Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 979
Ilmeisesti ei kovin paljoa tuon 11000€ yli ole kun jutussa mainittu, että vastaa ehjän hintaa.

Eihän tuossa olisi ns. ongelmaa jos huollot olisi tehty ajallaan. Nyt menee omasta taskusta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
797
Ilmeisesti ei kovin paljoa tuon 11000€ yli ole kun jutussa mainittu, että vastaa ehjän hintaa.

Eihän tuossa olisi ns. ongelmaa jos huollot olisi tehty ajallaan. Nyt menee omasta taskusta.
Mutta mitkä huollot tehty ajallaan? Jos se ostaja olisi tehnyt 120tkm huollon leiman kera korjaamossa, niin olisiko sitten myyjäliike joutunut korvaamaan kaiken, koska oletettavasti ongelma johtui aiemmista puuttuneista huolloista. Toki voihan se olla, että mitään huoltoja ei oltukaan enää ostajan aikana tehty ja siksi korkkasi.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Tuollahan tuo hinta oli.

”Kansalainen osti keväällä 2017 Lexus CT 200h Hybrid -henkilöauton 18 900 eurolla. Auto oli otettu käyttöön 2012 ja kaupantekohetkellä sillä oli ajettu 123 000 kilometriä.”
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 979
Mutta mitkä huollot tehty ajallaan? Jos se ostaja olisi tehnyt 120tkm huollon leiman kera korjaamossa, niin olisiko sitten myyjäliike joutunut korvaamaan kaiken, koska oletettavasti ongelma johtui aiemmista puuttuneista huolloista. Toki voihan se olla, että mitään huoltoja ei oltukaan enää ostajan aikana tehty ja siksi korkkasi.
Kaikki huollot olisi pitänyt tehdä ajallaan. Ei se ymmärtääkseni riitä, että jos yhden tekee mutta muut sinne päin.

Valmistaja evää kyllä takuun heti jos ei ole huoltanut oikein.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
Omistaja teki itse hybridiautonsa huollot: Moottoririkosta syntyi riita – ”Olisi maksanut 11 000 euroa”

Siis henkilö on ostanut 123tkm ajetun lexuksen, jolle ei ole tehty 30tkm, 60tkm ja 105tkm huoltoja. Ja on sitten vielä tehnyt itse seuraavan huollon myöhässä. Sitten kone leikannut kiinni. On mahtanut saada halvalla tuon auton. No kalliiksi tuli kuitenkin. Jotenkin kuulostaa kyllä hyvin sekavalta tämä teksti kun puhutaan ostajan itse tekemistä huolloista, vaikka ajoi sitten itse vain 25tkm. Öljynvaihtovälihän lienee 15tkm.
Eli kolme huoltoa jäi tekemättä ja neljäs myöhästyi - se neljäs oli päätöksen mukaan se syy moottoririkkoon? Voihan se olla näinkin, mutta saattaa ostajaa harmittaa hitusen että teki itse ja säästi...

Nuo 30, 60tkm taitaa olla vielä isompia huoltoja eli muutakin kuin öljynvaihto jäänyt tekemättä. Ja kun öljyt vaihdettu, olisiko käytetty niitä halvimpia markettiöljyjä jotka on spekseiltään "sinne päin sopivia" tuolle koneelle (sopisi ainakin kuvioon). Aika pitkäänhän - melkein 150 tkm - tuo moottori kesti siihen nähden että öljynvaihtoväli on käytännössä ollut tuplat huoltovälistä koko auton käyttöajan:D
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
869
Mutta mitkä huollot tehty ajallaan? Jos se ostaja olisi tehnyt 120tkm huollon leiman kera korjaamossa, niin olisiko sitten myyjäliike joutunut korvaamaan kaiken, koska oletettavasti ongelma johtui aiemmista puuttuneista huolloista. Toki voihan se olla, että mitään huoltoja ei oltukaan enää ostajan aikana tehty ja siksi korkkasi.
En huomannut mainintaa että myyjä olisi Lexuksen maahantuojan edustaja mutta vaikka olisi täydellinen huoltokirja niin ei kai yli vuoden ja 25 tkm jälkeen tulevat viat ole myyjän ongelma. Virhevastuuseen vedoten vian olisi pitänyt olla autossa ostaessa ja tuskin rikkinäinen auto noin pitkään toimii ilman oireita. Tehtaan/maahantuojan goodwill voi tapauksessa auttaa mutta pitäisi ostajan ymmärtää puuttuvista huolloista että tämä tuskin auttaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 979
En huomannut mainintaa että myyjä olisi Lexuksen maahantuojan edustaja mutta vaikka olisi täydellinen huoltokirja niin ei kai yli vuoden ja 25 tkm jälkeen tulevat viat ole myyjän ongelma. Virhevastuuseen vedoten vian olisi pitänyt olla autossa ostaessa ja tuskin rikkinäinen auto noin pitkään toimii ilman oireita. Tehtaan/maahantuojan goodwill voi tapauksessa auttaa mutta pitäisi ostajan ymmärtää puuttuvista huolloista että tämä tuskin auttaa.
Käytetyssäkin tapauskohtaisesti se kuusi kuukautta pätee eli jos sinä aikana huomaa jotain niin se on ollut jo myyntihetkellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
576
Tekniikan Maailmassa juttua Teslan akku-uutisista: Tekniikan Maailma
"KOSKA YKSITTÄISEN huonon moduulin vaihdolla ei voi ”korjata” akustoa, ei useammasta moduulista ole juuri käytännön hyötyjä. Päin vastoin, jokainen moduuli vaatii oman kuorensa ja liittimensä, mitkä lisäävät auton painoa ja tuotantokustannuksia. Siksi yksittäisten kennojen kasaaminen suoraan akuksi on paitsi yksinkertaisempaa, myös halvempaa."
Eikö niitä moduuleita voi muka vaihtaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
"KOSKA YKSITTÄISEN huonon moduulin vaihdolla ei voi ”korjata” akustoa, ei useammasta moduulista ole juuri käytännön hyötyjä. Päin vastoin, jokainen moduuli vaatii oman kuorensa ja liittimensä, mitkä lisäävät auton painoa ja tuotantokustannuksia. Siksi yksittäisten kennojen kasaaminen suoraan akuksi on paitsi yksinkertaisempaa, myös halvempaa."
Eikö niitä moduuleita voi muka vaihtaa?
Sama sattui omaan silmään tuota lukiessa. Riippuu varmaan akusta? Ainakin bemarilla mainostivat että viallinen moduuli vaihdetaan. Liekö se teslalla on sitten aina koko paska roskiin jos jokin menee vikaan? :p
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
576
Sama sattui omaan silmään tuota lukiessa. Riippuu varmaan akusta? Ainakin bemarilla mainostivat että viallinen moduuli vaihdetaan. Liekö se teslalla on sitten aina koko paska roskiin jos jokin menee vikaan? :p
Mielestäni juuri Teslan kohdalla on mainostettu tuota moduulien vaihtoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jokaisen sähkiksen ja hybridin akuston voi korjata, toisissa se on tehty helpommaksi kuin toisissa. Tesla on lähtenyt sille linjalle että tehdään akku yhtenä moduulina ja valetaan koko paska epoksiin, että uusien akkujen myynti on taattu kun vanhojen kunnostus tehdään mahdottomaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Mielestäni juuri Teslan kohdalla on mainostettu tuota moduulien vaihtoa.
Takuun aikana Teslaan vaihdetaan koko akusto ja vanha rikkinäinen akku lähetetään kunnostettavaksi. Se uus akku joka autoon laitetaan onkin käytännössä tämmöinen "tehdaskunnostettu" paketti. En ole koskaan kuullut että akustoa olisi edes avattu Suomessa, ne lähetetään eteenpäin.

Melkein kaikki muut merkit vaihtavat myös yksittäisiä moduuleita, mikä on tietysti huomattavasti enemmän duunia siinä auton luona.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Tänään ajoi kapeaa pihakatua pitkin sähköauto ollessani koiraa ulkoiluttamassa. Auton havaitsi vasta sitten, kun se oli jo ohittanut. Olisin siinä voinut astua askeleen pari taaksepäin ja allehan sitä olisi jäänyt (autolla ei ollut siinä kohtaa tilaa väistääkään.

Toivottavasti sähköautoilijat ymmärtävät kuinka vaarallisia ovat kevytliikenteelle ollessaan äänettömiä. Ainakin jotkut sähköautot ovat jo liian hiljaisia. Minun tapauksessa vauhtia oli vähän, joten tuurilla ei olisi kovinkaan kummoisesti käytyt, huonolla kaatunut lyönyt päänsä asfalttiin ja paremmille metsästysmaille...
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tänään ajoi kapeaa pihakatua pitkin sähköauto ollessani koiraa ulkoiluttamassa. Auton havaitsi vasta sitten, kun se oli jo ohittanut. Olisin siinä voinut astua askeleen pari taaksepäin ja allehan sitä olisi jäänyt (autolla ei ollut siinä kohtaa tilaa väistääkään.

Toivottavasti sähköautoilijat ymmärtävät kuinka vaarallisia ovat kevytliikenteelle ollessaan äänettömiä. Ainakin jotkut sähköautot ovat jo liian hiljaisia. Minun tapauksessa vauhtia oli vähän, joten tuurilla ei olisi kovinkaan kummoisesti käytyt, huonolla kaatunut lyönyt päänsä asfalttiin ja paremmille metsästysmaille...
Minä en ole kyllä huomannut, että sähköautot olisivat "liian" hiljaisia. Renkaista tulee ihan riittävästi meteliä. Polkupyöränkin kuulee lähestyvän jo kaukaa, jos ei ole autojen melua ympärillä. Jos taas on polttisautoista meteliä, ei hitaasti ajavaa autoa erota, ellei nyt sitten kyseessä ole joku amerikan romurauta, jonka moottorin pääasiallinen tehtävä on tuottaa kineettisen energian sijaan ääntä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 705
Minä en ole kyllä huomannut, että sähköautot olisivat "liian" hiljaisia. Renkaista tulee ihan riittävästi meteliä. Polkupyöränkin kuulee lähestyvän jo kaukaa, jos ei ole autojen melua ympärillä. Jos taas on polttisautoista meteliä, ei hitaasti ajavaa autoa erota, ellei nyt sitten kyseessä ole joku amerikan romurauta, jonka moottorin pääasiallinen tehtävä on tuottaa kineettisen energian sijaan ääntä.
Itse tulin yllätetyksi kesällä kerran, omalla pihalla. Jotain puuhastelin etupihalla, muuta liikennettä ei ole käytännössä ollenkaan. Sitten Prius hiipi nähtävästi sähköllä portille kävelyvauhtia, ja rouvashenkilöoletettu kysyi ajo-ohjetta kohteeseensa. Olin siis tiehen nähden selin, saattoi tuuli suhista puissa tms, mutta hieman hätkähdin kun selän takaa kuului puhetta:eek:
Sopivissa olosuhteissa voi kyllä yllättää hiljaisella vauhdilla. En kyllä näe tässä mitään isoa ongelmaa, ja olihan tuolla mainittu ne keinotekoiset äänet.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Itse tulin yllätetyksi kesällä kerran, omalla pihalla. Jotain puuhastelin etupihalla, muuta liikennettä ei ole käytännössä ollenkaan. Sitten Prius hiipi nähtävästi sähköllä portille kävelyvauhtia, ja rouvashenkilöoletettu kysyi ajo-ohjetta kohteeseensa. Olin siis tiehen nähden selin, saattoi tuuli suhista puissa tms, mutta hieman hätkähdin kun selän takaa kuului puhetta:eek:
Sopivissa olosuhteissa voi kyllä yllättää hiljaisella vauhdilla. En kyllä näe tässä mitään isoa ongelmaa, ja olihan tuolla mainittu ne keinotekoiset äänet.
En minäkään aiemmin uskonut ongelmaksi, mutta ei siis ollut mitää haljuakaan että hiljaisella pihatiellä kulkisi auto. Mitään rengasmeluakaan ei eroittanut tuultakin vain 2-4m/s.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
780
Tänään ajoi kapeaa pihakatua pitkin sähköauto ollessani koiraa ulkoiluttamassa. Auton havaitsi vasta sitten, kun se oli jo ohittanut. Olisin siinä voinut astua askeleen pari taaksepäin ja allehan sitä olisi jäänyt (autolla ei ollut siinä kohtaa tilaa väistääkään.

Toivottavasti sähköautoilijat ymmärtävät kuinka vaarallisia ovat kevytliikenteelle ollessaan äänettömiä. Ainakin jotkut sähköautot ovat jo liian hiljaisia. Minun tapauksessa vauhtia oli vähän, joten tuurilla ei olisi kovinkaan kummoisesti käytyt, huonolla kaatunut lyönyt päänsä asfalttiin ja paremmille metsästysmaille...
Kyllä kesärenkailla ajellessa on tässä parin vuoden aikana niin paljon kävelty parkkiksilla alle ja pihateillä, että sitä on oppinut jo olettamaan että alle tullaan.
Sitten kun nopeudet kasvaa sinne 30+ niin alkaa rengasmeteli olemaan jo sellasta ettei alle tulla ja niillä teillä nyt ihmiset jo alkaa katsomaankin ympärilleen.
Se kajarisysteemi uudemmissa autoissa on ihan hyvä juttu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 349
parkkihalleissa saa olla jatkuvasti soittamassa torvea kun porukka kävelee keskellä tietä eikä kuule että ollaan takana. Alkuun oli ihan hauska juttu kun porukka säpsähti kun tajusi että siihen metrin päähän jostain ilmaantunut auto mutta käy nopeasti tympeäksi.
Ja ei, kesärenkailla siitä ei tule yhtään mitään meteliä vaan menee käytännössä täysin äänettömästi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
parkkihalleissa saa olla jatkuvasti soittamassa torvea kun porukka kävelee keskellä tietä eikä kuule että ollaan takana. Alkuun oli ihan hauska juttu kun porukka säpsähti kun tajusi että siihen metrin päähän jostain ilmaantunut auto mutta käy nopeasti tympeäksi.
Ja ei, kesärenkailla siitä ei tule yhtään mitään meteliä vaan menee käytännössä täysin äänettömästi.
Jeps, huomannut myös että sähköautot hiipii äänettömästi vierelle. Onneksi katson ympärilleni aina, joten ei nyt suoraa vaaraa jäädä auton alle, mutta lapsista on suuri huoli siinä mielessä ettei niillä aina hoksottimet toimi. Olisi ihan sekä autoilijan että kävelijän eduksi, että sähköautoista lähtisi jotain ylimääräistä ääntä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Itse vilkuilen kyllä ympärilleni ihan vaan fillaristien, sähköpotkulautailijoiden ja muiden vastaavien takia.

Osa tietty vetää naama kännykässä ja ihmettelee kun tulee sähköpotkulauta kylkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Tuossa 530xe:ssä millä olen nyt 3kk ajellut oli joku melutoosa vakiona. Semmonen ufoulina kuuluu keulasta, ja kaasua painaessa se oikein voimistuu vielä. No, eipä kuurot kävele alle, eikä torni varjosta asuinaluetta...
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
parkkihalleissa saa olla jatkuvasti soittamassa torvea kun porukka kävelee keskellä tietä eikä kuule että ollaan takana. Alkuun oli ihan hauska juttu kun porukka säpsähti kun tajusi että siihen metrin päähän jostain ilmaantunut auto mutta käy nopeasti tympeäksi.
Ja ei, kesärenkailla siitä ei tule yhtään mitään meteliä vaan menee käytännössä täysin äänettömästi.
Se on kyllä totta, että betonialustalla, joka parkkihalleissa yleensä on, ei renkaista kuulu hitaasti ajaessa melkein mitään. Polttomoottoriautollakin olen kyllä lukemattomia kertoja madellut parkkihallissa keskellä väylää lampsivien ihmisten takana - ja edessä - saamatta aikaan minkäänlaista väistöreaktiota. Olen ratkaissut asian odottamalla kymmenisen sekuntia.

Villinä ideana äänen pitämiseen, jos hitaasti etenevä auto ei havahduta ja on ihan pakko päästä just nyt eteenpäin: jospa avaisi ikkunan ja keskustelisi asiasta. Tai huutaisi vittusaatanapoistieltä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 865
Jokaisen sähkiksen ja hybridin akuston voi korjata, toisissa se on tehty helpommaksi kuin toisissa. Tesla on lähtenyt sille linjalle että tehdään akku yhtenä moduulina ja valetaan koko paska epoksiin, että uusien akkujen myynti on taattu kun vanhojen kunnostus tehdään mahdottomaksi.
Eikös s ja x mallissa ole vielä useana moduulina eikä epoksia, m3 ja y mallissa on 4(muistaakseni) erillistä moduulia jotka on jotka ovat epoksilla kasassa jolloin yksittäisten kennojen vaihto on lähes mahdotonta.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Luin tuon tarkemmin.
Äänien pakollisuus tulee voimaan 1.6.2020 EU:ssa.
- jäi mulle epäselväksi koskeeko vanhojakin sähköautoja
- 20Km/h on turhan hidas varoitusnopeusrajaksi 30Km/h olis ollut parempi.

- Kaikki saavat laittaa halumansa äänen, ilmeisesti pitää kuitenkin autolta kuullostaa.
Toivottavasti on riittävän kova, että kuullee pihakaduillakin puiden lehtien kahinan/tuulen yli.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 979
Luin tuon tarkemmin.
Äänien pakollisuus tulee voimaan 1.6.2020 EU:ssa.
- jäi mulle epäselväksi koskeeko vanhojakin sähköautoja
- 20Km/h on turhan hidas varoitusnopeusrajaksi 30Km/h olis ollut parempi.

- Kaikki saavat laittaa halumansa äänen, ilmeisesti pitää kuitenkin autolta kuullostaa.
Toivottavasti on riittävän kova, että kuullee pihakaduillakin puiden lehtien kahinan/tuulen yli.
Koskee vain tuosta eteenpäin tyyppitarkastettuja eli ei tule vanhoihin.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Jännityksellä odottaa minkälaisia ääniä sieltä rupeaa tulemaan :oops:

Itselläkin se vasta pari kohtaamista tuossa kauppakeskuksen parkkipaikalla kun mummeli vaan kävelee keskellä väylää ja itse valuttelet sitten siinä metrin päässä perässä. Ei tuossa tosiaan kehtaa tööttiä painaa, vanhus saa sydärin ja joku nuorempi kusee housuunsa.

Itsellä kun on tää lataushybridi niin ensi kerralla taidan ihan vaan käynnistää moottorin jos siinä joku taas surffailee edessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 705
Jännityksellä odottaa minkälaisia ääniä sieltä rupeaa tulemaan :oops:

Itselläkin se vasta pari kohtaamista tuossa kauppakeskuksen parkkipaikalla kun mummeli vaan kävelee keskellä väylää ja itse valuttelet sitten siinä metrin päässä perässä. Ei tuossa tosiaan kehtaa tööttiä painaa, vanhus saa sydärin ja joku nuorempi kusee housuunsa.

Itsellä kun on tää lataushybridi niin ensi kerralla taidan ihan vaan käynnistää moottorin jos siinä joku taas surffailee edessä.
Ehkä tässä ketjussa, joku sivu taaksepäin oli tubea missä kuului kaksitahtisen, traktorin, junan ja mitä nyt olikään ääniä. Hieman tulee mieleen aika kun kännyköihin ladattiin soittoääniksi vaikka mitä:hmm:
 

Ahr

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Jännityksellä odottaa minkälaisia ääniä sieltä rupeaa tulemaan :oops:

Itselläkin se vasta pari kohtaamista tuossa kauppakeskuksen parkkipaikalla kun mummeli vaan kävelee keskellä väylää ja itse valuttelet sitten siinä metrin päässä perässä. Ei tuossa tosiaan kehtaa tööttiä painaa, vanhus saa sydärin ja joku nuorempi kusee housuunsa.

Itsellä kun on tää lataushybridi niin ensi kerralla taidan ihan vaan käynnistää moottorin jos siinä joku taas surffailee edessä.
Valojen väläytys toimii parkkihalleissa, jos kävelijä ei tuijota kännykkää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
40
Luin tuon tarkemmin.
Äänien pakollisuus tulee voimaan 1.6.2020 EU:ssa.
- jäi mulle epäselväksi koskeeko vanhojakin sähköautoja
- 20Km/h on turhan hidas varoitusnopeusrajaksi 30Km/h olis ollut parempi.

- Kaikki saavat laittaa halumansa äänen, ilmeisesti pitää kuitenkin autolta kuullostaa.
Toivottavasti on riittävän kova, että kuullee pihakaduillakin puiden lehtien kahinan/tuulen yli.
1.6.2019 jälkeen hyväksytyissä on pitänyt olla ja kaikissa uusissa autoissa tuo pitää olla 1.6.2021

Voimakkuus vähintään 56dBA ja enintään 75dBA. Ja pitää olla auton moottorin kaltaista ääntä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Ehkäpä tulevaisuudessa eri ääniä tilaillaan rahaa vastaan kuin aikanaan taustakuvia kännyköihin?

 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Ja taas meinasi tuossa kotipihan parkissa mummo kävellä alle. Meni etuviistoon pihan yli niin hyvä ettei kävellyt suoraan auton keulaa päin. Säikähti kyllä ihan kunnolla, minäkin naurahdin ja moikkasin. Ei se auta kuin totutella moiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
808
Ihmiskuntaa ravistelevat muutokset ovat aina aiheuttaneet siirtymävaiheessa kaikennäköistä: 80-luvulla sony walkmanit, 2000-luvulla kännykät, 2020-sähköautot...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Ehkäpä tulevaisuudessa eri ääniä tilaillaan rahaa vastaan kuin aikanaan taustakuvia kännyköihin?
Ehkäpä. BMW:n storessa näkyy olevan jo ladattavissa auton sisälle ääniä... ei varmaan kuin ajan kysymys että ne saa myös ulos? :D
1590157827438.png

(ehkä ei niin) harmillisesti omaan vintageen nuo ei asennu...
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 288
Eikös s ja x mallissa ole vielä useana moduulina eikä epoksia, m3 ja y mallissa on 4(muistaakseni) erillistä moduulia jotka on jotka ovat epoksilla kasassa jolloin yksittäisten kennojen vaihto on lähes mahdotonta.
Jep, uudemmissa 4 moduulia, vanhemmissa 16.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 144
"KOSKA YKSITTÄISEN huonon moduulin vaihdolla ei voi ”korjata” akustoa, ei useammasta moduulista ole juuri käytännön hyötyjä. Päin vastoin, jokainen moduuli vaatii oman kuorensa ja liittimensä, mitkä lisäävät auton painoa ja tuotantokustannuksia. Siksi yksittäisten kennojen kasaaminen suoraan akuksi on paitsi yksinkertaisempaa, myös halvempaa."
Eikö niitä moduuleita voi muka vaihtaa?
Mä uskon että tuossa on tarkoitettu jotenkin sitä että se yksittäinen moduuli ei ole vaihdettavissa kuten jokin polttiksen sytytystulppa, ja sitä tuolla tarkoitetaan, koska kyllähän niitä moduuleita nimenomaan niihin akkuihin vaihdetaan kun niitä rempataan.

Tuotantokustannuksen kannalta tuollaiset isommat kennot ovat tietysti edullisempi ratkaisu, ja sehän tuossa Teslallakin on tausta-ajatuksena.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tossa piilee vaara "sähköautoissa on äänet" ja sitten osassa ei olekaan. No ainakin ollaa parempaan suuntaan menossa.
Huonompaan suuntaan. Ei olla edes päästy korvia raastavasta polttomoottoriautojen pörinästä vielä lähelläkään eroon, kun keksitään pakottaa lisää äänisaastetta kaupunkiin. Kauhulla odottelen sitä kakofoniaa liikennevaloissa, kun yksi auto leikkii ufoa, toinen traktoria, kolmas V8:a ja kaksikymmentä muuta jotain muuta sekavaa.

Oikeampi ratkaisu olisi hiljaisempi äänimerkki, jota voisi käyttää herättelemään kevyttä liikennettä hieman hellemmin. Olkoon vaikka "auton kuuloinen" kierrosten noston ääni tai jokin, kunhan meteli ei ole jatkuvaa. Kyllä autossa kuskin täytyy olla sen verran hereillä, ettei aja nollat taulussa talsivan mummon päälle, ellei tämä itse tajua väistää.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
52
Oikeampi ratkaisu olisi hiljaisempi äänimerkki, jota voisi käyttää herättelemään kevyttä liikennettä hieman hellemmin. Olkoon vaikka "auton kuuloinen" kierrosten noston ääni tai jokin, kunhan meteli ei ole jatkuvaa. Kyllä autossa kuskin täytyy olla sen verran hereillä, ettei aja nollat taulussa talsivan mummon päälle, ellei tämä itse tajua väistää.
Eikös Chevy Voltissa ja Opel Amperassa ole juuri sellainen erillinen hillitty jalankulkijoille tarkoitettu äänimerkki?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
83
Tuossa 530xe:ssä millä olen nyt 3kk ajellut oli joku melutoosa vakiona. Semmonen ufoulina kuuluu keulasta, ja kaasua painaessa se oikein voimistuu vielä. No, eipä kuurot kävele alle, eikä torni varjosta asuinaluetta...
Ainakin mun mielestä ton 530xe:n ääni on onnistunut. Herättää sopivasti huomion, ihmiset osaa väistää. Selkee ero aikaisempaan, pari pykälää vanhempaan 530e:n, jossa ääntä ei ollut.
Ääni on kyllä vähän kuin jostain scifi-leffasta :)
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
299
Leafisss on aina ollut vakiona sellainen ärsyttävä surina 30 km/h saakka. Ja taaksepäin oikein rekka-auton piippaukset.. Onneksi ne saa pois päältä.

mutta en vain malta olla jakamatta taas kerran tätä, kun sähköauton äänet puhuttaa. Leaf ehdoilla diesel-soundeilla ja jopa manuaalivaihteiston äänillä:

Oen ajanut noin kuusi vuotta ja 300tkm sähköautoilla, eikä koskaan mitään ongelmaa äänettömyydestä ole ollut. Ei myöskään sähkömoottoripyörillä. Se nyt vaan on niin että turvallinen ajoneuvon kuljettaminen on aina kuljettajan vastuulla. Ei siinä ole äänisaasteella mitään merkitystä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
Pari pyöräilijää on yrittänyt tulla alle viimeisen viiden vuoden aikana, molemmilla kerroilla hybridi on mennyt taajamassa sähkömoodissa. Yksi tuli alamäkeä kuuttakymppiä puiden takaa kun autoni oli jo parin metrin päässä suojatiestä, toinen polvenkorkuinen muutti äkkiä suuntaansa ja kääntyi yllättäen tien poikki suoraan eteen. Refleksijarrutuksesta huolimatta molemmissa tapauksissa oli senteistä kiinni ettei kolahtanut, jos olisin ajanut tarkasti nopeusrajoituksen mukaan niin olisi tullut romua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 949
Viestejä
4 215 097
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom