Ei saa, ajoakku on paksissa.Voi olla, ettei muuten olekaan plugarina saatavilla. Tai ei ainakaan ole Suomen mallistossa.
Ei saa, ajoakku on paksissa.Voi olla, ettei muuten olekaan plugarina saatavilla. Tai ei ainakaan ole Suomen mallistossa.
V60 D6 5,3l Helsinki-Ruka väli talvella. Paluumatka taisi tulla vähän pienemmällä, en muista tarkkaa lukemaa. Painohan ei juuri kulutusta lisää pitkällä matkalla. Ilmanvastus varsinkin nopeuden kasvaessa lisää kulutustaKuulostaa ihan ok:lta omaan korvaan. Kun vertaan dieseleihin mitä ajanut, niin mennyt sen 5.5-6l/100km.
Mietin vain, että saavuttaisinko sitten hiukan säästöä jos olisi plugin/hybridi alla. Täyssähkö aina olisi tuolla korvan takana yksi vaihtoehto mutta silti sen hankintahinta aina mietityttää.
Pannaan nyt vielä oma passat farkku GTE. Kesällä Helsinki-Nurmes-Helsinki pätkä 5,4l/100km.Kuulostaa ihan ok:lta omaan korvaan. Kun vertaan dieseleihin mitä ajanut, niin mennyt sen 5.5-6l/100km.
Mietin vain, että saavuttaisinko sitten hiukan säästöä jos olisi plugin/hybridi alla. Täyssähkö aina olisi tuolla korvan takana yksi vaihtoehto mutta silti sen hankintahinta aina mietityttää.
Noihin kolmerivisiin tarjolla on myös Peugeot e-travellerTässä tuli aika paljon uusia vaatimuksia lisää, mitä ei alkuperäisessä viestissä ollut mukana. Jos huomioi ne alkuperäiset vaatimukset ("Vaatimuksena oli hybridi tai sähköauto jossa kolme penkkiriviä niin vaihtoehdot olivat nämä kaksi.") niin tuohon voisi listata esimerkiksi:
- Kia Sorento
- Mitsubishi Outlander
- Tesla S
- Tesla X
- Ford Explorer
- Lexus RX
Olen joskus aikoinaan istunut tuollaisessa vanhemmassa Explorerissa ja tilaahan siinä on ihan pirusti. Kontti on ainakin julmettu 5-paikkaisessa versiossa eli voisi kuvitella, että tilaa olisi melko hyvin kolmannelle penkkiriville. Tuollaisen XC90 T8:n koeajoin jokunen vuosi sitten eikä se voimalinja ainakaan itseä niin sytyttänyt kuin paperiluvuista olisi voinut päätellä. Silloinen oma 35i moottorinen SUV Bemari oli perstuntuman perusteella paljon äkäisempi kulkemaan vaikka paperitehoa oli 100hp vähemmän. Siinä mielessä tuo Fordin 6-mukinen Explorer on varmaan parempi kulkemaan, kun sähköstä ei ole enää apua työntämään lisävauhtia. Onhan siinä melkein 200Nm enemmän vääntöäkin ja ilmeisesti uusi 10-vaihteinen automaatti on melko hyvä tuohon autoon.Eikös tuon Explorerin kolmannen penkkirivin tilat ole jopa hyvät. Ei tietenkään aikuiselle, mutta mahtuu istumaan vähän vanhempikin koululainen. Jos olisi tarve 6-7 paikalle, niin olisi omalla listalla aika korkealla.
Kiitos. Tuntuu että se on siinä 5.5-6l/100km. Pitää siis alkaa laskemaan.Pannaan nyt vielä oma passat farkku GTE. Kesällä Helsinki-Nurmes-Helsinki pätkä 5,4l/100km.
Mä en tiesä vagilta 1,4l plugarila, mutta toisaalta, enpä noita nyt muutenkaan niin tarkkaan tunne, mutta käytännössä se plugari kuitenkin menee siitä akuston massasta huolimatta hieman pienemmällä kuin vastaava polttis.VAG on tainnut näistä valtavirtaa edustavista onnistua tässä aika hyvin ainakin 1,4-litraisen kohdalla. Itse en ole kauheasti seurannut ei-ladattavia, mutta jos plugarit vievät 9 litraa niin ei kai 2-litrainen turbo ilman sähkötilpehöörejä voi paljon enempää viedä?
Pahoittelut epäselvästä kommentistani. Viittasin TM:n tuoreeseen isojen plugarien vertailuun, jossa 2-litraiset turboplugarit veivät 8,6-9,3 litraa kaupunkiajossa keskinopeudella 40km/h. En nyt tähän hätään löytänyt vastaavaa arvoa pelkälle vastaavalle bensa-autolle, mutta kulutusta on jokaisen kohdalla 2 litraa liikaa, että voisi sanoa toimivan kuten itselataava hybridi lataussähkön loputtua.Jos plugari vie 9l/100km, niin sama auto pelkällä polttiksella vie kyllä käytännössä enemmän, mutta joku tuollainen 9l täysin tuntemattomassa tilanteessa on aika epämääräinen kulutus. Jos tuo 9l on pidemmän aikavaälin keskikulutus, niin joko auto tai ajo on silloin kyllä keskimääräistä raskaampaa. Jos tuo on pelkkää motaria, niin silloin ero polttiksen ja plugarin välillä on pienin, samalla tietysti sen akuston lisämassa on myös kaikkein merkityksettömin. Jos tuo on jotain keskikaupunkiajoa, niin polttiksella saa kyllä kikkailla ihan täysillä että pääsee samaan kulutukseen.
Liittyykö tämä nyt turboihin vai mihin, en ihan pääse kiinni tästä ajatuksesta? Prius Plugari vie ilman latausta sekalaisessa ajossa jotain 4.5-5L/100km, okei tämä ei ole ihan "iso" luokassa mutta ei tämä mikään keijukaan ole. Turboa tässä ei tietysti ole.Pahoittelut epäselvästä kommentistani. Viittasin TM:n tuoreeseen isojen plugarien vertailuun, jossa 2-litraiset turboplugarit veivät 8,6-9,3 litraa kaupunkiajossa keskinopeudella 40km/h. En nyt tähän hätään löytänyt vastaavaa arvoa pelkälle vastaavalle bensa-autolle, mutta kulutusta on jokaisen kohdalla 2 litraa liikaa, että voisi sanoa toimivan kuten itselataava hybridi lataussähkön loputtua.
Mitä 2 litranen turbo "itselataava" kuluttaa kaupungissa? Tuo TM testi taisi sisältää vain plugareita?Pahoittelut epäselvästä kommentistani. Viittasin TM:n tuoreeseen isojen plugarien vertailuun, jossa 2-litraiset turboplugarit veivät 8,6-9,3 litraa kaupunkiajossa keskinopeudella 40km/h. En nyt tähän hätään löytänyt vastaavaa arvoa pelkälle vastaavalle bensa-autolle, mutta kulutusta on jokaisen kohdalla 2 litraa liikaa, että voisi sanoa toimivan kuten itselataava hybridi lataussähkön loputtua.
Liittyykö tämä nyt turboihin vai mihin, en ihan pääse kiinni tästä ajatuksesta? Prius Plugari vie ilman latausta sekalaisessa ajossa jotain 4.5-5L/100km, okei tämä ei ole ihan "iso" luokassa mutta ei tämä mikään keijukaan ole. Turboa tässä ei tietysti ole.
Kyseisessä mittauksessa itselataaville on ominaista, että kaupunkiajossa 40km/h kulutus on ollut melko tarkkaan sama kuin maantiellä 75 km/h keskinopeudella. Jos kaupunkiajossa menee paljon enemmän bensaa kuin maantiellä niin näkisin että toiminnassa itselataavana on aika paljon parantamisen varaa.Mitä 2 litranen turbo "itselataava" kuluttaa kaupungissa? Tuo TM testi taisi sisältää vain plugareita?
Juu, nuo plugarit eivät ole yhtä taloudellsia kuin "itselataavat" hybridit silloin kun ajetaan ilman ladattua sähköä, ja suurin syy siihen on se että valmistajalla ei ole intressejä hieroa noita hybridimoodin kulutuksia.Pahoittelut epäselvästä kommentistani. Viittasin TM:n tuoreeseen isojen plugarien vertailuun, jossa 2-litraiset turboplugarit veivät 8,6-9,3 litraa kaupunkiajossa keskinopeudella 40km/h. En nyt tähän hätään löytänyt vastaavaa arvoa pelkälle vastaavalle bensa-autolle, mutta kulutusta on jokaisen kohdalla 2 litraa liikaa, että voisi sanoa toimivan kuten itselataava hybridi lataussähkön loputtua.
Menevät toki pienellä, jos verrataan yhtä tehokkaaseen polttikseen, mutta entä jos on sama polttomoottori? Eli vaikka Bemarin tapauksessa 330e vs 320. Sen kyllä uskon että 330e menee vähemmällä kuin 330.Eli polttomoottoriautoon verrattuna nuo plugarit menevät pienellä.. Iso henkilöauto tehokkaalla bensamoottorilla kuluttaa kaupunkiajossa paljon, eikä se plugarin pienempi kulutus ole mikään hiuksenhieno ero.
Eiköhän nuo kaikki hybridi Tojatat ole melko pomminvarmoja pelejä. Ei hajua priuksesta, mutta oma 2017 Farkku Toyota Auriksen keskikulutus n. 5l(Tankilla mitattu), kun lähinnä ajellu n.14k suunta työmatka-ajoa(50% matkasta taajamassa ajoa).Onko kellään kokemuksia 2015-2016 itselataavista Priuksista? Onko kuinka vikaherkkiä ja millaisia kulutuslukuja odotettavissa? Miettinyt 7 paikkaista plussaa väliaikais ratkaisuna ennenkuin vastaavia BEVejä löytyy.
On kokemusta sekä 320i ja 330e. 330e menee jokaisessa tilanteessa taloudellisemmin mutta kulkupuoli on jotain ihan muuta.Menevät toki pienellä, jos verrataan yhtä tehokkaaseen polttikseen, mutta entä jos on sama polttomoottori? Eli vaikka Bemarin tapauksessa 330e vs 320. Sen kyllä uskon että 330e menee vähemmällä kuin 330.
My bad, muistelin että 330i olisi vielä kutoskoneella.On kokemusta sekä 320i ja 330e. 330e menee jokaisessa tilanteessa taloudellisemmin mutta kulkupuoli on jotain ihan muuta.
Sama moottori siellä 330i on vähän kovemmalla viriasteella niin ei sekään normiajossa juuri sen enempiä vie kuin 320.
Itsellänikin oli Explorer vaihtoehtona siihen saakka kunnes istuin kuskin paikalle. Ohjaamo on tehty samasta ämpärimuovista kuin 15 000 euron Fiestassa Lisäksi ajomukavuus ei ole vertailujen mukaan Volvon tasolla koska autoon ei saa edes ilmajousitusta. Sisustan värivaihtoehtojakaan ei ole tarjolla kuin musta. Se etten ole edes vaivautunut autoja koeajamaan kertoo kuinka tärkeää dynaaminen ajettavuus tai kiihtyvyyden perstuntuma ovat minulle. Uskon että 400 hevosvoimaa riittää rekkojen ohitteluun. Kyseessä on kulkuväline jolla saa mahdollisimman "mukavasti" perheen kuskattua ja vaimo ajeltua valtaosan kaupunkipyörittelyistä sähköllä. Ei ole epäilystäkään etteikö Volvollakin ajaminen olisi yhtä kärsimystä mutta tässä tilanteessa se on minulle vähiten huono maltillisen hintainen kompromissi.Olen joskus aikoinaan istunut tuollaisessa vanhemmassa Explorerissa ja tilaahan siinä on ihan pirusti. Kontti on ainakin julmettu 5-paikkaisessa versiossa eli voisi kuvitella, että tilaa olisi melko hyvin kolmannelle penkkiriville. Tuollaisen XC90 T8:n koeajoin jokunen vuosi sitten eikä se voimalinja ainakaan itseä niin sytyttänyt kuin paperiluvuista olisi voinut päätellä. Silloinen oma 35i moottorinen SUV Bemari oli perstuntuman perusteella paljon äkäisempi kulkemaan vaikka paperitehoa oli 100hp vähemmän. Siinä mielessä tuo Fordin 6-mukinen Explorer on varmaan parempi kulkemaan, kun sähköstä ei ole enää apua työntämään lisävauhtia. Onhan siinä melkein 200Nm enemmän vääntöäkin ja ilmeisesti uusi 10-vaihteinen automaatti on melko hyvä tuohon autoon.
Tuoreehko Tesla Model S tai Model 3 LR - muilla taitaa talvikaudella 300km rangea jäädä vähän arvuuttelevaksi jos ei saa ladattua töissä.Mitäs sähköautomalleja on tarjolla 150km yhteen suuntaan menevään työmatkaan?
Ajamisen pitää onnistua myös talvella. Ajotuntuman on oltava riittävän hyvä, esim. Golf tai Mercedes tasoa.. Adaptiivinen vakkari ainut toive.
Kartoitan lähinnä, onko jokin sähköauto jo minulle soveltuva. Latausnopeudella ei oikeastaan ole väliä.
Käytettyä etsitään. Dieselilläkin toki voidaan jatkaa, mutta pienet "bensakulut" kiinnostaa.
*
Minkälaista tietä? Jos paljon motaria, niin 300km tulee tekemään tiukkaa koska kesälläkin pelkkää motaria ajaessa, niin ei päästä kuin M3:lla jonnekin 320km.Mitäs sähköautomalleja on tarjolla 150km yhteen suuntaan menevään työmatkaan?
Ajamisen pitää onnistua myös talvella. Ajotuntuman on oltava riittävän hyvä, esim. Golf tai Mercedes tasoa.. Adaptiivinen vakkari ainut toive.
Kartoitan lähinnä, onko jokin sähköauto jo minulle soveltuva. Latausnopeudella ei oikeastaan ole väliä.
Käytettyä etsitään. Dieselilläkin toki voidaan jatkaa, mutta pienet "bensakulut" kiinnostaa.
*
Tuohon luultavasti sopisi saksan tehtaalla tehty Model Y RWD, kunhan niitä alkaa jossain vaiheessa tulla linjalta ulos. Nykyisen 4-vetomallin range on jo se 505km ja takavedolla pitäisi olla suurempi + uudet akut tuohon tulossa jolloin range kasvaa entisestään. Itse vielä en ole päättänyt että tuleeko autoksi M3 karvalakki LFP pattereilla vai tuo MY RWD 4680 pattereilla. Riippuu paljolti hinnasta ja parista muuta seikkaa vielä.Motaria ja satasen aluetta. On ehkä mahdollista ladata toisessakin päässä, mutta se pitää selvittää erikseen vielä ja jos onnistuisi, niin joku edullinen kelpaisi
. ID3, Teslat ja ID4 ja ENYAQ kyllä kiinnostaisi. Taitavat vaan niin tuoreita olla että pääsee halvemmalla ajamalla jollain 2.0 dieselillä.
Tietty jos kaikki ajot saisi ykkösautolle keskitettyä niin voisi se 45k tulla vuodessa mittarin..
Kovasti kiinnostaa, mutta pitänee vielä odottaa? Työmatka-ajoa tulisi se 24k vuodessa ja päälle arkiajot, niin ihan taloudellisista syistä tätä mietin..ja jonkinlainen mahdiloisuus olisi toisenkin osapuolen sähköautolla ajella omia ajoajaan, jolloin ollaan siinä 33k kilometreissä. Kyllähä siinä jo säästää polttoaineessakin?
Edellisellä 2014 hybridi auriksella ajelin 6v ja 150tkm ilman yhtään ylimääräistä korjausta.Onko kellään kokemuksia 2015-2016 itselataavista Priuksista? Onko kuinka vikaherkkiä ja millaisia kulutuslukuja odotettavissa? Miettinyt 7 paikkaista plussaa väliaikais ratkaisuna ennenkuin vastaavia BEVejä löytyy.
Polttoaineissa säästää, mutta autoilun kustannukset kasvavat useimmiten suurien pääomakustannusten myötä. Kun niitä yrittää hallita mahdollisuuksien mukaan, niin sitten voi kokonaisuus olla hallinnassa.Kyllähä siinä jo säästää polttoaineessakin?
Harvoin talvella 120km/h ajetaan?Jos pitää päästä varmuudella talvella tuo 150km suuntaan edestakas ilman että vauhtia pitää himmata (eli saa 120 lasissa ajaa tauotta), niin teslan model S 100D tai LR on ainoat. Ehkä tuo M3LR, ehkä.
Ja paskin keli eli loskaa tai lunta tie täynnä niin tiukkaa tekee. (yleensä nopeudet laskee kyllä tuolloin)
ID kolmoset sun muut ei mene.
Niin ja uusi sähkö porsche menee kans.
Mutta pelkästään säästöä jos hakee niin hankintakulut autoissa jo kovat jolloin ihan sen kannalta turha laitella sähkö vermeitä.
Itse en välitä auton hinnasta, hauska ja makea elämä kun maksaa. Ja toisaalta joku kia ei sytytä vaikka ois järkevä ja luotettava auto. Mutta mistä lähtien autoa on pelkällä järjellä valittu.
Varmasti ajetaan. Varsinkaan eteläisessä suomessa ei näy murustakaan lunta ja valtaväylät on suolattu tehokkaasti.Harvoin talvella 120km/h ajetaan?
Totta, "lait ei koske juuri minua, koska olen muita parempi kuljettaja."Varmasti ajetaan. Varsinkaan eteläisessä suomessa ei näy murustakaan lunta ja valtaväylät on suolattu tehokkaasti.
Vaikka nopeus laskee niin ulkoilma on kylmempää ja kapiinia pitää lämmittää.Harvoin talvella 120km/h ajetaan?
Eli jos laskee 100km/h mukaan niin luulisi riittävän
Kai sillä jotain merkitystä on jos ei pääse perille? Eikä motarilla tutkata eli siellä on sallittua ajella pääasiassa miten huvittaa.Totta, "lait ei koske juuri minua, koska olen muita parempi kuljettaja."
Lisätäänpä se vielä, ettei jos rajoitukset kiinnosta, niin mitä väliä sillä 120 kulutuksellakaan on?
Et vissiin paljoa motarilla ajele?Eikä motarilla tutkata eli siellä on sallittua ajella pääasiassa miten huvittaa.
Motarilla ajelevat jonkinverran siviiliautoilla siellä seassa, mutta eihän poliisi tartu ajamiseen jos ajelee siellä kuten muutkin, eli käytännössä kesäkeleillä talvinopusrajoituksellakin se 120km/h ei vielä sytytä punaista vilkkua. Ehkä jos siellä laskee sen 140km/h, ne jo reagoivat, toisin kuin keskellä kesää.Kai sillä jotain merkitystä on jos ei pääse perille? Eikä motarilla tutkata eli siellä on sallittua ajella pääasiassa miten huvittaa.
Menee ihan offtopicin puolelle. En ajele päivittäin, mutta toisaalta vain kerran muistan nähneeni poliisin tutkaamassa moottoritiellä. Ajoin mittarin mukaan 20 yli ja heilutteli kyllä sormea "soosoo" tyyliin. Siksi kirjoitinkin että "pääasiassa".Et vissiin paljoa motarilla ajele?
No ei normaalisti motarilla tutkailla paljon yhtään vrt. maantiet, jos et aja täysin päättömästi (ts. joku soittaa hätäkeskukseen) niin riski jäädä motarilla tutkaan on kyllä häviävän pieni.Et vissiin paljoa motarilla ajele?
Meinaatko että ne käy hakee ministeriöstä luvan että saavat tässä luppoaikana nyt vähän tutkailla motarin varressa??Aika kaukana OT:ssa ollaan.
Itse olen nähnyt motarilla ihan yhtä usein tutkan kuin maantielläkin. Tai oikeastaan useammin, mutta suhteessa ajomäärään samat. Olenpa nähnyt motarilla puhallusratsiankin aikanaan.
Taitaa vaan olla niin, ettei ole osunut kohdalle tai huomannut kaveria seisomassa (kyllä, autosta erillään) siellä pientareella.
Tartun trolliin: selitä nyt vähän?Meinaatko että ne käy hakee ministeriöstä luvan että saavat tässä luppoaikana nyt vähän tutkailla motarin varressa??
Kannattaa muuten katsoa tarkemmin myös se reitti. Jos auton range riittää 99% vuoden päivistä eestaas lataamatta, niin kunhan matkalla on latureita, niin ne loput 1% pahimman kelin päivistä voi varmistella sillä, että tekee sen 5min pit-stopin laturilla.Mitäs sähköautomalleja on tarjolla 150km yhteen suuntaan menevään työmatkaan?
Ajamisen pitää onnistua myös talvella. Ajotuntuman on oltava riittävän hyvä, esim. Golf tai Mercedes tasoa.. Adaptiivinen vakkari ainut toive.
Kartoitan lähinnä, onko jokin sähköauto jo minulle soveltuva. Latausnopeudella ei oikeastaan ole väliä.
Käytettyä etsitään. Dieselilläkin toki voidaan jatkaa, mutta pienet "bensakulut" kiinnostaa.
*
Voi myös miettiä että paljonko menee diiselautolla aikaa pelkkiin tankkauksiin vuoden aikana. Jos sanotaan 5min per tankkaus, ja 24000 kilsaa vuodessa niin tekee ajassa pari tuntia. Sitten jos mainitut normiajot päälle, niin 3-4 tuntia vuodessa pelkkiin tankkauksiin.Kannattaa muuten katsoa tarkemmin myös se reitti. Jos auton range riittää 99% vuoden päivistä eestaas lataamatta, niin kunhan matkalla on latureita, niin ne loput 1% pahimman kelin päivistä voi varmistella sillä, että tekee sen 5min pit-stopin laturilla.
Jos 3 kertaa vuodessa pitää ottaa 5min tauko työmatkalla ja sillä välttää 10 000e kalliimman auton ostamisen, niin minusta se on ihan hyvä ratkaisu.
Tämä piti ihan kellottaa juuri, kun toisaalla asiasta oli puhetta. Piuhan laitto ja irroitus tuovat kotiintuloon/lähtöön molemmat semmoisen 15 s lisää. Jos joka päivä käy autolla töissä ajamassa, niin sehän on jo 10 minuutin hukka kuukaudessa. Vastannee aika kohtuullisesti yhtä polttoainetankkausta kuukaudessa ajallisesti.Eiköhän tuon saman räplää kotona sitä laturin johtoa eli ajallisesti +-0.
Vielä voisi huomioida sen, että polttiksen kanssa ehkä käyttäisi talvella lämmitysjohtoa, joka pitää aina kytkeä tai irrottaa molemmista päistä.Tämä piti ihan kellottaa juuri, kun toisaalla asiasta oli puhetta. Piuhan laitto ja irroitus tuovat kotiintuloon/lähtöön molemmat semmoisen 15 s lisää. Jos joka päivä käy autolla töissä ajamassa, niin sehän on jo 10 minuutin hukka kuukaudessa. Vastannee aika kohtuullisesti yhtä polttoainetankkausta kuukaudessa ajallisesti.
Ja se lämmitysjohdon kytkeminen vie enemmän aikaa kun se on yleensä siellä puskurin alaosassa. Plus sitten ajastimen asettelut.Vielä voisi huomioida sen, että polttiksen kanssa ehkä käyttäisi talvella lämmitysjohtoa, joka pitää aina kytkeä tai irrottaa molemmista päistä.
Millanen setuppi kyseessä? Itse kävin kaupassa äsken ja siinä meni se 15 sekuntia yhteensä, eli 7 sekuntia lähtiessä ja 7 sekuntia tullessa. Itsellä töitä vain arkipäivisin niin tästä tulisi 5 minuuttia kuukaudessa. Matka on sellanen 40-50km eli enemmän kuin kerran kuussa tulisi tankattua.Tämä piti ihan kellottaa juuri, kun toisaalla asiasta oli puhetta. Piuhan laitto ja irroitus tuovat kotiintuloon/lähtöön molemmat semmoisen 15 s lisää. Jos joka päivä käy autolla töissä ajamassa, niin sehän on jo 10 minuutin hukka kuukaudessa. Vastannee aika kohtuullisesti yhtä polttoainetankkausta kuukaudessa ajallisesti.
Vähän tuli kyllä yllätyksenä, että Teslat on edelleen ainoita "järkeviä" tai tuohon pystyviä. Ajattelin että ID3 ainakin tuohon kykenee ja Leaffit myös.Tuohon luultavasti sopisi saksan tehtaalla tehty Model Y RWD, kunhan niitä alkaa jossain vaiheessa tulla linjalta ulos. Nykyisen 4-vetomallin range on jo se 505km ja takavedolla pitäisi olla suurempi + uudet akut tuohon tulossa jolloin range kasvaa entisestään. Itse vielä en ole päättänyt että tuleeko autoksi M3 karvalakki LFP pattereilla vai tuo MY RWD 4680 pattereilla. Riippuu paljolti hinnasta ja parista muuta seikkaa vielä.