- Liittynyt
- 12.01.2021
- Viestejä
- 890
EPA kulutus akku tyhjänä on 38 mpg. En nyt ymmärrä, että mitä tuohon enää pitää mittailla lisää. Vanhasta kokemuksesta tiedän , että omat ajelut menee kumulatiivisena kaikilla autoilla alle sen helposti. WLTP kulutukset sensijaan on vähän haastavampia. Jos nyt joku sitten kokeilee tieteen nimissä, että pääseekö esim vuoden ympäri ajamalla plugaria lataamatta, niin voihan sen kokeilla. Omalla kohdalla lataamatta jättäminen päätyy lukemaan n. 5,8 L/100 km. Entinen hybridi päätyi lukemaan 5,3 L/100 km ja sen EPA kulutus oli 40 mpg. Ja nuo luvut siis muunnettuna 38 ja 40 on 6,2 L/100 km ja 5,9 L/100 km. Mitä tässä nyt vielä lisää tarvitaan? Vai onko tässä nyt epäilys, ettei kukaan pysty alittamaan noita EPA lukuja normaalisti ajamalla ja kumulatiivinen kulutus täytyy olla vählntään tuplat bensaa. EPA sähkönkulutus ilmoitetaan olevan 22,4 kWh/100 km ja mulla on näytössä tällähetkellä 21,4 kWh, enkä ole sitä koskaan nollannut. Talvella varmaan menee lähempänä 30 ja kesäisin taas alta 20. Mutta alle tuon EPA kulutuksen sekin on kumulatiivinen. Ja pitäisikö vielä enemmänkin alleviivata, että meidän ajamiset ja kaikkinaisesta muut olosuhteet tuottaa omalla kohdalla kuvatunlaiset tulokset. Toiset joutuu sitten ihmettelemään omia olosuhteitaan ja ajamistaan. Meille käy tämä nimenomainen pirssi nyt kuvatulla tavalla.
ääh. Edittinä. Sähkön kumulatiivinen kulutus, kun ajettu sähköllä on tietysti 20,4 kWh/100 km, eikä 21,4 kWh. Tämä siis koostuu nyt 2 talvea ja 1 kesä, eli tasoittavaa kautta vielä odotellaan.
ääh. Edittinä. Sähkön kumulatiivinen kulutus, kun ajettu sähköllä on tietysti 20,4 kWh/100 km, eikä 21,4 kWh. Tämä siis koostuu nyt 2 talvea ja 1 kesä, eli tasoittavaa kautta vielä odotellaan.
Liitteet
Viimeksi muokattu: