Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Ei saakeli taas mitkä Mauno-54:t pärisemässä kommenteissa miten hybridit ja sähkärit ihan paskaa ja kaikki täysin arvottomia vaihtoautona :asif:
Kyllä se todellisuus joku päivä iskee kun vie sitä bensakrematoriota vaihtoon ja kauppias sylkee päälle :D
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
Ööö, ei ole. En tiedä mikä sua hiertää, mutta ei taida sulla olla hirveästi kokemusta Outlanderista.
Automyyjä vaan mainitsi asiasta, mutta näköjään se oli vain 10 litraa sataselle kun akku on tyhjä jota se tuossa on käytännössä jatkuvasti akun pienuuden takia.

Sähköajo kannattaa, sillä tyhjällä akulla polttoaineen kulutus lähestyy kymmentä litraa sadalla.
Lähde: Koeajo: uusi ja vanha kohtaavat – Mitsubishi Outlander PHEV
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
199
Automyyjä vaan mainitsi asiasta, mutta näköjään se oli vain 10 litraa sataselle kun akku on tyhjä jota se tuossa on käytännössä jatkuvasti akun pienuuden takia.



Lähde: Koeajo: uusi ja vanha kohtaavat – Mitsubishi Outlander PHEV
No kun ei ole sitäkään. Toki jos pelkkää motaria ajaa, niin sitten kyllä. Mutta niin se on muillakin ICE-vehkeillä. Eikä varmana sähkiksetkään pääse siihen luvattuun kWh / 100 km motarilla, kuin korkeintaan unissa.

Ilman latausta Outlanderilla sekalaisessa ajossa, josta puolet motaria 6,5 l / 100 km. Pitkän ajan keskiarvo (elokuusta tähän päivään) on nyt 4,8 l / 100 km, mutta uskoisin sen vielä laskevan.
 

mineraalimies

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 504
No kun ei ole sitäkään. Toki jos pelkkää motaria ajaa, niin sitten kyllä. Mutta niin se on muillakin ICE-vehkeillä. Eikä varmana sähkiksetkään pääse siihen luvattuun kWh / 100 km motarilla, kuin korkeintaan unissa.

Ilman latausta Outlanderilla sekalaisessa ajossa, josta puolet motaria 6,5 l / 100 km. Pitkän ajan keskiarvo (elokuusta tähän päivään) on nyt 4,8 l / 100 km, mutta uskoisin sen vielä laskevan.
Onnea vaan pienistä kulutuslukemista. Koeajokulutukset näyttäisi vaan kertovan toista tarinaa IL koeajo ja arvio: Mitsubishi Outlander PHEV | Autotalli.com

Näin talvella mennään toki varmaan niissä automyyjän kuvaamissa 10-15l/100km lukemissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
199
Onnea vaan pienistä kulutuslukemista. Koeajokulutukset näyttäisi vaan kertovan toista tarinaa IL koeajo ja arvio: Mitsubishi Outlander PHEV | Autotalli.com

Näin talvella mennään toki varmaan niissä automyyjän kuvaamissa 10-15l/100km lukemissa.
Automyyjien sanaan tunnetusti kannattaa luottaa.
Onneksi voi luottaa omaan kokemukseen, eikä pelkästään pikaisiin testeihin. Eikä siinä, vaikka kuluttaisi sen kympin, niin aika typerää olisi jättää plugaria lataamatta.
 

j7u

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
309
"Päivämäärä/kellonaika","Virran keskikulutus (kWh/100 km)","Polttomoottorin keskikulutus (l/100 km)","Ajomatka (km)","Ajoaika","Keskinopeus (km/h)"
"2022-01-24T##00","3,1","7,7","187","1.55","97"

Q5e eilen hki-tre ei mitenkään ”alinopeutta”
Oli n. 1/4 akkua lähdettäessä.
En tuota 7,7 l/100km pahana pidä kun auto kuitenkin aika painava, keskinopeus siis 97 km/h.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Automyyjien sanaan tunnetusti kannattaa luottaa.
Onneksi voi luottaa omaan kokemukseen, eikä pelkästään pikaisiin testeihin. Eikä siinä, vaikka kuluttaisi sen kympin, niin aika typerää olisi jättää plugaria lataamatta.
Mä olen nyt neljää Outlanderia tässä seurannut ja kesällä voi ehkä päästä näihin 5-6l kulutuksiin, mutta talvella siihen saa laittaa sen pari litraa heti lisää
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Näytätkö auton missä kulutus ei talvella nouse?
ja taas ei ymmäretä mihin vastataan, tarkoitin tuolla kulutuksen nousemisella sitä että ei varmasti talvella kuluta alle 5l/100km kuten @Jayded väitää

No kun ei ole sitäkään. Toki jos pelkkää motaria ajaa, niin sitten kyllä. Mutta niin se on muillakin ICE-vehkeillä. Eikä varmana sähkiksetkään pääse siihen luvattuun kWh / 100 km motarilla, kuin korkeintaan unissa.

Ilman latausta Outlanderilla sekalaisessa ajossa, josta puolet motaria 6,5 l / 100 km. Pitkän ajan keskiarvo (elokuusta tähän päivään) on nyt 4,8 l / 100 km, mutta uskoisin sen vielä laskevan.

Tai voihan se kuluttaa, mutta sitten ajetaan pelkällä sähköllä, lämmitys pois päältä, sillä Outlander ei mene talvella ilman bensaa metriäkään jos lämmitys on päällä...
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
ja taas ei ymmäretä mihin vastataan, tarkoitin tuolla kulutuksen nousemisella sitä että ei varmasti talvella kuluta alle 5l/100km kuten @Jayded väitää




Tai voihan se kuluttaa, mutta sitten ajetaan pelkällä sähköllä, lämmitys pois päältä, sillä Outlander ei mene talvella ilman bensaa metriäkään jos lämmitys on päällä...
Uusi Outlanderihan käyttää juu bensakonetta lämmitykseen mutta se lataa siinä samalla sitten akkua jos ajelee alle 70 km/h nopeutta. Tämmöisillä nopeuksilla voi varmasti helpostikin mennä alle tuon 5 litran jos ajelee sopivan pituista matkaa sopivalla nopeudella. Auto kannattaa valita oman ajoprofiilin mukaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
199
ja taas ei ymmäretä mihin vastataan, tarkoitin tuolla kulutuksen nousemisella sitä että ei varmasti talvella kuluta alle 5l/100km kuten @Jayded väitää


Tai voihan se kuluttaa, mutta sitten ajetaan pelkällä sähköllä, lämmitys pois päältä, sillä Outlander ei mene talvella ilman bensaa metriäkään jos lämmitys on päällä...
Kannattaa lukea ihan kokonaan ajatuksen kanssa. En väittänyt noin missään vaiheessa. Kyse oli keskikulutuksesta elokuusta tähän hetkeen. Nyt en ole sattumalta ajanut tyhjällä akulla pitkää matkaa, niin en voi sanoa paljon se siitä 6,5 l on noussut talvella.

Eikö se ole ihan sama, vaikka talvella menee 20 l / 100 km, jos kauden keskikulutus on alle viis?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
199
Tai voihan se kuluttaa, mutta sitten ajetaan pelkällä sähköllä, lämmitys pois päältä, sillä Outlander ei mene talvella ilman bensaa metriäkään jos lämmitys on päällä...
Kulkee sähköllä ihan samalla lailla, kuin kesälläkin, jos pakkasta ei ole älyttömästi. Oman kokemuksen mukaan raja on jossain -10 asteessa, mutta kylmemmässäkin voi ajaa sähköllä, jos akku vaan lämpenee. Itsellä ei ole tossa akun lämmitystä, uudemmista sekin löytyy.

Juu, käyttää polttista lämmitykseen, mutta ei kabiinia koko ajan tarvii lämmittää.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 589
Näytätkö auton missä kulutus ei talvella nouse?
Itsellä MY2021 Kia Proceed GT kulutus pienenee talveksi muutamalla desillä (vaikka olis kylmääkin) kun vaihtaa 18" kesärenkaat 17" kitkoihin Ihan 1.6-litranen 204 hp bensa toki, eikä hybridi.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
199
Taas sellasta paskaa jauhetaan outlanderista, minkä tekniikasta, syistä asiaan saatika kokemuksesta ei ole mitään käryä.

Ei edes jaksa alkaa avaamaan kyseisen uutisen taustoja, kun ennakkoon tietämättömyys ja asenne on tätä.

Kyseessä kuitenkin monen vuoden ajan myydyin ja hinta/laatu suhteeltaan kokoluokkansa paras auto kyseessä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Itsellä MY2021 Kia Proceed GT kulutus pienenee talveksi muutamalla desillä (vaikka olis kylmääkin) kun vaihtaa 18" kesärenkaat 17" kitkoihin Ihan 1.6-litranen 204 hp bensa toki, eikä hybridi.
Toki pitkällä matkalla (ja mahdollisesti lämpimästä tallista lähtiessä) varmaan kulutus pysynee normipolttiksilla aika lailla samana. Kuten totesin, auto tarpeen mukaan. Tuohon kun lisää vielä talvirajoitukset jos motaria ajelee niin hyvinkin voi päästä pienemmällä keskikulutuksella.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Juu, käyttää polttista lämmitykseen, mutta ei kabiinia koko ajan tarvii lämmittää.
Meinaat, että kerran lämmitetty kabiini pysyy lämpimänä? Vai onko tää jotain Kian plugarimietteitä, missä ajetaan pipo päässä ja hanskat käsissä "ettei tartte polttista käyttää". Plugari joka pakkasella ei toimi sähköllä on huonosti suunniteltu tuote. Mikä hyöty plugarista on, jos puolet vuodesta täällä se "lämmittelee moottorilla välillä kabiinia"?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
635
Hyvin tuo Outlander lämpeää pelkällä sähkölläkin, oliko nyt vm-17 alkaen. Harmillisesti vaan pitää nopeasti painaa EV-nappia auton käynnistyksen jälkeen, ettei ehdi käynnistämään polttista.
Ja vm-19 tuli uusi taloudellisempi polttis, jolla ei pitäisi enää onnistua yli 10l satasella kulutus edes motarilla. En ole itse tätä päässyt testaamaan, kun ei ole tullut pidempää matkaa ajettua.

Ja juurihan linkitin tänne omat toteutuneet bensan kulutukset. Vuoden ajalta 1,18 l/100km, 11 770 km ajettu vuoden aikana.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
199
Meinaat, että kerran lämmitetty kabiini pysyy lämpimänä? Vai onko tää jotain Kian plugarimietteitä, missä ajetaan pipo päässä ja hanskat käsissä "ettei tartte polttista käyttää". Plugari joka pakkasella ei toimi sähköllä on huonosti suunniteltu tuote. Mikä hyöty plugarista on, jos puolet vuodesta täällä se "lämmittelee moottorilla välillä kabiinia"?
Hitusen ärsyttää, kun ei osata lukea, vaan pitää aina vääntää joksikin muuksi... Kun haluttu lämpötila on saavutettu, polttomoottori sammuu. Kun taas tarvii lämpöä, se käynnistyy. Tietysti, tyhmempikin sen tajuaa. Ja ihan hyvin se plugarina toimii. Aina on akkua käyttänyt, lämpötilasta huolimatta. Kovilla pakkasilla vähemmän, jos ajelee vaan lyhyttä matkaa. Tietääkseni HYBRIDI ei ole sähköauto, että sillä voisi ajaa kaikki matkat sähköllä. Paljos sun auto kuluttaa?
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Itse antaisin neuvon että jos Plugari hybridiä olet suunnittelemassa, niin etsi sellainen missä on ilmalämpöpumppu. Niin ei harmita oston jälkeen kun voi ajaa 100% sähköllä myös pakkasella. Toinen mitä suosittelen niin asennuta suosiolla moottorin ja sisätilanlämmitin. Ilmalämpöpumpun teho etälämmityksessä kun hyytyy n. -10 niin saa sit auton lämpimäksi ja auto lähtee sähköllä kun ohjaamo on valmiiksi lämmin kovemmallakin pakkasella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Itse antaisin neuvon että jos Plugari hybridiä olet suunnittelemassa, niin etsi sellainen missä on ilmalämpöpumppu. Niin ei harmita oston jälkeen kun voi ajaa 100% sähköllä myös pakkasella. Toinen mitä suosittelen niin asennuta suosiolla moottorin ja sisätilanlämmitin. Ilmalämpöpumpun tehoetälämmityksessä kun hyytyy n. -10 niin saa sit auton lämpimäksi ja auto lähtee sähköllä kun ohjaamo on valmiiksi lämmin kovemmallakin pakkasella.
Siis hankitaanko uusiin plugareihinkin vielä jälkiasenteisia lohko/säteilylämmittimiä ja sisäpistokkeita? Eikö nykyään lämmitys ole autossa itsessään (oli sitten bensaa polttava webasto, lämpöpumppu tai muu ratkaisu) ja se käynnistetään kännykällä? Vai onko jollain kaksi johtoa vierekkäin kytkettävänä? :cool:
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Siis hankitaanko uusiin plugareihinkin vielä jälkiasenteisia lohko/säteilylämmittimiä ja sisäpistokkeita? Eikö nykyään lämmitys ole autossa itsessään (oli sitten bensaa polttava webasto, lämpöpumppu tai muu ratkaisu) ja se käynnistetään kännykällä? Vai onko jollain kaksi johtoa vierekkäin kytkettävänä? :cool:
Käynnistetään se kännykällä etänä jos ilmalämpöpumppu on, omassa siis on tuo. Mut sen teho hiipuu kun on kylmempää kun -10. Kyllä sillon on mukava ku -25 niin sisätilanlämmitin on lämmittäny auton et voi vaikka paitasillaan lähteä:) Ei siinä nyt kahta johtoa tarvi kun töissä laitan normaalisti Defan johdon kiinni jos kovaa pakkasta. Kotona auto on tallissa niin ei tarvi lämmitellä millään. Plugarit ei ole sähköautoja, pitää se aina muistaa, mut onhan toi ilppi mahtava sit kesällä kun meet vaikka kauppaan niin mukava tulla viileään autoon.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 630
Itse antaisin neuvon että jos Plugari hybridiä olet suunnittelemassa, niin etsi sellainen missä on ilmalämpöpumppu. Niin ei harmita oston jälkeen kun voi ajaa 100% sähköllä myös pakkasella. Toinen mitä suosittelen niin asennuta suosiolla moottorin ja sisätilanlämmitin. Ilmalämpöpumpun teho etälämmityksessä kun hyytyy n. -10 niin saa sit auton lämpimäksi ja auto lähtee sähköllä kun ohjaamo on valmiiksi lämmin kovemmallakin pakkasella.
Onko missään muussa plugarissa ilpiä kuin Rav4:ssa?
Kyllä melkein se pelkkä sähkövastus on plugariin paras, ei tyydy pakkasessakaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Mulla on 21-mallisessa Volvossa webasto, se ei ainakaan hyydy kylmässä. Bensamoottoriahan se ei enää lämmitä mutta sisätiloja ainakin ja pakostikin akkua, koska pakkaskelillä esilämmityksellä on suuri vaikutus siihen lähteekö bensakone heti käymään vai ei.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Onko missään muussa plugarissa ilpiä kuin Rav4:ssa?
Kyllä melkein se pelkkä sähkövastus on plugariin paras, ei tyydy pakkasessakaan.
Ei ole tullut nyt seurattua näitä nykyisiä, Octaviassa taitaa olla, on Ravissakin sähkövastukset mut ei niillä etukäteen lämmitellä. Ja parashan se ilppi on kesällä kun voi vaikka parkissa kauppareissun pitään ohjaamon viileänä.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
Onko missään muussa plugarissa ilpiä kuin Rav4:ssa?
Kyllä melkein se pelkkä sähkövastus on plugariin paras, ei tyydy pakkasessakaan.
Taitaa olla myös Priuksessa. Oikeassa olet että kunnollinen vastuslämmitys on paras vaihtoehto plugariin ja ihan totaalista pelleilyä, jos pitäisi olla erillinen sisätilanlämmitin ja pelata kahdella johdolla.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
Ei ole tullut nyt seurattua näitä nykyisiä, on Ravissakin sähkövastukset mut ei niillä etukäteen lämmitellä. Ja parashan se ilppi on kesällä kun voi vaikka parkissa kauppareissun pitään ohjaamon viileänä.
Kaikissa plugareissa on kyllä ilmastointi eli esiviilennys onnistuu kuten ravissakin. Ravin vastus taisi olla jotain satoja watteja eli jokseenkin turha.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Taitaa olla myös Priuksessa. Oikeassa olet että kunnollinen vastuslämmitys on paras vaihtoehto plugariin ja ihan totaalista pelleilyä, jos pitäisi olla erillinen sisätilanlämmitin ja pelata kahdella johdolla.
No ei plugareissa ole samanlaista vastuslämmitystä kuin sähköautoissa. Se kun kuluttas koko akun tyhjäksi jo siinä esilämmityksessä. Kun akut on niin pieniä niissä.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 630
No ei plugareissa ole samanlaista vastuslämmitystä kuin sähköautoissa. Se kun kuluttas koko akun tyhjäksi jo siinä esilämmityksessä. Kun akut on niin pieniä niissä.
No eihän kuluta. 5kW vastus kuluttaa 15 minuutissa 12,5% 10kWh akusta näin yksinkertaistettuna.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
No ei plugareissa ole samanlaista vastuslämmitystä kuin sähköautoissa. Se kun kuluttas koko akun tyhjäksi jo siinä esilämmityksessä. Kun akut on niin pieniä niissä.
On näissä ihan yleisesti 4-7kW vastuksia ja Zigh laskikin tuossa kulutuksen.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Itse ainakin olen lukenut Plugari foorumeilta kun kovilla pakkasilla vaikka Mesellä menty kauppaan ja jätetty auto lämpeämään niin 30min jälkeen ku tultu kaupasta, niin akku aika lailla kuivana et muutama kilometri sähköajoa jälellä.
Itse jos olen Ravin ilpin jättänyt päälle kauppareissun ajaksi (20min) niin akkua on kulunut n. 2km ajomatka, eli -10 50km ajomatka sähköllä jälellä. Eli sanoisin että energiatehokkaampi mitä vastukset.
 
Viimeksi muokattu:

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
Itse ainakin olen lukenut Plugari foorumeilta kun kovilla pakkasilla vaikka Mesellä menty kauppaan ja jätetty auto lämpeämään niin 30min jälkeen ku tultu kaupasta, niin akku aika lailla kuivana et muutama kilometri sähköajoa jälellä.
Pitää varmaan hyvinkin paikkansa esim. 350e:n kohdalla, joka on aika heikko esitys mersulta. Uudemmat ovat merkittävästi parempia. Useinhan vaikka kotoa lähtiessä auto on latauksessa eli jos lämmitysteho on 5kW ja töpselistä tulee 3.6kW niin akusta haukataan vain 1.4kW eli puolen tunnin lämmitys veisi akusta vain 700wh.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Pitää varmaan hyvinkin paikkansa esim. 350e:n kohdalla, joka on aika heikko esitys mersulta. Uudemmat ovat merkittävästi parempia. Useinhan vaikka kotoa lähtiessä auto on latauksessa eli jos lämmitysteho on 5kW ja töpselistä tulee 3.6kW niin akusta haukataan vain 1.4kW eli puolen tunnin lämmitys veisi akusta vain 700wh.
Totta, mut aika harva kotona tarvii edes lämmitystä paljoa kun yleensä ne on tallissa. Itse laitan lämmityksen kotona päälle vain jos on kova pakkanen, sanotaan et -20, kylmässä tallissa se on ehkä -5 niin 20min lämmitystä ennen lähtöä. Ja ei mulla ole aina toi auto latauksessa kun silla pääsee yhdellä latauksella pakkasellakin n.50km ja kesällä lähemmäs 100km kaupunki ajoa, niin laitan sen yöksi lataukseen yleensä 2 kertaa viikossa ja ihan normi pistorasiaan. Siitä se kestää ladata täyteen n. 8 tuntia...
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Ihme läppää. Bemarin hybridi ollut ihan mahtava talviauto lämpiämään ja käynnistymään. Talven Kulutus 4.2 omalla profiililla. Lähtee lämpiämään/viilenemään about heti eikä tarvitse odotella mitään ilppiä heräilemään. Edellinen webastollinen oli paljon hitaampi.
Ja mitä sillä on väliä jos tauko lämmitys kuluttaa akkua. Itse päätät mihin varauksen käytät. Ei kiitos haisevaa webastoa enää evör.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Ihme läppää. Bemarin hybridi ollut ihan mahtava talviauto lämpiämään ja käynnistymään. Talven Kulutus 4.2 omalla profiililla. Lähtee lämpiämään/viilenemään about heti eikä tarvitse odotella mitään ilppiä heräilemään. Edellinen webastollinen oli paljon hitaampi.
Ja mitä sillä on väliä jos tauko lämmitys kuluttaa akkua. Itse päätät mihin varauksen käytät. Ei kiitos haisevaa webastoa enää evör.
No en minäkään ole valittanut, kovin pakkanen ollut -30 ja RAV käyntiin ku kesällä. Eihän siinä ole edes starttimoottoria :D
Mut ajatus itsellä oli et voi käyttää taukolämmitystä ja silti ajaa sähköllä ne omat ajot. En minäkään webastoa enää ottas, joskus Audissa oli sellainenkin....
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Siis hankitaanko uusiin plugareihinkin vielä jälkiasenteisia lohko/säteilylämmittimiä ja sisäpistokkeita? Eikö nykyään lämmitys ole autossa itsessään (oli sitten bensaa polttava webasto, lämpöpumppu tai muu ratkaisu) ja se käynnistetään kännykällä? Vai onko jollain kaksi johtoa vierekkäin kytkettävänä? :cool:
Niin ja sen verran vielä että ne on asennettu ihan maahantuojalla ainakin itselle kun auto Japanista saapui, ennen kuin auto mulle luovutettiin. Hinta taisi olla noille kaikille 600€.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
No jokainen voi laskea, mut tosielämän tilanne on sitten monesti ihan toista.
Ei se vastusten teho tosielämässä ole sen kummempi kuin laskuissakaan. Korkeintaan alempi. Se toki on mahdollista että teho ei riitä auton sulatukseen noin kylmässä ja muutenkin useimmilla plugareilla alkaa olla hankala päästä pelkällä sähköllä kun pakkasta on yli 20 astetta.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Ei se vastusten teho tosielämässä ole sen kummempi kuin laskuissakaan. Korkeintaan alempi. Se toki on mahdollista että teho ei riitä auton sulatukseen noin kylmässä ja muutenkin useimmilla plugareilla alkaa olla hankala päästä pelkällä sähköllä kun pakkasta on yli 20 astetta.
juurikin kuten sanoit :thumbsup: Ja voisin sanoa että yhdelläkään Plugarilla ei ajeta 100% sähköajoa -20 pakkasessa.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 794
Onkos kellään tietoja tai edes arvauksia onko tosiaan näin isoja eroja oikeissa ajokilometreissa sähköllä kyseisillä autoilla, farkuista kyse paitsi toki B 250e.

vm20-21
BMW 320e 58km sähkö
MB B 250e 66km sähkö
Volvo V60 88km sähkö
MB C 300e 108km sähkö

Toki nämä on parhaita tilanteita kesälämpösellä (ei toki liian lämpösellä), mutta lähinnä se että voiko noilla saada jotain vertailua aikaiseksi vai onko nuo lukemat jokaisen valmistajan omilla testeillä mitattuja, silloinhan on helppoa saavuttaa aika isojakin heittoja. Varsinkin tuo 320e vs MB 300e & Volvo v60 tuntuu aika isolta range erolta. Talvella kylmästä tallista näihin ei toki millään päästä sen ymmärrän. Toki jos tietoa mikä näistä parhaiten osaa toimia Suomen talvessa niin mielellään otetaan vinkkejä vastaan.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
Onkos kellään tietoja tai edes arvauksia onko tosiaan näin isoja eroja oikeissa ajokilometreissa sähköllä kyseisillä autoilla, farkuista kyse paitsi toki B 250e.
Onhan noissa isot erot akkujen koossa ja se näkyy aika suoraan todellisessa rangessa.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 794
Tuntuu olevan akkujen "kwh" lukemia vaikea löytää kerrotaan vaan rangeja toki jotkut valmistajat ilmoittelee akun kokoja. Toki jos siellä on esim b 250e vs c 300e tuplat isompi akku niin sittenhän tuon ymmärtää kyllä. Tuollain 100km olisi jo erittäin riittävä Range useaan tilanteeseen.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 182
Tuntuu olevan akkujen "kwh" lukemia vaikea löytää kerrotaan vaan rangeja toki jotkut valmistajat ilmoittelee akun kokoja. Toki jos siellä on esim b 250e vs c 300e tuplat isompi akku niin sittenhän tuon ymmärtää kyllä. Tuollain 100km olisi jo erittäin riittävä Range useaan tilanteeseen.
Tulevan C-sarjalaisen akku on melkein tuplasti isompi kuin B:n. Latausominaisuudet myös loistavat plugariksi. Koeajo: Mercedes-Benz C 300 e – vahvasti sähköistetty
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 559
Viestejä
4 190 708
Jäsenet
70 767
Uusin jäsen
Toloppainen

Hinta.fi

Ylös Bottom