Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?
En oo sillä tavalla niin tarkasti seurannu kulutusta. Priuksessa hybridimodessa akku ei mee tyhjäksi, vaikka pelkkää sähköajoa ei enää pystykkään kytkemään päälle. Hybridimodessa on automaattinen hold, eli se palauttaa sitten ajossa takaisin lataamalla siihen pisteeseen, kuin mitä oli ennen esimerkiksi ennen alamäkeä, jossa pystyi käyttämään sähköä. Tässä saa myös akun varauksen prosentteina näkyviin, eli kaikki kolme tietoa saa näkyville yhtä aikaa: arvioitu range, latauspalkki ja prosentit.
Verrokiksi otin joululomareissulta yhden päivän (28.12.), jolloin palasin porukoilta savosta takasin pk-seudulle. Alussa oli täysi akku ja lopussa tyhjä. Taisi olla pakkasta jotain -5 - -10 astetta. Eli sanoisin, että vaikka koko matkan olisi ollut akku tyhjä, niin olisi varmaankin alle viiden litran mennyt.
Rengasäänissä varmaankin perus "tojotamaisuus", eli kyllähän sieltä jonkin verran kuuluu, mutta itseä ei häiritsevästi (alla on kitkarenkaat). Penkit ovat hyvät, kuskilta löytyy sähköinen ristiselän säätö, muut manuaalisia. Jalkakäsijarru on hieman vanhahtava, eli se ei ole sähköinen. Active-varustelusta löytyy HUD, joka on mukava laittaa tuulilasille, koska edessä ei erillistä mittaristoa ole. Multimedianäyttö on integroitu keskikonsoliin, joten se ei tule häiritsevästi näkökenttään. Kaiuttimet on JBL, ei mitkään poppivehkeet. Mukautuva vakkari helpottaa pitkän matkan ajamisia, toimii hyvin. Tosin mukautuvissa pitkissä valoissa ei saa tutkassa olla yhtään lunta, tai ei toimi luotettavasti.
Jos jotain miinusta pitäisi keksiä, niin auton ollessa käynnissä autoa ei saa valottomaksi. Aina palaa vähintään päiväajovalot ja nekin vain aurinkoisella säällä. Muuten pakko olla parkit tai ajovalot.
Myöskään Priukseen ei pysty päivittämään android autoa, vaikka on navi ja touch & Go 2.