Tuskin Teslalla on tässä tilanteessa varaa nostaa hintoja - kilpailu kovenee. Eiköhän hän vaan halunnut pistää sinut miettimään päätöstä äkkiä, ettet vain katso muitakin vaihtoehtoja.Oli Model 3 pikaisessa koeajossa yön yli. Mielestäni myyjä sanoi, että kun nyt tarjolla olevat Idästä tuotavat autot loppuvat, nousee hinta uusien varusteiden myötä. Voin muistaa väärinkin, soitteli vähän kiireiseen aikaan.
Lähes joka valmistajalla erilailla. Toyotalla mittariston näyttämä täsmää aikalailla siihen mitä seinästä on ladattu, kunhan polttomoottori ei ole käynnistynyt, eikä esilämmitystä ole käytetty eikä akuston lämmitys ole aktivoitunut seisonta-aikana. Jos polttomoottori käynnistyy, niin sitten mittariston näyttämä menee samantien ihan höpöiksi sähkön osalta.Onko muuten kellään käsitystä miten hybridissä (tässä tapauksessa volkkarin GTE malli) ajotietokone laskee sähkönkulutuksen? Mitataanko akusta imettävää virtaa, laskennallista liikkumiseen tarvittavaa energiaa, moottorin antamaa tehoa tjsp?
Riippuu aika paljon siitä testin aikana harrastetusta ajotyylistä. Jos lähtee aina nilkka oikoisena ja ajaa "sporttisesti", niin eipä tuollaisella kiihtyvyydellä ja suorituskyvyllä varustettu bensakulkine mitenkään välttämättä alle 9l/100km kulje.Kuin metsälle pyrkivä ajokoira: Bemarin 3-sarjan lataushybridi ahnehtii matkaan lähtöä
1000km:n koeajosta kolmannes sähköllä, bensan keskikulutus 6,1 l/100km (eli ilman latausta 9 l/100km) ja kulutus/päästöt 4 tähteä. Ei Rönkkö aseta rimaa kovin korkealle.
Onhan tuosta jauhettu jo aikaa sitten. Yhtälailla kaikki ovat sitä kritisoineet.Suomeksi teslafaniboiden juttujen tasoista paskapuhetta, joka tietysti uppoaa em. jengiin käytännössä faktana.
Empä ole nähnyt yhtäkään Eurooppalaisten autonvalmistajien mainosta, jossa vaikkapa dieselmallin tai hybridiversion hintalaskurissa olisi bensiinisäästöt x xxx euroa -kohta
Teslojahan ei ole pakko ladata vain kotona tai Superchargerilla. Esim. aika monesta kauppakeskuksesta löytyy vielä jopa ilmaisiakin pisteitä mistä voi yhtä hyvin ladata Teslaa kuin mitä tahansa muutakin autoa. Jopa ilmaisia 50kW DC latureitakin löytyy baanalta. Jos oikeasti on siitä parista eurosta kiinni niin säästömahdollisuuksia kyllä onPidän tuota Teslan mainosta säästöstä erittäin huonona. Otetaan esimerkiksi minä, eli sähköautoilija jolla ei ole kotilatausmahdollisuutta, niin säästö "bensakuluissa" on aika mitätön, kun maksullinen lataus ei ole halpaa sekään ja teslan laturit jossain kaukana pääkaupunkiseudulta.
Olin kyllä alusta asti selkeä siitä, ettei Tesla ole ainoa vaihtoehto (eikä edes ensimmäinen). Keskustelu liittyi siis toimitusaikoihin, varastossa oleviin autoihin ja tilattavien autojen eroihin. En tiedä mitä maksaa tehdä ilp, matriisivalot tai sähköinen takaluukku, veikkaisin kuitenkin että niistä joutuu Teslakin pyytämään rahaa.Tuskin Teslalla on tässä tilanteessa varaa nostaa hintoja - kilpailu kovenee. Eiköhän hän vaan halunnut pistää sinut miettimään päätöstä äkkiä, ettet vain katso muitakin vaihtoehtoja.
Onhan tuossa tietysti sekin, että "kolmannes" voi varmaan olla mitä vaan välillä 25-45%. Yritin hieman haeskella vertailukohtaa ja esim. 100 heppaa tehokkaampi (bensakoneen osalta) 2,3-litrainen Focus ST oli mennyt samalla kulutuksella. En nyt sano, että olisi huono, mutta ehkä neljä tähteä antaisi olettaa hieman yleistä tasoa parempaa suoritusta. Sekin tietysti vaikuttaa, että arvioidaanko tuo suhteessa toisiin plugareihin vai kaikkiin muihin autoihin.Riippuu aika paljon siitä testin aikana harrastetusta ajotyylistä. Jos lähtee aina nilkka oikoisena ja ajaa "sporttisesti", niin eipä tuollaisella kiihtyvyydellä ja suorituskyvyllä varustettu bensakulkine mitenkään välttämättä alle 9l/100km kulje.
Hyundailla ja Rellulla molemmilla täytyy rekisteröidä jo joulukuun puolella. VAG ei, mutta ei siellä taida olla kovin hyvää tarjoustakaan.Niilläkin varastossa autoja sitten. Ei ainakaan silmään pistänyt pakkorekisteröintiä. Normistihan tämän vuoden kaupat rekataan ensivuonna, niin on sitten "2021" malli.
Mitenköhän VAG tuotteet?
No toisaalta marraskuun rekisteröinnit oli taas vaihteeksi -15% edellisvuodesta, ei nyt oikein taida kauppa käydä. Nyt joulukuussa pitäis herua jotain tietoa tulevaisuuden verohimmeleistä joten ei tässä sen puolesta niin ihmeellistä ole.
Ei, vaan edellisellä bensakäyttöisellä autolla polttoainekustannukset satasta kohti oli yli 12e, ja nyt sähköllä ajaessa alle 2e?Sulle maksetaan latauksesta
Hanurista tuollaiset pakkorekisteröi joulukuussa. Tammikuu se oikea aika olisi. Kappaleissa tää vuosi on jo menetetty. Mutta jos siellä on takana jotain päästöhommia mitä aiemmin veikattu niin sehän selittäisi.Hyundailla ja Rellulla molemmilla täytyy rekisteröidä jo joulukuun puolella. VAG ei, mutta ei siellä taida olla kovin hyvää tarjoustakaan.
Näköjään myös Kona:an saisi 2000+4000 alennusta joulukuussa. Jos itse romuttaa, niin vielä romuautosta saisi 2000.
KONA Electric - Hyundai
Täysin uusi Hyundai KONA Electric -täyssähköauo. Valittavana kaksi akkukokoa, vakiona luokkansa parasta energiatehokkuutta ja huippuluokan mukavuus- ja turvallisuusvarusteita.www.hyundai.fi
Oletko ajanut tuon 40km yhteen putkeen vai miten olet mitannut? Kylmällä energiaa menee myös matkustamon lämmitykseen ja kylmällä akulla tuo GTE ei anna kaikkea käyttöön. Muutenkin tykkää käynnistää polttiksen kun sähkörangea on 5km jäljellä ja ajetaan suurempia nopeuksia. Myös jos auto seisoo päivän kylmässä, niin herkästi käynnistää polttiksen vaikka akussa olisi 30-40% varausta ja kiihdyttää kovempaa. Toisaalta jos moottori käynnistyy, voi muutaman minuutin lämpimäksi käytön jälkeen kääntää takaisin sähkölle ja sitten auto tuntuu kulkevan taas hienosti sähköllä akku tyhjäksi asti. Tämä voi olla kylmällä kelillä itse asiassa ihan järkevääkin, koska matkustamo lämpiää moottorin hukkalämmöllä ja sähkö säästyy liikkumiseen.Akussa käytettävä kapasiteetti 7kWh, parhaimmillaan olen päässyt 40km tuolla. Kulutus alimmillaan ollut mittarin mukaan 14kWh/100km, jolloin pitäisi siis päästä 50km. Todellinen kulutus ollut siis kuitenkin noin 18kWh, tuossa on aika iso virhe.
Tuo 40km menee yleensä semmoisessa +20c lämpötilassa ilmastointi pois päältä, on yhteen putkeen ajettu.Oletko ajanut tuon 40km yhteen putkeen vai miten olet mitannut? Kylmällä energiaa menee myös matkustamon lämmitykseen ja kylmällä akulla tuo GTE ei anna kaikkea käyttöön. Muutenkin tykkää käynnistää polttiksen kun sähkörangea on 5km jäljellä ja ajetaan suurempia nopeuksia. Myös jos auto seisoo päivän kylmässä, niin herkästi käynnistää polttiksen vaikka akussa olisi 30-40% varausta ja kiihdyttää kovempaa. Toisaalta jos moottori käynnistyy, voi muutaman minuutin lämpimäksi käytön jälkeen kääntää takaisin sähkölle ja sitten auto tuntuu kulkevan taas hienosti sähköllä akku tyhjäksi asti. Tämä voi olla kylmällä kelillä itse asiassa ihan järkevääkin, koska matkustamo lämpiää moottorin hukkalämmöllä ja sähkö säästyy liikkumiseen.
Sitten kuulostaa alhaiselta lukemalta, ainakin jos nopeudet <=80km/h. Toki se polttis käynnistyy kun rangea 5km jäljellä 80 vauhdissa. En itse ole omalla mitannut yhteen putkee ajamalla, mutta mielestäni pätkissäkin on mennyt 45km helposti kesällä.Tuo 40km menee yleensä semmoisessa +20c lämpötilassa ilmastointi pois päältä, on yhteen putkeen ajettu.
Mulla siis Golf, Passatissa taitaa olla vähän isompi akku?Sitten kuulostaa alhaiselta lukemalta, ainakin jos nopeudet <=80km/h. Toki se polttis käynnistyy kun rangea 5km jäljellä 80 vauhdissa. En itse ole omalla mitannut yhteen putkee ajamalla, mutta mielestäni pätkissäkin on mennyt 45km helposti kesällä.
Jotain id3 tarjouksia varastossa olevista kyllä oli, näin ainakin VW:n myyjä tänään sanoi, mutta en tullut kysyneeksi millaisia kun id3 ei ehkä oikein ole oma kohteeni. Tuli käytyä samalla katsomassa tuo Enyaq ja täytyy sanoa että eroa VW:llä ja Skodalla on, jälkimmäisen voisi selvästi olla sähköautomarkkinoilla se premium vaihtoehto.VAG ei, mutta ei siellä taida olla kovin hyvää tarjoustakaan.
Vajaa 30k tullut ajettua Teslalla ja rahaa mennyt hieman yli 500 euroa. Täysähköillä pystyy ruutanoimaan kyllä jos haluaa, ilmaisia latureita on niin paljon.Teslojahan ei ole pakko ladata vain kotona tai Superchargerilla. Esim. aika monesta kauppakeskuksesta löytyy vielä jopa ilmaisiakin pisteitä mistä voi yhtä hyvin ladata Teslaa kuin mitä tahansa muutakin autoa. Jopa ilmaisia 50kW DC latureitakin löytyy baanalta. Jos oikeasti on siitä parista eurosta kiinni niin säästömahdollisuuksia kyllä on
Ok, enpä huomannut että puhuit golffista. Voihan olla ettei se mittari ihan tarkka ole, tai sitten käytettävissä oleva kapasiteetti on hieman epäselvä. Sen olen huomannut että se vaihtelee tilanteiden mukaan ja auton mukaan ”tyhjään” akkuun menee hieman eri määrä energiaa eri olosuhteissa.Mulla siis Golf, Passatissa taitaa olla vähän isompi akku?
Range ei siis ihmetyttänyt niinkään, vaan että kulutusmittarin tietojen perusteella pitäisi mennä 50km, joka on enemmän kuin valmistaja lupaa
Näillähän on ollut tämä kampanja ties kuinka kauan. Naureskelin vielä syyskuussa, kun kampanja muka loppui 31.7.2020 ja silti edelleen markkinoivat. Sittemmin muistivat vaihtaa päivämäärän. Ei taida mennä kaupaksi enkä suoraan sanoen ihmettele.Hyundailla ja Rellulla molemmilla täytyy rekisteröidä jo joulukuun puolella. VAG ei, mutta ei siellä taida olla kovin hyvää tarjoustakaan.
Näköjään myös Kona:an saisi 2000+4000 alennusta joulukuussa. Jos itse romuttaa, niin vielä romuautosta saisi 2000.
KONA Electric - Hyundai
Täysin uusi Hyundai KONA Electric -täyssähköauo. Valittavana kaksi akkukokoa, vakiona luokkansa parasta energiatehokkuutta ja huippuluokan mukavuus- ja turvallisuusvarusteita.www.hyundai.fi
Halvimmat id4 tulee myyntiin arviolta Q1 aikana ja halvimmat id3 2021.Erikoinen toi pienempi ID.4:n akkukoko kun se on 52kWh, eikä 58kWh kuten ID.3:ssa. Aika pieni akku alkaa olemaan suht isoon autoon. Toki hintakin sitten saatu painettua alle 40000 euron.
Hinnasto muutenkin päivittynyt ja tullut uusia varustetasoja myyntiin: https://www.volkswagen.fi/idhub/con.../hinnastot/2020/joulukuu/ID4-nro-132-WLTP.pdf
Nuo edullisemmat Rellut ja Hyundait on ilmeisesti jo suomessa olevia autoja. Ioniq sähkiksen koeajoinkin ja ihan mukavalta autolta vaikutti. Konalle taitaa olla tosiaan vähän parempi tarjous nyt. Vanha saattoi olla hankintatuki +2000€.Näillähän on ollut tämä kampanja ties kuinka kauan. Naureskelin vielä syyskuussa, kun kampanja muka loppui 31.7.2020 ja silti edelleen markkinoivat. Sittemmin muistivat vaihtaa päivämäärän. Ei taida mennä kaupaksi enkä suoraan sanoen ihmettele.
e: Eiku olikohan se edellinen kamppis vain Ioniqille. Konalle oli joku muu kamppis. Jatkuvaa kamppista joka tapauksessa, ei sen takia ole kiire ostaa.
Onhan se oma työ aina etsiä ilmainen laturi ja katsoa missä lataa.Vajaa 30k tullut ajettua Teslalla ja rahaa mennyt hieman yli 500 euroa. Täysähköillä pystyy ruutanoimaan kyllä jos haluaa, ilmaisia latureita on niin paljon.
Jep. Eka myyvät tosiaan id3 varastossa olevia autoja, jotka saa tosi nopeasti alle. Alennusta vajaa 1900€ (ilman vaihtoautoa). Täällä ei ole vielä Enyaq tai id4 autoja nähtävillä. Itselle kyllä riittäisi vähän liiankin hyvin id3, harmi että Skodalla ei ole sellaista. Seatilta pitäisi tulla myöhemmin id3 kokoinen.Jotain id3 tarjouksia varastossa olevista kyllä oli, näin ainakin VW:n myyjä tänään sanoi, mutta en tullut kysyneeksi millaisia kun id3 ei ehkä oikein ole oma kohteeni. Tuli käytyä samalla katsomassa tuo Enyaq ja täytyy sanoa että eroa VW:llä ja Skodalla on, jälkimmäisen voisi selvästi olla sähköautomarkkinoilla se premium vaihtoehto.
Yhdessä vaiheessa elämää itsekin jouduin vähän väliä odottelemaan kymmeniä minuutteja kyyditettäviä ja voin kyllä samaistua tähän hyötyyn kun silloin harmitti polttiksen kanssa start-stop-tyhjäkäyntirumba. Talvella lämmityksen ja kesällä ilmastoinnin viilennyksen johdosta.Lataushybrideissä on yksi hyvä ja käytännöllinen ominaisuus, mitä en osannut lainkaan ottaa huomioon vielä viime kesänä eli se, että ohjaamoa voidaan pitää lämpimänä ilman, että autoa pidettäisiin tyhjäkäynnillä. Käytännössä tämä hyöty näkyy sellaisissa tilanteissa, joissa autossa joutuu muita odotellessa istuskelemaan minuuttien tai jopa tunnin ajan. Lain mukaan autoa saa pitää tyhjäkäynnillä korkeintaan kahden minuutin ajan tai neljä minuuttia, jos pakkasta on yli 15 astetta. Olen huomannut, että jopa tunnin kestoinen odottelu lämpimässä autossa ei syö toimintasädettä kuin joitain kilometrejä, vaikka käyttäisin samanaikaisesti myös auton stereoita ja näyttöä esimerkiksi tv-ohjelmien katselemiseen.
Kahden auton talouteen aika passeli range, jos tekee pitkät matkat suosiolla polttiksella.Erikoinen toi pienempi ID.4:n akkukoko kun se on 52kWh, eikä 58kWh kuten ID.3:ssa. Aika pieni akku alkaa olemaan suht isoon autoon. Toki hintakin sitten saatu painettua alle 40000 euron.
Hinnasto muutenkin päivittynyt ja tullut uusia varustetasoja myyntiin: https://www.volkswagen.fi/idhub/con.../hinnastot/2020/joulukuu/ID4-nro-132-WLTP.pdf
On toki mutta maassa missä halpaa bensaa ja ilmaisia ämpäreitä jonotetaan vuorokausi etukäteen niin sähköautoilu ja plugarit kyllä oikeasti säästävät rahaa verrattuna polttiksiin. Hienoa on myös se että verokustannuksiin osallistuu jatkossa myös autottomatOnhan se oma työ aina etsiä ilmainen laturi ja katsoa missä lataa.
Tuota olen kyllä ihmetellyt miten ihmiset ovat valmiita uhraamaan omaa aikaansa autossa istumalla tuntitolkulla muutaman hassun euron takia, jotta saa ladata auton ilmaiseksi. Viimeksi pari viikkoa sitten Verkkokaupassa oli teslakuski hidaslataamassa autoaan autossa istuen kun tulin parkkihalliin. Kävin tekemässä omat ostokset ja vajaa tuntia myöhemmin sama kaveri edelleen kökötti auton sisällä puhelintaan tuijottaen. Ei ole minusta ihan loppuun asti mietitty hankinta, jos auton oston jälkeen:On toki mutta maassa missä halpaa bensaa ja ilmaisia ämpäreitä jonotetaan vuorokausi etukäteen niin sähköautoilu ja plugarit kyllä oikeasti säästävät rahaa verrattuna polttiksiin. Hienoa on myös se että verokustannuksiin osallistuu jatkossa myös autottomat
"Jokainen pistorasia on mahdollisuus"
Tai sitten vaan kyseinen jätkä kuuluu sinne kuuluisaan kitupiikki-threadiin.Ei ole minusta ihan loppuun asti mietitty hankinta, jos auton oston jälkeen:
a) ei ole varaa ladata maksullisista pisteistä
b) ei ole mahdollisuutta ladata kotona, kun on tarve
Katoin videon kokonaisuudessaan. Hyvät perusominaisuudet.Autogefuhlin ID.4 -arvostelu:
Odottelisin esim Bjornin testejä mistä näkee tarkalleen mitä nopeuksia on ajettu, millä tiellä, mitkä olosuhteet ovat olleet jne. En ainakaan itse jaksa spekuloida kun on noin hyvä resurssi olemassa. Täytyy vain olla kärsivällinenThomaksen mukaan range jäi n. 300 kilometriin. Ajotapa- ja nopeus vaikuttavat tietysti paljon, mutta 300 kilometriä kuulostaa silti aika vähältä. Lämpötilakaan ei ID.4:n näytön mukaan ollut erityisen alhainen (n. 1,5-2 astetta plussalla). Mitähän tuo menee vaikka -10 asteessa? 200-250 km?
Lieneekö ideana saada väki houkuteltua ostamaan se isompiakkuinen malli.Erikoinen toi pienempi ID.4:n akkukoko kun se on 52kWh, eikä 58kWh kuten ID.3:ssa. Aika pieni akku alkaa olemaan suht isoon autoon. Toki hintakin sitten saatu painettua alle 40000 euron.
Hinnasto muutenkin päivittynyt ja tullut uusia varustetasoja myyntiin: https://www.volkswagen.fi/idhub/con.../hinnastot/2020/joulukuu/ID4-nro-132-WLTP.pdf
Aika monelle 200-250km riittää mainiosti. Etenkin suurimmassa osassa maailmaa ei ole ~koskaan -10C kelejä.Thomaksen mukaan range jäi n. 300 kilometriin. Ajotapa- ja nopeus vaikuttavat tietysti paljon, mutta 300 kilometriä kuulostaa silti aika vähältä. Lämpötilakaan ei ID.4:n näytön mukaan ollut erityisen alhainen (n. 1,5-2 astetta plussalla). Mitähän tuo menee vaikka -10 asteessa? 200-250 km?
Ymmärrän tämän, enkä ole muuta väittänyt. Itselleni täällä Suomen maaseudulla asuvana tuo 300 km alkaa kuitenkin olla jonkinlainen kipuraja. Jos sen alle mennään, niin olisi pakko pitää myös polttomoottoriauto tallissa satunnaisia worst case -skenaarioita varten.Aika monelle 200-250km riittää mainiosti. Etenkin suurimmassa osassa maailmaa ei ole ~koskaan -10C kelejä.
Tätä olen kanssa ihmetellyt, kun Tesla kuskit selittää kuinka hienoa katsella Netflixiä autossa! Ei tule itse vietettyä aikaa autossa sen aikaa, että tulisi tarvetta alkaa kattoa netflixiä siellä. Ehkä oon vaan vanhanaikainen. Jos kotona ei voi ladata sähköautoa, niin sitten pitää hommata joku muu vaihtoehto. Taitaa olla melkoharvassa semmoiset ihmiset jotka haluu istua cittarin parkkihallissa ja ladata autoa siellä.Tuota olen kyllä ihmetellyt miten ihmiset ovat valmiita uhraamaan omaa aikaansa autossa istumalla tuntitolkulla muutaman hassun euron takia, jotta saa ladata auton ilmaiseksi. Viimeksi pari viikkoa sitten Verkkokaupassa oli teslakuski hidaslataamassa autoaan autossa istuen kun tulin parkkihalliin. Kävin tekemässä omat ostokset ja vajaa tuntia myöhemmin sama kaveri edelleen kökötti auton sisällä puhelintaan tuijottaen. Ei ole minusta ihan loppuun asti mietitty hankinta, jos auton oston jälkeen:
a) ei ole varaa ladata maksullisista pisteistä
b) ei ole mahdollisuutta ladata kotona, kun on tarve
On se ollut ihan kiva ominaisuus varsinkin alkuvuodesta kun sisätiloissa ei saanut syödä ja olin reissussa. Autoon istumaan ja youtube tai netflix tulilleTätä olen kanssa ihmetellyt, kun Tesla kuskit selittää kuinka hienoa katsella Netflixiä autossa! Ei tule itse vietettyä aikaa autossa sen aikaa, että tulisi tarvetta alkaa kattoa netflixiä siellä. Ehkä oon vaan vanhanaikainen. Jos kotona ei voi ladata sähköautoa, niin sitten pitää hommata joku muu vaihtoehto. Taitaa olla melkoharvassa semmoiset ihmiset jotka haluu istua cittarin parkkihallissa ja ladata autoa siellä.
Kyllä minäkin olen autossa syönyt, mutta ei siinä niin kauaa mene, että tulee kaivattua youtubea tai netflixiä.On se ollut ihan kiva ominaisuus varsinkin alkuvuodesta kun sisätiloissa ei saanut syödä ja olin reissussa. Autoon istumaan ja youtube tai netflix tulille
Meidän Lidlillä parinkymmenen kilsan päässä on sama keissi. Tesla"miehet" istuu autoissaan toista tuntia, kun ilmaiseksi saa kituutettua sen muutaman kilometrin matkan. Ei siinä hirveästi elämältä odota tai harrastuksia omaa, jos on "varaa" istua autossa tunteja per viikko latausta odotellen. Jostain syystä nämä on aina Teslakuskeja. En ole nähnyt ikinä esim. Porschea ja E-tronia jossain halpislaturissa ja äijää istumassa siellä. Lienee joku imagojuttu Teslan omistajilla päivitellä statustaan "oon lataamassa, enää 4h täyteen latinkiin #ilmaisetsähköt #teslaonmahtava".Tuota olen kyllä ihmetellyt miten ihmiset ovat valmiita uhraamaan omaa aikaansa autossa istumalla tuntitolkulla muutaman hassun euron takia, jotta saa ladata auton ilmaiseksi. Viimeksi pari viikkoa sitten Verkkokaupassa oli teslakuski hidaslataamassa autoaan autossa istuen kun tulin parkkihalliin. Kävin tekemässä omat ostokset ja vajaa tuntia myöhemmin sama kaveri edelleen kökötti auton sisällä puhelintaan tuijottaen. Ei ole minusta ihan loppuun asti mietitty hankinta, jos auton oston jälkeen:
a) ei ole varaa ladata maksullisista pisteistä
b) ei ole mahdollisuutta ladata kotona, kun on tarve
Unohtamatta, että on nukkunut autossaan latauksen ajan. Netflixissä ei kyllä ole niin paljoa materiaalia, että siellä saisi istuttua niin pitkään.Meidän Lidlillä parinkymmenen kilsan päässä on sama keissi. Tesla"miehet" istuu autoissaan toista tuntia, kun ilmaiseksi saa kituutettua sen muutaman kilometrin matkan. Ei siinä hirveästi elämältä odota tai harrastuksia omaa, jos on "varaa" istua autossa tunteja per viikko latausta odotellen. Jostain syystä nämä on aina Teslakuskeja. En ole nähnyt ikinä esim. Porschea ja E-tronia jossain halpislaturissa ja äijää istumassa siellä. Lienee joku imagojuttu Teslan omistajilla päivitellä statustaan "oon lataamassa, enää 4h täyteen latinkiin #ilmaisetsähköt #teslaonmahtava".
Kannataa laskea oikea range siten et akun käytössä oleva kapasiteetti ja sitten kulutus lukemasta pientä matematiikkaa.Thomaksen mukaan range jäi n. 300 kilometriin. Ajotapa- ja nopeus vaikuttavat tietysti paljon, mutta 300 kilometriä kuulostaa silti aika vähältä. Lämpötilakaan ei ID.4:n näytön mukaan ollut erityisen alhainen (n. 1,5-2 astetta plussalla). Mitähän tuo menee vaikka -10 asteessa? 200-250 km?
Tesla alla ja en harrasta itse ilmaisia latureita / tai niissä istumista ihan urakalla.Meidän Lidlillä parinkymmenen kilsan päässä on sama keissi. Tesla"miehet" istuu autoissaan toista tuntia, kun ilmaiseksi saa kituutettua sen muutaman kilometrin matkan. Ei siinä hirveästi elämältä odota tai harrastuksia omaa, jos on "varaa" istua autossa tunteja per viikko latausta odotellen. Jostain syystä nämä on aina Teslakuskeja. En ole nähnyt ikinä esim. Porschea ja E-tronia jossain halpislaturissa ja äijää istumassa siellä. Lienee joku imagojuttu Teslan omistajilla päivitellä statustaan "oon lataamassa, enää 4h täyteen latinkiin #ilmaisetsähköt #teslaonmahtava".
Tässä taas sellanen keissi että Tesloja on ollut saatavilla kauan ja niitä on kappalemääräisesti eniten. Se että ei ole ikinä nähnyt audi tai porsche kuskia istumassa autossa lataamassa, johtuu varmaan siitä että niitä vaan ei ole kauheasti. Olen nähnyt 2kpl etronia ja yhden porschen. Lähes joka päivä näen useamman eri teslan.Tesla alla ja en harrasta itse ilmaisia latureita / tai niissä istumista ihan urakalla.
Mut keltä on pois jos joku saa aikansa autossa kulumaan?? Tai sietää sitä? Ei kai sen tarvi imago juttu olla?
Meidån sakki jos lataa niin se tapahtuu joko kaupassa asioinnin aikana tai huoltoaseman lounas nauttien. Pidemmillä reissuilla ehkä yks kaks kertaa millo on istuttu hetki autossa et ei tarvi arpoa perille pääsyä. (Esim huoltsikka kiinni tms)
Jos se on siellä ilmaislaturilla vain lataamassa, niin siltä oikealta asiakkaalta se on ainakin pois, joka haluaisi myös ladata oman kauppareissunsa aikana. Yleinen näky Lidl:n pihassa ja näköjään sitä tuolla Verkkiksessäkin joku harrastaa.Mut keltä on pois jos joku saa aikansa autossa kulumaan?? Tai sietää sitä? Ei kai sen tarvi imago juttu olla?