Mainitsemasi hidas 20 kW on vasta silloin, kun reissun aikana tapahtuva pikalataus on lopuillaan.
Jos lataa välin 10-75 % tai 20-75 %, niin keskiteho on 30 kW. Tuon 30 kW:n leikkauskohdan eri puolilla on epäsymmetrinen integraali; vasemmalla puolella on suorakulmio ja oikealla kolmio.
En ole paljoa maantietä ajanut, mutta keskikulutukset ovat olleet silloin 9,7-12,x kWh satkulle. Pienin, eli 9,7 tuli, kun torstaina ajoin Ompun kulmilta Hangontietä Pikkalaan@81 km/h vakkarissa. Kivenlahdesta Kirkkonummelle olisi saanut ajaa lyhyen pätkän sataa, mutta en ajanut. Jos oikeasti pitäisi taittaa HKI-Tampere-HKI-Tampere (700 km) yhteen pötköön, niin tuskin on nopein tapa ajaa 120 km/h. Jos taas ajaa satasta, niin mainitsemani 30 kW tarkoittaisi yli 200 km/h latausnopeutta. Sinne rantaraitille 30 kW antaa rangea 395 km/h.
Omat kokemukset Lidlin pikalaturilla ovat SOC@19-55 % vielä tuotakin noin 10 % hitaampia, eli ka. 28,2 kW. Lieköhän Norjassa ollut sopivan viileää tammikuussa? Talvella kulutus tulee olemaan suurempi, joten kätsyä jos latausnopeus silloin paranee.