Vähän tuli kyllä yllätyksenä, että Teslat on edelleen ainoita "järkeviä" tai tuohon pystyviä. Ajattelin että ID3 ainakin tuohon kykenee ja Leaffit myös.
Noh, pitänee tosiaan selvitellä latausmahdollisuutta työpaikalla, joka kieltämättä mahdollistaisi halvemmankin auton oston.. Idea oli siis toki päästä taloudellisesti, mutta tehdä autosta myös ns. "ykköspeli" arkeen. Arjessa pärjännee jo 100km rangellakin ja oma työmatka on se, mistä pitää selvitä.
Toisaalta lienee pakko pitää polttomoottiautoa vielä kakkosautona, (jolla voisin ajaa joskus tuon työmatkan), mutta koska hintaluokka sillä on 1500e, niin se nyt ei varmastikaan esim. turvallisuudeltaan ja käyttömukavuudeltaan uudehkoa sähköautoa vastaisi.. Ja vähänhän se tietysti harmittaa, jos joutuu satunnaiset sukulaisvierailut 300km päähän vain sen takia ajamaan halvalla, epäturvallisella ja puutteellisella polttomoottoriautolla, kun ei range ole riittävä.
ID4 näyttää omaan silmään kyllä aika paljon ID3 paremmalta, mutta toisaalta jos ID3 hinta on matalahko ja pääsee edes sen 200km rangen talvellakin, niin siinä voi olla kyllä ykkösauto talouteen.