Panikointi on toki tarpeetonta, mutta hyvin moneen asiaan ja asioiden etenemiseen voi vaikuttaa jo etukäteen. Minullakin on yksi tuttava, joka usein ylpeilee sillä ettei "stressaa asioista mille ei voi mitään" ja sitten muut voivat seurata sivusta miten tämän elämänhallinta on ihan perseelleen ja kaikki rempallaan, kun "ennakoimattomia asioita vaan tapahtuu ympärillä".Kaikkein rasittavin puoli tässä koronassa ei ole itse korona vaan se, että joutuu eristyksissä kuuntelemaan paremman puoliskon panikointia 24 / 7. Kun media on öyhöttönyt koronalla jo vuoden ajan se alkaa käydä herkempien ihmisten psyykkeen päälle selkeästi. Itse kun olen sitä koulukuntaa, että hötkyily asioilla joille ei voi mitään ei auta mitään.![]()

Btw. Tuota tautia vähättelevää asennetta varmaan korjaisi, jos sattuisi osumaan itselle tai läheiselle se tehohoitoon vievä arpa, joita on jaettu myös nuoremmille. Ei tämä tilanne ole pelkästään mitään median öyhötystä, vaikka toki klikkiotsikoitakin on revitty.

Kolmekymppinen Katy halusi sairastaa koronan "pois alta" – tarina osoittaa, että toiveitaan kannattaa varoa: "Pelkäsin, että kehoni häviäisi taistelun"
Yhdysvaltalainen toimittaja halusi sairastaa koronan "pois alta". Hän saikin tartunnan, mutta viruksen aiheuttama tauti oli paljon vakavampi kuin hän kuvitteli.