Koska ne keskustelutkin lähenevät mielivaltaista. Jos onnistuu räbältä bännit saamaan niin varmaan ansaitsee ne.Ja sillä yhdellä alueella säännöt ovat ilmeisesti täysin mielivaltaiset, ja tämä on hyvä asia koska.. ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koska ne keskustelutkin lähenevät mielivaltaista. Jos onnistuu räbältä bännit saamaan niin varmaan ansaitsee ne.Ja sillä yhdellä alueella säännöt ovat ilmeisesti täysin mielivaltaiset, ja tämä on hyvä asia koska.. ?
En ole sanonut, että tuota pitäisi soveltaa millään tavalla. Oletin, että lainausmerkeissä oleva "oikein" olisi myös kanssalukijoille eri asia kuin ilman lainausmerkkejä kirjoitettuna, mutta taidan yliarvioida ihmisten ymmärryskykyä. Se viittasi nimenomaan siihen Oravamedian Kävyn pointtiin, josta edelleenkään en ole samaa mieltä vaikka sen pointin tajusinkin.Mutta miten sinun mielestäsi nyt sitten toimisi jos tätä sinun ajatustasi sovellettaisiin:
"
"
Eli joku saa bannit koska kauppapaikassa huijasi ja hänestä on tehty rikosilmoitus mutta hän saisi silti jatkaa Räbässä kirjoittelua? Ei se minusta ihan reilulta sekään tuntuisi...
Koska ne keskustelutkin lähenevät mielivaltaista. Jos onnistuu räbältä bännit saamaan niin varmaan ansaitsee ne.
Tagit saanut paljon huomiota, alkoi kiinnostamaan mikä tämä tagi juttu oli, eli mitä tageja käytetty missä yhteydessä.Linkkaapas säännöistä kohta, jossa kielletään väärien tagien käyttö ja millä perusteella voidaan bannata tästä syystä ilman, että olisi varoitusta alla?
Tagit saanut paljon huomiota, alkoi kiinnostamaan mikä tämä tagi juttu oli, eli mitä tageja käytetty missä yhteydessä.
Vuosien saatossa linja on muuttunut, lähinnä lievennyksiä, joissain osioissa/ketjuissa on pientä linjaeroa, mutta jos nyt kirjoittaa yleisenlinjan(* mukaan niin niissä pärjää, jos ei vedä pultteja siitä että joku toinen koettelee rajoja.Vielä moderointiin liittyen itseäni hämmentää se että se yleislinja puuttuu.
Päämoderaattorilla on työkalupakissaan ainoastaan suora varoitus ja muilla ensin huomautus ja sen jälkeen varoitus/bannit jos tarvis.
Olen eri mieltä. Ainakin osittain on lieventynyt mutta päämoderaattorin osalta ei.Vuosien saatossa linja on muuttunut, lähinnä lievennyksiä, joissain osioissa/ketjuissa on pientä linjaeroa, mutta jos nyt kirjoittaa yleisenlinjan mukaan niin niissä pärjää, jos ei vedä pultteja siitä että joku toinen koettelee rajoja.
Joku moderaattori ohjaa kädestä pitäen meitä rassukoita kirjoittajia, ei kaikilla taida olla siihen aikaan, vähän sama kuin jossain peruskouussa, joku välkkävahti vain huomauttalee, jos reksti iskee vuoro niin se laitto sitten kerralla ojennukseen.
Ok, minulle jäänyt mielikuva että muutokset on ihan ylläpidon palaverissa sovittuja. (muistikuva jostain muutos keskustelusta).Olen eri mieltä. Ainakin osittain on lieventynyt mutta päämoderaattorin osalta ei.
Tästä ei ole mitään tietoa. Sekava moderointi on vain se ongelma/outous.Ok, minulle jäänyt mielikuva että muutokset on ihan ylläpidon palaverissa sovittuja. (muistikuva jostain muutos keskustelusta).
Tsekkasin ylläpitolistan, niin pitkälistä, mutta harva heistä näkyvästi moderoi.
Ok, eli linja on, mutta mitä sekavuutta tarkoitat ?Tästä ei ole mitään tietoa. Sekava moderointi on vain se ongelma/outous.
Ok, eli linja on, mutta mitä sekavuutta tarkoitat ?
Sitä että yksi antaa AINA suoraan varoituksen ja toinen ensin huomauttaa.
Sitä kun yksi moderaattori antaa AINA suoraan varoituksen ja toinen ensin huomauttaa.Ok, eli linja on, mutta mitä sekavuutta tarkoitat ?
Tämä @Centteri :n näkemys on tässäkin ketjussa tainnut tullut aika monta kertaa selville, eikä vielä tähän mennessä jankkaamalla parantunut, niin oliskohan mitenkään mahollista herran käyttäytyä sääntöjen mukaan, tai sitten kantaa vastuu omista tekemisistään jos ottaa tietosen riskin varoituksesta? Modet on kuitenkin samat kaikille foorumilla olijoille, mutta jostain syystä n. 99%:lle linja ei näytä olevan ongelma.
En oikein ymmärrä tuota ajatusmallia, että pitää luistella sääntöjen rajalla niin, että säännöllisen epäsäännöllisin aikavälein tulee tarve itkeä jostain foorumin modejen linjasta antaa huomautus/varoitus. Itse olen tainnut täällä viettämieni vuosien aikana yhden jompaa kumpaa saada (ei mitään muistikuvaa kumpi), eikä se persettäni kummemmin kutittanut, olin vain tarkempi jatkossa miten asian ilmaisen ja mihin ketjuun.
Tämä @Centteri :n näkemys on tässäkin ketjussa tainnut tullut aika monta kertaa selville, eikä vielä tähän mennessä jankkaamalla parantunut, niin oliskohan mitenkään mahollista herran käyttäytyä sääntöjen mukaan, tai sitten kantaa vastuu omista tekemisistään jos ottaa tietosen riskin varoituksesta? Modet on kuitenkin samat kaikille foorumilla olijoille, mutta jostain syystä n. 99%:lle linja ei näytä olevan ongelma.
En oikein ymmärrä tuota ajatusmallia, että pitää luistella sääntöjen rajalla niin, että säännöllisen epäsäännöllisin aikavälein tulee tarve itkeä jostain foorumin modejen linjasta antaa huomautus/varoitus. Itse olen tainnut täällä viettämieni vuosien aikana yhden jompaa kumpaa saada (ei mitään muistikuvaa kumpi), eikä se persettäni kummemmin kutittanut, olin vain tarkempi jatkossa miten asian ilmaisen ja mihin ketjuun.
Sitä sammaa ihmettelen, tietyt henkilöt täällä aina valittamassa "tuomioista".. itse ei mitään väärää tehdä. Itsekin varoituksia saanut aikoinaan, joten ei mitään ihmeellistä. Tarkempi vua ens kerralla.
Sinänsä ihan validi pointti. Joka on kieltämätä hieman hämmentävää.En puhu vain omasta käyttäytymisestäni. Se on irrelevanttia. Enkä ota sitä henkilökohtaisesti vaan ihmettelen sitä linjaa kun se ei ole aina selkeä. Toinen antaa aina varoituksen ja toinen ensin huomauttaa.
On eikä saa.Onko siihen mitään käytäntöä olemassa, jos ilmestyy topikkiin spämmäämään jotain tuotetta omalla affilinkillä? Pitäisikö siitä mainita sen yhteydessä vai saako noita vaan heitellä vapaasti?
2. Asiaton sisältö
Esimerkiksi:
- Muiden käyttäjien tai yksityishenkilöiden henkilötietojen tai kuvien julkaisu
- Mainostaminen, spammaaminen, omat referer- ja affiliate-linkit viesteissä ja signaturessa
- Asiattomat ja hyvän maun vastaiset käyttäjätunnukset/avatarit/kuvat/videot/linkit
Viestin uuden sijainnin näkee omasta viestihistoriasta (oikeasta yläkulmasta nimimerkin alta "sisältösi").Mulla tippu viesti väärään ketjuun ja se poistettiin ihan syystä kun oli väärä ketju. Kiitän kun siirsittä sen oikeaan ketjuun !
Onkohan mahdollista saada viestiä samalla kun siirto tapahtuu, että mihin ketjuun se viesti siirretään? Nyt esim. tuli vain viesti, että viestini poistettiin ketjusta, eikä sanaakaan siirrosta. Viesti toki löytyi sieltä mihin alunperin kuvittelin kirjoittavani, joten sen suhteen ei ole valittamista . Viestintä vain voisi olla hiukan parempaa .
Viestin uuden sijainnin näkee omasta viestihistoriasta (oikeasta yläkulmasta nimimerkin alta "sisältösi").
Ei ole, kiitos kysymästä. Pointti oli, että miksi moderaattorin pitäisi siirron kohteesta erikseen alkaa viestittelemään, kun se selviää sieltä omasta historiasta. Modeilla on varmaan ihan riittävästi hommia ilman ylimääräistä paapomistakin.Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia?
Ei ole, kiitos kysymästä. Pointti oli, että miksi moderaattorin pitäisi siirron kohteesta erikseen alkaa viestittelemään, kun se selviää sieltä omasta historiasta. Modeilla on varmaan ihan riittävästi hommia ilman ylimääräistä paapomistakin.
Tuota en usko, että siirrosta tulisi viesti poistosta. Tähän mennessä niistä ainakin on tullut erilliset viestit. Olisiko niin, että joku viestisi poistettiin ja joku toinen siirrettiin?
Tulee kyl muistaakseni (e: normaalisti) siirrosta viesti, että viesti siirretty.Onkohan mahdollista saada viestiä samalla kun siirto tapahtuu, että mihin ketjuun se viesti siirretään?
Tulee kyl muistaakseni siirrosta viesti, että viesti siirretty.
Missä kohtaa tuossa viestissä sanotaan, että mihin ketjuun se poistettiin? Eiku anteeksi siirrettiin...
Kysyn uudestaan: Onko luetun ymmärtämisessä jotain vaikeuksia?
Älä viitsi jankata/vittuilla. Tuossa voi olla käynyt vaikka niin, että mode on ensin poistanut viestin offtopicina ja sitten kuitenkin heltynyt ja palauttanut sen parempaan ketjuun. Lopputulos olisi silloin juuri tuollainen.Lukasetko tuon mun viestin ylempänä.
Vastasin kysymykseesi. Lukasetko viestini ylempänä.Lukasetko tuon mun viestin ylempänä.
En tiedä tapausta, mutta tuossa ilmeisesti käynyt kuten @Kautium kirjoitti, ensin viesti poistettu ja sitten harkittu uudestaan ja siirretty oikealle alueelle, jolloin siitä ei ilmeisesti enää ilmoitusta tullut.Mulla tippu viesti väärään ketjuun ja se poistettiin ihan syystä kun oli väärä ketju. Kiitän kun siirsittä sen oikeaan ketjuun !
Onkohan mahdollista saada viestiä samalla kun siirto tapahtuu, että mihin ketjuun se viesti siirretään? Nyt esim. tuli vain viesti, että viestini poistettiin ketjusta, eikä sanaakaan siirrosta. Viesti toki löytyi sieltä mihin alunperin kuvittelin kirjoittavani, joten sen suhteen ei ole valittamista . Viestintä vain voisi olla hiukan parempaa .
En tiedä tapausta, mutta tuossa ilmeisesti käynyt kuten @Kautium kirjoitti, ensin viesti poistettu ja sitten harkittu uudestaan ja siirretty oikealle alueelle, jolloin siitä ei ilmeisesti enää ilmoitusta tullut.
"Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia?" kaltaiset viestit voi jatkossa jättää pois, sen sijaan tarkentaa omaa asiaa jos se ei jostain syystä kaikille selviä. Kiitos.
Miksi alkaa pätemään?
Tämä on kyllä nyt jotain, mitä sä keksit ihan omassa päässäsi. Ei ollut mitään pätemistä Kautiumin vastauksessa, vaan hän vain kertoi täysin asiallisesti mistä sen siirretyn viesti löytää. En itsekään tuota tiennyt, joten kiitos infosta. Ensimmäinen pätijä olit sinä itse kun kyselit, onko ongelmia luetun ymmärtämisessä.
En näe käyttäjän viestiä pätemisenä, vaan neuvona mistä viestin löytää jos moderoinnista ei ilmoitusta jostain syystä tule. Jos jotain haluat syyttää niin syytä moderointia jonka takia ilmoitusta ei tullut, normaalisti kyllä tulee. Kyse taitaa olla enemmänkin sinun agressiivisesta asenteesta viestin vastaanottoon, joten pyydän sinua rauhoittumaan ja samalla jättämään kyseisen käyttäjän rauhaan, kiitos.Alkuperäinen kyssäri kuuluikin, että miksi siittä siirrosta ei kerrottu mitään. @Kautium keksi tulla pätemään selkeästä kyssäristä, joka ei sisältänyt pienintäkään vittuilua: "Onkohan mahdollista saada viestiä samalla kun siirto tapahtuu, että mihin ketjuun se viesti siirretään?".
En ymmärrä mikä kohta tuossa lihavoidussa on niin vaikeaa, että siihen pitää kenenkään muun kuin modejen puuttua? Miksei @Kautium voinut olla vain hiljaa? Miksi alkaa pätemään?
[edit] Jos mä olisin @Kautium "housuissa" olisin vain sivuuttanu koko asian. Selvästikkin hänelle se oli liian vaikeaa... En ymmärrä...
En näe käyttäjän viestiä pätemisenä, vaan neuvona mistä viestin löytää jos moderoinnista ei ilmoitusta jostain syystä tule. Jos jotain haluat syyttää niin syytä moderointia jonka takia ilmoitusta ei tullut, normaalisti kyllä tulee. Kyse taitaa olla enemmänkin sinun agressiivisesta asenteesta viestin vastaanottoon, joten pyydän sinua rauhoittumaan ja samalla jättämään kyseisen käyttäjän rauhaan, kiitos.
Foorumin ylläpito on huomattavan paljon sijoittanut resursseja moderointiin, yksi moderaattori näkyy nimellä aktiivisesti kaitsemassa kirjoittajia, opastamassa ja huomauttamassa, antaa sen jatkua ja arvostetaan sitä.Sitä kun yksi moderaattori antaa AINA suoraan varoituksen ja toinen ensin huomauttaa.
Ei tuossa ole nähdäkseni tapahtunut mitään siirtoa, vaan ainoastaan viesti on poistettu ja viestin sisältönä on ollut "Väärä ketju...".Mulla tippu viesti väärään ketjuun ja se poistettiin ihan syystä kun oli väärä ketju. Kiitän kun siirsittä sen oikeaan ketjuun !
Ihan asiallinen selvennys oli Kautiumilta siitä, miksi erillistä mainintaa siirrosta ei tarvita, koska sen näkee foorumialustan kautta automaattisesti.Alkuperäinen kyssäri kuuluikin, että miksi siittä siirrosta ei kerrottu mitään. @Kautium keksi tulla pätemään selkeästä kyssäristä, joka ei sisältänyt pienintäkään vittuilua: "Onkohan mahdollista saada viestiä samalla kun siirto tapahtuu, että mihin ketjuun se viesti siirretään?".
En ymmärrä mikä kohta tuossa lihavoidussa on niin vaikeaa, että siihen pitää kenenkään muun kuin modejen puuttua? Miksei @Kautium voinut olla vain hiljaa? Miksi alkaa pätemään?
[edit] Jos mä olisin @Kautium "housuissa" olisin vain sivuuttanu koko asian. Selvästikkin hänelle se oli liian vaikeaa... En ymmärrä...
Ei tuossa ole nähdäkseni tapahtunut mitään siirtoa, vaan ainoastaan viesti on poistettu ja viestin sisältönä on ollut "Väärä ketju...".
Tämä viesti poistettiin Sotateknologia-ketjusta:Hetkonen... Mä oon nyt hämmentynyt... Onko se viesti mikä poistettiin tää: Youtuben ja muiden videopalveluiden helmiä
Jos ei oo, niin tiputatko privana sen viestin, mikä poistettiin? Mä oon tainnu jurrissa sekoittaa/unohtaa viestit?
Jätetään se foorumin käyttö vähemmälle, jos päihteiden käyttö on haitaksi.Väärä ketju ja siellä oikeessa ketjussa: Oli jo...
Tämä viesti poistettiin Sotateknologia-ketjusta:
Jätetään se foorumin käyttö vähemmälle, jos päihteiden käyttö on haitaksi.
Oman ymmärrykseni mukaan nuuska on laitonta, mutta nikotiinipussit ei ole, joten joko sulta aiheeton varoitus pois tai kielletään kaikkien nikotiinituotteiden myynti.Sain varoituksen ”nuuskan myynnistä", jota en ole tehnyt. Nikotiini-pusseja möin, koska katsoin sen "ookooksi". Myynnissä on mm. paljon muita samaan kategoriaan mahtuvia (korkeampaan kategoriaan); mm. sähköröökejä:
Lisäksi nikotiini-nesteitä on ollut tarjolla.
Emmä noita rupee kostonhimoissa rapsaan, mut jokainen noista on tupakkalain piirissä ja enemmän väärin kuin nikotiiniopussin myyminen. Nikotiinipussit on toki verotuksessa laitettu tupakkalain piiriin. Sain kuitenki varoituksen "nuuskan myymisestä", joka on täysin väärin eikä rankun antanut Sampsa (?) ole antanut mitään vastausta, joten siksi tämä tyhmä avautuminen. En koe vääryyttä kokeneeni, mut tavallaa silti kuite..
Joo näin mieki aattelin, että "sinänsä laillista touhua", ku ei ole mitää maahantuontikieltoja ja muutenki noita k18-tuotteita myydään. e: en siis edelleenkään "vingu", vaa haen selkeyttä. e2: tottakai vituttaa, ku itse yhtäkkiä saa varoitusta Tiedän myös aika varmasti kuka se oli, ku tykkäs ennen ilmiantoa.. Sama se sille, mut mielestäni varoitus oli aika överiä. Varsinki, ku johtu valheellisesta ilmiannosta. En ole nuuskaa myynyt. "Nuuskan myyminen on kiellettyä" tms oli viesti.Oman ymmärrykseni mukaan nuuska on laitonta, mutta nikotiinipussit ei ole, joten joko sulta aiheeton varoitus pois tai kielletään kaikkien nikotiinituotteiden myynti.
Kaikki muu on mielivaltaista epäjohdonmukaisuutta.
Aika jännä linjaus. Nikotiininesteet ovat tupakkalain alaisia ja vaativat vähittäismyyntiluvan. Veikkaisin ettei näillä palstan myyjillä sitä ole ja toiminta on siten laitonta. Nikotiinipussit taas eivät ole vielä minkään lain piirissä ja niiden myynti on täysin sallittua.Sain varoituksen ”nuuskan myynnistä", jota en ole tehnyt. Nikotiini-pusseja möin, koska katsoin sen "ookooksi". Myynnissä on mm. paljon muita samaan kategoriaan mahtuvia (korkeampaan kategoriaan); mm. sähköröökejä:
Lisäksi nikotiini-nesteitä on ollut tarjolla.
Emmä noita rupee kostonhimoissa rapsaan, mut jokainen noista on tupakkalain piirissä ja enemmän väärin kuin nikotiiniopussin myyminen. Nikotiinipussit on toki verotuksessa laitettu tupakkalain piiriin. Sain kuitenki varoituksen "nuuskan myymisestä", joka on täysin väärin eikä rankun antanut Sampsa (?) ole antanut mitään vastausta, joten siksi tämä tyhmä avautuminen. En koe vääryyttä kokeneeni, mut tavallaa silti kuite..
e: vissii nyt haen jotain linjaa. En rikkonut sääntöjä mielestäni, mut sain varoituksen.
e2: enkä siis synninpäästöä kaipaa. Moka mikä moka. Rankku tuli ja meni. Vaikuttaa kyl edelleen tosin.
Joo näin mieki aattelin, että "sinänsä laillista touhua", ku ei ole mitää maahantuontikieltoja ja muutenki noita k18-tuotteita myydään.
Huono vertaus / esimerkki. Kyllä auton saa ostaa, vaikka ei omista ajokorttia. Sillä ajaminen julkisilla teillä onkin sitten toinen juttu jne.Ehkä ongelmaksi tässä nousee se että miten saadaan valvottua että sekä ostaja että myyjä varmasti täyttävät lain määräämät speksit?
Eli jos täällä saisi vapaasti myydä seksipalveluita, autoja, aseita, ammuksia, tiettyjä ilotulitteita, tupakka sekä alkoholituotteita miten sitten moderaattorit voivat (jos tulee valitusta/kyselyä) valvoa sitä että sekä myyjä että ostaja ovat täysi-ikäisiä ja saavat myydä tuotteita sekä täyttävät tarvittavat speksit (esim. onko ostajalla lupa kantaa ja hankkia asetta tai ajaa autoa)?
Sillä ajaminen julkisilla teillä onkin sitten toinen juttu jne.
Ei se ole "teoriassa OK", vaan se on käyttännössäkin ihan ok.Tuo on tietysti totta, eli jos auton saa ostettua siten että myyjä tuo sen ostajalle se on teoriassa OK. Toki myyjän tarvitsee toivoa että ostaja sitten oikeasti rekisteröi sen omiin nimiinsä sekä ottaa ne vakuutukset ettei tule myöhemmin sanomista. Eli kyllähän vaikka joku 12 vuotias voi ostaa sen auton mutta en tiedä miten sitten siitä eteenpäin homma toimii, rekisteröinnin, vakuutusten jne. kanssa.