Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tekee ihan varmasti hyvää, mutta ota varauksella nyt tuo ettei liikaa innostu vielä. Se soundi kun on niin monen asian summa tässä. Itsellä oli sinänsä helppo lähteä soittelemaan, kun soittelen Archetypen kautta ja siinä oli alusta lähtien soundi hyvä, ellei jopa helvetin hyvä. Ja tämä Iban RGA421:llä. Pystyy oikeesti keskittymään siihen soittamiseen ja treenaamiseen, eikä tarvitse sen enempiä säätää. Säätöjä ja namiskoja silti tarpeeksi, jos haluaa muovata soundia.Kävin tuota kitaraa näyttää niin kaularaudat ainakin osittain koholla. Intonaatio alavireessä. Jotain muutakin tuossa oli vielä. Varmasti huolto tekee tuolle terää.
Kaulan paksuudesta en ole aivan varma, että oliko kasarin 550 ehkä vielä ohuempi ensimmäiseltä nauhalta, mutta muuten kyllä nuo Genesikset ovat hyvin lähellä niitä kasarispeksejä
Tekee ihan varmasti hyvää, mutta ota varauksella nyt tuo ettei liikaa innostu vielä. Se soundi kun on niin monen asian summa tässä. Itsellä oli sinänsä helppo lähteä soittelemaan, kun soittelen Archetypen kautta ja siinä oli alusta lähtien soundi hyvä, ellei jopa helvetin hyvä. Ja tämä Iban RGA421:llä. Pystyy oikeesti keskittymään siihen soittamiseen ja treenaamiseen, eikä tarvitse sen enempiä säätää. Säätöjä ja namiskoja silti tarpeeksi, jos haluaa muovata soundia.
Kyllä tässä hiukan haiskahtaa vielä puutteellinen demppaus. Tämä onneksi korjaantuu harjoittelemalla.Lähinnä jos nuo ihme ongelmat korjaantuu tuosta kitarasta. Vibraamiset/ylimääräiset äänet ja kielten ujuilu. Soitat paksuja kieliä niin alempaa kielet rupee laulaa, ynnä muuta jännää. Reaperiin ku se tuntuu ottaavan kaikki mitä kitarasta pihalle tuleeEn odota, että kitara kuulostaisi sen paremmalta muuten.
Kyllä tässä hiukan haiskahtaa vielä puutteellinen demppaus. Tämä onneksi korjaantuu harjoittelemalla.
Tuli eilen päivitetty EZDrummer 3:een.
Tästä tosi pikainen paska veto Helloweenin Eagle Fly Free Eagle Fly Free.mp3
Ja tästä versio ilman kitaroita. IK Multimedian MODO Bass mukana Eagle DnB.mp3
Ainakin tolla temmolla (150 BPM?), ne rummut kuulostaa omissa korvissa, yhtä ponnettommilta & muovisilta, kuin saman VSTi:n v1.00 aikoihin. Itse aikoinaan kyllästyin säätämiseen ja velocity & muiden midi-arvojen vääntämiseen, että sai siedettävää lopputulosta. Ja siirryin oikeiden rumpalien soittamiin rumpuluuppeihin. Ei niissäkään editoimiselta välty, kun yleensä sananmukaisesti soittavat, ihan eri biisiä kuin omat.Tuli eilen päivitetty EZDrummer 3:een.
Rummut on miksissä vähän turhankin edessä, mutta se taisi olla tarkoituskin?
Noin muuten ei voi kyllä muuta sanoa kuin hattua nostaa, että olet jaksanut noinkin yksityiskohtaisesti rummut ohjelmoida. Itse totesin jo aikaa sitten sen olevan niin tympeää touhua, että koin helpommaksi ja hauskemmaksi ostaa sähkörummut ja opetella oikeasti soittamaan, kuin näprätä midi-editoria :-D
Hieno!Tuli eilen päivitetty EZDrummer 3:een.
Hieno!
Onko sulla jotain lisäpaketteja tuohon EZDrummeriin lisäksi?
Sellainen vielä että tuplabasarijöpötykseen kandee ehkä ottaa vähän ohkaisempi rumpusoundi ettei mene alapää tukkoon. Muutenhan tää on silkkaa hunajaa![]()

Aika saman näkönen kuin SD3. En itsekään oikein tykkää noista inhouse efekteistä. Onneksi raidat saa ulos erikseen daw kanaville joissa saa sitten mieleiset palikat käyttöön.Joo. Hiukan tukkoinen on. Kokeiluasteella vielä. Ihan EZD3 perussetti käytössä. Kaiun otin erillisellä plugarilla.
Tuossa EZD3:ssa on kätsy oma grid editor ja sieltä saa heitettyä suht helposti kaikkea velocitykurvia ja randomia. Sitten on humanize nappi mistä eri vaihtoehtoja ja suoraan näkee gridissä miten se muuttelee pikkuisen paikkoja
![]()
Tuli eilen päivitetty EZDrummer 3:een.
Aika saman näkönen kuin SD3. En itsekään oikein tykkää noista inhouse efekteistä. Onneksi raidat saa ulos erikseen daw kanaville joissa saa sitten mieleiset palikat käyttöön.
En olis uskonut mutta oonkin käyttänyt yllättävän paljon niitä valmiita midikomppeja. Laiskuus iskee kun mahdollisuus koittaa.
@Myocyte jos on löysää, niin tuosta Ibanezin ajan Petrucci-mallia
Muusikoiden.net - Tori - Ibanez JPM HAM 90th anniversary sähkökitara (#1735496)
Muusikoiden.netin Tori. Internetin suosituimpia musiikkiin liittyviä markkinapaikkoja.muusikoiden.net
Se on varmaan keksiny vaan nostaa hintaa sen jälkeen, kun toi muusikoiden.netin ilmoitus on julkaistu. Kuus kiloa se oli, kun ekan tuon ilmon näin.Hinta nousee kohisten. Torissakin on ja eilen tuli vastaan. 500e tullut päivässä hintaa lissää. Kuukauden päästä 10ke
![]()
Se on varmaan keksiny vaan nostaa hintaa sen jälkeen, kun toi muusikoiden.netin ilmoitus on julkaistu. Kuus kiloa se oli, kun ekan tuon ilmon näin.
Tiedä sit markkinoita tuolle.. Meikäläinen keksis tuolla rahalla aika monta muutakin arvokitaraa ennen tuota kyseistä.
Itselläni on neljä skebaa. Ovh-hinnat ovat olleet 1600, 1400, 1300 ja 700.Kaveri asuu ulkomailla. Olin siellä kylässä ja skeba ei saapunut ennen mun lähtöä. Toki tuli testattua jotain puolet halvempaa Harley Bentonin kitaraa mikä hänellä oli ennen tätä ja tuo oli kyllä surkeampi kuin oma kapistus. Tässä oli kyllä pari mikkiä pimeänä, vain yksi toimi, varmasti vaikutti asiaan.
@Myocyte jos on löysää, niin tuosta Ibanezin ajan Petrucci-mallia
Muusikoiden.net - Tori - Ibanez JPM HAM 90th anniversary sähkökitara (#1735496)
Muusikoiden.netin Tori. Internetin suosituimpia musiikkiin liittyviä markkinapaikkoja.muusikoiden.net
^ tjoo, ei tuossa speksin puolesta näytä olevan hirveästi muuta kuin loimuvaahterakansi tuon grafiikan alla ja ylimääräinen koristeinlay kaulassa. Tietty pikkuinen erä kun tehty ysärillä, niin kyllähän noi harvinaisia on ja nostavat hintaa. Noista "perus" JPM-malleistakin maksetaan minusta ihan hyvin.
Miten muistelen, että Ibanezin JPM-malleissa olis ollu vähän tukevampi kaula.. Koska noissa musareissa on taas ymmärtääkseni kaikissa joko tosi tai tosi tosi flätti kaula.
Mää ostaisin oikeasti mieluummin vaikka sit jonkun hienon J-customin, jos Ibaneziin pitäs laittaa enemmän rahaa.Voisi ehkä vähän kylmätä laittaa 2x suhrutin- tai tomppamassit tuohon, vaikka se upea soitin onkin.
Mää ostaisin oikeasti mieluummin vaikka sit jonkun hienon J-customin, jos Ibaneziin pitäs laittaa enemmän rahaa.

Kiinnostaa toki, mutta on jäänyt vähän vähemmälle ainakin itellä nyt, kun taas innostui soittelemaan sähkökitaralla.Ei taida paljoa akustiset täällä kiinnostella mutta hehkutetaan nyt vähän, että viikko sitten tuli hommattua vuoden odottelun jälkeen Gibsonin J-45 Standard. Kova on saatavuuspula näissä(kin) mutta hyvää kannatti odottaa. Helvetin kallista mutta kerran sitä eletään
![]()
Gibson | J-45 Standard
The J-45 is Gibson's best-selling acoustic of all time. Nicknamed "The Workhorse" and first introduced in 1942, this iconic acoustic has become the cornerstone of its round-shoulder, dreadnought line. World renowned for its full, balanced expression, warm bass and excellent projection, the J-45...www.gibson.com
Ei taida paljoa akustiset täällä kiinnostella mutta hehkutetaan nyt vähän, että viikko sitten tuli hommattua vuoden odottelun jälkeen Gibsonin J-45 Standard. Kova on saatavuuspula näissä(kin) mutta hyvää kannatti odottaa. Helvetin kallista mutta kerran sitä eletään
![]()
Gibson | J-45 Standard
The J-45 is Gibson's best-selling acoustic of all time. Nicknamed "The Workhorse" and first introduced in 1942, this iconic acoustic has become the cornerstone of its round-shoulder, dreadnought line. World renowned for its full, balanced expression, warm bass and excellent projection, the J-45...www.gibson.com
Henkilökohtaisesti en kyllä ymmärrä miksi kukaan upottaisi tuollaista rahamäärää akustiseen jonka lavassa ei lue Martin (tai Taylor).... Noei, legendaarinen mallihan tuokin ja tärkeintähän on, että tuntuu omaan käteen ja korvaan sopivalta. Itsellä vaan vähän yleisiä antipatioita Gibsonia kohtaan.![]()
Jooh, mitä oon videoilta koittanut kuulostella, niin kyllähän tuossa J-45:ssa pitäs olla ihan oma soundinsa Martineihin verrattuna ja ulkonäkö ja soitettavuusasiat päälle. Eli semmonenhan akkarin pitää olla, mikä sopii omaan soittoon ja natsaa muutenkin tyylillisesti.Tykkään lauleskella, joten hieman kompressoitu ja tumma J-45 soundi on vaan tuntunut niin täydelliseltä
Mulla oli eka soitin semmonen punainen Squierin halpis-strato valkoisella pleksillä ja oisko se ollu ruusupuuotelaudalla. Action vähän korkea, vähän tuhnut mikit. Ei oikein irronnu mikään kovin helposti... SNIP
Ostin hiljan kaverilta käytettynä vuosia vanhan Squierin joka vastaa n 100% tätä kuvausta. Olen ihan amatööri, mutta soittaminen on tällä vaikeampaa kun muilla lähipiiristä löytyvillä kitaroilla. Pitäsköhän tuo viedä johonkin huoltoon säädettäväksi vai kärsiä vaan kunnes raaskii ostaa pykälää paremman kitaran? Nuo säädötkin ilmeisesti jonkin verran maksaa...
E: Rahallahan tästä selviää, mutta tähän harrastukseen ei ole nyt laittaa tonnia kitaraa varten vaan etsitään halvinta mahdollista ratkaisua sunnuntairämpyttelyyn
No siis, jos se kitara ei oo jotenkin perustavan laatuisesti sökönä tyyliin kaula ihan mutkalla tai jotain vastaavaa, mistä en keksi ny järkevää esimerkkiä, niin kyllä ammattiseppä siitä soittopelin tekee.Ostin hiljan kaverilta käytettynä vuosia vanhan Squierin joka vastaa n 100% tätä kuvausta. Olen ihan amatööri, mutta soittaminen on tällä vaikeampaa kun muilla lähipiiristä löytyvillä kitaroilla. Pitäsköhän tuo viedä johonkin huoltoon säädettäväksi vai kärsiä vaan kunnes raaskii ostaa pykälää paremman kitaran? Nuo säädötkin ilmeisesti jonkin verran maksaa...
E: Rahallahan tästä selviää, mutta tähän harrastukseen ei ole nyt laittaa tonnia kitaraa varten vaan etsitään halvinta mahdollista ratkaisua sunnuntairämpyttelyyn
Milläs ihmiset on nauhoitelleet Yuotubeen noita soittoja? Niin että video, kitara + taustanauha.
Aiemmin nauhoitin jotain pätkää PC:llä Audacity (?) sai purkkiin kun oli BOSS efektisetti kiinni koneessa. Mutta jos haluaa webbikameralla kuvata samalla. Tuli hommattua GoPRo 10 joka ilmeisesti saa toimimaan myös webbikamerana niin vois saada hauskaa kuvaa kun laittaa kitaraan kiinni.
Tosin pitäis olla helppo ohjelma, eikä oikein ole tullut soiteltuakaan muutamaan vuoteen...
Hyvä kysymys. Itse olen tätä myös miettinyt.. Pitäs saada erillinen kamera kiinni koneeseen, mielellää jopa laadukaskin. Alkuun kuvasin suoraa puhelimella vahvistimen kanssa ihan ilma sen enempää kikkailuja, mut nyt olen nauhoittanut Reaperiin suoraan soiton (virheitä korjattu jälkikäteen) ja kuvannut puhelimella. Olen myös tehnyt niin että ihan ekana olen nauhoittanut Reaperiin soundit ja sitten erikseen kuvannut puhelimella vedon. Loppupeleissä olen pistänyt sitten videon ja äänen synkkaamaan. Tää on ehkäpä se helpoin tapa toteuttaa, eikä vaadi paljoa.
Huomiona ehkä sen verran, jos ei oo oikeasti paljon käsillään tekevä ihminen, että uusien nauhojen vaihtaminen on sitten luokkaa 400+ € remontti, kun viilaa omansa piloilleJa satulan uratkin on käsittääkseni aika helppo viilata munilleen, jos ei tiedä, mitä tekee.
Mää oon käyttänyt vaan yhtä laatuseppää, kuka on eräs suomen arvostetuimmista sepistä. Varmaan noita joku halvemmallakin tekee, mutta Ruokankaat, Lottoset, Vuoren Saku, GAS guitarworks yms. laatupajat ottaa noita hintaluokkia.Aika syyhkyhinnat on jos joku nauhojen vaihdosta 400€ velottaa... Toki se on vähän vaativammasta päästä kitaralle tehtäviä toimenpiteitä, mutta eipä se oikeilla työkaluilla ja tietotaidolla ole kuin ehkä tunnin homma ja varsinaiset uudet nauhat maksaa korkeintaan kymppejä. Eli kohtuullisempi hinta olisi luokkaa puolet tuosta. Uusi satula maksaa kympin, joten se menee vituiksi niin ei muuta kuin uutta yritystä uuden satulan kanssa. Tosin yleensä niitä satulauria ei tarvitse edes itse viilailla, sen kun ostaa vaan oikean kokoisen satulan ja vähän hioo pohjasta pois jos on liian korkea.
Molempia operaatiota olen itse kokeillut. Satuloita olen vaihdellut GraphTecheihin useammastakin kitarasta ja se on oikeasti ihan älyttömän yksinkertainen operaatio, jota on aika vaikea kämmätä. Nauhat vaihdoin yhteen vanhempaan ettei-haittaa-kitaraan ihan vain kokeillakseni minkälainen homma se on ja eipä sekään oikeasti mitään rakettitiedettä ole. Itse tosin lähdin kunnianhimoisesti vaihtamaan suoraan rosterinauhoihin, joissa ei sinänsä ole mitään ihmeempää, muuta kuin että kovuutensa takia vaativat työkaluilta vähän enemmän. Mutta noin muuten tämäkin homma on oikeasti aika simppeli jos löytyy yhtään kädentaitoja ja ennen kaikkea oikeat työkalut.
Toki tässä on vähän se, että arvosoittimet kannattaa tottakai viedä silti nauhojen vaihtoon ammattilaiselle ja halvoissa taas koko homma ei ole oikein rahan tai vaivan väärti.
Lämmin suositus muusikoiden netin toripalstasta. E-Korean Schecterit ovat toisinaan naurettavan edullisia. Ostin baritoni blackjack sls:n 400€ hintaan, eikä kunto häpeä uuden rinnalla.Ostin hiljan kaverilta käytettynä vuosia vanhan Squierin joka vastaa n 100% tätä kuvausta. Olen ihan amatööri, mutta soittaminen on tällä vaikeampaa kun muilla lähipiiristä löytyvillä kitaroilla. Pitäsköhän tuo viedä johonkin huoltoon säädettäväksi vai kärsiä vaan kunnes raaskii ostaa pykälää paremman kitaran? Nuo säädötkin ilmeisesti jonkin verran maksaa...
@latee77 & @Markqq
Itse teen näin:
1) Puhelin telineeseen kiinni ja REC
2) DAWissa itse biisin nauhoitus
3) Puhelimesta video koneelle ja DAWista wave ulos
4) Sony Vegas käytössä minulla. Siihen aukaisee sekä videon että biisin
5) Alusta ja lopusta käsipelillä katsoo että synkkaus sopii omille silmille/korville
6) Videon ääni mutelle, jotta vain DAWissa nauhoitettu kuuluu.
7) Render + YouTube
Älkäkää nyt perkele virheitä korjaa jälkikäteen. Se on vain itsensä kusetusta.
Itse vedän soittovideot editoimattomana naturellina kaikkine virheineen yhdellä otolla. Kukin tykkää mistä tykkää mutta ne tuhanteen kertaan leikatut ja uudelleen nauhoitetut eivät anna hyvää kuvaa mummielestä.
Minä kanssa suosittelen muusikoiden netin toria, jos ei kiinnosta alkaa remppaamaan sitä Squieria. Useamman pelin sitä kautta ostellut ja ihan asiallisia myyjiä olleet kaikki.Lämmin suositus muusikoiden netin toripalstasta. E-Korean Schecterit ovat toisinaan naurettavan edullisia. Ostin baritoni blackjack sls:n 400€ hintaan, eikä kunto häpeä uuden rinnalla.
Viimeistely ei eroa ESPn Japanin tuotannosta (itellä verrokki oli ESP Sanskrit 7)
Mää oon käyttänyt vaan yhtä laatuseppää, kuka on eräs suomen arvostetuimmista sepistä. Varmaan noita joku halvemmallakin tekee, mutta Ruokankaat, Lottoset, Vuoren Saku, GAS guitarworks yms. laatupajat ottaa noita hintaluokkia.
Mut minun kokemuksellani, ja siis useamman kitaran osalta, perusjamppa ei osaa edes säätää kitaraa semmoiseksi, että ois sinne päinkään, mitä laatusepältä tullessa. Että minulle ei ainakaan tule ensimmäistäkään kitaraa, johon on joku sunnuntaijantteri rempannut nauhaa ja satulaa![]()
Mutta jos joku haluaa välttämättä ite askarrella, niin siitä vaan.
Lähinnä, jos on sunnuntaisoittelija, joka haluaa vaan saada itelleen hyvän pelin ja päästä soittamaan, niin minusta ei maksa vaivaa lähteä ostelemaan välineitä ja käyttään tuntitolkulla aikaa.
muoksista. tais tulla vähän kärkkäästi tuo edellinen kappale.. ei ollu varsinaisesti tarkoitus. Arvostan kyllä sitä, että jotkut jaksaa tehdä ja opetella itse, kuten ilmeisesti teikäläinen, mutta ei oo tosiaan yhtään mua varten.
Ei.. se ei oo brändilisää, vaan siinä maksetaan työn laadusta. Parilla kolmella muullakin korjaajalla on käynyt soitin ja yhden jälkiä sai esimerkiksi oikeasti viedä korjattavaksi toisaalle (mikit asennettu väärin ja tallan jouset säädetty ihan päin seiniä). Kannatti yrittää säästää luokkaa viiskymppiä huollon hinnassa.No silloin toki saa maksaa brändilisää.
Yleensä noi jutellaan, kun ollaan ostamassa käytettyä instrumenttia. Viimeisin tänne jäänyt oli ihan sepällä käyty säädättämässä alkuvuonna ja sen kyllä huomasi. On hyvä soittaa ja soi pitkin kaulaa hyvin.Mistäs tiedät, etteivät ole ihan "ammattilaisella" käyneitä? ;-)
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.