Keskustelua hybridiautoista

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Toki. 2.5l vapari ilman sähkömoottoria veisi varmasti yli kympin talvella. Mutta kai kyseessä on se että perus pikkuturbolla pääsee samoihin lukemiin.
Pikkuturbolla pääsee samaan kun ajellaan 80+ km/h keskinopeuksia lämpimällä koneella. Sitten kun ajat sellaisen tuonne kaupungin kaduille niin hybridi pieksee sen 100-0.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Golf GTE pakkaskeleillä tyhjällä akulla pihalta liikkeelle lähtiessä vie about 5,5 litraa satasella 150km mökkimatkalla, mistä 95% ajosta moottoritietä/maantietä. Kesällä täydellä akulla sama matka vajaa 4-4,5l/100km. Kulutus on tyhjällä akulla tällä matkalla melkeenpä identtinen edellisen ilman hybriditekniikkaa varustetun Golfin kanssa. Sama moottorihan niissä onkin, mutta toki hybridimalli painaa joku 300kg enemmän. Kaupunkiajossa sitten hybridi on taloudellisempi

Pitkäaikainen kulutus about 2l/100km. Pihassa laturi, mutta ei tallia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Golf GTE pakkaskeleillä tyhjällä akulla pihalta liikkeelle lähtiessä vie about 5,5 litraa satasella 150km mökkimatkalla, mistä 95% ajosta moottoritietä/maantietä. Kesällä täydellä akulla sama matka vajaa 4-4,5l/100km. Kulutus on tyhjällä akulla melkeenpä identtinen edellisen ilman hybriditekniikkaa varustetun Golfin kanssa. Sama moottorihan niissä onkin, mutta toki hybridimalli painaa joku 300kg enemmän.

Pitkäaikainen kulutus about 2l/100km. Pihassa laturi, mutta ei tallia.
No tässäpä se. Paljon tehokkaampi kombo kuin HSD mutta kulutus ei-ideaalisessa(tyhjä akku) tilanteessa pakkasessa sama/parempi kuin Toyotassa. ELi paljon paremminkin voi hybridin tehdä. Jos nyt unohdetaan muu VAGismi (luotettavuus) niin onhan toi parempi tekniikka kuin HSD, varsinkin ajo-ominaisuuksiltaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
No tässäpä se. Paljon tehokkaampi kombo kuin HSD mutta kulutus ei-ideaalisessa(tyhjä akku) tilanteessa pakkasessa sama/parempi kuin Toyotassa. ELi paljon paremminkin voi hybridin tehdä. Jos nyt unohdetaan muu VAGismi (luotettavuus) niin onhan toi parempi tekniikka kuin HSD, varsinkin ajo-ominaisuuksiltaan.
Se on aika iso jos :D
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
No tässäpä se. Paljon tehokkaampi kombo kuin HSD mutta kulutus ei-ideaalisessa(tyhjä akku) tilanteessa pakkasessa sama/parempi kuin Toyotassa. ELi paljon paremminkin voi hybridin tehdä. Jos nyt unohdetaan muu VAGismi (luotettavuus) niin onhan toi parempi tekniikka kuin HSD, varsinkin ajo-ominaisuuksiltaan.
Vertaat 150km mökkimatkan kulutusta Golfilla siihen mitä Toyota vie ensimmäisten minuuttien aikana kylmässä. Right...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Vertaat 150km mökkimatkan kulutusta Golfilla siihen mitä Toyota vie ensimmäisten minuuttien aikana kylmässä. Right...
Niin mutta taajama-ajossa voit ajaa akuilla valtaosin, jolloin kulutus on jotakin 2l satkulla. Ei kai noita plugareita kukaan osta jos ei ole latausmahdollisuutta.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Niin mutta taajama-ajossa voit ajaa akuilla valtaosin, jolloin kulutus on jotakin 2l satkulla. Ei kai noita plugareita kukaan osta jos ei ole latausmahdollisuutta.
Plugarin tekeminen on toki eräänlainen "oikotie onneen" ja hinta on vähän eri kuin Toyotalla. Golf GTE:n tavaratila myös paljastaa sen että kyseesseä jossain määrin hätäkakka. Eipä silti, itsekin enemmän tykkään töpselivehkeistä enkä tarvitse kovin paljon tilaa.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
736
Otin edellisen RAV4 hybridin koko ajohistorian kulutukset ylös. Ensimmäinen tankkaus oli ensin referenssiksi pari päivää auton vaihdosta. Seuraavaksi muistaakseni talvirenkaat alle ja sitten nollaus, kun tuli oikeasti lumikelit. Kesärenkaat näkyy kautena ja viimeinen etappi heinäkuusta syyskuuhun jäi mittariin tuo 5,0 L/100 km lukema. Tässä on siis jokainen ajettu kilometri mukana kertyneestä 27 000 km matkasta kokonaiskulutuksen näyttäessä 5,3 L/100 km. Korkein palkeista oli talven 5,8 L/100 km lukema.
Samalla periaatteella olen myös plugarin bensankulutukset ottanut ylös, mutta pelkästään renkaanvaihto päivämäärät näkyy. Plugarin informaatioarvo on vähän kyseenalainen, mutta sisältää kyllä kaikki 32 000 km ajettua.

Niin ja siis lämpimästä tallista ja nelivetoisena molemmat autot.
72776E04-57E0-4A0E-9CDF-529650E748BC.jpg
96DB9861-8994-4EEC-9584-FE83C4B9A78F.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 039
.
.
Onhan toi T/L HSD aika kyseenalainen kulutusmielessä talvella.
.
.
Näin on. Herättää kyselemään, että kuis se niin vähään soppaan tyytyy.

Ajoin tammikuun alussa Auris TS '16 hybridillä Espoosta Porkkalanniemen luotsiaseman lähelle maastoon. Lämpötila oli -8 C...-9 C ja tiellä oli jonkin verran pöppyrää. Ajoin menomatkalla kuin pullopersesika ja isolla tiellä 114 km/h vakkarissa, koska kaverin perhe oli mennyt jo edeltä ja lisäksi halusin kirkastaa vähäisellä käytöllä olevan auton jarrulevyjä. Tytär heitti perillä: "Oli ihan ku vuoristoradalla!". Kyseisellä Porkkalantiellä on paljon nyppylöitä, joissa ns. vatsa nousee ylös. Ajonvakautus nakutti mutkat. Menomatkalle tietokone näytti 4,9 l/100 km (näyttää 0,3 liian vähän).

Ulkoilun, grillaamisen ja pulkkamäen jälkeen paluumatkalla ei ollut hoppu minnekään ja oli pilkkopimeää, joten ajoin repimättä ja enintään 88 km/h. Tietokone näytti 3,8 l/100 km.
 

Liitteet

Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
736
Onpas informatiivinen palkkikuvaaja, helppo hahmottaa kulutuslukemat.
Näkeehän tuosta nyt normaali silmällä heti, että uudella autolla , ja aluksi ilman latausasemaa , kulutus 2,3 L/100 km. Eihän sitä aluksi osannut ajaa oikein ja turhaa pörräämistäkin tuli keksittyä usein. Nyt saa latausasemalla jo jotain vaikutustakin. Maitoa saa hakea jo monta kertaa päivässä 5 km päästä, jos sattuu niin liki olemaan jollakin kauppa. Tässä viikon ajot.
C7CF14B9-1757-4E04-A79F-91B3437410A6.jpeg
EA51FCD7-0958-402D-B88B-524E9BFA1294.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Mulla Camryssä pohjat 4,8L/100km ja nyt pitkän ajan keskiarvo 5,8L/100km. Kyllähän toi sama lukema 1.8:lle tuntuu paljolta. Camryssä tykkään juuri voimalinjasta. Lähtee valoista ilman viiveitä, nykimisiä, muita ämpyilyjä tai moottorin huudatteluja. Vielä kun tulisi plug-inninä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Mulla Camryssä pohjat 4,8L/100km ja nyt pitkän ajan keskiarvo 5,8L/100km. Kyllähän toi sama lukema 1.8:lle tuntuu paljolta. Camryssä tykkään juuri voimalinjasta. Lähtee valoista ilman viiveitä, nykimisiä, muita ämpyilyjä tai moottorin huudatteluja. Vielä kun tulisi plug-inninä.
Eikö noissa Camryissä o 2.5l vapari kaverina?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Onpas informatiivinen palkkikuvaaja, helppo hahmottaa kulutuslukemat.
Joo ihan uskomatonta roskaa noi Toyotan "tilastot". En vittu ymmärrä, että kuka helvetti siellä on todennut et näin on hyvä. En vaan tajua miten ne tuhlaa aikaa tollasen roskan tekemiseen, kun 8v lapsikin saisi varmaan paremmin suunniteltua nuo. Parempi olisivat jättäneet ilman.

/rant
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Joo ihan uskomatonta roskaa noi Toyotan "tilastot". En vittu ymmärrä, että kuka helvetti siellä on todennut et näin on hyvä. En vaan tajua miten ne tuhlaa aikaa tollasen roskan tekemiseen, kun 8v lapsikin saisi varmaan paremmin suunniteltua nuo. Parempi olisivat jättäneet ilman.

/rant
Tähän täytyy kyllä yhtyä. Nuo infotainment jutut ovat kyllä Toyolta luokatonta kuraa. Camryn polttoainekulutuspalkki on aivan käsittämätön tuherrus varsinkin se hetkellisen kulutuksen pallura. Mitä järkeä tuollaista edes laittaa kun siitä ei mitään tolkullista infoa irtoa. Toyota muutenkin noin viisi vuotta vähintään jäljessä noissa. Onneksi itsestäni on kehkeytynyt viime vuosina sen verran paska kuski, että tulee enimmäkseen keskityttyä pusertamaan rattia ja tuijottamaan ulos ikkunasta radio suljettuna joten nuo ei tuo itselleni suurta lisäarvoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Joo ihan uskomatonta roskaa noi Toyotan "tilastot". En vittu ymmärrä, että kuka helvetti siellä on todennut et näin on hyvä. En vaan tajua miten ne tuhlaa aikaa tollasen roskan tekemiseen, kun 8v lapsikin saisi varmaan paremmin suunniteltua nuo. Parempi olisivat jättäneet ilman.

/rant
Joo sama Lexuksessa. Luultavasti tuo johtuu siitä että jenkkien MPG on käännetty suoraan L/100km eikä asteikkoa ole skaalattu uudelleen. Toimii paljon paremmin kun auto näyttää 20-50mpg kuin se että siellä pyörii asteikon pohjalla muutaman pikselin sisällä 5-10L/100km.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Tähän täytyy kyllä yhtyä. Nuo infotainment jutut ovat kyllä Toyolta luokatonta kuraa. Camryn polttoainekulutuspalkki on aivan käsittämätön tuherrus varsinkin se hetkellisen kulutuksen pallura. Mitä järkeä tuollaista edes laittaa kun siitä ei mitään tolkullista infoa irtoa. Toyota muutenkin noin viisi vuotta vähintään jäljessä noissa. Onneksi itsestäni on kehkeytynyt viime vuosina sen verran paska kuski, että tulee enimmäkseen keskityttyä pusertamaan rattia ja tuijottamaan ulos ikkunasta radio suljettuna joten nuo ei tuo itselleni suurta lisäarvoa.
No en itsekkään sitä räplää juurikaan ja en kaipaa mitään kovin ihmeellistä. Se vaan että tuo on niin luokattoman paska jos sillä jotain pitää tehdä niin alkaa yleensä vituttaa. Olisin varmaan ostanu sen uudemman Corollan, kun siihen ilmeisesti saa CarPlayn. Olettaisin, että se parantaa käytettävyyttä huomattavasti. Silloin kun ostin nykyisen Aurikseni, niin se "CarPlay"-tuki oli "tulossa" Corollaan. En viitinyt pelkästään lupausten perusteella laittaa 8ke-10ke autoon enempään.

Se navin osotteiden näppäily on jo semmoinen naamapalmu, ettei toista. Onneksi harvoin tarvii käyttää.


Joo sama Lexuksessa. Luultavasti tuo johtuu siitä että jenkkien MPG on käännetty suoraan L/100km eikä asteikkoa ole skaalattu uudelleen. Toimii paljon paremmin kun auto näyttää 20-50mpg kuin se että siellä pyörii asteikon pohjalla muutaman pikselin sisällä 5-10L/100km.
Jos näin on niin melko ala-arvoista suorittamista. Toivottavasti saavat edes vähän panostettua noihin tulevaisuudessa. En kaipaa mitään Teslan fartti-appeja tai valoshowta, mutta jos sen osoitteen voisi vaan kirjottaa siihen naviin suoraan. Eikä tarvis valita eka Planeettaa, Maata, Kaupunkia ja sitten vielä kadunnimi + numero eri lokeroihin :facepalm:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
No en itsekkään sitä räplää juurikaan ja en kaipaa mitään kovin ihmeellistä. Se vaan että tuo on niin luokattoman paska jos sillä jotain pitää tehdä niin alkaa yleensä vituttaa. Olisin varmaan ostanu sen uudemman Corollan, kun siihen ilmeisesti saa CarPlayn. Olettaisin, että se parantaa käytettävyyttä huomattavasti. Silloin kun ostin nykyisen Aurikseni, niin se "CarPlay"-tuki oli "tulossa" Corollaan. En viitinyt pelkästään lupausten perusteella laittaa 8ke-10ke autoon enempään

Jos näin on niin melko ala-arvoista suorittamista. Toivottavasti saavat edes vähän panostettua noihin tulevaisuudessa. En kaipaa mitään Teslan fartti-appeja tai valoshowta, mutta jos sen osoitteen voisi vaan kirjottaa siihen naviin suoraan. Eikä tarvis valita eka Planeettaa, Maata, Kaupunkia ja sitten vielä kadunnimi + numero eri lokeroihin :facepalm:
Uudessa corollassa pitäisi olla samanlainen android pohjainen näyttö kuin uudessa yariks crossissa (smart connect) johon integroituu android ja apple laitteet +kulutusnäytöt yms on tältä vuosikymmeneltä. En tosin ole nähnyt sitä livenä, kun esittelyautot oli vielä vanhalla radiotsydeemillä

"the new Toyota Corolla 2022 is equipped with a multimedia system equipped with a more powerful processor -no less than 2.4 times faster than its predecessor-. All information is presented via an 8-inch HD touchscreen display with smart connected services, including cloud-based navigation and traffic information.

Users of the Toyota Corolla 2022 have at their disposal the new voice assistant, capable of activating certain functions of the vehicle -such as opening or closing the windows- with natural conversation commands. Along with the integration of smartphones by Apple CarPlay and Android Auto, we find the Toyota Smart Connect device: the latter includes a browser with traffic information, local parking and wireless updates"
Lähde Nuevo Toyota Corolla 2022: ¡preparado para batirse en duelo con los renovados Ford Focus y Honda Civic! - Autofácil
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Uudessa corollassa pitäisi olla samanlainen android pohjainen näyttö kuin uudessa yariks crossissa (smart connect) johon integroituu android ja apple laitteet +kulutusnäytöt yms on tältä vuosikymmeneltä. En tosin ole nähnyt sitä livenä, kun esittelyautot oli vielä vanhalla radiotsydeemillä

"the new Toyota Corolla 2022 is equipped with a multimedia system equipped with a more powerful processor -no less than 2.4 times faster than its predecessor-. All information is presented via an 8-inch HD touchscreen display with smart connected services, including cloud-based navigation and traffic information.

Users of the Toyota Corolla 2022 have at their disposal the new voice assistant, capable of activating certain functions of the vehicle -such as opening or closing the windows- with natural conversation commands. Along with the integration of smartphones by Apple CarPlay and Android Auto, we find the Toyota Smart Connect device: the latter includes a browser with traffic information, local parking and wireless updates"
Lähde Nuevo Toyota Corolla 2022: ¡preparado para batirse en duelo con los renovados Ford Focus y Honda Civic! - Autofácil
Joo ja vanhoihin saa päivitettyä ja RAV4 myös. Toyota | Apple CarPlay & Android Auto -multimediapäivitys
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
485
MB C350e ja BMW 330e mallien kokemukset kiinnostavat kaupunkikäytössä, miten mennyt talvet?
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
MB C350e ja BMW 330e mallien kokemukset kiinnostavat kaupunkikäytössä, miten mennyt talvet?
Tähän asti eli parisen kuukautta C350e on suoriutunut ihan malliikkasti. Ongelmia ei ole ilmennyt ja kaikki pelaa niinkuin pitää. Kulutus on melko kova kaupungissa, reilut 10l/100km oman mittarinsa mukaan -tarkempaa seurantaa en ole tehnyt. Akut lataamalla en talvikelissä ole vielä yli 18km rangea saanut mutta hybridi avustelee kyllä kohtuullisen huomaamattomasti ajossa vaihteiston Comfort-asennolla.

Ainakin tuossa vanhemmassa vaivaa hybridien perusongelma eli konttitila on melko olematon ja siitä vievät vielä osansa latauslaite ja -kaapelit.

Ajo tuolla on vaivatonta ja sujuvaa ja etenemiskykykin kohtuullisen hyvä takavedoksi, ei toki nelivedon veroinen.

F11 530d xDrive vaihtui tähän ja käytännössä on huomannut eron ainakin vaihteiton hitautena, joskus liikkelle lähdössä auto tuntuu miettivän hetken eikä vaihteet vaihdu samaa tahtia bemarin kanssa.

Tuo on muutenkin enemmän herrasmiesauto joten vertailu bemariin on hiukan hankalaa ja osin epäreiluakin kun toinen on neliveto.

330e:tä en ole ajanut mutta vastaavaa 3-sarjalaista kyllä ja siitä tulee mieleen aiemmat 3-sarjan mallit. Jämäkkää menoa mutta kabiinin laatuvaikutelma jää isommista sisarista.

Sanoisin että molempien ratissa kyllä viihtyy, tuntuva on hiukan erilainen ja itse kannattaa miettiä, mistä pitää.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
279
Yariksessa 2018 tuo sama multimedia laitteisto kun corolla ja rav ja siihen ei tuota päivitystä saa :tdown:

Nooh, kun ajelee päivittäin vuoden 2008 LandCruiserilla ja sen multimedia näyttöä käyttää niin yariksen on oikein mukava ja nopea:beye:
Nämä menee juuri tuohon samaan kategoriaan mistä aiemmin juttua. Camryyn ei myöskään saa vaikka 2020-mallinen. Rauta ilmeisesti joku Pentium II eikä jaksa pyörittää.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
918
Eikös tuo itse radio ole aivan erilainen fyysisesti sekä käyttöliittymältään ja sisuksiltaankin juuri tehokkaampi? Lisäksi nuo aplle ja android auto pitäisi mennä wlanilla uudessa. Voi olla toki että olen ymmärtänyt väärinkin.
Yariksessa 2018 tuo sama multimedia laitteisto kun corolla ja rav ja siihen ei tuota päivitystä saa :tdown:

Nooh, kun ajelee päivittäin vuoden 2008 LandCruiserilla ja sen multimedia näyttöä käyttää niin yariksen on oikein mukava ja nopea:beye:
Nämä menee juuri tuohon samaan kategoriaan mistä aiemmin juttua. Camryyn ei myöskään saa vaikka 2020-mallinen. Rauta ilmeisesti joku Pentium II eikä jaksa pyörittää.
2020 mallin Corolla alla ja tähänkään ei saa päivitettyä Android Autoa, koska karvalakkimalli ilman navigaattoria.
Vaikka näytössä on nappi naville niin siitä ei tapahdu mitään, kun naviboksi puuttuu.
Ilmeisesti naviboksin mukana tulee tehokkaampaa rautaa jonka Android Auto vaatii.
Infotainment siis muuten vissiin identtinen navillisen kanssa mutta navigointi puuttuu.
En ole kaivannut.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
2020 mallin Corolla alla ja tähänkään ei saa päivitettyä Android Autoa, koska karvalakkimalli ilman navigaattoria.
Vaikka näytössä on nappi naville niin siitä ei tapahdu mitään, kun naviboksi puuttuu.
Ilmeisesti naviboksin mukana tulee tehokkaampaa rautaa jonka Android Auto vaatii.
Infotainment siis muuten vissiin identtinen navillisen kanssa mutta navigointi puuttuu.
En ole kaivannut.
Yariksessa on navi ja silti ei saa asennettua vaikka siinä on tuo vaadittava Toyota Touch 2 & Go, eli rauta puolellakin on eroja vaikka se navi löytyy.

Yarikseen tulee reaaliaikaiset liikennetiedot, sää, polttoaine ym. tiedot netin ylin...
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
MB C350e ja BMW 330e mallien kokemukset kiinnostavat kaupunkikäytössä, miten mennyt talvet?
F30 330e. Noin -5c vielä pääsee täys sähköllä jos ajoittaa latauksen alle. Kulutus 4,5 - 5,6 välillä marraskuun jälkeen, tankkauksista mitattuna. Tuo 5,6 kovilla pakkasilla, auto ulkona, pätkäajoa.

Eteneminen takavedolla rajallista ja painon takia saattaa puskea lumessa.

Etälämmitys toimii hienosti. Led valot jäätyi alijäähtyneessä sateessa. Pitkän ajan kulutus 4 paikkeilla. Muutamia työmatkoja tullut ajettua ja ne vaikuttavat heti.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Tähdennetään vielä tuohon mersun kulutukseen että auto ei ole läheskään aina lähtiessä täyteen ladattu kun ei ole kotona (vielä) latausmahdollisuutta. Oikeita kulutuksia pääsee sitten seurailemaan vasta ensi kesästä alkaen. Sanoisin että sähköllä tuokin kulkee vielä tuossa kelissä, akun range vaan on kohtuullisen pieni pidemmille matkoille. Jatkossa ajattelin päästä yhdellä latauksella töihin ja takaisin, matka on sen verran lyhyt.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
736
Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?
Tuossa nuo Priuksen versiot järjestyksessä. Plugari, perusversio, ECO on vissiin aurinkokatolla ja AWD malli. EPA ilmoitetaan aina myös lataamatta tuolla. Tuolta saa näppärästi vertailtuna omia autoja, kun poistaa ensin jonkun ruksilla kulmasta.

 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
736
Sähkönkulutuskin on ilmoitettu, joka on melkoisen hyvä . Prius 15,4 kWh/100 km vs RAV4 22,4 kWh/100 km. Kokoero näkyy kyllä jo selvästi nelivedon lisäksi.

 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Sähkönkulutuskin on ilmoitettu, joka on melkoisen hyvä . Prius 15,4 kWh/100 km vs RAV4 22,4 kWh/100 km. Kokoero näkyy kyllä jo selvästi nelivedon lisäksi.

Aika hyvin pitää keskiarvoksi paikkaansa toi RAV:in kulutus ehkä hieman alakanttiin suomen säähän. Itsellä näyttää nyt talven pakkasilla n.30kWh ja loppukesästä näytti 17kWh.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
29
Paljos tuollainen syö siinä vaiheessa, kun seinästä ladattu sähkö loppuu akusta? Miten rengasmelu ja ajomukavuus yleensä?
En oo sillä tavalla niin tarkasti seurannu kulutusta. Priuksessa hybridimodessa akku ei mee tyhjäksi, vaikka pelkkää sähköajoa ei enää pystykkään kytkemään päälle. Hybridimodessa on automaattinen hold, eli se palauttaa sitten ajossa takaisin lataamalla siihen pisteeseen, kuin mitä oli ennen esimerkiksi ennen alamäkeä, jossa pystyi käyttämään sähköä. Tässä saa myös akun varauksen prosentteina näkyviin, eli kaikki kolme tietoa saa näkyville yhtä aikaa: arvioitu range, latauspalkki ja prosentit.

Verrokiksi otin joululomareissulta yhden päivän (28.12.), jolloin palasin porukoilta savosta takasin pk-seudulle. Alussa oli täysi akku ja lopussa tyhjä. Taisi olla pakkasta jotain -5 - -10 astetta. Eli sanoisin, että vaikka koko matkan olisi ollut akku tyhjä, niin olisi varmaankin alle viiden litran mennyt.

Rengasäänissä varmaankin perus "tojotamaisuus", eli kyllähän sieltä jonkin verran kuuluu, mutta itseä ei häiritsevästi (alla on kitkarenkaat). Penkit ovat hyvät, kuskilta löytyy sähköinen ristiselän säätö, muut manuaalisia. Jalkakäsijarru on hieman vanhahtava, eli se ei ole sähköinen. Active-varustelusta löytyy HUD, joka on mukava laittaa tuulilasille, koska edessä ei erillistä mittaristoa ole. Multimedianäyttö on integroitu keskikonsoliin, joten se ei tule häiritsevästi näkökenttään. Kaiuttimet on JBL, ei mitkään poppivehkeet. Mukautuva vakkari helpottaa pitkän matkan ajamisia, toimii hyvin. Tosin mukautuvissa pitkissä valoissa ei saa tutkassa olla yhtään lunta, tai ei toimi luotettavasti.

Jos jotain miinusta pitäisi keksiä, niin auton ollessa käynnissä autoa ei saa valottomaksi. Aina palaa vähintään päiväajovalot ja nekin vain aurinkoisella säällä. Muuten pakko olla parkit tai ajovalot.

Myöskään Priukseen ei pysty päivittämään android autoa, vaikka on navi ja touch & Go 2.

DSC_0013.JPG
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
128
Ei Ravissakaan koskaan mene akku ihan tyhjäksi.Joku 20-30% pitää siellä aina kiihdytyksiä ja tehoja varten et aina on se 306 heppaa käytössä. Ja lataa heti tuon moottorilla taas samaan jos sitä käyttää.
Hiljainen tuo RAV on verrattuna -21 Corollaan mikä aiemmin oli itsellä:D Tuossa on kyllä kitkatkin ja onhan noissa muutenkin paremmin eristetyt paikat ja ikkunatkin on jotenkin akustisesti hiljennetyt.
Akku tyhjänä vie n.6L/100km kesät talvet joka minusta on vähän noin isolle, painavalle, tehokkaalle ja neliveto autolle.
Ja ajomukavuuttakaan vois haukkua yksi parhaita mitä ajanut. Ja tuossa on se automaattiohjaus adaptiivinen vakkari päällä, niin varsin kokeilin syksyllä nelostiellä niin n. 30km meni ihan itsestään koskematta rattiin tai polkimiin:thumbsup: Kyllä se välillä piippas ett koske rattiin mutta kun ei koskenut niin matka senkun jatkui ja meni täysin keskellä kaistaa koko ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796

Näistä Japanin ladoista kannattaa pysyä erossa.
Autossa on ilmeisesti ollut viallinen akku. Ei kai tuo koko automerkkia tai edes mallia huonoksi tee? Luulisi että tuo vika olisi suoriltaan korjattu autovalmistajan takuuna mutta kuluttaja on nyt päättänyt hakea ratkaisun kaupan perumisena. Lieköhän iskenyt voimakas ostokrapula? (Eikä siinä, itsellekin tuli ostokrapula ostettuani sen tehdasuuden rikkinäisen Kia Ceedin, minkä useiden vikojen vuoksi peruin kaupan)
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 459
Autossa on ilmeisesti ollut viallinen akku. Ei kai tuo koko automerkkia tai edes mallia huonoksi tee? Luulisi että tuo vika olisi suoriltaan korjattu autovalmistajan takuuna mutta kuluttaja on nyt päättänyt hakea ratkaisun kaupan perumisena. Lieköhän iskenyt voimakas ostokrapula? (Eikä siinä, itsellekin tuli ostokrapula ostettuani sen tehdasuuden rikkinäisen Kia Ceedin, minkä useiden vikojen vuoksi peruin kaupan)
Ei. Noissa Mitsun PHEV-malleissa ei ole edes kelvollista BMS:ää. Akun degratio hoidetaan puolivillaisesti osittain laskurilla, joka pudottaa kapasiteettia luokkaa 0.x% viikossa. Tämä ei ole ainut erikoisempi tototeutus tässä ajoneuvossa. Uudemmissa toteutus ilmeisesti parantunut. Tuossa oli kevyt epäily siitä, että BMS nollattu edellisen omistajan toimesta ja tuo lasku jyrkkää sen takia.

Kokonaisuutena tuo ajoneuvomalli on täysi paska ja kommenttini on siltä osin täysin validi. En yhtään ihmettele jos ostokrapula syntynyt.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
634
Ei. Noissa Mitsun PHEV-malleissa ei ole edes kelvollista BMS:ää. Akun degratio hoidetaan puolivillaisesti osittain laskurilla, joka pudottaa kapasiteettia luokkaa 0.x% viikossa. Tämä ei ole ainut erikoisempi tototeutus tässä ajoneuvossa. Uudemmissa toteutus ilmeisesti parantunut. Tuossa oli kevyt epäily siitä, että BMS nollattu edellisen omistajan toimesta ja tuo lasku jyrkkää sen takia.

Kokonaisuutena tuo ajoneuvomalli on täysi paska ja kommenttini on siltä osin täysin validi.
Vaikea nähdä miksi edellinen omistaja olisi vielä 15 000km kohdalla alkanut tekemään noita resettejä. Tuon vuosimallin autoissa on mahdollista viedä marmoritiskille huoltoon, ja pyytää BMU:n päivitystä. Prosentit nousee järkevämmälle tasolle, ja lasku on hitaampaa. Tuota päivitystä ei jostain syystä tehdä ellei asiakas osaa sitä itse pyytää.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Vaikea nähdä miksi edellinen omistaja olisi vielä 15 000km kohdalla alkanut tekemään noita resettejä. Tuon vuosimallin autoissa on mahdollista viedä marmoritiskille huoltoon, ja pyytää BMU:n päivitystä. Prosentit nousee järkevämmälle tasolle, ja lasku on hitaampaa. Tuota päivitystä ei jostain syystä tehdä ellei asiakas osaa sitä itse pyytää.
Eli malli on huono, kuten mineraalimies sanoikin, jos tuollaisesta tarvitsee tietää erikseen? Ei tulisi mieleenikään moista pyytää/tutkia VAGista jne. koska ei ki.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196

Näistä Japanin ladoista kannattaa pysyä erossa.
Ei saakeli taas mitkä Mauno-54:t pärisemässä kommenteissa miten hybridit ja sähkärit ihan paskaa ja kaikki täysin arvottomia vaihtoautona :asif:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
194
Ei. Noissa Mitsun PHEV-malleissa ei ole edes kelvollista BMS:ää. Akun degratio hoidetaan puolivillaisesti osittain laskurilla, joka pudottaa kapasiteettia luokkaa 0.x% viikossa. Tämä ei ole ainut erikoisempi tototeutus tässä ajoneuvossa. Uudemmissa toteutus ilmeisesti parantunut. Tuossa oli kevyt epäily siitä, että BMS nollattu edellisen omistajan toimesta ja tuo lasku jyrkkää sen takia.

Kokonaisuutena tuo ajoneuvomalli on täysi paska ja kommenttini on siltä osin täysin validi. En yhtään ihmettele jos ostokrapula syntynyt.
Halvemmat prosentit kuitenkin kuin Teslalla, vaikka kapasiteetti putoaisikin nopeammin.
EV battery degradation best and worst – survey
Eikä tuo KIA/Hyundai myöskään loista tuolla erinomaisuudellaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom