Keskustelua hybridiautoista

Ihme läppää. Bemarin hybridi ollut ihan mahtava talviauto lämpiämään ja käynnistymään. Talven Kulutus 4.2 omalla profiililla. Lähtee lämpiämään/viilenemään about heti eikä tarvitse odotella mitään ilppiä heräilemään. Edellinen webastollinen oli paljon hitaampi.
Ja mitä sillä on väliä jos tauko lämmitys kuluttaa akkua. Itse päätät mihin varauksen käytät. Ei kiitos haisevaa webastoa enää evör.
 
Ihme läppää. Bemarin hybridi ollut ihan mahtava talviauto lämpiämään ja käynnistymään. Talven Kulutus 4.2 omalla profiililla. Lähtee lämpiämään/viilenemään about heti eikä tarvitse odotella mitään ilppiä heräilemään. Edellinen webastollinen oli paljon hitaampi.
Ja mitä sillä on väliä jos tauko lämmitys kuluttaa akkua. Itse päätät mihin varauksen käytät. Ei kiitos haisevaa webastoa enää evör.
No en minäkään ole valittanut, kovin pakkanen ollut -30 ja RAV käyntiin ku kesällä. Eihän siinä ole edes starttimoottoria :D
Mut ajatus itsellä oli et voi käyttää taukolämmitystä ja silti ajaa sähköllä ne omat ajot. En minäkään webastoa enää ottas, joskus Audissa oli sellainenkin....
 
Siis hankitaanko uusiin plugareihinkin vielä jälkiasenteisia lohko/säteilylämmittimiä ja sisäpistokkeita? Eikö nykyään lämmitys ole autossa itsessään (oli sitten bensaa polttava webasto, lämpöpumppu tai muu ratkaisu) ja se käynnistetään kännykällä? Vai onko jollain kaksi johtoa vierekkäin kytkettävänä? :cool:
Niin ja sen verran vielä että ne on asennettu ihan maahantuojalla ainakin itselle kun auto Japanista saapui, ennen kuin auto mulle luovutettiin. Hinta taisi olla noille kaikille 600€.
 
No jokainen voi laskea, mut tosielämän tilanne on sitten monesti ihan toista.
Ei se vastusten teho tosielämässä ole sen kummempi kuin laskuissakaan. Korkeintaan alempi. Se toki on mahdollista että teho ei riitä auton sulatukseen noin kylmässä ja muutenkin useimmilla plugareilla alkaa olla hankala päästä pelkällä sähköllä kun pakkasta on yli 20 astetta.
 
Ei se vastusten teho tosielämässä ole sen kummempi kuin laskuissakaan. Korkeintaan alempi. Se toki on mahdollista että teho ei riitä auton sulatukseen noin kylmässä ja muutenkin useimmilla plugareilla alkaa olla hankala päästä pelkällä sähköllä kun pakkasta on yli 20 astetta.
juurikin kuten sanoit :thumbsup: Ja voisin sanoa että yhdelläkään Plugarilla ei ajeta 100% sähköajoa -20 pakkasessa.
 
Onkos kellään tietoja tai edes arvauksia onko tosiaan näin isoja eroja oikeissa ajokilometreissa sähköllä kyseisillä autoilla, farkuista kyse paitsi toki B 250e.

vm20-21
BMW 320e 58km sähkö
MB B 250e 66km sähkö
Volvo V60 88km sähkö
MB C 300e 108km sähkö

Toki nämä on parhaita tilanteita kesälämpösellä (ei toki liian lämpösellä), mutta lähinnä se että voiko noilla saada jotain vertailua aikaiseksi vai onko nuo lukemat jokaisen valmistajan omilla testeillä mitattuja, silloinhan on helppoa saavuttaa aika isojakin heittoja. Varsinkin tuo 320e vs MB 300e & Volvo v60 tuntuu aika isolta range erolta. Talvella kylmästä tallista näihin ei toki millään päästä sen ymmärrän. Toki jos tietoa mikä näistä parhaiten osaa toimia Suomen talvessa niin mielellään otetaan vinkkejä vastaan.
 
Onkos kellään tietoja tai edes arvauksia onko tosiaan näin isoja eroja oikeissa ajokilometreissa sähköllä kyseisillä autoilla, farkuista kyse paitsi toki B 250e.

Onhan noissa isot erot akkujen koossa ja se näkyy aika suoraan todellisessa rangessa.
 
Tuntuu olevan akkujen "kwh" lukemia vaikea löytää kerrotaan vaan rangeja toki jotkut valmistajat ilmoittelee akun kokoja. Toki jos siellä on esim b 250e vs c 300e tuplat isompi akku niin sittenhän tuon ymmärtää kyllä. Tuollain 100km olisi jo erittäin riittävä Range useaan tilanteeseen.
 
Tuntuu olevan akkujen "kwh" lukemia vaikea löytää kerrotaan vaan rangeja toki jotkut valmistajat ilmoittelee akun kokoja. Toki jos siellä on esim b 250e vs c 300e tuplat isompi akku niin sittenhän tuon ymmärtää kyllä. Tuollain 100km olisi jo erittäin riittävä Range useaan tilanteeseen.
Tulevan C-sarjalaisen akku on melkein tuplasti isompi kuin B:n. Latausominaisuudet myös loistavat plugariksi. Koeajo: Mercedes-Benz C 300 e – vahvasti sähköistetty
 
On varmasti parhaasta päästä, mut tyakuu on kyllä niin surkea että eivätkö oikeasti luota omaan tuotteeseen?? 2 vuotta nykyaikana on aika surkea....

Ihan normitakuu tuo on. Tähän voisi listatata eri merkkien takuut, vai löytyykö nuo listattuna jo valmiiksi jostakin saitilta?

- Mersu
- Volvo
- Audi
- Skoda
- Volkswagen
- ja minä näitä samanlaisia muita on
- korealaiset
- japanilaiset
- kiinalaiset
- amerikkalaiset
 
No parhaissa taitaa olla 7 vuotta ilman kilometrimäärää ja Toyotasa 10 vuotta jos huollat merkkihuollossa kerran vuoteen. Tulevassa Toyotan sähköautossa miljoonan kilometrin akkutakuu...
 
No parhaissa taitaa olla 7 vuotta ilman kilometrimäärää ja Toyotasa 10 vuotta jos huollat merkkihuollossa kerran vuoteen. Tulevassa Toyotan sähköautossa miljoonan kilometrin akkutakuu...

Joo, 7 vuotta taitaa olla korealaisilla. Nuo huolenpitosopimukset ja muut viritykset, joissa asiakas sidotaan maksullisiin palveluihin, ovat eri asia kuin takuu. Mersultakin on mahdollista saada huolenpitosopimus 30 vuodeksi.
 
No parhaissa taitaa olla 7 vuotta ilman kilometrimäärää ja Toyotasa 10 vuotta jos huollat merkkihuollossa kerran vuoteen. Tulevassa Toyotan sähköautossa miljoonan kilometrin akkutakuu...

Valitettavasti Korean plugarit ovat aika huonoja Suomen oloihin ja Ravikin iso pettymys talviominaisuuksiltaan. Ainoa sellainen, jossa olisi pidempi takuu ja ei varsinaisesti mitään vikaa, taitaa olla Seat Leon ja ovat tainneet korottaa hintaa melko reippaasti. Onhan näissä muissakin akulle pidempi takuu kuin muulle autolle ja moni juttu menee virhevastuun piikkiin takuuajan jälkeenkin, mutta onhan se pitkä takuu silti iso plussa.
 
No itselle se ainakin on yksi tärkeimmistä, Oma auto ainakin lähtee vaihtoon ennen kun takuu loppuu. Ja en nyt sanoisi et RAV pettymys talviominaisuuksilta. Aika harvassa on paremmat :D Oli kuitenkin TM talvitestin kakkonen...
 
No itselle se ainakin on yksi tärkeimmistä, Oma auto ainakin lähtee vaihtoon ennen kun takuu loppuu. Ja en nyt sanoisi et RAV pettymys talviominaisuuksilta. Aika harvassa on paremmat :D Oli kuitenkin TM talvitestin kakkonen...
TM ei saanutkaan testattua juuri mitään plugarispesifistä eli autoja käsiteltiin periaatteessa kuten peruspolttiksia. Sellaisena Rav ihan varmasti onkin loistava.
 
TM ei saanutkaan testattua juuri mitään plugarispesifistä eli autoja käsiteltiin periaatteessa kuten peruspolttiksia. Sellaisena Rav ihan varmasti onkin loistava.
No laita samoilla spekseillä ja samoilla ominaisuuksilla oleva auto vaikka tältäkin vuodelta, niin melko katseleminen on;) Varsinkin nyt kun pudottivat Plugareitten alkaen hintojakin 5000€.
 
No laita samoilla spekseillä ja samoilla ominaisuuksilla oleva auto vaikka tältäkin vuodelta, niin melko katseleminen on;) Varsinkin nyt kun pudottivat Plugareitten alkaen hintojakin 5000€.
Kieltämättä tuo on sikäli kova, että siinä on hyvä neliveto, paljon yhteistehoa, isohko akku ja pieni kulutus bensalla. Moni vaan odotti että tuo toimisi suunnilleen kuten sähköauto aina kun akussa on latausta.
Pätkäajossa pienelläkin pakkasella aika moni joutuu ajamaan koko ajan hybridimoodissa, jolloin kulutus on sama kuin itselataavalla versiolla. Uskon kyllä että lämmin talli auttaa tosi paljon eli sikäli ymmärrän tyytyväisyytesi, mutta jos selaa vaikka autostadiumin rav-ketjua niin kyllähän se on kääntynyt jumalauton odotuksesta hieman pettymyksen puolelle.
 
Kieltämättä tuo on sikäli kova, että siinä on hyvä neliveto, paljon yhteistehoa, isohko akku ja pieni kulutus bensalla. Moni vaan odotti että tuo toimisi suunnilleen kuten sähköauto aina kun akussa on latausta.
Pätkäajossa pienelläkin pakkasella aika moni joutuu ajamaan koko ajan hybridimoodissa, jolloin kulutus on sama kuin itselataavalla versiolla. Uskon kyllä että lämmin talli auttaa tosi paljon eli sikäli ymmärrän tyytyväisyytesi, mutta jos selaa vaikka autostadiumin rav-ketjua niin kyllähän se on kääntynyt jumalauton odotuksesta hieman pettymyksen puolelle.
No iihan omasta 6kk kokemuksesta voin sanoa että ei lähde moottori käyntiin jos pakkasta ei ole yli -13. Ja tämä ei lähde käyntiin vaikka sähköllä polkaset kaasun lattiian toisin ku muut. Kiihtyy sähkölläkin nopeampaa kun suurin osa hybrideistä kaikella teholla. Mut kuten sanoin, jos ton hintasta autoa oikeati olet ostamassa niin tiedät jo nämä kaikki.
 
Kiihtyy sähkölläkin nopeampaa kun suurin osa hybrideistä kaikella teholla.

Jos tarkoitat hybrideillä Toyotan itselataavia niin pitää paikkansa pienimpien osalta, mutta jos verrataan muun merkkisiin plugareihin niin muutama saattaa olla hybriditilassa laiskempi kuin Rav pelkällä sähköllä, mutta kyllä "perustaso" on 0-100 alle 8 sekunnissa ja Ravilla se vie pelkällä sähköllä n. 10 sekuntia. Kuitenkin iso plussa Raville tuosta että suorituskykyyn sähköllä on panostettu. Alemmissa nopeuksissa Rav varmaan pärjää vielä hieman paremmin kuin 0-100 ajasta voisi päätellä.
 
Jos tarkoitat hybrideillä Toyotan itselataavia niin pitää paikkansa pienimpien osalta, mutta jos verrataan muun merkkisiin plugareihin niin muutama saattaa olla hybriditilassa laiskempi kuin Rav pelkällä sähköllä, mutta kyllä "perustaso" on 0-100 alle 8 sekunnissa ja Ravilla se vie pelkällä sähköllä n. 10 sekuntia. Kuitenkin iso plussa Raville tuosta että suorituskykyyn sähköllä on panostettu. Alemmissa nopeuksissa Rav varmaan pärjää vielä hieman paremmin kuin 0-100 ajasta voisi päätellä.
Ei kun tarkoitan Plugareita. RAV 4 kiihtyy 5,8sek 0-100km/h. On kuitenkin iso maasturi joka painaa 2000kg. Niin aika harva pystyy samaan normi autoista...8 sek menee sit pelkällä sähköllä. Aika harvassa on muut plugarit samaan aikaan...
 
Onkos kellään tietoja tai edes arvauksia onko tosiaan näin isoja eroja oikeissa ajokilometreissa sähköllä kyseisillä autoilla, farkuista kyse paitsi toki B 250e.

vm20-21
BMW 320e 58km sähkö
MB B 250e 66km sähkö
Volvo V60 88km sähkö
MB C 300e 108km sähkö

Toki nämä on parhaita tilanteita kesälämpösellä (ei toki liian lämpösellä), mutta lähinnä se että voiko noilla saada jotain vertailua aikaiseksi vai onko nuo lukemat jokaisen valmistajan omilla testeillä mitattuja, silloinhan on helppoa saavuttaa aika isojakin heittoja. Varsinkin tuo 320e vs MB 300e & Volvo v60 tuntuu aika isolta range erolta. Talvella kylmästä tallista näihin ei toki millään päästä sen ymmärrän. Toki jos tietoa mikä näistä parhaiten osaa toimia Suomen talvessa niin mielellään otetaan vinkkejä vastaan.
Noista en tiedä, mutta RAV4 kokemusta on kertynyt 33 000 km. Akku on 18,1 kWh ja maksimilataus, mitä olen saanut menemään sisään on mittarin mukaan 14,7 kWh. Tämä siis taulusta näyttämä. Viimeisin kk talviajoa on kertynyt nyt 1400 km ja 96 % siitä on sähköajoa. Joten bensaa on kulunut 0,3 L/100 km. Latauksen jälkeen Rangea ilmoittaa kyllä 88 km edelleen, muttei tuollaisia pääse lähellekkään. Korkeintaan 60 km pääsee näillä keleillä. Etelässä. Ja tallista lähdetään n +19 asteen lämmöistä mukavalla, lumettomalla autolla. Kesällä sitten voi joskus odottaa jo 80 km pääsevänsä meidän ajamisilla. Ajot on niin moninaisia, että parempi vain yrittää keskittyä siihen, miten on auton valinta omalla kohdalla onnistunut ja vielä ihan omasta mielestä.
 

Liitteet

  • 01E3FE3C-84CC-47C7-A537-B5AC54DD9353.png
    01E3FE3C-84CC-47C7-A537-B5AC54DD9353.png
    403,9 KB · Luettu: 35
  • 3E0D95E4-8FB4-4DA2-99BB-3217C3A22D6B.png
    3E0D95E4-8FB4-4DA2-99BB-3217C3A22D6B.png
    397,8 KB · Luettu: 36
  • 4F4AB2B3-C902-4225-8758-E9E97D7CA92D.png
    4F4AB2B3-C902-4225-8758-E9E97D7CA92D.png
    378 KB · Luettu: 31
  • 0BD20F3E-B625-4D32-9507-415EB36E996E.png
    0BD20F3E-B625-4D32-9507-415EB36E996E.png
    396,6 KB · Luettu: 31
  • 50AE8138-E0F9-4B63-9771-BEDFE573C6F9.png
    50AE8138-E0F9-4B63-9771-BEDFE573C6F9.png
    366,5 KB · Luettu: 28
Ei kun tarkoitan Plugareita. RAV 4 kiihtyy 5,8sek 0-100km/h. On kuitenkin iso maasturi joka painaa 2000kg. Niin aika harva pystyy samaan normi autoista...8 sek menee sit pelkällä sähköllä. Aika harvassa on muut plugarit samaan aikaan...

Eikös tuossa omapaino ole jotain 1600kg:n luokkaa?
 
Kesällä sitten range näyttämä päätyy lopulta muutamaksi kuukaudeksi lukemaan 95 km ilman lämmitystä ja sama 95 km lämmityksen kanssa. Tämä on auton limitti näyttämässä, enkä tiedä, kuinka paljon näyttäisi lupausta, jos tuosta jatkaa ylemmäs. En ole ainakaan kuullut keneltäkään tuosta 95 Km lukemasta ylempää tarjousta. Eikä tuotakaan todellisuudessa pääse kyllä.
 

Liitteet

  • 835EA875-815A-44D0-8FD7-FC7ED250193C.png
    835EA875-815A-44D0-8FD7-FC7ED250193C.png
    2 MB · Luettu: 23
Katsoin ja näytti menevän juuri alle 10s. Tosi hyvä arvo sekin.
No saatoin muistaa väärin, mut laita toinen maasturi joka menee sähköllä samaan...5,8 menee videolla kuitenkin eco valinnalla :D Moni kun ei mene täysillä jos ei ole 80% akkua ja lämmin moottori ja etelä tuuli yms....
 
Viimeksi muokattu:
No saatoin muistaa väärin, mut laita toinen maasturi joka menee sähköllä samaan...5,8 menee videolla kuitenkin eco valinnalla :D Moni kun ei mene täysillä jos ei ole 80% akkua ja lämmin moottori ja etelä tuuli yms....

Juu on varmaan sähköllä nopein plugarimaastureista ja ylipäänsä nopeimpia plugareita. Toi 5.8s on ehkä arvona vähemmän vaikuttava eli useampi kilpailija on samoissa lukemissa.
 
No saatoin muistaa väärin, mut laita toinen maasturi joka menee sähköllä samaan...5,8 menee videolla kuitenkin eco valinnalla :D Moni kun ei mene täysillä jos ei ole 80% akkua ja lämmin moottori ja etelä tuuli yms...
Kuinka kiihtyvyysaika on arvottu tuossa videossa? Kuvaamalla kännykällä mittaristoa? :facepalm: Tuollaisella "mittaus"tavalla tulos voi heittää puoli sekuntia suuntaan jos toiseen. Lisäksi videosta ei selviä olosuhteita, eli ajetaanko lumista ylämäkeä vai hyppyrimäen rinnettä alas.
 
Eikös tuossa omapaino ole jotain 1600kg:n luokkaa?
Perävaunumassa on tuota luokkaa, eli 1500 kg. Rav4 PHEV:n omamassa on varusteista riippuen 1910-2000 kg ja kokonaismassa 2510 kg. Ohessa karvalakkimalli, jonka omamassat ovat 1910-1980 kg. Puhutaan siis raskaasta ja korkeasta nelivetoisesta autosta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20220129-012611.png
    Screenshot_20220129-012611.png
    221 KB · Luettu: 30
Kuinka kiihtyvyysaika on arvottu tuossa videossa? Kuvaamalla kännykällä mittaristoa? :facepalm: Tuollaisella "mittaus"tavalla tulos voi heittää puoli sekuntia suuntaan jos toiseen. Lisäksi videosta ei selviä olosuhteita, eli ajetaanko lumista ylämäkeä vai hyppyrimäen rinnettä alas.
Osta oma ja mittaa sitten :)
 
Ja sulla on mikä Plugari joka sulattaa auton -25 noin äkkiä?
No se ilmalämpöpumppu joka ei toimi alle -10 asteen pakkasellako sitten sulattaa paremmin? Se sisätillämmitinhän ei ole vaihtoehto jos ei kerran johdossa olla, jos ollaan niin akun koko ei ole vastukselle ongelma.

Sisätilanläppäri on vain erillinen, pienempitehoinen sähkövastus, joka puhaltaa huonompaan paikkaan. Jos auto on yhtään fiksusti suunniteltu niin vastuksellisessa plug-in autossa on käytännössä sisäänrakennettu sisätilanlämppäri kun se on piuhassa kiinni.

Ainakin Volvon uusissa LR:ssä pitäisi sen 5kW sähkövastuksen toimia akullakin ok puoli tuntia kunhan akkua on se ~ kolmasosa jäljellä, toki piuhassa aina parempi. 5kW pelkkää matkustamoa lämmittävä lämmitin kyllä aika hyvin auton puolessa tunnissa lämmittää puolessa tunnissa (ja vartissakin jos ei ihan paukkupakkaset ole). Väitän, että jos on niin kylmä tai niin jäässä ettei tuolla sula, niin ei se 1,5kW sisätilalämmitinkään sitä sulata, ellei nyt 24/7 lämmityksessä pidä.

Toki se Webasto tai vastaava on vielä huolettomampi, mutta tietysti silloin ei pelkällä sähköllä voi talvella ajaa.
No jokainen voi laskea, mut tosielämän tilanne on sitten monesti ihan toista.
No ei ole kyllä vähääkään toista. Lämmön muuttamisessa vastuksella lämmöksi toimii aina ihan samalla 100% hyötysuhteella olosuhteista riipumatta. Ja joku flekti siihen päälle ei A)paljoa kuluta ja B) sekin kukutus muuttuu ihan yhtälailla lämmöksi.
 
Katsoin ja näytti menevän juuri alle 10s. Tosi hyvä arvo sekin.

Suzuki Across menee samalla(?) voimalinjalla alle 6 sekkaa. Jotain outoa säätöä senkin kanssa kun hintaa laskettiin 5 tonnia ja nyt on näemmä nostettu takas. Siitä hyvä nykyauto että siinä on jopa varapyörä eikö mitään paikkasarjoja joilla ei tee mitään. Terveisin nimimerkki kaksi rengarikkoa viimeisen 15 tkm matkalla.
 
Suzuki Across menee samalla(?) voimalinjalla alle 6 sekkaa. Jotain outoa säätöä senkin kanssa kun hintaa laskettiin 5 tonnia ja nyt on näemmä nostettu takas. Siitä hyvä nykyauto että siinä on jopa varapyörä eikö mitään paikkasarjoja joilla ei tee mitään. Terveisin nimimerkki kaksi rengarikkoa viimeisen 15 tkm matkalla.

10s oli ev-moodissa. Hybridinä sitten se 6s.
 
Asiaton käytös - henkilökohtaisuudet, foorumilla ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä
juurikin kuten sanoit :thumbsup: Ja voisin sanoa että yhdelläkään Plugarilla ei ajeta 100% sähköajoa -20 pakkasessa.

Ketjussa kyllä niin paljon suoraa paskapuhetta yllättäen tojomieheltä taas, mutta ainakin Vagillani ajoin kyllä tuossa pakkasessa sähköllä ilman ongelmia. Muutenkin nimimerkin jutut kyllä aika tuuheita tojotaskenaarioita ilppeineen ja sisälämmittimineen. En edes viitsi ottaa kantaa muihin juttuihin, mutta jos oma kokemus on ns. "nettitieto" ja oma erinomainen ja paras mahdollinen tojota, niin ei kyllä ole laajaa otantaa. Sitten vielä verrataan jotain 4kW mersuja johonkin ja siitä vedellään ties mitä skenaariota. Aluksi luulin, että ollaan räbässä mutta kyllä se oli se tuulipuvun kahina näemmä.
 
Nämä pakkaskäynnistykset aikalailla mallikohtaisia, minulla AUDI Q5e haluaa käyttää polttiksen lämpimäksi kun on -12 °C tai kylmempää. Ei laita EV ajoa päälle, hybrid tila kuitenkin päällä. Ja auto siis ulkona.
 
Ketjussa kyllä niin paljon suoraa paskapuhetta yllättäen tojomieheltä taas, mutta ainakin Vagillani ajoin kyllä tuossa pakkasessa sähköllä ilman ongelmia. Muutenkin nimimerkin jutut kyllä aika tuuheita tojotaskenaarioita ilppeineen ja sisälämmittimineen. En edes viitsi ottaa kantaa muihin juttuihin, mutta jos oma kokemus on ns. "nettitieto" ja oma erinomainen ja paras mahdollinen tojota, niin ei kyllä ole laajaa otantaa. Sitten vielä verrataan jotain 4kW mersuja johonkin ja siitä vedellään ties mitä skenaariota. Aluksi luulin, että ollaan räbässä mutta kyllä se oli se tuulipuvun kahina näemmä.
Kyllä varmasti pettyy Plugarin ostaja jos luulee ajavansa täysin sähköllä -20 asteen pakkasessa. Kyllä se ajo onnistuu jos lähtee lämpimästä tallista tai ohjaamin lämmitys on pois päältä, mut kuka ajaa ilman lämmitystä tuollasilla pakkasilla? Mut jos auto on ollut tuollaisessa pakkasessa ja laitat köyntiin niin ihme on jos pelkällä sähköllä pääsee ajamaan.
Jokainen voi autopalstoilta lukea Plugareitten sähköajosta kovilla pakkasilla, kyllä moottorit tuntuu käyvän välillä kaikilla merkeillä. Ja mikä puheistani paskaa on? Kyllä toi sisätilalämmitin on ihan kätevä edelleen. Mulla töissä on tolpassa kiinni koko työpäivän kun tolppa on päällä pakkasen mukaan. Pysyy täysin sulana koko auto kovillakin pakkasilla koko ajan niin mukava on aina lähteä ajamaan.
Ja vitsillähän kehuin tuota omaani, eikö tuon verran ole huumorintajua. Jokainenhan kehuu omaansa, ei kai kukaan paskaa itselle osta?;)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä gte passat lähtee sähköllä vaikka oli -27 astetta, tietysti jos akussa on virtaa. Ei kannata väittää sellasta mitä ei tiedä.
 
Kyllä gte passat lähtee sähköllä vaikka oli -27 astetta, tietysti jos akussa on virtaa. Ei kannata väittää sellasta mitä ei tiedä.
Joo no kaikkia autoja ei voi itse omistaa niin uskoo mitä niistä koeajoissa kirjoitetaan. Ja kumma kun ensimmäinen ratin takana arvostelu niin heti on kommentoitu talviajoa näin....

'' Mittaristo näyttää, että sähköllä ajaisi 5km. Varsinaista sähköajoa ei juuri päästä testaamaan. Liikkeelle kuitenkin lähdetään sähköllä. Passat lähtee liikkeelle aina sähköajotilassa, ellei tietty akku ole aivan tyhjä tai ulkolämpötila ole alle -10°C. ''

 
Kyllä näyttää että näissäkin keskitytään aina niihin kaikkeen oleellisimpiin asioihin. Ja nehän ovat siis se että voiko autolla varmasti ajaa pelkällä sähköllä myös -25 pakkasessa niin että auton sisällä on +25 astetta ja saman matkan kuin kesälläkin. Jos ei niin autohan on ihan täysi paska jota ei missään nimessä kannata ostaa. Toinen tärkeä seikka on se että millainen esilämmitys autossa on, mieluiten pitäisi olla ilp tai webasto mutta tietenkään ei saa kuluttaa polttoainetta eikä herranjumala varsinkaan sähköä. Se ei tietenkään ole yhtään oleellinen asia että mikä tuollaisen plugarin kulutus on pitemmällä ajalla joka ymmärtääkseni voi vaihdella paljonkin riippuen siitä millaisia matkoja ajaa ja miten usein lataa. Mutta ei liene mahdotonta päästä 3-4L keskikulutukseen johon ei kyllä yksikään vastaava polttis pysty. Lisäksi sähkömoottorin antama lisäteho ja viiveettomyys on mikä itseäni noissa kiinnostaa vs tavan bensa tai diesel. Unohtamatta veroetua mitä noissa ainakin tällä hetkellä vielä on...
 
Kyllä varmasti pettyy Plugarin ostaja jos luulee ajavansa täysin sähköllä -20 asteen pakkasessa.

Onnistuu kyllä Voltilla/Amperalla tuo sähköajo ilman mitään kurjistelua noinkin kylmällä. Range toki voi sitten jäädä jopa alle 30 kilometriin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 770
Viestejä
4 516 141
Jäsenet
74 469
Uusin jäsen
Peuzhi
Back
Ylös Bottom