Keskustelua hybridiautoista

Eikös tuo itse radio ole aivan erilainen fyysisesti sekä käyttöliittymältään ja sisuksiltaankin juuri tehokkaampi? Lisäksi nuo aplle ja android auto pitäisi mennä wlanilla uudessa. Voi olla toki että olen ymmärtänyt väärinkin.
Yariksessa 2018 tuo sama multimedia laitteisto kun corolla ja rav ja siihen ei tuota päivitystä saa :tdown:

Nooh, kun ajelee päivittäin vuoden 2008 LandCruiserilla ja sen multimedia näyttöä käyttää niin yariksen on oikein mukava ja nopea:beye:
Nämä menee juuri tuohon samaan kategoriaan mistä aiemmin juttua. Camryyn ei myöskään saa vaikka 2020-mallinen. Rauta ilmeisesti joku Pentium II eikä jaksa pyörittää.

2020 mallin Corolla alla ja tähänkään ei saa päivitettyä Android Autoa, koska karvalakkimalli ilman navigaattoria.
Vaikka näytössä on nappi naville niin siitä ei tapahdu mitään, kun naviboksi puuttuu.
Ilmeisesti naviboksin mukana tulee tehokkaampaa rautaa jonka Android Auto vaatii.
Infotainment siis muuten vissiin identtinen navillisen kanssa mutta navigointi puuttuu.
En ole kaivannut.
 
2020 mallin Corolla alla ja tähänkään ei saa päivitettyä Android Autoa, koska karvalakkimalli ilman navigaattoria.
Vaikka näytössä on nappi naville niin siitä ei tapahdu mitään, kun naviboksi puuttuu.
Ilmeisesti naviboksin mukana tulee tehokkaampaa rautaa jonka Android Auto vaatii.
Infotainment siis muuten vissiin identtinen navillisen kanssa mutta navigointi puuttuu.
En ole kaivannut.
Yariksessa on navi ja silti ei saa asennettua vaikka siinä on tuo vaadittava Toyota Touch 2 & Go, eli rauta puolellakin on eroja vaikka se navi löytyy.

Yarikseen tulee reaaliaikaiset liikennetiedot, sää, polttoaine ym. tiedot netin ylin...
 
MB C350e ja BMW 330e mallien kokemukset kiinnostavat kaupunkikäytössä, miten mennyt talvet?
F30 330e. Noin -5c vielä pääsee täys sähköllä jos ajoittaa latauksen alle. Kulutus 4,5 - 5,6 välillä marraskuun jälkeen, tankkauksista mitattuna. Tuo 5,6 kovilla pakkasilla, auto ulkona, pätkäajoa.

Eteneminen takavedolla rajallista ja painon takia saattaa puskea lumessa.

Etälämmitys toimii hienosti. Led valot jäätyi alijäähtyneessä sateessa. Pitkän ajan kulutus 4 paikkeilla. Muutamia työmatkoja tullut ajettua ja ne vaikuttavat heti.
 
Tähdennetään vielä tuohon mersun kulutukseen että auto ei ole läheskään aina lähtiessä täyteen ladattu kun ei ole kotona (vielä) latausmahdollisuutta. Oikeita kulutuksia pääsee sitten seurailemaan vasta ensi kesästä alkaen. Sanoisin että sähköllä tuokin kulkee vielä tuossa kelissä, akun range vaan on kohtuullisen pieni pidemmille matkoille. Jatkossa ajattelin päästä yhdellä latauksella töihin ja takaisin, matka on sen verran lyhyt.
 
Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?
Tuossa nuo Priuksen versiot järjestyksessä. Plugari, perusversio, ECO on vissiin aurinkokatolla ja AWD malli. EPA ilmoitetaan aina myös lataamatta tuolla. Tuolta saa näppärästi vertailtuna omia autoja, kun poistaa ensin jonkun ruksilla kulmasta.

 
Sähkönkulutuskin on ilmoitettu, joka on melkoisen hyvä . Prius 15,4 kWh/100 km vs RAV4 22,4 kWh/100 km. Kokoero näkyy kyllä jo selvästi nelivedon lisäksi.

 
Sähkönkulutuskin on ilmoitettu, joka on melkoisen hyvä . Prius 15,4 kWh/100 km vs RAV4 22,4 kWh/100 km. Kokoero näkyy kyllä jo selvästi nelivedon lisäksi.

Aika hyvin pitää keskiarvoksi paikkaansa toi RAV:in kulutus ehkä hieman alakanttiin suomen säähän. Itsellä näyttää nyt talven pakkasilla n.30kWh ja loppukesästä näytti 17kWh.
 
Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?

En oo sillä tavalla niin tarkasti seurannu kulutusta. Priuksessa hybridimodessa akku ei mee tyhjäksi, vaikka pelkkää sähköajoa ei enää pystykkään kytkemään päälle. Hybridimodessa on automaattinen hold, eli se palauttaa sitten ajossa takaisin lataamalla siihen pisteeseen, kuin mitä oli ennen esimerkiksi ennen alamäkeä, jossa pystyi käyttämään sähköä. Tässä saa myös akun varauksen prosentteina näkyviin, eli kaikki kolme tietoa saa näkyville yhtä aikaa: arvioitu range, latauspalkki ja prosentit.

Verrokiksi otin joululomareissulta yhden päivän (28.12.), jolloin palasin porukoilta savosta takasin pk-seudulle. Alussa oli täysi akku ja lopussa tyhjä. Taisi olla pakkasta jotain -5 - -10 astetta. Eli sanoisin, että vaikka koko matkan olisi ollut akku tyhjä, niin olisi varmaankin alle viiden litran mennyt.

Rengasäänissä varmaankin perus "tojotamaisuus", eli kyllähän sieltä jonkin verran kuuluu, mutta itseä ei häiritsevästi (alla on kitkarenkaat). Penkit ovat hyvät, kuskilta löytyy sähköinen ristiselän säätö, muut manuaalisia. Jalkakäsijarru on hieman vanhahtava, eli se ei ole sähköinen. Active-varustelusta löytyy HUD, joka on mukava laittaa tuulilasille, koska edessä ei erillistä mittaristoa ole. Multimedianäyttö on integroitu keskikonsoliin, joten se ei tule häiritsevästi näkökenttään. Kaiuttimet on JBL, ei mitkään poppivehkeet. Mukautuva vakkari helpottaa pitkän matkan ajamisia, toimii hyvin. Tosin mukautuvissa pitkissä valoissa ei saa tutkassa olla yhtään lunta, tai ei toimi luotettavasti.

Jos jotain miinusta pitäisi keksiä, niin auton ollessa käynnissä autoa ei saa valottomaksi. Aina palaa vähintään päiväajovalot ja nekin vain aurinkoisella säällä. Muuten pakko olla parkit tai ajovalot.

Myöskään Priukseen ei pysty päivittämään android autoa, vaikka on navi ja touch & Go 2.

DSC_0013.JPG
 
Ei Ravissakaan koskaan mene akku ihan tyhjäksi.Joku 20-30% pitää siellä aina kiihdytyksiä ja tehoja varten et aina on se 306 heppaa käytössä. Ja lataa heti tuon moottorilla taas samaan jos sitä käyttää.
Hiljainen tuo RAV on verrattuna -21 Corollaan mikä aiemmin oli itsellä:D Tuossa on kyllä kitkatkin ja onhan noissa muutenkin paremmin eristetyt paikat ja ikkunatkin on jotenkin akustisesti hiljennetyt.
Akku tyhjänä vie n.6L/100km kesät talvet joka minusta on vähän noin isolle, painavalle, tehokkaalle ja neliveto autolle.
Ja ajomukavuuttakaan vois haukkua yksi parhaita mitä ajanut. Ja tuossa on se automaattiohjaus adaptiivinen vakkari päällä, niin varsin kokeilin syksyllä nelostiellä niin n. 30km meni ihan itsestään koskematta rattiin tai polkimiin:thumbsup: Kyllä se välillä piippas ett koske rattiin mutta kun ei koskenut niin matka senkun jatkui ja meni täysin keskellä kaistaa koko ajan.
 
Viimeksi muokattu:

Näistä Japanin ladoista kannattaa pysyä erossa.
Autossa on ilmeisesti ollut viallinen akku. Ei kai tuo koko automerkkia tai edes mallia huonoksi tee? Luulisi että tuo vika olisi suoriltaan korjattu autovalmistajan takuuna mutta kuluttaja on nyt päättänyt hakea ratkaisun kaupan perumisena. Lieköhän iskenyt voimakas ostokrapula? (Eikä siinä, itsellekin tuli ostokrapula ostettuani sen tehdasuuden rikkinäisen Kia Ceedin, minkä useiden vikojen vuoksi peruin kaupan)
 
Ei. Noissa Mitsun PHEV-malleissa ei ole edes kelvollista BMS:ää. Akun degratio hoidetaan puolivillaisesti osittain laskurilla, joka pudottaa kapasiteettia luokkaa 0.x% viikossa. Tämä ei ole ainut erikoisempi tototeutus tässä ajoneuvossa. Uudemmissa toteutus ilmeisesti parantunut. Tuossa oli kevyt epäily siitä, että BMS nollattu edellisen omistajan toimesta ja tuo lasku jyrkkää sen takia.

Kokonaisuutena tuo ajoneuvomalli on täysi paska ja kommenttini on siltä osin täysin validi.
Vaikea nähdä miksi edellinen omistaja olisi vielä 15 000km kohdalla alkanut tekemään noita resettejä. Tuon vuosimallin autoissa on mahdollista viedä marmoritiskille huoltoon, ja pyytää BMU:n päivitystä. Prosentit nousee järkevämmälle tasolle, ja lasku on hitaampaa. Tuota päivitystä ei jostain syystä tehdä ellei asiakas osaa sitä itse pyytää.
 
Vaikea nähdä miksi edellinen omistaja olisi vielä 15 000km kohdalla alkanut tekemään noita resettejä. Tuon vuosimallin autoissa on mahdollista viedä marmoritiskille huoltoon, ja pyytää BMU:n päivitystä. Prosentit nousee järkevämmälle tasolle, ja lasku on hitaampaa. Tuota päivitystä ei jostain syystä tehdä ellei asiakas osaa sitä itse pyytää.

Eli malli on huono, kuten mineraalimies sanoikin, jos tuollaisesta tarvitsee tietää erikseen? Ei tulisi mieleenikään moista pyytää/tutkia VAGista jne. koska ei ki.
 

Näistä Japanin ladoista kannattaa pysyä erossa.
Ei saakeli taas mitkä Mauno-54:t pärisemässä kommenteissa miten hybridit ja sähkärit ihan paskaa ja kaikki täysin arvottomia vaihtoautona :asif:
 
Ei. Noissa Mitsun PHEV-malleissa ei ole edes kelvollista BMS:ää. Akun degratio hoidetaan puolivillaisesti osittain laskurilla, joka pudottaa kapasiteettia luokkaa 0.x% viikossa. Tämä ei ole ainut erikoisempi tototeutus tässä ajoneuvossa. Uudemmissa toteutus ilmeisesti parantunut. Tuossa oli kevyt epäily siitä, että BMS nollattu edellisen omistajan toimesta ja tuo lasku jyrkkää sen takia.

Kokonaisuutena tuo ajoneuvomalli on täysi paska ja kommenttini on siltä osin täysin validi. En yhtään ihmettele jos ostokrapula syntynyt.

Halvemmat prosentit kuitenkin kuin Teslalla, vaikka kapasiteetti putoaisikin nopeammin.
EV battery degradation best and worst – survey
Eikä tuo KIA/Hyundai myöskään loista tuolla erinomaisuudellaan.
 
Ei saakeli taas mitkä Mauno-54:t pärisemässä kommenteissa miten hybridit ja sähkärit ihan paskaa ja kaikki täysin arvottomia vaihtoautona :asif:

Kyllä se todellisuus joku päivä iskee kun vie sitä bensakrematoriota vaihtoon ja kauppias sylkee päälle :D
 
Automyyjä vaan mainitsi asiasta, mutta näköjään se oli vain 10 litraa sataselle kun akku on tyhjä jota se tuossa on käytännössä jatkuvasti akun pienuuden takia.



Lähde: Koeajo: uusi ja vanha kohtaavat – Mitsubishi Outlander PHEV
No kun ei ole sitäkään. Toki jos pelkkää motaria ajaa, niin sitten kyllä. Mutta niin se on muillakin ICE-vehkeillä. Eikä varmana sähkiksetkään pääse siihen luvattuun kWh / 100 km motarilla, kuin korkeintaan unissa.

Ilman latausta Outlanderilla sekalaisessa ajossa, josta puolet motaria 6,5 l / 100 km. Pitkän ajan keskiarvo (elokuusta tähän päivään) on nyt 4,8 l / 100 km, mutta uskoisin sen vielä laskevan.
 
Onnea vaan pienistä kulutuslukemista. Koeajokulutukset näyttäisi vaan kertovan toista tarinaa IL koeajo ja arvio: Mitsubishi Outlander PHEV | Autotalli.com

Näin talvella mennään toki varmaan niissä automyyjän kuvaamissa 10-15l/100km lukemissa.
Automyyjien sanaan tunnetusti kannattaa luottaa.
Onneksi voi luottaa omaan kokemukseen, eikä pelkästään pikaisiin testeihin. Eikä siinä, vaikka kuluttaisi sen kympin, niin aika typerää olisi jättää plugaria lataamatta.
 
"Päivämäärä/kellonaika","Virran keskikulutus (kWh/100 km)","Polttomoottorin keskikulutus (l/100 km)","Ajomatka (km)","Ajoaika","Keskinopeus (km/h)"
"2022-01-24T##00","3,1","7,7","187","1.55","97"

Q5e eilen hki-tre ei mitenkään ”alinopeutta”
Oli n. 1/4 akkua lähdettäessä.
En tuota 7,7 l/100km pahana pidä kun auto kuitenkin aika painava, keskinopeus siis 97 km/h.
 
Automyyjien sanaan tunnetusti kannattaa luottaa.
Onneksi voi luottaa omaan kokemukseen, eikä pelkästään pikaisiin testeihin. Eikä siinä, vaikka kuluttaisi sen kympin, niin aika typerää olisi jättää plugaria lataamatta.

Mä olen nyt neljää Outlanderia tässä seurannut ja kesällä voi ehkä päästä näihin 5-6l kulutuksiin, mutta talvella siihen saa laittaa sen pari litraa heti lisää
 
Näytätkö auton missä kulutus ei talvella nouse?

ja taas ei ymmäretä mihin vastataan, tarkoitin tuolla kulutuksen nousemisella sitä että ei varmasti talvella kuluta alle 5l/100km kuten @Jayded väitää

No kun ei ole sitäkään. Toki jos pelkkää motaria ajaa, niin sitten kyllä. Mutta niin se on muillakin ICE-vehkeillä. Eikä varmana sähkiksetkään pääse siihen luvattuun kWh / 100 km motarilla, kuin korkeintaan unissa.

Ilman latausta Outlanderilla sekalaisessa ajossa, josta puolet motaria 6,5 l / 100 km. Pitkän ajan keskiarvo (elokuusta tähän päivään) on nyt 4,8 l / 100 km, mutta uskoisin sen vielä laskevan.


Tai voihan se kuluttaa, mutta sitten ajetaan pelkällä sähköllä, lämmitys pois päältä, sillä Outlander ei mene talvella ilman bensaa metriäkään jos lämmitys on päällä...
 
ja taas ei ymmäretä mihin vastataan, tarkoitin tuolla kulutuksen nousemisella sitä että ei varmasti talvella kuluta alle 5l/100km kuten @Jayded väitää




Tai voihan se kuluttaa, mutta sitten ajetaan pelkällä sähköllä, lämmitys pois päältä, sillä Outlander ei mene talvella ilman bensaa metriäkään jos lämmitys on päällä...

Uusi Outlanderihan käyttää juu bensakonetta lämmitykseen mutta se lataa siinä samalla sitten akkua jos ajelee alle 70 km/h nopeutta. Tämmöisillä nopeuksilla voi varmasti helpostikin mennä alle tuon 5 litran jos ajelee sopivan pituista matkaa sopivalla nopeudella. Auto kannattaa valita oman ajoprofiilin mukaan.
 
ja taas ei ymmäretä mihin vastataan, tarkoitin tuolla kulutuksen nousemisella sitä että ei varmasti talvella kuluta alle 5l/100km kuten @Jayded väitää


Tai voihan se kuluttaa, mutta sitten ajetaan pelkällä sähköllä, lämmitys pois päältä, sillä Outlander ei mene talvella ilman bensaa metriäkään jos lämmitys on päällä...

Kannattaa lukea ihan kokonaan ajatuksen kanssa. En väittänyt noin missään vaiheessa. Kyse oli keskikulutuksesta elokuusta tähän hetkeen. Nyt en ole sattumalta ajanut tyhjällä akulla pitkää matkaa, niin en voi sanoa paljon se siitä 6,5 l on noussut talvella.

Eikö se ole ihan sama, vaikka talvella menee 20 l / 100 km, jos kauden keskikulutus on alle viis?
 
Tai voihan se kuluttaa, mutta sitten ajetaan pelkällä sähköllä, lämmitys pois päältä, sillä Outlander ei mene talvella ilman bensaa metriäkään jos lämmitys on päällä...

Kulkee sähköllä ihan samalla lailla, kuin kesälläkin, jos pakkasta ei ole älyttömästi. Oman kokemuksen mukaan raja on jossain -10 asteessa, mutta kylmemmässäkin voi ajaa sähköllä, jos akku vaan lämpenee. Itsellä ei ole tossa akun lämmitystä, uudemmista sekin löytyy.

Juu, käyttää polttista lämmitykseen, mutta ei kabiinia koko ajan tarvii lämmittää.
 
Taas sellasta paskaa jauhetaan outlanderista, minkä tekniikasta, syistä asiaan saatika kokemuksesta ei ole mitään käryä.

Ei edes jaksa alkaa avaamaan kyseisen uutisen taustoja, kun ennakkoon tietämättömyys ja asenne on tätä.

Kyseessä kuitenkin monen vuoden ajan myydyin ja hinta/laatu suhteeltaan kokoluokkansa paras auto kyseessä.
 
Itsellä MY2021 Kia Proceed GT kulutus pienenee talveksi muutamalla desillä (vaikka olis kylmääkin) kun vaihtaa 18" kesärenkaat 17" kitkoihin Ihan 1.6-litranen 204 hp bensa toki, eikä hybridi.

Toki pitkällä matkalla (ja mahdollisesti lämpimästä tallista lähtiessä) varmaan kulutus pysynee normipolttiksilla aika lailla samana. Kuten totesin, auto tarpeen mukaan. Tuohon kun lisää vielä talvirajoitukset jos motaria ajelee niin hyvinkin voi päästä pienemmällä keskikulutuksella.
 
Juu, käyttää polttista lämmitykseen, mutta ei kabiinia koko ajan tarvii lämmittää.

Meinaat, että kerran lämmitetty kabiini pysyy lämpimänä? Vai onko tää jotain Kian plugarimietteitä, missä ajetaan pipo päässä ja hanskat käsissä "ettei tartte polttista käyttää". Plugari joka pakkasella ei toimi sähköllä on huonosti suunniteltu tuote. Mikä hyöty plugarista on, jos puolet vuodesta täällä se "lämmittelee moottorilla välillä kabiinia"?
 
Hyvin tuo Outlander lämpeää pelkällä sähkölläkin, oliko nyt vm-17 alkaen. Harmillisesti vaan pitää nopeasti painaa EV-nappia auton käynnistyksen jälkeen, ettei ehdi käynnistämään polttista.
Ja vm-19 tuli uusi taloudellisempi polttis, jolla ei pitäisi enää onnistua yli 10l satasella kulutus edes motarilla. En ole itse tätä päässyt testaamaan, kun ei ole tullut pidempää matkaa ajettua.

Ja juurihan linkitin tänne omat toteutuneet bensan kulutukset. Vuoden ajalta 1,18 l/100km, 11 770 km ajettu vuoden aikana.
 
Meinaat, että kerran lämmitetty kabiini pysyy lämpimänä? Vai onko tää jotain Kian plugarimietteitä, missä ajetaan pipo päässä ja hanskat käsissä "ettei tartte polttista käyttää". Plugari joka pakkasella ei toimi sähköllä on huonosti suunniteltu tuote. Mikä hyöty plugarista on, jos puolet vuodesta täällä se "lämmittelee moottorilla välillä kabiinia"?
Hitusen ärsyttää, kun ei osata lukea, vaan pitää aina vääntää joksikin muuksi... Kun haluttu lämpötila on saavutettu, polttomoottori sammuu. Kun taas tarvii lämpöä, se käynnistyy. Tietysti, tyhmempikin sen tajuaa. Ja ihan hyvin se plugarina toimii. Aina on akkua käyttänyt, lämpötilasta huolimatta. Kovilla pakkasilla vähemmän, jos ajelee vaan lyhyttä matkaa. Tietääkseni HYBRIDI ei ole sähköauto, että sillä voisi ajaa kaikki matkat sähköllä. Paljos sun auto kuluttaa?
 
Itse antaisin neuvon että jos Plugari hybridiä olet suunnittelemassa, niin etsi sellainen missä on ilmalämpöpumppu. Niin ei harmita oston jälkeen kun voi ajaa 100% sähköllä myös pakkasella. Toinen mitä suosittelen niin asennuta suosiolla moottorin ja sisätilanlämmitin. Ilmalämpöpumpun teho etälämmityksessä kun hyytyy n. -10 niin saa sit auton lämpimäksi ja auto lähtee sähköllä kun ohjaamo on valmiiksi lämmin kovemmallakin pakkasella.
 
Itse antaisin neuvon että jos Plugari hybridiä olet suunnittelemassa, niin etsi sellainen missä on ilmalämpöpumppu. Niin ei harmita oston jälkeen kun voi ajaa 100% sähköllä myös pakkasella. Toinen mitä suosittelen niin asennuta suosiolla moottorin ja sisätilanlämmitin. Ilmalämpöpumpun tehoetälämmityksessä kun hyytyy n. -10 niin saa sit auton lämpimäksi ja auto lähtee sähköllä kun ohjaamo on valmiiksi lämmin kovemmallakin pakkasella.

Siis hankitaanko uusiin plugareihinkin vielä jälkiasenteisia lohko/säteilylämmittimiä ja sisäpistokkeita? Eikö nykyään lämmitys ole autossa itsessään (oli sitten bensaa polttava webasto, lämpöpumppu tai muu ratkaisu) ja se käynnistetään kännykällä? Vai onko jollain kaksi johtoa vierekkäin kytkettävänä? :cool:
 
Siis hankitaanko uusiin plugareihinkin vielä jälkiasenteisia lohko/säteilylämmittimiä ja sisäpistokkeita? Eikö nykyään lämmitys ole autossa itsessään (oli sitten bensaa polttava webasto, lämpöpumppu tai muu ratkaisu) ja se käynnistetään kännykällä? Vai onko jollain kaksi johtoa vierekkäin kytkettävänä? :cool:
Käynnistetään se kännykällä etänä jos ilmalämpöpumppu on, omassa siis on tuo. Mut sen teho hiipuu kun on kylmempää kun -10. Kyllä sillon on mukava ku -25 niin sisätilanlämmitin on lämmittäny auton et voi vaikka paitasillaan lähteä:) Ei siinä nyt kahta johtoa tarvi kun töissä laitan normaalisti Defan johdon kiinni jos kovaa pakkasta. Kotona auto on tallissa niin ei tarvi lämmitellä millään. Plugarit ei ole sähköautoja, pitää se aina muistaa, mut onhan toi ilppi mahtava sit kesällä kun meet vaikka kauppaan niin mukava tulla viileään autoon.
 
Itse antaisin neuvon että jos Plugari hybridiä olet suunnittelemassa, niin etsi sellainen missä on ilmalämpöpumppu. Niin ei harmita oston jälkeen kun voi ajaa 100% sähköllä myös pakkasella. Toinen mitä suosittelen niin asennuta suosiolla moottorin ja sisätilanlämmitin. Ilmalämpöpumpun teho etälämmityksessä kun hyytyy n. -10 niin saa sit auton lämpimäksi ja auto lähtee sähköllä kun ohjaamo on valmiiksi lämmin kovemmallakin pakkasella.
Onko missään muussa plugarissa ilpiä kuin Rav4:ssa?
Kyllä melkein se pelkkä sähkövastus on plugariin paras, ei tyydy pakkasessakaan.
 
Mulla on 21-mallisessa Volvossa webasto, se ei ainakaan hyydy kylmässä. Bensamoottoriahan se ei enää lämmitä mutta sisätiloja ainakin ja pakostikin akkua, koska pakkaskelillä esilämmityksellä on suuri vaikutus siihen lähteekö bensakone heti käymään vai ei.
 
Onko missään muussa plugarissa ilpiä kuin Rav4:ssa?
Kyllä melkein se pelkkä sähkövastus on plugariin paras, ei tyydy pakkasessakaan.
Ei ole tullut nyt seurattua näitä nykyisiä, Octaviassa taitaa olla, on Ravissakin sähkövastukset mut ei niillä etukäteen lämmitellä. Ja parashan se ilppi on kesällä kun voi vaikka parkissa kauppareissun pitään ohjaamon viileänä.
 
Onko missään muussa plugarissa ilpiä kuin Rav4:ssa?
Kyllä melkein se pelkkä sähkövastus on plugariin paras, ei tyydy pakkasessakaan.

Taitaa olla myös Priuksessa. Oikeassa olet että kunnollinen vastuslämmitys on paras vaihtoehto plugariin ja ihan totaalista pelleilyä, jos pitäisi olla erillinen sisätilanlämmitin ja pelata kahdella johdolla.
 
Ei ole tullut nyt seurattua näitä nykyisiä, on Ravissakin sähkövastukset mut ei niillä etukäteen lämmitellä. Ja parashan se ilppi on kesällä kun voi vaikka parkissa kauppareissun pitään ohjaamon viileänä.
Kaikissa plugareissa on kyllä ilmastointi eli esiviilennys onnistuu kuten ravissakin. Ravin vastus taisi olla jotain satoja watteja eli jokseenkin turha.
 
Taitaa olla myös Priuksessa. Oikeassa olet että kunnollinen vastuslämmitys on paras vaihtoehto plugariin ja ihan totaalista pelleilyä, jos pitäisi olla erillinen sisätilanlämmitin ja pelata kahdella johdolla.
No ei plugareissa ole samanlaista vastuslämmitystä kuin sähköautoissa. Se kun kuluttas koko akun tyhjäksi jo siinä esilämmityksessä. Kun akut on niin pieniä niissä.
 
No ei plugareissa ole samanlaista vastuslämmitystä kuin sähköautoissa. Se kun kuluttas koko akun tyhjäksi jo siinä esilämmityksessä. Kun akut on niin pieniä niissä.
No eihän kuluta. 5kW vastus kuluttaa 15 minuutissa 12,5% 10kWh akusta näin yksinkertaistettuna.
 
No ei plugareissa ole samanlaista vastuslämmitystä kuin sähköautoissa. Se kun kuluttas koko akun tyhjäksi jo siinä esilämmityksessä. Kun akut on niin pieniä niissä.
On näissä ihan yleisesti 4-7kW vastuksia ja Zigh laskikin tuossa kulutuksen.
 
Itse ainakin olen lukenut Plugari foorumeilta kun kovilla pakkasilla vaikka Mesellä menty kauppaan ja jätetty auto lämpeämään niin 30min jälkeen ku tultu kaupasta, niin akku aika lailla kuivana et muutama kilometri sähköajoa jälellä.
Itse jos olen Ravin ilpin jättänyt päälle kauppareissun ajaksi (20min) niin akkua on kulunut n. 2km ajomatka, eli -10 50km ajomatka sähköllä jälellä. Eli sanoisin että energiatehokkaampi mitä vastukset.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ainakin olen lukenut Plugari foorumeilta kun kovilla pakkasilla vaikka Mesellä menty kauppaan ja jätetty auto lämpeämään niin 30min jälkeen ku tultu kaupasta, niin akku aika lailla kuivana et muutama kilometri sähköajoa jälellä.
Pitää varmaan hyvinkin paikkansa esim. 350e:n kohdalla, joka on aika heikko esitys mersulta. Uudemmat ovat merkittävästi parempia. Useinhan vaikka kotoa lähtiessä auto on latauksessa eli jos lämmitysteho on 5kW ja töpselistä tulee 3.6kW niin akusta haukataan vain 1.4kW eli puolen tunnin lämmitys veisi akusta vain 700wh.
 
Pitää varmaan hyvinkin paikkansa esim. 350e:n kohdalla, joka on aika heikko esitys mersulta. Uudemmat ovat merkittävästi parempia. Useinhan vaikka kotoa lähtiessä auto on latauksessa eli jos lämmitysteho on 5kW ja töpselistä tulee 3.6kW niin akusta haukataan vain 1.4kW eli puolen tunnin lämmitys veisi akusta vain 700wh.
Totta, mut aika harva kotona tarvii edes lämmitystä paljoa kun yleensä ne on tallissa. Itse laitan lämmityksen kotona päälle vain jos on kova pakkanen, sanotaan et -20, kylmässä tallissa se on ehkä -5 niin 20min lämmitystä ennen lähtöä. Ja ei mulla ole aina toi auto latauksessa kun silla pääsee yhdellä latauksella pakkasellakin n.50km ja kesällä lähemmäs 100km kaupunki ajoa, niin laitan sen yöksi lataukseen yleensä 2 kertaa viikossa ja ihan normi pistorasiaan. Siitä se kestää ladata täyteen n. 8 tuntia...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom