Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
542
Käsittääkseni alan yleiset sopimusehdot on aika nihkeät tuon suhteen, mutta tiedän, että jotkut tuotakin tekevät. Niin asiakkaat kuin firmat.



Mikä siinä on vialla merkkinä? Merkki pitäisi kirjoittaa kokonaan isolla ja siihen tulisi sisältyä kirjaimet b, m ja w?

Sinänsähän Toyotallakin osataan tehdä jännittävämpiä autoja, kuten ykkössukupolven Coupe-High Rider. Tai en ole itse ajanut, mutta ilmeisesti se on aika paljon kuljettajaa osallistavampi kuin wanhat Corollat.



Sen jälkeen joudut kuitenkin ostamaan jotakin, missä on enemmän sähköä. ;) Harvemminhan vaimoakaan vanhempaan vaihdetaan...



Hyvin mielenkiintoista, koska olen samanpituinen. Oletko ajanut E120 Corollaa (2002-2008(?)), ja jos kyllä, niin miten diilasit sen kanssa, että ratti ei liiku syvyyssuunnassa ja polvet on kiinni ohjauspylväässä? Onko ajoasentosi ehkä jotenkin poikkeuksellisen takakeno?

Kyllähän silläkin ajoi, kun ei paremmasta tiennyt, mutta ei se mikään ergonomian riemuvoitto ollut. Kaasujalassa sen tunsi kyllä vähänkin pidemmällä matkalla. Kymmenisen vuotta uudempi VW Jetta osoittautui vuokrakulimallinakin aivan eri maailmaksi, ja myöhemmin saman aikakauden Focukseen siirryttyäni ja pari kuukautta myöhemmin hetkeksi takaisin Corollan kuljettajanpenkille ahtauduttuani ihmettelin, kuinka vaikea siihen Corollan penkkiin oli päästä ja kuinka ahdasta siinä oli.
Meillä itse asiassa oli tuollainen corolla ja siinä liikkui kyllä ratti ihan joka suuntaan, joten hankala sanoa.

1000018920.png



Itse ainakin autoa ostaessa käyn ihan koeajolla, jotta varmistun että saan kunnon ajoasennon.

Nykyinenkin auto, Clio ei todellakaan ole mikään premium merkki ja senkin penkeissä istun ihan hyvin 4h putkeen.

Toki, mulla ei ole mitään fyysisiä rajoitteita minkä takia tarvitsisin jonkun ortopedia penkin.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
542
On Toyota/Lexus suunnitellut joo kaikki oikein.

Aikamoinen myyti vieläkin elää, että Toyota kestää ja muut paskoja.
Samaa paskaa sillä erotuksella, että laatu vaikutelma, materiaalit, ajettavuus ym. seikat ok huomattavasti paskempaa, kuin muilla


Tässäkin on se ero muihin valmistajiin, että Toyota on jo korjannut tuon liittimen.

Ja harva meistä on täydellinen
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
210
Tässäkin on se ero muihin valmistajiin, että Toyota on jo korjannut tuon liittimen.

Ja harva meistä on täydellinen
Turha siis puolustella Toyotaa ja kehuskella muita. Samaa paskaa nämä hybridit kaikilla.

Sen myötä jää kyllä hybridit näköjään ostamatta, ei uskalla sekaantua kahteen tekniikkaan jossa ainoastaan molempien huonot puolet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
861
Ohan siellä Toyotankin hyprideistä ongelmansa, ettei mee ihan pelkäksi kehumiseksi :)


Tuntuu jokaisessa nyky autossa olevan omat riskinsä ja jokaisessa tuntuu jotain olevan.

Penkki asiassa samaa mieltä, bmw lätät on melko kamalat verrattuna sportteihin. Toyotan penkit ei koskaan erikoisia ole ollut, vageissa tuntuisi olevan satunnaista kokeiluilla aika ok penkkejä istua pitempää matkaa.
Saksalaisten opit valuneet japseille pikkuhiljaa. Toyotahan laittoi hynttyyt yhteen BMW kanssa, jotta sai heiltä diesel-moottorin, mikä ei kovin luotettavaksi osoittautunut, eikä BMW taas osannut yhtään hyödyntää Toyotan hybridiosaamista...

Uusi Suprahan on käytännössä BMW Z4.

On Toyota/Lexus suunnitellut joo kaikki oikein.

Aikamoinen myyti vieläkin elää, että Toyota kestää ja muut paskoja.
Samaa paskaa sillä erotuksella, että laatu vaikutelma, materiaalit, ajettavuus ym. seikat ok huomattavasti paskempaa, kuin muilla


Kokkolan Autohuollon videot ovat kyllä silmiä avaavat. Aikamoisia suunnittelun kukkasia onnistuu se Toyota/Lexuskin luomaan ja mikä kurjinta, on alkanut kinaamaan vastaan mokiensa korjauskustannuksissa, joten yhtä hyvin voi hankkia yhtälailla bugisen saksalaisen, ainakin siinä ajettavuus ja ergonomia ovat kohdallaan.

Tässäkin on se ero muihin valmistajiin, että Toyota on jo korjannut tuon liittimen.

Ja harva meistä on täydellinen
Joka merkillä on omat ongelmansa, siksi kuluttaja voi huoletta valita itselleen sopivan kulkineen kun vikojen määrä on kaikissa suunnilleen samalla tontilla..
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
184
Vuosimallin 2021 BMW X1 plugari kaipailee isompaa huoltoa, joten mitä paikkaa suosittelisitte Uusimaa - Varsinais-Suomi akselilla?

Merkkiliikkeet pyytävät huollosta ~800€ joka kuulostaa melkoisen suolaiselta 1,5l kolmepyttyiseen koneeseen, sillä käsittääkseni sähköjärjestelmälle ei tehdä huollossa mitään tarkastusta kummempaa?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 558
Joka merkillä on omat ongelmansa, siksi kuluttaja voi huoletta valita itselleen sopivan kulkineen kun vikojen määrä on kaikissa suunnilleen samalla tontilla..
Ei nyt noinkaan. Vikoja on kaikissa, mutta määrä eri. Toyota ja Lexus ovat luotettavimmat, jos ei rajauduta vain plugareihin.
"CR:n analyysin perusteella Toyota-konsernin vähän konservatiivinen lähestyminen on järkevä. Lexus ja Toyota olivat kaukana muiden yläpuolella 75 ja 72 pisteellään. Kolmantena oli Mazda (59) ennen Acuraa (57) ja Hondaa (55). Buick oli kuudennella sijalla (47) parhaana yhdysvaltalaisena merkkinä ennen BMW:tä (46), Subarua (46), Nissania (45) ja Mercedes-Benziä (43)."
Mersun luotettavuus on tainnut tulla alas vuosikymmenien saatossa. Plugareissa tulee päälle vielä sen teknologian ongelmat ja moni valitsee ei ladattavan hybridin. Ladattava tai täyssähkö tuovat käytön aikana säästöjä ja voi olla että niillä maksaa korjaukset kivasti. Täyssähköllä pääsee monesta ongelmasta eroon, mutta ainakin tuo alkupään tesla osottautui epäluotettavaksi.

"Sieltä löytyvät meilläkin myytävät mallit Toyotan Corolla Hybrid ja RAV4 Hybrid sekä Mazdan Miata. Muita meillä myytäviä automalleja suositeltavien listalla olivat Honda HR-V ja Kia Sportage."
Plugareita listalla ei ole, tuossa 5 ja 10 vuotta vanhat autot tutkinnan alla. Kia Sportage oli itselle yllätys listalla. Toyota on pärjännyt myös katsastustilastoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
861
Vuosimallin 2021 BMW X1 plugari kaipailee isompaa huoltoa, joten mitä paikkaa suosittelisitte Uusimaa - Varsinais-Suomi akselilla?

Merkkiliikkeet pyytävät huollosta ~800€ joka kuulostaa melkoisen suolaiselta 1,5l kolmepyttyiseen koneeseen, sillä käsittääkseni sähköjärjestelmälle ei tehdä huollossa mitään tarkastusta kummempaa?
Schmiedman pks-tienoolla tai Varsinais-Suomessa JW-Service, toimipisteet löytyy Piikkiöstä ja Salosta. 60tkm huolto Minille, mikä identtinen X1 phev kanssa, maksoi 280€.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
889
Riippuu merkistä. Toyotalla tuollaisia ongelmia ei ole.
Näitä vikoja miettiessä on hyvä muistaa automallien myyntimäärät (plugaribemut vs. plugariaasialaiset) sekä esimerkiksi käyttäjien vaikutus yhtälöön. Ennakkoluuloisesti yleistäen väitän, että BMW-kuljettajat ovat hyvinkin erilaisia kuin Toyotakuljettajat. Niitä (330e, 530e ... jopa 740e) näkee yllättävän paljon esimerkiksi tuuningjonneilla, toyotoja ei todellakaan : D Keskivertoisella bemarilla ajetaan varmasti melko paljon reippaammin kuin keskivertoisella Toyotalla ja väitän, että juuri kukaan bemariin päätyvä ei mieti ostaisiko sen sijaan Avensiksen, tuskin vice versakaan. Bemareita varmasti myös liisataan paljon suurempia määriä kuin plugaritojotoja?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 688
Viestejä
4 385 614
Jäsenet
72 797
Uusin jäsen
Joonas22

Hinta.fi

Ylös Bottom