Mikäs on raadin näkemys uudesta Corollasta Touringina? Käytiin ajamassa ja oli kyllä hauskaa se hybridin hiljaisuus pikkuvauhdeissa ja kiva kun voi esim. siirtää autoa pelkällä sähköllä. Näkyisi tuossa Hybrid Prestige mallissa olevan kaikki varusteet mitä voi toivoa ja uutena 1.8 motilla kaksilla renkailla ja kalleimmalla erityisvärillä ja lämmityslaitteella ja koukulla nyt 33ke. Ei tälle mahda olla kilpailijaa. Saako ostaa?
Samassa hintaluokassa pyörii muutamia 1.4 phev Octavioita täysin karvalakkivarusteilla, eli niitä ei viitti katella. Corollan kanssa vastaavasti varustellut on sit +40ke.
Omia kokemuksia nyt noin 10kk käytön aikana.
1.8 Trouring Sports Trek varustelulla.
Lyhyesti tämä on kuin kaurapuuroaamiainen ruisleivällä. Ei herätä tuntemuksia kumpaankaan suuntaan, vaan tuntuu ihan terveelliseltä perusvalinnalta. Aika näyttää onko oikeasti.
Kaupungissa aivan loistava. Maantiellä pärjää riittävästi, mitä nyt tuon CVT vaihteiston vuoksi tuppaa ylämäissä huudattamaan joskus aika kovilla kierroksilla.
Jos budjettiin mahtuu niin suosittelen maantie/motari-painotteiseen ajoon sitä 2.0L vaihtoehtoa, tosin tästä ei omaa kokemusta vain internetistä luettua.
Kulutus nyt laskimella laskettuna noin 7000km matkalla noin 5,26L/100km
Kesällä ollut karvan alle 5 ja nyt talvella noussut tuonne vähän päälle 5:n.
Säteilylämmitin pitäisi vielä asentaa, mutta iso osa lähdöistä on vielä lämpimästä tallista.
Muutama viikonlopun yli seissyt kylmäkäynnistys -22c/-25c pakkasessa osoitti että ainakin näin uutena lähtee kuin palmun alta. Lämpenee myös ihan samaan tahtiin kuin mikä tahansa muukin 2000 luvun 1.8 vapaastihengittävä bensakone. Kokeilin viimasuojaa maskin alaosassa mutten havainnut eroa niin en ole jaksanut tällätä paikoilleen enää.
Eli lämpöä alkaa tulemaan kohtuullisen nopsaan myös kovemmassa pakkasessa. Riippuu toki makuasiasta onko riittävä omaan makuun, ehkä jos pitää päästä heti t-paitasillaan liikkeelle niin ei riitä.
Itsellä talvella yleensä takki päällä ja lämpötilapyynti laitettu 17-19c jolloin ei ole liian kuuma olla.
Bensatankki on aika pieni joten tankillisella pääsee noin 800km, ehkä jopa 900km jos uskaltaa ja vähän nuukailee.
Adaptiivinen vakkari toimii hyvin, mutta ajamalla jalkakaasulla pääsee vähemmällä polttoaineella. Vakkari huudattaa vähän liikaa ylämäissä omasta mielestä.
Automaattiset kaulovalot toimii 90% ajasta loistavasti, ja nuo viimeisen 10% kelistä/erikoistilanteista johtuvat ongelmat tekee sen ettei tuota tule juurikaan käytettyä muuten kuin kokeillessa.
Mielensäpahoittajan sanoin tämä on auto sille jolle tavallinen riittää. Ja joka ei kaipaa tunteita autoiluun. Tästä varmaan sitten suoraan sähköautoon joskus.