NHS:n infektiotautien asiantuntija pakkorokotteista:
King'sin yliopistollisen sairaalan tehohoidon lääkäri Steve James (kohdasta 04:10) selittää koronarokotepakon ja aiempien rokotepakkojen eroa ja myös toteaa samaa, että rokote ei vaikuta omikronin leviämiseen:
Olen myös vahvasti samaa mieltä. Ihmisiä ei pidä pakottaa yhtään mihinkään ilman, että on täysin kiistamattomat ja selkeät hyödyt siitä toiminnasta. Minusta meillä on kiistattomat todisteet siitä, että nykyiset koronarokotteet eivät suojele potilaita niin paljon, että mrna-pakkorokotuksia voisi mitenkään perustella.
En myöskään näe, että esim. huoltovarmuuden yms. syiden kannalta voisi mitenkään perustella tavallisille hoitsuille jne. rokotuttamisia. Tämä "sota" ei yhtä miestä / naista kaipaa. Toki resurssiongelmia tulee, mutta niiden kanssa voidaan elää.
Sitten kun aletaan puhua esim. vaikkapa hävittäjälentäjistä joiden koulutus on aivan mielipuolisen kallista ja parin yksittäisen lentäjän poissaolo remmistä saattaa vaikuttaa koko maan puolustuvalmiuteen, niin voidaan vaatia perustellusti jo vähän enemmän.
En vastusta missään tapauksessa rokotuksia kynsin hampain. Vastustan pakottamista. Olen rokotettu kaikella mikä irti lähtee. Vapaaehtoisesti.Niin kuin sanoin, niin olen pakkorokotuksia vastaan. Silti on mielestäni erikoista että hoitoalalla on porukkaa jotka kynsin hampain vastustavat rokotuksia. Ihme touhua, mutta tehkööt jokainen mitä haluaa. Ei ole minulta pois.
Mutta en toki olekaan hoitoalalla töissä.