Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On näissä ihan yleisesti 4-7kW vastuksia ja Zigh laskikin tuossa kulutuksen.No ei plugareissa ole samanlaista vastuslämmitystä kuin sähköautoissa. Se kun kuluttas koko akun tyhjäksi jo siinä esilämmityksessä. Kun akut on niin pieniä niissä.
Ja sulla on mikä Plugari joka sulattaa auton -25 noin äkkiä?No eihän kuluta. 5kW vastus kuluttaa 15 minuutissa 12,5% 10kWh akusta näin yksinkertaistettuna.
Pitää varmaan hyvinkin paikkansa esim. 350e:n kohdalla, joka on aika heikko esitys mersulta. Uudemmat ovat merkittävästi parempia. Useinhan vaikka kotoa lähtiessä auto on latauksessa eli jos lämmitysteho on 5kW ja töpselistä tulee 3.6kW niin akusta haukataan vain 1.4kW eli puolen tunnin lämmitys veisi akusta vain 700wh.Itse ainakin olen lukenut Plugari foorumeilta kun kovilla pakkasilla vaikka Mesellä menty kauppaan ja jätetty auto lämpeämään niin 30min jälkeen ku tultu kaupasta, niin akku aika lailla kuivana et muutama kilometri sähköajoa jälellä.
Totta, mut aika harva kotona tarvii edes lämmitystä paljoa kun yleensä ne on tallissa. Itse laitan lämmityksen kotona päälle vain jos on kova pakkanen, sanotaan et -20, kylmässä tallissa se on ehkä -5 niin 20min lämmitystä ennen lähtöä. Ja ei mulla ole aina toi auto latauksessa kun silla pääsee yhdellä latauksella pakkasellakin n.50km ja kesällä lähemmäs 100km kaupunki ajoa, niin laitan sen yöksi lataukseen yleensä 2 kertaa viikossa ja ihan normi pistorasiaan. Siitä se kestää ladata täyteen n. 8 tuntia...Pitää varmaan hyvinkin paikkansa esim. 350e:n kohdalla, joka on aika heikko esitys mersulta. Uudemmat ovat merkittävästi parempia. Useinhan vaikka kotoa lähtiessä auto on latauksessa eli jos lämmitysteho on 5kW ja töpselistä tulee 3.6kW niin akusta haukataan vain 1.4kW eli puolen tunnin lämmitys veisi akusta vain 700wh.
No en minäkään ole valittanut, kovin pakkanen ollut -30 ja RAV käyntiin ku kesällä. Eihän siinä ole edes starttimoottoriaIhme läppää. Bemarin hybridi ollut ihan mahtava talviauto lämpiämään ja käynnistymään. Talven Kulutus 4.2 omalla profiililla. Lähtee lämpiämään/viilenemään about heti eikä tarvitse odotella mitään ilppiä heräilemään. Edellinen webastollinen oli paljon hitaampi.
Ja mitä sillä on väliä jos tauko lämmitys kuluttaa akkua. Itse päätät mihin varauksen käytät. Ei kiitos haisevaa webastoa enää evör.
En mä sanonut mitään mistään auton sulattamisesta -25 asteessa. Se oli vaan esimerkkilaskelma miten sitä sähköä kuluu.Ja sulla on mikä Plugari joka sulattaa auton -25 noin äkkiä?
No jokainen voi laskea, mut tosielämän tilanne on sitten monesti ihan toista.En mä sanonut mitään mistään auton sulattamisesta -25 asteessa. Se oli vaan esimerkkilaskelma miten sitä sähköä kuluu.
Niin ja sen verran vielä että ne on asennettu ihan maahantuojalla ainakin itselle kun auto Japanista saapui, ennen kuin auto mulle luovutettiin. Hinta taisi olla noille kaikille 600€.Siis hankitaanko uusiin plugareihinkin vielä jälkiasenteisia lohko/säteilylämmittimiä ja sisäpistokkeita? Eikö nykyään lämmitys ole autossa itsessään (oli sitten bensaa polttava webasto, lämpöpumppu tai muu ratkaisu) ja se käynnistetään kännykällä? Vai onko jollain kaksi johtoa vierekkäin kytkettävänä?
Ei se vastusten teho tosielämässä ole sen kummempi kuin laskuissakaan. Korkeintaan alempi. Se toki on mahdollista että teho ei riitä auton sulatukseen noin kylmässä ja muutenkin useimmilla plugareilla alkaa olla hankala päästä pelkällä sähköllä kun pakkasta on yli 20 astetta.No jokainen voi laskea, mut tosielämän tilanne on sitten monesti ihan toista.
juurikin kuten sanoit Ja voisin sanoa että yhdelläkään Plugarilla ei ajeta 100% sähköajoa -20 pakkasessa.Ei se vastusten teho tosielämässä ole sen kummempi kuin laskuissakaan. Korkeintaan alempi. Se toki on mahdollista että teho ei riitä auton sulatukseen noin kylmässä ja muutenkin useimmilla plugareilla alkaa olla hankala päästä pelkällä sähköllä kun pakkasta on yli 20 astetta.
Totta, mut aika harva kotona tarvii edes lämmitystä paljoa kun yleensä ne on tallissa.
No voi olla, ei ole tarkkaa tietoa. Mut arvelin et jos auto maksaa n.50-60k€ niin useasti se on jossain suojassa.Sanoisi että selkeä vähemmistö autoista on lämpimässä tallissa. Olisiko edes 1/10.
Onkos kellään tietoja tai edes arvauksia onko tosiaan näin isoja eroja oikeissa ajokilometreissa sähköllä kyseisillä autoilla, farkuista kyse paitsi toki B 250e.
Tulevan C-sarjalaisen akku on melkein tuplasti isompi kuin B:n. Latausominaisuudet myös loistavat plugariksi. Koeajo: Mercedes-Benz C 300 e – vahvasti sähköistettyTuntuu olevan akkujen "kwh" lukemia vaikea löytää kerrotaan vaan rangeja toki jotkut valmistajat ilmoittelee akun kokoja. Toki jos siellä on esim b 250e vs c 300e tuplat isompi akku niin sittenhän tuon ymmärtää kyllä. Tuollain 100km olisi jo erittäin riittävä Range useaan tilanteeseen.
On varmasti parhaasta päästä, mut takuu on kyllä niin surkea että eivätkö oikeasti luota omaan tuotteeseen?? 2 vuotta nykyaikana on aika surkea....Tulevan C-sarjalaisen akku on melkein tuplasti isompi kuin B:n. Latausominaisuudet myös loistavat plugariksi. Koeajo: Mercedes-Benz C 300 e – vahvasti sähköistetty
On varmasti parhaasta päästä, mut tyakuu on kyllä niin surkea että eivätkö oikeasti luota omaan tuotteeseen?? 2 vuotta nykyaikana on aika surkea....
No parhaissa taitaa olla 7 vuotta ilman kilometrimäärää ja Toyotasa 10 vuotta jos huollat merkkihuollossa kerran vuoteen. Tulevassa Toyotan sähköautossa miljoonan kilometrin akkutakuu...
No parhaissa taitaa olla 7 vuotta ilman kilometrimäärää ja Toyotasa 10 vuotta jos huollat merkkihuollossa kerran vuoteen. Tulevassa Toyotan sähköautossa miljoonan kilometrin akkutakuu...
TM ei saanutkaan testattua juuri mitään plugarispesifistä eli autoja käsiteltiin periaatteessa kuten peruspolttiksia. Sellaisena Rav ihan varmasti onkin loistava.No itselle se ainakin on yksi tärkeimmistä, Oma auto ainakin lähtee vaihtoon ennen kun takuu loppuu. Ja en nyt sanoisi et RAV pettymys talviominaisuuksilta. Aika harvassa on paremmat Oli kuitenkin TM talvitestin kakkonen...
No laita samoilla spekseillä ja samoilla ominaisuuksilla oleva auto vaikka tältäkin vuodelta, niin melko katseleminen on Varsinkin nyt kun pudottivat Plugareitten alkaen hintojakin 5000€.TM ei saanutkaan testattua juuri mitään plugarispesifistä eli autoja käsiteltiin periaatteessa kuten peruspolttiksia. Sellaisena Rav ihan varmasti onkin loistava.
No vai onhan se viimesen päälle mahtava peli ja ennemmin kävelee jos tota ei saa (sarkasmia)Taitaa olla aika mahtava auto tollanen rav.
Kieltämättä tuo on sikäli kova, että siinä on hyvä neliveto, paljon yhteistehoa, isohko akku ja pieni kulutus bensalla. Moni vaan odotti että tuo toimisi suunnilleen kuten sähköauto aina kun akussa on latausta.No laita samoilla spekseillä ja samoilla ominaisuuksilla oleva auto vaikka tältäkin vuodelta, niin melko katseleminen on Varsinkin nyt kun pudottivat Plugareitten alkaen hintojakin 5000€.
No iihan omasta 6kk kokemuksesta voin sanoa että ei lähde moottori käyntiin jos pakkasta ei ole yli -13. Ja tämä ei lähde käyntiin vaikka sähköllä polkaset kaasun lattiian toisin ku muut. Kiihtyy sähkölläkin nopeampaa kun suurin osa hybrideistä kaikella teholla. Mut kuten sanoin, jos ton hintasta autoa oikeati olet ostamassa niin tiedät jo nämä kaikki.Kieltämättä tuo on sikäli kova, että siinä on hyvä neliveto, paljon yhteistehoa, isohko akku ja pieni kulutus bensalla. Moni vaan odotti että tuo toimisi suunnilleen kuten sähköauto aina kun akussa on latausta.
Pätkäajossa pienelläkin pakkasella aika moni joutuu ajamaan koko ajan hybridimoodissa, jolloin kulutus on sama kuin itselataavalla versiolla. Uskon kyllä että lämmin talli auttaa tosi paljon eli sikäli ymmärrän tyytyväisyytesi, mutta jos selaa vaikka autostadiumin rav-ketjua niin kyllähän se on kääntynyt jumalauton odotuksesta hieman pettymyksen puolelle.
Kiihtyy sähkölläkin nopeampaa kun suurin osa hybrideistä kaikella teholla.
Ei kun tarkoitan Plugareita. RAV 4 kiihtyy 5,8sek 0-100km/h. On kuitenkin iso maasturi joka painaa 2000kg. Niin aika harva pystyy samaan normi autoista...8 sek menee sit pelkällä sähköllä. Aika harvassa on muut plugarit samaan aikaan...Jos tarkoitat hybrideillä Toyotan itselataavia niin pitää paikkansa pienimpien osalta, mutta jos verrataan muun merkkisiin plugareihin niin muutama saattaa olla hybriditilassa laiskempi kuin Rav pelkällä sähköllä, mutta kyllä "perustaso" on 0-100 alle 8 sekunnissa ja Ravilla se vie pelkällä sähköllä n. 10 sekuntia. Kuitenkin iso plussa Raville tuosta että suorituskykyyn sähköllä on panostettu. Alemmissa nopeuksissa Rav varmaan pärjää vielä hieman paremmin kuin 0-100 ajasta voisi päätellä.
8 sek menee sit pelkällä sähköllä.
Noista en tiedä, mutta RAV4 kokemusta on kertynyt 33 000 km. Akku on 18,1 kWh ja maksimilataus, mitä olen saanut menemään sisään on mittarin mukaan 14,7 kWh. Tämä siis taulusta näyttämä. Viimeisin kk talviajoa on kertynyt nyt 1400 km ja 96 % siitä on sähköajoa. Joten bensaa on kulunut 0,3 L/100 km. Latauksen jälkeen Rangea ilmoittaa kyllä 88 km edelleen, muttei tuollaisia pääse lähellekkään. Korkeintaan 60 km pääsee näillä keleillä. Etelässä. Ja tallista lähdetään n +19 asteen lämmöistä mukavalla, lumettomalla autolla. Kesällä sitten voi joskus odottaa jo 80 km pääsevänsä meidän ajamisilla. Ajot on niin moninaisia, että parempi vain yrittää keskittyä siihen, miten on auton valinta omalla kohdalla onnistunut ja vielä ihan omasta mielestä.Onkos kellään tietoja tai edes arvauksia onko tosiaan näin isoja eroja oikeissa ajokilometreissa sähköllä kyseisillä autoilla, farkuista kyse paitsi toki B 250e.
vm20-21
BMW 320e 58km sähkö
MB B 250e 66km sähkö
Volvo V60 88km sähkö
MB C 300e 108km sähkö
Toki nämä on parhaita tilanteita kesälämpösellä (ei toki liian lämpösellä), mutta lähinnä se että voiko noilla saada jotain vertailua aikaiseksi vai onko nuo lukemat jokaisen valmistajan omilla testeillä mitattuja, silloinhan on helppoa saavuttaa aika isojakin heittoja. Varsinkin tuo 320e vs MB 300e & Volvo v60 tuntuu aika isolta range erolta. Talvella kylmästä tallista näihin ei toki millään päästä sen ymmärrän. Toki jos tietoa mikä näistä parhaiten osaa toimia Suomen talvessa niin mielellään otetaan vinkkejä vastaan.
Ei kun tarkoitan Plugareita. RAV 4 kiihtyy 5,8sek 0-100km/h. On kuitenkin iso maasturi joka painaa 2000kg. Niin aika harva pystyy samaan normi autoista...8 sek menee sit pelkällä sähköllä. Aika harvassa on muut plugarit samaan aikaan...
No katso Youtube...https://www.youtube.com/watch?v=yDVUxxTBg20Joku lähde tälle ois kiva.
Katsoin ja näytti menevän juuri alle 10s. Tosi hyvä arvo sekin.No katso Youtube...
Eikä kyllä ole isoa maasturia nähnytkään.Eikös tuossa omapaino ole jotain 1600kg:n luokkaa?
No saatoin muistaa väärin, mut laita toinen maasturi joka menee sähköllä samaan...5,8 menee videolla kuitenkin eco valinnalla Moni kun ei mene täysillä jos ei ole 80% akkua ja lämmin moottori ja etelä tuuli yms....Katsoin ja näytti menevän juuri alle 10s. Tosi hyvä arvo sekin.
No saatoin muistaa väärin, mut laita toinen maasturi joka menee sähköllä samaan...5,8 menee videolla kuitenkin eco valinnalla Moni kun ei mene täysillä jos ei ole 80% akkua ja lämmin moottori ja etelä tuuli yms....
Kuinka kiihtyvyysaika on arvottu tuossa videossa? Kuvaamalla kännykällä mittaristoa? Tuollaisella "mittaus"tavalla tulos voi heittää puoli sekuntia suuntaan jos toiseen. Lisäksi videosta ei selviä olosuhteita, eli ajetaanko lumista ylämäkeä vai hyppyrimäen rinnettä alas.No saatoin muistaa väärin, mut laita toinen maasturi joka menee sähköllä samaan...5,8 menee videolla kuitenkin eco valinnalla Moni kun ei mene täysillä jos ei ole 80% akkua ja lämmin moottori ja etelä tuuli yms...
Perävaunumassa on tuota luokkaa, eli 1500 kg. Rav4 PHEV:n omamassa on varusteista riippuen 1910-2000 kg ja kokonaismassa 2510 kg. Ohessa karvalakkimalli, jonka omamassat ovat 1910-1980 kg. Puhutaan siis raskaasta ja korkeasta nelivetoisesta autosta.Eikös tuossa omapaino ole jotain 1600kg:n luokkaa?
Osta oma ja mittaa sittenKuinka kiihtyvyysaika on arvottu tuossa videossa? Kuvaamalla kännykällä mittaristoa? Tuollaisella "mittaus"tavalla tulos voi heittää puoli sekuntia suuntaan jos toiseen. Lisäksi videosta ei selviä olosuhteita, eli ajetaanko lumista ylämäkeä vai hyppyrimäen rinnettä alas.
No se ilmalämpöpumppu joka ei toimi alle -10 asteen pakkasellako sitten sulattaa paremmin? Se sisätillämmitinhän ei ole vaihtoehto jos ei kerran johdossa olla, jos ollaan niin akun koko ei ole vastukselle ongelma.Ja sulla on mikä Plugari joka sulattaa auton -25 noin äkkiä?
No ei ole kyllä vähääkään toista. Lämmön muuttamisessa vastuksella lämmöksi toimii aina ihan samalla 100% hyötysuhteella olosuhteista riipumatta. Ja joku flekti siihen päälle ei A)paljoa kuluta ja B) sekin kukutus muuttuu ihan yhtälailla lämmöksi.No jokainen voi laskea, mut tosielämän tilanne on sitten monesti ihan toista.
Katsoin ja näytti menevän juuri alle 10s. Tosi hyvä arvo sekin.
Suzuki Across menee samalla(?) voimalinjalla alle 6 sekkaa. Jotain outoa säätöä senkin kanssa kun hintaa laskettiin 5 tonnia ja nyt on näemmä nostettu takas. Siitä hyvä nykyauto että siinä on jopa varapyörä eikö mitään paikkasarjoja joilla ei tee mitään. Terveisin nimimerkki kaksi rengarikkoa viimeisen 15 tkm matkalla.
En viitsi vaihtaa omaa pienempään, huonompaan ja hitaampaanOsta oma ja mittaa sitten
juurikin kuten sanoit Ja voisin sanoa että yhdelläkään Plugarilla ei ajeta 100% sähköajoa -20 pakkasessa.