- Liittynyt
- 10.11.2018
- Viestejä
- 2 032
Todella huonolta näyttää nuo vedyn hyötysuhteet. En ole löytänyt mistään elektrolyysin hötyuhdettaa mutta olin siinä käsityksessä että se on noin 50%. Onko sinulla tuohon 20-30% arvioon jotain lähdettä?
Huomaa että puhuin elektrolyysin 20-30% häviöstä, eli hyötysuhde 70-80%
Technical Targets for Proton Exchange Membrane Electrolysis
This table summarizes the U.S. Department of Energy technical targets for proton exchange membrane electrolysis to achieve the central goal of low-cost hydrogen production of $2/kg H2 by 2026 and $1/kg H2 by 2031.
| CHARACTERISTICS | UNITS | 2011 STATUS | 2015 TARGET | 2020 TARGET |
|---|---|---|---|---|
| Hydrogen levelized cost d (production only) | $/kg | 4.20 d | 3.90 d | 2.30 d |
| Electrolyzer system capital cost | $/kg | 0.70 | 0.50 | 0.50 |
| $/kW | 430 e,f | 300 f | 300 f | |
| System energy efficiency g | % (LHV) | 67 | 72 | 75 |
| kWh/kg | 50 | 46 | 44 | |
| Stack energy efficiency h | % (LHV) | 74 | 76 | 77 |
| kWh/kg | 45 | 44 | 43 | |
| Electricity price | $/kWh | From AEO 2009 i | From AEO 2009 i | 0.037 j |
Tuossa olisi jotain lukuja. 2011 67%. 2020 tavoite 75%.
olettaen että matka on satoja kilometrejä. Jos mieluummin mitä nopeammin perille, niin sitä parempi ilman turhia taukoja. Tien päällä seisty tai kulutettu aika ei nyt omasta mielestä ainakaan ole sitä mukavaa aikaa, kun voisi olla jo perillä. Mutta jokainen toki tyylillään.