Kitaran soittaminen

Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 765
Pikkurillillä ja nimettömällähän on sitten sama koukistajalihas, miksi ne haluais usein toimia kimpassa, jos nyt joku ihmettelee, että onpas vaikea saada niitä toimimaan itsenäisesti. Oli näköjään mainittu tuossa alla olevassa artikkelissakin, muistin tuon jostain ihan muusta yhteydestä.

Mutta siis tommonen tuli vastaan, jos haluaa kuivaharjoitella. Kai noi ihan fiksuja voi olla, mutta ite en oo kyllä juuri tehnyt ja edelleen on vaikeaa star trekit, vaikka kitara ollu kourassa ekaa kertaa 30 vuotta sitten. Noi Federleyn reenit kyllä menee sen enempää ihmettelemättä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 620
Melodia harjoituksia on hyvä ottaa yhdellä kielellä ja sitten lisää niitä kieliä kun on korvalle tuttu miten mennään ja löytää ne oikeat sävelet helpommin. Itse asiassa ihan samalla lailla noita opeteltiin kun tyttö aloitti viulun. Siinä tosin jousitekniikka on about 100 x vaikeampaa kuin plektra. Tätä kuullut muidenkin suusta kun kitaran ohella viuluun tartuttu sillä oletuksella että helppo nakki.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 520
Unohtui vielä tärkeä esitaito eli otelautakädellä täytyy onnistua Star Trek tervehdys.. Tähän ei tartte kitaraa ollenkaan :D Itse opein vasta noin 15 vuotta sitten. Eka kitara hommattu vuonna 1995 eli on vähän hukkaan menneitä vuosia takana. Mutta eka Trekki tervehdys ja siitä sitten parantamaan noita käden hermotuksia ja rikkomaan sitä syntymän jälkeen kehittynyttä automatiikkaa.
Mä en pysty vieläkään tekemään Spock greetingiä, se kyllä hankaloittaa tiettyjä asioita soittamisessa.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 886
Mä en pysty vieläkään tekemään Spock greetingiä, se kyllä hankaloittaa tiettyjä asioita soittamisessa.
Helppo taito kuitenkin oppia. Siitä seuraavaksi sitten etusormi ja pikkurill mahdollisimman etäälle toisistaan ja keskari ja nimetön yhteen. Ja liuttaa sitten pitkin otelautaa sormet tuolla tavalla...

Mutta joo mun pointti tuossa on vain saada sormet tarkemmin hyvälle kohdalle nauhojen suhteen kun painetaan kieliä alas sointuja muodostettaessa ja vaihdettaessa toiseen sointuun. Helpottaa hommaa kun saa niitä omia sormia ohjattua halutusti.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 765
Minä oon kyllä vahvasti sitä mieltä, että kaikkein eniten hyötyy vaan treenistä soittimen kanssa. Jos haluaa noita kuivaharjoitteita vaikka nyt bussissa tehdä, niin ei siitä varmaan haittaakaan ole, mutta noi sointuotteissa ja soitossa muuten tarvittavat kulmatkin on niin spesifejä, ettei niitä oikein reenaa muuten kuin soittimen kanssa. Ja mistä kontrolli soittoon tulee, niin näppivoimista. Soitossa tarvittavaa näppivoimaa ei tule muuten kuin soittamalla.

Kaivaa vaikka jonkun jazz-sointutaulukon tai tsekkaa joitain jazz-kiertoja, niin noissa saa kyllä nopsaan sormiakrobatiatreeniä ja vaikka ei kykenis tempoon soittamaan, niin noita otteita ja sointuvaihdoksia voi mallailla hitaasti, että sormet alkaa tottumaan otteisiin ja alkaa suostumaan menemään paikoilleen.

Esim. tuo (kuvassa E) maj9 voi olla vähän veemäinen alkuun pikkuriilin ja nimettömän indepenssin kannalta. Siinä vois olla jo yksi treeni, kun vaihtaa tuota otetta jonkun toisen soinnun kanssa niin, että loksahtelevat sujuvasti paikalleen.

Ja siis tuo kutospositiosta otettu ote eli ylärivin keskimmäinen, mitä tarkoitin. Sormitushan tuossa siis A-kielelle keskisormi, D-kielelle etu, G-kielelle pikkurilli ja H-kielelle nimetön.

1726201459741.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Koko barret alkaa olla aika harvinaista herkkua soitossa, ite en edes muista koska olisin soittanu oikeasti koko barrea oikein missään. Sointukäännöksiä kannattaa alkaa tavailemaan, niinkuin tuossa ylempänäkin heitettiin, mutta siihen ei tarvi mitään hienoja jazz sointuja vaan joku suuri laulukirja ja sitten lähtee kattelemaan ne soinnut niin että tarvii mahdollisimman vähän liikuttaa vasenta kättä. Toki hiton tylsää alussa, mutta vanhempi soitto-oppilas kiittää sitten vuoden parin päästä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 520
Helppo taito kuitenkin oppia. Siitä seuraavaksi sitten etusormi ja pikkurill mahdollisimman etäälle toisistaan ja keskari ja nimetön yhteen. Ja liuttaa sitten pitkin otelautaa sormet tuolla tavalla...

Mutta joo mun pointti tuossa on vain saada sormet tarkemmin hyvälle kohdalle nauhojen suhteen kun painetaan kieliä alas sointuja muodostettaessa ja vaihdettaessa toiseen sointuun. Helpottaa hommaa kun saa niitä omia sormia ohjattua halutusti.
Ei välttämättä jos sun käden fysiologia on tietynlainen. Tästä oli tyyliin joku dokumenttikin.

Believe me, oon yrittänyt opetella tuota pennusta asti, mun kädet ei taivu tuohon. Kitaraa oon soittanut on/off jotakin 20v ilman että pystyn tekemään Spock-tervehdystä. :) Tekee joistakin hammer/pull-off linjoista haastavaa jos nimettömällä joutuu pulloffin tekemään.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 765
Eipä niitä "hienoja" jazz-sointujakaan kannata pelätä, koska tonaalisuus jää aika kapeaksi, jos oma repertuaari on vaan nuotiopiirisointuja. Nimim. kokemusta on ja käy tylsäksi ennen pitkää.

Barre-soinnut varmaan isoimmassa roolissa, kun vedetään jotain akkarikomppia. Sähkökitaralla kompit saattaa monesti olla vähän erilaisia ja kaikenlaisilla pienemmillä kolmisoinnuilla ja niiden käännöksillä, vitosilla yms. pelataan paljon enemmän.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 765
Ei välttämättä jos sun käden fysiologia on tietynlainen. Tästä oli tyyliin joku dokumenttikin.
Joo, kyllä toi mullakin on vaikeampaa kuin jollain toisella ehkä. Näköjään nykyään saa spockit tehtyä kohtuu ok ja nimenomaan otelautakädellä - joskus aikaisemmin ei.

(Ja ainoa, mitä oon reenannu, on tota soittamista, että ehkäpä se sormien independenssi kehittyy tosiaan ihan soittamisenkin kautta.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 249
Kyllähän tuo käden koko, se miten yleensä rakenteellisesti sormet liikkuu yms, vaikuttaa soittamisen tapaan ja "helppouteen". Itsellä esim on lyhyehköt sormet eli ei tosiaan montaa nauhaväliä kata kurotettunakaan, plus kun sormet hieman kaartuu päässä sivusuunnassa niin se vielä korostaa tuota/vie sitä tehokasta ulottuvuutta pois.

Plus harmittavasti juuri vasen käsi ollut itsellä aina huonompi sormien liikkuuvuuden suhteen, ilmeisesti lapsuuden vamma tms jonka takia pikkusormi/nimetön eivät liiku toisistaan erillään vaan jänne tms väkisinkin vie toista toisen mukana jossain kohtaa liikerataa. Kun taas oikeassa voi sormia oikeastaan erillään käskeä.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 886
Ei välttämättä jos sun käden fysiologia on tietynlainen. Tästä oli tyyliin joku dokumenttikin.
Varmaan osittain totta tuokin. Itsellä hermoradat vastaa enemmistöväestöä. Sitten on olemassa jotain henkilöitä jotka pystyvät suoristamaan nimettömänsä kämmenselän suuntaiseksi kun muu käsi on nyrkissä. Itse koittanut tätä tehdä ja ei onnistu.

Tätä sormien käskyttystä vaikka Spock -tervehdystä kun treenaa, niin auttaa välillä myös vastakkainen liike. Eli laita toisen käden avulla toisen käden sormet tuohon tervehdykseen ja sitten alat liikuttamaan nimetöntä ja pikkurilliä yhdessä kohti keskisormea. Ja tavallaan jos annat käden vaikka roikkua alaspäin ja liikuttelen vähän etusormea, niin saattaa joku muu sormi tehdä liikkeen myös. Kaiken sen liikkeen mitä muut sormet tekevät, mutta et käskenyt niitä tekemään pystyt oppimaan, että saat ne tekemään halutessasi niitä liikkeitä. Samaa pätee esim varpaisiin, mutta on itselle ainakin huomattavasti hankalampaa.

Varpaita liikuttelen selkäongelmien takia. Saa tarkistettua että hermoradat selässä on edelleen kunnossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
860
Koko barret alkaa olla aika harvinaista herkkua soitossa, ite en edes muista koska olisin soittanu oikeasti koko barrea oikein missään. Sointukäännöksiä kannattaa alkaa tavailemaan, niinkuin tuossa ylempänäkin heitettiin, mutta siihen ei tarvi mitään hienoja jazz sointuja vaan joku suuri laulukirja ja sitten lähtee kattelemaan ne soinnut niin että tarvii mahdollisimman vähän liikuttaa vasenta kättä. Toki hiton tylsää alussa, mutta vanhempi soitto-oppilas kiittää sitten vuoden parin päästä.
Pianolla olin vähän laiska opettelemaan käännöksiä, mutta nyt päätin kitaran kanssa toimia toisin. Onhan se helvetin tylsää, mutta uskon sen sitten maksavan takaisin myöhemmin. Toki pitää varmaan joku neljän kierron biisi vaikka opetella ja painaa sitä sitten eri käännöksin. Saisi vähän vaihtelua välillä. Nyt on E, A ja D -kielien C-duurin mukaiset sävelet jokseenkin muistissa. Olen laittanut tietokoneen näytölle pyörimään näitä C-duurin mukaisia säveliä n. 1.5-2 sekunnin intervallilla ja näpyttelen niitä nyt eri kohdista. Sitten esim. 3 peräkkäistä välillä jne. N. 15-60min/ päivä pyrin näppäilemään. Ajatus, että parin viikon päästä voisi siirtyä sointuihin ja sitten aina välillä tekee tätäkin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 765
Nopee lurautus taas valmiin taustan päälle:


Queenin, ehkä pykälän kulutettu, Bohemian Rhapsody soolo siis. Ei jotenkin mee tajuntaan, miten se yks korkealta laskeva luritus oikeasti menee, niin tuossa jotain vähän sinne päin ja soundit tällä kertaa Neuralin Tone King kolmosesta. Harvemmin oon löytänyt tuolta mitään käyttökelpoista, mutta nyt kun satuin tuohon soundiin törmäämään, niin toimi omaan korvaan tuolla ylärekisterissä kivasti tuon levyn "vanhan" soundin kanssa.

muoks. tuo ihan loppu ei taida ihan osua iskuille ja muutenkin oli vähän haastava seurata tosta taustasta taimia, mutta meni niin vähillä otoilla, että saa olla noin.. pitää muutenkin lähtee meneen ihan just.

Toinen muoks. on kai tuo riittävän lähellä tähän tarkoitukseen :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
860
Nopee lurautus taas valmiin taustan päälle:


Queenin, ehkä pykälän kulutettu, Bohemian Rhapsody soolo siis. Ei jotenkin mee tajuntaan, miten se yks korkealta laskeva luritus oikeasti menee, niin tuossa jotain vähän sinne päin ja soundit tällä kertaa Neuralin Tone King kolmosesta. Harvemmin oon löytänyt tuolta mitään käyttökelpoista, mutta nyt kun satuin tuohon soundiin törmäämään, niin toimi omaan korvaan tuolla ylärekisterissä kivasti tuon levyn "vanhan" soundin kanssa.

muoks. tuo ihan loppu ei taida ihan osua iskuille ja muutenkin oli vähän haastava seurata tosta taustasta taimia, mutta meni niin vähillä otoilla, että saa olla noin.. pitää muutenkin lähtee meneen ihan just.

Toinen muoks. on kai tuo riittävän lähellä tähän tarkoitukseen :D
Komia veto! Kai sitä omaa tekemistä kohtaan on aina vähän kriittisempi, mut itelle uppos ku väärä raha. :thumbsup: :D
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
215
Vasemman käden "aukeaminen" vaatii reilusti aikaa. Siihen voi mennä useita vuosia, että jokainen sormi venyy mukavasti erilleen kaveristaan. Jos ei kauheasti treenaa ilkeiden venytysten biisejä, niin vuosikymmenienkään soitto ei takaa aukeamista. Ainakin itse huomaan että ihmisluonne on sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen, että epämukavat venytykset saattaa johtaa biisin skippaamiseen ellei opettaja pakota. Sormien liikkuvuudessakin voi olla eroja, mutta en ihan heti laittaisi omien fysiologisten puutteiden syyksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 402
Kiitos kommentoijille, enköhä mä löydä tuon polun teoriaan tässä.

Välil on kyl hyvä pysähtyy ja miettii mitä on tullut tehtyä. Tässä aika lailla pari vetoa tasan kaksi vuotta sitten, huomioiden että biisien omat kitarat mölisee taustalla. Muistelen, että noi coverit oli jotain yli-inhimillistä keskittymistä + saatoin aika raa asti korjailla virheitä sieltä seasta. Nykyään ku soittelee "samantasoisia biisejä" niin paljo rennompi ote ja saa melkee kerralla "purkkiin":

- Tässä etenkin tuon nopeamman riffin osalta pikkauskäsi on yhtä jäpittämistä :D Mennään aivan taidon ylärajoilla
- Toinen poiminta

Ja nyt jos tsekkaa vaikka ton edellissivulle linkatun coverin tai tämän (molemmat soitettu joskus 2kk sitten, viiveellä tulee julkasut) niin on tässä eteenpäi menty aika urakalla sekä taidoissa että soundissa:


Taidot varmasti kehittyis nopeammin jos olis enemmä aikaa soittaa. Arkityö, aikuisuuden velvollisuudet, arjen treenailut, muu elämä. Niin välillä ei vaan jää aikaa tai ylipäätään energiaa päivässä treenailla.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 765
Komia veto! Kai sitä omaa tekemistä kohtaan on aina vähän kriittisempi, mut itelle uppos ku väärä raha. :thumbsup: :D
Tattis ja piti tuota tummennettua vielä kommentoida lyhyesti, että joo, varmasti moni on aika kriittinen omia vetojaan kohtaan, mutta tuo oman soittonsa nauhoittaminen on kyllä muutenkin aika raaka peli, kun jokainen rasaus tai vikasohaisu kuuluu, taimi jos heittää, niin kuuluu jne. Nykyään saa kyllä jo otettua aika lunkisti nuo otot ja elettyä sen kanssa, mitä sieltä nyt minäkin päivänä tulee.

Tuo soolohan ei ole mikään kauhean vaikea, mutta itellä oli pitkään haasteena saada noita bendattuja vibratoja ns. musikaalisiksi ja tuo kuulostaa aika paskalta, jos noi vibratot ei oo kunnossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
860
Tattis ja piti tuota tummennettua vielä kommentoida lyhyesti, että joo, varmasti moni on aika kriittinen omia vetojaan kohtaan, mutta tuo oman soittonsa nauhoittaminen on kyllä muutenkin aika raaka peli, kun jokainen rasaus tai vikasohaisu kuuluu, taimi jos heittää, niin kuuluu jne. Nykyään saa kyllä jo otettua aika lunkisti nuo otot ja elettyä sen kanssa, mitä sieltä nyt minäkin päivänä tulee.

Tuo soolohan ei ole mikään kauhean vaikea, mutta itellä oli pitkään haasteena saada noita bendattuja vibratoja ns. musikaalisiksi ja tuo kuulostaa aika paskalta, jos noi vibratot ei oo kunnossa.
Itselle ainakin iskee hermostuneisuus pintaan aina, kun pitäisi jotain nauhoittaa tai esittää yleisölle(piano), kai tuotakin vain pitäisi tehdä niin lieventyisi. Toisaalta soittelu lähinnä omaa mielenterveyttä tasapainottamaan, niin ei jaksa stressata.

Kitaran kanssa nyt vähän sellainen pikkupoikamainen innostus ja tämä muiden osaaminen vain kasvattaa omaa nälkää. Mahtava näitä on kuunnella, lisää vain jakoon jos jaksat!. :thumbsup: :giggle:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
860
Kiitos kommentoijille, enköhä mä löydä tuon polun teoriaan tässä.

Välil on kyl hyvä pysähtyy ja miettii mitä on tullut tehtyä. Tässä aika lailla pari vetoa tasan kaksi vuotta sitten, huomioiden että biisien omat kitarat mölisee taustalla. Muistelen, että noi coverit oli jotain yli-inhimillistä keskittymistä + saatoin aika raa asti korjailla virheitä sieltä seasta. Nykyään ku soittelee "samantasoisia biisejä" niin paljo rennompi ote ja saa melkee kerralla "purkkiin":

- Tässä etenkin tuon nopeamman riffin osalta pikkauskäsi on yhtä jäpittämistä :D Mennään aivan taidon ylärajoilla
- Toinen poiminta

Ja nyt jos tsekkaa vaikka ton edellissivulle linkatun coverin tai tämän (molemmat soitettu joskus 2kk sitten, viiveellä tulee julkasut) niin on tässä eteenpäi menty aika urakalla sekä taidoissa että soundissa:


Taidot varmasti kehittyis nopeammin jos olis enemmä aikaa soittaa. Arkityö, aikuisuuden velvollisuudet, arjen treenailut, muu elämä. Niin välillä ei vaan jää aikaa tai ylipäätään energiaa päivässä treenailla.
Mahtavaa settiä! Aloittelijana mukava huuli pyöreänä ihmetellä muiden analysointia ja havaintoja. Oppii ehkä kiinnittämään huomiota tiettyihin seikkoihin ja soittaminen / tekniikka avautuu paremmin myös nyanssien puolesta. Vaikka siis valovuosien päässä itsellä vastaavat mahdollisuudet. Kauanko noiden opettelemiseen on kulunut aikaa vai pystytkö tabeista esim.(?) soittamaan lähes mitä vain "lennosta"? Vai miten tuo oppimisprosessi on mennyt?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Ajattelin hommata mallintavien kautta soitteluun Focusrite Scarlett 2i2 4th Generation. Onko mitään valitettavaa kyseisessä tuotteessa? Lieneekö lähiaikoina tulossa uutta mallia tästäkin, en ainakaan löytänyt nopealla haulla mitään huhuja.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 886
Ajattelin hommata mallintavien kautta soitteluun Focusrite Scarlett 2i2 4th Generation. Onko mitään valitettavaa kyseisessä tuotteessa? Lieneekö lähiaikoina tulossa uutta mallia tästäkin, en ainakaan löytänyt nopealla haulla mitään huhuja.
No itseä haittaa aina tuon Scarletin ostaminen :D Samassa hintaluokassa vaihtoehtoja löytyy. Mukana tuleva softapaketti voi vaikuttaa. Joidenkin mukana tulee uutta guitarrig 7 lite versiota jne.

Itse audiopuolessa näissä vehkeissä ei paljoa kehitystä tapahdu. Eli jos softapaketilla ei tee mitään, niin vanhempi mk3 versio on kanssa yhtä hyvä jos sen saa halvemmalla. Kato tuubista, onko tuohon mk4 versioon tullut jotain ominaisuutta/liitintä jota kaipaat. Mutta siis latenssi, signaalin laatu ja kaikki siihen äänen laatuun vaikuttavat asiat on samaa kuin vanhemmissakin malleissa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 765
Ajattelin hommata mallintavien kautta soitteluun Focusrite Scarlett 2i2 4th Generation. Onko mitään valitettavaa kyseisessä tuotteessa? Lieneekö lähiaikoina tulossa uutta mallia tästäkin, en ainakaan löytänyt nopealla haulla mitään huhuja.
Mallintavien kautta soitteluun siis tarkoittaa kitaraplugareita, että voit soittaa tietokoneen kautta?

Varmaan tuohon tarkoitukseen menee melkein mikä vaan vehje, jossa tarvittavat sisääntulot, suunnilleen fiksu latenssi ja ajurit jotain sellaista, etteivät kaada konetta koko aikaa, mutta kahto nyt vertailun vuoksi vaikka Motu M2:kin. Motussa mukavaa etupaneelin näyttö, joka kertoo selkeästi, jos sisääntuleva signaali liian kuuma ja lisäksi takapanelissa myös virtanappi, jolla saa virrat veks ja joka ilm. jostain syystä harvinaista herkkua näissä työpöytä audio interfaceissa. Ottaa kyllä virtanapista huolimatta virrat USB:stä, ettei tartte erillistä virtalähdettä.

Nauhoitettuna jälki on tuollaista, mitä noi mun kötöstykset on. Olen miettiny päivittää, mutta lähinnä sen takia, että sais leikkiä noiden laitteiden kanssa, eikä siksi, että ois jotain todellista tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
No itseä haittaa aina tuon Scarletin ostaminen :D Samassa hintaluokassa vaihtoehtoja löytyy. Mukana tuleva softapaketti voi vaikuttaa. Joidenkin mukana tulee uutta guitarrig 7 lite versiota jne.

Itse audiopuolessa näissä vehkeissä ei paljoa kehitystä tapahdu. Eli jos softapaketilla ei tee mitään, niin vanhempi mk3 versio on kanssa yhtä hyvä jos sen saa halvemmalla. Kato tuubista, onko tuohon mk4 versioon tullut jotain ominaisuutta/liitintä jota kaipaat. Mutta siis latenssi, signaalin laatu ja kaikki siihen äänen laatuun vaikuttavat asiat on samaa kuin vanhemmissakin malleissa.
Olisiko heittää jotain vaihtoehtoja jotka näkisit mielekkäämpänä? Tärkein asia on hyvä latenssi ja se ettei tarvitse säätää kuin minimit ja homma toimii.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 945
Pari vuotta oli minulla Scarlet 2i2 2th generation. Ei ongelmaa latenssin tai ajureiden kanssa. Nyt on Audientin id14 Mk2. Ei ongelmia latenssin tai ajureiden kanssa. Sanovat, että tässä on erityisen hyvä instrumenttitulon kitaralle. Oikein tyytyväinen ollut.

Kaverilla on Universal Audion Volt-äänikorttia. Ei ongelmia siinäkään. Tuolla parin sadan euron hujakoilla on valikoimaa.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 886
Olisiko heittää jotain vaihtoehtoja jotka näkisit mielekkäämpänä? Tärkein asia on hyvä latenssi ja se ettei tarvitse säätää kuin minimit ja homma toimii.
Omaa kokemusta ei ole, mutta tätä varmaan itse lähtisin nykyisin testaamaan Arturia Minifuse 2 -äänikortti USB-C-väylään, valkoinen 149,00

!50 euroa. Löytyy samaan hintaan myös mustana. Onhan tossa Scarletin mk4 versiossa juuri tuohon signaalien tason tarkkailuun tullut parannusta mk3 versioon nähden, mutta samalla siitä saa kyllä pulittaa aikapaljon enemmän.

edit lisäys. Säätämään joutuu kuitenkin jonkinverran vaikka Scarletissa hyvät mittarit onkin. Dawissa itsessääs sitten äänitettäessä taas lisää säädettävää. Sanoisin että lopuksi aina täytyy nauhoittaa puhdas pätkä täysillä rämpyttäen ja katsoa itse signaalia, että tallentui hyvin ilman huippuvoimakkuuksien leikkaantumisia.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 765
Ei saanu ASR:n testissä mitään älyttömän mairittelevia arvioita tuo Arturia. Googlasin siis lähinnä, millainen tuo kuulokepuoli tuossa on, ja ei nähtävästi kauhean häävi, mutta ajanee kyllä edelliseen tarpeeseen ihan hyvin asiansa tuokin. Eikä siis noiden ASR:n speksirunkkaustestien perusteella tartte kaikkea arvottakaan.

Oon ite sitä RME:n babyface pro kakkosta (tai jopa sitä mikä UCX III olikaan) vähän himoinnu, mutta järki voittanu, kun liitännät piisannu toistaiseksi, tykkään tosta Motun selkeästä näytöstä, jolla säätää input gain ja toi on pelannu musan kuuntelussakin riittävän hyvin, että toi "hifidac" jääny vaan seisomaan.

Ostin sen Roden NT-2A mikinkin, tai saatoin jo sanoakin siitä, mutta oli sen verran erikoinen myyjä, että eilen se nyt viimein lähti sitten postiin..
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 582
Itse ollut tyytyväinen Steinberg ur22 MK2 boksiin. Sillon kun hankin ton niin ainakin internetin mukaan näissä oli paremmat Windows ajurit kuin scarleteissa jotka taas oli maceille sopivammat mutta varmaan oikeasti molemmat toimii.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 859
Viestejä
4 405 251
Jäsenet
73 063
Uusin jäsen
vzq

Hinta.fi

Ylös Bottom