Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Luulen että tämä johtuu siitä että suomenkielisellä foorumilla vaalea ihonväri on oletus. Jos siis olet itse esim tosiaan korealainen ja korealaisessa kulttuurissa (tosin ihonvärihän on suht vaalea heilläkin) olisi tosiaan rasistista sanoa että talooni muutti huonotapaisia eurooppalaisia jotka eivät osaa paikallista kulttuuria.
Mikä tosta tekee rasistista? Jos ne eurooppalaiset käyttäytyy sen korealaisen silmiin täysin kyrpänä, niin kai siinä on oikeus saada sanoa että noi nyt käyttäytyy kuin kyrvät? Ei siinä ole mitään rasistista.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 635
Mikä tosta tekee rasistista? Jos ne eurooppalaiset käyttäytyy sen korealaisen silmiin täysin kyrpänä, niin kai siinä on oikeus saada sanoa että noi nyt käyttäytyy kuin kyrvät? Ei siinä ole mitään rasistista.
Takuulla eurooppalaiset yksilöt ovat käyttäytyneet Koreassa kuin kyrvät. Ja sen saa sanoa. Pointtini oli että myös vaaleaihoisista voi puhua rasistisesti mutta se osaltani
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Saapa. Maahanmuuton ongelmista saa ja voi keskustella ilman tuollaisia rasistisia heittoja. Hyvä vain jos niistä varoitetaan.
Oliko tossa nyt kyse maahanmuuton ongelmasta vai vaan henkilöön kohdistuvasta paskasta?
Menee melko herkäks, jos ei todellakaan saa rajottaa jotain ihmisryhmää värin perusteella. Se ei nykyään ole todellakaan mitenkään kulttuuriin tai muuhun perustuvaa settiä.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 250
Oliko tossa nyt kyse maahanmuuton ongelmasta vai vaan henkilöön kohdistuvasta paskasta?
Menee melko herkäks, jos ei todellakaan saa rajottaa jotain ihmisryhmää värin perusteella. Se ei nykyään ole todellakaan mitenkään kulttuuriin tai muuhun perustuvaa settiä.
Saa rajoittaa keskustelua värin perusteella. Edelleenkin, se väri ei kuitenkaan ole suojaväri. Mainitse se väri niin pysytään asiassa.

Saatana.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 555
Joo, muuten kyllä, mutta se tarkoittaisi myös esim. ruotsalaisia tai saksalaisia, ja sitä suuremmalla syyllä tuo Mikkos:n ”suojaväri” on tosiaan vain ja ainoastaan rasismia.
Niinhän se tarkoittaisi aikalailla kaikkia sitten. Yritin tässä vaan hakea sellaista neutraalia sanontaa mitä voi käyttää vaikka aina jos ei tiedä onko jokin tietty sana rasistinen vai ei.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 250
Niinhän se tarkoittaisi aikalailla kaikkia sitten. Yritin tässä vaan hakea sellaista neutraalia sanontaa mitä voi käyttää vaikka aina jos ei tiedä onko jokin tietty sana rasistinen vai ei.
Joo, ymmärrän, ja oon ihan samaa mieltäkin. Parasta silti olisi puhua ihan niinkuin asia on. Toki sen viestin sisältö sitten taas on rasistinen jos on ollakseen, mutta Mikkos nyt ei näytä ymmärtävän (tai siis ymmärtää mut ei halua ymmärtää), että vaikka viestin sisältö ei olisikaan rasistinen, tietyt ilmaukset ovat..
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 250
Tää käy oikeasti hauskaks.. Eli nyt on ok, että ihmisryhmiä vedetään lokeroihin värin takia.
Mutta se ei saa olla suojaväri?
=D
Kun ihmisellä ei ole suojaväriä.

”Juuh elikkäs” :D

Ihmisryhmistä KESKUSTELUN voi lokeroida värin perusteella. Ihmisiä ei.

Mut tää on tätä, kun et edes halua ymmärtää niin eipä se ole mun ongelmani.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Kun ihmisellä ei ole suojaväriä.

”Juuh elikkäs” :D
Nää viestit on menny jo aikoja sitten niin vitun kauaksi tän ketjun aiheesta....

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kun jollekkin ihmisryhmille laitetaan leima ihonvärin takia?
Pystytkö ymmärtämään sen että joillekkin ihmisryhmille annetaan etuoikeuksia sen ihonvärin takia?
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 250
Huomautus - asiaton käytös
Nää viestit on menny jo aikoja sitten niin vitun kauaksi tän ketjun aiheesta....

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kun jollekkin ihmisryhmille laitetaan leima ihonvärin takia?
Pystytkö ymmärtämään sen että joillekkin ihmisryhmille annetaan etuoikeuksia sen ihonvärin takia?
Joo pystyn. Valkoihoinen ihminen on valitettavan monessa asiassa etuoikeutettu, muilla ihonväreillä ei (suomessa) saa etuoikeuksia.

Öyhöttäisit muualla. Tai no ihan sama, en vastaa sulle tähän liittyen enää kun et tosiaan edes yritä tajuta.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 947
Asiaton käytös
Joo pystyn. Valkoihoinen ihminen on valitettavan monessa asiassa etuoikeutettu, muilla ihonväreillä ei (suomessa) saa etuoikeuksia.

Öyhöttäisit muualla. Tai no ihan sama, en vastaa sulle tähän liittyen enää kun et tosiaan edes yritä tajuta.
Öyhöyh.
Siis mitä vittua. Missä kuplassa sä elät?
Näin asunnottomuuttakin kokeneena olen nähnyt kuinka tummemmat tai eri kulttuureista olevat ovat etusijalla meihin kantasuomalaisiin verrattuna.
Sulla on oikeasti ihan vitun vääristynyt näkökulma että Suomessa valkoihoinen olisi jotenkin etuoikeutettu.
Jos kokeilisit elämistä täällä pohjalla, niin näkisit ehkä tämän maailman eritavalla.
Otan tästä varoituksen tai bannit mutta suoraan sanoen voisit vaikka haistaa vitun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 832
Oliko tossa nyt kyse maahanmuuton ongelmasta vai vaan henkilöön kohdistuvasta paskasta?
En tiedä mitään siitä, mistä oli kyse. Mutta jos käyttää termiä "suojaväri" eikä puhu esim. ihon maalaamisesta, niin taitaa olla kyse vain rasismista.

EDIT: Ja tuo käyttäjä @Mikkos kirjoitti:

Noi suojavärillä varusteut naapurit on kyllä pahoja vastuksia.. vaikka kuinka ilmoitat isännöisijälle tai vaikka poliisille niin kukaan ei uskalla sanoa mitään koska kulttuuri ja se iso R.
Eli ihan puhtaasta rasismista oli kyse tälläkin kertaa. Toivottavasti rankkua tulee kaikista tällaisista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 166
Foorumilla on myös toisaalla käytetty joskus sanaa "suojaväri" ja muita vastaavia ilman varoitusta/huomautusta. Joskus näistä sanoista saa varoituksen ja joskus ei. Riippunee moderaattorista, en tiedä.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 250
Foorumilla on myös toisaalla käytetty joskus sanaa "suojaväri" ja muita vastaavia ilman varoitusta/huomautusta. Joskus näistä sanoista saa varoituksen ja joskus ei. Riippunee moderaattorista, en tiedä.
Ja siitä, onko ne raportoitu. Tietenkään ne, jotka ovat asioista samaa mieltä, eivät raportoi rasistisia ilmaisuja.
 
Liittynyt
21.06.2023
Viestejä
7
Ei varmaan pitäisi lähteä tähän vääntöön mukaan, mutta siis “suojavärillähän” yleensä tarkoitetaan ilmiötä missä valtaväestöstä poikkeavalla ihonvärillä/etnisyydellä/kulttuurilla/yms. katsotaan enemmän asioita läpi sormien. Ja “suojavärillisellä” sitten noita ilmiön kohderyhmään kuuluvia piirteitä, miten sitten ne kukakin haluaa määritellä.

Siitä sitten voi väitellä kuinka todellinen tuo ilmiö on, mutta vaikka mauton ilmaisu onkin enkä itse käyttäisi, niin vaikea nähdä rasistisena millään tavallisella määritelmällä. Ongelma siinä että aletaan ylivarovasti tulkitsemaan kaikkia tällaisia ilmaisuja rasismiksi on että termin kokema inflaatio vaan pahenee ja ajaa porukkaa vaan entistä enemmän leireihin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 832
Foorumilla on myös toisaalla käytetty joskus sanaa "suojaväri" ja muita vastaavia ilman varoitusta/huomautusta. Joskus näistä sanoista saa varoituksen ja joskus ei. Riippunee moderaattorista, en tiedä.
Täällä on varmaan tuhansia viestejä, jotka eivät ole sääntöjen mukaisia. Mutta koska niitä ei ole raportoitu, ne jäävät voimaan. Samoin säännöt elävät ajassa. Se, mikä oli 10v sitten ok ei välttämättä ole sitä tänään.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 276
Tämähän onkin hupaisa keskustelu. Olen aina mieltänyt termin suojavärillinen alle juuri valkoihoiset ihmiset, sillä hehän nimenomaan pääsevät tietynlaisista tilanteista helpomalla kuuluessaan valtaväestöön ja täten kulttuurillisesti että ymmärryksellisesti parempaan asemaan kuin muunväriset, kuten meillä esimerkiksi romanit, tai ämerikan yhdysvalloissa mustaihoiset.

Mutta en sen enempää tähän asiaan ota kantaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Täällä keskustellaan foorumin säännöistä ja moderoinnista ja rasismista voisi keskustella siitä muita häiritsemättä siihen tarkoitetussa omassa ketjussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 990
Täällä keskustellaan foorumin säännöistä ja moderoinnista ja rasismista voisi keskustella siitä muita häiritsemättä siihen tarkoitetussa omassa ketjussa.
Aika oleellisesti liittyy sääntöihin ja moderointiin kun keskustellaan mitä saa sanoa ja mitä ei ja millä sanoilla ja millä ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 966
Täällä on varmaan tuhansia viestejä, jotka eivät ole sääntöjen mukaisia. Mutta koska niitä ei ole raportoitu, ne jäävät voimaan. Samoin säännöt elävät ajassa. Se, mikä oli 10v sitten ok ei välttämättä ole sitä tänään.
Itse olen ainakin hyvinkin räikeää rasismia täällä joskus raportoinut eikä ole toisinaan johtanut toimenpiteisiin tai edes vastaukseen. Voi olla joo modesta joka käsittelee yleisemminkin riippuvaista kuten joku arveli, eipä tuota taida säännöissä olla mitenkään kielletyksi erikseen nostettu ja se kyllä tietyissä ketjuissa näkyy vahvasti. Yhdistelmänä välinpitämätön suhtautuminen moderoinnissa ja yleisyys antaa sen vaikutelman että näin sen halutaankin olevan.
 

simpad

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
113
Mikä on foorumin virallinen politiikka banninkiertotunnusten kohdalla?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 438
Mikä on foorumin virallinen politiikka banninkiertotunnusten kohdalla?
banneja ei saa kiertää altterilla
Jos ei se nyt itsestäänselvää jo ollut, niin bannit on bannit, eikä niitä ole sallittua kiertää altterilla.
Oletko raportoinut ne tunnistamasi "ilmiselvät" tapaukset?
Ja pelkkä raportointi ei riitä, koska jos ylläpito ei saa selvää IP-mätsiä tai muita tunnistetietoja, niin käyttäjiä ei lähdetä bannaamaan pelkän käyttäjäraportin tai "epäilyksen" pohjalta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 607
Tämän viestin jälkeen on tullut 3 aiheeseen liittyvää viestiä.
Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022
Miksi modet ei puutu offtopiikkiin? Parhaillaan aiheeseen liittyvä keskustelu hautautuu puhtaaseen paskanjauhantaan(aiheeseen kuulumatonta spekulointia).
Siellä on kahdessa vuodessa kirjoitettu 49000 viestiä, välillä voi mennä vähän aiheen ohikin, mutta toivottavasti pääosin aiheesta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
69
Säännöissä kielletään mainostaminen. Mikäli joku kysyy foorumilla esimerkiksi: "Hei, tietääkö kukaan toimijaa alueella xxx, joka pystyisi hoitamaan asian yyy?", onko sallittua vastata tähän kertomalla että itseltäni/firmaltani asia onnistuu?
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Säännöissä kielletään mainostaminen. Mikäli joku kysyy foorumilla esimerkiksi: "Hei, tietääkö kukaan toimijaa alueella xxx, joka pystyisi hoitamaan asian yyy?", onko sallittua vastata tähän kertomalla että itseltäni/firmaltani asia onnistuu?
En näe mitään syytä, mikset voisi ilmoittaa, että voit sen tehdä. Mainostaminen on täysin eriasia. Jos mainostaisit, niin pistäisit siihen ketjuun, että voin tehdä asian X, jos joku tarvitsee, ilman, että kukaan olisi kysynyt asiaa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 761
Säännöissä kielletään mainostaminen. Mikäli joku kysyy foorumilla esimerkiksi: "Hei, tietääkö kukaan toimijaa alueella xxx, joka pystyisi hoitamaan asian yyy?", onko sallittua vastata tähän kertomalla että itseltäni/firmaltani asia onnistuu?
Itse näkisin asian siten että jos joku kysyy esim: onko tietoa mistä saisin täytettyä uudenmallisen Sodastream pullon voin ihan hyvin vastata että "Veikon Koneessa hinta on 6,9€" mutta en voisi alkaa kertomaan "tuo tänne ja täytän sen sulle kympillä, jos tarvetta niin postimaksuilla kulkee myös suuntaansa".

Eli se että alkaa mainostamaan itseään on asia erikseen kuin että vastaa kysymykseen mistä saisi (oman tiedon mukaan) haivimmalla.

Sitten on erikseen nuo kaupalliset kumppani (kuten Jimm's) jotka maksavat siitä ja tietysti saavat ihan luvallisesti kertoa omista tuotteistaan omissa ketjuissaan.

JOSKUS harvoin jos tarjoaa omaa apua (vaikka rahaa vastaan) asia on myös mielestäni OK. Luokkaa "löytyykö keneltäkään Pirkamaan alueelta kalibrointilaitetta, voin maksaa 10€ vaivanpalkkaa" => "Minulta löytyy, sovitaanko treffit Esson baariin osoite X",
Mutta jos taas kääntäen alkaa itse mainostamaan eri ketjuissa "minulta löytyy kalibrointilaitetta ja voin 10€ tehdä käyntejä Pirkanmaan alueella" se ei ole sallittua.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 751
Itse näkisin asian siten että jos joku kysyy esim: onko tietoa mistä saisin täytettyä uudenmallisen Sodastream pullon voin ihan hyvin vastata että "Veikon Koneessa hinta on 6,9€" mutta en voisi alkaa kertomaan "tuo tänne ja täytän sen sulle kympillä, jos tarvetta niin postimaksuilla kulkee myös suuntaansa".

Eli se että alkaa mainostamaan itseään on asia erikseen kuin että vastaa kysymykseen mistä saisi (oman tiedon mukaan) haivimmalla.

Sitten on erikseen nuo kaupalliset kumppani (kuten Jimm's) jotka maksavat siitä ja tietysti saavat ihan luvallisesti kertoa omista tuotteistaan omissa ketjuissaan.

JOSKUS harvoin jos tarjoaa omaa apua (vaikka rahaa vastaan) asia on myös mielestäni OK. Luokkaa "löytyykö keneltäkään Pirkamaan alueelta kalibrointilaitetta, voin maksaa 10€ vaivanpalkkaa" => "Minulta löytyy, sovitaanko treffit Esson baariin osoite X",
Mutta jos taas kääntäen alkaa itse mainostamaan eri ketjuissa "minulta löytyy kalibrointilaitetta ja voin 10€ tehdä käyntejä Pirkanmaan alueella" se ei ole sallittua.
Minä en kyllä ymmärrä mikä ongelma olisi siinä, että jos joku kysyy jotain tiettyä palvelua, niin kertoo että minulta sitä saa hinnalla x? Ja tosiaan, kuten tuossa jo vinkattiin, yksityisviestiä voi ainakin laittaa kysyjälle.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 761
Minä en kyllä ymmärrä mikä ongelma olisi siinä, että jos joku kysyy jotain tiettyä palvelua, niin kertoo että minulta sitä saa hinnalla x? Ja tosiaan, kuten tuossa jo vinkattiin, yksityisviestiä voi ainakin laittaa kysyjälle.
Itse olen nähnyt ongelmaksi sen että monesti ne YV:n laittajat pyrkivät myymään ilmaa. Toki osa on ihan laillisellakin asialla mutta mitä olen kuullut niin monesti sama henkilö tarjoaa ehkä todella halvallakin tuotteita sitten monelle ostajalle eikä toimita kenellekään mitään. Varsinkin YV:llä niitä on helppoa luvata ja raha kelpaa.

Lisäksi jos yleisesti miettii niin monesti on eroa kysyykö mistä liikkeestä saisi palvelun / tuotteen (= haluaa ostaa jotain millä on varmasti takuu ja mikä on uusi tuote) vs mistä saisi vaan halvimmalla korjauksen asiaan / käytetyn tuotteen. Jolloin tietysti jälkimmäisen kohdalla on ihan OK yksityisenkin tarjota omia tuotteitaan ja sitä jopa odotetaan.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 250
Lisäksi jos yleisesti miettii niin monesti on eroa kysyykö mistä liikkeestä saisi palvelun / tuotteen (= haluaa ostaa jotain millä on varmasti takuu ja mikä on uusi tuote) vs mistä saisi vaan halvimmalla korjauksen asiaan / käytetyn tuotteen. Jolloin tietysti jälkimmäisen kohdalla on ihan OK yksityisenkin tarjota omia tuotteitaan ja sitä jopa odotetaan.
Omien tuotteiden / palvelujen tarjoaminen kysyttäessä on kuitenkin eri asia, kuin laittaa ilmoitus että tarjotaan asiaa X. Jälkimmäinen nyt ainakin menee suoraan mainostuksen kategoriaan.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 738
Itse olen nähnyt ongelmaksi sen että monesti ne YV:n laittajat pyrkivät myymään ilmaa. Toki osa on ihan laillisellakin asialla mutta mitä olen kuullut niin monesti sama henkilö tarjoaa ehkä todella halvallakin tuotteita sitten monelle ostajalle eikä toimita kenellekään mitään. Varsinkin YV:llä niitä on helppoa luvata ja raha kelpaa.

Lisäksi jos yleisesti miettii niin monesti on eroa kysyykö mistä liikkeestä saisi palvelun / tuotteen (= haluaa ostaa jotain millä on varmasti takuu ja mikä on uusi tuote) vs mistä saisi vaan halvimmalla korjauksen asiaan / käytetyn tuotteen. Jolloin tietysti jälkimmäisen kohdalla on ihan OK yksityisenkin tarjota omia tuotteitaan ja sitä jopa odotetaan.
Ei tämä asia liity mitenkään mainostamisen kieltoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 460
Ei tämä asia liity mitenkään mainostamisen kieltoon.
No kyllä se ainakin sivuaa aihetta. Kyllä yksityisviestikin voi olla mainos (ja tässä vielä viitataan, että voi olla myös huijaus).

Ennemmin minä sallisin sen, että kysyttäessä joku kertoo julkisesti, että on tarjolla hintaan x meillä 'mitä onkaan', olettaen, ettei tätä tapahdu (hatusta) esim. useammin kuin kerran kuukaudessa, ja ei ole tilin pääasiallista viestintää... En halua vastaanottaa yksityisviestejä jos satun mainitsemaan asian x, y, z, tai edes vaikka kysyisin näiden hinnoista.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 761
Ei tämä asia liity mitenkään mainostamisen kieltoon.
Sanotaan nyt esimerkkinä:
Utelias kirjoittaa ja kysyy Jimm's:n ketjusta: "Kokoaminen maksaa teillä 89€ mitä siihen kuuluu ja voisiko saada alennusta?"
Tähän sitten tulee 10 vastausta, 8 tulee YV:llä tarjoten omia palveluitaan ja 2 tulee suoraan ketjuun yhden kertoessa että kokoaa koneen tälle sixpäkillä kaljaa ja toinen kertoo että "varmasti toimii ja kokoan jos saan ton sun vanhan SSD levyn palkaksi".

Näetkö nyt miten tuo voisi oikeasti olla paitsi haitallista ja ärsyttävää myös haitata niitä oikeita kauppiaita jotka maksavat siitä että saavat näkyvyyttä (Jimm's) ja joilla on erikseen oma ketju.
Se että kysyjä saisi 2 suoraa vastausta ketjuun muilta ja 8 YV:tä missä eri tyypit kertoisivat kutakuinkin että olisi tyhmää maksaa 89€ ja he tekevät homman "nopeammin ja halvemmin" luvaten myös (ainakin jos kysytään) että "varmasti toimii, Jimm's hoitaa takuut".
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 607
Säännöissä kielletään mainostaminen. Mikäli joku kysyy foorumilla esimerkiksi: "Hei, tietääkö kukaan toimijaa alueella xxx, joka pystyisi hoitamaan asian yyy?", onko sallittua vastata tähän kertomalla että itseltäni/firmaltani asia onnistuu?
Lähtökohtaisesti kaikki yritysten toiminta ja markkinointi tällä foorumilla on kielletty ja kaikki kaupalliset aktiviteetit tulee kulkea ylläpidon kautta.

Joitain foorumin käyttäjille yleishyödyllisiä palveluita (kuten tuo käyttäjien nouto&postituspalvelu tai 3D-tulostusta jne) on sitten tapauskohtaisesti sallittu ylläpidon erillisellä hyväksynnällä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
69
Lähtökohtaisesti kaikki yritysten toiminta ja markkinointi tällä foorumilla on kielletty ja kaikki kaupalliset aktiviteetit tulee kulkea ylläpidon kautta.

Joitain foorumin käyttäjille yleishyödyllisiä palveluita (kuten tuo käyttäjien nouto&postituspalvelu tai 3D-tulostusta jne) on sitten tapauskohtaisesti sallittu ylläpidon erillisellä hyväksynnällä.
Kiitos vastauksesta, ymmärrän tämän linjauksen tarkoituksen. Tässä on kuitenkin mielestäni hieman hassu tilanne, sillä esimerkiksi joku muu asiasta tietävä voisi ihan hyvin luvallisesti vastata ketjuun että: "Juu, alueella xxx toimii firma zzz, jolta toi onnistu tosi hyvin". Mikäli en itse voi tätä asiaa mainita, niin siinä jää kysyjältä (ja mahdollisesti monelta muultakin) potentiaalisesti palvelu saamatta. En myöskään halua kiertää sääntöjä tekeytymällä ulkopuoliseksi, puhumattakaan siitä että olen jo foorumilla itseni aiemmissa viesteissä paljastanut sähköurakoijaksi.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 607
Kiitos vastauksesta, ymmärrän tämän linjauksen tarkoituksen. Tässä on kuitenkin mielestäni hieman hassu tilanne, sillä esimerkiksi joku muu asiasta tietävä voisi ihan hyvin luvallisesti vastata ketjuun että: "Juu, alueella xxx toimii firma zzz, jolta toi onnistu tosi hyvin". Mikäli en itse voi tätä asiaa mainita, niin siinä jää kysyjältä (ja mahdollisesti monelta muultakin) potentiaalisesti palvelu saamatta. En myöskään halua kiertää sääntöjä tekeytymällä ulkopuoliseksi, puhumattakaan siitä että olen jo foorumilla itseni aiemmissa viesteissä paljastanut sähköurakoijaksi.
Toki, näitä itseään markkinoivia me sitten karsimme banneilla pois.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 582
Kiitos vastauksesta, ymmärrän tämän linjauksen tarkoituksen. Tässä on kuitenkin mielestäni hieman hassu tilanne, sillä esimerkiksi joku muu asiasta tietävä voisi ihan hyvin luvallisesti vastata ketjuun että: "Juu, alueella xxx toimii firma zzz, jolta toi onnistu tosi hyvin". Mikäli en itse voi tätä asiaa mainita, niin siinä jää kysyjältä (ja mahdollisesti monelta muultakin) potentiaalisesti palvelu saamatta. En myöskään halua kiertää sääntöjä tekeytymällä ulkopuoliseksi, puhumattakaan siitä että olen jo foorumilla itseni aiemmissa viesteissä paljastanut sähköurakoijaksi.
Ensin jäi olo että onpas tiukka linja vs se että saa kertoa (mainostaa) jos aloite tulee muilta, ja hyvin perustelit että markkinointi voi olla hyödyksi vastaanottajille. ja markkinoijasta voi tuntua harmittomalta.

Mutta on tämä sen verran iso sivusto että jos se hyväksyttäisiin, niin täällä paljon ketjuja jotka täyttyisi niistä markkinointi viesteistä. Niitä ei ole, kun niitä ei sallita. Netissä taasen on paikkoja joissa voi pyydellä tarjouksia, ilmoittaa tarpeistaan, johon sitten saa vastauksia jos saa. No moni jostain hassusta syytä kuolleet pois.

Siis täällä kysellään suosituksia hintavinkkejä, mistä jne. laidasta laitaan, enimmäkseen toki ICT alalta, mutta ihan laidasta laitaan, ihan kiva ettei jokapaikassa ole joku ole tarjoamassa omaa edustustaan.

Toki pienitoimija häviää tässäkin näille isoille joita "hyödylliset" siviilit markkinoi
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 761
Tänään @Sampsa lla oli tiukka linja Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!) langalla. Useita varoituksia ja muutama banni offtopiikista..
Itse en huomannut että asiasta olisi huomautettu ensin. Itse myös sain suoraan varoituksen.
On siitä tietysti aiemmin useampia kertoja ketjussa varoitettu. Itse ajattelin että ehkä parempi tulevaisuudessa jos tulee yksikin viesti ketjuun missä ei ole mainittu sähkönmyyntisopimusta nimeltä (yhtiö jne) sekä sen hintaa mieluusti linkin kera niin raportoida suoraan sääntöjen vastaisena. Ehkä sitten ei tule myöskään ongelmia ja maailma paranee...

Eli myös itse sain varoituksen, varmaan aiheesta koska kun katson onhan siellä omiakin viestejä missä ei ole 100% mainittu vain ja ainoastaan sähkönmyyntisopimusta sekä sen hintaa vaan esim. se mistä sain varoituksen oli vastaus toisen postaajan viestiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 832
Itse ajattelin että ehkä parempi tulevaisuudessa jos tulee yksikin viesti ketjuun missä ei ole mainittu sähkönmyyntisopimusta nimeltä (yhtiö jne) sekä sen hintaa mieluusti linkin kera niin raportoida suoraan sääntöjen vastaisena.
No ei viesti ole välttämättä alueen vastainen vaikka siitä puuttuis sopimuksen nimi ja hinta. Oleellista on pysyä aiheessa, ei se että joka viestissä vain listataan sopimuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 166
No ei viesti ole välttämättä alueen vastainen vaikka siitä puuttuis sopimuksen nimi ja hinta. Oleellista on pysyä aiheessa, ei se että joka viestissä vain listataan sopimuksia.
Mutta edelleen se että yksi moderaattori ensin huomauttaa ja toinen heittää heti keltaisen kortin. Joillekin myös punaisen--> jäähylle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 579
Viestejä
4 215 693
Jäsenet
71 080
Uusin jäsen
TonyR

Hinta.fi

Ylös Bottom