytännössä esim. Oulussa tapauksia on yksittäisiä per pv ja muissa kunnissa vielä vähemmän. Nyt sitten pitäisi pistää täälläkin laudat oviin, kun niin on katastrofi päällä. Mikäs siinä, onneksi omat tekemiset sattuu kärsimään noista toimenpiteistä aika vähän, kun lapset ovat vielä pieniä ja salille + hiihtoladulle päässee normaalisti jatkossakin.
Se on kiihtymisvaiheessa:

Taitaa olla toistaiseksi mysteeri, miten tuo "suositus" tulee konkreettisesti näkymään noilla kiihtymisalueilla. Taas näitä ettei pakoteta mutta "vahvasti suositellaan". :D
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
Ai nyt oikein yrität derailata ketjua vielä? Hyvä suoritus. Linkkisi ei toimi.
Derailaus tarkoittaa että yritetään johtaa keskustelua eri raiteille/harhaan. Se ei tarkoita offtopic-keskustelua, jota tämä ikävä kyllä on, mutta sinä sen täällä aloitit, en minä.

Sinä esitit väitteen ja sinun tehtävä on myös todistaa se oikeaksi. Minä yritin auttaa siinä vaikka tiedänkin, että kyse on esittämästäsi olkiukosta.

Se linkki toimii kyllä minulla edelleen, mutta voi olla että foorumisofta muodostaa ne käyttäjäkohtaisesti. Postaukseni löytyvät kuitenkin oikean yläkulman haulla siinä missä kaikkien muidenkin postaukset, eli valitset sieltä rataskuvakkeen kautta lisäasetuksista halutun käyttäjän ja valitset kohteeksi "vain tästä ketjusta", niin vain taivas on rajana. Ketjussa on minulta useampi sata postausta ja jos niiden perusteella onnistut osoittamaan kuinka olen väitteesi mukaan "keskittynyt muiden pilkkaamiseen", niin sitten se on vaan myönnettävä. Muussa tapauksessa voisit repiä ryhtiä ja todeta, että tulipa puhuttua pötyä.

/Offtopic
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 875
Jostain syystä suurempi sulku näköjään pistetään vasta 8.3. Kolmeksi viikoksi, eli kerkeät vielä puolitoista viikkoa törpötellä (rajoitetusti), sitten menee säppiin, pahemmilla alueilla tiukiten. 3 Viikon lalkoon osa sulkutoimista puretaan.
Johtuu Suomen valtiojärjestelmästä. Uusien lakien tekeminen ja lallistaminen vie 3 viikkoa.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 767
Derailaus tarkoittaa että yritetään johtaa keskustelua eri raiteille/harhaan. Se ei tarkoita offtopic-keskustelua, jota tämä ikävä kyllä on, mutta sinä sen täällä aloitit, en minä.

Sinä esitit väitteen ja sinun tehtävä on myös todistaa se oikeaksi. Minä yritin auttaa siinä vaikka tiedänkin, että kyse on esittämästäsi olkiukosta.

Se linkki toimii kyllä minulla edelleen, mutta voi olla että foorumisofta muodostaa ne käyttäjäkohtaisesti. Postaukseni löytyvät kuitenkin oikean yläkulman haulla siinä missä kaikkien muidenkin postaukset, eli valitset sieltä rataskuvakkeen kautta lisäasetuksista halutun käyttäjän ja valitset kohteeksi "vain tästä ketjusta", niin vain taivas on rajana. Ketjussa on minulta useampi sata postausta ja jos niiden perusteella onnistut osoittamaan kuinka olen väitteesi mukaan "keskittynyt muiden pilkkaamiseen", niin sitten se on vaan myönnettävä. Muussa tapauksessa voisit repiä ryhtiä ja todeta, että tulipa puhuttua pötyä.
/Offtopic
Kerrohan vielä perustelut miksi minun pitäisi käyttää aikaani jonkun huonosti käyttäytyvän egon pönkittämiseksi? Ei voisi vähempää kiinnostaa vakuuttaa sinua jostain. Riittää minulle että tiedän itse mitä tiedän. Muut käyttäjät voivat vetää samalla tavalla omat johtopäätökset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 263
Derailaus tarkoittaa että yritetään johtaa keskustelua eri raiteille/harhaan. Se ei tarkoita offtopic-keskustelua, jota tämä ikävä kyllä on, mutta sinä sen täällä aloitit, en minä.
Sinulla on se keskustelutyyli että heittää satunnaisia vittuiluja keskustelijoille ja sitten kun joku vastaa siihen niin alkaa jokin toivottoman pitkä verbaalikikkailu joka muistuttaa lähinnä jotain minun vanhoja lukion äidinkielen esseitä. Koita hyväksyä muilta se sama aggressiivisuus mitä muihin kohdistat.
Tästä varmaan tulee jokin sellainen "keskustellaan asiasta, ei keskustelijoista" varoitus jonka otan toki vastaan. Tarkoitus tällä viestillä lähinnä hillitä sitä jatkossa.
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
243
Ymmärränkö oikein, että 8.3 menee varmasti kylpylät kiinni (Flamingo), mutta siihen asti kylpylät saavat olla auki?

Toisaalta sanotaan, että ohjataan ottamaan käyttöön heti tason kaksi tiukemmat rajoitukset. Onko tämä suositus vai määräys?

Virushan ei THL:n mukaan elä kloorivedessä, niin ei se ainakaan sen välityksellä leviä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
Tässä on vuoden verran ollut aikaa erottaa ryyppäyspaikat ja ravintolat toisistaan mutta taitaa olla meidän Viisikolle liian haastava konsepti ymmärrettäväksi :tup:
Ei se ole viisikosta kiinni, vaan perustuslaista ja sen jäykistä tulkinnoista.

Tästä samasta oli puhetta aiemminkin mm. tämän uutisen saattelemana:

Ymmärränkö oikein, että 8.3 menee varmasti kylpylät kiinni (Flamingo), mutta siihen asti kylpylät saavat olla auki?

Virushan ei THL:n mukaan elä kloorivedessä, niin ei se ainakaan sen välityksellä leviä.
Ongelma ei ole vedessä, vaan niissä muissa tiloissa, joissa ihmiset pukeutuvat ja peseytyvät jne. Lisäksi olisi ongelmallista laittaa jotain muita liikuntatiloja kiinni, mutta jättää toisia auki.

Sinulla on se keskustelutyyli että heittää satunnaisia vittuiluja keskustelijoille ja sitten kun joku vastaa siihen niin alkaa jokin toivottoman pitkä verbaalikikkailu joka muistuttaa lähinnä jotain minun vanhoja lukion äidinkielen esseitä. Koita hyväksyä muilta se sama aggressiivisuus mitä muihin kohdistat.
Keskustelutyyli on ihan eri asia kuin valheelliset väitteet ja olkiukot. Jos esitän valheellisen väitteen, niin sen saa kyllä oikaista, eikä varmasti tule palautteena mitään aggressiivisuutta tai vittuilua. Eri mieltä saa olla, mutta yritetään pysyä faktoisssa ja keskustelun aiheessa.

Kerrohan vielä perustelut miksi minun pitäisi käyttää aikaani jonkun huonosti käyttäytyvän egon pönkittämiseksi? Ei voisi vähempää kiinnostaa vakuuttaa sinua jostain. Riittää minulle että tiedän itse mitä tiedän. Muut käyttäjät voivat vetää samalla tavalla omat johtopäätökset.
Sinä esitit sen väitteen, en minä. Missään keskustelussa prosessi ei mene niin että voi väittää kaikenlaista, mutta ei tarvitse perustella/todistaa väitettä mitenkään. Se koskee samalla tavalla myös kaikkia näitä koronaan liittyviä väitteitä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
No eikö sen viisikon johdolla sitä tulkintaa tehdä? Zyskowiczin kommentit vaikuttaa varsin tervejärkisiltä.
Zyskowicz oli tuossa tosiaan ihan asian ytimessä. Hallitus ei voi muuttaa perustuslakia yksinään ja vastustus on ollut kovaa.

Zyskowicz nosti asian esiin eduskunnan lähetekeskustelussa hallituksen uudesta rajalaista, jonka tarkoitus on mahdollistaa laajat ”pakkotestit”. Zyskowiczin mukaan hallitus ja sen virkamiehet ovat sählänneet ”tämän asian kanssa kuukausikaupalla”, mutta tämä ei ole koko totuus, vaan ”ongelman ytimessä on Suomen liian kireä perustuslaki- ja perusoikeustulkinta”. ”Sehän tätä uudistusta on varsinaisesti jarruttanut”, Zyskowicz sanoi.
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
243
Ei se ole viisikosta kiinni, vaan perustuslaista ja sen jäykistä tulkinnoista.

Tästä samasta oli puhetta aiemminkin mm. tämän uutisen saattelemana:


Ongelma ei ole vedessä, vaan niissä muissa tiloissa, joissa ihmiset pukeutuvat ja peseytyvät jne. Lisäksi olisi ongelmallista laittaa jotain muita liikuntatiloja kiinni, mutta jättää toisia auki.
No mutta onko yksityiset kylpylät määrätty sulkemaan ovensa nyt heti vai ei?

Pääkaupunkiseudullahan on ilmeisesti julkiset uimahallit olleet jo marraskuusta asti kiinni, mutta Flamingo on ollut koko ajan auki. Eli ei siinä sinänsä olisi muutosta.

Flamingoonhan pitää varata paikka, että luultavasti kaupassakin on enemmän porukkaa kuin siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 120
Mites työpaikat? Jos on normaali toimisto niin pitääkö sielläkin tehdä jotain jos on yli 10 henkeä? Kaikissa vain puhutaan "osallistujista" ja "asiakkaista", mutta lasketaanko työyhteisä kokoontumiseksi jos tilassa ei ole asiakkaita tai ulkopuolisia?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 880
No mutta onko yksityiset kylpylät määrätty sulkemaan ovensa nyt heti vai ei?

Pääkaupunkiseudullahan on ilmeisesti julkiset uimahallit olleet jo marraskuusta asti kiinni, mutta Flamingo on ollut koko ajan auki. Eli ei siinä sinänsä olisi muutosta.

Flamingoonhan pitää varata paikka, että luultavasti kaupassakin on enemmän porukkaa kuin siellä.
Yksityisten toimijoiden kohdalla pitää varmaankin odottaa noita uusia lakimuutoksia ennen kuin niihin on mahdollista puuttua. Siihen saakka kaikki on käsittääkseni vain suosituspohjalla. Viime vuoden maaliskuussa Flamingo laittoi ovensa kiinni suosituksesta, joten en ihmettelisi jos tekevät niin myös nyt.

Mites työpaikat? Jos on normaali toimisto niin pitääkö sielläkin tehdä jotain jos on yli 10 henkeä? Kaikissa vain puhutaan "osallistujista" ja "asiakkaista", mutta lasketaanko työyhteisä kokoontumiseksi jos tilassa ei ole asiakkaita tai ulkopuolisia?
Työturvallisuuslain mukaan työnantaja vastaa työntekijöiden turvallisuudesta ja terveydestä työssä. Se tarkoittaa samalla, että työnantajien tulee seurata ja noudattaa viranomaisten suosituksia. Jos käytännöt omalla työpaikalla ovat epäselviä, pitää työnantajalta vaatia selkeitä ja yksiselitteisiä toimintaohjeita.

Täältä löytyy aika kattava tietopaketti sekä työntekijöille että työnantajille:

Niissä työpaikoissa missä etätyö on mahdollista, on varmasti siirrytty jo vuosi sitten tekemään töitä pääsääntöisesti muualta kuin konttorilta. Lopuissa pitää tehdä muita järjestelyitä. Ei kannata olettaa, että hallitus sanelee ehdottomat ohjeet jokaiselle työpaikalle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 697
Viestejä
4 235 790
Jäsenet
71 248
Uusin jäsen
UnidenFIN

Hinta.fi

Ylös Bottom